Výběr nové silničky - Author Aura 22 2015

62 nepřečtených
  • kubahb

    Zdravím

    Mám crossové kolo, jezdím cca 2× týdně 30–40km. Začínám se poohlížet po nějakých silničkách. Také vzhledem četnosti mích výjezdů (možná by se mohli v budoucnu zvýšit) bych chtěl mít cenový strop 20k. A moje otázka zní. Vyplatí kolo v takové cenové relaci kupovat? Chtěl bych mít z jízdy dobrý pocit, žádné skřípání atd .. Chtěl bych spíše nové kolo než bazarové .. Co třeba tento model, udělám chybu?

    http://cz.author.eu/…5-ua42838201

    Dík

    • roura  

      Co třeba" tento sup":http://www.superiorbikes.eu/…d-elite.html, zdá se mi poměr vybava, cena na tom lépe. do stropu 20 se vejdeš, popřípadě tam je ještě nižší řada, která je stále lepší než ten author. Author ma alu vidli, tomu bych se v dnešní době vyhnul.

    • kubahb  

      A co třeba toto? Jsou kola od teto firmy kvalitní?

      http://www.velo-team.com/…ck-3340.html

      Toto kolo karbonovou vidlici má

      • ˘Ö˘ Krab  

        Podívej se na to tak. Skřípat/neskřípat – to je u silničky jen o údržbě a o tom, kdy a po čem jezdíš. (Zase komplet rozborka a sborka s namazáním potřebného nezabere moc času ani nářadí.

        Obecně se u kol dívej na kliky, tam se „spoří“ nejdřív, ale jediná levná kola se setovými klikami mě napadají Polygon, kde se ovšem asi nepotkáš s geometrií, protože 300 i 400 jsou dost závodního střihu – mají nízké hlavy.

        • standoslav  

          Každopádně na tom Au. jsou ty nejnižší komponenty Shimano, ale co chtít v sezoně ? – po budou slevy, akce, ale zase se člověk neprojede.

          • ˘Ö˘ Krab  

            Obejdi si prodejny a podívej se na pár let staré modely, dopracuješ se za podobné peníze určitě minimálně k Soře 2×8. http://www.polygonbike.cz/…0sp-carbon-v

            • kubahb  

              Takze treba neco jako toto?

              http://cz.author.eu/…3-ua42818701

              • ˘Ö˘ Krab  

                Třeba. Jen je třeba si pohlídat geometrii a velikosti, A44 má celkem nízkou hlavovku a celkem dlouhý rám vůči značené velikosti, myslím, že u Aury už je hlavová trubka delší.

                Každopádně výše postovaný Polygon je proti A44 závodní raketa a je o kilo lehčí (vel. 52 opravdu váží kolem 8,3 kg) a rám má lépe zpracovaný. Z dostupných levných hliníků je jednoznačně nejlepší, když se smíříš se skladovou nabídkou dovozce pouze dvou velikostí. Vidlice Columbus celokarbonová. Zauvažuj o něm.

                • Clight75  

                  Myslis, ze ten Polygon 54cm by byl pouzitelnej pro vysku 179cm, 67Kg? Mam hardtail MTB a crossku (Schwinn Searcher Eilte 2012). Crosska me moc nechytla – mimo asfalt si na ni neprijdu moc jistej a na silnici to zas neni az tak rychly, jak jsem doufal. Takze ji spis pouzivam jen na jezdeni po rozmlacenejch okreskach.

                  Uvazuju, ze bych letos zacatkem podzimu poridil jeste silnicku na rychly litani a najizdeni kilometru po praci. Rad bych se vesel do tech 20000. Jenze silnickam vubec nerozumim, nikdy jsem na tom ani nesedel. Vaham mezi celokarbonem (to by za 20000 musel byt bazar) anebo novym hlinikem s carbon vidlici. Rozdil ve vaze toho Polygonu a obycejnejsich celokarbonu mi neprijde az tak vyraznej, rozdil v jizdnich vlastnostech nedovedu posoudit. Stejne tak nedovedu posoudit geometrii a jaky razeni by pro me bylo lepsi – jestli 2×10, nebo 3 x cosi – bydlim v Pardubicich, kolem je to dost rovina, jen na jih od nas kopecky (Zelezny hory)…

                  • tromboonen  

                    Velikost: bike fit calculator, je tu na nej hafo odkazu, sleduj delku hlavove trubky, co Ti z toho vyleze

                    Vaha na rovine je celkem jedno a i jinak, neni to to hlavni, casem muzes tunit na kolech, tam se projevi nejvic…

                    Hlinik, karbon vidle, karbon sedlovka, 25 mm kvalitni plaste = relativne dost pohodli

                    Geometrie viz vyse, hlavne aby sedlo, ohebnej budes asi slusne..

