Ola riders, nemůžu se rozhodnout mezi 2ma endury a nechci vybrat špatně. Přikládám odkazy, podobné specifikace, zdvihy atd, jen jiné rámy a značka tlumení.
Nehledě na cenu
Ola riders, nemůžu se rozhodnout mezi 2ma endury a nechci vybrat špatně. Přikládám odkazy, podobné specifikace, zdvihy atd, jen jiné rámy a značka tlumení.
Nehledě na cenu
Nepřesvědčilo vás ani to DVO tlumení u toho RM?
Mě by na něm štvaly náboje. A kazeta SLX když zbytek řazení je XTR je taky vtipná.
Naživo ty náboje vypadají luxusně, záleží co vydrží. A já bych jen uvítal kazetu místo 45 tak 50–51z
Mohl by na tom být třeba Ohlins, ale kvůli PressFitu bych ho prostě nevzal. Mondraker má BSA střed. Navíc je o 30 tisíc levnější.
Kvůli takové chujovině zavrhnout kolo?
Jo. Presfit mi domů nesmí
Přesně tak. Tak jsem se podle toho kdysi rozhodoval.
A kolik kol s PF jste s empetrojkou měli?
Naštěstí jen jedno. A vždycky prasklo dřív, než se něco stalo z PF. Nicméně PF pro mě nemá žádnou výhodu. Jen je levnější na výrobu. Nevím jestli je to u carbonových rámu jinak. Ale u hliníku mám naprosto jasno.
Takže oběť zdejších diskuzí.
Jako že zdejší diskuze mohou za šetření ve výrobě? Zajímavý konstrukt.
Ne, vůbec jsem neřešil náklady a (ne)výhody PF. Jen ono „Nemám s tím vlastně žádné špatné zkušenosti, ale do baráku mi to nesmí, protože na BF (jiném fóru) jsem četl…“. Už jsem to tu psal několikrát. Na kole mi křupalo už kde co (shodou okolností PF zatím ale ne). Aplikovat logiku výše, tak bych na rám nemohl dát už nic kromě košíku na bidon.
V rámci vyvážené diskuze: mne třeba PF střed trochu křupe (pouze v silném záběřu ve stoje a ještě jenom někdy:-))
A jsi si jist ze to je PF? Podobny priznaky mi delal nedotazenej prevodník ;)
No začlo mi to dělat poté, co mi původní střed nalisovali do nového rámu, ktreý jsem dostal v rámci reklamace. Převodník je utaženej, zalepenej zajišťovačem závitů a šrouby jsou pro jistotu ještě poznačený fixou.
Označil si mě obětí zdejších diskuzí, tak to ale není. Mě prostě vadí, že výrobci aby ušetřili, přijdou s něčím novým a snaží se to nabízet jako nějakou super věc. Já mám rád prostě BSA závit. Mám na to stahováky. A problémy jsem s ním také neměl. Obecně nerad něco někam lisuju a když je možnost závitu, zajásám. Pokud to není ztracená DUB matice :)
Takže když jsem kdysi uvažoval jestli Commencal Meta nebo Bandit, tak jedním rozhodovacím kriteriem bylo BSA vs. PF. Někteří výrobci se sami od PF vracejí k BSA. Oni budou vědět, proč se tak rozhodli. I když to možná kecám, měl jsem za to, že Canyon se vrátil k BSA ale jak tak koukám, Spectral (nevím jak ostatní) jsou stále PF.
Když to vezmu v extrému, tak BSA mohu sundavat každý týden a maximálně ožvejkám misku špatným klíčem. Ale dosedací plocha bude pořád stejná. Naproti tomu PF bude mít omezený počet nalisování a stáhnutí. Ale jak jsem psal, dřív mi praskl rám, než bych se trápil s PF :)
Je to můj pohled na věc, moje rozhodování, moje kole, můj střed, můj závit :) Módní trendy jsou mi volný asi tak jako vnitřní vedení bowdenů/hadic.
vidím to úplně stejně …PF jbyl pouze krok jak vypustit jeden krok ze strojního obrábění a tím ušetřit… PF jako řešení někdy fungoval, někdy ne…vzhledem k tomu že se po x letech výrobci zase vrací k závitu asi toto řešení tak dokonalé nebylo …
Mám na všech kolech PF s Praxis středy a žádný problém nemám.
někdo měl někdo neměl a věřím že většina neměla.. ale jak říkám určitě mají důvod vrátit se zpět k závitu jinak by to nedělali
Jenže ty předpokládáš nějaké technické důvody, ale můžou to být třeba marketingové důvody, změna dodavatele, nebo je teď už třeba lacinější výroba BSA středu…
To asi těžko.
U karbonových rámů znamená BSA nutnost hliníkový vložky. Řezání závitu je pomalejší a náročnější operace, než pouhá díra, na tom se nic nemění.
Prostě sledují trendy a možná je i uměle vytváří, dřív byla strašná móda lisovaných středů, širší mufna, je to tužší bla bla bla, ve výsledku je to problematické, na dobrých kolech BSA už skoro nebylo, tak se k tomu vrátili = konkurenční výhoda i přes nákladnější výrobu.
Otázka, co je levnější, jestli výroba přesné díry, nebo hliníkové vložky, která se vlepí do nějaké díry a nepřesnosti vymezí lepidlo…
Praxis to očůrává, misky jsou sešroubovaný navzájem. :)
Kdyz mas moznost dat praxis stred tak ses vysmatej. To sesroubujes a zadny blby krupani ze zalisu se nekona.
Jenže když přišel PF, ještě nebyl praxis střed. Který navíc z PF dělá BSA.
Stejný dotaz. Kolik kol s PF jsi měl?
K BSA se vrátil Spešl na Enduru 2019 jestli se nepletu
jj myslím že to je ono, důvod to asi má
Na stumpovi taky
Mel jsem 2×PF ram – hlinik i karbon (ted ceka na poskladani dalsi uz 3.pf)…a lupani dosud zadne, a to se obcas konala i bahenni"fekal party" :) tudiz prozatim nemohu rict ani popel…ikdyz zavit se mi nejak vzhledove libi nejak vic
Měl jsem PF na reignu a no problem, urcite to neni nijak rozhodujici parametr, zda ram vzit nebo ne …
S tou slevou, jakou máš, bych bral RM bez rozmýšlení, navíc případné reklamace vyřešíš přímo v BFI.
To je právě taky jedna z věcí kvůli které se přikláním k RM