• theedge

    Ahoj chci se zepatat na vaše zkušenosti s těmito brzdami. Přecházím na ně s novým kolem z Shimano XT.

    Prosím o radu jaký typ destiček di nich objednávat. V deskách Sram / Avid se neorientuju – přímo pro Sram Code desky nikde nevidím.

    Desky jsou pro staré Code 2011 / Gruide RE, pak Trail / Guide ..

    • embi  

      Vynikajici brzdy, IMHO lepsi nez Shimano.

      Desticky pro ne vypadaji takto:

      https://www.kupkolo.cz/…2011_z94071/

      Poznas je na prvni pohled kvuli charakteristickemu vykousnuti.

      • theedge  

        Jaký v tom vozíte desky sintry nebo organiky ? Hodně ty sintry skřípou ?

        • novas752  

          Origo sintr smes od SRAMu je naopak dost ticha. V Guidech si skripne malokdy, jen v mokru dokud se nevysusi teplem.

    • Paua  

      Podívej se do bazaru, nabízím tam dvoje sintrované destičky za dobrou cenu.

    • Goob  

      Mám Code RSC a jsou boží. S origo sintry/kotouči Hope poněkud hlučnější teda.

      • theedge  

        Nemám rád když to moc skřípe. Bude to s organikama o tolik hůř brzdit / vadnout ?

        • MirosPikos  

          Na začátku kopce to bude brzdit výborně. Dole si ale rozbiješ dyržghu.

        • k3nyL  
          • organiku o dost rychleji sjedes. Ber sintr sice to obcas zakvili, ale brzdi furt. Taky zalezi co mas za kotouce pac sintr nektery dost zere ;)
        • novas752  

          Organika zaprve mizi pred ocima a zadruhe fakt moc dlouho nebrzdi. 200 vyskovych metru pod 3km a dole uz se tomu moc nechtelo. Sintr brzdi furt stejne.

          • theedge  

            Ok diky za reakce, budu kupovat sintry origo sintry. Je zvláštní že na novém biku mám vzadu nacpanou organiku (180mm kotouč ) a v předu sintr (200mm). Asi teda zadek vyměním rovnou za sintr.

    • Breakpain  

      věcný dotaz – Code R vs RSC

      • liší se brzdový třmen nebo se liší pouze páka
      • hadice jsou předpokládám stejný

      Ptám se proto, že mi přijde kolo s Rkama a kdybych sehnal na výměnu RSC, zda mi stačí prohodit (snazší) jen páky, bo hadice vedou vnitřkem a nemusel bych ani řešit únik brzdovky u třmenu…

      • theedge  

        Teď jsem četl že Code RSC má stejný třmen, ale jsou vněm keramické pístky C R má asi termoplast ) … taky uvažuju nad upgrade na RSC páky.

    • Baba-Ji  

      Máte někdo srovnání brzdových destiček od vícero značek, jak si případně vedou oproti origo Sram deskám? Zajímají mně především sintry.

      • LM  

        Já zkouším takový malý experiment s Guide RSC a Centerline kotouči :-)

        Vozím vepředu organiky a vzadu sintry.

        • organiky: Galfer Standard>Sram origo
        • sintry: KLS (Kellys) sintry>Sram origo>Goldfren sintry

        Ty KLS sintry se ale sjely dost rychle. Ještě tu mám nachystané na test nějaké Force sintered a KLS organiky + musím dojet pár Sram origo organik…

    • Baba-Ji  

      Dotaz na odvzdušnění:

      máte někdo brzdy s tím novým nacvakávacím „bleeding edge“ portem?

      Pokud jo, čím to odvzdušňujete?

      Koukal jsem a potřebný přípravek je jen v origo sadách Sram, takže cena 1300+, nebo se to dá zvlášť objednat za 400+.

      Nevyřešil to někdo nějakým do-it-yourself způsobem, nebo nemáte tip na odvzdušňovací sadu, nejlépe univerzální, kde je i tento nový „bleeding-edge tool“ přípravek?

    • vrawer  

      Bral jsem celou sadu, funguje bezvadně https://www.aliexpress.com/…8351919.html?…

    • Martiňos  

      A můžu se ještě zeptat, jak do toho zapadají brzdy CODE RS, hlavně rozdíl oproti R a RSC

      • kejda  

        RSC možnost nastavení páky a desek od kotouče, R neumí nic. Možná snad vzdálenost páky od rodlů

        • LM  

          Vypadá to, že rozdíly jsou stejné jako u Guide:

          • R nemá ložisko v páčce a páka je přímo napojená na pístek (DirectLinkTM)
          • RS má ložisko a páka je jinak přepákovaná (swinglink)
          • RSC to samé co RS + navíc nastavení kontaktního bodu
          • novas752  

            Code RS neexistuje, jsou buď R nebo RSC. Jinak souhlas.

            Guide má ještě model RE (Guide R páka a Code třmen), Guide T s pákou se starou objímkou a Guide Ultimate které mají karbonovou páku, nějakou jinou membránu v expanzce a titanový šrouby.

            A pak tu jsou nový G2 RSC a Ultimate…

          • kejda  

            Jo máš to přesně. Mám RSC a kámoš jen R, včera jsem to porovnával a páka má trochu jiný chod, hlavně by mě sralo, že víš je hodně dlouhý. U mých zabírají na začátku, mám to tak rád, dlouhý chod až ke gripu mi vadí

      • Martiňos  

        RS sou OEM. Ale ví někdo co mají navíc/nebo míň oproti R respektive RS? Nějakej rozdíl tam musí bejt, jinak by se tam přece montovalo R nebo RS

        • novas752  

          RS mají proměnlivé přepákování jako RSC (podobný jako Shimano ServoWave) ale nemají to točítko na nastavení délky kroku.

    • Baba-Ji  

      Už se někomu podařilo zaseknout odvzdušňovací přípravek v páce? …tak jako mně :/

      Vidím to na stržený závit, protože ať kroutím tím přípravkem jak kroutím, neleze z páky ani ven ani dovnitř. Co mně zaráží, tak při montáži jsem nepocítil nějaký odpor, který bych překonal a tím strhnul závit.

      BTW. nějaké nápady co s tím?

      • kejda  

        Taháš při uvolňování nahoru? Nebo se to jen protáčí? Budu mít asi jedny plonkovní Sramy DB5 na odpis, tak pokud bude pasovat šroub z nich, můžu ti ho poslat.

        • Baba-Ji  

          Zkoušel jsem točit, nic, zkoušel jsem točit a zároveň tahat a nic. Jako by tam ani nebyl závit, ale prostě to tam bylo nacvaklé a dalo se s tím otáčet. Není tam nějaký spešl mechanizmus (kterého jsem si nevšiml)?

          Jinak šroubek mám, s tím není problém. Problém je, že mám v páce namontovanou odvzdušňovací hadičku se stříkačkou která nejde z páky odmontovat :D

          • kejda  

            Tak ji zacpi a jezdi s ní. Bude to mega cool a budeš jediný:))).

            Co říká YT?

            • Baba-Ji  

              Na netu nic moc info. Jen ze se to ma dotahovat rukou a nepouzivat naradi, radsi.

              Takze jsem to asi pretah. Ted jen jak dostat to pretazene sroubeni s hadickou a strikackou ven.

              • novas752  

                Sroubovat to ven a tahnout zaroven.

              • Mr.Duck  

                Tu stříkačku do páky jsi utahoval nářadím?

                *koukám že to je starý, a že máš nějakou s ploskama na klíč tak to asi může lákat no.. Ale úplně bych to nedoporučoval, nebo jen hodně zlehka

        • novas752  

          Jestli se to servalo tak to odnesl závit v páce a ne šroub.

          • Baba-Ji  

            no nejspíš jsem šel tím šroubem pod závit v páce, takže teď to musím vytočit/vytáhnout ven (když porovnám délku červíka a šroubu odvzdušňovacího přípravku)

            …takže je šance, že strženo nebude

            • mirorek2  

              to je origo sada?

            • Goob  

              Vzhledem k průměru dříku a k průměru té části nad o-kroužkem se obávám, že v páce žádný závit nezbyl.

              • Baba-Ji  

                Tak nakonec s použitím lepších kombinaček jsem to vytáhnul a vykroutil ven. Bylo to zašroubované až pod závit. Kupodivu tam závit v páce zůstal a zaslepovací šroubek šel našroubovat zpět. Při mačkání páky z toho kapalina neleze, tak snad cajk.

