• Alaren

    Dobrý den,

    zhruba rok zpět jsem si pořídil toto kolo – https://bit.ly/2INT4Vs (29“). Chtěl bych si na něj pořídit užší pláště, protože terény prakticky nejezdím. Jezdím většinou cyklostezky/sil­nice. Pomohl by mi někdo s výběrem co možná nejužších plášťů na toto kolo? V ideálním poměru cena/výkon.

    Děkuji za každou radu.

    • Bubaaak  

      Jaká je vnitřní šířka ráfku?

      Pokud máš 19mm tak tam můžeš dát 25, snad i 23, pokud máš kolem 21mm tak tam dej raději 28

      https://www.kupkolo.cz/…lar_z102395/

      • Bubaaak  

        Jo a bacha na tlak, rafky ti nedovolí je hustit na optimální tlak

        • pepek  

          Já bych se nebál. Užovky ani s větším tlakem vyšší sílu na ráfek nevyvinou.

      • Alaren  

        Děkuji za odpověď,

        co se komponent týče tak jsem opravdu lajk. Na rámu jsem našel 622×19C. Takže hádám tedy 19mm?

        • Bubaaak  

          Jojo, tak můžeš nasadit i ty 23, ale s ohledem na tlak bych stejně nešel pod 35

          Hlavně to co čekáš, to nedostaneš, moje mtb jede na conticich race king 2,2, stejně rychle, jak na maxxis detonator 1,5… Jen na těch conticich je komfortnější a jistější

          • Alaren  

            Opravdu stejně rychle? To se mi nechce věřit. Každopádně děkuji za radu

            • Bubaaak  

              Mně taky ne, bohužel dlouhodobě průměrná rychlost se pohybovala na skoro stejné úrovni, ±1km/h a za ten rozdíl mi to nestálo, proto jsem na detonátorech najel asi 200km a šli z domu.

              Žena má na treku (stejný rozměr co máš ty)

              https://m.heureka.cz/…ride-42-622/

              A docela ji to jede, líp než mně na race king 622×35

              • Jezevec70  

                Mám je taky, na gravelu. Jedou fakt pěkně. Najeto zatím asi 400km, bez defektu a bez známek opotřebení.

                Na cyklokrosku se chystám dát kombinaci Race king/Speed king. Ride a Speed je vlastně stejný plášť, jen jiná šířka.

              • Alojs01  

                Mam je taky, najeto cca 4tis km. Jsou pohodlné, dobře jedou, ale ty defekty… :-( :-)

      • scalar  

        To bude tlama, až si škrtne v zatáčce pedálem o zem.

    • novas752  

      Tohle bych spíš řešil rychlejšíma pláštěma než o dost užšíma. Užší pláště musíš foukat na větší tlak, jsou méně pohodlné. Na 29" mtb jsou stejné ráfky jako na gravelbajcích – dal bych tam něco z rodiny Schwalbe G-one v šírce okolo 40–45mm.

    • Fazzy  

      Schwalbe ThunderBurt 2,1 nebo G-one, Conti race king. Vzorek pro tebe bude důležitější než šířka a nepřipravíš se o komfort, když někde uhneš na štěrk nebo louku. Silniční kolo z mtb stejně neuděláš a zmíněný pláště tě rozhodně brzdit nebudou.

    • scalar  

      Užší neznamená automaticky rychlejší, záleží na valivém odporu pláště. Na internetech se dají dohledat údaje. Užší ale znamená nižší (změní se geometrie kola) a méně pohodlný.

      Dej tem klidně nějaké hladší turistické pláště, např. Schwalbe Hurricane, z patnáctikilového kola za pár tisícovek stejně raketa nebude.

    • jondoe  

      Tyhle jsou jedny z nejlehčích na trhu: https://www.bike-forum.cz/…kevlar-patka

    • karel d.  

      Chci využít toto vlákno na dotaz ohledně Conti Speed King – jezdí jej někdo a jaké s ním máte zkušenosti? Jezdim ted RK RS 2,2 a hledám ještě neco rychlejšího na zpevněne suché cesty.

      • MlokCZ  

        Tam vem G-one allround nebo případně i speed. Ty jsou ještě rychlejší a allround současně bude asi i lépe držet než speed king.

        • karel d.  

          Ano, uvažoval jsem o něm, ale na 29' vidim pouze 2.35– chtel bych užší variantu, pokud se tedy dělá.

          • novas752  

            Uzsi varianta neni znacena jako 29" ale 700×XY, napriklad 700×40, pricemz 40 je ± sirka v milimetrech pres boky.

            • MlokCZ  

              Tak. Jinak bych ale bral tu objednou verzi, konkrétně nejlépe G-one allround 29×2,25". Ty užší nepojedou lépe (valivý odpor), jen budou o pár gramů lehčí a nepatrně lepší aerodynamika, za mě ale jen zanedbatelně.

              U objemné varianty zůstane perfektní pohodlí a grip je přijatelný za sucha i do terénu, takže se s tím v případě potřeby dá projet hodně.

              Na silnici je pak G-one allround nejrychlejší plášť, co jsem kdy jel na biku. A v tom je srovnání celé řady užších i úplných slicků jako Marathony Supreme, Supermoto, kdysi třeba Ritchey Tom slick (ten byl právě jen 1,5"), Kojak (ten jediný se těm allround blížil). Nejezdil jsem ale G-one speed, ty jsou samozřejmě ještě o malý chlup rychlejší, za mě ale už to nemá cenu za tu ztrátu gripu.

              • karel d.  

                Dík za info. Nezkoušel jsi někdy ty Speed Kingy? V testech vycházejí vyborne ohledne valiveho odporu v MTB kategorii. Přímé srovnání s G-one jsem bohužel nenasel.

                • MlokCZ  

                  V testech (na bicyclerollin­gresistance) máš předchůdce G-one a to Big one, který vychází ještě o hodně lépe než speed king. G-one allround pak bude někde mezi tím.

                  Speed king mi nikdy ani nenapadlo zkoušet, protože jezdím výhradně pláště fungující perfektně bez duší, což rozhodně race sport Contíky nejsou.

              • roman 3D  

                G-one speed ve 2,35 neskutečně rychlej a pohodlnej plášť, pocitově jede líp ne TB nicméně nemám ozkoušeno někde za vhlka v terénu bo tady už kromě dneška přes mésíc pořádně nezapršelo

                • karel d.  

                  Já mám soucasne RK RS ve 2,20 a už to mi přijde opravdu dost ohledně šířky. Chtel jsem je ve 2.00, ale nebyly k sehnání. Pocitově jedou rychle, jsou stabilni, ale taky dost hučí. Opravdu si netroufám říci jaká by byla 2,35 šířka. Přijde mi to prostě strašně moc, extra váha a to vše se přece musí negativne podepsat na valivem odporu.

                  • roman 3D  

                    nevím jestli ti připadá tahle váha moc https://www.cycology.cz/…skl-p243485/

                    conti race kimg jsem vozil a TB od schwalbe na tom bylo pocitově lépe a G-one mě připadá ještě o trochu tychlejsí

                  • MlokCZ  

                    Hmotnost nemá s valivým odporem nic společného. Hučení s šířkou souvisí jen málo. Hučení na asfaltu je dané z 90% vzorkem. I allround už jsou tichoučké.

                    Vibrace a hluk na pěkném asfaltu se lámou teprve až někde u Thunder Burtů, které jako poslední ještě jsou na tom dobře. Ale třeba už i takové RK jsou hlučnější a i více vibrují než Thunder Burty (s G-one se nedá ani srovnat).

                    A co se týká vlivu hmotnosti třeba ve výjezdu (tedy překonání gravitace a ne valivý odpor), tak třeba Speed kingy mají 465g. G-one allround 630g. Tedy rozdíl 330g. Při hmotnosti soustavy jezdec + kolo dejme tomu 85kg (tedy docela lehký jezdec), tak v kopci zpomalíš o 0,4% (tedy ve 20 minutovém kopci ušetříš 4,6s).

                    Rozdíl oproti G-one speed bude menší, ty mají jen 530g (TLE, které bych bral, případně lite skin verze má jen 440g a je tedy ještě lehčí než speed kingy, ale ty bych nebral).

                    Na valivím odporu získáš podle mě o chlup více než ztratíš za tu hmotnost (i pro G-one allround).

    • milan.v  

      Rád bych trochu rozproudil diskuzi na téma silničních plášťů na zimáka, teď se tu diskutuje o všem možném i nemožném a tak vytáhnu toto staronové téma.

      Letos budu najíždět hodně i přes zimu, tzn. potřebuji na silničku odolné pláště a hlavně, aby držely na silnici i při mokru a ne ideálních podmínkách.

      Jezdím Continentaly k plné spokojenosti na jedničce, tak jsem si říkal, že bych mohl vyzkoušet Grand Prix 4-season v rozměru 700×28, tento rozměr bych viděl jako ideální.

      Díky za tipy a zkušenosti s dalšími, jsem otevřený všem nápadům…

      Pokud by se to zvládlo i s nějakou zajímavou cenou teď v listopadu, nezlobil bych se… :o)

      • milan.v  

        Vidím, že se mi to moc rozproudit nepodařilo… :o)

      • milan.v  

        Takže jsem nakonec ze skříně vytáhl Specialized Roubaix 700×25 se zesílenými bočnicemi a pár stováků už na tom dal.

        Jsem překvapený, jak dobře drží, na mokru jistá stopa, jsou čitelné, bez defektu, zatím dobré.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.