• Dejv0

    YT JEFFSY ještě nemá svoje téma, tak si dovolím jeho založení. Kdo plánuje nebo jen uvažuje o koupi a nebo jen jde kolem. Potřeboval bych poradit a takhle to snad bude viditelnější.

    K věci, řešilo se tu dilema mezi vyšší a nižší verzí Capry, chtěl bych znát pár názorů na podobné téma, ale v případě JEFFSY. V jiném vlákně jsem reagoval, že Capru bych kupoval v té vyšší, nicméně u Jeffsy se nějak nemohu rozhoupat, zda dražší verze není (pro mě) zbytečná.

    V případě koupě AL1 je to jasné, pro mě kolo bez investic, ale na osazení SRAM/RF Turbine nijak netrvám. V případě AL verze by šlo akorát o předělávku na 1×10 nebo kdybych se chtěl více plácnout přes kapsu tak 1×11, to SLX/AEFFECT osazení mi vyhovuje, časem třeba lepší brzdy (ZEE?). K vidlici a tlumiči, poznatky z minulého fullu, tlumič CTD jsem neustále vozil otevřený, max na nějaké XC vyjížďky jsem přepínal, ale na to mám teď HT. Vidle, nezamykám ani na HT, sem tam laboruji s nastavením. Navíc, tlumič můžu časem vyměnit a pokud bude Pike zlobit, poletí k tolerantnějšímu majiteli a otevírám stránky TT.

    Rozdíl v ceně znatelný, není to o tom, že bych na vyšší verzi neměl, pošetřím měsíc dva navíc, jde spíš o smysluplnost investice přes 15k, za což mám týden na Kanárech.

    Zde je verze AL a verze AL 1

    Budu rád za jakýkoli názor :) Jo a modrá se mi líbí víc :))) Díky

    • Dejv0  

      Nikdo nepomůže s rozhodováním? :) Nemám toho úplně moc nastudováno ohledně systémů zadního odpružení, ale mám dojem, že u tak značně progresivního rámu, by nastavení komprese na tlumiči nemuselo být zcela nezbytné, je to tak? Díky

      http://linkagedesign.blogspot.cz/…sy-2016.html?m=1

      • pulDag  

        Btw. video kinematiky:

        https://www.youtube.com/watch?…

        Progresivitu rámu chápu jako větší rezistenci k bottom-outu (dorazu).

        Každopádně rozdíl mezi Monarch R a RT3 je zejména při šlapání, kdy páčka nastavená na closed zamezí pohupování.

        • Dejv0  

          Díky, jasný, zpětně už bych takový dotaz asi nepoložil. Nicméně rozhodl jsem se pro základní verzi s Rkovým tlumičem, pohupování neřeším a kdyby mě to jó štvalo, tak ho vyměním. Tak snad ji nevyprodají, než ji budu objednávat. :))

        • bimjeam  

          Aký je reálne rozdiel v pohupovaní pri RT a RT3 okrem toho že RT má len polohy open/closed a RT3 aj propedal???

          • File12  

            Podle me zadny. Ale osobne jsem to na stejnym kole pri stejnych podminkach nezkousel.

          • Tehu  

            RT má open/propedal, RT3 má navíc lock. Open/lock má RL ;)

            Jinak lock je zbytečnej kdyz umíš trochu normálně šlapat.

    • danielh  

      Dej nejaky link aspon, nikdo ti to hledat asi nebude. a ropo takovou znacku kol snad ani neznam a slysim poprve.

    • nomecz  

      no osobně bych si těch 15 připlatil, když už tak už a pokud to kolo neplánuješ za rok zas měnit tak bych šel do lepší verze. A ušetříš skoro kilo váhy :-)

    • scret  

      modra se mi osobne libi vic, ale chtel bych tu drazsi vybavu:))))

      • Dejv0  

        Viděl jsem to stejně, modrá super, červená zase ta výbava, už jsem byl rozhodnutý a pak si říkám, zda to není zbytečný. Všechno máme doma na Shimanu, koupím něco nového a mohu to přesunout na nějaké z kol apod.

        To kolo samo chci mít dlouho, teda aspoň rám, ostatní stejně měníš neustale :)))

        • scret  

          zas ta levnejsi ma chudsi tlumak i vidli… RC Pike si myslim staci, ale u tlumaku bych chtel ten lepsi…

          Btw. oni to asi nedokazou ve fabrice prehazet co? tzn. modra barva s lepsi vybavou…

        • nomecz  

          napsi dotaz na vyrobce treba ti udelaj „custom“ za rozumnou cenu :-)

          • Dejv0  

            Můžu to určitě zkusit, za dotaz nic nedám, obavám se jen jasného verdiktu, uvidíme.

            Pak je tu možnost to na tom horším tlumiči zkusit a případně ho pak poslat a koupit lepsí. Pike určitě stačí, v podstatě mi stačí všechno krom tlumiče, akorát si pak budu určitě dělat zálusk na nové SLX :))

    • AleZ80  

      Ten Rkový tlumič by měl být trochu „přitlumený“ kvůli absenci „pedal“ módu a asi to s ním nebude ideálně žehlit.

      Co mi ale moc nevoní jsou výplety a v této cenové kategorii bych čekal něco trochu lepšího (asi daň za Reverb).

      • Dejv0  

        Uvidíme, vezmu asi ten základ a případně ten tlumič půjde z domu, ono toho bude víc co z toho kola sundám, ale chci tu modrou :))) A výplety jsou na obou verzích stejné, s nima to zvládnu :)

    • Jenda  

      nepochopil jsem jak se tam nebo co se tam mění mezi těma dvěma módy? Jinak vidle co tam dávaj jde zvednout na 160?

      • Dejv0  

        Je tam ve spodní části uchycení tlumiče taková „vložka“ a jejím otočením se mění geometrie.

        • AleZ80  

          Nevím, jestli bych něco takového na kole chtěl. U Strive s tím tuším byly problémy.

          • Dejv0  

            U strive je tohle řešeno uplně jinak, tam přepínáš za jízdy tuším. Tady musíš sundat spodek tlumiče a otočit podložku, nějak v tom nevidím problém.

            Tady je to trochu vidět.

          • nitraq  

            U Strive to ale taky bylo něco jinýho, tady je to jen obyčejná vložka, tam se nemá co pokazit. Něco jako má Trek Mino link.

            • tonik666  

              Přesně tak.

              Strive má menitelnou geormetrii za jízdy, něco jako teleskopická sedlovka zabudovaná do rámu.

              Jeffsy má „flip chips“, tedy otáčecí vložky, kdy při každé poloze je jinak nastavená geometrie. Používají to téměř všichni výrobci, nejkomplikovanější má asi Rocky Mountain. Z dalších Banshee, Evil, Trek,…prostě kde kdo.

              Obrázek ilustruje jak to funguje (Banshee).

          • scret  

            jak pisou ostatni, tady na tom se nema co pokazit:)) je to jen vlozka… Strive je neco uplne jinyho…

          • AleZ80  

            Jo, jo, tak tohle je OK. Jen to zase tedy není moc využitelné během vyjížďky, pokud si nechceš dávat pauzu pod každým kopcem / na kopci.

            • scret  

              a proc bys to menil behem vyjizdky? jednou nastavis, jak ti to vyhovuje a pak uz jen jezdis…

              • wilda81  

                „dual position“ na Piku během jízdy taky nepoužíváš?

                • scret  

                  ja osobne ano… a rekl bych celkem dost… nicmene u ramu si tim nejsem az tak moc jistej…

                  Presne jsem tusil, ze se strivama budou problemy… alespon minimalne ze zacatku, nez to vychytaj…

                  Vem si, jak dlouho trvalo rockshoxu nez byli schopny udelat relativne spolehlivy snizovani…

                  • Jenda  

                    zase řešení Canyonu má oproti snižování vidle dvě zásadní výhody – ve stoupacím módu lepší geometrie než dosáhneš snížením vidle, zejména vyšší poloha středu no a ta hlavní, i s nefunkčním shape shifterem je kolo zcela funkční v to důležitějším, tedy sjezdovým módu. Když se ti to vysype u vidle tak to pokurví vidli jako celek.

                    • scret  

                      to mas pravdu… Bohuzel bych ja osobne mel asi problem s jizdama rekneme po rovine nebo takovy proste to normalni jezdeni… Nekdo mi rikal, ze DH mod je fakt tak na dolekopcem a ten XC mod je spis zas dokopec… Mozna by to chtelo jeste neco mezi tim… Ale na Strivu jsem nejel, takze nemuzu soudit…

                      ja osobne bych si vybral Spectrala, uz kvuli za a) potencionalne mensimu pruseru a za b) kvuli nechuti furt neco menit/stelovat za jizdy atd.

                      To mas dneska vidli, sedlovku, ram atd. a vlastne uz se clovek nesoustredi na ten pocit z jizdy…

                      Jinak osobne snizuju vidli fakt jen do kopce, o kterym vim, ze bude delsi a prudsi…

                      • AleZ80  

                        A právě to můžeš kompenzovat přepínáním u tlumiče, pokud vidlici se snižováním nemáš.

        • Jenda  

          pak mi ale přijde lepší dostat položenější geometrii zvýšení zdvihu vidle ;-) jako chápu že už to není tak jednoduchýale myslím že 160 vpředu by tomu rámu slušelo (vidle by to měla zvládnut, že?)