                • novas752  

                  Při mačkání páky z toho ani kapalina nemůže lézt, při zmáčknutí se expanzka odřízne a tlakuje se to mezi pístkem v páce a třmenem.

      • nksh  

        btw kdyz uz se tu resi odvzdusnovani – jak casto odvznusnujete vase Cody? Mam Code R a prijde mi ze ideal je delat to tak kazdej mesic / dva. Jinak se z toho stane slusna houba

        • Goob  

          Od listopadu, kdy jsem je koupil, jsem na ně nesáhl.

        • Breakpain  

          Prijde nato, jak moc jsi nato citlivy (asi hodne) a jak moc tomu nakladas…

          Nemam Code, mam Sainty… Ale, mam je na dvou kolech. S tim, co se motam kolem Prahy nato nemusim sahat do vymeny desek defakto. Ty, co jsou do BP odvzdusnuju cca jednou mesicne (cca 4dny BP jezdeni na plne obratky).

          A rozbite to urcite nemam, protoze minuly rok jsem do BP jezdil s brzdama, co jsem dal letos na enduro. A tam uz to delat nemusim… Takze je to zavisle na provozu :)…

        • Baba-Ji  

          podle mně je to u všech značek kus od kusu

          …a taky jak, co a jak intenzivně jezdíš

          • nksh  

            Me spis slo o to jestli je to normalni. U tech Codu mi po 2 mesicich vždycky lezou ven i opravdu velky bubliny. To není jen pocit :)

            • Baba-Ji  

              nejaka netesnost nekde asi

              • goofy  

                Docela běžná vlastnost mnoha Avidů/Sramů co se kolem pohybovaly. Teď už všichni přešli na něco jiného. :-)))

                • nksh  

                  No to si clovek nevybere. Ty Cody když jsou cerstve odvznusneny tak brzdi fakt dobře. Na druhym kole mam SH M785 (tady na BF jako etalon spolehlivosti) a tam se na skocich zase propada paka :)

        • kejda  

          Mám teda jen Guidy RSC a za rok ani jednou. Najeto cca 3500 km. Páka pořád zabírá nahoře, jako když byly nové.

    • Smazaný účet  

      Code R mi zabírají dost pozdě, zadní skoro na gripu. Pomůže odvzdušnit?

      • embi  

        Ano

        • kejda  

          Teď jsem po ruce roce ježdění zkusil odvzdušnit obě brzdy, nebylo sice potřeba, ale nudil jsem se celé dopoledne, Guide RSC. Na Ali jsem za 2 dolary koupil koncovku do třmenu, na páku jsem použil letitou sadu z Reverba, dělám s ní i brzdy Shimano, koncovky jsou stejné. Odvzdušnění trvalo max 15 minut obě brzdy a záběr na centimetru, okamžitě po stisku. Musel jsem povolit kontaktní bod, aby to zabíralo trochu dál. Takže odvzdušnění rozhodně pomůže a zkrátí chod páky.

      • rawos  

        Řešil jsem teď stejnou věc na brzdách sram guide R na novém kole. Po delším sjezdu začne páka vadnout a jde hodně blízko ke gripu. Páka nastavená co nejdál od gripu aby to vůbec brzdilo. Skoro jsem si rozbil hubu když jsem pak zkoušl manuál :). Tak jsme je šel odvzdušnit. Když jsem přetlačoval kapalinu z páky do třemnu a zpět tak mi strašně teklo ze závitu na páce. Zkoušl jsem jiný adaptér a stejný problém. Při vytáhování bubliny z páky, toho jde docela hodně, ale to je podle mě tou netěsností v závitu. Je to na reklamaci a setkal se s tím už někdo?

        • LM  

          Co máš za odvzdušňovací sadu? S Origo SRAM mne tam po zašrobování nevyteče ani kapka…

          • rawos  

            Nejaky noname … ale delal jsme s tim Avidy ktere maji stejny zavit a nikdy ani kapka.

            • rawos  

              Avid koncovka sice pasuje do sram brzd, ale nechává tam nejspíš vůli kudy teče kapaliny, když se zatlačí na stříkačku.

              https://www.kupkolo.cz/…-sada_z3786/

              V popisu je vidět že koncovky jsou zvlášť pro Avid a Sram.

