• Dafidek

    ahoj chtěl jsem si vyměnit destičky u kotoučovek XT, ale jaksi jsem je tam nenarval jak jsou tlustý :-)))) tak jsem tam dal zpátky ty sjetý :(

    mají se nějak vymáčknout prasátka, ale to mi za boha nešlo

    prosím o radu, díkes

    0 0
    • kafac  

      Normalne ty prsatka zatlac dovnitr trmenu (melo by to jit vcelku lehce)

      0 0
      • TheIF  

        Taky jsemn stim zapasil a neuspěšně :-( Zatlačím jednu stranu, vyleze druha… grrr (AVID CODE)

        0 0
        • MlokCZ  

          Musíš rozhtahovat oba pístky současně, pak se to nemůže stát.

          0 0
          • TheIF  

            nj jen mě nenapadlo co tam narvat abych rozahoval všecky 4 naráz… a ještě mám obě ruce levý tak to asi nechám na pondělí do servisu :-)

            0 0
            • MlokCZ  

              Starý destičky, to přeci musí fungovat u každý brzd ať mají pístků kolik chtějí. A dobře se to pak i rozepírá pořádným šroubovákem.

              0 0
              • TheIF  

                aha ty jo… ja vytah starý desky a pačil bez nih :-)

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jediná nevýhoda přes destičky je ta, že někdy nejde zatlačit poslední kousíček (pár desetin mm), což ale nemusí být většinou potřeba, jak kdy (u mojich K24 se 180kou kotoučem a novými deskami to potřeba není, s 203 kotoučem, který je o dvě desetiny tlustší už je).

                  0 0
                  • TheIF  

                    Nevím to je nějakej podfuck narval sem mezi ty starý desky 2 šroubovaky a rval je tam jak blazen (sem přemýšlel i o tom je tam namlatit kladivem…) a to se ani nehlo :-(

                    0 0
                    • Tomínos  

                      Tak tam dej starý desky i kotouč a nejdřív zabrzdi, jestli si ty pístky tím páčením předtím nezkřížil, občas se to povede a pak s nima nehneš. Ale zabržděním by se měly srovnat a pak to zkusit znova, většinou na to není pořeba moc síly, ale měl bys tím šroubovákem tlačit zhruba uprostřed destiček a ne na kraji.

                      0 0
                      • fífa07  

                        no dík, ale fakt se to ani nehne a furt tam není místo na ty nový destičky…asi mi nezbyde než je obrousit šmirglem :-(

                        0 0
                        • TheIF  

                          Vidím, že nejsem sám…:-) oborusit ? to tam mužeš nechat zrovna starý

                          1 0
                          • fífa07  

                            no právě :-))))))

                            0 0
                            • Hornet  

                              Skus pozriet sem: http://www.ivelo.cz/…rzd-desticek                   ten srobovak asi nebude najlepsi, skus nejaky kluc, mne sa tiez stalo nieco podobne, ze bol skrizeny piestik a dost dlho som mu dohovaral..:-( dobre je pouzit silikonovy olej, ked mas vybrate dosticky, pomoze ich to rozchodit. pozri tuto debatu, mozno ti to pomoze http://www.bike-forum.cz/…7/forum.html#…

                              0 0
                              • fífa07  

                                tak jsem je zkusil oddálit klíčem, mezi starý deksy jsem natlouk šroubovák.....zdálo se mi jakobych tam místo udělal, nasadi nový desky a kotouč mezi ně šel narvat horko těžko a kolo se netočí :-))))) takže tam dám zase ty starý teď už zničený destičky a jdu ven

                                0 0
                          • kubad  

                            pokud to nejde povol trochu víčko expanzky na páce, ale je možné že potum bude potřeba zkontrolovat množství brzdovky

                            0 0
                            • fífa07  

                              to jsem dělal hned, protože mi řekli, že dole hezky oddálím prasátka a nahoře se vymáčkne z expanzky trošku oleje

                              0 0
                              • kubad  

                                zkontroluj si jestly jsou už oba pístky zasunuté nadoraz – a pokud ano můžou být desky trochu silnější – ale tohle se moc často nestává

                                0 0
                    • tomfree  

                      Když jsem měnil u 4 pístu hope destičky,tak jsem jednu starou desku vyndal,druhou tam nechal,dvěma šroubováky oba pístky zatlačil zpět,vsunul novou,pak to samé na druhé straně a bylo to,pokud to nejde,tak vyndej kolo a vsuň tam nějaký plech,ať si nezkřivíš kotouč,já to neřeším,pokud mi to nejde,tak vezmu takovou nafukovací podušku,co se používá na motorky a tím to roztáhnu.

                      0 0
    • quellen  

      Jak se to vlastně s nastavením vzdálenosti brzdových destiček od kotouče? Já jsem měnil destičky u M525. Ty nové byly samozřejmě silnější než ty původní původní, ale po zatlačení pístů jsem je tam v pohodě dostal. Rozestup mezi destičkama a kotoučem je nejdřív dostatečný, když ale poprvé zabrzdím a odbrzdím, destičky už se do původní polohy nevrátí a lehce lížou kotouč. Po delším laborování to vždycky nějak vyladím, ale jakmile se vrátím z terénu, je problém zpátky a já musím seřizovat znova. Navíc mi kolem víčka expanzky trochu prosakuje olej.

      0 0
      • nobody  

        bych si tipl, ze mas moc oleje v expanzce, zkus povolit vicko, vytahnout trochu oleje, zatlacit pistky a potom dolit olej a zasroubovat.

        0 0
        • quellen  

          Tohle mě napadlo taky, ale já jsem s olejem nic nedělal (nepřidával jsem).

          Nebo to souvisí s tím, že ty originální destičky, když byly nové, byly slabší a tudíž bylo potřeba větší množství oleje?

          A jak je to teda s tím nastavením vzdálenosti brzdových destiček od kotouče?

          0 0
          • nobody  

            ad olej … jo

            desky roztáhni co nejvíc a při brždění si samy nastaví potřebnou mezeru (musíš mít nasazené kolo s kotoučem :) )

            0 0
            • quellen  

              Tak problém se nějak vyřešil sám. Nový desky se asi obrzdily a ani olej z expanzky už taky neprosakuje. Jen jsem si teď všiml toho, že páka přední brzdy (tam jsem desky vyměňoval) zabírá o něco později než páka brzdy zadní (tam jsou desky původní). Nejsem si teda stoprocentně jistej, jestli před výměnou zabíraly úpně stejně, ale chci se zeptat: Je možné moment záběru páky nějak nastavit?

              0 0
    • tom_777  

      svezu se na tomhle threadu:

      koupil jsem nový destičky do Hayesů a zatlačil prsátka jak to šlo až se mi podařilo nasadit nový destičky. Bohužel brzdy brzdily neustále i na tom maximálním roztažení prasátek. Kámoš mi poradil upustit trochu brzdovky- nic prsátka dál neustoupily a brdy přibdržďovaly dál.

       

      změřil jsem posuvkou sílu toho ocelovýho plátku(oceli na který je naisovaný brzdící materiál) starý destičky a pak nový a vyšlo 1,9mm u starý a 2,1 mm u nový. To je 0,2 u jedný a 0,4 u páru. Vzal jsem to brusným papírem a po 15 minutách usilovnýho broušení na plocho jsem obrosil nejdřív 0,05 mm barvy, pak 0,05 mm ocelovýho plátku a nakonec i 0,1 mm brzdícího materiálu.

      pak jsem destičky namontoval zátky a konečně to brzdí jen když to chci
      :)

       

      dobrý strory ne?

      0 0
      • 100kg  

        Napiš výrobce, ať to nekoupim taky!

        0 0
        • tom_777  

          noxon – jinak po tom obroušení brzděj moc dobře – jen byly na začátku moc tlustý

          0 0
    • Starda91  

      jak poznam že jsou sjete destičky?:-D

      0 0
      • Zerocool  

        že se na ně třeba podíváš, ne?

        0 0
      • kubad  

        výrobci píšou pokud je na nich míň než 0,5mm brzdového obložení.

        v praxi dokud tam trochu je tak se dá jezdit.

         
        0 0
        • Starda91  

          mam avid juicy 3 a tda totalně nechapu jak je mam vytahnout:-D

          0 0
          • jIrI___  

            Tady je hned na začátku článku popsaná výměna destiček ;-)

            0 0
            • Majkrosoft  

              oživím tohle téma…vyměnuju teď taky destičky na svých Avidech 3. Podařilo se mi jeden pístek šroubovákem zatlačit úplně ale druhý nejde ani trochu. Z obrázku v tom článku nejde poznat zda-li jde hýbat s oběma nebo jen s jedním. Když tam nasadím destičky tak se mi tam tak tak vleze kotouč :(

              dík za radu

              0 0
              • MaPa  

                Měly by jít zatlačit oba, pokud nejsou brzdy přeplněné. U mých AJ7 tomu jde pomoct tím že se brzdová páka „přecvakne“ více dopředu do servisní polohy. Ale je potřeba fest síla/páka.

