• theedge

    Tak nový Trailbike od YT je venku:

    https://www.pinkbike.com/…ke-2020.html

    https://www.youtube.com/watch?…

    Vypadá to pěkně.

    • theedge  

      Už to mají na webu, ale ještě v tom mají chaos.

      nejlevnější verze COMP za 3.000 € má stejnou spec. jako dražší model PRO za 3.900 €

      COMP má v popisu GX Eagle a Elite pružení, ale na fotkách je NX a Rhythm. Tudíž si myslím že tam blbě nakopírovali spec. z PRO verze.

      Nicméně 3000 € za 34 Rhythm a NX – vypadá že doba levného YT je pryč.

      Kolo zaměřené na XC / Trail, což k pozici Jeffsy pochopitelné.

      • Wut  

        Jojo, levný už to není, Launch edice je luxusní bike a vzhledem k ******* kurzu eura je to ještě dražší :D Ale asi bych do toho šel mít prachy. Je to takový krásně čistý.

        • theedge  

          Jo taky se mi to líbí – ten čistej design mám rád. Určitě zajímavá varianta pro lidi kteří hledají hodně jezdivý trail bike.

          Launch edition už je rozmařilost :-D verze PRO a PRO Race jsou naprosto OK :-)

          Docela by mne zajímalo jak funguje ten lock v tom gripshiftu – když člověk za bike pořádně zatáhne jestli se to nezamče.

    • Venda  

      Kola jsou to parádní. Moc se mi.libej tyhle stredne zdvihovy lehky karbonovy trailovy kola. Ale i zvhledem ke kurzu dolaru to je teda uz docela drahy. Stejne jako konkurence.

      Verze Pro se mi tak nejak libi nejvic, ale nevidim tam tech 900 navic oproti verzi Comp. Zaklad stejnej, jen kola a sada o tridu nizsi. To se mi zda na tech 20+ tisic docela malo.

      • theedge  

        Tak me se teda mezi COMP a PRO zdá rozdíl ve výbavě dost velkej. Hlavně tumení – Rhythm vs. Elite.

        NX vs. GX, Kola 1900 vs. 1700. Brzdy zatím u COMP nejsou vidět – musíme počkat až opraví specifikaci.

        • tonik666  

          Jasna volba je Pro Race. Ta jde vzit jak je a nic nemenit.

        • Venda  

          Jj, vidlice taky. Tlumic to zatim vypada stejnej. Ale Rythm vsude v testech docela chvalej. A na to moje jezdeni…

          To ty kola bych ocenil mnohem vic.

          • theedge  

            Tak u PRO píšou tlumák taky Elite, což určitě nebude u COMP verze. Nedívej se na specifikace – zatím to mají pořád blbě.

            A vzhledem k tomu že Elite je prakticky Factory verze, tak tam rozdíl je podstatnej.

    • krabica  

      Nechcete jít radši diskutovat do vlákna Novinky 2020, většina lidí chápe k čemu to vlákno slouží a je tam o Izzo o dost obsáhlejší diskuze… :-)

      • theedge  

        Hele je to jedno … vláken o kravinách tu je milion a tohle kolo tu bude velmi často propírané a poptávané, tak si myslím že si svoje vlákno zaslouží. Do novinek nechodím tak jsem si toho nevšiml – ale v tom vlákně to rychle zmizí. Tudíž informace tam budou špatně dohledatelné.

      • honzarb  

        Proc ti to vadi? Navic vlakno zalozeny jen a pouze k tomuto kolu? Znas tlacitko blokovat?

    • Velkejtvrdak  

      Vypadá pěkně, cena nastartuje nízko, ale to se po 2020 cenovkách yt dalo čekat.

      Verze launch není pro běžný lidi, 170 za bike, kde sice máš bezdrátový řazení a sedlovku, ale reálný použití na takovým kolu, oproti tomu strive za 230 tuším je nižší.

      Pro race pěkně osazenej, ale cena pořád poměrně vysoko.

      Pro asi nejlepší, i když pořád je to bike nad 100k gx řazení a elite odpružení pěkný, ale 100 klacků je moc když na ten materiál snad ani nevyužiješ.

      Comp teda nic moc za tu cenu už minimálně to gx, a ideálně tužší Pike.

      Celkově chápu pojem downcoutry a jezdivější trailbike, ale bude to víc drcat, sám vím, že jestli tam máš 160 nebo 130 není to rozdíl mezi životem a smrtí ale za celej den na který je tohle kolo mířený to určitě poznáš. Větší vidlice by tomu pomohla, chvalím držák na láhev, když už tolik platíš mohlo by tam být i něco na nářadí/náhradní duši apod. Něco jak má ten fuel ex9.

      Asi nikdo nepochybuje že za to nechtějí málo. Taky opět chybí konfigurace se shimanem, který je nejen mě bližší a co se tyče brzd i levnější. Váha je fajn, ale neumím si představit kam bych na tom jel. To co ušetříme oproti výjezdu který dávám na enduru zase ztratím při sjezdu, protože se to musí víc nafoukat, jinak bude bottom out na každým větším kameni.

      Kvůli 130 ve předu stejně musíš brzdit, zadní odpružení proto skoro postrádá smysl, a hardtail by se dal použit víc. Celkově mi to nepřijde povedený, ale chápu, že po nesmyslným (rok od roku) probíhajícím navýšením zdvihu je potřeba něco pro lidi kteří na to maj a mysli si, že rozdíl ve zdvihu jim zachrání každodenní sezení před televizí. Kde myslím, že ho uvidím u nás? Jedovnice, tam je to i na xcčko, že by si to někdo vzal na rychleby nevím. Odpružení bych poladil podobně jako tady snad na každým kole, s cenou, na kterou útočí tohle. Tvrdší tlumák a vidle bez tokenu na jeffsyně udělá stejnou funkci, barvy jako všechno tento rok, neurazí, ale nenadchnou.

      Neříkám že mě to kolo sere, ale tady ten trend dostat enduro pomalu na 180/160–170 a udělat trailbike se 150–160/130–150 a vznikne nám tady prostor pro toto… nesmysl, mediální hovno, stejně jako nechtěnej únik ve videu, ještě napsat, že 20% tržby jde na boj koronavirus a jsme kompletní, kdyby přestali všude srát SRAM a nasadili aspoň jednu mámmozek-friendly konfiguraci, nebylo by to vůbec špatný. Na xc hardtailech se jezdí ostřejší terén než na který je stavěnný tady to. Znám lidi co přes týden mají enduro nastavený na tady to a přes vikend bikepark, kdyby radši investovali do úpravy jeffsy aby se dalo šlapat míň na piču, když už se nám zvýší zdvih.

