• jIrI___

    Při dnešní projížďce se mi zdálo, že mě kolo pořád nějak divně táhne do boku. Když jsem přišel domů a začal hledat možnou příčinu, nestačil jsem se divit. Zadní kolo je úplně mimo osu. Nevíte, čím to může být způsobené, resp. jak odstranit problém? Zadní stavba snad není přivařena na křivo, necelé 3 roky na tom rámu jezdím a nešiml jsem si žádného problému. Kolo je v patkách ustavené správně, ani násilím už nejde víc vykřivit. Díky všem za reakce.

    0 0
    • kubad  

      že by Pells + C-ride vražedná kombinace – nech si dotáhnout výplet zadního kola a srovnat na osu, a pak uvidiš jestly není i křivý rám, moc bych se nedivil kdyby byl taky

      0 0
    • bestguru  

      Vyosení z. kola zjistíš snadno, když kolo obratíš v rámu katetou vlevo. Pokud bude kolo stejně křivé, je křivý rám, pokud bude křivé na druhou stranu, je kolo špatně vycentrované.

      0 0
    • bestguru  

      Vyosení z. kola zjistíš snadno, když kolo obratíš v rámu katetou vlevo. Pokud bude kolo stejně křivé, je křivý rám, pokud bude křivé na druhou stranu, je kolo špatně vycentrované.

      0 0
      • kubad  

        jj máš pravdu, akorát nechápu proč máš skoro pokaždé příspěvky vložené několikrát !

        0 0
        • Blade  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • jIrI___  

        Chtěl jsem to zkusit, ale musel bych odmontovat kotouč a to se mi zrovna moc nechce :). Až bude víc času, tak to ale určitě vyzkouším ať vím, na čem jsem.

        0 0
        • kubad  

          ten rám zase tak křivý nebude, podle mě máš povolený výplet, normální u C-Ride pokud s na ně ty 3roky nešáhl :-)

          0 0
        • bestguru  

          Nevím, co napsali Blade a Wojtek, že je blokuješ, a tak nechápu, proč bys musel sundávat kotouč. Vadí přehazce?

          0 0
    • Tomcat  

      Znám kola kde je zadní stavba prostě asymetrická. ale tohle nebude ono, srovnat, přecentrova a neřešit.

      0 0
      • Vašur  

        Tak tak. Podle první foky to vypadá, že je kolo rovně, ale hozené na stranu ke kotouči. Takže pokud není výplet rozsypaný, stačí standardní postup: drát,který vede ke kotouči o půl otáčky povolit, sousední o půl otáčky utáhnout a tak dokola. Pokud to nestačí, tak ještě jednou, pak se to může doladit pootáčením o čtvrt . Tím se výplet nerozhodí a ráfek se posune nad střed osy.

        S tímhle pláštěm jezdíš v tom blátě co je teď všude? To bych spíš řekl, že je ten důvod, proč se i zdá, že to táhne do strany, ale jednou doprava a podruhé doleva :-)

        0 0
        • jIrI___  

          Díky za radou jak ten ráfek posunout na stranu. To vyzkouším. Jinak ten plášť mám nazutý jen teď, když jezdím po silnicích a nějakých trochu oschlých polňačkách. Bahno já nerad, vyhýbám se mu co to jde :)

          0 0
    • Wojtek  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • pajan  

      Asi si zkoušel povolit hejbnout a zase utáhnou, žj!? :-)

      0 0
      • jIrI___  

        jj, to jsem zkoušel nejdřív :)

        0 0
        • Zdenda CUBE  

          myslím, že to nebude v kole, ale spíš v rámu, nezdá se mi, že by ti kolo uteklo tak najednou z ničeho nic bokem a přitom se nerozcentrovalo tak, aby před tím a nebo v současné době značně neházelo. Pokud by to bylo povolením výpletu, byl by to skoro zázrak, že to uteklo celkově tak, že se nejdřív neudělala osma, tam bude problém asi někde jinde …

          0 0
        • DaSnail  

          ja by som dal aj dole neoprén a pozrel či tam nieje prasklina. a dúfal že ne… 8o)

          0 0
    • jIrI___  

      Dneska jsem si všiml, že u zadních vzpěr vidlice je kolo přesně uprostřed. Takže špatně vycentrovaným ráfkem vůči náboji to nebude :-(

      0 0
      • Vilém  

        Tak to potom leda krive svarenej ram:( jeste prekontroluj zda na vnitrni strane patky, tam kam se vsouva kolo, neni nejaka barva, otrep nebo neco co by znemoznilo spravnemu dosednuti osy naboje. Pak taky muses zkusit premerit ram pomoci obycejneho provazku. Ten pri vyndanem zadnim kole privazes na patku, tahnes smerem k hlavove trubce, kolem ktere udelas pul otacky a vracis se zpet k druhe zadni patce. Tam privazes provazek do stejneho mista jako na te prvni a pak si zmeris vzdalenost mezi sedlovou trubkou a provazkem. Samo ze na obou strananach v miste kde provazek trubku miji. Je to sice amaterske,ale na prvni odhad, toho kam je to uhle, to staci.