                0 0
                • Majkrosoft  

                  no fungovaly normálně tak přeplněné asi nebudou, zkoušel jsem se do toho opřit plnou silou ale ten jeden se prostě nehne :(

                  0 0
        • ropman  

          Goldfren píše „vyměnit, jakmile tloušťka brzdné plochy klesne pod 1mm“. To myslím ani nebudu vytahovat z obalu a rovnou vyhodím … :-)

          0 0
          • Neddy  

            Goldfreny už nikdy, i na nových je strašně málo brzdný plochy (1,9 mm) a ještě k tomu mi ani nepasovaly do brzdy (Tektro Auriga), musel jsem je obrousit na brusce.

            Přikládám obrázek sjetých Shimano M08 resin, kdy už by se asi mělo měnit – 0,6 mm a pružinka mi už občas kecala do brždění, ta má tloušťku 0,5 mm.

            0 0
            • ropman  

              tak ty už mají vážně asi dost. Na ORO měla orig. pružinka asi 0,35 mm a stačilo to, o něco to prodlouží životnost. Nový desky snad ani víc než 2mm obložení nemají, nebo jo ? I Fastopy měly tak nějak, Doufám že Goldfren tak zlej nebude, asi mě čekají nějaký alpy a až odejdou Fastopy přijdou na řadu.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nemaj, je to ± stejné u všech značek (třeba Koolstopy jsem naměřil 1,9–2,1 jak v kterém místě).

                0 0
      • bohyn  

        Az budes brzdit pistkama tak men :D

        0 0
        • Starda91  

          mno asi už brzdim, mam na nich nalitano 2500km…tak nvm

          0 0
          • mosquito  

            kilometry jsou hodne zavadejici .. mam nalitano skoro 5tis a desticky jsou sjety tak na pulce .. ale je fakt ze brzdim vetsinou jen za sucha a moc nesjezduju pac na rovne hane to moc nejde :-D

            0 0
    • JAneg  

      Po dvou zápasech jsem vymyslel.

      1. Demontovat kolo
      2. Starý desky roztáhnout šroubovákem.
      3. Vyměnit pouze vnější desku (pro Elixír CR asi vhodnější, ale asi

      záleží i na rámu)

      1. Povolit brzdu na třmenu
      2. Vrátit kolo zpět
      3. Při zabrždění utáhnout brzdu na třmenu – vycentruje se.

      Vejde se, nic nedrhne, trochu se ojede a obdobně se vymění vnitřní deska (cca 3.min. bez zápasu)

      0 0
      • AussigBiker  

        Ja zapasil dneska, na roztazeni pistku se mi osvedcil plochej 13ka klic, ma rozmer cca. jako pistky XT brzd. Roztahnout sly celkem v pohode.

        0 0
      • mr.antik  

        tak u elixírů jsem je tam dostal nějak vždycky, je tam ještě jedno riziko, že se ti zatlačením pístků totálně zavzdušní brzdy :-(

        0 0
        • d_USA2  

          Já měnil destičky poprvé v minulém týdnu, brzdy Avid Elixir 3. Přední šla bez problémů, zadní vůbec, ani za nic se nedařilo roztáhnout pístky tak aby se mezi desky vešel kotouč a volně se točil. Po 3 hodinovém trápení jsem upustil trochu kapaliny přes šroubek na páce a pak to konečně fungovalo. Jsem zvědavej, co bude při další výměně…

          0 0
          • StuntJ  

            Ona brzdovka časem nasává vodu, takže ji v okruhu přibývá. A když člověk po 1–2 letech mění desky občas zjistí, že tam má moc kapaliny …Já při výměně desek používám stříkačku ( u Juci3), kterou připevním na expanzku, a jako bych odvzdušňoval. A to slouží jako další expanzka a pobere to co přebývá. Samo že tam musí být trošku kapaliny a vzduchem hore, aby jsme nepustily vzduch do systému .o)

            0 0
    • Sunshine 29  

      Problém u Avid XO Trail (4-pístky), pístky roztáhnu v pohodě (zkoušel jsem přímo pístky plastovou montpákou i přes starý desky),

      kotouč tam sedne (dře, ale to si předpokládám sedne), ale páka u brzdy je úplně tuhá. Po nahození starých destiček je to v pohodě.

      Kde je problém?? Moc kapaliny?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.