      • vojtechposmourny  

        Už to nehul :-)

        • Velkejtvrdak  

          Co z toho je špatně?! Tak ani jedna možnost se shimanem je snad největší kamen úrazu všech známých protože když objednáš kolo z netu, nechce se ti prodávat nějákej zkurvnenej NX, protože reálnej rozdíl v ceně je i v te naši končině pár tisíc ale oni si to naskládaji tak abys priplatil 20tis? Ty g2 brzdy jsou xc nebo co? Jel jsem na nich? Slabší účinek než nový slxy a snad dvakrát dražší… samozřejmě luxusní kola, ale když pochybý zdvih můžeš je vyhodit až se nima propadneš. Před par lety měly teda vzadu 130(140) trailbiky, mají víc tak je potřeba vymyslet tohle? A těch max 1kg rozdíl karbonu a hliníku bych vyrovnal použitím jiných plášťů, osekáním debilních krytek aby sis tady kolo do obchoďáků nerozbil o kámen co odletí, pojedem xc okruh, zničím tě na xc, když ty pojedeš na tomhle, pojedem na enduro session, zničím tě na enduru, pojedem někam mezi? Upravím si to xc nebo enduro a mám vyhráno? Pointa je kde? A i když nehulím tak takovou pistáciovou ráno hážu do hazjlu, kdybych chtěl ale tvořit sikmooký smíme video? Myslím ze weed by nestačil.

          • krabica  

            Pointa je v tom, že třeba u nás není moc terénů, kde enduro plnohodnotně využiješ a když ho nevyužiješ, proč ho mít. Třeba když je pro někoho maximum Rychlebky a pod., tak je to ideální bike…

          • deekay  

            o_O

          • vojtechposmourny  

            Ty vole přečti si to po sobě, než klikneš na tlačítko „přidat příspěvek“. Určítý pasáže toho tvýho textu si musím přečíst třikrát, abych (snad) pochopil, co tím chceš sdělit.

          • theedge  

            No tak dostal jsi svemu nicku :-D to jo.

            Ale mam pro tebe 2 dobry zpravy:

            1– je to jenom kolo

            2– nemusis si ho kupovat

            Ja si myslim ze to je zajimava alternativa pro lidi co k enduru netahnou a chteji sportovni trailbike s lepsi geo nez Neuron a s vic zdvihem nez Trance 29.

            • ceo  

              Hehe, asi tak. Opakované dotazy na Neuron, případně Trance 29 teď mají jednoduchou odpověď – kup Izzo a neřeš

              • theedge  

                Akorát si myslím že to YT trochu posralo s cenou. Je vidět že už cílí hlavně na bohatší klientelu a chce konkurovat spíš Treku atd.

                Izzo COMP kterej má NX + Rhythm za cca 83k ( dle kurzu ) je už prostě hodně. Ano má to karbon rám, ale lidi co jdou po nízké ceně, tak potřebují hlavně rozumné komponenty a moc nemůžou řešit jestli karbon nebo hlína.

                Giant Trance 29 1 GE stojí 77k ( ceníkovka ze které půjde ukecat ještě nějaká sleva ) má XT + FOX Performance.

                Giant Trance 29 2 stojí 68k ( opět ceníkovka ) má GX + Rhythm – výrazně levnější než Izzo se stejným tlumením a lepším pohonem.

                Canyon Neuron CF 8 stojí 65k a má GX + Rhythm a taky karbonový rám – přitom je o cca 17k levnější než Izoo

                Canyon Neuron AL 7 stojí dokonce 58k a má GX + Rhythm – je o 25k levnější !

                Nejvíc Izzo konkuruje například Trek Fuel EX 8 2020 – má dost podobnou geometrii a zdvihy (140/130) a stojí stejně ( u treku je to ceníkovka, takže bude nějaká sleva ). Trek má GX + Rhythm nebo varianta XT + Rhthm, ale hliník rám a tím pádem vyšší váhu.

                No YT Izzo to s touto cenou 83k za Rhthm + NX nebude mít vůbec jednoduché protože mi to příjde drahé. Výhodou je slušná geo a nízká váha.

                Nicméně těch spousta dotazů který tu jsou – sháním univerzální full do 65k, tak pro ty je Izzo dost cenově mimo.

                • Venda  

                  A je to škoda, protoze presne pro takove zákazníky je izzo delane. Pro me, co kouka po Trance 29 a ceka na nejakej zapadlej kousek za naprosto vyprodejovou cenu by se trosku zdvihu a tohle proste moc libilo. Pro me, kdy hledam kolo, na kterem dojedu 20 km do hradeckych lesu, tam si chvili zajezdim na Marokanka trails a pak i dojedu zpatky a zároveň si priste uziju i na TrutnovTrails.

                  Ale cena tohle zabiji. Necekal jsem, ze to bude mit cenovku jako Radon, kterej ma u Skeenu za 3200 highend osazeni, ale tohle je jak ten Giant bez slev…

                  • theedge  

                    Tak Giant Trance 29 ma ty svoje karbonovy Advanced modely taky hodne drahy. Ale hlinu ma zase hodne levnou a vychazi vyrazne levneji nez Izzo.

                    Izzo Comp by za tech 83k bylo zajimavy kdyby melo GX – klidne s tim Rhythm.

                    Bylo by postavene mezi Giant Trance a Trek Fuel EX 8. Takhle bude dost tezce bojovat s Trekem a spoustou dalsich.

                    Je to jezdive kolo a ten pohon tam je dulezita polozka. NX tolik nevadi na enduru, ale tady jo.

                    • Nutribird  

                      Osobně nechápu, proč nemohou udělat něco podobného jako Propein. Když jsem vybíral kolo YT byl horký kandidát, ale v levnějších modelech byl vždy nějaký problém a to co se mi líbilo, bylo cenou mimo. Propein můžeš pěkně nakonfigurovat jak se ti líbí. Má to své omezení, ale mě by to sedělo.

                      • Breakpain  

                        Ja bych sel dal … konfigurace i s moznosti „neosazovat“. To ma treba Commencal…

                        • Venda  

                          To by se mi taky moc libilo. Vetsina kol v me vybirane cenovce ma neco, co uplne nechci. Vetsinou NX a brzdy, tak si misto toho dat shimano nebo nic a pak si to v klidu doma postavit na 1*11…

                        • ceo  

                          jj, To by uvítalo víc lidí. Nebo aspoň slevnit samotné rámy

                          • Nutribird  

                            No jenže kdo by jim to kupoval. Cena rámové sady je malém vyšší než celé kolo.