        0 0
        • jIrI___  

          Patky jsem kontroloval, ty jsou čisté. Hlavně mě zaráží, že jsem si toho všiml až při poslední vyjížďce, navís s obutými celkem úzkými Wormdrivy. Normálně vozím Crossmarky a ty by už musely dřít jednou stranou o rám. A to jsem na nich odjezdil celý minulý rok bez problémů. Je možné, že by ten materiál nebo svary mohly používáním časem povolit? Prasklinky jsem žádné nenašel.

          0 0
          • pepek  

            Nedals tam jednu pružinku na náboji naopak?

            0 0
            • Vilém  

              Myslis u upinaku?

              0 0
              • pepek  

                Jo, jednou se mi podařilo to dát naopak, ale to pak dřel kotouč.

                0 0
            • jIrI___  

              Jestli myslíš pružinku co je na rychloupínáku, tak jsou obě na správné straně. Žádná jina pružinka v okolí náboje mě nenapadá :).

              0 0
              • Vilém  

                Kazdopadne je zvlastni, ze s sirsima plastema sis toho nevsiml.Zkusil bych vyse popsane postupy, otoceni kola, vymena za jine (proverene), montaz crossridu do jineho (provereneho) ramu. Pak zkusit treba ten provazek, coz ti nahradi zmereni ramovym pravitkem. Pokud zjistis krivej ram (patku) tak reklamuj.

                0 0
                • jIrI___  

                  Pokud Pells dává záruku na rám klasicky 2 roky, tak už jsem 3/4 roku mimo záruční dobu. Jinak to teď nebudu nějak extra řešit a budu jezdit, až se mi jednou rozpadne zadek nebo plášť začně brousit zadní stavbu, začnu uvažovat o výměně rámu :).

                  0 0
                  • vikicek  

                    No vidíš, vše se v dobré obrátí, budeš mít nový rám :P :)

                    0 0
              • bestguru  

                Jen pro jistotu: Pružiny patří špičkou dovnitř, k náboji.

                0 0
                • jIrI___  

                  Zkontrolováno, umístěny správně :)

                  0 0
                  • bestguru  

                    To,copopisuješ,je­jednoznačně prasklý rám, nebo osa náby. Za předpokladu, že kolo jsi měl několikrát v ruce, osu můžemevyloučit. Tak zbývá rám. Prohlídni důkladně svary: u koncovek všechny 4, tam to bývá nejčastěji. pak svary u středu. Nahoře ne. Psals, žes to už prohlížel, ale udělej to ještě 1×, zejména u koncovek a zejména u šaltru, stačí prasklina, co vypadá jak škrábanec.
                    Kolo jsi už zkoušel otočit? Jak to dopadlo?

                    0 0
                    • jIrI___  

                      Kolo jsem ještě nezkoušel otočit. Dneska jsem ho táhl z domy do Brna. Každopádně pořádně zadní stavbu umyju a ještě zkontroluju. Pod neoprenem na vidlici mám nalepenou ještě starou ochrannou samolepku, ta jde dolů sakra špatně. Poslední možnost by byla vzít rám na ultrazvuk do školy, v rámci vlastní odborné přípravy a měření :-D. Ale aspoň mám co dělat, můžu pomalu pokukovat na netu na nějaké pěkné rámy :)

                      0 0
                      • Vilém  

                        Prasklej ram to byt muze, ale nedovedu si predstavit tu prasklinu, aby se ti zadni kolo pohlo u stredu o 5 mm do strany. Spis bych tipnul, ze sis toho proste driv nevsim. ted vsak nelze delat nejaky zamery, zkus napred to co je psano vyse a pak se uvidi.

                        0 0
                      • bestguru  

                        Ultrazvuk netřeba, prasklina bude takového rázu, že materiál bude od sbe oddělen.
                        Jestliže pšeš, žes to zjistil náhle, pak jde o prasklinu. Je nepravděpodobné, že by sis toho za 3 roky nevšiml. A pak by Ti chytaly hrubé gumy. Jednoznačně prasklé.

                        0 0
    • RacerX  

      Ahoj, dnes jsem si všimnul, že mám vyosené zadní kolo, měřil jsem to a letí to cca. o 3,5mm doleva. (ze zadního pohledu).