              Konec spamu :)

              • rawos  

                Teď zas někde čtu, že koncovky pasujou na SRAM i AVID … je schopny mi na to někdo odpovědět?

                Nebo je to jen tím O kroužkem který potřebuje vyměnit?

                • Goob  

                  Mám prastarý kit Avid, akorát bleeding edge je nový, a bez problému s ním udělám Code RSC i Guide R, ani kapka bokem.

                  • rawos  

                    Díky za odpověď.

                    Takže jediné co mě napadá je ten O kroužek a nebo špatné od výroby a zralé na reklamaci.

                    • Goob  

                      Jenom taková věc: fakt ti to teče přes šroub? Neteče to kolem hadičky?

                      • rawos  

                        Když mrknš na tu fotku tak vidíš, že šroubek je nahoře suchý, takže z hadičky to neteče. Pod šroubkem už to ale teče a je to vidět i okem. Pak to teče po páce doprava a odtama to kape na zem.

                        • Goob  

                          Mně se právě z té fotky zdálo, že ti to teče po šroubu (na fotce na osmi-devíti hodinách), ale to je jen asi světlo.

                          • rawos  

                            Tak to bylo ve špatném těsnění na staré odvzdušňovací sadě. Sada od bleedkit funguje stoprocentně. Nikde nic neteče.

        • kejda  

          Mám z ali za pár dolarů koncovku do třmenu, kvůli tomu zavitu, zbytek na páce řeším letitou sadou na reverba:) a ani kapka…

    • theedge  

      Ahoj dozadu na CODE R chci dát 200 mm kotouč a potřebuju adaptér ( teď tam je 180 mm bez adaptéru ).

      Můžu použít tento Shimano adaptér ? ->

      https://www.kupkolo.cz/…0p-p2_z5914/

      Nebo musím shánět něco od Sram / Avid ?

    • Moppet  

      Ahojte,mam dotaz.Mam nove brzdy Code RSC a na jednej brzde mam zaseknute to tocitko na priblizenie dosiek ku kotucu.Este som ju neodvzdusnoval,len sa chcem spytat,ci sa s tym niekto stretol a ci ovzdusnenie moze odstranit tuto chybu alebo je to na reklamaciu.Vdaka za kazdy postreh.

      • theedge  

        Hmm no to si nemyslím že by se spravilo odvzdušněním … Ale rozdělaný jsem to neměl. Mám ty páky nově.

        Mě obě ty točítka jdou … když to je úplně otevřené, tak to jde trošku ztuha roztočit ( nic dramatického ), ale pak už to cvaká snadno.

        • Moppet  

          Ano,na zadnej to je presne tak ako opisujes,ked to mam otvorene,ide to trosku tazsie roztocit.No na prednej som s tym kolieckom zatial ani nepohol.Chod paky je velmi kratucky,sotva sa pohne o 0,5 cm,ked stlacim paku.Nikde som tento problem nepostrehol,preto sa k niecomu snazim dopracovat.Nemyslel som,ze vobec takyto problem moze nastat..

          • theedge  

            Odkud to máš koupený ? Jde o to jestli stojí zato tu páku otevřít tím krytem. Aby nepadla záruka.

            Zkus se podívat i na zahraniční fóra jako třeba mtbr.

    • Moppet  

      Bike24.com.Jas­ne,ved dnes mi este len dosli.No priznam sa,ze rozmyslam,co spravit.Ci to poslat rovno spat alebo to skusit aspon ovzdusnit.

    • theedge  

      Mám dotaz na zkušené plniče – odvzdušňovače brzd :-)

      Nainstaloval jsem nové Code RSC páky ( místo původních R ), naplnil na nové desky. Potud vše v pohodě.

      Nicméně před instalací jsem naprosto opačně pochopil značení na pákách – Contact IN a směr šipky. Měl jsme zato že logicky šipka u nápisu Contact ukazuje směrem kterým budu k sobě desky stahovat. A ono je to samozřejmě přesně naopak ( trošku nechápu tu logiku ) :-D

      Takže jsem naplnil s expanzkou zmenšenou na minimum a teď místo abych desky stahoval, tak je akorát ještě víc roztahuju … prostě špatně naplněno.

      Chci si ověřit postup jak z toho ven → expanzku zase sešroubuju na minimum ( tím dostanu pístky do pracovní polohy ) připojím odvzdušňovací sadu a vyšroubováním expanzky si to dotáhne brzdovku do sytému. Pak pro jistotu znovu ovzdušním.

      Je jedno jestli to „nacucne“ kapalinu přes páku nebo přes třmen ? Bude to fungovat tak jak si myslím ? Dík za info.

      • kubad  

        kdes došel na to že se mění poloha desek?

        prostě nasaď odvzdušňovací sadu, nahoru a dolu a pošli několikrát brzdovku tam a zpět

    • va-bo  

      Ber to jen jako informaci. Na kole Specialized Levo FSR mám brzdy SRAM Quide RE (třmeny Code), kotouče SRAM 200 mm. Originál destičky sintr jsem vyměnil za organiky. V období podzim-zima 2019 jsem na nich najel 2340 km, nastoupáno 41 579 m ( nějak tak i naklesáno). Destičky na 50%. Sintr destičky než začaly pořádně brzdit potřebovaly zahřát, organiky zabírají hned. Destičky originál SRAM.

      • theedge  

        Jo dík, ale já už na nich sezónu jezdím a teď potřebuju zodpovědět dotaz těsně nad tebou a teď jsi mi ho úplně zbytečně zaplácnul …

        • va-bo  

          To byla reakce na ty destičky. Když chceš doplnit brzdovku, tak ji tam musíš narvat pod tlakem odvzdušňovací sadou, nejlíp ze strany třmenu. Vyšroubováním expanzky si to samo nenatáhne. Koukni někde na návod.

        • novas752  

          Normálně brzdy znovu udvzdušni podle manuálu.

          • theedge  

            Akorát expanzku musím vyšroubovat až po otevření odvzdušňovací sady ne ? Jinak mi roztáhne písty moc od sebe.

            • kubad  

              kdes byl na tom že to štelovátko řeší polohu pístků v brzdiči?

              • theedge  

                Byl jsem na tom v hospodě :-) Ne teď vážně … Budu rád když mi to vysvětlíš. Řekněme že jsem průměrně inteligentní a technicky vzdělanej. Brzdy jsou mechanická záležitost, tak to snad pochopím :-)

                Ten systém tam je od toho, abych si nastavil kontaktní bod desek s kotoučem – a vizuálně to tak ifunguje. Zvětší a nebo zmenší se mezera mezi deskama a kotoučem. Toto samozřejmě taky má pak vliv právě a chod páky. Co mi hýbe s deskama když ne pístky ?

                • kubad  

                  ne, na pístky to absolutně nemá vliv,

                  desky jsou pořád stejně daleko, jen se změní chod páky, posune místo kde zabírá

                  víc vysvětlovat nebudu, na stránkách Sramu toho najdeš dost jak to funguje

                  • theedge  

                    Hmm tak nic jsem nevygooglil. Sram to má na svých stránkách popsané velmi obecně.

                    https://www.worldwidecyclery.com/…e-rsc-brakes

                    Tady je taky pěknej návod a právě bod 5 jsem nepochopil. V manuálu SRAM to píšou stejně. Píšou že před naplněním kolečko vytočit proti směru šipky – logicky jsem měl zato že pak točením ve směru šipky se bude chod páky zkracovat. Ale mě se to chová přesně naopak. Po naplnění a následném točení ve směru šipky se chod páky výrazně prodlužuje …

                    To mi hlava nebere. Tudíž před naplněním to musím vytočit na max VE SMĚRU šipky, naplnit a pak to točením proti šipce bude tvrdnout ? Logiku té šipky fakt nechápu. Jak se vám to chová ?

                    • JohnBcz  

                      Je to logické, u RSC verze si můžeš nastavit v jakém kroku, respektive jak daleko od gripu bude páka zabírat. Někdo jako já to má raději blízko u gripů – pak tě nebolí ruce a prsty, když jedeš nějaký sjezd. Když máš páku, která zabírá hned na začátku, tak mě po chvilce brždění bolí ruce a prsty. Zkus si s tím pohrát a pochopíš. Věřím, že najdeš optimální místo.

                      • novas752  

                        To si můžeš nastavit u jakékoliv brzdy, stačí si naštelovat páku blíž ke gripu. RSC ti prodlužuje nebo zkracuje délku kroku = rozdíl mezi úplně puštěnou pákou a plnym záběrem.