                  • Velkejtvrdak  

                    No nemůžu než souhlasit, krom komentáře, že jsem na ničem podobném nikdy nejel, právě že jel, a proto vím, že je nemožné mít to udělaný tak, abych si mohl zajet na Trutnov trails bez duše – můj setup, pořádný ráfky+cushcore+os­trej plášť a dost mlíka a zároveň aby jsi na tom mohl jet po té cestě. Ty pláště nevypadají špatně ale na kamenech a v suchu budou ztrácet grip. Pokud teda dobře chápu strategii těchto kol – jet kamkoliv a neřešit nic neodpovídá mi tam ta cenovkách, která je nejen u nás podstatná, a je to řešené téma viz test “levných trailbiků“ na Pinkbiku, sx osobně taky nechápu, protože “lepší kola” který budou mít lepší ložiska a menší hmotnost a nabušenej ořech zkratka nejsou pro každýho, zatímco odolné a přesné řazení je. Dělám servis a nic nevyžaduje větší servis než NX, vždyť to se skoro nedá nastavit… spousta lidí by klidně za základní možnost dala o těch 100 eur víc, aby to nemuseli měnit, tak to prostě je. Stejně jako umístění brzd level na trailbiky mi nedává smysl, protože, znám přísloví, že brzdy brzdí závod ale realita je, že čím spolehlivější (lepší) jsou tím, rychleji můžeš jet.

                    • vaclaw  

                      Tak nemůžeš čekat, že to bude títat jak endurko na 180mm ale po cestě to bude zase XC raketa na trhání KOMů, prostě je to univerzál, na kterým dáš v klidu celodenní výlet a cestou dáš na pohodu i pár trailů. Navíc si můžeš nastavit kolo jak potřebuješ pokud chceš konkrétní vyžití. Mě se takovýhle typy kol zase moc líbí… vyjedu s tim do lesa, zhltam pár km, cestou si můžu zablbnout a nemusim řešit co kolo zvládne a co ne, protože s trochou snahy takovýhle kolo zvládne hodně.

                • vojtechposmourny  

                  Rozumně naceněný mi přijde ve verzi Pro Race. 5,3k € tam jsou karbon kola DT, factory fox včetně sedlovky, x01 eagle, karbonový řídítka a kliky, dobrý brzdy…

                  I když aktuální kurz to trochu kazí.

                  • Lister  

                    Jo jo. Na tohle může nadávat jen ten, který si něco podobného nikdy nezkusil postavit.

                  • Risanek  

                    Tahle verze je optimální. Ještě tam dát XTR a je to bomba

                    • Lister  

                      Dokud neudělají hezčí XTR kazetu, tak mi na kolo nesmí :-)

                  • logoman  

                    JJ, moc hezky kolo. Osazeni super. Jsem zvedavy zda i u capry prejdou na vertikalni tlumic, imho ta nemoznost flasky v ramu muze nektery lidi odradit …

                • Lister  

                  Yt tímhle modelem rozhodně nemíří na ty, kteří budou nadávat na to, jaký mají blbý kurz vůči Euru nebo dolaru. Důležité trhy jsou někde jinde a tam ty peníze budou zcela OK.

                  • theedge  

                    Já to nevztahuju ke kurzu, ale k cenám konkurenčních kol. Myslím že sis toho mohl všimnout :-)

                    Izzo je drahé kurz nekukrz.

                • ceo  

                  Srovnáváš carbon a AL rámy.

                  O full carbon rámu za cenu pod 2900€ nevím. Možná ten Canyon, ale ten má 67,5 HA oproti 66 na Izzu…

                  Mně to teda našlo nejlevnější CF8 za 71,500 Kč https://www.canyon.com/…ikes/neuron/?…

                  Trance advance stojí kolem 100 tis.

                  Propain Hugene €3000

                  Podle mě full carbon za 3000 je normálka. Toho SRAMu je škoda, i když všichni (soukromě) přechází na Shimano, tak asi SRAM vyprodává za levno.

                  • mpIII  

                    Všichni přechází na Shimano? Kdo? Já teda ne a nevidím jediný důvod.

                    • wilda81  

                      Já bych šel hned, ale je mi líto toho eagla vyhodit.

                      • krabica  

                        To já ne chod XTR páček mi přijde hrozný, po měsíci ježdění jsem je hodil do kouta… :-D

                      • mpIII  

                        Za dvojku tě celé sady zbavím ;0)

                        • wilda81  

                          To je právě ono. Já už bych za Eagla taky víc nedal. :)

                          • mpIII  

                            :0)

                          • Lister  

                            Nestrašte, budu se muset jedné sady zbavit, aby se mi zaplatily ty XT krabičky.

                            Jako EAGLE není úplně zlý, ale cenově ho teď Shimano válcuje a vždycky, když se snažím odřadit na těžší, tak si vzpomenu na staré XT, kde bylo vše po ruce. Podezírán Sram, že tu velkou mezeru mezi páčkami má kvůli amíkům, aby si to nepletli a aby tam nacpali svoje tlusté prsty.

                            • krabica  

                              Jakou mezeru myslíš?

                              • lubosalbi  

                                Rozestup mezi ovládacíma páčkama, Shimano je má blíž než Sram, od X01 výš to jde nastavit u GX a níž ne.

                                • krabica  

                                  Jo tuhle válenost, tak to je právě u vyšších Sramů výhoda, nastaví si člověk co potřebuje…

                                  • Lister  

                                    Já mám hlavní páčku už tak moc vzadu že skoro nejsem schopný řadit o 2 naráz a abych dosáhl na tu druhou tak pořád musim vytáčet zápěstí. Mam krátké prsty a tak mi Shimano prostě vždy sedělo víc.

                                    • krabica  

                                      Jsem dlouhoprstý, takže asi řeším jiné problémy… :-)

                                      • deekay  

                                        Jojo, taky mam hodne dlouhe palce :) Sram mi vyhovuje na MTB maximalne. Shimano zase na silnici :)

                                        • krabica  

                                          Přesně tak to mám. :-)

                                        • wilda81  

                                          Člověk se jen nesmí na ty shimano paky dívat. :) V hydarulice hrozný hnus. Ale mám je taky.

                                          • deekay  

                                            No. Ja se prave zasekl na tom, ze pokud budu chtit novou silnici na kotoucich, musi byt automaticky Di2 :((( (A elektriku moc teda nechci). Protoze ty mechanicke hydrauliky nejdou normalne drzet, jak to ma tu silenou bambuli :( RS685, co mam na CX jeste ujdou, ale taky to oproti klasickym lankovym Ultegram 6800 je bida s nouzi.

                • novas752  

                  No jo, už to neni úplně „slušný kolo co si student koupí za letní brigádu“…

      • Lister  

        Je vidět, že jsi nikdy na ničem podobném nejel.

        Typově mám hodně podobné kolo a nic jiného bych na běžné ježdění nechtěl. Ceny odpovídají materiálu na rámu.

        • honzarb  

          Tak tak, typove mam taky takove kolo, 140/120, a ze bych nekde musel brzdit… holt zalezi, co je mezi sedlem a riditky ;)

    • Kíša  

      Zrovna nedávno jsem si říkal, že je škoda, že YT nedělá takový spíše XC trailbike jako Neuron apod… A helemese, oni ho maj :) Tohle by mi sedlo, jen škoda těch cen, přece jen na přímý prodej je to zejména za Comp a Pro poněkud dost. A letos mě dost zklamaly barvy rámů, buď nudná černá a nebo nudné vybledlé cosi. Škoda, že ten design něčím neoživili, např. v tom oznamovacím videu je na konci kolo nasvícený tak, že na vrchu horní rámovky a horních vzpěr zadní stavby je červený pruh a vypadá to sakra dobře (viz. foto/screenshot)

      • Venda  

        Mne se to vybledle cosi hrozně líbí. Cele kolo se mi hrozně libi. Budu na nej setrit a jeste doufat, ze trochu zlevnej…

        • theedge  

          Nezlevní, ale musíš vychytat slevový akce – třeba při TdF. A nebo čekat na zimu na výprodejovky.

        • Lister  

          Nebudou mít jediný důvod jít s cenou dolů. Lidi jim to budou vykupovat ze skladu ve velkém. Obávám se , že stížnosti na cenu pár lidí z východního bloku na prodeje ani cenu nebudou mít žádný vliv.

          • deekay  

            Hele divil by ses kolik lidi mimo vychodni blok resi na zahranicncih MTB forech cenu ;) Za me je ta cena za takove kolo slusna.

            • Lister  

              Řešit můžou, ale stejně si to koupí, protože ta kupní síla tam prostě je.

              Už jsem na cenu dávno přestal hrát, pokud člověk něco chce a může si to dovolit, tak si to má koupit, čím déle čekáš, tím víc si pak říkáš, že jsi to měl udělat už dávno.

              • deekay  

                No a ja prave dospel k opacnemu stylu. Nekupuju si uz drahe veci, ktere pak pouzivam jednou za cas.

          • Nutribird  

            Vypadá dobře, ale jsem zvědavý na osobní zkušenosti zdejších bikerů. To bude teprve vypovídající info. Slintání nad obrázkem je o ničem.

    • ufoncz  

      Skoro jako Mondraker Foxy na nizsich zdvizich. Jestli Canyon udela refresh Neurona s vic polozenou hlavou a ponecha pomer cena/vybava, tak to bude mit YT tezky.

      • vojtechposmourny  

        Canyon vypustil novou verzi neurona nedávno, takže tak rychlý to zase s updatem nebude. Ha 67,5.

      • ceo  

        Uvidíme, čísla jsou jedna věc, realita se ukáže. Trochu se obávám, že Izzo bude víc do XC, váhy jsou hodně nízké.

        Při užití jako trailbike by mohl krupat.

        • deekay  

          Ano, to je dalsi otazka. Jak moc to bude tuhe a jak moc to bude odolne.

        • theedge  

          No me to tak z toho popisu na Pinkbike vychazi – ze to bude vic do XC. Ale zase v kombinaci s tou geometrii to bude zajimavy. Taky jsem zvedavej na zkusenosti z praxe i kdyz to neni muj smer.

          • ceo  

            Tím se dostáváme zase k ceně. Kdo má rozpočet, koupí 2020 Tallboy nebo Ripley, které mají širší působnost – pojedou stejně nebo líp a vydrží víc.

            Kdo dostatečný rozpočet nemá bude muset víc omezit požadavky- na drsnější Smuggler, na víc XC Izzo.

            Neuron je pro mě takový všeuměl, který není zajímavý ve finále ničím kromě ceny

            • Lister  

              To máš pravdu Ripley je pro mne jeden z nejzajimavějsi 29 trailbiků. Je dražší, ale NX kit v porovnání se samotným rámem vychází dobře. Navíc u těchto značek je výhoda, že se dají doladit detaily – doplatíš si za Factory pružení, vyměníš sedlovku za lepší apod. Sice je to ještě víc peněz, ale pořád mnohem výhodnější než upgradovat seriovku a pak řešit co s původními věcmi.

              • deekay  

                V cem ti prijde Ripley zajimave? Oproti ostatnim? S doladenim detailu souhlas, Stejne nejradsi stavim na cistem ramu :(

            • deekay  

              Hele ma prave to Izzo v tomdle oslovuje (stejne tak Trance). Chtel bych XC kolo, co nema geometrii XC kola :)) Izzo se mi libi vic vzhledove nez tallboy, nebo Ripmo a i nez Trance. U trance se mi vic libi mensi zdvihy a veril bych vic jejich karbon ramu. Asi nejvic ze vsech zminenych znacek.

              • ceo  

                Pro tebe Banshee Phantom

                Zajímalo by mě, jak by si tyto bajky vedly na BigAlpine/Gar­dě/Bialsko/Kop­řivná apod. Jak moc by trpěly. Podotýkám, že rozhodně nejsem jezdec, co pustí brzdy a nechá zdvihy pracovat. Mám raději kontrolu a ovladatelnost, bez rychlost.

                • deekay  

                  Na XC kolo tezitko a nelibi se mi 445mm zadni stavba. Ale nepopiram ze byl dlouho na mem listu zajimavych kol co by prichazela v uvahu.

              • Venda  

                Ja jsem na tom temer totozne. Izzo nebo trance Advanced. U Trance vic verim karbonu a asi maestru (to me ale opravte, jestli to je planý), naopak Izzo se mi libi vic zdvihu a u me jednoznacne i vzhled. A verze Advanced 2 se da ve vyprodejich za ty tri tisice taky poridit a navic ma oproti Compu karbonovy kola, i kdyz zas jen 25 mm siroky.

                • theedge  

                  Nevidim zadny duvod proc se u YT bat karbonu … V cem by mel byt horsi ne Giant ?

                  YT vyrabi primarne karbonovy ramy.

                  • deekay  

                    Proto YT nic nevyrabi, zadava si vyrobu v nejake fabrice. Ty fabriky rozhodne nejsou vsechny stejne kvalitni, takze otazka komu to zadali. A Giant ma vlastni tovarnu a kvalitu ma rozhodne pomerne slusnou.

                    • theedge  

                      To je jasny ze si to nevyrabi primo YT, nicmene jsem doted neslysel ze by jim karbonova kola praskaly. Tady jsem snad nezaznamenal zadny pripad s pokud nekde ano, tak to nebude o nic vic nez ostatni konkurenci.

                      Je mi sumak kdo si co koupi, jen mi prijde zvlastni v roce 2020 po letite zkusenosti s karbonovymi ramy YT mit takovou obavu jejich ramu. Aleje to samozrejme kazdyho vec :-)

                      • deekay  

                        Tak stale je nutne mit OBECNE obavu o kvalitu karbonovych ramu, protoze i v roce 2020 je jejich seriova vyroba znacne nekvalitni. A co vim, karbonovy capry praskaly pomerne casto u zavesu prehazky. Minimalne ty prvni.

