XT Di2 je tady, 2x11 . . kontra . . X01 Eagle 1x12

49 nepřečtených
  • perupe1205

    Tak jsem dnes na koloshop nasel : XT Di2 M8050, 1×11 – je to prvni informace o moznosti objednani noveho Di2.

    Kdyz to porovnam s Eagle systemem X01/12s, tak pokud by clovek nasadil 38/28 s kazetou 11–40/42, tak sice prvotni naklady ( s doobjednanim presmykace Di2 ) budou +/- stejne, ale v budoucnu bude potreba jen kazeta 11–42 s dnesni cenou do 18oo kc oproti 9ooo za XG-1295. Rozsah prevodu bude velmi podobny – s nizsimi provoznimi naklady – a take pouze s jednou pravou packou. Jiz jsem to osobne vyzkousel na XTR-Di2 a naprogramovat spravne system automatickeho prerazeni presmykace je snadne a zvladne to kazdy uzivatel NTB. A řadí to skvele, presne a tak jak kazdemu vyhovuje. A nabijeni ?? Toho bych se nebal – jezdival jsem s tim 3–4× tydne a na jedno nabiti se da ujet 25oo-3ooo km. A to u 80% hobbyku znamena nabiti 2× do roka ;-) Vecer se pripoji powerbanka s nabijeckou ke kolu a rano nabito na dalsi 1/2 rok.

    0 0
    • novas752  

      A?

      0 0
    • mr.antik  

      no a jak poznáš že bude řadit přesmyk? abys počítal se menším záběrem a delší dobou přeřazení na tom převodu?

      0 0
      • Chlebovnik  

        Pípne to, což znamená, že další přehození stejným směrem ti přeřadí na převodnících.

        0 0
      • Carloss  

        ono se side swing smykem a jen 10 zubama rozdílu mezi převodníkama ani moc povolovat nemusíš.. ale kdybych měl elektro, tak bych i tak chtěl na smyk ještě zvlášť tlačítko na páčce šaltru

        0 0
    • Čipera  

      Já si myslím že se to v dnešní době furt nevyplatí kor většině hobikům. Shimano ma s di2 na bike určitě dobře našlápnuto, ale myslím si že to ještě není na takové úrovni aby to bylo použitelné a mělo to nějaké extra výhody o proti lanku a bovdenu. Většině hobikům vydrží xt šaltr M8000 asi 10 let a jednou za 2 roky vymění lanka a bovdeny za 200 korun. Jakou životnost bude mít motorek v šaltru? A půjde vyměnit abych nemusel kupvat celej šaltr? Jakou životnost bude mít baterie, když se bude jezdit v zimě? Jakou životnost budou mít dráty v rámu? Co se stane když tomu dlouhodobě budu dávat na prdel v bordelu a těžkym terénu. Je to elektronika a ta nikdy nebude na úrovni mechanické odolnosti a spolehlivosti a bude se ***** jako každá jiná elektronika.

      0 0
      • Fredos  

        heh, vyměnit bovdeny jednou za dva roky. To by byla paráda, letos sem to měnil třikrát:/

        0 0
        • Čipera  

          U všeho záleží jak a kde jezdíš. Já měním lanka a bovdeny na každou sezonu a eště by v klidu vydrželi. Otázka jestli je měníš, protože pociťuješ že chodí hůř a nebo je měníš takto jen z prevence.

          0 0
          • Fredos  

            Měnil jsem je právě proto, že sem skoro nehnul páčkou.Pravda je, že blátu se nevyhýbám, spíše naopak..

            0 0
            • Čipera  

              V tom bude jiný háček, protože v podstatě není možné aby se lanka a bowdeny zadělali 3× do roka takovým způsobem že by s nima takto nešlo hnout.

              0 0
              • orm  

                Pokud pouzijes nezatesnene koncovky, tak se to v blate stat muze a to klidne i vicekrat nez 3× :-).

                0 0
                • McBlacky  

                  nejvíc se zajebe ten kousek u hazky. Tam to chce trochu potunit. koncovka s ocáskem skrz (sram jde, u SH se musí vrtat větší díra) a pak ustřihnout jak ocásek tak gumičku a gumičku bud nalepit na ocásek nebo min stahovací páska a drží to fest

                  0 0
              • Fredos  

                No když bylo sucho tak to fungovalo, po pár vyjížďkách v bahně se to zadrhlo. Teď mám nasazenu XTR sadu se zatěsněnýma koncovkama tak uvidíme jestli to přežije zimu a jaro.

                0 0
        • Blunderbuss  

          Heh, měnit bovdeny 3× do roka! To by bylo peklo. Ani se neptej, jak dlouho jsem na ně nesáhl.:-)

          0 0
          • Fredos  

            Tož bral bych to, ale když nahoru to nejde vytáhnout a dolů to padá až když podřadím o tři tak to se pak blbě jezdí:)

            0 0
            • Blunderbuss  

              Tak to jo. Mně to zatím stačilo vždy jen lehce pročistit. Až teď v zimě, po 6ti sezónách, to začíná zlobit a budu měnit bovdeny a lanka.

              0 0
    • wilda81  

      Co se s Di2 děje když se vybije baterka?

      P.S.

      • Ano, za predpokladu, ze se baterie vybiji jen poctem ujetych km, tak by to klidne znamenalo nabiti 2× do roka, ale ono to tak jaksi nefunguje „hobbyku“ ;-)
      • do provoznich nakladu bys mel take zapocitat postupny pokles cen a prichod nizsich sad
      0 0
      • mr.antik  
        • nabití baterky je menší servis než výměna lanka, vůbe tyhle argumenty mi přijdou jako když už někdo neví coby…
        • provozní náklady jsou provzní náklady, ne nic jiného. Pokud do toho neinvestuješ na kšeft.
        0 0
        • wilda81  
          • Vubec neresim z hlediska slozitosti servisu, ale nesmysl co napsal perupe1205 o vybijeni v zavislosti na poctu ujetych km.
          • Souhlas, ale opet reagujes na neco jineho. Da se predpokladat ze sram vyda casem 12sp kazety i v nizsich radach a tam uz nebude takovy cenovy rozdil Sram x Shimano.
          0 0
          • mr.antik  

            Ten rozdíl ceny ale nese i rozdíl v kvalitě resp. hmotnosti, u obou výrobců.

            Mě spíš u té elektriky zajímá, jestli třeba půjde rozumě měnit mechánická a elektrická zvlášť (ne za cenu ND v ceně nové celé hezky)

            0 0
    • MrtweyUbrus  

      Dá se očekávat že příští rok bude i SLX Di2 a tam už by to cenově mohlo být zajímavé, u XT mi cenový odstup od mechanické řady přijde dost veliký.

      0 0
      • Chlebovnik  

        Pochybuju. Pokud přijde další elektrická sada, bude to prvně 105.

        0 0
      • orm  

        Proc se to da ocekavat? U silnicnich rad to take neslo na 105 a zustalo to jen u dura ace a ultegra.

        0 0
      • Čipera  

        Podle mě to zase zůstane u xt a dál tu půjde až za x let až to dovedou k dokonalosti. Zaprvé si myslím že to tak bude aby zachovali nějakou určitou exkluzivitu. A za druhé to tak bude, protože xt od slx di2 by se cenově zas tak nelišilo a stále bude výhodnější pořídit si mechanické xt než slx di2.

        0 0
    • perupe1205  

      Zalozil jsem jako informaci pro ty, koho by to zajimalo a jiz zvazovali pouziti Di2

      Nizsimi provoznimi naklady bylo myslena vymena KAZET, lanek, bowdenu.

      Kazdy sam si musi rozhodnout co pro neho bude lepsi. JA jsem napr. v zivote neurazil prehazku, tak se toho nebojim.

      A jaka bude zivotnost motorku ?? To dnes asi nikdo nedokaze odhadnout. Zivotnost elek. kabelu ? Pokud je nekdo neprerazi, tak verim ze vyssi nez lanka s bowdenem a preziji zivotnost kola.

      Je logicke, ze baterie se v zime bude rychleji vybijet, to vi i male dite ;-) – ale kolik lidi toho v zime hodne najezdi. A jsem presvedceny, ze baterie ( 1/3 ceny kazety 1295 ) prezije mnoho kazet, nez jeji kapacita klesne na takovou mez, aby se nedala pouzivat. Kazdy den nabijime spousty zarizenich, takze jestli dam nabijet 2×, 3×, ci 4× do roka mne uz nijak nevadi.

      Vzdy je to o preferencich a financich. A to at si kazdej rozhodne sam. Stejne jako kdysi s karbonem – a dnes uz karbonove kolo take neni neco exotickeho, ale neco co si muze dovolit sirsi okruh hobiku.

      0 0
      • ZdeNECK1  

        Pokud by se člověk rozhodoval srdcem – designem,

        co je atraktivnější? Eagle nebo XTR? anketa :)

        0 0
      • Čipera  

        Důležité je taky vzít v úvahu to že eagle je staveněj hlavně pro závodní použití a tomu taky odpovídá jeho cena. Ne že by si ho hobík nemohl koupit, ale v podstatě mu bude k ničemu a absolutně nevyužije jeho potenciál. A práve proto mi taky trochu připadá nesmysl to takhle srovnávat s xt. Lepší a uváženější by bylo srovnání se sadou gx od sramu která je srovnatelná s xt.

        0 0
        • kubad  

          ???

          0 0
        • michomin  

          Proč by hobík nemohl využít potenciál (patrně tím myslíš rozsah) rozsah Eagla, proč by mu byl k ničemu? Naopak, pro "hobíka svými vlastnostmi vynikající systém.

          0 0
          • petr99  

            Asi tak. Ale pisatel asi myslel to, že eagle se zatím dělá jen ve vysoké řadě (třeba jako že XTR Di2 je taky pro hobíka „naprd“), ale až přijde do nižších řad, bude to jiná. Tudíš nevyužije tak drahý materiál a nízkou hmotnost. Tak to vidím alespoň já, jinak rozsah snad využije každý, nehledě na úroveň.

            0 0
        • DaD  

          Prdlajs srovnatelná s GX. Adekvátní k XT má být X1 ale podle mého mínění spíše X0.

          0 0
    • ZdeNECK1  

      černý eagle xx1 + zlatý řetěz, dokud nebude zašpiněný :)

      0 0
    • okam_z_brna  

      Moc nevidím důvod si pořizovat elektriku na bika. Jednak představa, že urvu šaltr na elektrice, tak jsem v hajzlu, protože jako student nemám rezervu 7 tisíc na novej šaltr. A pak taky v jaké kombinaci? 2 převodník vs 1 převodník nechme stranou, to je každýho věc, ale u jednopřevodníku co rozsahy? Na ideální rozsah je 11–46 kazeta a to je těžký. A navíc váhová úspora je nulová, protože serepetičky typu displej a baterka s drátkama jsou určitě víc jak lanko s bowdenem. Navíc další problém, co když se vysere, tak to chce servis. Takže za mě určitě mechanika nebo eagle. Ale ten je zas tak nechutně drahej, že to pro mě nemá význam

      0 0
      • okam_z_brna  

        a ještě super věta Kolokrámu ohledně elektrické sady Sram Red: Metr kabelů nenahrazuje metr lanek.

        0 0
      • Dejv94  

        Promin, ale tvuj prispevek na me pusobi, ze je to akorat fnukani ze na to nemas… Investice je vetsi, ale funkce je taky jinde, displej vozit nemusis, muzes pouzit silnicni jednotku pod predstavec. Nejde tolik o vahu ale spis o funkci, chodi to presne, rychle a tvrde aniz bych vynalozil silu na radici packy a to v kazdym pocasi a teplote stejne, i v blate to chodi porad suprove a jen mackas tlacitko.

        Me osobne prijde elektrika super a bezudrzbova, celou sezonu to radi stejne, nemusis resit vydreny a spinavy bovdeny, seridis jednou a jezdis. Jen proste jednou za xx najezdenych hodin nabijes.

        Ja osobne nikdy saltr neznicil, patku jsem urval, saltr dostal zasahy, kladku jsem znicil ale saltr to prezil. Nerikam ze to nemuze nastat ale s takovou bych si pomalu ani nekoupil kolo… Co kdybych ho nekdy poskodil pri padu…

        Za me, pokud na to jsou penize, tak elektrika.

        PS: po sezone si udelam radost elektrikou na svuj bike.

        0 0
    • volyn  

      tvl XG-1295 stoji 9k ? to mi ho teda vyndej. Tak 1×12 je mi zatim zapovezeno :(

      0 0
    • rosomak204  

      Už vyšla aplikace e-tube na android pomalu sem se bál že po dokončení stavby budu honit někde nakousnutý jabko

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.