          • Dejv0  

            Dle stránek RS jde 29" Pike na 120–160mm, ale vůbec nemám žádné zkušenosti s RS vidlicemi a jestli to jde interně u OEM verze netuším, třeba někdo poradí nebo pohledej :)

            • tonik666  

              U RS by to mělo být velmi jednoduché (mám ověřeno na RS Revelation Solo Air). Četl jsem to pro 2015, o změnách na 2016, zda byly, nevím, a myslím, že nebyly. NA MTBR je informací dost.

              Zdvih se mění změnou patrony (cs. 40E). Koupíš potřebný zdvih a namontuješ.

              Jediný trik je v tom, že Solo Air a Dual Position vidle mají různé vnitřní nohy, takže do Solo Air můžeš dát jen Solo Air patronu a stejně u Dual Position. Solo Air má ve vnitřní noze drážku na přepoušení vzduchu mezi pozitivkou a negativkou, což Dual Air nemá.

              Tady máš video

              • Jenda  

                Aha, takže to už nejde jako to šlo u RS dřív jen vyhozením nějakých spacerů? To zas vymejšlej chujoviny :-/

              • Jenda  

                No jo, už to vidim v rozpisu dílů, to jsou ptáci.

              • Concorde  

                Liší se to pouze to drážkou nebo je i něco dalšího jiné? Přemýšlím nad překopáním DPA na starý dobrý dual-air

                • tonik666  

                  Netuším, jak bys tohle chtěl u pika udělat.

                  • Concorde  

                    Soustruhem a hlavou

                    • tonik666  

                      To pak jo, ale to už ti neporadím :)) Každopádně to půjde líp z Dual positiona, protože ten by měl mít nohy hladké, zatímco ten Solo tam má tu drážku. Ale určitě si ještě najdi nějaké manuály a rozkresy, já to zjišťoval jen kvůli předelání DPA na Solo Air.

                      • Concorde  

                        Jasně, o drážce vím. Proto mluvím o DPA. Jen musím dořešit velikost negativky. Chtěl bych ji oproti továrnímu nastavení mírně zvětšit – pístek posunout nahoru (čímž se i zároveň zvětší progresivita). Ale zatím to mám jen na papíře.

                        • scret  

                          to mne zajima… az to budes mit, hod to pak sem… Porad zastavam nazor, ze SA je u RS krok zpet:(

                        • hs74  

                          A není jednodušší tam pro zvýšení progresivity dát bottomles token? Kdybys chtěl mám dva volné, které nevyužiju.Samoz­řejmě jsou to DPA tokeny.SA tokeny použít do DPA vidle nejdou.

                • AleZ80  

                  Mám za to, že Pike Dual Air se nedělala, takže to budeš moci překopat maximálně na Solo Air.

              • scret  

                bohuzel mam i prakticky vyzkouseno… Chtel jsem prehodit DPA za SA… a vzhledem k tomu, ze to tehdy byla novinka, tak to nikdo nevedel, ze to nejde… Takze jsem jezdil asi mesic bez negativky:)) Po prehozeni uz je vse ok:)

    • Sunshine 29  

      Skorotchan ma objednanou nejvyssi carbon verzi, aktualne je trochu rozmrzelej z neustale promeny dodani-konec kvetna az srpen, tak to snad dobre dopadne a vydrzi:) Za me priplatit, obecne se to u biku vetsinou vyplati :)

      • Dejv0  

        Už jsem tak na 80% nakloněn k tomu základu, chci ji trochu upravit k obrazu svému a z toho co mi zbude, přiživím HTčko. :) S průtahy během dodání celkem počítám, nějak mě to netrápí mám na čem jezdit a kdo si počká.. :))

    • Chlebovnik  

      AL 1

    • Radek Broz  

      Vzal bych tu nejvyšší kvůli karbon kolům.

      • Dejv0  

        V mém případě šel dotaz pouze na hliníkové modely, nejvyšší v karbonu už daleko převyšuje částku, kterou jsem ochoten dát za kolo (a šetřil bych jednou tak dlouho) :))

    • pulDag  

      Jak už někdo psal, celkem markantní rozdíl je ve váze: 14,3 vs 13,5 Kg

    • bugman  

      Jezdí ho už někdo? Docela mě zaujala ta nejnižší verze (na víc stejně nemám a z pohledu hmotnosti kol tlumiče bez možnosti nastavení nízké úrovně komprese – jsem na to zvyklý). Zajímaly by mě reference, lebo bike asi nevyzkouším..

      • Dejv0  

        Když počkáš 2–3 týdny, tak ti reference napíšu, to by mi měla základní verze dorazit :))

    • pepazz  

      Ahoj,

      Mam čerstve model CF1 comp vel M. ted jsem s tím byl tyden na horách a neco jsem i najezdil. Musím říct že kolo je velmi zdařilé. Přecházím z Kony process 111 která je super zabavný bike ale chybí tomu zdvihy a troch položenejsi hlavovka. Jeffsy oproti kone má zdvihu dostatek a hravost se neztratila. U me velká spokojenost, kona je o neco hravejší ale ve sjezdech nestíhá. Trochu me překvapili ty široké onza pneu poctivé 2.4ky chvili jsem si pripadal jak na fat biku :). Jinak Jeffsy nadherne jede do kopce, osazeni u cf comp skvelé, V piku jsou defaultne 2 tokeny a jeste jeden jsem pridal tak aby sedělo chováni zadku i predku. Zadek je celkem progresivni kolo jde velmi rádo do vzduchu. Ožívá na kořenech a kamenech. Jezdil jsme s ní ve spindlu v bike parku a byla to radost. 150mm teleskop je super vec!

      • pepazz  

        Mam v cerno bíle kombinaci a je to radost pohledět!

        • Dejv0  

          Tvoje slova mohu jenom potvrdit :)

          • bugman  

            Nechal si tlumič? Já ho jezdím druhým týdnem a velká spokojenost s kolem, naprosto super. Nejvíc mě baví, jak snadno jde do vzduchu a jak je lehký ho postavit na zadní do manualu :))

            • pepazz  

              premýšlel jsem nad upgradem na debon air komoru ač nekteří tvrdí že u progresivni kinematiky to nema vyznam

              • bugman  

                ja mam ten zakladni model s tlumicem bez moznosti nastaveni komprese a da docela praci dostat tlumic na doraz pri optimalnim sagu,tak si rikam,jestli by rt3 nebyl celkove citlivejsi. I tak si nestezuju,jen tusim,ze by to mohlo byt o neco rozdavacnejsi z pohledu zdvihu.ale zase neresim zadne zamykani a nehoupe to,tak to spis necham :)

                • Dejv0  

                  Tlumič jsem nechal a výměna výhledově určitě nebude. Spokojený jsem ve všech ohledech, až na to, že nemůžu sehnat košík s lahví, který by tam padnul. :D

                  • pulDag  

                    Ve spouště zahraničních recenzí píšou, že držák na láhev je speciální a dá se koupit přímo s kolem i bidónem od YT.

                    • Dejv0  

                      Tak jasně, ale dávat za košík s 0,5l bidonem 50e se mi prostě nechtělo a netušil jsem, že je tam tak málo místa a nepůjde tam žádný jiný boční košík s malým bidonem. Holt kdo šetří… Každopádně mám již vyřešeno a obejdu se bez něj.

                      • misung  

                        toto by tam nevošlo? http://tinyurl.com/zuow3jl

                        • Dejv0  

                          Košík by se určitě vešel, ale pak jsem měl problémy s bidonem, neříkám, že by tímto byl stejný problém.

                      • TheJD  

                        Podle popisu tam krome kosiku maji byt 2 bidony, drzak na pumpu a jeste neco na chyceni bowdenu

                        • Dejv0  

                          Toho jsem si nevšiml a nevidím to teda ani teď, když na to koukám. No stejně je to pasé, jde to objednat jen s kolem, nějak tam nevidím možnost hodit to do košíku bez kola.

                          No kdyby někdo objednával Jeffsy, tak mi dejte vědět, třeba ho vezmu. :))

                          • TheJD  

                            „delivered as a set of two waterbottles, airpump mount and cable routing components“

                            Jinak kdybys to chtel a poslal jim email, tak ti to urcite poslou. Prece by meli vedet, ze jsi od jich Jeffsy koupil, ne? :D

                            • Dejv0  

                              Jo už to vidim, slepec sorry. :)) Jsou tam celkem ochotný a věřim, že kdybych ten mail napsal, tak mi to pošlou, ale to bych musel hodně chtít a obejdu se bez něho. :)

    • misung  

      Ahojte, prepáčte, že sa vám tu miešam, ale vedeli by ste mi povedať, že aké sú rozmery krabice v ktorej prišiel Jeffsy? Potrebujem vedieť či sa mi zmestí do auta. Ďakujem :)

      • Dejv0  

        Vezl jsem to v 306 hatchback, sklopený sedačky a položený na předních sedačkách bez opěrek, na pohodu :)))

    • bugman  

      nepremeroval jsem,na youtube jsou videa jak to lidi vybaluji z krabice,tak treba pdhadnes. vesla se mi do vytahu. odhadem rozmery 140×90×40 ale to je fakt od oka po pameti

    • misung  

      mail z YT – The dimensions of our YT Bikebox are 133 × 80 × 31 cm, the weight is about 8kg including filler in addition to the weight of the bike.

    • Stancek  

      Tak jsem se konečně dočkal a poprvé se opravdu svezl. První vyjížďka nedopadla dobře, viz reklamace tlumiče Blb jsem se neměl bát ho vzít někam do kopečků, zas takový bahno nebylo, tak jsem pojezdil jen po okolí cestičky, co brousívám v zimě a nějak moc jsem zaprasenej nebyl. První dojmy ale parádní, jede to pěkně, jenom sedlo asi vyměním, prdel s ním moc nerozuměla a uvažuju o zkrácení hadic… co na to místní módní policie? Sice jsem to trochu posvazoval, ať ty hadice o sebe neklepou, ale na takový „klubko hadů“ nejsem zvyklej.

      • tonik666  

        Pěkný kolo, líbí se mi jak je lehký. Škoda že už jedno kolo mám a času na ježdění minimum…

        • Stancek  

          Krasavec to je, to je bez debaty :-) S váhou už to taková sláva není, tak jak je na fotce bez bidonu má přesně 15 kg, přešel jsem na tohle z karbonovýho HT 26" a to vážilo o třetinu míň.

          • Dejv0  

            Vítej v klubu :) O víkendu jsem přehazoval na 1×11, zkusím převážit, jak daleko jsem se od těch 15kg dostal :))

            • Stancek  

              Na 1×11 nemam nohy :-D , uvažoval jsem, že spíš ještě nahodím převodník 22z místo stávajícího 24z. U nás jsou kopce malý, ale výživný a navíc jsem čím dál větší zdechlina.

              • Dejv0  

                Tak pokud správně zvolíš kazetu a převodník, nohy to zvládnou. :)) Zase každý má radši něco jinýho, mě přesmyk rozčiluje a chci to i na HT. :D

                • Stancek  

                  Tak zatím měnit nebudu, byl jsem u kamaráda v kvelbu, že něco koupím a prý nemám vymýšlet kraviny a víc trénovat :-D

            • MPzKM  

              Mohl by si případně nafotit jak vypadá navářka po přesmykači? U AL comp1 to podle fotek na stránkách YT vypadá že tam snad ani žádná navářka není, ale tomu se moc nechce věřit, spíš jesti ji nevyretušovali…

              A na jakou sadu si přecházel?

              • Dejv0  

                navářka tam je (e-type) na dva šrouby, buď udělali retuš nebo na obrázku není vidět za smykem, vyfotím to doma. Mezi navářkou a smykem je ještě takový mezikus, nevím jestli ho ke kolu dávají nebo se dá dokoupit.

                Přecházel jsem na M8000.

                • Dejv0  

                  Tak kecám, není tam navářka, je tam sundavací příprava pro E-Type smyk. Tudíž bych se zeptal v YT, jestli ti to dají nebo tam nech jednoplacku. :))

                  • MPzKM  

                    Mám právě opačný problém, chtěl bych na jednoplacku přejít :)

                    Dával si komplet čistou sadu nebo něco mezi? vidím že převodník není xt

                    • Dejv0  

                      Nějak jsem si z toho vyvodil, že ho budeš chtít přidat, no nevadí. :)

                      Převodník je Absoluteblack v boost verzi s uchycením pro RF cinch, jinak je vše XT.

                      • MPzKM  

                        Přemýšlím nad kombinací XT8000 s klikami RF Turbine z vyšších modelů, z čistě vzhledových důvodů :)

                        Jinak tady ta sundávací příprava je super, aspoň nebude v budoucnu nic trčet.

            • Stancek  

              A váha furt nikde… :-)

      • mpIII  

        Ahoj, mohl bys mi vyfotit detail představce? Díky moc.

    • misung  

      Jeffsy AL stojí 1500 eur – 40 600 czk…no nekúp to :D

    • misung  

      Tí čo máte objednaného jeffyho AL v XLku tak pokojne im napíšte. Vystavia vám novú faktúru

    • pepazz  

      Zde review mého CF1 comp od Štěpána.

      http://www.bikeandride.cz/…kolo-z-lidu/

    • miraleo  

      Nevíte, zda není problém s uchycením Jeffsy AL s přesmykačem do držáků kola na střechu? Mám Thule Proride 598 (591) a bojím se že by mi mohl vadit ten zvedající se kabel k přesmykači. Zrovna v místě, kde se bude pravděpodobně rám nosičem chytat. Díky

      • Dejv0  

        Nevadí to, převážel jsem na obou nosičích bez problému. Nosič upneš v pohodě pod kabelem. :)

        • bugman  

          u mě vadila kabeláž k teleskopu (spíš kratší než delší), řešil sem vždy tak, že sem povolil úchytku, kabely z pod ní vyndal a pak se vešel nosič pod to :)

    • bugman  

      Neřešili jste někdo napínák? Řětěz mi spadne sice jen občas při neuplně čistém dopadu na skoku, ale i tak by bylo fajn, kdyby se to nestalo nikdy :D

      • tonik666  

        Dal bych tam vodítko. Jako napínák už máš kladky, a další napínák zbytečně drhne.

        Ideálně vodítko od oneup:)

        • bugman  

          Mám vepředu dvojplacku :)

          • Dejv0  

            Tak sundat :)) NW převodník a nic ti nespadne. Napínák bych na 2× nedával.

            • madcat  

              Dvouplacka, přesmyk jako vodítko a dole kladka pro dvouplacky od Shamana. Žádnej problém, všechno funguje.

              • bugman  

                můžeš poslat link co konkrétně případně zkusit? ISCG na kole není a střed je pressfit

                • madcat  

                  Pressfit bohužel neznám, takže nevím, jestli pod něj jde dát nějaká kladka. Já mám klasickej šroubovací hollowtech střed, pod kterým mám tu kladku namontovanou. Takže ti bohužel moc neporadím…

                  • tonik666  

                    podle me nejde, protoze tam nejsou pidlozjy a pressfit jako takovej neni stavenej aby cokoliv drzel

            • bugman  

              a vyměnit nohy :D

              já bych klidně právě nějaký zkusil, ale nevím jaký, lebo jeffsy nemá navárku na ISCG

              • Dejv0  

                Přesně tak, na Jeffsy napínák pro ISGC nedáš a na pressfit střed také ne (nebo nevím, že by se něco takového dělalo). Mimochodem netvrdil jsem, že napínák na dvouplacce nefunguje, jen že bych ho nedával. :))

                • tonik666  

                  Pak už jen napínák z petky :) Ale lepší je to bez. Od doby co jsou hazky se silnější pružinou je to zbytečné.

                  Spíš jestli ti to nepadá kvůli špatně seřízenému smyku – mě padal řetěz když jsem řadil ve zdvihu, protože profilování přesmyku ho prostě shodilo, tím jak to bylo ve zdvihu a přesmyk byl přidělaný na předník trojúhelníku – tj. nebyl vůči řetězu se stálé poloze.

    • Gyrokapitan  

      Ahoj! Chci koupit YT Jeffsy AL ONE 29 a váhám s volbou velikosti. Měřím 178 cenťáků, což by mě podle jejich velikostní tabulky pasovalo už na Lko, ale zase mám kratší nohy – od paty po rozkrok 83 cenťáků a zatim všechny moje kola byla Mka a byl jsem spokojený. Nemáte někdo zkušenost? Díky.

      • TheJD  

        Vim jen to, ze mam 182 cm, rozkrok 84 cm a urcite bych bral L. Na vysku se ti v poho vleze 150 mm teleskop, takze asi neni moc co resit, pokud teda nechces kratke kolo.

      • Breakpain  

        Zeptej se kolegy nize na vzdalenost stred – sedlo a jakou rezervu s teleskopem ma ;)… Udelas si predstavu. Ale IMHO asi L.

        Mam 187, 91 nohy a L mi bylo male (cti vesel jsem se s teleskopem na MAX vysunuti), ale nebylo to ono, takze mam XL (nakonec Capru, ale Jeffsy jsem testoval hodne).

        Idealne si dohledej GEO stareho ramu a porovnej, pokud mas kolo podobneho razeni.

      • TJK  

        zmer si rozmer stred-vrsech sedla a podivej se jaky mas ram.. resp. jak vysokou mas sedlovku.. pak se podivej kolik ma jeffsy vysku ramu a odecti si to… da ti to cislo pro teleskop jestli ti vyjde na delku nebo ne… pokud ano asi bych volil spis Lko

      • Breakpain  

        P.S. Kdybyste nekdo bral YT kolo, dejte mi vedet do SZ, rad bych si k vam neco maleho prihodil do kosiku ;), diky.

      • novas752  

        Porovnej vysku aktualniho posedu stred-lyziny a vysku jeffsy. 27" verze v Lku ma sedlovou trubku tusim 48 a nezasunutelna cast reverbu ma okolo 22, takze beru Lko 27 (mam taky 178/83), a pocitam s vysunutim sedlovky okolo 1–2cm. Aktualne mam stred – lyziny 71,5 a kliky 175

      • tonik666  

        Za mě M. L je zbytečně velký. Píšu to jen pro referenci, aby všechna doporučení na L měla nějakou protiváhu.

    • Mirapro  

      Ahoj,neví někdo kdy vyprodávali loni kola a o kolik padly ceny?

    • bugman  

      čas nevím,teď nějak podle ,ě. cena padla o 200–300 éček u základních modelů

    • Mirapro  

      Ahoj,má někdo Jeffsy a cca 188 cm?brat L nebo XL ?

      Dík za případnou radu

      • novas752  

        Já mám 178, nohy 83 a Lko (Jeffsy 27) mi sedne akorát (sedlovka vysunutá asi o 1,5cm). Takže být tebou asi bych bral spíš XL.

        • MPzKM  

          Taky mam 178 a bezproblemu M (29), a to mam spise delsi nohy. Rozhodoval bych se podle geo, urcite nebude problem jezdit na obou…

      • Breakpain  

        Nohy?

        187cm, nohy 91cm, vyska sedla 80–81cm

        Jednoznacne XL, doporuceno i YT pracovniky ;) … Defakto nemas o cem premyslet, pokud to ma slouzit jako trail bike ;) …

        • wilda81  

          Zase pokud má spíš kratší nohy, tak by mohl mít problém se poskládat na 150mm teleskop v kombinaci s dlouhou sedlovou trubkou u XL.

          • Mirapro  

            Sem docela symetricky , ani dlouhý ani krátký :-D vždycky jsem se radej poskládal na Lko (Reign2012,Trance 2014,Stereo 2014,2015 ) takže bych pak někoho z vás poprosil z prahy se na to aspoň posadit ;-) a vezmu L popř XL co bude ve výprodeji

          • Breakpain  

            Proto mu píšu, jaké má (a jaké mám já) nohy – ale s mým nastavením jsem na L měl pár cm k rysce a byl jsem na max

            • tonik666  

              Ja to tvoje kolo musim jednou videt:))

              Podle me vozis desne xc posed zatimco ja to mam moc nizko a tim vznika ten nas rozdil v pozadovane velikosti

              • Breakpain  

                Tak výška posedu je snad všude stejná, ne? … :)

                Jinak jako ano – mám vysunuté sedlo všude stejně vysoko :) … silnička, XC, trail, enduro …

            • wilda81  

              Se 188/88cm a 150mm reverbem bych u XL musel 1cm řezat sedlovou trubku.

            • Mirapro  

              90cm…myslím že mě nemine to eLko projet a XLko.je jistota ;-)

              • Stancek  

                Já 190 / 90 nohy a mám 29" v XL. Reverb mám cca 3 cenťáky vytataženej. Menší rám už by mi byl asi moc krátkej. Z YT už se pomalu stává masovka, určitě najdeš v okolí pár kousků, s někým se domluv a sedni si na to.

      • Dejv0  

        190/91 – XL, 35mm představec a sedne jako ulitá, rám je spíš z těch kratších, rozhodl bych se podle nohou a jak vysoko potřebuješ sedlovku.

    • Mirapro  

      Díky moc všem za infa…teď už jen počkám jestli jeste spadne cena ;-)

    • Mirapro  

      Kdyby někdo chtěl prodávat XL nebo L verzi Al nabídněte…díky

    • VA3  

      Najde se prosím v Brně a blízkém okolí někdo, kdo by mě nechal posadit na Jeffsy 27 ve velikosti L? Chtěl bych si ho zkusit, než objednám … dík :-)

    • Mirapro  

      Jezdil někdo velikost L 27,5 i 29? Podle rozměrů by 27,5 měla být delši . Byl by někdo ochotný mě v Praze na Lko ochotný nechat sednou? Díky ;-)

    • vecino  

      YT asi nemá u nás nějaké zastoupení podobně jako to má Canyon že? Jde mi o usnadnění při případné reklamaci.

      Koukám po JEFFSY AL ONE 29, ale v XL už ho nemají. Budou do konce roku nový modely?

      • novas752  

        Ne nemá.

        Kdy budou zveřejněný nový modely nevim.

      • Stancek  

        Reklamace je v pohodě, projdi jejich web a najdeš tam postup co a jak, žádný problém a myslím že ještě lepší než u nás.

        Já kupoval loni touto dobou XL už ve slevě, za pár dní zmizel z nabídky a říkal jsem si dobrá že jsem nezaspal. Pak za cca měsíc vyšla velikost XL v další slevě..... Je to loterie :-)

      • embi  

        Novy modely ofiko v lednu

      • ThyArtIsBiking  

        Jak říkaj ostatní nade mnou. Jinak jsem se taky ptal a tohle mi odepsali:

        "Hello David,

        Once a bike / size or colour is listed as „sold out“ we will not produce it anymore.

        The new bikes are expected to be presented in the End of January 2018.

        Unfortunately, we cannot provide any details in advance.

        Our tip: Follow us on Facebook and Instagram for the latest news."

    • Mirapro  

      Yt dnes zlevnilo 500 ecek na top modely a 100 na zaklad

      • Breakpain  

        .-((( koupil jsem moc brzo, chjo :)

        • Stancek  

          Neboj, bude húř :-) Když jsem loni kupoval už ve slevě a pak koncem roku na chvilku slevili ještě o 400€… ale jen některý velikosti.

    • Stancek  

      Tak mě ještě napadla jedna zásadní otázka… je to TEN Jeffsy, nebo TA Jeffsy? :-)

      • TheJD  

        Jestli to beres cesky nebo slovensky, tak je to TO Jeffsy.

      • novas752  

        Ta Jeffsy. Si nevidel to propagacni video „I hate Jeffsy“? :)

        • Stancek  

          No safra… tak díky oběma, teď v tom mám ještě větší guláš :-D TEN / TA / TO :-D

    • Gyrokapitan  

      Tak bych potřeboval ještě jednou poradit. Dneska jak už asi všichni víte zlevnili Jeffsy. Takže jsem vzal svoji Meridu ( https://www.merida-bikes.com/…on-1832.html ) a konečně si ji přeměřil, abych zjistil jakou velikost potřebuju. A nastal problém – na Meridě mám délku sedlové trubky 460 a vzdálenost konec sedlovky – střed lyžiny sedla v momentě kdy mám ještě aspoň trochu pokrčenou „delší“ nohu 210mm. Sakumprásk 670mm. Bohužel Lko, které mi doporučovali přímo z YT a většina lidí tady, má tuhle vzdálenost minimálně 705mm (480 výška sedlové trubky a 225 minimální výška vysunutého teleskopu). Co byste na mém místě dělali vy? Obětovali 2 cm reach (425mm na Mku vs 445 na Lku) nebo se podívali po jiném kole? Snad jsem to napsal alespoň trochu srozumitelně. Díky za pomoc.

      • tonik666  

        Miry mas jake? Reseni je jina znacka s delsi geo

        • Gyrokapitan  

          178cm výška / 78cm pata – rozkrok

          • tonik666  

            Si v klidu kup Mko. Manželka 175cm, délka nohy bude podobná, jezdí v klidu Spectrala v M, který je papírově dost podobný.

            Případně pouvažuj o výrobci s delším rámem v M.

          • novas752  

            Urcite M, na L mas moc kratke nohy. Ja mam 83 a sedlovka je vysunuta z ramu necely 2cm.

            Edit: koukam ze mluvis o 29, ja mam 27 L tak si muzes porovna vysku sedlove trubky. Sedlovka Reverb 150.

      • Acanthophis  

        Řešil jsem to stejné u capry (tuším, že jsem to tu i někde psal) – původně jsem měl na range taky 460/435reach (velikost L), skončil jsem u mkové capry s tím, že 480 by už imho bylo moc i kdybych měnil teleskop, ale nakonec nelituju. Jediná nevýhoda může pro někoho být, že nepoužije „35“ představec (425reach), ale zůstane u "50"ky – na druhou stranu, pokud se člověk dokáže přenést přes tohle a taky přes fakt, že na kole je celkově vysunutý víc dopředu nad přední kolo, tak už dál nemusí nic řešit. Ale chce to rozhodně vyzkoušet, nemusí to sednout každému.

        • tonik666  

          Jezdím na endurku 50mm 0st. představec a nevidím v tom velký problém, nejsem nijak vepředu, ani nemám potřebu dále zkracovat (původně jsem měl dokonce 60mm s 6st.). 35mm představec je nutnost na ty ultra dlouhé rámy typu whyte nebo mondraker, případně pokud zvolí někdo mezi velikostmi větší rám etc…

          Takže klidně M s 50mm představcem.

          • Acanthophis  

            Beru osobní zkušenost M velikostí u capry (a reaguji na zkrácení reach"e" z předchozího kola, stejně tak, jako to bude mít asi gyrokapitan). Pokud ty nejsi nijak vepředu, tak tím líp pro Tebe, já s +/- stejnou velikostí, jako gyro to mám bohužel jinak a těch 430/435 v reach"i" bych si představit dokázal. Nicméně nikde neříkám, že se z 50mm představcem nedá jezdit…

      • Gyrokapitan  

        Já myslim, že mi nakonec nezbude než to rozseknout tím, že se na to Lko posadím a vyzkouším jestli to je hratelný nebo ne.

        Takže se ptám – nebyl by někdo v Praze nebo okolí ochotný nechat mě sednout na Jeffsy 29 Lko (ideálně model 2017)? Nabízím láhev dobrého vína z mého archívu :) Kdyžtak zpráva. Díky.

        • tonik666  

          Podle mě je to zbytečný, jestli píše novas752, že ani nedošáhneš na pedály, tak bych spíš hledal Jeffsy v M, aby sis mohl potvrdit, že ti sedí dobře.

          • Gyrokapitan  

            To je taky pravda. Tak stejná otázka, ale na Mko. Nabídka vína z archivu platí :) Díky.

    • novas752  

      AL Two 27 vel. L a XL za epesních 1800 éček!

      • Meduza  

        Skoda, ze nemaji karbonovou 29"

        Pokukuju po ni uz pul roku.

        Frankenstein uz je v tezky agonii :)

        • tonik666  

          Nema vahovy limit?;))

          Prekvapivy ze frankenstein jeste zije:)

          • Meduza  

            Vsak prave, ze uz byl zase letos v lete na tunningu u Barese :)

            A von se na me tak smutne podival a povida, ze uz nastal cas popremejslet o novem bicyglu.

    • I_H  

      Ahojte, měl bych prosím dotazek :)

      Mám v merku Jeffsy CF PRO 29er 2018 a chci slyšet názory zda se vyplatí za přidaných 25k CF PRO RACE ?!?

      tzn. FOX na Factory (DPX2 asi není pochyb) a carbon kola + cerepetičky od e*thirteen a Renthal, no prostě jestli to stojí za to ;)

      Dík.

      • Acanthophis  

        Nevyplatí. Renthal obecně moc nemusím (nelíbí se mi barevně a tuhostně mi přišel srovnatelný s RF). E13 komponenty se vyserou (záleží jen na čase – kromě hliníkových kol, ty prý celkem drží, nicméně sedlovka/kliky nebrat). A performance od foxu prý funguje hodně slušně, takže bych peníze ušetřil a příp. upgradoval časem za něco jiného (za těch 25k můžeš pořídit třeba karbony – nextie/lb – na slušných nábojích/drátech a ještě Ti zbude příp. na tlumič s expanzkou)…

        • alo  

          pokud by se mělo skloňovat slovo vyplatit se, tak by možná stálo za úvahu zvážit nejlevnější hliníkovou verzi-)

        • I_H  

          díky za názor :)

      • TheJD  

        Takze rozdily:

        barva

        zdvihy-Pro Race ma zdvihy 160/160, zatimco ostatni modely jen 150/150

        vidlice, tlumic a sedlovka-lisi se pouze Kashimou a polepy

        kola-karbon vs alu

        kliky-karbon e13 vs karbon RF

        kokpit-Renthal vs RF

        brzdy-Ultimate vs RSC

        Pro Race ma navic voditko retezu.

        Priplatit se vyplati, pokud chces vetsi zdvih a/nebo karbonova kola a/nebo Kashimu. Z ostatnich veci by mohl byt podstatny rozdil snad jen u brzd. U ostatnich jde spise o preference k te ci one znacce.

        Jeste bych dodal, ze s temi e13 klikami ma udajne hodne lidi problemy.

        • tonik666  

          Pta se na 29, takze zdvih stale 140/140.

          Ja bych asi neupgradoval. RF next kliky a riditka bych mel radsi nez Renthal a e13. Brzdy RAC nebo Ultimate je rozdil vaha, a RSC snad i lip brzdi.

          Fox factory tlumic a vidle je fajn a karbon kola taky.

          Jestli neresis moc penize, tak klidne, ale pokud jo, tak prinos na jizdu nebude moc znatelny.

          V dobe kdy ty nejvyssi karbony kola byly od DT swiss, tak nebylo co resit, ale to je 2 roky zpet

          • TheJD  

            Pravda s tim zdvihem. Samozrejme jsem zapomnel na to, ze Pro Race ma tlumic DPX2, zatimco nizsi modely klasicky DPS.

        • I_H  

          no trošku jsem to nepobral :) 140 zdvih mají všechny verze 29er YT Jeffsy stejné, rozdíly v komponentech jsou mi dle specifikace taky jasné (ještě před položem otázky), barvu ještě poznám :)

          Jde mi o to zda za tech 25k bude znatelný rozdíl, který já jako uživatel razantně poznám, kromě 0,5 kg váhy a „pozlacených“ komponentů vč. karbonových kol…

          • nomecz  

            Jedine co poznas jsou prave ty kola, tlumeni nepoznas pokud dpx2 spravne nenaladis :) ale kashima je hezka :) kliky a kokpit bych taky radeji od RF … ja bych do toho kvuli tem kolum asi sel a kliky hned sundal a prodal, kokpit zalezi na vkusu

            • I_H  

              Když to vezmu po finanční stránce a srovnával jsem, tak jen „ceníkově“ na kolech je cca 17k rozdíl a to mě docela + zbytek jen do plusu (DPX2, atd.), tedy kromě klik jak píšete, takže po stránce finanční to je jednočlenka.

            • wilda81  

              Co bude přesně na DPX ladit? Vždyť je to klasické CTD, jen s možností drobného doladění Open módu…

          • TheJD  

            Objednej si obe dve a pak nam napis, ze jsi zadny razantni rozdil nepoznal.

            Pod pojmem razantni rozdil si osobne predstavim bud nejnizsi a nejvyssi model nebo 2 odlisna kola. Ovsem pro nekoho jineho muzou takovyto razantni rozdil udelat treba prave karbonova kola…

            • TheJD  

              Za sebe muzu rict to, ze bych Jeffsy bral jedine s tim DPX2 tlumicem, ale naopak ostatni komponenty by mi vyhovovaly z nizsiho modelu (snad jen krom brzd). Ovsem toto je zalozene na tom, ze vim, ze bych mu dal dost zabrat a chci tlumic s expanzkou.

            • I_H  

              Dobře, to je slovíčkaření „razantní“ je na to silné slovo, ale potřeboval jsem to nějak vyjádřit ;) No, ten tlumič je „třešnička na dortu“ :)

    • gargamel  

      Zdar, našel by se někdo, ze stř. čech, Prahy a okolí, kdo by mě nechal svézt na Jeffsy 29 vel L? Kdyžtak sz, nebo mail. Díky

    • umimjennatrikolce  

      Zdravím. Plánuji nákup Jeffsyho Al 29er.

      Doporučili byste mi L nebo spíše XL?

      Má výška 185 cm, výška k rozkroku 86 cm. Mám širší ramena a delší ruce.

      Dřívě jsem měl canyon nerve xc v L a při běžné jízdě měl sedlovku vysunutou skoro na max.

      https://www.yt-industries.com/…Category/509

      • Breakpain  

        Co se tyce kratkych nohou, na XL moc nepomyslej…

        187 / 91 a XL ok, ale ty mas ty nohy krapet jinde. Mozna by ses nato poskladal, ale to si spocitej. Ja si davam sedlo od stredu na 81cm. Na L jsem mel sedlo moc vysoko (stara geo). Nakonec jsem skoncil na Capre XL, trubka je s 1cm rezervou pro platformy, na SPD asi 2cm myslim.

        • umimjennatrikolce  

          Díky za radu!

          Změřil jsem ještě jednou výšku a je to nakonec 84 cm takže beru L. Zrovna se mi to hodí, kolo je v akci a dostupné.

          Dlouho jsem se rozhodoval mezi Jeffsym a Caprou. Capru bych nejspíš nevyužil, nejezdím tak těžké terény. Šel bych do ní hned, kdyby byla také ve slevě.

          • design, bytelnost kola
          • nejspíš by mi sedla XL
          • dostupnost 6.6.
          • cena o 10 tis dražší
          • novas752  

            S 84cm nohama se na Lko nevlezeš. 150mm dedlovku nebudeš moct vysunout až nahoru.

            • umimjennatrikolce  

              chápu, že myslíš XL :).

              Díky. Vyřešili jste mi dilema.

              • novas752  

                Myslim Lko, ne XL!!! Já mám L, délku nohou mám 87 a sedlovka je z rámu vysnutá o 1,7cm – s 84 nohama budeš mít o centimetr výš sedlo, než bys potřeboval. Musel bys vyměnit sedlovku za menší zdvih.

                • umimjennatrikolce  

                  a sakra :D stejně L musím vzít.. sedlovku musím využít :D i kdybych si měl nechat nohy prodloužit na natahovací lavici.

                  • novas752  

                    A jak to vlastne je? Pises nohy 86 a sedlo-stred 84, coz je dohromady nesmysl.

                    • umimjennatrikolce  

                      Jsem se přemeřil znovu výšku od země k rozkroku krejčovským metrem :D a je to 84,5 max 85.

                      • TheJD  

                        Placaji tu nesmysly.

                        Mam ted endurko, ktere ma sedlovou trubku 49 cm, coz je o centimetr vic, nez Jeffsy 29. Rozkrok mam 84 cm, vzdalenost stred-vrch sedla 76 cm a 150 sedlovku, ktera by sla zasunout jeste o 2 cm niz.

                        Kluci asi jezdi sedlo hodne nizko na delku svych noh.

                        • novas752  

                          Sedlo mam nastaveny klasicky patu na pedal a napnout nohu. Asi taky zalezi na konkretnim sedlu jak je vysoky (Ale SDG Fly Mtn je docela nizky) a na konkretni sedlovce (Reverb Stealth B1), asi taky na pedalech (XT BRM8000) a botach (spd tretry). Kazdopadne mam to jak pisu, mezera mezi sedlovkou a ramem je necely 2cm a sedlo mam tak vysoko na vsech kolech.

                          • TheJD  

                            No jasne, ze zalezi na vice vecech. Treba na platformach to bude vetsinou vychazet o centimetr nizsi. Stejne tak tebou merena vyska sedla s natazenou nohou, polozenou patou na pedal, se bude lysit podle toho, jak moc vepredu/vzadu mas sedlo.

                            Kazdopadne si myslim, ze by to L mel mit v poho. V nejhorsim pripade si necha o kousicek zkratit zdvih sedlovky. Navic M uz by na nej bylo hrozne male, takze by musel hledat u uplne jine znacky.

                        • Lister  

                          Daval bych si pozor na sve soudy. Tvoje parametry vůbec nevychází. Pokud tedy nemáš nohu velikosti 49 a neslapes špičkama.

                          Predpokladam ze výšku sedla mas zaměřenou dobre takze jsi asi jen udelal chybu pri měření nohou.

                          • TheJD  

                            Oprava a omluva. Premeril jsem se a rozkrok 86 cm bez bot.

                            Porad by to melo vychazet, pokud nechce vozit sedlo moc nizko.

                            • Breakpain  

                              86 nohy – cca 76cm vyska sedla, v zavislosti na pomeru stehno/lytko :). Cim delsi lytko, tim vys sedlo a opacne.

                              S SPD, na platformach budes tak na cca 75cm.

                              EDIT: A shit, no nic, uz v tom mam bordel, kdo co chtel, tak to neres…

                        • Breakpain  

                          no, on je problém v tom, že stejně dlouhé nohy neznamenají stejně vysoko sedlo … kdo má dlouhý lýtkový kosti to má výš :)

                • Lister  

                  Je to presne tak. Brácha ma 183cm nohy spíš delší a sedlovku ma uplne zarazenou a má to tak tak.

                  Ja mam 176cm a nohy 82cm a uplne bez šance se na to poskládat.

                  Problem je ze 150mm Reverb je i na M a bojím se ze ani tam bych to nedal – tak by mne zajimalo jestli se da Reverb interně snížit aby se tolik nevysouval?

                  • TheJD  

                    Reverb se interne snizit da. Znamemu to delali.

                  • coltcha  

                    A nedaj mu tam na domluvu 125mm Reverba? Třeba by mu stačil…

                    • Lister  

                      Pokud vím tak žádné úpravy se udělat nedají.

                      Letos už snad ani Reverba na Jeffsy nedávají (?? ted se mi to nechce všechno prolézat), ale loni tam byl skoro na všech kolech. Záleží jaký se koupí model – může tam být Fox, RF nebo E13.

                      Jinak teda poprosil jsem o změření výšky horní hrany sedla u toho Jeffsy 27, velikost L se 150mm Reverbem zaraženým úplně dolů a je to cca 74–75cm (záleží na sedle a jak přesně kdo měří).

          • jenik00  

            Nemeris to blbě?

      • novas752  

        Kvuli noham urcite L. Ja mam nohy dlouhy 87 a 27 L mi sedi jak prdel na hrnec, teleskop je z ramu vysunutej asi o 2cm, takze i to L budes mit docela na knop.

        Ten ram je spis pro dlouhonohy, ja mam jen 178cm a nohy delsi nez ty.

    • Lister  

      Neví někdo jestli Jeffsy 27 150mm na Foxu má v tlumiči nějakou redukční vložku na zmenšení objemu hlavní komory?

      Kdyby to někoho zajímalo tak RS Deluxe v sobě žádné vložky nemá.

      • TJK  

        imho myslim ze seriovy kola chodi bez vlozek …

        • Lister  

          Tak to záleží, jestli sedí charakteristika tlumiče k zadní stavbě

          Abychom si rozumněli – nejde mi o to, jestli ke kolu dostanu náhradní tokeny, ale jestli je sériové už nějaká vložka v hlavní komoře.

          U RS tam žádná není, ale jestli je Fox min progresivní (což teda nevím), tak by tam teoreticky nějaká být mohla. Ale bojím se, že s Foxem tady Jeffsy nikdo mít nebude (někdo tu má verzi Pro ale tam je zase jiný tlumič s expanzkou).

          Ještě jedna poznámka – jak Pika všichni vynáší do nebes, tak jsem z něj úplně odvařený nebyl. Citlivost v otevřeném módu slušná, ale v tomhle sestupu se s tím moc nedalo jezdit, protože se to fest propadalo. Po utahnuti komprese střed chodu lepší, ale zase tupý na začátku.

          Jak na Mattoca všichni nadávají, že je to problemova vidlice a z kraje tupá, tak můj kousek po instalaci IRT pístku je z kraje citlivější, střed má větší oporu a ještě líp využiju zdvih.

          • lubosalbi  

            Tak ladit tokeny a bude to dobrý

            • Lister  

              Tohle jsem nikdy nepochopil. Když tam narves tokeny tak bude křivka průběhu uprostřed víc plocha a nakonci bude rychleji růst. Tím pádem ve středu bude opory min a nakonci bude víc progresivní a hůř využiju celý zdvih.

              • lubosalbi  

                A není to spíš tak že křivka progrese roste od poslední třetiny zdvihu? Rozhodně není opora uprostřed zdvihu menší s tokeny než bez nich při stejném výchozím tlaků.

                • novas752  

                  Křivka progresivity roste s přidanym tokenem a stejnym tlakem už od vyrovnávacího kanálku, který je někde okolo 10–15% zdvihu. Zmenšenim „mrtvého objemu“ pozitivní komory dojde k rychlejšímu růstu tlaku při kompresi – stejným zdvihem se menší objem vyvložkované komory stlačí o větší procento z počátečního objemu, než nevyvložkované.

                  • Lister  

                    Ani při zachování tlaku to tak bude – celá křivka bude výš.

                    Jenže pokud máš už tak problém s využitím celého zdvihu a chceš pokud možno zachovat koncovou sílu nutnou na stlačení tak bude celá křivka posunuta pod tu původní – tím pádem uprostřed zdvihu se ti bude vidlice na nerovnostech propadat víc.

                    Tokeny jsou skvělé pro agresivní jezdec kteří řeší chození po dotazech a můžou si dovolit zachovat tlak ale potřebuji mnohem progresivnější konec. V tom případě se jim bude vidlice propadat méně i uprostřed zdvihu.

                    Ale já jsem hned na začátku psal že jsem nebyl schopný toho Pika stlačit až dolů a proto jsem reagoval tak že mi tokeny vůbec nepomůžou.

                    • novas752  

                      Jo to jo, ale do toho už vstupuje jiný tlak a když chceš ještě dosáhnout stejný nebo i menší síly pro doraz, je jasné že bude střed zdvihu o dost níž než s méně vyvložkovanou vidlicí už z toho, že ke konci ta více progresivní křivka roste o dost rychleji. Takže z toho vyplývá progresivitu naopak zmenšit, jenže jestli už je bez tokenů…

                      • lubosalbi  

                        Přesně jak píše Novas, pokud tam máš ještě nějaký token, tak ubrat a zvýšit tlak. Já si s Lyrikem taky chvilí hrál než jsem ho nstavil, tak jak jsem chtěl

                      • Lister  

                        Jestli je bez tokenu nevím. To bych se musel podívat. Ale je pravda že tohle by dost pomohlo.

                        Kolo už jsem vrátil, fest se mi líbí, ale zatím nejsem úplně přesvědčený, že to je dobrý nástupce toho aktuálního. Možná s Foxem na 160mm ale to už je darda…

                    • lubosalbi  

                      to jsem nějak přehlídnul, že nedokážeš využít dvih

              • MlokCZ  

                Kombinace opravdu citlivá vidlice + větší opora středu zdvihu lze dosáhnout pouze kombinací žádné nebo naprosto minimální komprese pro maximální citlivost a vyřešení opory ve zdvihu průběhem.

                Tzn. pak je nutný skoro lineární průběh (čím méně agresivní jezdec, tím až klidně zcela lineární), ale současně se zajištěním dostatečného sagu, což bývá problém u některých vzduchovek typu soloair (kde se většinou stane, že bez vložek s max lineeárním průběhem při dostatečném nafoukání kvůli konci zdvihu to sice pořeší střed zdvihu, ale zabije to počátek zdvihu a chodí to úplně na ho.no).

                Ve výsledku tohle řeší nejlépe pružina, která může být zcela lineární a přitom současně nemá problém na počátku zdvihu a ještě malinko přidá citlivosti. A případně pak ještě dovedené ještě dále u DPC, kde byly dvě pozitivní pružiny jiné tuhosti, kde jedna z nich se zapojila jen v části zdvihu (bylo to tam sice kvůli snižování zdvihu, ale současně to umožňovalo i ne zcela lineární průběh).

                Pak se to ještě dá u kombinaci ocelová negativka + vhodná velikost komory, ale to předpokládá opravdu dobré poladění samotné negativky, což je v originále vždy problém a navíc už většina výrobců cpe všude solo air (už i Fox pár let). Sice solo air občas také může být vyřešen ok, jenže to nikdy nevyjde pro ok pro všechny varianty vložkování pozitivky, všechny styly a hmotnosti jezdců. A ta možnost poladit negativku pak zcela chybí.

                V reálu jsem takové řešení jezdil pouze na DPC u RS po úpravě a teď upravený Auron s pro mě přesně akorát poladěnou negativkou i velikostí pozitivky.

                Ani u dual air RS jsem tak dobrého stavu nedosáhnul. Tam sice možnost ladit zvlášť tlak v negativce, ale už ne objem komory, což by bylo potřeba.

                „Moderní“ způsob řešení s průběhem jaký popisuješ u Piku a pak nutnost to dořešit výrazným navýšením komprese, která zcela zabije citlivost jsem nikdy nepochopil.

                • Lister  

                  Jak už jsem zmínil výše – Manitou IRT tohle dokáže velmi dobře. Je to fakt chytré řešení. Sice další komora a těsnění navíc ale funguje to a křivku to krasně doladí. A když chybí progresivní konec tak se dá doplatit tím její HBO systémem – hydraulický systém který hlídá doraz.

          • wilda81  

            Zkus napsat na mtb-news fóru, tam jich bude jezdit víc. Stačí když ti nějaký dobrák pošle čtyřmístný kód z tlumiče a zbytek vyčteš na webu.

            edit: nevím který přesně model hledáš, ale tady https://www.vitalmtb.com/…vs-Bike,1512 jsem narazil na kód C39G u Jeffsy 29er

            2017 Factory Series Float X

            2017, FLOAT X, F-S, K, 3pos-Adj Evol LV, FOX, AM, 7.875, 2.25, 0.4 Spacer, CXF, RM, Climb M, Rezi CL, Orange Logo

            tzn. 0,4" spacer

            • Lister  

              Díky. Toho Editu jsem si všiml až teď.

              Takže u 29 máš dvě možnosti tuningu – 0.2 spracer a žádný spacer. To už je docela dost. Na svém kole mám ozkouseno že pokles o dvě velikost znamená změnu z OK na chození po dotazech ( ale samozřejmě záleží na progresivite zadní stavby).

              Ale jde mi hlavně o 27 model. Kdyz se podívám jak se to označuje v letošní nabídce tak Jeffsy 27 CF pro.

          • Dejv0  

            Jen tak pro zajímavost, ještě „starý“ Monarch R mám ze sériové výbavy 4 kroužky. Bylo to na Jeffsy 29 první model.

    • Wrist  

      Zdar, nehci moc strašit. Ale až si YT objednáte tak i když je bike skladem doručení není uplně rychlý. Já sem zaplatil Jeffsyho kartou minulý týden v úterý a ještě nedorazil. DHL sice doručuje do ČR službou Express hned druhý po odeslání, jenže YT posílá svoje kola přes Deutsche post službou Economy a to znamená dle DHL podmínek, že předávají balík svému partnerovi a to je PPL nebo „Jeden den podáte a týden doufáte“ (Česká pošta) :-(

      • Lanzinho  

        mně to přišlo přesně 5. prac. den

      • novas752  

        Já kupoval YT minulej rok, platil jsem to už koncem června, dostupnost svítila 14. srpna a opravdu 14. srpna ťukal kurýr PPL na dveře. Jak, kudy, kým… koho to zajímá. :)

        • File12  

          To je příjemnější. Já měl od 18 dostupnost a 20. přišlo info. ale když sleduju balík tak se to ještě ani nehnulo. Takže vidím, že dnes budou nakládat. Teoreticky zítra spíš středu. Ale jestli to budou předávat PPL, tak to bude peklo. Poslední dobou mě PPL sere.

      • File12  

        Mě v pátek přišlo info o balíku ale co jsem pochopil, tak bude DHL teprv přebírat. U nás by mělo doručovat PPL, pokud je to tak jak říkáš. No do víkendu to nutně potřebuju :) tak uvidíme.

        • Wrist  

          Je to tak v práci jednám s DHL a vozí nám zboží jak službou express tak economy. Good luck. Můj balík teprve leží v Německu a čeká na spoj do CZ :-(

      • umimjennatrikolce  

        Mě dnes přišla krabice s kolem od YT – 8. den od objednávky (kolo bylo skladem)

    • Lister  

      Neví někdo na kolik se utahují čepy tlumiče. Na ostatních čepech je to napsané ale na těch co drží tlumič to není a v návodu jsem taky neuspěl.

      Většinou to bývá mezi 5–10Nm.

      • Dejv0  

        10–12Nm. Všechny momenty hliník , karbon

        • Lister  

          Super . Díky moc. Tohle si hned ukládam.

          • Dejv0  

            Jo občas se hodí, ještě jsem to upravil pro hlínu a CF, platí teda pro 29".

            • Lister  

              Jest jednou díky.

              Dívám se na to a ty momenty všech ostatních čepu jsou stejné jako u 27.5 takže se tím budu řídit i u toho tlumiče.

    • svoby  

      Čau,zeptam se, kdo kupoval poslední dobou Jeffsy a přihazoval do košiku patku,jaká byla cena?dik

    • Emp14  

      ¨Zkoušel jste někdo posunout ten čudlík na posun tlumiče – geometrie ? Jak moc se to projeví?

    • MPzKM  

      Ahoj, neřešil už někdo u YT nějaké reklamace? Udělal se mi vakl ve spodních nohou Piku a budu ho posílat zpátky, tak jestli někdo neměl ten stejný problém? Případně za jak dlouho se podařila vyřídit nějaká jiná reklamace?

      • novas752  

        A nedalo by se to pres ceske dovozce? Cyklo Zitny nebo Aspire.

        • MPzKM  

          V koloshopu mi poradili poslat na reklamaci. Nevim o tom ze by RS mel nejakou formu mezinarodni zaruky…

          • lubosalbi  

            U Canyon to tak běžně funguje, předpokládám, že to bude to samé. Kontaktuj Žitnýho

            • nomecz  

              Jenže Canyon u nás má ofiko zastoupení a nasmlouvané servisní partnery

          • novas752  

            Kdyz si koupis kolo normalne v kamenaku tak to pres Zitnyho nebo pres Aspire (pokud to neni Cannondale nebo GT) taky nijak neproslo, tak v tom nevidim problem.

      • bugman  

        Ahoj, ja reklamoval reverba,poslano Zitnemu, uznano, vse ok. YT jsem akorat poslal nejakej email, ale dal to s nima neresil

        • MPzKM  

          Mne odepsal at nic neposilam ale resim s prodejcem…tak bohuzel, snad to v Nemecko kluci vyridi rychle

          • Frostty  

            Nj, Žitný.

            • Lister  

              Ono je to často jen o lidech. Jeden řekne ano platí evropská záruka a jeden řekne ne, reklamuje u prodejce kol. A to i v rámci jedné firmy.

              Představa že většina lidí ovládá svou práci se mi bohužel během života rozplynula.

              • tomfree  

                Ještě daleko horší je, že si spoustu lidí myslí, že kromě své práce zvládne i jiné profese, protože to je jednoduché :-)

    • bugman  

      Ahoj,

      než se do toho pustím metodou pokus-omyl – máte nějaký tip jak postup při výměně lanka a bowdenu vedoucího k přehazovačce u Jeffsy29?

      • Dejv0  

        rámem lanko protáhneš snadno, dole vyndáš zarážku a je tam pak dostatečný otvor i na případné špičaté kleště. Můžeš si pomoct plastovou bužírkou, jestli máš, natáhneš jí na lanko. Bowden v zadní stavbě taky ok, vyšroubuješ průchodku a vznike větší otvor.

        • bugman  

          A postup jak pro blbý, ještě jsem to pro vnitřní vedení nedělal. napadlo mě:

          • nechat lanko a stáhnout komplet bowden. Nasunout nový bowden na staré lanko
          • vysounout staré lanko a do nového bowdenu následně nasunout nové, což už by mělo jít v pohodě.

          Je to reálné? :)

          • TheJD  

            Hlavne tim zaspinis novy bowden starym lankem. Vytahni lanko a novy bowden protahni pri vytahovani toho stareho. nejakou dobrou paskou je slep k sobe.

          • novas752  

            Vytahnout lanko, do stareho bovdenu nasroubovat vrut, ucvaknout hlavicku a nasroubovat na druhou pulku novy bovden a pak protahnout ramem a poskozenej centimetr novyho bovdenu ustrihnout.

            Ja jsem k Jeffsy dostal takovy malicky cervene eloxovany bazmek ktery je na to propojeni hadic/bowdenu primo delany.

            • bugman  

              Díky za tipy oběma, podívám se jestli jsem taky nafasoval, vím, že k tomu byla rozpěrka na brzdy a tokeny do vidle, tak tohle v tom sáčku asi někde najdu taky.

          • Dejv0  

            Počkej, ale bowden jde jen od řazení k rámu, pak je zarážka a pro bowden je to skrz rám neprůchodný, jde jen lanko. Pak je tvůj postup neproveditelný.

            U řetězový vzpěry bych tohle vůbec neřešil, tam protáhne samotý bowden každý. :)

            • bugman  

              Tak to me vubec nenapadlo, myslel jsem, ze je bowden po cele delce lanka, to je haluz :)

    • vlastick  

      Mam jeffsyho 29 Al two a rad bych zavital na nejaky zavod z enduro serie,ci Blinduro. Nikdy jsem na zadnem enduro zavodu nebyl,tak nevim,jake tereny se tam jezdi. Zvladne jeffsy par zavodu? Diky

      • suslos  

        jo, v klidu

        max se Ti přihodí nějaký defekt, nebo ohlá patka ráfku – případně osma… – ale to by se Ti stalo u jakéhokoliv kola :-)

      • TheJD  

        Projet se to da na pohodu i na xc hardtailu. Obzvlast, kdyz das sedlo dolu. Stejne jako Trilogy. ;)

      • novas752  

        Někteří tam jezděj i na daleko papírovějších kolech než Jeffsy. Jestli si nejseš jistej, zkus nějaký lehčí enduro závody, nebo něco mezi endurem a xc ála Satanskej Drtikol nebo Javornickej Pazdřivec.

      • vlastick  

        Tak to rád slyšim! Jen ho mám moc rád a nerad bych ho někde prasil :D Každopádně s defektem počítám :D

        Jistej si jsem, jen jsem nevěděl, jestli si na enduru bude jistej i jeffsy :)

        • LM  

          Zkus si najít nějaký videa z minulejch ročníků, ať máš lepší představu do čeho jdeš :-)

        • File12  

          Vůbec ale vůbec bych se toho nebál. Teď bude zadov, tam vyloženě RockGarden není. V hodně těžkym terénu pojedeš možná pomaleji nebo budeš muset víc pracovat tělem. Ale na pár závodů nebo RZ to bude lepší jak Capra.

          Neřeš a pojeď. :)

        • vlastick  

          Diky kluci za odpovedi! Po precteni a shlednuti videjka uz nic neresim :D

          Ten polak tomu slusne naklada! I Gwin a spol tomu v oficialnim videu davaj solidne nazrat :D

      • trionq  

        pozri čo s ňou stvára tento Poliak :D

        https://youtu.be/oLk_kmxyc1M

    • trefcz  

      Ahoj, měl bych troufalou otázku. Po dlouhé době chci zase jezdit na kole a jak jsem viděl Jeffsy 27 tak jsem se zamiloval. Asi je rozhodnuto čím si předčasně udělám radost na narozeniny, a proto bych se zeptal, jestli má někdo z okolí Brna, Blanska či Boskovic tohoto mazla ve velikosti L či Xl a nechal by mě pouze sednout ať vím jakou velikost vzít. Má výška cca 191. Děkuji :)

      • embi  

        XL jednoznacne bez nutnosti na neco sedat.

        • trefcz  

          Seš si tak jistý? I kdybych měl špatné měřítko a měřil jen 190? :) Jediné čeho se u YT bojím, tak že si to musím „doskládat“ sám. Doby kdy jsem se jako mladý hrabal v kole jsou již pryč. Nechci hned zku**t kolo za víc jak půl sta. :) Hrozně se mi líbí, ještě jsem zvažoval RM Blizzard 90, ale YT se mi líbí víc. Láska na první pohled.

          • Emp14  

            Mám 181 a L, myslím že nemáš co řešit.

          • TheJD  

            Co se tyce doskladavani, tak YT, narozdil od spousty jinych vyrobcu, prodava kola s bezvadnymi speckami, na kterych ma smysl neco menit jen z duvodu osobnich preferenci.

            Ale ty jsi mozna myslel poskladani z krabice, ktereho se opravdu bat nemusis. :D Na youtube najdes unboxing videa.

      • novas752  

        Já jezdim L a mám 178. :) Takže pokud nemáš nohu dlouhou pod 89cm, tak bez diskuze XL.

      • Breakpain  

        Ano, jednoznacne XL. Mam 187, 91 nohy a Jeffsy v Lku je mi nepohodlna, pokud mam nastaveno spravne sedlo atp. Predpokladam, ze na tom budes i slapat.

        • trefcz  

          Bez šlapání to asi nepůjde. Díky, doufám že během 14 dní ještě ty XL budou skladem.

          • Breakpain  

            YT bude mit (doufam), jako kazdy rok slevu na podzim. Na tu cekam ja ;) … Takze kdyz to utece, mas sanci za cca 2 mesice ;)

            • Dejv0  

              že by Tues? :)

              • Breakpain  

                přesně tak ;)…

                • wilda81  

                  proč zrovna Tues?

                  • Breakpain  

                    geo, věrnost značce… zatím jsem nic „lepšího“ papírově neobjevil

                    • wilda81  

                      Právě. Ten rám je min 4–5 let starý a tomu odpovídá geo. Navíc stále používá 267mm tlumič.

                      • Breakpain  

                        Jesti vystouras neco modernejsiho s podobnou geo (nechci nizky ram), a podobnou cenou … Per mi to klidne do SZ, odbornik na DH kola nejsem :)

                        edit:prijde nato, jak jsi to myslel…ironie ci souhlas :)

                        • wilda81  

                          Měl jsem rozpesaný kua dlouhý příspěvek o mém nevýběru Tuese cca v roce 2013/2014, ale teď se dívám, že původní zůstala jen AL verze a CF je upravená a nabízená i ve větších velikostech než L. Jestli uvažuješ nad CF, tak ten je naopak super. Tam bych zvážil jen, kterou verzi vzít ať nemusíš upgradovat tlumič. Bazarový výběr u těch 267mm je dost malý.

                          • Breakpain  

                            CF, potřebuju XL rám :) … chtěl jsem ekonomicky nižší variantu :-) … je tam docela velkej rozdíl v ceně. Je to jen na hobby ježdění, nezávodím a brutální jezdec taky nejsem. Klidně mi to ale porovnej, ať jsem chytřejší a třeba mě to „udolá“ ;-)…

            • trefcz  

              Jo to jsem se tu ve vláknu dočetl, ale rád bych něco už pojezdil než čekal na slevu a pak zazimoval kolo. :-)

              Ještě jsem se chtěl zeptat, nebude kolu vadit moje váha cca 100kg? Mám teda v plánu jít dolu max do 95Kg abych se držel. :-)

              • LM  

                Jak zazimovat kolo? Jestli bude stejná „zima“ jako vloni, tak bude kolem Brna maximálně trochu víc bahna než na podzim :-)

            • bugman  

              Ve slevách už nemusí mít všechny velikosti, dva roky zpátky zrovna XL Jeffsy ve slevě nebyl :)

            • murpina  

              Ahoj, nevíte někdo v jaké výši jsou ty slevy na podzim?

              Dík.

              • Breakpain  

                Cca 10%? Nevim, ted uz asi nema smysl nikam spechat, pokud mas na cem jezdit a pockal bych. Ja osobne cekam ;).

                • murpina  

                  Dík.

                  Já bohužel prodal kolo už v dubnu s tím, že hned koupím nové, což nevyšlo.

                  Od té doby vybírám a už jsem z toho celkem unavenej, tak přemýšlím, že vynechám celou sezonu a počkám do podzima.

                  Jinak jsem koukal na stránky a u Jefsy už maj dost velikostí vyprodáno.

                  • nksh  

                    Jestli maj jiz ted Jeffsyho vyprodanyho, tak to se obavam ze na slevy budes cekat marne.

              • Goob  

                Takže to ještě půjde dolů a ty přeškrtané ceny jsou teď jen marketingový trik?

                • novas752  

                  Nejsou, jako kazda jina znacka maj na konci roku vyprodeje.

                  U Jeffsy AL Two 2017 byl z 2100 na 1800 a par dni nekdy pozde na podzim dokonce na 1600, ale jen okrajovy velikosti, M a L uz bylo myslim pryc.

                  • Goob  

                    Jasný. Kámoš řeší nové kolo a líbí se mu Jeffsy, akorát má strop 3k, tak neví, jestli vyčkat nebo ne. Jsem mu ale říkal, že s L bude mít patrně problém.

                    • bugman  

                      Ja kupoval 2016 xl v cervenci. V zari byla sleva 500E ale Xl uz nebylo, bylo tusim S a M ve 29, takze to bude loterie

    • thunderCZ  

      Jen skromnej dotaz nenašel by majitel Jeffsy v M s okolí Pardubicka ? Potřeboval bych zkusit velikost . Díky

    • trefcz  

      Ještě bych se prosím zeptal, garanční prohlídku po 100km jste si dělali sami nebo zajeli někde do servisu? Chtěl bych, aby pak bylo kolo v cajku a sám si to neprohlídnu ( nevím přesně co a nemám zatím potřebné nářadí). Čili zajet někde poté někde do servisu v Brně, nebo by se tu našel někdo zkušený z Brna a okolí kdo by za úplatu na kolo pak se mnou mrknul?

    • trefcz  

      Tak mám objednáno, těším se jak malé děcko. :-) YT posílá pumpičku na tlumiče v balení že + nějaký imbusy? Ještě musím najít nějaký pěkný pedály k Jeffíkovi. :-)

    • trefcz  

      Nevíte prosím někdo jestli půjde Jeffsy uchytit do střešního nosiče Thule Freeride 532? Nebo se poohlédnout po něčem jiném?

      • Baba-Ji  

        hodně bych se divil, kdyby nešlo

      • bugman  

        Jde

        • trefcz  

          Díky, jen se bojím toho zachycení k příčníkům, u klasické hranaté trubky se to na fest utáhne šrouby, ale tohle mi nepřijde tak „pevné“, zato použití a přichycením kola parádně vymyšlené.

          • TheJD  

            S utahovam na fest pozor u karbonovych ramu, ty tim muzes dost poskodit.

      • nksh  

        Mam letosni Capru Xl a bylo to hodne natesno. XXL by se tam uz zcela urcite nevesla (na delku)

        • Breakpain  

          Capra XL je uz pres caru, odvrtat nyty, posunout a pouzit sroub s matkou a podlozkou. Matku pojistnou a zalepit ;) …

          • nksh  

            To je asi zbytecne, do predniho dorazu tam zbyvaly jeste tak 3mm. Ale pravda – nic pro slabe povahy :)

            • Breakpain  

              Mne se to nepacilo a udelal jsem upravu. Hakr ma ten samej drzak a tam matky jsou, takze jsem si v hlave prohlasil, ze to je bezpecne :)

              • nksh  

                Jeste vic me stve, ze prestoze to ma v nazvu „freeride“, tak vetsi gumy jak 2.3" se tam vlezou hodne blbe :(

        • bugman  

          já mám přesně tento držák, jeffxy 2016 29 v nejvyšší velikosti (tam je to tuším XL) a je to v pohodě. Přední kolo ještě pořád drží kde má, byť už má jen pár cm rezervu

          • trefcz  

            Super, díky za info, vzhledem k tomu že nebudu střešní nosič využívat tak často, tak asi vezmu ty alu příčníky hakr, za thule se mi ty peníze dávat nechce, ale ten nosič na kolo od nich vezmu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse