• R4YNE8

    Opravdu nikde jsem nenašel vlákno ,kde bych se dočetl to ,co potřebuji.Takže se kdyžtak omlouvám ,pokud je někde podobné téma.

    Příští měsíc se chystám koupit nějakou slušnou odpruženou vidlici na kolo.Nejvíce jsem schopem dát 6000,–.

    Určitě bych chtěl nejlépe vzduchovou 100mm s co nejmenší vahou.Takže TORU a podobné těžké vidle jsem zavrhl.

    Měřím 185cm a vážím 80kg ,takže spíše lehčí jezdec.Nejvíce najezdím na silnici asi 50% jízdy ,30% méně náročný terén a 20% náročný terén.

    Zatím mě nejvíce zaujal upravený EPICON 09 RLD od Milana.Dále jsem našel neupraveného AXONA 08 ,Manitou Drake i lehce jetou RS REBA 08 SL a nějakou starší FOX 100 RLD vidlici ,jenže přeci jenom nová věc je nová (reklamace,oděr­ky).Dále bych rád věděl ,jaký je rozdíl mezi upraveným EPICONEM a klasickou sériovkou.Zatím jsem se dočetl ,že upravený E. je přestavěn na olejové mazání.Jinak o něm moc nevím.Takže mi klidně doporučte i jiné vidlice ,ale měli by splňovat mé požadavky.

    Díky za vaše odpovědi.

    0 0
    • Featherbed  

      Ber upravenýho Epicona 09, v historii jsou tu toho o něm tuny

      0 0
    • Trainman  

      Řeším stejnou otázku. Do výběru jsem přidal ještě jetou Manitou R7. Ta se už za 6 taky dá sehnat.

      0 0
      • Evilcleaner  

        kdyby se vzaly všechny thready kde se řešily vidlice do 6k (a epicon speciálně) a nechaly klizžně svázat tak by to vyšlo minimálně na pentalogii. a pokud si žádné téma v historii nenašel tak to bude pravděpodobně způsobeno tím, že jsi po oboustrenné lobotomii očních bulv.

         

        ber upraveného epicona a nauč se používat vyhledávání.

        0 0
        • Evilcleaner  

          blbě zařazeno

          0 0
        • Evilcleaner  

          ach jo… samozřejmě knižně a oboustranné. vždycky když mě někdo takový vytočí neumím psát:-D

          0 0
        • R4YNE8  

          Tak mi prosím pošli odkaz ,kde je popsáno ,jaký je rozdíl mezi neupraveným Epiconem nebo Epic. od Milana.

          To jsem opravdu nikde nenašel akorát se dočetl pár poznatků o předelání na olejové m. :).

          Také by mě zajímalo vaše hodnocení na konkrétní vidlice.Přeci jenom bych nerad koupil vidlici ,která by mi nesedla.

           
          0 0
          • kubad  

            milionkrát to tu je psané, hledej v historii

            Epicon je tu fakt asi nejčastější téma

            0 0
          • baboon  

            To že ti vidlice nesedne ti asi těžko popíše někdo na fóru..To si jí nejspíš budeš muset buď vyzkoušet někde a nebo to prostě risknout…Epicon je v pohodě, má dobrou citlivost už neupravený (má jí kámoš), takže bych asi nic neřešil..A jestli tedy upravenou to už záleží na tom,zda chceš zainvestovat.­.Protože to je zase dojem,který má každý odlišný..Podle mě se rozhodně vyplatí zainvestovat do zlepšení citlivosti..Pokud nejezdíš nějaký pekla a nezajímá tě tuhost na 203 kotoučích,nebo že půjdeš nadoraz na 5m dropu, tak je citlivost asi to nejdůležitější..

            0 0
            • Charles2k  

              Jsem čerstvým majitelem neupraveného Epicona RLD, r.2009. Po pravdě řečeno, nejsem z ní příliš na větvi. Před tím jsem měl obyčejnou elastomerovou RST Gamma a subjektivně jsem nepoznal, že by byl Epicon lepší. Akorát má zamykání zdvihu z řidítek. Najel jsem zatím asi jen 100km a ne moc v náročném terénu (jezdím ještě s ne zcela srostlou zlomeninou). Třeba u sjezdu ve vyšší rychlosti přes železniční přejezd mi přišlo, že dokonce byl lépe tlumený na staré RST…

              0 0
              • slavekRM  

                Na kolik ji foukáš a při jaké váze?

                0 0
                • Charles2k  

                  Zatím jsem nefoukal, před cca týdnem mi ji namontovali v servisu, dělal to člověk co má poměrně zkušenosti a sám x let závodí. Jinak mám aktuálně 79kg.

                  U té staré RST jsem nikdy nedělal žádnou údržbu, jen očistil hrubé nečistoty (i když je fakt, že na ní bylo najeto asi jen 3000km)

                  0 0
                  • kubad  

                    přefoukaná vidlice???

                    zkus změřit SAG po nasednutí

                    0 0
                  • slavekRM  

                    Vidle se fouká podle toho kolik člověk váží. Má na to vliv i geometrie kola, posed a podobně. To, že to foukal servisák, co má zkušenosti, neznamená, že je to správně. Myslím, že ji máš momentálně moc natlačenou. Vem si pumpu a vyjeď ven… Doporučený tlak na tvoji váhu je cca 115 PSI. Myslím, že pro lepší citlivost bude 90–100PSI stačit.

                    0 0
                    • Charles2k  

                      A to, že jsem docela často používal lock-out z řiditek nějaký vliv mít nebude?

                      0 0
                      • slavekRM  

                        To jsem nějak nepochopil… Má to pouze vliv na to, jestli vidli uzamkneš a přestane pružit nebo je otevřená a jede naplno :-)

                        0 0
          • pepek  

            Tady je cosi…:-)

            0 0
    • Wojtek  

      F1RST platinum,je lehká,1.49kg,vzduch­ovka,100mm

      0 0
      • kubad  

        Ehm neser s to vahou víš že to není pravda :-(

        0 0
        • Wojtek  

          vím že je to pravda,ať si každý říká co chce,ale já sem ji viděl ná váze v obchodě,a tam bylo 1.49kg

          0 0
          • Krocan  

            máš to marný…dokud sem nehodíš fotku vidle na váze, tak ti to nikdo neuvěří;-)

            0 0
            • DaSnail  

              fotka už tu je 8o)

              0 0
              • Wojtek  

                hm,jen říkám,co sem viděl,ať si  říká kdochce cochce,ajikdybych ji dal na váhu,tak se to už přesně nezměří,páč je tam ježek,je zkrácený krk,takže to by uš nešlo

                0 0
                • Krocan  

                  dejme tomu, že ježek vyrovná to, co zmizelo uříznutím krku…tak a teď ji hoď na váhu, pěkně ji vypucuj ať ti špína nepřidává gramy navíc a uvidíme ;o)

                  0 0
                • kubad  

                  Ale běž ty kecko :-) ježek ma 11g. Snímač do 50g a brzda ma max 200g tak si to spocitej navíc fotka té vidle na váze je v komponentech i od KarlaH :-)

                  0 0
                • kubad  

                  tak mě objasni tohle ??? :-)

                  RST first platinum

                  to číslo je jasné ne?

                  0 0
                  • Wojtek  

                    jané je,ja jen říkám,co sem navážil já

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      no nemáš to lehké:-D hod to na váhu a bude jasno;)

                      0 0
                    • Blade  

                      Tak sorry, ale myslím, že TVÝ slovo tady opravdu směrodatný není a být nemůže :-DDD

                      0 0
                    • kubad  

                      no tys navážil todle viz foto, a to přesně odpovídá fotce na váze od karla :-)

                      0 0
                      • Wojtek  

                        eště počítám,že to čidlo je těžké jak cosi :-),Lidl,no :-)

                        0 0
                        • Wojtek  

                          zvážil bych ho,ale nemám ty plastové rychlospojky,budu muset koupit

                          0 0
                          • kubad  

                            to ti fotka na váze nestačí? sundej a zvaž a uvidíš

                            0 0
                            • Wojtek  

                              stačí,teď sem vyměňoval přední čelisti,tak sem je zvážil(aji se šroubama a špalkama,podlož­kama) a váží 191g,teď jen otázka,kolik váží ježek a čídlo

                              0 0
                              • Blade  

                                Myslíš, že ježek a snímač váží 125g? :)

                                0 0
                                • Wojtek  

                                  mno,je to možné

                                  0 0
                                  • Tyboo  

                                    ty dnešní snímače toho dokážou opravdu hodně. kus plastíku už nestačí:-D:-D

                                    0 0
                                  • Blade  

                                    :D

                                    0 0
                                  • drtyc  

                                    tak ji sundej a radsi i rozeber… jestli ti vevnitr treba nechybi nebo ji nekdo nevyfrezoval na vetsi zdvih. no a ve finale si dolej olej.

                                    0 0
      • Charles2k  

        Výrobce dokonce píše 1,45kg včetně sloupku. Zamykání z řidítek pro RST lze pak dokoupit za 650Kč. Na netu je už za 5840Kč. Kdybych neměl finanční limit, tak bych ji koupil místo Epicona.

        RST F1RST Air je pak 1,64kg za 4490Kč

        0 0
        • slavekRM  

          Před 14 dny jsem ji zajišťoval pro známého, protože byla pocitově velice lehká, tak jsem ji zvážil. Měla 1,6kg s neseříznutým sloupkem a provedení pro V brzdy. Váha 1,45 je podle mne udávaná pro verzi disk a bude krapet podceněná. I tak je to dost lehká vidle.

          0 0
          • R4YNE8  

            Ja jsem jeste RST F1RST pro diskove brzdy nevidel.Byla pouze s V brake.

            Kdyztak posli odkaz diky ;-)

            0 0
            • kubad  

              na kotouče sou právě všechny, jen některé mají navíc i čepy na V brzdy :-)

              ale už sem viděl i verzi bez čepů takže existují

              0 0
              • R4YNE8  

                Kamkoli se podivam, tam vidim V cepy a klasickou disc verzi nikde nevidim.

                Posli mi prosim odkaz na tu disc verzi v nejakym levnym e-shopu ;-)

                0 0
                • kubad  

                  jasné a modré z nebe nechceš? hledej a obvolej si to -  je to tvůj boj :-)

                  0 0
                  • R4YNE8  

                    Protoze klasicka disk verze neni :)

                    Slusne jsem se te zeptal a hledal jsem ji vsude, jenze opravdu neni.I tady na foru je s v cepy na fotkach.

                     
                    0 0
                    • Wojtek  

                      máš pravdu, takže vzít brusku a zahladit :-)

                      0 0
                      • R4YNE8  

                        Dik za potvrzeni.Myslel jsem si to.

                        Ale asi vemu toho Epicona.

                        Sice vetsina lidi nad nim pohrda kvuli popularite Suntouru, jenze fukcnosti je upravena na urovni Fox vidlic, ktere tak kazdy obdivuje.Netvrdim, ze je to uplne to stejne, ale podobne jsou.Jenze SR je brana jako firma podradna a Fox jako spickova.To je jedina vec, ktera mi u Epiconu vadi.A ze znam hodne lidi podobneho nazoru ;-)

                        F1RST je sice lehka, ale preci jenom pro me by nebyla vhodna.Potrebuju neco „zivejsiho“.Kdyby byly prachy, vzal bych FOX RLC 100, jenze 15000,– za vidlici nedam, ikdyz jsem narocnejsi.

                        0 0
                        • Wojtek  

                          a co se ti nezdá na tom RST?

                           
                          0 0
                          • R4YNE8  

                            Je mene citliva a urcite nama odtrch jako uprav. Epicon.

                            Vaha je na strane RST, ale ty v cepy se mi vubec nelibi.Pokud ma nekdo V brzdy stejne jako ty, tak to vypada pekne, jenze kdyz mam kotoucovky, tak se mi to vubec nelibi ;-) A jak sem rekl, bude mene citlivejsi a navic je i drazsi.Musim bohuzel vybirat podle ohlasu z diskuze, takze podle zkusenosti vybiram.Nemam kde si vidlice vyzkouset abych je posoudil.Epicon se jevi jako to nejlepsi v teto cenove hladine.

                            0 0
                            • Wojtek  

                              jaky ma odtrh ten epicon?

                              0 0
                              • Wojtek  

                                ta rst kolem 7–8kg,a aji kdyby to nebyla nějaká citlivka,tak vpředu vozim skoro prázdné pláště, takže toto pobere

                                0 0
                              • R4YNE8  

                                Psal si, ze ma odrth okolo 20kg nekde, presne uz nevim kde.

                                Upraveny Epic. ma kolem 6kg, coz je velice dobre cislo.

                                0 0
                                • R4YNE8  

                                  Tedy alespon podle ohlasu z diskuze je to cislo na 6kg. Veril bych tomu :)

                                  0 0
                                • Wojtek  

                                  tak si to laskavě přečti celé

                                  ta vudle po delsím nicnedělání trochu zatuhne,a to je ten odrh po zatuhnutí,pak už je odtrh kolem 7kg

                                  0 0
                            • R4YNE8  

                              „Nemam kde si vidlice vyzkouset abych je posoudil.“ Myslel jsem posoudit do podrobna.

                              Takove ty vseobecne papirove udaje hraji prave pro EPic. ,ale vim, ze realita muze byt jina :)

                              Jak jsem napsal, nemam ale bohuzel kde porovnat :(

                              0 0
                              • Wojtek  

                                šak jo,ja bych taky potřeboval někde sehnat toho epicona, abych to poměřil

                                a teda nevíš, jaký má odtrh?

                                0 0
                    • Marccoo  

                      vidíš tam nějaký čepy?

                      0 0
                      • R4YNE8  

                        Jenze tato verze se samotna neprodava.Jeste je montovana napr. na Authora , jenze samostatne se koupit neda, alespon jsem zadnou nenasel.

                        0 0
              • Wojtek  

                bez čepů se nedělají

                0 0
        • Wojtek  

          ahoj,prosímtě,kde  si našel ten lock z řídítek?

          0 0
    • R4YNE8  

      Mám možnost sehnat sundaného RS RECONA 09 AIR SL za 6000,–.

      Nacházel se na kole http://www.bartsport.cz/…park-50-2009?… a je to prakticky nová vidle.

      Zdvich je sice 120mm ,ale prodavající by byl schopen ji nastavit na 100mm.Váha by měla být kolem 1800kg a při snížení by snad mohla jít ješte níž ,uzamkání je na korunce ,což také nevidím jako mínus.

      Ale abych se přiznal ,moc o této vidlici nevím.Hodně lidí ji přirovnává k RS REBA ,ale nevím ,proč se většinou dává na celoodpružená kola.

      Myslíte si ,že by to byla ze všech vidlic nejlepší volba ? Záruka bych měl dostat na 1,5 roku ,ale asi mi bude k ničemu ,protože bydlím o kus jinde než prodávající a navíc vidlice nebude na původním kole ,což bude asi také problém.

      Díky za odpovědi.

      0 0
      • DaSnail  

        imho

        EPICON – nižšia cena, nižšia hmotnosť, lepšia citlivosť, dlhšia záruka, môžeš si vybrať farbu

        RECON – môžeš použiť kotúč 203mm, lepší nápis na samolepke rokšok pyco!

        tož tak 8o)

        0 0
        • R4YNE8  

          Barva by byla bílá ,což mě se osobně více líbí a sehnat bílého RS Recona není žádný lehký úkol :D

          No jedině co mě vyloženě vadí na Epiconu je okoukanost ,nudnost designu a pro mě né moc dobrá značka ,zkoušel jsem již dva modely XCR a XCM a vidlice tedy nic moc ,ikdyž EPICON bude asi někde jinde.

          Vím ,že jsou to docela hloupé výmluvy ,ale něco mě pořád více táhne k Reconu ,ikdyž chvály na Epicona je dost a původně jsem ho měl také jako favorita. Kdyby mi někdo dokázal sehnat RS REBA SL Disc nebo RACE verzi (ročník 09 nebo 08) za 6000 v dobrém stavu ,lehce jetou nebo sundanou z nového kola ,tak bych se ani chvíli nerozhodoval a bral bych ji.Ta váha u RECONU mi přijde taky jako už poměrně velká ,ale EPICON také není o moc lehčí vidlicí.Dále jsem viděl i Manitou R7 Absolute 100mm za 6500,– ,ale to už je zase nad můj rozpočet a opravdu více než 6000 nedám ,je to pro mě už dosti vysoká částka za vidlici.

          0 0
          • Alliosa  

            Ja nevim, mel sem manitou mars, Rebu race a ted Fox 100 rl. Chvíli sem jel na kámošově kolu s epiconem, sice jen po nic moc cestě ale nějakej dobrej pocit sem z ní neměl. Houpala se pěkně ale že by reagovala na nerovnosti jak bych si představoval to nee. Z tech vidli co sem měl mi nejlip vychazi fox. (reba taky nebyla spatna ale myslim ze mi tak pekne nezehlila) Jo a do tydle cenovy kategorie to patri, vsechny sem jezdil jako 2hy majitel. Sem student a taky se netopim v penezich… Myslim že je lepší pořádná udržovaná starší vidle, než nová levná. A dyž se podívám na cenový rozpětí xc vidlí tak 6t kč podle mne prostě levná vidle je…

            0 0
            • R4YNE8  

              Na vidlice FOX jsem také neslyšel pokaždé chválu a většinou mi bikeři tvrdí ,že je to jenom předražená značka.Nevím ,co je na tom pravdy ,ale že by byla třeba lepší než „levný“ Epicon se mi věřit nechce.Takže si FOX určitě nemalý peníz účtuje i za značku.

              Zatím mi pořád jako nejlepší volba vychází RS RECON ,ikdyž je malinko težší.REBA by taky asi nebyla špatná a o R7 jsem slyšel ,že je poměrně necitlivá.RST F1RST je obdoba R7 ,takže asi také nebude nikterak citlivá.Ale váhově se jeví velice dobře.Tora je už hodně těžká vidlice ,takže ta vypadává.Když to tedy shrnu ,tak mám zatím favority: RS RECON SL AIR 09 (sundaná z nového kola) , RS REBA 08 RACE (mírně jetá) ,SUNTOUR EPICON RLD 09 upravená od Milana (nová) a možná ještě tedy RST F1RST platinum ,ikdyž je méně citlivá.