      Příjde mi, že se to stalo až potom co jsem dal přecentrovat kola.

      Když vyndám kolo a otočím ho – diskem k přehazce, kazetou k čelistím, letí to na druhou stranu, tzn. ze zadního pohledu doprava. Tím soudím, že to bude pouze výpletem…

      Mám to nechat přecentrovat?

      Nechat to být?

      Může to být něco závažnějšího?

      0 0
      • jURis_1  

        Je to mírně vidět na té fotce z dálky..

        Za sebe bych to vzal a místo servisu bych si s tím vyhrál doma.. Sundal kolo, zkontroloval náboje zdali nejsou ložiska v prdeli nebo nějak poničený náboj popř. rychloupínák..

        Sundal plášť, ochr. pásku a do všech niplů bych stříkl wd (ať předejdeš zbytečným problémům s povolování a dotahováním drátů). Zaznačil bych si místo ve které místě a na jakou stranu to bylo vyosené (ohlé) a pak povolil celý výplet uvidíš jestli to je výpletem nebo ne.. Ráfek se na 100% buĎ méně nebo více rozhodí , ale pokud si ho nějak více necentroval tak je to ok.. Pak bych začal postupně dotahovat všechny dráty a centrovat nanovo… Upnout do svěráku na nějakou provizorní osku, vzít křídu nebo gumu a dát k ráfku a roztočit kolo tam kde ti to bude škrtat centrovat max po 3 drátech, toto udělat z obou stran a máš kolo v pohodě..

        Je to sice práce na delší čas ale mě se to tak vyplácí jelikož víš jak sis kolo opravil a ušetříš peníze.. Navíc se i přiučíš.. :)

        0 0
        • jURis_1  

          Ale možná špatná fotka.. U tebe to není tak ouvej jako ten nahoře..

          Stačí udělat jenom ten postup že sundáš kolo, plášť a do svěráku s tou křídou nebo gumou..

          0 0
        • RacerX  

          Díky za reakci.

          Kolo je staré 14 dní, takže osy nába atd. bude ok.

          Teorii na centrování mám zmapovanou dobře, ale prostě mi to nejde…

          0 0
          • Carloss  

            prostě dráty na jedné straně o půl otáčky povol a na druhé zas dotáhni.. by se to mělo srovnat..:) nebo to neřeš a jezdi..

            0 0
            • jURis_1  

              ALe jak zase vezmeš naráz tak polovinu drátů potom můžeš ovlivnit to že ti bude ráfek házet na výšku, ale pokud to moc nerveš, nemělo by..

              0 0
              • Carloss  

                pokud to dotáhneš vše o stejnou hodnotu, tak se to nestane.. samozřejmě si to trochu sedne.. ale docentrovat to není problém

                0 0
          • KAPLIS  

            Co tak to řešit garanční prohlídkou u prodejce? Přesně k tomu jsou určené.

            0 0
            • RacerX  

              Jasně, taky to tak dopadne. Ale tázal jsem se na začátku co s tím, jestli to neřešit a nebo řešit. Jestli to něčemu vadí, třeba rámu atd.

              0 0
              • KAPLIS  

                Tak není co řešit. Nech si to srovnat a budeš v klidu.

                0 0
              • Zdenda CUBE  

                Píšeš, že je to 14 dní staré, tak reklamovat. Jezdit se na tom pochopitelně dá, ale namáháš ložiska, nebo konusy, dráty a gumuješ plášť. Jednoznačně to chce přecentrovat a pokud to nezvládneš sám, tak si to nech udělat.

                0 0
    • xshreck  

      Když řešíte jestli je pohnutý rám, nestačí přehodit jen přední kolo za zadní? Když vadí třeba kotouč atd…

      0 0
    • jirka146  

      cca 3mm mimo osu je asi dost co?

      jak moc mám v servisu nadávat :)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nenadavej, zajdi tam s tim a zeptej co s tim…dneska by kazdy nadaval jak TokTok a reklamoval kazdou cicovinu jako kurak…

        0 0
        • jirka146  

          právě mě zajímá jak moc to je nedbalost/ nebo nemožnost dát do osy 24´´ kolo… taky by jsi nechtěl hnutou zadní nápravu aby auto jelo 4 stopy :)

          a ta brzda nakřivo taky vypadá blbě :)

          0 0
          • Esi  

            A to je úplně nové kolo a nebo jsi nechal jen předělávat kola ? Každopádně když přijdeš do servisu a budeš na ně arogantně ječet tak by ta reklamace pokud je to nové kolo taky mohla trvat zákonných 30 dní. Když přijdeš slušně s tím že jsi si všimnul toho že kolo je mimo osu a chová se nestandardně v zatáčkách tak bych řekl že by to mohli udělat třeba i na počkání v rámci garančního servisu, všechno je o lidech. Mám o v práci stejně když někdo přijde slušně snažím s mu vyhovět a udělat t co potřebuje co nejdříve, pokud má někdo pocit že na mě bude zvyšovat hlas, oprava trvá většinou velmi dlouho. :-)

            0 0
          • nox159  

            jak jsi na to přisel že mas vyosene kolo? repketive víš že je problem s výpletem?

            0 0
    • jirka146  

      nově zapletené, domácí stavba dětského kola, dítě to asi nepozná ale ty rozdíly od rámu jsou prostě o 6mm a to je vidět, myslím že na dorovnání nebudou už stačit dráty… (jen můj názor, nerozumím tomu :))

      popravdě nemám v plánu na nikoho řvát :)

      0 0
      • jirka146  

        jen pro představu foto 1

        foto 2 seřízená brzda na ráfek

        0 0
        • Kouba_2005  

          A zkoušels to kolo v rámu otočit, jestli se ta „nerovnoměrnost“ přesune na druhou stranu? Podložek na ose máš na obou stranách stejně?

          0 0
          • jirka146  

            to jsem zapomněl dodat :)

            ano, kolo jsem otočil hned jak jsem doladil brzdu a je to na druhou stranu, tak o 0,5mm jinak, to bude asi rámem…

            0 0
        • Dejv94  

          Jak pise kuba, otoc rafek zda bude vyosene na druhou stranu. Moc se mi nechce verit, ze by to servisakovi pri zapleteni tak ulitlo, jestli neni treba krivej ram.

          0 0
        • Val  

          vcelku normalka

          0 0
          • jirka146  

            milimetr z osy bych neřešil a přirovnání proč mně to normálka nepřijde jsem dávat nebudu.

            0 0
            • Val  

              ted jsem si to znovu precet, takze je to spatne vycentrovane a ne krivou zadni stavbou? tak to normalka asi neni, to by mohli udelat lip :)

              0 0
            • tigermoth  

              Kdybys to tam ráno hodil, večer by to měli stopro mít, není to kdovíjaká operace.

              0 0
        • iiki  

          Jak sedí v ose ráfek mezi spodními vzpěrami? Je tam rozdíl při otočení levá – pravá? (teoreticky by mohly být zadní patky nestejně prohloubené, už jsem to taky řešil (pilníkem, ovšem před tím kontrola rámu rámovým pravítkem, vystředění výpletu, až zvonky v zadních patkách to ukázaly – sice byly rovnoběžně, ale jeden o chlup výš, asi slabší chvilka ve výrobě).

          Pokud to jsou kupované (strojní) záplety, tak ty bývaj (hlavně levněnky) občas mimo osu. Kontroluju to pokaždý, abych nebyl za blbce.

          Jinak 3 mm mino osu je tak odhadem 1,25 otáčky niple (strana u 27 povolit a u 33 utáhnout), popř. po 0.25 přidat či ubrat, tedy pokud je to mimo osu.

          U 24´´ může být měření

          Kovys pravítko

          lehce nepřesné, rovný plochy jsou na 26´´. Na fotce je 26´´ a 20´´(24´´ tu nemám )

          0 0
    • jirka146  

      tak jsem si vyrobil super přesný pravítko abych zjistil že to je z osy o 3,5mm

      ty super přesný podložky jsou cca 7mm

      tak jsem nelenil a zaběhl za servisákem, ten se k tomu postavil čelem poručil si rám a kolo je už doma vycentrované s přesností 0,0 nic

      takže spokojenost :), díky všem za postřehy a dobré rady, myslím že je fajn když se otevře nějaké nové téma pro nováčky jako jsem já :)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Taky se hlásím do klubu, je to stejné na druhých zápletech, co s tím? Nechat zaplést kolo s posunutým ráfem?

      0 0
      • kubad  

        Jo nech to srovnat podle rámu

        0 0
      • Vilém  

        To ani neni mozny, ty to snad pritahujes. Zacinam chapat tvuj predesly nick.

        Nezkousel jsi k zadnimu kolu prilozit nejaky prkno, nebo dlouhou vodovahu, abys zjistil jak je to vuci prednimu kolu?

        Predpokladam, ze nemas dve blbe zapleteny kola, otocit jsi zkousel?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Já to asi odtáhnu do HaPe, vemu nábu a niple co mi zbyly z projektu Alfine, ať mi zaplete ten mechoš něco, co nebude drhnout vepředu s třmenem a zadní bude v ose, jízdní projev momentálně není dobrý.

          Ještě začal řádně lupat zkur… presfit 30 s redukcema na 24.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.