                    Razeni rozhodne 2× cosi, konkretne 2×10 nebo 11, ale 10 bohate staci

                    Sada od nove 10sp Tiagry vejs, idealne 105, ale rozdil je hlavne ve vzhledu a ergonomii

                    • Clight75  

                      Dik moc za rady, dost pomuzou pri vyberu. Na bike fit kalkulator se budu muset zmerit a uvidim co z toho vyleze, snad budu z vysledku moudrej:)

    • kubahb  

      Tak po nejakem tom hledani jsem se zacal priklanet ke kolum s komfortnejsi geometrií jako např od Meridy a jejich RIDE kola. Co řikáte na tento model?

      http://www.cyklopoint.cz/…reen-12362d/?…

      • tromboonen  

        Sice ode zdi ke zdi, ale priklon ke komfortnejsi geometrii je dobrej krok.. ale tohle ne, Claris, vzadu jen 8s a 3 vpredu, to je splacanina jen aby se usetrilo… kliky jsou mozna na ctyrhran (jsem na pripojeni jak z 90tych let, tak Ti to neoverim..)

        Hledej neco s 2×10 at to mas do budoucna poresene..

    • kubahb  

      No já se právě v těhle sadách moc nevyznam, nevim co je kvalitní a tak :) Claris je spatny? Ale 2×cosi tohle kolo taky je:

      http://www.cyklopoint.cz/…reen-12361d/

      Popřípadě muže někdo doporučit jiná kola (nebo značku kola a jejich označení kol) s komfortnější geometrií?

      • tromboonen  

        Este pritlac.. neco na Tiagre 2×10 nebo idealne 105 2×10, tady ta michanice sory a clarisu s 8sp, to by Ti casem nestacilo..

        • kubahb  

          stvete me :) to uz by pro me znamenalo tak zvysit strop tak o 5k jak tak koukam … a nebo ne letosni model nejak lip osazeny .. asi taky moznost

          • kubahb  

            tromboonen: co myslíš tím, že by mi to tahle „michanice“ do budoucna nestacila?

            • platypus  

              10sp jemněji odstupňované řazení pro svižnou jízdu, valíš furt pryč.

              8sp většinou se dává větší rozsah kazety 12–28, mezi pastorky jsou mezery, než přeřadíš můžeš si zapálit cigaretu.

              1.pravidlo silniční cyklistiky: „Vezmi jakýkoliv křáp, ale jezdi, hlavně jezdi! “

              • kubahb  

                Tak tady si nejsem až tak jistý, že by mě toto mohlo trápit, možná to jemnější odstupňování. Jaký je reálný rozdíl v té rychlosti řazení?

                • Singlespeed  

                  Reálně žádný. Jestli člověk přeřadí za 0,5 sekundy nebo 0,6 sekundy není pro jízdu podstatné. Někomu (třeba mně) vadí i jemnější odstupňování 10 a hlavne 11 pastorkové kazety, neboť pak pořád jen řadí.

                  • tromboonen  

                    Tak podle nicku Ti predvsim vadi vic nez jedna rychlost, ne? Zacatecnik vetsinou neumi jezdit efektivne ruzne kadence, ani utahnout singla… jemnejsi odstupnovani je jednoznacne +, me pripada idealni to na 11–23 kazete, ale do kopcu mi nestaci tak vozim 11–25 a do hor 11–28

                • platypus  

                  V tom je ten vtip. Začátečník ocení 7–8sp, vyježděný cyklista zase to jemnéjší řazení.

            • tromboonen  

              Myslim tim to odstupnovani, i na 11–28 10sp kazete je to v horni pulce na rovine bida.. 8sp si nedovedu predstavit, to by bylo jako na bajku.. rychlost bych neresil, horsi by to byt nemelo, jen to skubnuti a velkou zmenu kadence kdyz preradis

              A hlavne do budoucna, zacne jej to bavit, bude chtit upgradovat = vymena pulky kola, poridi lepsi kolo, bude chtit nechat zaplety jako treninkove/na valce atd. = nebude to kompatibilni.. me se osvedcilo drzet se 10sp jako zlateho standardu.. jasne, ze se da zit s 9sp a mozna i temi 8mi (tam uz ale za cenu nepohodli)

              • Singlespeed  

                7, 8, 9 a 10-ti rychlostní silniční přehazovačky mají stejné zastaralé přepákování, jsou tedy do budoucna úplné stejně mrtvé. Takže buď 11 nebo pak už je naprosto jedno, jestli 7, 8, 9 nebo 10.

                • tromboonen  

                  Desitka myslim jeste nejakou dobu ziva bude, nas staromilcu je dost, silnicky se tak casto neamortizuji, nepodleha to takove mode, zkratka 10tka mu vydrzi, s osmickou bude za rok za dva pokukovat jinam, devitka jde, pokud bude mit jen jedno kolo, ale to ted nevi.. 3*8 nic neresi, pri razeni z placky na placku jsou ty skoky jeste vetsi, takze bys furt menil placky a k tomu doladoval na kazete, krome toho vetsina i tech 3–8 ma pomerne velky rozsah na kazete..

                • tromboonen  

                  Z 8micky ani 9tky desitku neudelas, menil bys pul kola, desitka Ti vydrzi a dokonce muzes (+ paky, prehazka a smyk) uvazovat o upgrade na 11tku, kdybys chtel, u dnesniho kola uz bude orech 10–11.. ale myslim, ze to neni nutne, ten pastorek navic je nezka vec, ale nespasi..

                  • kubahb  

                    No a to upgradovani z 8–10 na 11 by vyslo tak zhruba na kolik?

                    • tromboonen  

                      Z osmicky vymenit vse co souvisi s pohonem, z devitky mozna naboj a orech zustane, z desitky pokud nebude orech X let stary urcite… takhle k tomu nepristupuj, je rozumne (at uz z duvodu budouici kompatibility a vydrze set-upu) jit minimalne do 9sp, idealne 10sp, 11tku nemusis nikdy potrebovat, ten rozdil od 10sp uz neni tak velkej, a 10 sp se bude vyrabet/dat servisovat dal..

                      Jestli nemas rozpocet na 10sp nove kolo (min. Tiagra), tak si pockej a kup na bazaru neco se 105 5600 (10sp. paky s opratema) nebo Ultegrou 6600 (ditto), ale za 15–20 se da na bazaru v poho koupit temer nove kolo s 10 nebo 11sp predpoledni/pos­ledni generaci, nejaka znacka na hline s karbonem, jen si musis pockat.. a kdyz jsme u toho ta karbon Merida z Aukra co nekdo odkazoval je za ty prachy super, pokud sedne geometrie neresil bych a koupil..

                      • kubahb  

                        Ty geometrie se prave bojim, nikdy sem na tom nesedel, radsi bych zvolil nejakou komfortnejsi. Zitra asi zacnu obrazet obchody a uvidim. Treba nejakej dobre osazenej starsi model do 20k by se mohl najit.

                      • Singlespeed  

                        Ořech na 11-speed je delší (pokud to není Mavic, ten byl delší vždy a dávala se podložka), takže z desítky na 11 je třeba vyměnit úplně vše kromě klik stejně jako z osmičky nebo devítky.

                        • tromboonen  

                          Jo, ja mluvil o Mavicu, ale dnečska uz je u vetsiny kol uvedeno 10–11, takze kdyz koupi relativne novou 10tku, melo by to byt do budoucna cajk, ne? Ale predelavat 10 na 11 je blbost..

                          • jecnak  

                            Na seriovkach s 10s je obvykle 10s orech, dost casto nejde orech ani vymenit. Svetla vyjimka je ten Mavic.

                            • Jakobo  

                              U Shimano nejdou zabrousit ty dosedaci plochy az k prirube? Nevim, jen se ptam.

                              • jecnak  

                                U nekterych naboju ne. Protoze pak voditko prehazovacky leze do dratu. U nekterych zas uz neni co brousit, proste je orech vice vyoseny dovnitr a u patky je mezi nejmensim pastorkem ramem vic mista. Druhy pripad mam u jednech kol od Notubes.

              • kubahb  

                Tak v tom pripade, neni lepsi to 3×8 aby ty skoky nebyly tak velky?

                • Singlespeed  

                  Trojplacka se na silničních kolech moc nechytla. 2×9, 2×10 je v pohode. Neřešit, jezdit.