                • Zdyn  

                  No už to tady bylo probíráno vícekrát, ale opakování neuškodí.

                  U otevřených brzdových systémů – brzdy s expanzkou – nejde měnit vzdálenost destiček od kotouče. U všech brzd, kde je nějaký štelung na kontaktní bod, free stroke atd., dochází k tomu, že se v páce mění vzdálenost pístku od propojovacího kanálku expanzky. Takže pro dlouhý chod je pístek dál od otvoru, pro kratší blíže a při pohybu páky se kapalina tlačí nejdříve do expanzky, až dojde k překrytí propojovacího otvoru pístkem a teprve tehdy začne v systému narůstat tlak a dojde k pohybu pístků.

                  U uzavřených systémů (dnes se prakticky nepoužívají) není expanzka a tam je možno měnit polohu destiček vůči kotouči.

                  • theedge  

                    OK díky za vysvětlení.

                    Nechápu ale manuál Sramu, kterej říká vytočit kolečko proti směru šipky před naplněním / odvzdušněním. když jse toto udělal tak nastavení konaktního bodu funguje přesně opačně než by mělo – ve směru točení šipky pak páka má čím dál tím delší chod … Přesně naopak než by dle zdravého rozumu mělo. Chod páky chci zkracovat a ne prodlužovat.

                    I tady ve videu člověk ze Sramu říká že je lepší to plnit při nastavení na 50% cesty ( čas cca 7:10 ). To už mi dává smysl – můžu s tím pak hýbat na obě strany.

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    Tady v tomto tutorialu dokonce říká že vytočit až na konec ve směru šipky ( čas od 4:10 ):

                    https://www.youtube.com/watch?…

                    To by pak mělo fungovat tak jak si představuji.

                    Našel jsem to téma na několika fórech a řeší tam to samé. nechápu tu logiku Sramu …

                    https://forums.mtbr.com/…-968966.html

                    https://forums.mtbr.com/…-960064.html

                    Jak používáte to to nastavení Contact vy ? Dík z info.

                    • kubad  

                      Byl sem na hokeji tak až teď, Zdyn byl rychlejší a popsal ti jak to v principu funguje.

                      Aktuálně mám na dvou kolech Guide Ultimate

                      to kolečko mám natočené nadoraz tak aby páka co nejdřív zabírala u zadní brzdy

                      u přední mám pár cvaknutí povoleno, abych měl stejný pocit z obou brzd.

                      • theedge  

                        a když to odvzdušňuješ / plníš tak to máš vytočené na kterou stranu ? Po směru šipky nebo proti ?

                        Protože když mám před odvzdušnením vytočeno proti směru šipky, tak pak můžu chod páky jen prodlužovat, nikoliv zkracovat … to mi moc nedává smysl.

                        • kubad  

                          tak aby byl chod co nejkratší, z hlavy nevím na kterou stranu nadoraz

                          • theedge  

                            Ale je to teda, tak že po odvzdušnění systému můžeš chod páky už jenom prodlužovat ?

                            Poud nastavím štělovátko do cca poloviny, tak se pak utažením nedostanu na kratší chod páky než když to nastavím nakrátko hned před odvzdušněním ? Buduto to muset vyzkoušet … to mi neleze do hlavy.

                            • theedge  

                              Tady to chlapci taky řeší a shodli se že je nejlepší odvzdušňovat při nastavení 50% cesty adjusteru.

                              https://forums.mtbr.com/…-984673.html

                              Je v tom dobrej zmatek. vypadá to že to chce namačkat pístky a spacer ( to je vždycky ) a pak nastavit Contact adjuster na polovinu cca 50 kliků ( já jsem napočítal cca 108 kliků celý rozsah ) a poté znovu naplnit a odvzdušnit …

                              Budu to muset vyzkoušet.

                              • Blahycz  

                                Ahoj, asi jsem jedinej kdo tě pochopil protože to právě ted dělám :) takže kolečko necháš zhruba na polovině svého rozsahu a pak klasika. A zkoušel jsi to vytočit uplne na max to znamená nejdelší kontaktní bod a pak odvzdušnit? Je tam změna?

                                • LM  

                                  Je tam změna. V návodu SRAMu je, že se to má odvzdušňovat s kolečkem v krajní poloze a tak jsem to tak předtím dělal. Jenže po výměně destiček za neoriginální se mi stalo, že jsem potřeboval kontaktní bod ještě trochu posunout a už nebylo kam – kolečko v dorazu. Pak jsem to odvzdušnil s kolečkem v půlce rozsahu a můžu teď kontaktním bodem hýbat na obě strany. (Guide RSC)

                                • theedge  

                                  Už jsme to sem pak nepsal protože to asi nikdo nepochopil, navíc RSC brzd tu jezdí málo. A z toho málo to spousta lidí neřeší.

                                  No prostě to mají v manuálu napsaný naprosto nesmyslně – opačně. Chce to odvzdušňovat s kolečkem na 50 kliků nebo třeba na 75 kliků na druhou stanu než píšou manuálu. Ale na doraz na druhou stranu bych to nedával, protože pak se ti může stát to co píše LM – budeš to potřebovat povolit a už nebude kam.

                                  • Tydlii  

                                    čau, chápu teda dobře, že pokud jsem doteď odvzdušňoval s kolečkem „out“ dle návodu (tzn. ze lze oproti odvzdusneni brzdu jen „změkčit“ → posunout contact point ke gripu) a chtel bych dosahnout „tvrdsi“/„ostrej­si“/„kousavej­si“ brzdy → tedy contact point dál od gripu, tak mi pomůže odvzdušnit tak jak píšete vy? /brzdy G2 ULT – stejnej mechanismus i guees/

                                    • novas752  

                                      Chápeš to dobře

                                      • Tydlii  

                                        +1

                                        díky

                                        • theedge  

                                          Jo kolečko nastav na 50 nebo cca až 75% chodu na druhou stranu než uvádí manuál Rock Shox. Pak jde kolečkem chod páky zkrátit. Když kolečko vyšroubuješ dle manuálu, tak lze chod pák jen prodlužovat – což asi nikdo moc nechce.

                                  • strongpajda  

                                    Díky moc, za upřesnění. čekaj mě Gajdy RSC

                              • Blahycz  

                                Dodatečné info

            • novas752  

              Je to jedno, pak stejně vyndáš destičky a dáš tam odvzdušňovací blok. Pístky už víc roztáhnout nejdou (než co roztáhne blok), odvzdušněnim oběma stříkačkama bude v okruhu správné množství kapaliny, nazdar.

    • theedge  

      Tak napíšu zkušenost s nastavením Code RSC brzd – dá se vztáhnout na všecny RSC brzdy s nastavením Contact.

      Doporučuju se nedržet manuálu Sram, který uvádí že Contact kolečko má být před naplněním / odvzdušněním vyšroubováno na max proti směru šipky na páce. Při tomto nastavení pak můžete kolečkem chod páky jen prodlužovat …

      Doporučuju brzdy přeplnit s nastavením kolečka na polovině cesty – zhruba 50 kliků ze 100. Brzda se pak dá nastavit oběma směry – ale hlavně jde potom opravdu nastavit na hodně krátký chod páky točením kolečka proti směru šipky. Po přeplnění jsem pak chod páky zkrátil asi o 20 kliků na nových deskách ( zbývá 30 do krajní pozice ) a je to krása. Prostě to funguje. Chod páky je krásně hladký a jemný s jasně citelným dotekem desek na kotouč.

      Vyzkoušeno zatím jen jednou jízdou. Na další ježdění si chod páky možná nepatrně prodloužím, ale to ukáže čas. Naprostá spokojenost.

    • MAROS7  

      Ahoj, chtěl jsem se zeptat, zda nemá někdo z okolí Brna tu sadu s bleeding portem na odvzdušnění? Zkušeně jsem si objednal odvzdušňovací sadu na starý typ sramu… Dík

    • jakub  

      ahoj pořídil jsem si sram code RSC a dočetl jsem se, že mají tu vlastnost, že jdou rozpojit a zase zapojit, aniž by se zavzdušnily? je to pravda? potřeboval bych si je protáhnout rámem

      • Breakpain  

        tuto vlastnost mají všechny brzdy, pokud při tobě stojí všichni svatí ;-) …

        prostě to rozpoj, protáhni rámem a pak to odvzdušni ;) …

        • jeniiiik  

          Jakub: Ano. Protahoval jsem už dvakrát a pohoda. Pokud nejsi lopata, tak se ti to podaří.

          • Macik  

            Myslím ale, že by to byla docela klika, kdyby to nemusel zkracovat. ;-)

          • jakub  

            ahoj ty brzdy nejsou nové, takže to zkracovat potřeba zjevně nebude… kde to mám teda rozpojit, u páky nebo dole?? a když to rozpojím, tak tu červenou cosi mám zjevně sundat že??

            • M@rkr  

              U páky rozpojit – odšroubovat M8 tuším pod plastovou krytkou, olivu odšroubovat (pokud je šroubovací a tím pádem bys nemusel ani dávat novou jak to provlečeš rámem), nebo to budeš muset stříhnout těsně za olivou/trnem, a pak dát nový trn a olivu. Není to nic složitého.

      • Baba-Ji  

        Záleží, jestli máš ty brzdy OEM, nebo ne. OEM mají systém se speciální olivou „Stealth-a-Magic“, kdy po rozpojení hadic se uzavře „záklopka“ v páce a nevyteče z ní ani kapka.

        Pokud máš koupenou ne-OEM verzi, pak musíš mít štěstí, jak píšou výš :).

        • jakub  

          aha děkuju moc za rady.. já se samozřejmě jako úplně nebojím ani odvzdušnění, jen jsem kdesi četl že to jde, tak mě to zaujalo

        • jeniiiik  

          Právě teď jsem dělal OEM na Sightovi a je s tou záklopkou. Oem které jsem montoval už dříve, tak tu záklopku měly taky. Dokonce měly i nějaké nerezové koncovky místo olivy na provlikani rámem, krásně se s tím dělalo oproti Shimanu které vychcije vždycky.

          Rozpojis 8 mm klíčem u páky, strihnes hadici, nastoubujes olivu, ani ta šroubovací nejde použít znova, takže novou. A tady se láme to, že neopatrný vystříkne kapalinu. Ten připravený kápne do páky trochu DOT, do trnu a hadice udělátkem taky a neodvzusnujenuje. Šroubovací olivky s trnem vypadají takhle, udělátko takhle, viz foto.

          • Baba-Ji  

            kdyz pak u OEM paky pouzijes normal olivu, nestacis se divit, proc je paka tvrda a brzda nefunguje :D.

            …takze bud pak staci hadici z paky zase vytahnout a treba tenouckym imbusem zaklopku odsunout na stranu (cimz vychcije paka) a brdza zase brzdi (po naslednem odvzdusneni). Nebo rovnou koupit tu Stealth-a-Magic olivu, ktera zaklopku umi otvirat.

            • kejda  

              Hadici provleču rámem, střihnu délku, dám novou olivku a trn – 60 Kč a hotovo. Neodvzdušňuji, neboť není potřeba. Teď čerstvě montované Sram G2. To stejné předloni u Guidů. O přední se vůbec nebavím, tam střihnu hned. Někomu s většími dírami na hadice v rámu pomůže elektrikářská páska na konec hadice.

              Olivka je pochopitelně stealth-o-majig, ale ta se snad používá už tři roky ne?

            • jeniiiik  

              Obyč olivu stačí více zarazit do páky…respektive konec hadice.

          • novas752  

            Teda nevim co s tim delas ale Shimano nevychcije dokud si ho rozpojeny nezmacknes nebo do nej neprastis.

            Uz z vyroby ty brzdy chodi naplneny ale rozpojeny.

            • Mr.Duck  

              DOT ma podle mne mnohem mensi viskozitu a tudiz povrchovy napeti nebo co ja vim jak to funguje. Ale prijde mi ze dotka tece jak silena zatimco mineral spis jak nejaky 2w tlumici olej.

              • novas752  

                Jo jo, proto si myslim ze dotkovy brzdy funguji lepe v hodne nizkych teplotach, pod nulou – nepumpuji (tolik) jako Shimana atd. Kapalina je „tekutejsi“ a v hadici proudi rychleji.

            • tomfree  

              Tak jsem si řekl, že to vyzkouším, shimano xtr,instalace s protažením zadní brzdy rámem, zkrácení obou,bez odvzdušnění,fakt to jde.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.