              0 0
              • R4YNE8  

                „Nevím ,co je na tom pravdy ,ale že by byla třeba lepší než "levný“ Epicon" ma být třikrát dražší ;-)

                0 0
                • Marccoo  

                  lepší je určitě,možná upravený se vyrovná trochu foxe.Jinak já jsem si předělal Epicona na olej mazání a chodí lépe než recon.Kup upravenýho epicona,pač z toho co tu máte ve výběru je nejlepší,pro oživení si kup pár samolepek.

                  0 0
              • Wojtek  

                F1RST platinum je citlivá,(odtrh kolem 6–7kg

                0 0
                • kubad  

                  Nemel blbosti a změř to znovu a pořádně :-(

                  0 0
                  • Wojtek  

                    měřil sem to asi 15minut

                    0 0
                    • kubad  

                      Dobře ty :-) popiš jak s to měřil

                      0 0
                      • Wojtek  

                        na váhu,a zamačkávat,ale jám mám takový problémm že když kolo zvednu a položim,tak se vidla ponoří(pár mm),ale to sem neměřil a měřilsem to při položeném kole  a zatlačení na vidlici

                        0 0
              • vset  

                Nevím ,co je na tom pravdy ,ale že by byla třeba lepší než „levný“ Epicon se mi věřit nechce.Takže si FOX určitě nemalý peníz účtuje i za značku........

                Podle me nejde srovnavat Fox v hodnote caa 20000,. s Epiconem v hodnote caa 6000,– je to uplne jina kategorie,

                0 0
                • R4YNE8  

                  Ano přepsal jsem se ,už sem to o příspěvek níže opravil.

                  Ale nezdá se mi ,že by byly vidlice FOX 3× lepší než upravený Epicon.Podle ceny to tak vypadá.

                   
                  0 0
                  • vset  

                    Ja to nedokazu tak posoudit s Epiconem protoze jsem ho nemel ale kdybych ted kupoval novou vidlici v tve cenove kategorii urcite bych nevahal koupit upravenou od Milana nechci mu timto delat reklamu ale je to fakt machr na vidlice

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    POUZE za predpokladu,ze kvalita roste linearne s cenou. Muj tip je, ze ta zavislost je logaritmicka:D

                    0 0
                    • Evilcleaner  

                      a to ted ještě jestli rostoucí nebo klesající:-D

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        No, kdyby kvalita klesala s logaritmem, tak je to celkem blbý. Logaritmus je jedna z nejrychleji klesajících funkcí( exponenciála jedna z nejrychleji rostoucích). Pak by totiž existoval bod(cena), pod jejíž hranicí by byly vidlice tak nekvalitní, že by prodávající platili zákazníkovi při „koupi“ tohoto šmejdu.

                        0 0
      • Lišák  

        Mám pocit, že se tady párkrát řešilo, že Recon je hodně progresivní vidlice. Tzn., že nevyužívá celý zdvih a to ani při docela prasárnách. Takže pokud chceš skákat, tak Recon, pokud preferuješ pohodu, tak Epicon.

        0 0
        • R4YNE8  

          Díky za odpověd ,částečně to vysvětluje otázku ,proč se dává RECON většinou na celoodpružená kola.Ty jsou stavěny do náročnejšího terénu.Já náročný terén jezdím poměrně málo a spíše vyhledávám lehčí terén nebo jezdím silnice ,takže spíše preferuju tu pohodu.

          Hledám citlivou vidlici ,která by brala i ty nejmenší hrboly a byla by pro mojí nížkou váhu 80kg vhodná.Čím nižší váha ,tím samozřejmě lépe.Ale spíše mi jde o tu citlivost a kvalitu samotné vidlice.

          0 0
          • Lišák  

            S citlivostí by na tom mohly být obě vidlice ± stejně. Po úpravě od Milana určitě. Takže na drobné nerovnosti budou reagovat stejně dobře. Při vyšší progresivitě však nastává problém u větších nerovností, protože progresivní vidlice se při vyšší překážce nezanoří tak, jak vidlice s víceméně lineárním chodem. E. má progresivní konec zdihu jako ochranu chodu na doraz.

            Na dojmy z Recona se můžeš zeptat uživatele jIrI__

            0 0
            • Evilcleaner  

              no nevím jestli jiri je zrovna reprezentativní uživatel:) co vím, tak by tu vidlici nejraději narval lidem z RS do… na kole mám rebu (ted už i upravenou) ale hodně jsem toho najezdil i na reconu, a určitě nebyl špatný. docela se mi ta vidlice líbila a rozhodně je to lepší volba než NEUPRAVENY epicon. na druhou stranu upravený epicon bude jednoznačně lepší

              0 0
              • Lišák  

                Já jen, že jIrI__ je z Recona mírně řečeno „neodvázaný“… ;-)

                0 0
              • R4YNE8  

                Opravdu je upravený Epicon tak zázračný ?

                Nahoře jsem četl příspěvek ,že nový majitel není spokojen.Nejlepší by bylo si vidlice vyzkoušet a pak hodnotit ,jenže bohužel nemám žádnou možnost.Kdyby byl někdo z okolí Jihlavy a měl by některé z těchto vidlic ,tak bych si je rád vyzkoušel.Přeci jenom bych nechěl koupit zajíce v pytli a 6000,– už také nejsou malé peníze.

                A co třeba podobná nabídka http://www.bikebazar.cz/…ace_752.html REBA by mohla být již zase někde jinde než upravený Epicon nebo si pletu ?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Ano, ta Reba bude někde jinde, to máš pravdu. Bude méně citlivá a bude hodně progresivní (více než Recon) a ještě k tomu nebude nová. S upraveným Epiconem lze srovnávat Rebu pouze když je také upravená (dvě Reby máme doma, naštěstí to jsou u-turn verze, které jsou progresivní tak akorát, tedy mnohem méně než verze bez u-turnu, takže ty v originále jsou oproti upravenému Epiconu jen méně citlivé; jedna ta Reba je upravená, druhá právě na úpravě, v originále jsem byl i s u-turnovou méně progresivní Rebou nespokojený a vracím na HT Rebu místo pevné, takže proto šla i tahle druhá na úpravu).

                  0 0
                • vset  

                  Jo promin prehledl jsem ze mas jeste moznost koupit starsi vidli Fox … pokud je v poradku tak nevahej

                  0 0
                  • R4YNE8  

                    Po skoro celodenním studování diskuze jsem nakonec dospěl k názoru ,že opravdu nejlepší volbou bude nová upravená Epicon.Má slušnou váhu ,je nová narozdíl od bazarových variant ,odtrh a citlivost velice dobrá a může konkurovat třeba i dražším FOX vidlicím.Navíc cena je velice dobrá.

                    TeĎ už jen zbývá vydělat potřebné peníze a vybrat si buď jestli lock ze řidítek RLD nebo s korunky LOD a pak ještě po vzhledové stránce jestli černou nebo bílou verzi.Zdvich bych bral asi 90mm ,což by Milan měl být schopen nastavit.Ještě pošlu odkaz na obrázek mého kola a sami posuďte jestli bílou nebo černou.

                    http://pictureup.cz/…p1030713.jpg

                    http://pictureup.cz/…p1030764.jpg

                    0 0
                    • Featherbed  

                      Volil bych černou… a taky bych si rád nechal poradit :)

                      Moje kolo – takže černou nebo bílou? Čistě hypoteticky uvažuju, že bych to časem kdyžtak nějak sladil – bílé gripy, možná sedlovku…

                      Fotka je z netu, své se teprv chystám fotit, takže prosím berme to jen čistě z estetického hlediska, ne že tam jsou retardované pedály atp. :)

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        bílou:-) ale rozmysli si jestli chceš bílé gripy:-D mám je a po většinu času jsou teda odpudivě šedohnědé, až zase jednou zmoknu a chvíli vypadají k světu.

                        0 0
                      • R4YNE8  

                        Zatím bych volil černou ,ale pokud chceš kolo ladit do bílé barvy ,tak ber bílou verzi.

                        A vemeš si RLD nebo LOD verzi ? Vůbec se nemohu rozhodnout.Pokud Epicon nechodí i do kopce citlivě ,tak by stačila LOD verze ,která je levnější a nějaké ty gramy ušetří.Ale opravdu nevím ,co bude lepší.

                        0 0
                        • Wojtek  

                          ber rld,pak bys toho litoval.........

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Ale prosimtě, mám LOD od dubna, přímo od tuning-testu a na zdvihu 140mm(jen tak mimochodem váží skoro tolik co ta tvoje „lehká“ F1RST :-P – 1755g) a ještě jsem snad LO nepoužil, pochybuju že by toho litoval, záleží jak a kde jezdí. Já osobně bych RL nevyužil.

                            0 0
                        • Featherbed  

                          Já hlavně ještě nejsem rozhodnutý, jestli 100mm nebo 120mm… na 120 bych vzal určitě RLD, na 100 nevim… tedka mám LO na korunce a pokud nejezdíš místy, kde se každou chvíli střídá terén a silnice tak je to podle mě dostačující… otázka je, jestli LO budeš vubec využívat :)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jakou má závislost zdvih a typ LO?

                            0 0
                            • Evilcleaner  

                              čím větší zdvih tím větší pohyby vidlice. a to i ty nechtěné.(u jedné a té samé vidlice)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                to je IMHO kravina… když šlapu do kruhu nerozhoupu ani 140mm citlivou vidlici ;0)

                                0 0
                                • vlk  

                                  :) „citlivou vidlici“-to máš asi špatný pohled na to, co je citlivá vidlice.

                                  0 0
                                • Krocan  

                                  zato když deš do kopce ze sedla, tak se ti 140mm citlivá vidle bude houpat víc než třeba 100mm XC vidla;-)

                                  0 0
                                  • Lišák  

                                    Což vadí zejména při spurtu na asfaltu ;-)

                                    0 0
                                    • Krocan  

                                      najdou se i tací, co jedou na maraton s AM fullem na 120–140mm zdvizích a nejeden maraton má nějakej ten kousek do cíle po asfaltu, tam se pak LO hodí:-P

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        viz občas já :) na asfaltu a rovině umírám a v rozbitějším sjezdu kde bych mohl valit a předjíždět tak jdu protože ty másla na hardtailech to raději jdou pěšky :(

                                        0 0
                                        • Krocan  

                                          jsem na tom stejně, akorát já jedu na tom HT se 100mm vidlí a v tyhle chvíle si říkám, že je přecejenom k něčemu dobrý mít tak téžkou, ale zároveň pěkně bytelnou vidlici:-D

                                          0 0
                                • Evilcleaner  

                                  myslel jsem to hlavně ve spurtu atd. psal jsem to ve škole a byla zrovna nějaká hodina;) samozřejmě v sedě se ani vidle s 140mm citlivka nemusí rozhoupat pokud jezdec má perfektní techniku šlapání

                                  0 0
                    • Evilcleaner  

                      zdvih ber 100mm, ne-li víc;) já jsem na své rebě taky začínal na 80mm potom šla na 100 a nakonec na tuning a 115mm. a mám ji normálně na HT, vypadá to supr a jezdí taky tak.

                      jinak pokud se ti barevně hodí ke kolu tak bych šel s dobou a bral bílou

                      0 0
                      • R4YNE8  

                        A nebude to vypadat blbě ? :) 110mm ?

                        Rám mám velikosti XL 21,5 ,takže by neměl být problém ,ale u nynejší XCM jsem využil maximálně polovinu zdvihu ,ale spíše bych to dával možná za vinu špatné citlivosti a špatné pružině.

                        Jinak za ušetřené peníze snad budou nášlapy XT a nějaké hezké tretry.Za kolik by si tak prodal tu XCM HLO 100mm ? Měl bych kupce za 1100,– ,vím ,že klasická XCM V2 by takovou hodnotu možná ani neměla ,ale vidlice chodí lépe než klasická seriovka XCM V2 ale i tak je to dosti mizerné.Citlivost moc této vidlici neříká.Ale není to málo ,že ?

                        0 0
                        • slavekRM  

                          Když prodáš XCM za 1100 uděláš pomalu nejlepší kšeft svého života. To je opravdu hodnota nové. Myslím, že jetá je normálně neprodejná. Jen doufám, že ji neprodáváš kamarádovi – to bys o něj taky mohl přijít…

                          0 0
                          • Wojtek  

                            doufej že si ten kupujcí todhle nepřečte :-)

                            0 0
                          • R4YNE8  

                            Jak říkám ,není to klasická http://www.e-cyklo.cz/…tu-2152.html

                            tu má jako původní a rozhodně je ta moje verze lepší a citlivější.

                            Spíše bych ji přirovnal k XCR není o tolik horší.Ta klasická 100mm nepruží ani zdaleka více jak svojí půlku ,takže je to spíše marketingový tah.

                            Je to můj kamarád a kolům docela rozumí ,takže ví do čeho jde.A sám říkal ,že mu bude stačit.Měl nabídky jako Manitou Axel ,ale řekl ,že ta moje se mu zdá lepší a navíc i něco ušetří oproti Manitou.Takže se právě cena 1100 není uplně nejhorší ,ikdyž asi také neprodělám.

                            0 0
                        • Evilcleaner  

                          neboj… vypadat to blbě nebude ale tvoje ruce to ocení;) třeba starý sid měl venku nohy snad 120mm, ve skutečnosti to byla 80mm (kromě dvou let) a reálně chodil 50mm, což při sagu 15mm dává parádní chod 35mm:-D no ale tady jsem se dostat nechtěl:-D

                          0 0
                    • Evilcleaner  

                      zdvih ber 100mm, ne-li víc;) já jsem na své rebě taky začínal na 80mm potom šla na 100 a nakonec na tuning a 115mm. a mám ji normálně na HT, vypadá to supr a jezdí taky tak.

                      jinak pokud se ti barevně hodí ke kolu tak bych šel s dobou a bral bílou

                      0 0
                    • Wojtek  

                      bílou

                      0 0
      • Featherbed  

        1800 kg? respekt..

        0 0
    • MedyX  

      svezu se s tebou a zeptam se tady taky na vidlici..

      Mám Ghosta SE6000 a chtěl by jsem na něj pořídit nějakou FR/Enduro vidlici.Optimální zdvyh bych si představoval kolem 140.Neni to moc na HT kolo?A jak to vidíte s geometrií kola, bude k ní sedět i vidlice s tímto zdvyhem?Jezdim hlavne v terenu a na skocich..

      Díky moc za pomoc :)

      0 0
      • Kubiczech  

        To je tenhle model? Pak ano, kup 140 mm vidlici a do košíku šoupni i odpovídající nový rám, který bude odpovídat tvému jízdnímu stylu.

        0 0
        • MedyX  

          hehe tyjo kdyby to bylo tak jednoduchý tak už bych si ho objednával, ale nemám dost peněz abych si teď koupil rám i vidli se kterejma bych byl spokojenej…vidle se mi libi od Milana Suntour Epicon TAD. 

          otázka teda zní: půjde třeba Suntour Epicon TAD od Milana na tento rám?

          je mi jasny ze pro nekoho je to asi hloupa otazka, ale kdyz nevim tak se zeptam,ne? :)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Osobně si myslím že 140mm na HT nebude problém. Samozřejmě že tam ta vidlice půjde dát, jen se ti trochu změní geometrie. Já osobně už od roku 2007 vozím na rámu s původně 63mm vidlí 130mm vidli a od dubna 140mm epicona od milana a není sebemenší problém. Rám to snesl, čopr z toho překvapivě není. Jak někteří strašili tak rám neprasknul, protože není zeslabovanej a je malej(16"). Prasknutí je jediná obava co mám o tvůj rám, i když je dělaný na 100mm vidli tak 140 snese, ale je zeslabovaný, což by se mohlo časem projevit. Možná bys měl koupit jen 120mm. A proč TAD? Přijde mi to jako zbytečnost na HT.

            0 0
          • Smazaný účet  

            nevím co řešíš, když budeš mít TAD, v tom případě bych ho klidně použil, po rovině bych vozil kolem 120 mm, do kopce 100 a z kopce 140. Jediný problém by mohl být, že se ti rám zlomí, nesměl by jsi jezdit jak prase :)

            jinak já jsem přecházel z 80 na 120 a bezproblému.

            0 0
            • MedyX  

              pohoda..to jsem chtel slyset :) ..budu doufat ze ram vydrzi i kdyz mam 85–90kg a nijak kolo nesetrim…pri nejhorsim sem hodim fotku do Pádů jak jsme s ghostem dopadli :)

              0 0
              • vset  

                Pokud mas ram stavenej na vidlici 100 a das tam zdvih 140 tak je rozhodne moc  navic cim vetsi  mas ram tim vic se to negativne projevi

                0 0
                • fík  

                  „cim vetsi  mas ram tim vic se to negativne projevi“ proč? Nějak s tím nedokážu souhlasit.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    souhlas bych to řekl naopak.. na malém rámu se to projeví podstatně více, u velkého se to právě spíš srovná, respektive se např. poměr délky/výšky rámu u 22'' přiblížík poměru 120 mm a délky/výšky rámu velikosti 15'' se 120 mm (teď je ale otázkou co to udělá s ovladatelnos­tí kola)

                    0 0
                    • Hornet  

                      JJ, maly ram to nakopne dost-taky rozdiel, osobne by som to nerobil

                      0 0
                    • fík  

                      hm vset se asi „upsal“ větší x menší, a to Tvé např. si nechám radši na ráno, už mi bliká kontrolka

                      0 0
                    • vset  

                      Myslel jsem zvetseni uhlu od sedla k riditkam cim vetsi – delsi ram tim vetsi uhel vznikne ale je fakt ze na tech par cm to tak velky rozdil nebude

                      0 0
    • martas277  

      chci se zeptat: mám vidlici RST Gila TnL 100mm (kolo kellys salamander 08), kdybych koupil vidlici SR Suntour EPICON RLD 100 mm – nebudu mít problem když pojedu do prudkého kopce s převržením dozadu – je přece rozdíl když mám vydlici 2,5kg a 1,5kg?

      0 0
    • Kubiczech  

      Dej tam pevnou a budeš metat salta vzad. (:

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.