• sedlacekdan

    Ahoj,

    budu přezouvat svého treka. Na kole jezdím do práce a výlety. Cca 80% asfalt, ale to je to ježdění do práce. Na výletech je asfalt asi 60%. Na polňačce ještě v pohodě, ale na užších úsecích zejména zarostlých trávou na se už 2× vymázl. Takže sháním plášť s výraznějším vzorkem na bocích. Pátráním jsem došel k těmto třem:

    https://plaste.heureka.cz/…1_75-47-622/

    https://plaste.heureka.cz/…1_75-47-622/

    https://plaste.heureka.cz/…1_65-44-622/

    Které dobře vedou v terénu, nebrzdi na asfaltu a jsou alespoň trochu odolné?

    Díky za rady

    0 0
    • xtonda  

      Tady máš produktové info těch plášťů na webu Schwalbe, kde se indexy jednotlivých vlastností

      https://www.schwalbe.com/…cruiser-plus

      https://www.schwalbe.com/…on-plus-tour

      https://www.schwalbe.com/…er/smart-sam

      Land Cruiser Plus nejede, nic moc grip na silnici a v terénu jen nepatrně lepší, slušná odolnost, ale nic moc životnost a těžký, 970 g u 47–622 pláště. Kdyby to byl levný odolný plášť za dvě kila, tak možná, ale takhle nechápu.

      Marathon Plus Tour je velmi odolný (podle výrobce nepíchnutelný) a trvanlivý plášť, bohužel ještě těžší než předchozí. Výrobce sice uvádí lepší grip než u předchozího, ale na jiném fóru sem četl, že na mokru ta tvrdá Endurance směs klouže, i na asfaltu. Odvalovat by měl lépe než předchozí.

      Smart Sam je univerzál z těch tří tě na pěšinách podrží určitě nejlíp pojede taky slušně. Je nejlehčí, takže asi i nejmíň odolný, varianta Smart Sam Plus nabídne vyšší odolnost za ceny horší valivosti.

      0 0
    • paw_jh  

      Před mnoha a mnoha lety jsem jezdil na tomhle

      https://plaste.heureka.cz/…ive-700x42c/

      Co s tak pamatuju, tak to vůbec nebylo špatný, po asfaltu jsem jel po hladkým středu, v terénu se pěkně zakously boční výstupky. Jen to při naklonění kola v zatáčce dost hučelo. V výdrž i odolnost byla v pohodě

      0 0
    • sedlacekdan  

      Díky za rady

      0 0
    • scota  

      Continental Crossride 42×622, nebo Pirelli Cinturato Gravel M 45×622. JInak podle mých zkušeností Schwalbe jsou choulostivé na trny.

      https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html?…

      https://www.koloshop.cz/…-kevlar.html

      0 0
      • DonE  

        Za ty prachy ten Continental nevypadá vůbec špatně. Jezdil si ho někdy?

        0 0
        • scota  

          Ano je to výbroný univerzální vzorek – vylepšení X-king a At ride a je poměrně lehký a má ochranu Protection.

          0 0
        • Alojs01  

          Vali se mi (2ks) v garazi s najezdem par set km, kdybys chtel.

          0 0
      • Tacmud  

        Ten Continental jsem na treku měl. A doporučuji.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Připojím se dotazem, nějaký tip na rychlý plášť pro dámské trekové kolo s alespoň nějakým vzorkem po stranách šířky 44–47mm ve stylu bikového Continental Race King? Občasná jízda do 20–30km hlavně po silnici a šotolině, lesní pěšina jen výjímečně.

      Podle specifikací a místní diskuze je Marathon Plus Tour příliš těžký, Smart Sam zase po silnici moc nejede. V minulosti byly na kole IRC Mythos Slick CX 44mm nebo Maxxis Wormdrive 42mm, ale ty už se snad ani nevyrábí a vhledem k prostoru v rámu byly i zbytečně úzké.

      0 0
      • MlokCZ  

        G-one allround, případně G-one bite. Oba se dělají v 45mm šířce.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tyhle kulaté malé špuntíky fakt fungují? Verze Bite s větším vzrokem ale není ve 45mm prakticky k sehnání.

          Nějaké zkušenosti s Pirelli Cinturato Gravel H? Zvažoval jsem ještě Conti TerraSpeed, ale ty jsou pouze do 40mm :(

          0 0
          • scota  

            Ne ale Pirelli Cinturato Gravel M jsou super i na rozbitých polňačkách a lesních cestách. Levnější např. Continental At ride 42 mm a vzorek je skoro stejný jako cross king.

            0 0
          • TK75  

            H jsou rychlé, drahé, dobře těsní, pevné bočnice…slabší na běhounu, tam prosakuje tmel, ale až po dlouhé době a jízdě ve skalách

            Ty 700×45 mají podle testu na netu reálně 47 mm

            To by odpovídalo mé zkušenosti

            M jsou těžší než H, ale víc „celoroční“ a jedou taky pěkně.Jsou hezky zaoblené, dobře čitelné v zatáčkách…u nich s běhounem problém nemám

            0 0
            • orm  

              Myslis, ze damske trekove kolo bude byt tubeless rafky?

              0 0
              • TK75  

                Netuším…ptá se na zkušenosti s cinturato H, tak píšu

                Tak nějak automaticky mě ani nenapadlo že se může ptát na tento typ pneumatiky někdo kdo používá duše

                0 0
      • jIrI___  

        Dívej se mezi gravelovými plášti. Napadá mě třeba G-One Allround 45 nebo chválené Tufo Thundero 44.

        0 0
        • orm  

          Pokud chce nekdo trek plaste, tak je blbost mu cpat gravel plaste, za predpokladu, ze vi proc je chce. Jsou to plaste s rozdilnejma vlastnostma, ktere jdou casto proti sobe.

          0 1
          • Smazaný účet  

            No vlastně neví. :)

            A jaký je rozdíl mezi trek, kros a gravel plášti?

            0 0
            • orm  

              Budu mluvit o lepsich plastich pro kategorii, protoze u levnych rozdil neni zadnej. Trek a kros je stejna kategorie. Trekove plaste jsou primarne pro duse, casto s dratovou patkou kvuli odolnosti, maji zvysenou ochranu pred defekty a vysoky najezd v radu desitek tisic km. Horsi jizdni vlastnosti v terenu kvuli dusim a tvrdsi smesi. Hodi se na kola, kde to nasadis a uz se o to nechces dlouho starat a cokoliv resit. Gravel gumy byvaj mnohem drazsi, nizsi najezd, mensi ochrana proti defektum, urcene pro bezduse. Jsou rychlejsi, lepsi v terenu diky smesi a bezdusim. Pokud mas bezduse, tak je s tim vice starosti. Pokud je das s dusi, tak se nevyplati kvuli cene, protoze prijdes o ty vlastnosti kvuli kterym si priplacis.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ptal sem se proto, že kategorii, kterou tady popisujete jako trekové pláště, výrobci označují jako urban/city/tour (typicky hladké s minimálním nebo žádným vzorkem) a Gravel/Kross do lehkého terénu je pro ně další (společná) kategorie.

                U staršího kola kategorie 3×8 je toho docela hodně, co se optikou ceny kola „nevyplatí“ upgradovat. Tímhle způsobem se to ale nedá vždy posuzovat.

                1 0
                • orm  

                  Ano, continental to tak znaci, ale jsou v te kategorii jak plaste do mesta, tak trekove plaste. Podivej se na ten travel contact – https://www.continental-tires.com/…ntact-travel. To je cestovatelsky plast s dlouhou vydrzi a prijatelnou ochranou. Ochrana neni tak velka jako u marathonu, ale zase ten plast neni tak tezky. Vozim ho na zimaku, klidne i 150+km trasy. Jede pekne, defekt jsem nemel nekolik poslednich let, najezd v zadu 10+Kkm. Jezdim s nim uplne stejne trasy jako jezdim na gravelu. Vozim verzi 622–42, ktera bohuzel neni 42mm siroka. Po nasazeni mela na rafku s vnitrni sirkou 21mm pouze 38 – 39mm. To je bohuzel bezny nesvar u continentalu.

                  0 0
      • orm  

        Mam dobre zkusenosti s continental travel contact. Vysoka vydrz, dobra ochrana proti defektum. Plaste bejvaj uzsi nez deklarovana sirka.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Záleží, jak to měříte. Např. Smart Sam 42–622 na 19mm trekovém ráfku má šířku 36.5mm, při měření přes kostky přibližně 40mm.

          0 0
          • orm  

            Merim to v nejsirsim miste. Vezmu supleru a musi to projit pres plast. Levnejsich continental plastu jsem mel uz nekolik, ruzne typy, a vzdy byly uzsi, bohuzel. Kdyby to melo deklarovanych 42mm, tak by ten plast pro me nemel chybu.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Jezdíte někdo WTB Resolute nebo Raddler ideálně rozměr 42–622? Jaký je mezi nimi funkční rozdíl?

      0 0
    • hoko25  

      Léta jezdím pláště Author AT-Rolling Stone 700×42c .

      0 0
    • Smazaný účet  

      Hledám optimální plášť rozměru 42–622 pro kategorii: trekové kolo, sportující důchodce (víkendový cyklista), pohodlná vyjížďka s nájezdem do 20–30km. V případě defektu na cestě si uživatel duši nejspíš nevymění, v uzším výběru mám proto Schwalbe Marathon Tour Plus a Marathon Mondial.

      Máte s nimi někdo zkušenosti? Jsou vhodné pro tento typ použití a je na takto krátkých trasách nějak negativně poznat vyšší hmotnost ev. valivý odpor?

      0 0
      • orm  

        Hmotnost a odpor poznas, kdyz prejdes na lepsi/lehci plaste, jinak si zvyknes a neresis. Marathony jsou neprustrelne plaste a z pohledu prevence defektu dobra volba. Ty dva z vyberu jsem nevozil, ale vozim marathon gt 365 jako celorocni plast a jsem spokojeny, ten se ale dela v rozmerech 700×40C a 700×47C. 700×47C ma realne sirku 44mm, ale uz je dost tezky. Ma pres kilo.

        Osobne bych vybral neco lehciho nez Tour Plus, protoze uz je hodne tezky. Ma sice nejvyssi formu ochrany, ale i tak bych volil neco lehciho.

        Bude jezdit teren nebo je cyklotrasy? Pokud jen cyklotrasy, tak mrkni na ten mnou vyse napsany continental travel contact 700×42C. Je o neco uzsi, ale jede pekne a ma solidni ochranu proti defektum.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nejvíc asfalt a ale také šotolina, kamenité a hlinité cesty. Pláště s úplně hladkým středem jsou spíše pro ty, co mimo silnici zajedou spíše omylem.

          0 0
          • orm  

            Za sucha s tim neni problem, za mokra ano. Ty bocni vystupky na travel contact neco podrzej. Cistej marathon je podle me na to jeste horsi plast, kterej sice neni hladkej, ale defakto je.

            Pokud uvazujes mezi dvema plasti od schwalbe, tak bych se rozhodl podle toho jak moc odolnej plast chces. Marathon Tour Plus 2022 ma nejvyssi moznou ochranu, ale vazi bez mala kilo. Marathon Mondial ma dve verze. Urcite bych vzal evo verzi s vetsi ochranou, ktera i tak bude mensi nez u Tour Plus, ale plast bude o 300g lehci. Vzorek mne prijde podobnej, u Mondialu mozna o neco vice do terenu.

            Osobne bych vzal Mondial v evo verzi. Ochrana dostatecna, lehci nez Tour Plus a subjektivne lepsi vzorek.

            https://www.schwalbe.com/…us-tour-2022

            https://www.schwalbe.com/…thon-mondial

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jenže Mondial Evo verze je ale 2× dražší než Perfomance a 2× lepší určitě nebude.

              0 0
            • xtonda  

              V nabídce má Schwalbe i další pláště 42–622 pláště, třeba Smart Sam Plus, odolnost proti defektu bude dobrá, na nezpevněném to bude držet líp a po asfaltu to pojede a bude držet taky. Pokud by se vešlo je i 47–622. V 45–622 jsou pak pláště řady G-One, daly by se uvažovat varianty Bite, Ultrabite, Overland, R. Vzhledem k provedení to ale asi bude dražší záležitost.

              0 0
      • Nachtlauf  

        Schwalbe Marathon Plus mám na 26" mtb (v současnosti už jen kentusák, zimák) v šířce 47 mm. Najel jsem na nich přes 3000 km bez defektu, ojetí zcela minimální, vydrží haldu, dobří otroci.

        I na plně nafučeném plášti máš pocit, že je běhoun měkčí, to dělá ta antidefektní vrstva z měkké gumy.

        Váha – jako prase. Na rovině si zvykneš, ale do kopce to je víc dřina.

        Ale tu neprůstřelnost oceňuju tak vysoko, že to skousnu a prostě jezdím.

        0 0
      • scota  

        Continental AT ride 42×622

        0 0
        • orm  

          Ten plast je podezrele lehkej podle stranek continentalu (520g v dratove verzi) oproti travel contact (620g v dratove verzi). Pri tom by mel mit vetsi ochranu nez travel contact. To by mohla byt dobra volba. Jak je realne sirokej?

          0 0
          • scota  

            Je stejně široký jako Pirelli Cinturato gravel M 40×622. Tento plášť je lepši v terénu ovšem stojí 2× tolik.

            0 0
            • orm  

              To neni trekovy plast, ale gravelovy. Od toho chces jine vlastnosti nez od trekoveho. Ptal jsem se, protoze travel contact ma sirku jen 38mm ikdyz je deklarovan jako 622–42 a obecne, ze zkusenosti, ty trekove plaste od contiku jsou uzsi.

              0 0
            • Smazaný účet  

              To je dost tenký plášť vhodný pro bezduše. S 127TPI nebude ani nijak zvlášť odolný, ne?

              0 0
              • scota  

                Mně přijdou oba pláště v pohodě ten Pirelli je navíc bezdušový a má lepší záběr v terénu. Také se dělá se I v šířce 45 mm. Jezdil jsem oba dva s duší a nikdy jsem neměl defekt.

                1 0
              • orm  

                Na webu u tohohle plaste je odolnost 5 ze 7. Travel contact ma 4. Ten plast nema 127tpi a neni pro bezduse, to si pletes s jinou verzi – https://www.continental-tires.com/…tour/at-ride. Kazdopadne vypada dobre.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Měl jsem na mysli Pirelli Cinturato gravel M, výrobce uvádí 120TPI:

                  https://www.pirelli.com/…ato-gravel-m

                  0 0
                  • orm  

                    To uz zalezi na penezence. Ja bych to asi na trekove kolo, ktere budu jezdit na dusich, chci se o to minimalne starat a chci aby to vydrzelo dlouho, nedal.

                    0 0
                    • TK75  

                      To přesně pirelka splnuje…jede, je odolná (proti ostatním značkám celkem vybočuje v tom, že je to opravdu kus gumy…nějaký mtb xc pneu jsou proti ní papír) a i bez duše drží tlak natolik, že stačí sem tam dofouknout spíš symbolicky…teď mi tu stojí na kolech a nejezdím s tím už dva měsíce a pořád je ok

                      Defekt jsem neměl (mám je na kole přes rok a přesně jak píšeš, nestarám se) a to js ji používal hlavně mimo silnice

                      Ale máš pravdu že je to drahota…

                      Jinak teda ty cinturato M (ta víc do terénu verze) tak to si myslím je pneu co se snad ani nedá sjet

                      1 0
                      • orm  

                        Vydrzi desitky tisic km? Trekove a gravelove plaste, ikdyz mohou vypadat podobe (chtel bych travel contact jako gravel plast), tak ty plaste jsou jine a pro jine pouziti. Pochybuji, ze pirelli ma protidefektovou kaucukovou vrstvu, tedy ze bude stejne odolne. Pochybuji ze vydrzi 10+ tisic km. Ty vlastnosti trekovych plastu jdou proti tomu co chces od gravel plaste. Davat bezduse nekomu kdo si nezvladne ani vymenit plast take nedavs smysl, tj. Nema smysl si za tu vlastnost priplacet tisice, voz mozna bude i ta cena kola na kterou ty plaste pujdou.

                        0 0
                        • scota  

                          Na Pirelli cinturato M jsem jezdil v Českém lese a lesních cestách plných štěrku, děr, koleji, písku atd. a odolnost je super. Kaučukovou vrstvu nemají, pokud se nepletu je tam aramidová vrstva. Navíc je to zkrátka kus tlustší gumy, takže není náchylná na vytrháváni malých figur.

                          1 0
                          • orm  

                            Ja nerozporuji, ze to je odolny plast. Je dobre to vedet az budu hledat odolny plast na gravel, ktery bude mit stale gravel vlastnosti, ale trekove plaste jsou jinde. Nerikam, ze jsou lepsi, jen jsou delane na jinou vec. Ja take nemam defekty na svych gravel plastich (panaracer gravel king sk), ale po par tisicich km ztratej svoje vlastnosti a vymenis je, zatim co na trekovem plasti ani nepoznas ze byl jety :-). Tohle je vecna diskuse. Kazdopadne myslim, ze wert7 nehledal plast za patnactstovek :-).

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Cena 1500 je nejspíše úplně mimo, ale dala by se akceptovat, kdyby tomu odpovídal přínos. Zmíněný Marathon Mondial EVO také vyjde téměř na tisícovku, ale tam ten příplatek za zvýšenou odolnost smysl asi dává.

                              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.