                  • honhav  

                    mam trojplacku a je to v pohode… vsecko slape a funguje jak ma…turisticky model merida road ride (tzn predchudce toho co tazatel chce koupit). Kdyby byl vetsi nabidnu mu svoji, pac chci stavet cx…

                    • kubahb  

                      :-) merim 186cm .. Co presne to mas za model?

                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Nejde o to, že by trojplacka nechodila.

                      Má dokonce i svá pro: když se doplní nějakou vhodnou kazetou cca 13–26 nebo podobně, tak má i mezi velkými pastorky relativně jemné odstupňování. Velké překryvy mezi převody spoustě lidí nevadí, protože si i nepříliš zkušený jezdec najde bez přemýšlení ‚ten svůj‘ převod. Na trojplacce si libují málo zkušení a výkonní jezdci (ženy, děti) protože mohou za všech okolností jezdit pidlu v sedě. Typicky pak jezdí všechna stoupání >4% na nejmenší pilu, roviny na prostřední a až do klesání dávají (ale většinou zbytečně, protože stejně s malou kadencí) velkou.

                      (Nemluvím o alpských kopcích.)

                      Nejlehčí převod není až tak rozdílný: na trojplacce 30/26 = 1,15 odpovídá na typickém kompaktu přibližně 34/29; běžných kompaktních 34/28 = 1,21 odpovídá 30/25.

                      Pro děti je trojplacka s výše uvedenou kazetou 13–26 výborná, jezdí stejně v podstatě jen malou a prostřední pilu, takže ji používají jako dvojplacku, jen když je potřeba jet opravdu rychle a jsou ochotny šlapat i ve sjezdu, hodí velkou – zásadní výhodou je, že jim pak dospělí neujedou tolik.

                      U dospělce bez zdravotního omezení (i s mizivou výkonností) je jednoznačně lepší hned od začátku kompakt 50–34 a kazeta 10sp 28 zubů s tím, že se dá podle potřeby či vzrůstu výkonnosti vyměnit za nějakou jemnější s méně zuby.

                      Manželce jsem upravil převodníky na 48–34, může tak o něco častěji jezdit na velkou. Nová Sora nabízí dokonce kliky s převodníky 46–34; málo výkonný jezdec rychlejší převody stejně nepotřebuje, protože z kopce nešlape a jet 55+ km/hod – na které by už využil převodník 50 zubů a víc) – se prostě bojí.

                      V případě potřeby ještě lehčího převodu lze experimentálně nasadit bikovou kazetu (přestože je u přehazovaček Shimanem garantována spolupráce jen pastorky 27 nebo 28 zubů max.) nebo převodník 33 zubů (pak 33/28 = 1,18).

                      • tromboonen  

                        Amen, ale jak rikas, novy kolo pro dospelyho chlapa, ktery chce jakz takz jezdit se s tim kupovat nevyplati.. (leda na cestovani na tezko).. na normalni jezdeni by to znamenalo furt radit vpredu a zaroven vzadu protoze ty skoky tam jeste porad jsou..

                      • Espen  

                        Takže bikova 9sp.kazeta 11–34 by měla chodit? Zkoušel jsem dát na bika silniční 11–23 a nechodilo to ale vůbec.

                        • tromboonen  

                          Musi byt stejny pocet rychlosti.. teda jsou nejake vyjimky, nekde se to tu psalo..

                          • Espen  

                            Zase takový jádro nejsem, abych dal kazetu s jiným počtem pastorků a pak se divil, že to nechodí. Dokonce umím i nacvaknout tretry do pedálů :-).

                            • hony007  

                              Cožpak o to, nacvaknout je umí každé, ale včas vycvaknout, to už holt chce fištróna :-)

                              • Espen  

                                Každej asi nee. Nedávno tu bylo vlákno. Jak se nacvaknout? A zapomenout vycvaknout je stejný jako zapomenout ve stoupání šlapat :-).

                            • tromboonen  

                              No prave ze neco takhle chodi, ja nevim, MTB mam jen jedno a nejezdim na nem, ale kluci tady rikali, ze nektere MTB 9sp hazky chodi s 10sp silnicni kazetou tusim (nebo naopak??) neb maji stejnej krok razeni… ale jak rikam, ja s tim prakticke zkusenosti nemam..

                              • Espen  

                                Teď mi ale vysvětli, proč jsi psal tenhle komentář? Píšeš, že něco takhle chodí, ale nevíš. Nebo naopak, ale zkušenost s tím nemáš. Neber to špatně, ale v tom případě nechápu, že se vyjadřuješ k něčemu co nevíš? Přeci, když něco nevím, nebo tomu nerozumím, nemůžu se vyjádřit, protože si to myslím. Já mám totiž pocit, že se řešilo kompalibita shimano a SRAM.

                                • tromboonen  

                                  Tak sorry ze jsem se Te dotk, neco jsem tu o tom cet, tak jsem Te chtel posoupnout smerem k vyhledavani ve starejch vlaknech, ktere pravda neni nejjednodussi..

                                  • Espen  

                                    Nene, nedotknul neboj. Jen mě jako zajímalo co tě k tomu vedlo. V práci máme kolegu a ten nám prostě vždycky vstoupit do jakékoliv debaty, ať už byla o čemkoliv. Kola, psi, kočky, lodě, ženský, prostě úplně do všeho,i když o tom nevěděl vůbec nic. Radši jsme se všichni přestali bavit, než ho pořád poslouchat. Tazatel už kolo koupil, takže je vyřešeno.

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          To je divné, na trekovém kole silniční kazety 9sp 12–25 chodí s LX bez problémů, stejně tak LX přehazovačka se silničními duály 9sp.

                          • Espen  

                            Nijak jsem to pak neladil. Jen přehodil kazetu a šel zkusit. Jen mě zajímalo co to bude dělat. A nic moc.

                            • Vilém  

                              Tak mozna to neladeni. Protoze jinak neni zadny duvod, aby to nechodilo. Silnicni kazety vozili treba sjezdari, trialisti atd.

                      • Madtomas  

                        Mam na kole prave trojplacku 30–42–52 a vzadu 12–26. Neni u tech kompaktu prilis lehkej nejtezsi prevod? Premyslim nad novym kolem a nerad bych prisel o nejlehci prevod a zaroven bych chtel mit nejtezsi aspon tak tezkej jak ted (rad slapu i z kopce aspon na protoceni noh). Kdyz vezmu 50–34 a 11–28 tak by to melo byt ± stejny ze? Nikdy sem na dvojplacce nejel tak nechci byt prekvapenej :)

                        • Singlespeed  

                          50×11 je cca 0 5% těžší než 52×12. To je matematika základní školy…

                          • Madtomas  

                            Jo, uz sem si to taky spocital. Slo me o to jestli tam neni nejaky dalsi prekvapeni, ale asi ne :)

                            • Singlespeed  

                              Možná tě překvapí, že když shodíš na malou, budeš vzadu o dost pastorků dorovnávat.

                              • tromboonen  

                                Jo, to je neprijemne to doladovani, ale holt kdo nedava v kopcich 39, tak to tak musi resit.. jinak jeste se mi nestalo, ze by mi nestacil 50×11, a kdyby, muzes tam dat 52… zato 39×23 mi nestacil hrube, nekdy mi nestaci ani 34×28, vesmes v zahr na deslich nebo vrutal sklonenych kopcich, ale to uz je o tom ze mam dost..

    • Jakobo  

      Tak nove kolo si klidne kup, ale mezi nami devcaty 30–40 km 2× tydne ujede kdejaka babka na ukrajine. Takze pokud si kupujes nove kolo jen kvuli tomu najezdu, tak s klidem jezdi dal na tom crossovem, mozna pojede lip nez ten Author. Ten je za tu cenu neprodejny. V teto cene se podivej na nejaky Polygon, ten koupis na Sore s karbonovou vidlici za 12 t. Za 15 t uz mas kolo na Tiagre s dutou osou a s Aksiama http://www.polygonbike.cz/…8-3-kg-mavic Ted si to porovnej s tim srotem od Authora, to musi koupit jen blazen.

      • ˘Ö˘ Krab  

        Ale ne, jde o rozdílné přístupy, každé kolo si svého jezdce najde. Polygon má jinou geometrii, jiné zaměření. Ale jak už jsem psal dřív, 400 je z levných hliníkovek pravděpodobně nejvýkonnější, o několik tříd nad 300.

    • kubahb  

      Tak mám nakoupíno. Zašel jsem do místního obchodu, chytnul jsem pěkný slevy na kola Kellys .. a výsledek: http://www.kellysbike.com/…-kola/arc-30#…

      Pod 20k jsem se dostal.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse