Zadní náboj Shimano FH-M8000 ložiska nebo konusy?

41 nepřečtených
  • deadmead

    Zdar,

    hele nevíte jestli nový zadní náboj Shimano XT FH-M8000 je na ložiscích nebo stále na konusech?

    Na stránkách výrobce není tento údaj uveden, pouze u starších modelů je napsáno že mají konusy. Ale u nových raději kolonku v tabulce vynechali..

    http://cycle.shimano-eu.com/…h-m8000.html

    V.

    • Vilém  

      Silne pochybuju, ze by opustili konusy, takze na 99,999% tam budou.

    • figur  

      Konusy – dle rozkresu v manuálu.

    • Marskatin  

      je na konusech.

      • deadmead  

        Díky.. ale chlubit se tím přestali :-D

        • Vilém  

          Pisou loziska s kosouhlym stykem, coz je v podtate totez.

          Co me tak napada, tak loziska s kosouhlym stykem, v „prumyslovem“ provedeni pouziva snad jen chris king.

          • kubad  

            Ještě Fulcrum na vyšších řadách kol

          • figur  

            A ještě Cane Creek v integrovaným hlávku.

            • deadmead  

              No a proč se toho nechtějí vzdát? Kvůli patentům? Můžou si to sami vyrobit? Mají zaběhnutou výrobu?

              Nacpat do toho kvalitní ložiska nějaké šikmooké spřátelené firmy a byly by vysmátí ne?

              • Rubi  

                myslis CC nebo shimano?

              • michomin  

                Napiš do Shimana, že nechceš kónusy, ať tam nacpou kvalitní ložiska nějaké šikmooké spřátelené firmy. Třeba to vyjde.

                • deadmead  

                  Njn, firemni politika.. nejvetsi pruser pro normalne pracujici je politicky nazor..

                  • Vilém  

                    A proc by to meli delat? Proc prechazet na neco jineho?

                    • madik  

                      Třeba aby prodali více nábojů? Shimano náboje se používají jen na levnějších kolech z důvodu ceny. Všechno ostatní je na zapouzdrenych loziscich…

                      • kubad  

                        myslím že se pleteš :D

                      • tomxxx  

                        Já ti nevim, ale oni konusy nejsou žádný sprostý slovo. Nechci řákat, že jsou lepší nebo horší, ale v čem přesně je, podle tebe, jejich nevýhoda?

                        • BlackMC  

                          Servisovatelnost, nutnost používat jen po pečlivém seřízení vůle a nahraditelnost dílů náboje bez přeplétání celého kola.

                          • Singlespeed  

                            Konusy jsou lehčí než klasická ložiska. Shimano dosahuje solidní hmotnosti nábojů i s ocelovými ořechy, kdežto ložisková konkurence musí používat měkké hliníkové ořechy nebo dát malinká klasická kuličková ložiska (Zipp, Corima, Mavic), které běžného cyklistu jen kakají, neboť nic nevydrží.

                          • tomxxx  

                            What? Vyndat kuličky a promáznout mi přijde daleko servisovatelnější než vymlátit ložiska, o ceně nových průmyslů ani nemluvě. Když koupíš levný, nevydržej nic. Leda ten náboj, sice nevim proč bys přeplétal celý kolo, ale všechny systémy neznám, tak třeba u některých jo. Ale zase systém třeba DT, kdy sundáš ořech v podstatě rukou nemá taky každej…

                            Nevim, já mám všude průmysly, konusy sem měl taky…a přijde mi to ± stejný, každý má pro a proti. Na silničku mi to přijde jedno, páč tam neodchází nic, na levnýho bika bych bral spíš konusy, páč průmyslový ložiska jsou drahý na výměnu a na závodního bika spíš průmysly kvůli utěsnění…

                          • obda  

                            Tak konusy jsou mhohem vice servisovatelnejsi, nez „prumysly“. Neresis stahovaky, nandavani lozisek a tak ;) S tou nahraditelnosti diilu naboje jsem to taky nepochopil :D Pri trose servisu vydrzi vyssi rady naboju od Shimana mnoho desitek tisic kilometru i na bajku.

                        • AlesM  

                          OBECNE: konusy anebo taky jinak kulickova loziska s kosouhlym stykem maji vyssi zatizitelnost nez radialni kulickova loziska ktera muzou byt krytovana.

                          Jinak konusy – dle obrazku viz vysse maji take tesneni (pozice 11).

                          • kamaro  

                            Pěkně jsi to shrnul. V nějakém jiném vlákně jsme to tady již celkem nedávno řešili a tehdy jsem upozorňoval na to, že v případě konusů (resp. jak ty píšeš přesněji kuličkových ložisek s kosoúhlým stykem) je možné vsadit do daného prostoru větší množství kuliček, protože mezi nimi není potřeba volného prostoru pro osazení distanční mřížky. U radiálních kuličkových ložisek totiž musí být z důvody výroby osazený menší počet kuliček, jejichž odstup je právě řešen distanční mřížkou. Menší počet kuliček znamená menší únosnost.

                            • AlesM  

                              presne tak…nebo klidne pocet kulicek muze byt stejny ale u radialnich kulickovych lozisek pak musi byt mensi rozmer coz take potom vede k mensi unosnosti..

                      • lukas aka mitro  

                        Ty tomu rozumis, ja to poznam:) Lepe prodat pak drahych kusu, nez miliony levnejsich:)

                      • RomanH  

                        LX / XT naboje na konusech se mi tocili hladceji nez prumysly na DT, Mavicu a Fulcrumu

                      • Marskatin  

                        Fulcrum, campagnolo- tam najdeš zapouzdřená ložiska tak akorát v ořechu a na nejlevnějších kolech. Jinak bys tam našel konusy a věnečky.

                      • michomin  

                        Člověče, škoda, že neděláš Shimanu strategii a marketing. Dneska by prodávali minimálně 2× tolik. Teď vážně. Nechápu nářek nad kónusy. XT je dělaný z kvalitního materiálu a při určité péči (nic dramatického) vydrží desítky tisíc km.

                        • madik  

                          Zadní SLX mi odešlo do 1k km, respektive jsem na tom jezdil dal, ale jeden konus byl vylagrovanej. Kuličky jsem pak měnil po 500km. Na shimanacke náboje jsem si udělal averzy a na kole bych je už nikdy nechtěl.

                          • pepek  

                            Možná jsi měl místo averzy udělat vůli

                          • lukas aka mitro  

                            Zkus si casteji myt ruce.

                          • kyl  

                            Ještě loni jsem každý den jezdil na na kole s nábama SRAM 5,někdy z roku 1997.Nikdy jsem je neměl rozdělané nebo mazané a ty středy jsou pořád naprosto funkční.Od Shimana to šlo vždy po krátké době do kopru.Za cenu dvou konusů+ kuličky,mám 4 průmysly s delší výdrží.

                            • DaD  

                              Shimano náby bývájí z pravidla z výroby trochu přetažené. Jakmile je potom upneš do vidle a upínák víc utáhneš,tak ti po krátké době řeknou pá,pá…Je potřeba tam hned udělat tu malinkou vůli,jak psali kluci výše a jedou jak po másle a dlóóóuhou dobu:)

                              • kyl  

                                To vím,povoloval jsem je.Nejčastěji to odešlo u kotouče.

                                • DaD  

                                  V tom případě možná smůla na zmetky:( Já bohužel také koupil nová kola Ultegra 6800 a musel jsem je vrátit,jak náboj a kazeta házeli . Navíc bohužel házel i další zkoušený kus! Takže mě zřejmě potkala celá špatná série. I přes to mám Shimano stále v oblibě. Nikdy mi na nich nic neodešlo.

                                  • kyl  

                                    V prstech se kolo točilo lehce,nic mi za osu netahalo(neměla snahu se protáčet)a byla cítit lehoučká vůle.Do 2 měsíců začali jak kuličky tak konusy na straně kotouče matnět na povrchu a postupně se objevovali malé tmavé flíčky,povrch se začal narušovat a šlo to do háje.

                                    • Singlespeed  

                                      Ložiska na straně kotouče jsou obecně v ohrožení. Často umírají i u nábojů na „průmyslech“, třeba Novatec, Hope atd. Nevím, čím to je.

                                      • allrose  

                                        jsou nejblíže středu a většina zátěže jde pres ně

                                      • jecnak  

                                        Tocivy moment a nasledna paka/tlak na lozisko pri brzdeni je hodne likvidacni.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.