Výměna odpružené vidle - na co si dát pozor

13 nepřečtených
  • unavix

    Chystám se o víkend vyměnit odpruženou vidli na starém kole – rám Jiner 7020 dural.

    Doteď tam je Manitou MagnumR a budu dávat Epicona model 2008.

    1 -na co si dát pozor při výměně tý vidle?Moh by mě potkat nějakej zádrhel? V aheadu sem ještě vidli neměnil,u starejch závitovejch složení v poho. Očekávám teda že tohle bude stejný.Nebo je něco extra odlišné?

    2 – je nutný dávat ježka když tam teď není?Mam tam jen takovou platovou záslepku která si na ježka hraje.

    O tom že mam dvakrát měřit a jednou řezat vím :0)

    Pročet sem i si návod na iVelo. Ale ještě se raději ptám na zkušenosti Vás co jste to již dělali.

    0 0
    • Bat1  

      http://www.ivelo.cz/…dlice-ahead/

      Jenom hledat.

      0 0
      • unavix  

        To sem čet.Zmiňoval sem to v 1 postu.

        Mě spíš zajímal názor lidí jak to probíhalo při první takový akci, jaký kdo má osobní zkušenosti.Jestli se muže vyskytnout nějakej větší problém atd.

        V tom článku je to dobře popsaný.Ale psal to člověk který to dělá běžně.

        0 0
        • LRRTM1  

          Moje dojmy byly následující:

          Nešel sundat spodní konus hlavovýho složení (příborovým nožem to prý ale jde), co je nalisovanej na vidli, ale když jsem si ho prohlídnul zblízka, šel sem si koupit nový hlávko – ve starým byly úplně vydřený dráhy od kuliček.

          Nový misky na rámu šly sundat i nalisovat velice snadno. Použil jsem truhlářský svorky a kusy dřeva. Dorovnával jsem to jemným poklepáváním.

          Naopak krk, ač z hliníku, šel řezat docela těžko.

          Ježek šel v poho, trochu jsem ho během narážení porovnával šroubovákem a kladivem po stranách, aby šel rovně. Jinak jsem ho zatloukal klasicky starým šroubem.

          Jo a novej konus na vidli mi nalisovali už v obchodě, ale když jsem viděl, jak do toho mydlej uříznutou trubkou, tak si myslím, že bych ho na ten krk dostal taky. Třeba velkým šroubovákem a kladivem.

          0 0
          • pee.tr  

            Já spodní konus z krku lehce odpáčil šoubovákem, jsou tam na něj vyložené vylisovaný otvory a na novou jsem ho nasunul rukou a lehce oklepal kladivem přes dubový špalík. Nevěděl jsem, zda to už úplně sedí, ale zřejmě ano.

            Zprvu jsem spíš nevěděl, jak rozebrat viz. http://www.bike-forum.cz/…i-ahead.html#…

            0 0
            • tommyD  

              Já jsem tedy musel spodní misku nechat na vidli,protože to vážne neslo sundat

              0 0
        • pee.tr  

          Já se nejvíc zapotil u ježka. Bál jsem se, abych ho nenarazi nakřivo, tak jsem si na něj vymyslel takovej extra způsob nasouvání pomocí dlouhé šroubovice skrz krk vidle. Nakonec mi tam ale stejně trochu nakřivo vlez, nicméně bez potíží šel srovnat klepnutím tupým hřebíkem v mezeře mezi tou horní vrstvou „bodlin“. A když jsem takto srovnal do roviny ty spodní „bodliny“, tak ty horní už tam zajely dobře, protože už to ty spodní vedli v rovině. Jinak bylo spíš na koumání správné určení délky krku, kdy jsem netušil, jak budou řídítka po nasednutí na kolo vysoko. Nakonec jsou o malinko výš, než jsem míval, ale krk jsem uříznul napoprvé. Přeju hodně úspěchů, já tam mám Epicona od minulý soboty :-)

          0 0
          • unavix  

            A jaký je s epiconem svezení?

            Jinak tý vejšky řidítek se taky bojím protože současná vidle je 100mm a Epicon je 120.Ale doufám že to ve finále bude stejný protože Manitou je proti Epiconu jak kus kolejnice.

            0 0
            • LRRTM1  

              Nevím, jak u 2008, ale u 2010 se dá nastavit zdvih. Já nechal těch sto. Ani né tak kvůli geometrii, jako kvůli brzdě. Mám 185mm kotouč a nerad bych vidli dával zbytečně kouř. 100mm na HT mi většinou stačí…

              0 0
              • unavix  

                Na starym kole sou ještě véčka tak těch 120 bude v poho.

                Ještě s tím ježkem.

                Je nutný ho tam dávat?Teď tam mam jen takovou plastovou záslepku.Sice má trny jako kovovej ježek ale je to fakt jen špunt.

                Ježka sem teda koupil pro jistotu taky.

                0 0
                • pee.tr  

                  Teoreticky ho tam k ničemu pro fungování kola nepotřebuješ. Pokud se ti povede seřídit vůle ložisek nějak jinak, tak ho tam nepotřebuješ. Snad by to šlo stáhnout nějakým truhlářským šroubem, utáhnout představec, šroub shodit a hotovo i bez ježka. A nebo tu někdo dával odkaz na takovýho jinýho ježka, na karbonový krky, kterej se nenatlouká.

                  0 0
            • pee.tr  

              Já jsem zatím spokojenej. Jen doufám, že jí nevadí občasný propužení až na doraz. Nafouknutou jí mám z TT na moji váhu, ale jak je vidět, jsou místa v terénu, kde to je málo. I to zamykání z řídítek fakt používám. Měl jsem pět let Suntour 85 a teď mám zdvih 100. Hlavně je ale znát to celý kilo sundaný hmotnosti, i když v krpálech se ten předek má snahu víc zvedat, zase mi ale v těch případech přijde ovladatelnější. Jednoduše těch 5150Kč nelituju.

              0 0
    • unavix  

      Tak sem po rozebrání zjistil ze je vymletá horní miska.Má vyjetou docela hlubokou dráhu od kuliček a ten horní díl má olámanou náběhovou hranu na věneček.Takže musim koupit nový hlávko.

      Poradíte co vzít?Něco kvalitního a levnýho.

      Zítra oběhnu zdejší dva krámy kde maj hodně přepálený ceny a pokud neseženu nic za „lidovku“ tak objednám z netu,asi kupkolo.

      Vnitřní průměr krku je 34milimetrů.

      A jaký je přesně rozdíl mezi integrovaným a semi složením?Které je lepší?

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce