Výběr plášťů pod 600 gramů?

67 nepřečtených
  • Speedster1944

    Zdravím Vás, projel jsem nespočet diskuzíi zde, ale tohle jsem bohužel nenašel, pokud se to zde řešilo, omlouvám se.

    Chci se zeptat na pláště xc pod 600g v 29 a šířce 2.2 přibližně, o které se jedná a poprosim jenom odpovědi od těch co mají zváženo, protože to co za bastly je na netu je fakt na prd, na každé strance pláště váží jinak, někde to neni uvedeno ani. Vím, že asi Contíky by měly být lehčí ve verzi racesport raceking, ale rád bych se dozvěděl i o alternativách k těmto plášťům.

    Děkuji za odpověď.

    0 0
    • TUNER  

      Contíků jsem převážil několik (asi 20) a bezdušové se pohybují cca od 590–600 gramů. Dušové,lehčí jsou okolo 490–515 gramů. ;-) RS varianta samozřejmě.

      0 0
    • JFtryall  

      S Works od Speslu ma 560g-580g ve 2.3, super pneu na predek a G One Allround 2.25 jsem mel 620g cca.

      0 0
    • petyn  

      Schwalbe Thunder Burt 29×2.25 ma 560g. Hodne rychly plast.

      0 0
      • JFtryall  

        Myslim, ze TB ale jen v Liteskinu bude mit 560g a to hodne spatne tesni. Tubeless Easy maji vic, ne ze by na tom ale extra zalezelo. :-)

        0 0
        • Charles2k  

          TB 29" 2,1" SnakeSkin jsem navážil 526g (papírově má mít 515g), u 2.25" SnakeSkin se uvádí 575g, takže i kdyby bylo o něco málo více, tak pod 600g určitě je.

          Osobně jsem s nimi velmi spokojen, mají i solidní výdrž. Předtím jsem měl R.Ralpha a bylo s výdrží o dost horší.

          Akorát samozřejmě není do mokra atp.

          LiteSkin se dělal jen v 2,1" a měl mít papírově jen 435g

          0 0
    • Smazaný účet  

      Pláště pod 600 skončily. Bezduše v této váze nejsou už z principu. Lehké dušovky skončily ve chvíli kdy si ve Schwalbe řekli, že jediná cesta je jít technologicky o level níž a dělat pouze TLE. Poslední liteskin od Schalbe 2.25 je Ron, ale ten skočí taky:(. Mam trochu zásobu litskinů Ralpha a Rona a až je sjedu netuším co budu jezdit. Ty pláště jedou tak, že je to návyk. Nechci bezduše, nepotřebuju…

      0 0
      • Tydlii  

        No tak to je pěkný :(.

        0 0
      • novas752  

        Lehký pláště = závodní pláště. Závodění = dnes téměř výhraně tubeless. Superlehký pláště jako bezduše moc nefungujou + jsou světový xc tratě (kterejma se to řídí) stále náročnější. Takže jsou pláště ve výsledku těžší aby lépe těsnily a těžší aby byly na vzorku odolnější proti proříznutí, defektum apod.

        Nějaký speciální požadavky staromilců (bez urážky, jen konstatuji fakt) tyhle obří gumárny jako Schwalbe apod. vůbec nezajímaj. (Nějaký menší značky Onza, Vittoria, Mitas apod. by to mohly udržet dýl).

        0 0
        • Rychlej turista  

          Mi 300 g FF 2,0 fungovaly.

          0 0
        • Smazaný účet  

          A tohle je právě smutný názor. Mam HT kolo pod 10 Kg. Vypiplané záměrně k tomu aby „jelo“ na úkor komfortu nebo DH schopností. Superlehká kola, kazeta, duše, kotouče, jednoplacka, bezobslužná vidle… Prostě nic neřešit a jet:-). A pak to všechno shodí o 150 g těžší plášť. 300 gramů na kolech je rozdíl třídy. Nemám to na závodění, ale naopak proto, že nemám sil na rozdávání a taky pro radost. Jezdím hodně po horách a tam se to pozná. Proto chci lehké pláště. Nemyslím, že to je staromilství a už vůbec, že by se lehké pláště neprodávaly až tak, že je přestanu vyrábět. Prostě to je strategie výrobců, které se chtě nechtě musí trh podřídit. Krom toho naprostá většina lidí, které znám jezdí duše. Na trhu je spousta píč…n, tak proč ne lehké pláště???

          0 0
          • plzakj  

            Si tam dej nejaky gravelovy.

            0 0
          • JFtryall  

            Po horach duse a lehky pneu? Tam bude asi nejaky hacek. :-) Jestli chces odlehcit kup si Panaracer Gravel King Slick nebo WTB Exposure, na sterk to bude ok.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Vozím Ralph-Ron případně Ron-Ron 2,25. To plášť určený primárně na silnici asi nenahradí a to, že na něj někdo napíše gravel na tom nic nezmění… A háček je kde? Lehký plášť s duší je v nějakém rozporu s ježděním po horách?

              0 0
              • JFtryall  

                Tak duse a lehky gumy z principu nejsou v opravdovem horskem terenu k pouziti, kdyz clovek nechodi vsechno pesky, to je snad jasne. To gravel guma na bezdusich prezije vetsinou i vic. Kdyz odlehcovat, tak na celych zapletech, ramu, vidli a hlavne tele, popripade zlepsit vykonnost. Navic lehka guma, ale s dusi ma vetsinou vetsi valivy odpor, takze usetrenych 30g je celkem k nicemu. :-)

                0 0
              • novas752  

                Jde o to co je myšleno „ježděním po horách“. Jeden si představí starou signálku, druhý hraniční stezku skrz borůvčí a třetí si na ty hory bere integrálu a páteřák a bere je po spádnici dolu…

                V rozporu to neni, nicméně takováhle klientela ubývá s nástupem bezduší a gravelbiků docela znatelně a velké molochy nějaké okrajové skupiny nezajímají (je potřeba se na to dívat ve světovém měřítku).

                A gravelbikový pláště primárně určený na silnici nejsou, některé ano, ale všechny ne.

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Vždyť napsal, co tím myslí:

                  Nemám to na závodění, ale naopak proto, že nemám sil na rozdávání a taky pro radost.

                  Na tohle lehké pláště s duší blahobytně stačí.

                  0 0
          • krabica  

            Máš holt smůlu, na takové použití se dnes pomalu tlačí gravely a 10kg HT nevozí skoro nikdo, takže je to pro velké výrobce nezajímavé. Ano většina běžných lidí vozí duše, ale mají taky 14kg tanky a nějaká hmotnost plášťů je moc netankuje, hodně má původní pláště z výroby, nebo nějaké levnější s drátovou patkou.

            0 0
            • Smazaný účet  

              No, já to myslel spíš tak, že jsou výkonnostně trochu jinde než já tak nemají takovou potřebu gramařit:-). Rozhodně nevozí 14 Kg tanky. S těma gravelama je to smutný fakt. Smutný proto, že jezdit po lese na překopané silničce a myslet si jak jsem moudrý, protože mám jedno kolo na všechno je hovadina a 29 MTB nikdy nenahradí a pokud jo tak už to není gravel, ale 29 MTB… A jsme zpátky na začátku u těch plášťů:-)).

              0 0
              • BB  

                Tak to si jen myslíš, evidentně jsi na tom neseděl.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  No já jsem na gravelu najel za uplynulý rok něco málo přes 6000 km. Bylo to super, ale stejně jsem dospěl k názoru, že do terénu chci 29" HT a na silnici čistou silničku.

                  0 0
                  • krabica  

                    Tak to není pro tebe, mně na gravelu právě baví, že jede po silnici fajn, ale když chci říznout nějakou pěšinku, či polňačku, tak není problém.

                    0 0
                • Smazaný účet  

                  „pohodový jezdení v terenu, predevsím jižní Dolomity, u nás Křivoklátsko a severní okraj Prahy (tam jsem doma)“. S tímto profilem poučuješ? A Křivoklátsko na gravelu?

                  0 0
          • zbartos  

            Do kamene tesat !!

            0 0
    • Tydlii  

      Pak ale tubeless =/= úspora váhy. +100g plast, +90g mliko a jsme tam kde jsme byli s liteskin a obyc duši…

      OK, necvaknu to, díry po trnu se zaceli mlikem, ale to je všechno.

      0 0
      • obda  

        Bezduše se nevozí kvůli úspoře váhy, ale kvůli odolnosti proti defektům a možnosti jezdit nízké tlaky.

        0 0
        • PENE  

          A taky mensi valivy odpor, protoze se o sebe netre duse a plast.

          0 0
      • novas752  

        Bezduše nejsou a nikdy nebyli o úspoře váhy, ale o úspoře defektů a lepšim jízdnim vlastnostem. Kdo chce gramařit nechť jde cestou nějakých lehkých plášťů a lehčích Tubolito duší.

        0 0
        • MartyM  

          jde o to, že tady se to v drtivé většině případů prezentuje právě tímto způsobem, když někdo koupí ingot kolo které ještě v reálu váží o kilo a půl více než uvedl výrobce a pak řeší jak ušetřit gramy a „rady“ lítají: „hoď to na bezduše a máš minimálně půl kila dole“ atp. :-)

          0 0
          • novas752  

            Což je na normálních kolech po samozřejmě blbost.

            0 0
            • MartyM  

              no ale je to co chvíli jak ve vláknech o „odlehčení“ jakéhokoliv střepu, nebo v moje biky, kdy se to chce hned „vylepšovat“. Jasně, pokud tam jsou z fabriky 800+g neprůstřelné traktory s drátěnou patkou a k tomu 250g duše, tak je taková rada vlastně v pořádku :-)

              0 0
          • Mereck  

            Hele dobrý příspěvek. Už ani nevím kolikrát mi někdo psal/říkal „dej tam bezduš“ A to jsem vozil RoR liteskin, čili reálná úspora váhy s bezduší asi nulanulanic. Good job!

            0 0
            • novas752  

              Ono to neni jenom o váze, reálnej přínos nižší váhy je mizivej. O kilo lehčí set kol a na 20 min. kopci budu o 10s dřív. Wau!

              0 0
              • Mereck  

                Samozřejmě. To vše už zde bylo řečeno. Já jen reagoval na to, co mi lidi říkali a co směřovalo k váze.

                Mimochodem, poslechl jsem tě a ještě ubral špetku tlaku z duší. Ani dolů z Milešovky jsem to nevykostil, tak cajk ;-)

                0 0
                • allrose  

                  Taky nejseš žádná bábovka co sedí v sedle,ale s kolem „pracuješ“ a nejedeš na „hulváta“ ;))

                  0 0
    • Speedster1944  

      Děkuji všem za názor, praveze bych to chtel jezdit na duších, klasika protože to vyjde asi mozna i lip? Mozna stejně, jak už bylo psáno, bezduška je těžší plus mliko, takže to vyjde asi šulnul?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Co takové Hutchinson skeleton 29

      0 0
      • ptth  

        Taky bych řekl že Skeleton je dobrej. 549gr váženo doma.

        0 0
    • xtonda  

      Rocket Ron 57–622 LiteSkin (Art. no. 11600385.02) má mít podle specifikace 520g, to se vejde i kdyby to mělo těch +10 % nebo kolik mají tolerance.

      54–622 pak Rocket Ron (11600384.02) 485 g a Thunder Burt (11600510.02) 435 g

      0 0
      • xtonda  

        Ještě dodatek, ty uvedené 54–622 oba opět LiteSkin, Thunder Burt 57–622 liteskin není.

        0 0
    • MadMaf  

      https://www.tsbohemia.cz/…d305779.html

      Tyhle vypadají dobře

      0 0
      • krabica  

        Tyhle lépe

        PS: zkontroluj si specifikace na webu výrobce, eshopy mají často chyby…

        0 0
        • MadMaf  

          No jo, ale ty mají rozměr 2.1. přemýšlel jsem, že bych zkusil příště tenhle menší rozměr, ale nevím nevím

          0 0
      • xtonda  

        To je chyba, mají tam údaje od 54–622. TB 57–622 Snakeskin má 575 g, od Schwalbe viz to co sem vypsal výše

        0 0
    • Tina  

      Nejaké tipy:

      • Conti Race King Race Sport 29×2,2"
      • Maxxis Ikon 3C EXC EXO 29×2,2"
      • Schwalbe Thunder Burt TLE SS 29×2,25"
      • Schwalbe New RaR TLE SS 29×2,25"
      • Spešl Fast Trak Sworks Gripton 29×2,3"
      • Spešl Renegate Sworks Gripton 29×2,3"
      0 0
      • MadMaf  

        Super. Díky za fotky.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Jak to vypadá s těmi převodníky pro kliky XTR FC-M960 44 zubů, protože jsi mi poslala jen jeden místo dvou. Už je zase po něm a potřeboval bych další. A Kubad už třetím rokem jen slibuje :-D

        0 0
      • Speedster1944  

        Tohle jsem potřeboval, děkuji mnohokrát ❤️❤️

        0 0
      • Smazaný účet  

        Michelin Jet XCR 29×2.1" 54*622 udává 560 g. Odhaduji, že by mohl být objemem a šířkou na úrovni Schwalbe 2.25. Nasadil jsem ho nedávno ve verzi 29×2.25" 67×622, a oproti novému R.Ralphu a T.Butru (také 29×2.25" 57×622) je mnohem objemnější. Jak při čelním pohledu, nový Jet měl šířku 57.8 mm, tak hlavně při pohledu zboku. Ani synův Forekaster 2.35" nemá zdaleka takový objem.

        0 0
        • Tina  

          Reálna hmotnosť toho Michelin Jet v šírke 2,25" je bohužiaľ až cca 600g. 560g bude hmotnosť v šírke 2,1". Foto na váhe momentálne nemám.

          0 0
          • 01carbon  

            Ale objemnější je a to dost. Jezdím ho teď již druhou sezonu, Schwalbe 2,2 proti němu vypadají jako užovka. Pocitově je o chlup pomalejší, ale výdrž neskutečná – loni cca 4tisk km a sundal jsem ho jenom proto že bych ho někde proděravěl a nechtělo se mi to lepit. Za těch cca 4tis. km myslím 2 defekty.

            0 0
        • Smazaný účet  

          … a fotka

          0 0
      • Smazaný účet  

        Moje zkušenost, která se nemusí shodovat s aktuálními modely. Race king 2,2 – nudle (2,0), Ikon – slick, Bart – slick, New Ralph – gramy (s duší), …, Spešla ve 2,3 neznám, ale Fast trak 2,1 nebo 2,0 (už nevím) byla nudle (1,9), navíc vypadá, ale nepodrží…, Renegate neznám, ale vypadá dobře při té váze:-). Ještě bych přidal X kinga – ve 2,2 taky nudle, ale funguje (má ale silnou konkurenci Rona, který se stále dělá liteskin a 2,25 je lehčí a větší).

        0 0
        • vt  

          Ty FT 2.3 jsou prekvapive dobry, objel sem na nich Trilogy i Sudety.

          0 0
        • jonti  

          Specialized plaste jsou posledni roky o dost tlustsi nez driv a drzi taky o dost lip. Minimalne teda FastTrack 2,1 a 2,3, ktere mam vyzkousene. Vozim je okolo 1,7 bar na 75kg.

          0 0
          • rdx  

            Muzu pridat konkretni realna cisla na S FT 2.3 Grip 710g / FT Sworks 570g vozim celou sezonu k naproste spokojenosti na 25mm rafku. Bez defektu, bez padu – na 1.4 / 1.5 68kg

            Zadani splnuje jen ta Sworks verze, ale tu bych si na zadek asi nedal. to je fakt papir :)

            0 0
    • Snap  

      Thunder burt TLE SS 29×2.1

      0 0
    • Smazaný účet  
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.