• Xhao

    Ahoj, rozhodli jsme se s přítelkyní pořídit si kola a od této sezóny začít aktivně jezdit… Dokonce jsme říkali, že se těsně před létem vydáme na kolech do Itálie ze Salzburgu :-D…

    Potřebuji si tedy pořídit jízdní kolo. Jelikož bych rád občas sjížděl i méně sjízdné terény, lesní cesty a jiné, tak bych pořídil kolo horské (MTB). Měřím 175 cm a váhu mám někde kolem 70 kg.

    Bohužel jsem ještě stále student VŠ a tak mám omezený finanční rozpočet. Kolo by nemělo přesáhnout hranici 10 000, čím méně, tím lépe. Kolo si nechci nechávat sestavit od místních stavitelů. Chci si ho zakoupit na některé prodejně, nebo e-shopu.

    Nájezd očekávám maximálně 2 000 km za rok. (Alespoň prvních pár sezón)

    Poradíte mi prosím nějaké únosné kolo? Vím, že je to jako požadavek na herní notebook do 10 000, ale tak to prostě je a víc do toho vrážet nechci. To bych potom žral jen chleba a pil vodu… :-D

    Předem děkuji ;-)

    0 0
    • Fran-tic  

      kolo za 10 by ti stejně ani nikdo neseskládal, takže můžeš být v klidu. Bazar ti taky nevoní? Jinak tam není moc co radit do těch 10…je to jen horší a méně horší

      0 0
    • n04r3d  

      http://www.mojekolo.cz/…e-black-2014

      http://provereno.koloshop.cz/…6395971.html

      http://www.polygonbike.cz/…a-5–0-alivio

      prohledej internet projdi nějaký výprodeje ale těch 10k je fakt asi málo na nějaký vybírání

      0 0
    • Seky  

      Nevím co tady od toho čekáš?

      Za tyhle peníze je jednoznačně nejlepší bazar, ale chápu tě, že do toho nechceš jít, když se v tom nevyznáš. V tomhle je ten bazar dvousečná zbraň.

      Jednoznačně nejlepší volbou je nechat si kolo postavit. I když to nebude žádnej zázrak, pořád to bude o poznání lepší jak hotovka na krámě.

      Koupí kola v kameňáku dostaneš za tyhle peníze zatraceně mizerný kolo. Pokud šáhneš ještě po něčem značkovým o to horší volba. Když už chceš jít touto cestou, tak se dívej po neznačkových kolech, po výprodejích, slevách, nebo loňský modely. Tam máš šanci, že dostaneš možná aspoň o něco lepší kousek s lepší výbavou.

      Dost pochybuju o tom, že ti značkový kolo za 10 vydrží cestu co plánuješ, obzvlášť jestli pojedete „na těžko“.

      0 0
      • Xhao  

        Děkuji za odpověď..

        Prohledám internet, jelikož mám na výběr ještě dost času, můžu si počkat na nějakou dobrou akci…

        Akorát jsi mi lehce znechutil můj úmysl udělat si výlet do Itálie… Z Rakouska tam vede nějaká cyklostezka a dohromady to má asi 500 km… To jsem netušil, že takovouhle cestu kolo za 10 000 nezvládne…:-(

        0 0
        • Fran-tic  

          ale zvládne… letos jsem jel na starém oceláku (ten hnědý v profilu) na hodně těžko z česka do chorvatska, nejen po cyklostezkách a přežil. Jinač moje rada je ta, že bych začal v rakousku co nejvýš (protože eurovelo cyklostezsky jsou hlavně přes rakousko a nemají to dotáhlé až k moři :) ) respektive přes rakousko největší cykloporno a slovinsko začlo podle map :)

          0 0
          • Xhao  

            Já koukal na cyklostezku Alpe Adria, která vede do letoviska Grado… Tam se pár dní vycachtat a zase nějak zpět… Myslím si, že pro začátečníka je tahle cesta ok … :-) Nějak mě omrzelo letět někam na týden, tam se válet a zase letět zpět. Proto jsem přemýšlel o koupi kol a podniknout takovýhle výlet… Přítelkyně souhlasí a tak se to asi i uskuteční :-D..

            0 0
        • Seky  

          Zvládne, nezvládne, toť otázka. Samozřejmě, pokud to kolo po nákupu nejprve zajedeš a vychytáš výrobní vady, které každé kolo obzvlášť hotovky na krámech mají, tak pak dojedeš. Pokud ho teda nepřetížíš bagáží. Tyhle levný kola mají výplety z levných drátů a když naložíš nosič na plno, tak stačí pár projetejch děr a už to začíná praskat.

          Nechci tě zas moc děsit a dělat z toho horor. Ale vřele doporučuji než se na takovou cestu vydáš, tak na tom kole těch 500 km najezdit nejdřív na kratších výletech v okolí ať se s kolem zžiješ, zjistíš jestli je vše ok a odhalíš případné výrobní vady, které ti zavčas může prodejce v záruce opravit.

          0 0
          • Xhao  

            To je jasný, že nekoupim kolo a rovnou z krámu nepojedu do Itálie :-D… Určitě je zajedeme, než-li něco takového podnikneme… To by me ani ve snu nenapadlo ;-)

            0 0
            • Seky  

              To by ses divil kolik lidí taková pitomost napadá.

              0 0
    • scota  

      Chtěl bych bílé víno za 8 Kč. Lituji v této cenové hladině vám mohu nabídnout akorát vynikající mošt ;-) (Jáchyme, hoď ho do stoje).

      http://www.4ever.cz/…a-26/convex2

      http://www.4ever.cz/…a-26/red-hot

      0 0
      • scota  

        Poskytujeme záruku 36 měsíců na celé kolo, nikoliv pouze na rám.

        0 0
      • Xhao  

        Presne na tohle jsem si vzpomel, kdyz jsem tohle tema zakladal … :-D

        0 0
      • Pajas04  

        Filmy možná znáš, ale v levnějších kolech se očividně vůbec neorientuješ.

        Ta kola, která jsi zde postnul, jsou podstatně horší než návrhy nahoře. Než radit blbě, to už příště raději neradit…

        0 0
        • Kubiczech  

          Ani filmy, to víno mělo být za osm pade. (:

          0 0
    • scota  

      Před dávnými časy jsem jako student VŠ jel do Chorvatska a Černé hory na kole za méně než 10 000 Kč a taky to šlo:

      http://cestopisy.xf.cz/index.php…

      Jo a ještě něco preferuji české firmy. Myslím, že je to jediná šance proti záplavě levného šmejdu z Asie.

      0 0
      • Fidži_CZ  

        A co je 4-EVER? Stejný „levný šmejd z Asie“ jako ostatní kola za 10.

        0 0
      • Seky  

        Docela bych rád znal nějakou českou firmu co dělá kola do 10.000,– Ať pátrám v paměti jak chci žádnou nenacházím.

        0 0
        • scota  

          4ever alespoň ty kola montuje na Moravě. A Leader Fox taky:

          http://www.youtube.com/watch…

          26" Deore/Alivio/Acera (3×9) už myslím na cykloturistiku uj­de:

          http://e-shop.leaderfox.cz/…2000101.aspx#…

          0 0
          • Fidži_CZ  

            Myslíš, že je to taková výhoda, že to smontoval Čech, aby sis koupil znatelně hůř vybavené kolo?

            0 0
          • Seky  

            Jinými slovy, kompletní výroba ásie, jen to na moravě zkompletuje pár chudáku pracujících za minimální mzdu. To má k českýmu výrobku hodně daleko.

            Například takový RB. Každý nepochybuje to tom, že to je český kolo. A já se ptám dá se vůbec za český výrobek považovat kolo, kde v česku byla vyrobena pouze ani né 1/4 toho kola?

            0 0
            • Singlespeed  

              Krome ramu je RB taky komplet Asie

              0 0
              • scota  

                Až na Race Face to je Canada, ale myslím že materiál mají z USA. A nezapoměn ráfky Remerx a gumy Rubena.

                0 0
                • Vilém  

                  Pochybuju, ze RF stale vyrabi v kanade, ty jejich levny sracky tuplem.

                  0 0
                  • scota  

                    V továrně jsem sice nebyl, ale převodníky RF Turbine jsem loni kupoval s nápisem navrženo a vyrobeno v Kanadě.

                    0 0
                    • Vilém  

                      U turbine prevodniku bych tomu mozna i veril, u zbytku spis ne.

                      0 0
          • Erknold  

            Leader Fox montuje v Budejcich a asi i lakuje. Ale kde je svařen rám, kdo ví.

            0 0
    • Xhao  

      Mimochodem, poslední kolo co jsem měl byl celoodpružený Olpran za 3 000 z Globusu před 8 lety… Pak jsem byl jednou na týden s kamarády na Božím Daru a zde jsem jezdil na 12 let starém trekovém Authorovi, přičemž jsme jezdili denně cca 70 km převážně terénem, včetně sjezdu sjezdovky…

      Takže pro mne bude jakékoliv nové kolo jako National Geographic a myslím si, že je pro mne kolo do 10 000 dostačující. Nejvíce se mi zatím asi líbí ten Mongoose :-)

      0 0
      • Seky  

        Tak ho ber. Za ty peníze to snad ani nemůže mít lepší základ. Hlavní věci jako brzdy a vidlice jsou na tu cenu jedno z nejlepších co se dá pořídit. Osobně mi nesedí řazení od Sramu, ale to se dá případně za čas, za pár korun vyměnit (do tisícovky).

        0 0
    • n04r3d  

      a nebo možná ještě něco od němčíka

      http://www.cyklonemcik.cz/…eore-27speed

      0 0
    • vojta1616  

      Párkrát bych omezil návštěvu restauračního zařízení a přihodil bych 2000 a vzal toto http://www.polygonbike.cz/…e-raidon-air

      pokud ti teda ta 20,5 nebude velká …

      0 0
      • scota  

        POLYGON WARRANTY TERMS AND CONDITIONS

        Warranty Coverage Area

        1. Frame and rigid fork only
        2. The quality of the paint and the stickers are not included in the

        warranty…

        0 0
        • Vilém  

          Ani me to neprekvapuje, kdyz si vzpomenu na jedno vlakno, kde vlastnik jejich celopera resil kvalitu laku, ktery vypadal, jako by byl praskly ram.

          0 0
    • Erknold  

      čoveče já nevím, s takovýmto limitem a požadavkem na spolehlivost bych v nějakém bazaru za pár korun koupil horáka 26 s pevnou vidlí a návarkama na V. Koupil bych si do toho nějaké kola s nerez výpletem a dal nový pohon Alivio. Ve výsledku bych byl do 10k, měl spolehlivé a fungující kolo.

      0 0
    • drood  

      Já bych šel do tohohle. Nemít na čem jezdit, už by bylo doma:http://www.cyklobazar.cz/…ikost-55cm-/ . Jen za přední světlo dáš 4kkč. Nepotřebuješ už dokupovat osvětlení, blatníky atd. A je to německá kvalita… Ale možná už je pryč.

      0 0
      • Vilém  

        Jo to se mi libi taky, mit pro ne vyuziti…

        0 0
    • Hnoj  

      Mam zrovna k mání MTB Force Virtus, kdybys měl zájem, můžu to poslat za 9500Kč. Vel 17,5".

      0 0
    • tigermoth  

      tohle se válí na cyklobazaru. Vzduchová vidle, hydry (i když těžko říct jaké), napsal bych mu být tebou o nějaké bližší info (jaké měniče, řazení, typ brzd, a vůbec co nejvíc o tom kole) a dal to sem, znalců komponentů je tu dost a dost.

      EDIT pro rejpaly: ne opravdu nejsem prodávající.

      0 0
      • Vilém  

        Od pohledu sbirka vcelku historickych dilu.

        0 0
      • Ruda  

        je to už letitý kousek – odhaduji 2005–2006; kliky i vidle jsou určitě novější, ale i tak

        0 0
    • Xhao  

      Jen jeste dotaz… Nejspise jeste chvilku pockam, protoze do ± kvetna casu dost.

      Jelikoz ho budu vybirat i pritelkyni, se stejnyma pozadavkama. tak co by to kolo melo mit, aby bylo alespon uchazejici?

      Znovu opakuji, ze kolo nebude jezdit nejaky prisernosti… Predevsim cyklostezky, nejakou polni cestu a asfalt… Zadny megasutry, rozflakany cesty a sjezdy neplanujeme… A kdyz na to casem prijde, tak koupime napriklad novou vidlu atd…

      ---->

      Takže, vidlice jestli jsem dobre pochopil, tak XCR. (Je velký rozdíl mezi XCR a XCM – ano, cetl jsem o tom tady na foru, ale pro nase vyuziti? Mam dat pripadne prednost jinemu dilu na kole na ukor XCR? XCT nebrat ircite, ze?

      ---->

      Kazeta, presmykac, razeni, menic Alivio/Acera ?

      ---->

      Brzdy od Tektro ?

      Stále se bavíme o ceně ± 10 000

      Díky moc… :-)

      0 0
      • oberleutnant Weiss  

        Jestli to chceš na asfalt a sem tam nějakou tu polňačku, pouvažuj nad pevnou vidlí – u kola za desítku nebude odpružená vidle stát za nic a na uvedené trasy bude jen zbytečnou přítěží…

        0 0
      • Pajas04  

        XCM a XCT nemá smysl.

        Na tohle použití Altus/Acera bez problémů.

        Kazetu, přesmykač a řetěz neřešit vůbec.

        Brzdy – zcela základní hydraulika od Tektra je pořád mnohem lepší než V brzdy.

        Čekat vůbec nemusíš – pokud sedne velikost, tak do 10k nic nového lepšího než tohle http://www.polygonbike.cz/…ada-5–0-akce neseženeš.

        0 0
        • jaja01  

          +1

          0 0
        • Erknold  

          Zase za těch 20 let co se montují vecka jsem neslyšel, že by se někomu zavzdušnily. Což se o hydrach říci nedá. A vecka brzdí podle špalků.

          0 0
          • Fran-tic  

            polemiku o brzdách v a hydra bych nechal na jindy. pro hobíka je mnohem příjemnější brzdový projev hydraulických a pokud nebude vyndávat kolo a mačkat brzdu, tak je to i blbuvzdorné

            0 0
            • Erknold  

              Já to bral z pohledu udržovatelnosti, když s tím chce jezdit dlouhé štreky v cizině. Pokud by mu stačili V, tak může zkusit i nějaké menší české značky, třeba Sprinter.

              http://sprinterbike.cz/index.php…

              Ale teda raději bych si nechal poslat přesnější specifikaci, jelikož zde píšou ještě minulou generaci Alivia. Ale i s tou znám dost kol, co na ní ujeli tisíce km.

              0 0
      • Pan.Fazole  

        pevnou vidlicu

        0 0
    • Smazaný účet  

      Přidam taky dotaz, kdyby jste věděli o levnym zimáku, tak to 6000KČ velikost na 2m chalapa tak mi dejte vědět, takže kolem 21 –23 palců.

      0 0
    • liborsl  

      Já mám tohle: http://www.cyklonemcik.cz/…27speed-disc Na moje ježdění plně dostačuje, akorát jsem tam nechal za 500,–Kč dát vidlici Suntour XCR.

      0 0
    • Brian1986  

      co třeba tenhle Pells http://katalog.intersport.cz/…irst-26–2012 taky jsem v létě vybíral kolo do 10t a vzal jsem tohle, jsi s ním spokojený, ale určitě ho někdo pohaní a zašlape mě do hlíny :-D

      0 0
    • Xhao  

      Především děkuji za to, v jakém počtu jste se zde sesli a radili mi. :-)

      Chci se zeptat jeste. Co tohle kolo s tim, ze bych do leta, nebo na dalsi sezonu vymenil vidlu za XCR. Prijde mi to jako dobry pomer cena/vykon. Kde je hacek, at vim do budoucna.. :-D

      http://www.axit.cz/…mp-2012.html

      0 0
      • Fran-tic  

        jako nevidím důvod, proč ne. předpokládám, že se ti i více líbí :) ono tam není nic moc co vymýšlet. I na té vidlici něco pojezdíš, ale výměna ti zpříjemní život :) nejdřív jsem chtěl napsat, že když už měnit vidlici, tak aspoň základní vzduch (třeba raidon), ale zas pro tebe bude lepší tam dát xcr a třeba šetřit na nějaké oblečení nebo nové pláště, takže pohoda :)

        0 0
        • Xhao  

          Hm, maji jen Mko, ja se ted meril a mam 177 cm… To uz potrebuju Lko, ne? Asi jsem vyrostl :-D…

          0 0
          • Vilém  

            S touto vyskou by to na M klidne mohlo byt.

            0 0
            • Xhao  

              Nejlepsi ho kdyztak objednat a jet si ho do Nachoda vyzkouset, ze? Akorat se ta cesta dosti prodrazi, no :-/…

              0 0
              • Seky  

                Záleží na konkrétní geometrii. Já mám 176 cm a jezdím vpohodě M. Záleží hlavně na délce horní rámové trubky, pokud je pro mě v rozmezí 585 – 595 mm tak je to OK, zbytek si případně doladím výměnou představce. Tohle je to nejhlavnější. Výšku sedla, to je to co řeší každej trouba, při vybírání kola, si dokáže každej trouba poladit sám, otevře rychloupínák a vytáhne, nebo zasune sedlovou trubku. Při délce sedlovky 400 mm, máš 30 cm na nastavení. Délka posedu se dá ovšem rozumně měnit představcem max. ±2 cm.

                0 0
                • Xhao  

                  A to jsem si myslel, ze koupit kolo je naprosto primitivni :-D

                  0 0
                  • drood  

                    Normálně je, jen na BF je to raketová věda :)

                    0 0
                  • scota  

                    Slušný výrobce nabízí min. tabulku velikostí.

                    0 0
    • Cykloš  

      Řešil jsem podobný problém, o to hůř že mám přes 100kg. Potřeboval jsem MTB do 10k a roční počet kilometrů jsem mýval 1000–1500 a mám v plánu najet dvojnásobek. Všude, jak v obchodech tak tady jsem slyšel hlášky že kolo do 10k, pro mojí váhu a využití ne, že tak 16–17. Prošel jsem celé fórum, a slyšel jsem relativně hodně chvály na GT Avalanche, a taky se mě začalo strašně líbit. Přemýšlel jsem o Avalanche 3.0 za 10,5k , ale prý má podle většiny tohoto fóra „nepoužitelnou“ vidlici, je relativně těžkej cca 14kg. Chtěl jsem spíš Avalanche 2.0. Nakonec jsem ho koupil ve slevě na Mall.cz za 11 400,–. Takže jsem v podstatě za skoro 10k dostal kolo, které má oficiální maloobchodní cenu 18,5. První dojem fantastickej, nicméně vzhledem k tomu, že přecházím s trekového autohra-stratose, tak to není tak objektivní.

      Mimochodem, také plánujeme s kamarádem Salzburg-Itálie.

      0 0
      • Xhao  

        A jak to planujete? Do Solnohradu vlakem, nebo na kolech? Ja resim, jak zpet z Italie…:-)

        0 0
        • Cykloš  

          Do Solnohradu vlakem od ČD by to mělo být za litr. A nazpátek bych chtěl využít jednu nabídku ÖBB „Einfach-Raus-Ticket“ za 22,5 euro na osobu. Je to jednodenní skupinovka pro dvě osoby, ale problém je, že se musí jen regionálníma rychlíkama, a nemůže se ICE/RailJet (Z Villachu do Linze – na osobu cca 55 euro) To je co se týče Rakouska. Z Itálie asi pojedem nějakým místní osobákem do Villachu. A z Linze opět s ČD. Další možnost je BUS student agency, to je za 1800 celkově i s kolem, ale kolo musí být zabalený, musí se to bookovat a ještě ti ho tam nemusej vzít. Vlakem by to mělo vyjít do dvou tisíc…

          Tím vlakem asi tak, že dojedeme do Villachu, odtud v 7 na Prahu, kde to je v půl deváté večer…

          To jsou moje závěry z vyhledávání po netu, mohl by se přidat nějakej zkušenější biker, co už tohle absovoval, a podělit se o zkušenosti?

          0 0
    • vanderpoel  

      s rozpoctem 10k asi takto: projdi par kramu, podivej se na par e-shopu. a pak si kup to kolo, ktere se ti nejvic libi. tim myslim vizualne.

      0 0
      • Xhao  

        http://www.axit.cz/…mp-2012.html

        Tady asi neni co resit, myslim si, ze cena/vykon dobra a vidlici si pripadne treba pristi sezonu vymenim za neco poradnyho…

        Ja ted jen premyslim, jestli jeste pockat, zda se nevyskytne neco i pozdeji (casu dost – je teprve leden) a nebo ho koupit…

        0 0
        • Pajas04  

          Cena/vykon se da, ale nahoře v odkazech máš i lepší…

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce