Krosové/trekingové kolo do 20k

28 nepřečtených
  • mihal23cz

    Zdravím,

    již delší dobu si lámu hlavu s výběrem trekingového kola na občasné ježdění do práce a sem tam nějakou tu vyjížďku po lesích (běžné cesty, žádná divočina). Nečekám, že se ze mě stane každodenní cyklista, ale zároveň bych byl nerad, kdybych kvůli výběru špatného kola na ježdění zanevřel.

    Když to shrnu: hledám něco univerzální, co bude v pohodě na asfaltu, ale nebudu se s tím muset bát ani do menšího terénu.

    Postupně jsem svůj výběr zúžil na tahle kola.

    GT Transeo Expert

    Specialized Crosstrail Sport

    Merida Crossway 500

    Je některé z nich výrazně lepší než ty ostatní nebo je to prašť jako uhoď? Případně tip na nějaké jiné trekingové kolo do 20 000 Kč?

    Předem díky za odpovědi.

    0 0
    • Mart7  

      Proč jsi se rozhodl pro trekové? Budeš vozit košík, brašny? Do lesa potřebuješ trochu vyšší zdvih vidlice, 55 mm je dost málo u Spešlu. Náboje i brzdy jsou bídné u všech.

      0 0
    • doubeq  

      Za dvacet se dá koupit i rozumný 29" mtb, na tvoje požadavky bude s dobrým obutím lepší a pohodlnější, než trek.

      0 0
    •  

      Loni jsem na takový ježdění jak popisuješ pořídil fitnesku s karb. pevnou vidlicí, 40mm pláště a najezdil na tom víc km než na horáku, celkem jsem si na tom oživil techniku protože jsem se s tím občas pustil i do terénu , už se na to na jaře těším

      0 0
      • mihal23cz  

        Nad fitneskou jsem taky uvazoval, ale netusim, jak bych na ni zvladal prave ten teren.

        0 0
        • Mart7  

          Karbonová vidlice něco pobere, ale mnohem víc musí utlumit plášť, klidně i o kámen cvakneš duši. Proto jsem psal, že do lesa je krosové kolo s 55 mm zdvihem vidlice málo. MTB za ty peníze bude mít 13 kg, ale na tvoje účely budou dobrý nějaké rychlejší pláště, klidně trochu vyšší tlak než pod 2 atm a zpřímit posed jde kratším představcem. Kross dělá použitelné kolo, pláště bys časem dal třeba Continental race king, vidlice je sice pružinová, ale dost citlivá.

          0 0
      • doubeq  

        Ale taková fitneska, která zvládne ten lehčí terén musí mít dobrý kola a asi nebude za dvacet…

        0 0
      • Honzis  

        fitnes kola byla dřív prostě silnička s rovnými řídítky a sotva 28 plášti, ale to je spíš slovíčkaření jestli to je cross s pevnou. Na 35mm slickách jsem taky jezdil v suchém terénu a nechá se, když člověk nejezdím po šutrákách a kořenech a vybírá stopu, taky v tom nevidím problém.

        0 0
        • scalar  

          Fitness je silniční kolo s rovnými řidítky určené primárně k jízdě po asfaltu. Má tedy geometrii rámu jako silnička s krátkou horní rámovou trubkou, krátká zadní stavba, silniční díly, silniční obutí.

          Cross je určený i mimo asfalt, polní a lesní cesty, geometrii má na rovná řídítka, delší zadní stavbu, pobere i širší pláště, crossové osazení.

          0 0
          • jardalee  

            jj crosovej ram pobere klidne i 50mm plaste ,ale je pravda ze uz jsou kliky hodne vysoko :) ja mam na krosovy silnicni plaste 47mm a je to pohodlny svezeni ,jinak zajimava alternativa jsou ty mtb 27,5" s 29er kolama a 42c plastema

            0 0
          • Honzis  

            jo, můj koment patřil k tomu že fitneska s 40mm plášti asi není úplně fitnes :-)

            0 0
    • Čipera  

      Už to tu párkrát bylo. Trekingová kola bejvaj za tyhle peníze poměrně špatně vybavena o proti třeba 29" mtb kolum. Na takové ježdění bych hledal nějaké 29" s pevnou vidlicí a zkusit oslovit třeba nějakého stavitele, kde se za tyhle peníze můžeš dostat na zajímavý pomer, cena výbava se slušnou vahou.

      0 0
      •  

        za necelých 25 jsem loni koupil fitnesku s pevnou karbonovou na 2×11 Ultegra a hydraulikama Sh, 9.31 kg, tohle mi zas tak drahý nepřipadá

        0 0
        • Čipera  

          A myslíš že fitnes kolo je opravdu to co hledá? Občasné ježdění do práce a občas po lesích. Za mě bude mtb s uzsima plastěma a s karbonovou pevnou vidlou mnohem pohodlnější a vsestranejsi. Sice píše žádná divocina, ale když ho napadne přejet si nějaký kořeny, nebo vyrazit nějakou horší cestou nebude ničím limitovanej.

          0 0
          •  

            to samozřejmě nevím, já jsem dal pláště g-one 40 mm, kazetu 11–36 a pro lehčí terén jako většina v Jizerkách a českým ráji je mě sakra baví asi víc než kdybych na 29 měl dá pevnou

            0 0
            • Čipera  

              Tebe to třeba baví otázka jak to bude bavit tazatele. Nejlepší by bylo kdyby vyzkousel. Může ho ježdění po čase chytnout začne posouvat hranice a brzo mu fitnes kolo nebude stacit a nebo taky nemusí, ale to jsou jen kdyby. Každopádně za mě mtb s pevnou vidlicí je to asi nejvsestranej­si kolo.

              0 0
    • zeden  

      mám 29er HT i trekingové kolo ve specifikaci mírně horší než jsou kola v tvém výběru. jezdím jen po práci na výlety a výjezdy. na každém z kol necelých 1tis km/ročně. kvůli subjektivními pocitu a radosti z jízdy bych na MTB delší úseky po silnici nebo stezkách už nejezdil, je to pruda. horáka si beru jen do hor, na traily nebo do lesa. na výlety po silnici, přejezdy po městě nebo kombinace silnice/cyklos­tezky/ nerozflákané polňačky je subjektivně trekové kolo lepší, rychlejší převody, míň rozhoupaná vidlice a užší pláště prostě dělají svoje.

      pokud se rozhoduješ nad pouze jediným strojem, vyber si jedno z těch tří, všechna jsou úplně v poho.

      0 0
    • detoxy  

      V roce 2010 jsem se podobně rozhodoval a koupil Meridu crossway 800, najel na ni 33tkm a v roce 2016 vyměnil cx Trek Boone, můžeš mrknout ke mě do profilu. Cross/trek kola jsou dnes v útlumu a výrobci osazována horšími komponenty oproti mtb. Na druhou stranu mi přijde nesmyslné na dané použití kupovat mtb a na něm vyměnit pláště, převody, vidlici. Za mě rozhodně řešením je cx nebo gravel, s plášti 35mm. Jen je třeba se srovnat s berany.

      0 0
      • Mart7  

        Nemůžeš porovnávat CX s kvalitním karbonem a hliníkový gravel, který i v nejlevnější variantě stejně přešvihne plánovaný rozpočet tazatele. Sám jsem zkoušel Cannondale Super z ballistecu s kvalitními výplety a plášti. Na hrubém asfaltu i některým dírách byl pohodlnější a samozřejmě mnohem rychlejší než moje MTB, ale taky to kolo bylo 3× dražší…

        0 0
        • detoxy  

          Samozřejmě máš pravdu, nicméně dnes už je spousta cyklokrosek za daný peníz. A na daný povrch jsou rozhodně vhodnější než mtb. A pokud přehodí na bezduše a sníží tlak, tak i na levným kole dosáhne pohodlí a rychlosti.

          0 0
          • jardalee  

            ono to tu zapadlo ale stejne tak si muze koupit ,nebo nechat postavit MTB 27,5" s vidlici typu raidon s hlinikovyma nohama a vybavou alivio/deore ,kam muze podle nalady dat bude vyplety 27,5" s plastema 2,2" do terenu ,nebo prehodit 29er s plastema 35–42c ,vyhoda tohohle reseni je ta ze se nemeni nejak vyrazne vyska stredu od zeme a obvod tech vypletu je podobnej

            0 0
            • Mart7  

              Souhlasím, případně normální MTB pláště s hladším vzorkem. Bezduše pro dojíždění do práce jsou spíš starosti navíc, musíš na to mít ráfky a pláště, takže zase další investice.

              0 0
          •  

            A pokud přehodí na bezduše a sníží tlak, tak i na levným kole dosáhne pohodlí a rychlosti.

            pobavila nedělní poobědová pohádka :-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.