Trekingové kolo +-10 tis. Kč z Mall.cz (Amulet Route 500)

9 nepřečtených
  • mertl

    Zdravím,

    Chtěl bych vás požádat o názor na níže uvedené kolo za danou cenu vůči kvalitě komponent, jelikož se v kolech nevyznám a nejsem ani žádný profi jezdec. Měřím 180, váha 85 kg, jízda po cyklostezce, silnici, polňačka, občas lesní stezka. Děkuji za názor.

    https://www.mall.cz/…et-route-500?…

    • yajda  

      Rozdíly v této cenové kategorii velké nejsou. To ti tady napíše asi každý. Přečti si třeba http://www.bike-forum.cz/…-rodice.html nebo http://www.bike-forum.cz/…000-max.html a jiná podobná vlákna a od toho se třeba odpíchni.

      Pokud je to jen na lehké občasné vyjíďky, tak i to vybrané kolo bude ok, ale pokud se do toho chceš víc ponořit a nastudovat si co přesně kupuješ, tak musíš chvíli číst a zkoumat :-) Ve starších vláknech je tu informací spousta…

    • Pán z Dubu  

      Podívej na toto https://www.youtube.com/watch?…

      Pokud je Mall.cz plnohodnotný cyklo obchod+servis, bude to třeba OK. Dohledej si více info o tomto konkrétním modelu u výrobce nebo ostatních prodejců.

    • scalar  

      U tohoto kola (a podobné to bude u všech kol v této cenové relaci) musíš akceptovat, že není plně funkční. Hlavní problém je v nefunkční vidlici, která nemá tlumení, rázy od terénu tedy vrací zpět do rukou a zad.

      • Singlespeed  

        U trekingového/cros­sového kola není funkce vidlice podstatná, neboť s ním nikdo v terénu nejezdí. Na cyklostezky, hladké polňačky a šotolinky stačí vyměnit pseudoodpruženou za pevnou a je vyřešeno.

        • scalar  

          Pro někoho to může být řešení, nicméně kvalitní karbonová pevná vidlice je otázkou 3 tisíc Kč a více, tedy to zvedne cenu kola o třetinu. Levné ocelové a hliníkové vidlice jsou loterie, mám hliníkovou s ocelovým krkem, která je celkem pohodlná, ale měl jsme dvě hliníkové, kterém jsem musel dát hned pryč, nedalo se s tím jezdit.

          Nicméně pevná vidlice bývá kratší, mění geometrii kola a jeho jízdní vlastnosti (menší stabilita v přímém směru, snížená řidítka…), když k tomu přidám menší pohodlí, tak je to řešení pro malé procento uživatelů crossových kol. Ale pro někoho (také se hlásím) je cross s pevnou ideální.

        • Erknold  

          No a pak tu jsou takoví, kteří sice jezdí 70 % po normálních cestách různé kvality, ale těch 30 % si stejně chtějí dát někde v lese. A v tutom se mi kros docela líbí. Docela snadno mě přesune někam po silnici, v terénu se mi ještě nerozpadl, dá se na něj dát v pohodě nosič, když člověk jede na výlet s drahou polovičkou a tahá s sebou kraviny a dokonce i blatníky :) Je to takovej dříč pro všechno.

          A rozhodně jsou jeho limity dále než mé :)

          S tou geometrií a pevnou vidlí jsem si říkal, jak to bude. Asi by to byla dobrá volba pro lidi jako moje mamča, co ujede za rok pár km a to vše po hezkém asfaltu, ale zároveň na tom chce sedět jak „paní starostová“.

    • Erknold  

      Teď jsem jel s kámošem, co má na kole podobnou radost. Rázy to nevrací. Pod jeho 80 kg se po pěti letech provozu prakticky nehla. Ta už nemá ani co vracet :) Ale to je daň za cenu.

      Když si člověk koupí mobila za 2500 nemůže očekávat, že bude fungovat stejně jako za 6000. U kola je to samé, rozumné funkční kolo bude mít cenovku možná k 15k. Čím jdu více pod tuto tím musím více počítat s tím, že něco nebude úplně super. A asi to nebude kolo, které bude člověka lákat si na něm udělat nějaký výlet 50 km, když bude hezky.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.