                        Takze obavu z kvality karbon ramu nema ten, kdo nevi, jak se to vyrabi, nebo to nikdy nevidel rozrezane a nevidel ty obrovsky rozdily v konzistenci vyroby i u vehlasnych znacek :)

                        A propos, Giant pry bud uz ma, nebo planuje robotic carbon layoup, coz by, pri dobrem nastaveni mohlo hodne zestabilnit proces. Nejvetsi chybovost je totiz vzdy na obsluze.

                    • logoman  

                      Co jsem mel reigna, tak carbon ramy jsem praskly videl. Ty Alu drzely vic. Celkove myslim ze giant ma asi vic vymakanou vyrobu Alu ramu. A ty novejsi generace caper uz jsou lepsi. Ta uplne prvni praskala. Osobne bych necekal nizsi kvalita carbonu u YT.

                      • deekay  

                        Jasny, tak ono se ukaze v provozu.

                        Takze alu trance by mohlo byt zajimave nenarocne kolo hmm :))

                        • theedge  

                          Tak on Alu Trance vyvhazi i nejlip cena / vybava. Pokud clovek nechce Neurona kvuli geo.

                          • deekay  

                            Pravda. Akorat vzhledove se mi moc nezamlouva. A neurona fakt nechci.

                            • ceo  

                              Na Fluid FS1 ti vadí co?

                              A Sparkovi? (tam mě vadí flexe v zadní ALU stavbě u ALU nebo mix modelů). Sparka jsem náhodou krátce jel a strašně příjemné kolo.

                              • deekay  

                                Spark je super kolo, taky jsem zkousel ale vadi mi tam to same, co tobe :) Radeji bych neco s cepama. Norca mam zafixovany, ze jejich alu ramy jsou desne tezitka, stejne jako transition. Scott nebo Giant nejsou nejak extra tezke ani v alu. Ale priznam se konkretne u fliuda jsem to nezkoumal, kolik vazi ram.

                                • honzarb  

                                  Fluid FS1, ram s tlumicem, vel. XL, ma 3,4 Kg. Ja ziskal jen ram a postavil na tom kolo, s vidli 140 mm, na 14,6 Kg.

                                  • deekay  

                                    Diky, tak to je fakt pro me mimo. Chci rozhodne neco vyrazne vice do XC, ale s co nejvic polozenou geo a delsim reachem, nez bezne XC kolo.

                                    • honzarb  

                                      Jj neni to zadny hubenour. :) Tenkostenny trubky, co jsem koukal, to teda rozhodne nejsou, tim je ostatne Norco zname, ale aspon se nebojim, resp. mam duveru, ze to pode mnou neprdne, kdyz si nekde neco skocim.

                                    • ceo  

                                      Můžeš doufat v nové RB, to by mohlo papírově sednout.

                                      • krabica  

                                        To pochybuji, geo bude docela konzervativní, co jsem viděl, a nebude to zrovna lehký rám…

                                        • deekay  

                                          asi tak :) Jako geometrii i designem se mi fakt libi NS Synonym RC. Otazka jak na tom bude kvalitativne a jizdne :)

                              • theedge  

                                Tak FS1 je levny a pouzitelny, ale me by tam vadil ten NX Eagle. Uz to proste neni kolo na kterym nemusis nic menit. Alu Trance 29 jsou na to lepe – koupit a neresit.

                                Pokud se v tom clovek chce vrtat a utracet penize za upgrady, tak je i ten Fluid FS1 zajimava volba.

                                • ceo  

                                  Když samotné rámy jsou finanční nesmysl. Nejraději bych si skládal.

                                  Kolo na shimanu s shimanama/ma­gurama je velká výjimka. A když něco takového je, tak to stejně pos.rou kokpitem/sedlov­kou/zapletama.

                                  S DOT brzdama se už rozhodně jebat nebudu.

                                  Další věcí je, že podle mě nic jako univerzál neexistuje. Všechno jde jezdit na všem, ale každý kolo má svůj komfort zone. Představa, že jedno kolo bude v komfortu jak na kopeckach okolo Brna na 60+ km a zároveň v Bialsku vzala při srážce s realitou za své. Jak jsem psal výše, ten rozsah se mění, jednak kvalitou rámu, podvozkem a pneu a výkonností/skillem jezdce, ale pořád tam jsou limity. Na Brněnsko 130mm je až až, ale Hořice vyžadují v současném prachu poradny grip a tahat 1100+ pláště na 60km vyjížďky jde jen příležitostně a zabije to potenciál nizkozdvihove ra­kety

                                  • Lister  

                                    No vidíš, taky jsem nechtěl nikdy v životě DOT a teď už druhým rokem k maximální spokojenosti vozím HOPE – a jsou dokonce lehčí než XTR.

                                  • deekay  

                                    Taky bych nejradeji jen ram. Tim spis, ze mam doma X01 sadu a Shimano brzdy :)) A ruzne predstavce, riditka, teleskop a tak :D

                                    • Lister  

                                      … a různá kola, vidlice, kliky, pláště, pohony, kotouče…

                                      Tak na 3 kola by to bylo.

                                  • theedge  

                                    Jojo úplný univerzál nikdy nebude. Ale těch možností je vždycky víc a každý se musí rozhodnout kde mu víc leží priority – jestli je to víc enduro typu Bialsko, TT a na to primárně dimenzovat kolo a nebo zase jezdivý trailbike na polykání kilometrů. Oboje se pak dá s určitými omezeními přizpůsobit – na AM/Enduro kolo jde taky přezout jezdivé gumy a zamčít tlumiče. Stejně tak na Trail kole obout DHR/DHF/Assegai a dát pořádný brzdy. V obou případech to nebude ideální a vždycky je něco za něco. To si každý musí určit sám jestli víc pohodlí nebo efektivity.

                                    Ježdění v H. a spol bude vždycky hodně o gripu – teď v tomu suchu to platí dvojnásob.

                                  • Velkejtvrdak  

                                    Doufal jsem, že všichni aspoň základně chápou, že vše se dá vlastně sjet na všem. Rozdíl od jiných modelů je pro mě patrný v tom, že je to něco nového, a do jisté míry i nesmyslného, na to Brněnsko a tomu podobné, to xc bude prostě lepší, Na TT bialsko apod, zase to enduro(allm), myslím že je to “až moc univerzální” protože toho v Evropě mám objížděno hodně nenašel jsem terén kde by opravdu vyniklo, snad jen v té univerzalitě, pokud ti jde o ty km výhledy apod, na xc to půjde líp, pokud ti jde o cestu dolů na enduru si užiješ víc, koneckonců taky dělám občas to, že endurem za vikend dám xc i sjezd, já bych si to nekoupil, ale věřím že kupci se najdou, Jen cesta za nekomečnou univerzalitou nikam nevede, snad jen když před každou vyjíždkou důkladně nastavíš odpružení, flipchip a vlastně i kola. Rám se mi líbí, ALE přidal bych ostřejší vidlici, min 140 mm ale 150 bych se nebránil, záleží na každým, pláště mi teda univerzální nepřijdou, jezdím schwalbe ale maxxisy jsem zkoušel, na schwalbe bych to viděl F/R nobbynic(hansd­.)/rocketron, u maxisu možná dhr/agresorr… řídítka bych si zvyknul, ale proč, a řazení sram only nechápu, minimálně ne pokud se používá NX na kolo, který potřebuje víc, o brzdách radši nemluvit, rád si vezu i na hardtailu zeečka, brzdy jsou poslední na čem budu šetřit váhu…

                                    • Lister  

                                      Fakt jsem se snažil číst pozorně a pomalu, ale i tak mám pořád pocit, že tohle musi být nějaký čínský robot.

                                    • LM  

                                      Zkus používat odstavce.

                                      Mnohem lépe se to poté bude číst :-).

                  • Venda  

                    Tezko rict, mam proste ten pocit. To samy ta zadni stavba.

                    Motna to jen tim, ze Giant je velka firma, dela karbon uz hrozne dlouho a vcelku ve velkych poctech.

                    • čel.A  

                      Tak YT taky není úplně garazova výroba. A tím ze YT je specializované na dolekopcom, tak ty kola něco vydrží – na svoji kategorii.

                      • wilda81  

                        No. První generaci nějakého modelu bych si u nich asi nekoupil. Co si pamatuji tak praskal Tues, Wicked i Capra.

                      • Venda  

                        Hele to jsou takovy pocitovy detaily. Jakoze Trance ma horni vahadlo z karbonu, kvuli vyssi tuhosti. Izzo ma kovovy. A neverim, ze to je z duvodu, ze to tak chce a je to tak lepsi, spis si proste na tenhle komponent z karbonu neveri. Ale jen takova úvaha a pocit, treba to je uplne jinak.

                        • theedge  

                          Tak to jsou fakt jen pocity :-) Ale všechny nás to ovládá a každý přemýšlí jinak …

                          • krabica  

                            Myslím, že se tu hlavně řeší blbosti. Osobně řeším geometrii rámu, pak funkci a jak se mi líbí, kvalita je cca stejná a když máš holt smůlu… Zbytek už jsou podružně věci, které se dají nějak dořešit.

                            • Venda  

                              A dokazete nekdo srovnat zadni stavby? Co do funkce?

                              • krabica  

                                To není jednoduchá problematika, ale na youtube a různě na internetu je plno informací.

                                • deekay  

                                  Hlavne taky nejde rict, co je lepsi pro vsechny.

                                  • Lister  

                                    A taky se dá na některé věci zvyknout.

                                    Třeba větší pedalkick u nového rámu – chvíli to člověka může trochu štvát, po delší době si už ničeho nevšimne – pokud není Mlok ;-)

                                  • krabica  

                                    Právě, každý sytém může někomu vyhovovat a jinému ne. Provedení stejných systémů na různých rámech může znamenat docela rozdílné vlastnosti, záleží jakého chování zadní stavby chtěl výrobce docílit, jak se mu to povedlo a jaké kompromisy v různých parametrech musel udělat.

                                    Pokud to nejsem schopný posoudit, tak bych zkusil vyjít z recenzí, něco otestovat a hlavně koupit. Stará pravda tvrdí, že první celopéro stejně nebude to pravé ořechové a možná ani druhé, třetí… :-) Chce to hlavně jezdit a sem tam něco vyzkoušet…

                                    • deekay  

                                      Tak hlavne kazdej je jinak tezkej, ma jiny proporce, jizdni styl, tim jinak staticke i dynamicke teziste bla bla bla :)) proste zkusit, nebo strelit do prazdna… recenze jsou v tomhle naprd.

                                      • krabica  

                                        Radši než na slepo, tak aspoň podle recenze, pořád menší šance, že člověk nekoupí úplně mimo. :-) V některých zahraničních jsou i parametry testera…

                              • krabica  

                                Tu je pro začátek nějaký článek: https://www.bikeandride.cz/…ni-tech-lab/

                        • krabica  

                          To je volovina: Případě proč dělají kovou zadní stavbu u Reigna, taky si nevěří na karbon? :-)

            • tomfree  

              Ono to není jen o rozpočtu,mě se třeba ripley stejně jako ripmo vůbec nelíbí,takže i kdyby to byly nejlepší kola tak jsou ze hry.

              Santa budiž,ale ten tlumič,to by chtělo ovládání z rodel, kdežto Izzo je fakt daleko hezčí a pokud by byl k dispozici rámový set,tak je to jasný favorit.

              • deekay  

                Vidim to stejne. Me se SC celkem libily, nez jim dali ty novy vahadla a tlumak dole. To se hodi na Enduro, ale proste Hightower s tim dle me vypada priserne :( A Ripley a Ripmo jsou dle me designove studie korejskeho decka ze zakladni skoly :D

            • honzarb  

              Ja bych jeste pripomnel novy Norco Optic.

              • filous  

                Jj moje řec. Akorát i ta C3 je ceníkove o cca 12k dražší.

                • honzarb  

                  Jj je drazsi, ale za tohle kolo bych si i priplatil a nebo snad i koupil na splatky :-D Me splnuje naprosto univerzalni kolo, ktery se neboji ani drsnych enduro lajn.

                  • ceo  

                    Nechci být škarohlíd a nejel jsem, ale myslím, že oslavy Opticu plynou z toho, že dělá různé délky zadních staveb.

                    DH schopnosti tím, že dává 140mm vidlici, kde ostatní osazují 130.

                    Tallboy nebo Ripley na 140mm vidlici zaostávat nebudou.

                    Navíc řekl bych, že používají tlumič s kratší pístnicí.

                    Tyhle hype obvykle vzniknou okolo něčeho „inovativního“ Když přišel Transition s SBG, tak se mohli všichni po.rat a teď zase všichni s.rou kostky ze sizingu zadních staveb u Norca.

                    Ve finále to je zase jen kolo a záleží jak každému sedne a jaké kdo má představy a potřeby.

                    Pro mě je daleko zajímavější inovace v podobě lower linku, co udělal SC a Specialized na Enduru. Navíc SC u Tallboy a Megatower dovoluje uživatelsky měnit délku zadní stavby… Do této generace se mi naopak SC nelíbily, ale teď Nr.1 na seznamu.

                    • honzarb  

                      Muze byt. Take jsem zatim nejel a jen sosam zahr. recenze. Ale pokud podvozek funguje, z meho pohledu, minimalne tak dobre, jako jejich podobnej Fluid (ktereho mam vepredu se 140 vidli a celkove trochu potunenyho), tak osobne nemam co resit a chci ho. :-) Tallboy je druhy na mem seznamu top 3 kol, takze s tebou souhlasim.

    • Lister  

      Recenze ve stylu jak zabít Izoo, doporučení je jasné

      → nacpat tam platformy, chtělo by to širší řidítka, silnější brzdy, ale hlavně potřebuje Miniony!

      Možná by někteří lidi měli zůstat u toho endura.

      • ufoncz  

        +1

        Jedou tam jak přes kopírák, bez ohledu na kategorii.

      • theedge  

        To reaguješ na tu recenzi na Pinkbike ? Četl jsi ji vůbec ? :-)

        O tom že by tam rval Miniony ani slnějších brzdách jsem tam nic nenašel. A to že by chtěl skoro 190cm vyskoej chlapík širší rodla než 760 není vůbec divný.

        "Maxxis Forecaster tires : When the going gets steep, they aren’t the best, but for razzing around a forest, they’re more grippy and predictable than their scantily knob clad exterior would suggest. If you take them out into the rocky, chunky mountains, you’d need to raise the pressure but, for where they’re intended, I had no flats and minimal burping.

        SRAM G2 brakes: On everything but the steepest and most prolonged descents, they work well with a good chunk of power and feel. But as soon as you start to overheat them, they change character to something a bit spongey and with less bite. The brake power is good, but in some really loose, low-traction situations, the big front rotor and Forecaster can get a bit overpowered."

        Nevidím tam nic s čím by se nedalo souhlasit. Forekaster je ve předu hodně slabá guma, nicméně hned zmiňuje že pokud se s ním jezdí tam kde je určen tak je OK.

        Neudělali nic jiného než že to kolo otestovali tak, že ho v určitých situcích dostali na hranu a napsali že v těchto krizových situacích to má tyhle a tyhle slabiny. Nikde tam nepíšou že z toho máš dělat enduro.

        • honzarb  

          Hele je to o tom, ze tyhle kola naznacujou, ze v mnoha pripadech nepotrebujes nazdvihovany bestie… a nekdo se s tim ne a ne srovnat.

          • ceo  

            Objem a zdvih nenahradíš. Jiná otázka je, jestli je dotyčný využije…

        • Lister  

          Jo pardon, vypadl tam odkaz. Mělo to být na enduro mtb.

          • theedge  

            Jo tak na Enduro mtb byli trošku radikálnější :-)

            • ufoncz  

              Ja to taky myslel na enduro-mtb. Slo by na ty recenze mozna napsat i nejakej skriptik, co by to generoval.

            • Lister  

              V klidu, je mi jasné, že hlavní motivací byla možnost se mno nesouhlasit.

              Sice jsem z toho tvého dlouhého příspěvku četl jen první řádek, ale musím říct, že ta recenze na PB byla rozhodně jedna z jejích horších. Jednak se to skoro nedalo číst a taky jsme měl pořád pocit, že to kolo cpou, kam nepatří.

              • theedge  

                Ale jak to chceš recenzovat – vzít na polňačku a říct že to jede dobře ? :-)

                • deekay  

                  Vzit to treba na MTB trilogy :)

                  • honzarb  

                    He he, zrovna tam, kde to Charvat na podobnym kole vyhral?:) Jo, je to o tom, co ma kdo v ruce, samozrejme. Ale nicmene, tomuhle kolu by ten centacek, dva, vzadu i vepredu slusel, to zase jako jo :)

            • deekay  

              Tak na Enduro MTB, stejne jako na jejich sesterske silnicni Gran Fondo ma cenu chodit kvuli hezkym obrazkum :))) tot vse

              • mpIII  

                Proč to?

                • deekay  

                  Specialne Gran Fondo extremne dle me tlaci to, co cykloprumysl chce, aby se lidem tlacilo. Oboji mi to prijde jako takove „posh“ cteni pro pupkaty zazobany fotriky. Ono uz jen ta zminka v testu enduro kol, kde jim z ankety vyslo, ze snad nejak 45 procent jejich ctenaru zajima eMTB :) Pravda, nekdy maj v recenzich dobry postrehy (treba ze 27.5 je mrtvy rozmer :D) , to se musi nechat, ale celkove ten format je prste spis takovej peknej na koukani, nez abych si z toho vzal nakou relevantni informaci. Je to dle me spis pro lidi, co do toho technicky moc nevidi, ty si tam asi svoje najdou.

                  • ceo  

                    Enduro mtb bych navíc řekl, že celkem okatě stráni německým značkám, hlavně Canyonu.

                    Taky jejich recenze, kde opisou PR, pak technický data a je odstaveček, jak to vlastně jezdí.

                    Test hustilek na vidlice nevyhrála nejpřesnější, ale naopak jedná s největší odchylkou, ale byla lehká či co…

                    U mě důvěru nemají

                    • mpIII  

                      Myslíš tohle? https://enduro-mtb.com/…you-can-buy/

                      Vyhrála pumpa od Topeaku a nevidím důvod, proč by vyhrát neměla.

                      • ceo  

                        Spíš nevidím důvod, proč by vyhrát měla, když RS 600PSI byla kromě délky ve všem lepší

                        A mimochodem ta délka je 8 cm a ostatní rozměry jsou menší.

                        • mpIII  

                          Kde potřebuješ 600 PSI?

                          • ceo  

                            Co to s tím má společného?

                            Mám 2 pumpy:

                            1. fouká rychleji, je přesná, ale je o něco větší a těžší
                            2. je nepřesná, méně komfortní ale menší

                            Nevidím důvod, proč vyhraje B, která zřetelně plní svoji funkci hůře. Stačí se podívat na jejich hvězdičkovou tabulku v úvodu testu.

                            Nemám ani jednu z těch pump, jen mě zrovna tento test definitivně utvrdil v delším dobu trvajícím podezření, že Enduro MTB ohýbají výsledky testů, aby jim vyšel „správný“ vítěz. U bajků se to těžko dokazuje, protože všechno může přebít pocitem z jízdy, který je nezměřitelný a nepřenosný. Tady se ale měřilo a vážilo. Oni v závěru sami přiznávají, že RS 600 byla nejlepší. Zbytek je typická ukázka toho, jak najít argumenty, aby vyhrála ta správná pumpa..

                            • mpIII  

                              Nepřesná… jestli na 150PSI ukazuje o míň než 5 míň je fakt tragédie :0)

                              Ale chápu, prostě máš RS pumpu, koupil sis to nej podle tebe, tak pak je to OK.

                              Já potřebuji skladnost a pak mít RS nemůžu :0)

                              • ceo  

                                To jsem čekal, ale naběhl sis. Kdybys četl, tak nemám ani jednu z nich.

                          • vojtechposmourny  

                            Na RS tlumiči s debonair komorou jsem byl o dost nad 300 psi. A s tou RS pumpou do 600 to nafoukat nylo podstatně snazší než s pumpou do 350-ti.

                    • krabica  

                      U hustilek totiž není ta odchylka důležitá, hlavně musí pokaždé ukazovat stejný tlak. Foukáš podle pocitu a jde jen o to, aby jsi věděl, že foukáš více/stejně/méně než minule.

                      • ceo  

                        Nesouhlasím. To byla přesně jejich argumentace.

                        Zastávám názor, že když má něco měřit, tak by to mělo měřit přesně, když je to jedna ze základních funkcí. Podle pocitu/sagu se sice fouká, ale začíná se na nastavení výrobcem. Většina pak nějakou dobu ladí a různě to konzultuje i tady na fóru. Když se sejdou odchylky, může to udělat slušný rozdíl a pak bude mít na „stejném“ tlaku odlišné poznatky. A to kvůli tomu, že jsou pumpy šmejdy. Takže izolovaně je možná přesnost jedno, ale pokud může dojít ke srovnání s jiným měřením či externím údajem, už na tom záleží.

                        • mpIII  

                          Já teda foukám na SAG, ne na tlak ;0)

                        • krabica  

                          Konzultovat s někým tlak je fakt mimo, to ničemu nepomůže, odpíchni se od SAG doporučeného výrobcem, pak se spoléhej na sebe a své pocity, využití zdvihu…

                          • ceo  

                            Vždyť jsi tady na foru dlouho- když někdo řeší chování podvozku, je otázka – kolik vážíš, jaký máš tlak? jedna z prvních…

                            Rozumím, co chceš říct, ale metr by měl měřít 100cm, 1kg 1000g a jakýkoliv měřidlo by mělo ukazovat své měření přesně. Je to jeho základní funkce.

                            • krabica  

                              Však ptát se můžou a odpovědí jim je, že mají foukat na doporučený dag. Vhodný tlak je neporovnatelná veličina, protože je ovlivněna spoustou parametrů…

                              Měření tlaku není účelem pumpy, je jen doplňkem. Pro měření tlaku doporučuju použít samostatný manomentr, pak není závislost na použité pumpě…

                              • ceo  

                                Shodneme se na tom, že se neshodneme. Už bychom se oba opakovali. Navíc to nebyla podstata. Podle mě ten test je ukázkou, jak ohýbají hromadné testy, aspoň v mých očích.

                                • tedy již vyřčené notoriety- všude 200 kotouče se 4 pístky a 1kg pláště minimálně

                                = neberu enduro MTB vážně.

                                Budiž jim omluvou, že se jmenují enduro ,ale pak teda nemusí testovat XC a trail biky, když ze všeho chtějí mít enduro.

                    • wilda81  

                      Jaký web je nestranny? Mě přijde, že je to všude stejné…

                      • tomfree  

                        No přece Bike-forum,to je otázka:-)

                      • ceo  

                        Preference jsou vždy. Ale podle mě je něco jiného subjektivní zabarvení všech testů a udělání group testů a dle mého zřetelné zkreslení výsledku.

                        Já se dost názorově shoduju s Pinkbike, pokud testuje Kazimer nebo Levy. Poslední dobou před Pinkbike preferuju VitalMTB.

                        U obou platí, že jízdní vlastnosti dost podrobně rozeberou, zatimco enduro mtb má o jízdě 1 odstavec a 6 odstavců opisování PR a technických dat.

                        • Baba-Ji  

                          souhlas, Enduro mtb je jen hezké čtení doplněné pár jejich fotkama z ježdění, ale informační hodnota NAVÍC oproti přečtení specifikace výrobku na webu samotného výrobce je mizivá. Jinými slovy, jestli si přečtu specku na webu výrobce, nebo budu louskat několik odstavců textu s fotkama na Enduro mtb, vyjde to nastejno, skoro. Bohužel toto se děje docela často i na českých stránkách, viz mtbs.cz, bike&ride nebo dolekop.com jsou na tom někdy lépe, někdy stejně blbě.

    • Venda  

      Mívá YT nejake testovacky?

    • Lister  

      Tak zpátky k těm kolům.

      https://m.pinkbike.com/…reactor.html

      Jedna konkurence pro ten nejvyšší model. Já bych měl jasno a YT by to teda nevyhrálo…

      • Venda  

        Zas YT ma za podobny penize o tridu vyssi pohon a hlavne kola, ktery udelaj treba i 1500 €.

      • deekay  

        nezkoumal jsem geo, ale dle foto mi ten nukeproof prijde nakej kratkej

      • filous  

        No vidíš, u me jednoznačně YT

    • Edwin  

      Už ho někdo máte? Zajímalo by mě, jak vypadá na živo ta vybledlá zelená.

      • Venda  

        Nejsou to moje fotky, ale řekl bych, ze to bude vypadat stejne jako na Jeffsey. 

        • Edwin  

          To asi jo, ale jeffsy jsem na živo taky neviděl. Tedy v této barvě. Na netu je pár fotek, ale zajímalo by mě to v reálu.

          Je to něco jako tento nazelenalý fiatek? Jsem ho zrovna před chvílí viděl.

          • Venda  

            To by asi mohla být ta barva. Tam jsem daval srovnání s cistym papirem.

    • capo  

      Otázka která se týká YT obecně – dá se YT kolo koupit nějak s CZ fakturou kvůli CZ DPH? Nebo jen přes DE web s DE fakturou?

    • capo  

      Nemáte prosím někdo Izzo, Praha a okolí, v eLku? Canyon ukázal Neurony 2021 a jdou opačným směrem než jsem doufal, takže IZZO je kandidátem číslo 1. Jen si ho někde projet v reálu…

      • Venda  

        Kolik měříš? Ja zvazuju M-ko, ale nevim nevím.

        Každopádně je to buď vyprodané nebo na to lidi hrozne dlouho čekaj, takze pokud budes chtit vlastni IZZO, tak mozna na Vánoce. Ja uz asi spis pockam na rok 2021.

        • capo  

          Já mám 180 a o M jsem neuvažoval ani chvilku. Jezdím na 58 silničce (podle fitingu), takže M by bylo moc krátný. To že budou v prosinci vím, já bych nejradši kupoval až na jaře. Ale zas se mi líbí letošní Pro Race a zároveň se trochu bojím, aby to nedopadlo jak u Canyonu, kteří letošní Neuron LTD změnou pro 2021 úplně zabili (pro mě).

          • Venda  

            Jj, ja mam jen 174. Jakou zmenu mas konkrétně na mysli? 140 vidle DT?

            • capo  

              Nelíbí se mi to DT. Nelíbí se mi 140 vepředu a nelíbí se mi AXS. Ale vše je jen můj pohled 

              • capo  

                No ale je fakt že axs by šlo asi dobře prodat a vyměnit za cokoliv jinýho a o DT bych si měl asi načíst více než ho budu odsuzovat. Ale kashima vypadá líp 

                • capo  

                  DT F535 ONE váží asi o 300g víc než fox factory. To je asi hlavní důvod… To Izzo je v tomhle lepší.

          • Lister  

            Brácha má 183cm a bude brát buď Izzo nebo karbonové Jeffsy 29 – a určitě L. Teď vozí Jeffsy 27.5 taky v L.

            Ale taky nerozumím, v čem je problém u Canyonu?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse