• Alaren

    Dobrý den,

    zhruba rok zpět jsem si pořídil toto kolo – https://bit.ly/2INT4Vs (29“). Chtěl bych si na něj pořídit užší pláště, protože terény prakticky nejezdím. Jezdím většinou cyklostezky/sil­nice. Pomohl by mi někdo s výběrem co možná nejužších plášťů na toto kolo? V ideálním poměru cena/výkon.

    Děkuji za každou radu.

    0 0
    • Bubaaak  

      Jaká je vnitřní šířka ráfku?

      Pokud máš 19mm tak tam můžeš dát 25, snad i 23, pokud máš kolem 21mm tak tam dej raději 28

      https://www.kupkolo.cz/…lar_z102395/

      0 0
    • novas752  

      Tohle bych spíš řešil rychlejšíma pláštěma než o dost užšíma. Užší pláště musíš foukat na větší tlak, jsou méně pohodlné. Na 29" mtb jsou stejné ráfky jako na gravelbajcích – dal bych tam něco z rodiny Schwalbe G-one v šírce okolo 40–45mm.

      0 0
    • Fazzy  

      Schwalbe ThunderBurt 2,1 nebo G-one, Conti race king. Vzorek pro tebe bude důležitější než šířka a nepřipravíš se o komfort, když někde uhneš na štěrk nebo louku. Silniční kolo z mtb stejně neuděláš a zmíněný pláště tě rozhodně brzdit nebudou.

      0 0
    • scalar  

      Užší neznamená automaticky rychlejší, záleží na valivém odporu pláště. Na internetech se dají dohledat údaje. Užší ale znamená nižší (změní se geometrie kola) a méně pohodlný.

      Dej tem klidně nějaké hladší turistické pláště, např. Schwalbe Hurricane, z patnáctikilového kola za pár tisícovek stejně raketa nebude.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tyhle jsou jedny z nejlehčích na trhu: https://www.bike-forum.cz/…kevlar-patka

      0 0
      • scalar  

        Na ježdění po silnici s kolem za 10 tis. ideální :-)

        0 0
    • karel d.  

      Chci využít toto vlákno na dotaz ohledně Conti Speed King – jezdí jej někdo a jaké s ním máte zkušenosti? Jezdim ted RK RS 2,2 a hledám ještě neco rychlejšího na zpevněne suché cesty.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tam vem G-one allround nebo případně i speed. Ty jsou ještě rychlejší a allround současně bude asi i lépe držet než speed king.

        0 0
        • karel d.  

          Ano, uvažoval jsem o něm, ale na 29' vidim pouze 2.35– chtel bych užší variantu, pokud se tedy dělá.

          0 0
          • novas752  

            Uzsi varianta neni znacena jako 29" ale 700×XY, napriklad 700×40, pricemz 40 je ± sirka v milimetrech pres boky.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak. Jinak bych ale bral tu objednou verzi, konkrétně nejlépe G-one allround 29×2,25". Ty užší nepojedou lépe (valivý odpor), jen budou o pár gramů lehčí a nepatrně lepší aerodynamika, za mě ale jen zanedbatelně.

              U objemné varianty zůstane perfektní pohodlí a grip je přijatelný za sucha i do terénu, takže se s tím v případě potřeby dá projet hodně.

              Na silnici je pak G-one allround nejrychlejší plášť, co jsem kdy jel na biku. A v tom je srovnání celé řady užších i úplných slicků jako Marathony Supreme, Supermoto, kdysi třeba Ritchey Tom slick (ten byl právě jen 1,5"), Kojak (ten jediný se těm allround blížil). Nejezdil jsem ale G-one speed, ty jsou samozřejmě ještě o malý chlup rychlejší, za mě ale už to nemá cenu za tu ztrátu gripu.

              0 0
              • karel d.  

                Dík za info. Nezkoušel jsi někdy ty Speed Kingy? V testech vycházejí vyborne ohledne valiveho odporu v MTB kategorii. Přímé srovnání s G-one jsem bohužel nenasel.

                0 0
                • MlokCZ  

                  V testech (na bicyclerollin­gresistance) máš předchůdce G-one a to Big one, který vychází ještě o hodně lépe než speed king. G-one allround pak bude někde mezi tím.

                  Speed king mi nikdy ani nenapadlo zkoušet, protože jezdím výhradně pláště fungující perfektně bez duší, což rozhodně race sport Contíky nejsou.

                  0 0
              • roman 3D  

                G-one speed ve 2,35 neskutečně rychlej a pohodlnej plášť, pocitově jede líp ne TB nicméně nemám ozkoušeno někde za vhlka v terénu bo tady už kromě dneška přes mésíc pořádně nezapršelo

                0 0
                • karel d.  

                  Já mám soucasne RK RS ve 2,20 a už to mi přijde opravdu dost ohledně šířky. Chtel jsem je ve 2.00, ale nebyly k sehnání. Pocitově jedou rychle, jsou stabilni, ale taky dost hučí. Opravdu si netroufám říci jaká by byla 2,35 šířka. Přijde mi to prostě strašně moc, extra váha a to vše se přece musí negativne podepsat na valivem odporu.

                  0 0
                  • roman 3D  

                    nevím jestli ti připadá tahle váha moc https://www.cycology.cz/…skl-p243485/

                    conti race kimg jsem vozil a TB od schwalbe na tom bylo pocitově lépe a G-one mě připadá ještě o trochu tychlejsí

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Hmotnost nemá s valivým odporem nic společného. Hučení s šířkou souvisí jen málo. Hučení na asfaltu je dané z 90% vzorkem. I allround už jsou tichoučké.

                    Vibrace a hluk na pěkném asfaltu se lámou teprve až někde u Thunder Burtů, které jako poslední ještě jsou na tom dobře. Ale třeba už i takové RK jsou hlučnější a i více vibrují než Thunder Burty (s G-one se nedá ani srovnat).

                    A co se týká vlivu hmotnosti třeba ve výjezdu (tedy překonání gravitace a ne valivý odpor), tak třeba Speed kingy mají 465g. G-one allround 630g. Tedy rozdíl 330g. Při hmotnosti soustavy jezdec + kolo dejme tomu 85kg (tedy docela lehký jezdec), tak v kopci zpomalíš o 0,4% (tedy ve 20 minutovém kopci ušetříš 4,6s).

                    Rozdíl oproti G-one speed bude menší, ty mají jen 530g (TLE, které bych bral, případně lite skin verze má jen 440g a je tedy ještě lehčí než speed kingy, ale ty bych nebral).

                    Na valivím odporu získáš podle mě o chlup více než ztratíš za tu hmotnost (i pro G-one allround).

                    0 0
    • milan.v  

      Rád bych trochu rozproudil diskuzi na téma silničních plášťů na zimáka, teď se tu diskutuje o všem možném i nemožném a tak vytáhnu toto staronové téma.

      Letos budu najíždět hodně i přes zimu, tzn. potřebuji na silničku odolné pláště a hlavně, aby držely na silnici i při mokru a ne ideálních podmínkách.

      Jezdím Continentaly k plné spokojenosti na jedničce, tak jsem si říkal, že bych mohl vyzkoušet Grand Prix 4-season v rozměru 700×28, tento rozměr bych viděl jako ideální.

      Díky za tipy a zkušenosti s dalšími, jsem otevřený všem nápadům…

      Pokud by se to zvládlo i s nějakou zajímavou cenou teď v listopadu, nezlobil bych se… :o)

      0 0
      • milan.v  

        Vidím, že se mi to moc rozproudit nepodařilo… :o)

        0 0
      • milan.v  

        Takže jsem nakonec ze skříně vytáhl Specialized Roubaix 700×25 se zesílenými bočnicemi a pár stováků už na tom dal.

        Jsem překvapený, jak dobře drží, na mokru jistá stopa, jsou čitelné, bez defektu, zatím dobré.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.