• Jodi

    Zdar,

    Uvazujem ze by som nahradil svoje HT za fulla.

    Cenovy strop som si dal cca 40.000 czk.

    Vzhladom na cenovy limit sa pozeram skor po starsom rocniku. Pozeram hlavne teda po 26" a 27,5". 29" nechcem.

    Do uzsieho vyberu sa dostali tieto 3 biky:

    GHOST AMR 5900 2013

    GT SENSOR 2.0 (modrá) 2013

    Canyon Nerve AL 6.0

    Co by ste z tohoto vyberu odporucili?

    Dik

    • raptorak  

      Ghost

    • TeryPV  

      S Nervem ani AMR chybu neuděláš. Nicméně Ghost má lepší vidlu (pokud se nepo…) a lepší brzdy Deore X alivko.

      Vzhledem že Ghosta jezdím a po zkušenostech mi i nejvíc sedí jizdní projev tak doporučuji AMR :)

    • Luk02  

      Ještě se dá okolo 4Oti pořídit třeba tohle Norco

      • kocers  

        a kde by se ten Fluid kolem 40 dal sehnat, nějak nemůžu (skoro ani na světě) najít e-shop kde by byl

        • Luk02  

          Jestli se nepletu, tak 42tis byla loni dop. maloobchodní cena pro ČR. Kdyžtak mi napiš maila, já teď nejsem u pracovního PC.

    • Jodi  

      Teoreticky by bol priestor posunut este trochu financny limit na 50k :/ Ak by sa dalo najst nieco vyrazne lepsie. Ale to uz je fakt strop.

      • File12  

        Asi by se dalo něco takového najít. Ale Nerva jsem zkoušel i ho párkrát doporučil a nikdo si nestěžoval. Podle mě super kolo. Nevím kolik vážíš ale kamarád co ho má s ním jezdí kudlu, na který to kolo ani není stavěný a k mému nadšení drží i ráfky, který jsem mu řikal že pujdou do kopru.

    • Tehu  

      z tehle tri rozhodne Nerve. Skoda ale ze nema 2×10

    • alex01  

      ghost i canyon jsou vyborna kola

      být tebou, tak si je ale otestuji, treba na testfestu v dubnu (pokud bude).

      Ghost na ma pusobil jistejsim dojmem hlavne v zatackach, ale bohuzel mi nesedela geo. Canyon byl plne vyhovujici, ale nakonec jsem sel do lapierre, ktery byl pro me TOP, nicmene je to ale zase trochu tezsi kolo.

      a jeste pozor na to, ze ten Ghost 2013 je 26, canyon 27,5.

    • tonik666  

      Vzal bych Nerve v základu a další peníze vrazil do upgradů – nejspíš bych si koupil jiná kola místo těch základních Maviců co tam jsou. Zbytek bych neřešil, fungovat bude.

      • File12  

        Psal jsem výše. Kamarádovi kola vydrželi opravdu dost. Pokud vyloženě nevadí váha kol tak bych se je nebál nechat.

    • nitraq  

      Abych ti to ještě trochu zkomplikoval, co Trek Fuel Ex 7?

      • McBlacky  

        učitě nejlepší systém a geoška, ale zase je to už jetý a kdo ví kolik a jak.

        • nitraq  

          Vidíš, toho jsem si ani nevšiml. Pak se dá v Radotíně 26 nebo 29.

          • wilda81  

            29 nechce

          • McBlacky  

            tj ale monarch/sector je proti fox/fox trochu jinde :/

            Já jezdil EX 26 i 29 jen s foxem RP23/float a Float/float a s těma mi to přišlo parádní, krásně živý kolo v 26.

            • nitraq  

              Jasně. Na moje šmrdlání a jako první full mi to asi stačí:)

    • scota  

      Když už je ten Nerve 27,5" tak bych otestoval ještě RB ;-)

      http://www.rb-bike.cz/…/iq-275-team#…

      Proti konkurenci si můžeš zvolit specifikaci (např. Reba) a barvu.

    • Jodi  

      Este som nasiel

      GHOST AMR 7500

      Osadeny komplet v XT. Bol som si ho „osahat“ ale 19" mi bola mala (mam 185cm).

      Este si chcem skusit LAPIERRE Zesty 314 Ale ten je uz dost na hranici takze neviem neviem :/

      • Fidži_CZ  

        By sis měl ujasnit co vlastně za kolo chceš.Jednou tady hodíš kolo se zdvihem 120, jednou 150. Co teda?

        • Jodi  

          Tak dlhsie trasy/jazdim traily/maratony 50/40/10.

          Hodne sa mi pacia napriklad rychlebky, ale s tym mojim HT je to peklo.

          • File12  

            Tam ti bude stačit do 120mm. Na 150 bych v tvém případě vůbec nekoukal. Pokud to bude první full tak by ses stejně dostal k tomu, že by se ti větší zdvihy moc houpali, tak bys je přifouknul

            • Jodi  

              A co este taky GT Sensor 1.0 ??

              • tonik666  

                Ne, kvuli i-drive a brzdám

                • Jodi  

                  Ok, a co tak: GHOST ASX 7500 ??

                  27,5, cele v XTcku, zdvih 130, fox/fox

                  • rb  

                    Sensor je fajn,jezdím ho 3 roky.

                    S i-drive žádný problém!

                    • wilda81  

                      Žádné křupání apod.? Vypadá to, že na ložiska lítá všechen bordel ze zadního kola.

                      • rb  

                        Nekřupe nic,ale to tu psalo vicero lidí…

                        Kolektiv má prostě zažité,že i-drive křupe,vrže,jebe se a ne všichni mají osobní zkušenost…

                  • tonik666  

                    Vypadá rozumně, zkoušel bych velikost 52

                    • Chiron  

                      Ono si to chce vážně vyzkoušet a projet. Já třeba mám lehce atypickou postavu, trochu kratší nohy, 185cm a Ghosta mám v M/48cm. A L bych v žádném případě mít nemohl. Takhle mám teleskop zasunutý v rámu téměř na doraz. Délka posedu je o hodně kratší než na co jsem byl zvyklý, ale hrozně rychle jsem si zvykl a rozhodně bych už nic delšího nechtěl. Takhle je to krásně hravé… Ale když už na Mku jel a zdálo se mu malé, tak by ta 52 mohla sednout líp.

                      By mě ale zajímalo, proč na ty kola pořád cpou trojpřevodník. Dřív jsem byl proti dvoupřevodníku, ale teď když to už nějakou dobu jezdím, tak jsem zjistil, že tam chybí jen ty nejtěžší převody, které ale vlastně na takovém kole nepotřebuju a stejně ten rozdíl není nijak dramatický. Spíš když si pak sednu na staré kolo, tak nevím co s tím dělat, furt ředit na převodníkách, spousta zbytečných převodů. Ale to bych řešil u nového kola až po jiných věcech…

                      • Jodi  

                        Ano, ak budem brat Ghosta tak urcite 52-L. Ta 48-M mi bola moc kratka.

                        Tak do finalneho vzberu sa dostavaju:

                        GHOST ASX 7500

                        LAPIERRE ZESTY 314

                        CANYON NETVE AL 7.0

                        Najlepsie osadeny je asi ten GHOST. Lapierre je zas na pevnych osach. CANYON a LAPIERRE su 27.5. Rafky by som najradsej menil na vsetkych (rad by som bezduse ako na HT)

                        • Mysee  

                          Já bych asi šel když už do Nerve 6.0, vyměnil kola a možná brzdy. Rozhodoval jsem se podobně, nejdříve 6.0, pak jsem ale viděl výhody těch vyšší verzí a skončil u 8.0. Pak si jen během sezóny přidal teleskop, XT kazetu, řidítka. 7.0 je přesně mezi a přijde mi, že se tak nevyplatí, raději dát těch 8 do nových kol, případně brzd kdybys nebyl spokojen s M395.

                        • BlickM  

                          ano, pokud velikost L tak Canyon Nerve

                        • Chiron  

                          Ghost je osazený asi nejlíp, to je fakt. Ale to bych možná tolik nehrotil. Já mám mix Deore, SLX a XT a funguje to, jen to vypadá pro někoho divně na drahém kole. No pak samozřejmě se tím ušetří nějaká váha a uznávám, že třeba XT řazení je o kus jinde. Ty kola bych možná taky řešil, jezdit se na tom dá, ale jako sundané z nového kola se to líp prodá. Jinak ten Ghost je taky na 27,5" aspoň teda model 2014… Jen by mě docela vadilo, že to nemá pevné osy, není nad to jen vyšroubovat dvě osy, pak hodit zpět a vše sedí jak má. To s RU byla dycky jebačka…

                          Na Lapierru si docela dost lidí chválí ten jejich systém odpružení. A ty zdvihy nemusí být do budoucna taky na škodu. Jenom tam už by pak musela být další investice teleskop. Ale já bych ho pro sebe nacpal asi na všechny ty kola. Jak si jednou člověk zvykne, není cesty zpět :-D

                          • tonik666  

                            Je třeba vzít v úvahu, jestli chce upgradovat, nebo na to kašle.

                            Pokud by chtěl něco v budoucnosti upgradovat, šel hlavně po rámu (širší výběr)

                            Pokud chce hotové kolo a pár let ho němenit, tak bych šel i po výbavě (favorizuje Ghosta)

                            • Jodi  

                              Urcite upgradovat :)

                              Len nie hned, ale za par mesiacov by sa dal dostat napriklad ten Lappiere komplet to XTcka.

                          • Jodi  

                            Tak nejak sa na to pozeram aj ja. Zdvihy lapierru by sa do buducna mohli hodit a pevna osa je plus. Teleskop by som doriesil casom. Skoda su tie kola. Vzhladom na cenu a rozpocet by vymena asi neprichadzala v uvahu hned teraz. Ostatne komponenty by sa dali na XT upgradnut postupne.

                            • tonik666  

                              Hlavně všude XT nepotřebuješ. Deore nebo SLX funguje stejně dobře, dolů jde jen váha (u klik XT a SLX ani to ne).

                              Vyplatí se hlavně upgrade typu kola, teleskop, karbonová řídítka atd.

                        • libisenuj  

                          Ten lapierre je sestadvacitka;-)

                          Aspon tedy ten na odkazu…

                          • Jodi  

                            Ano, to viem. To mi nevadi. Hladam 26" alebo najviac 27.5"

                        • Azmir  

                          Možná bych dával bacha spíš na zaměření kol, Ghost a Canyon jsou spíš trail biky, kdežto zestynaka je už dost houpavá AM mašinka co snese i hrubší zacházení, taky se ty kola jinak chovají. Stále si ovšem stojím za tím, že zesty je jedno z nejlepších kol co jsem kdy jel, byl jsem z toho úplně unešen, pokud si myslíš že by tě ten vyšší zdvih a houpavost neomezovala, tak bych šel klidně do ní, ovšem výbava za ostatníma dvěma pokulhává ale to víš.

                        • Gustaf 81  

                          trochu tě to zkomplikuju…co Giant Anthem http://www.teamsport.cz/…kost-ramu-l/ jezdím ho a jsem maximálně spokojenej…

                          • nitraq  

                            26kovej Anthem, když uvažuje dost vyšší zdvihy u 26 i u 27.5?

                          • Jodi  

                            Nope. Zdvih by som chcel fakt aspon 120

                          • Jodi  

                            Ale objavila sa tu este moznost GHOST AMR 6559 za cenu toho Lapierre.

                            Podobne osadeny, 27,5, teleskopicka sedlovka. To znie celkom lakavo.

                            • libisenuj  

                              Nad timhle kolem sem vloni taky uvazoval. Sice by me stval trojprevodnik ale to by se treba dalo vymenit jeste ve kseftu. Pevny osy…27.5…za me cajk.

                            • nitraq  

                              Zas ale teleskopická sedlovka s ovládáním pod sedlem, to je takový poloviční řešení. Když už teleskop, tak s remote.

                              • Jodi  

                                To sice ano, ale stale lepsie ako klasika objimka.

                                • wilda81  

                                  K Hilo se dá naštěstí celkem bez problémů „dobastlit“ remote.

                                • Breakpain  

                                  Buď jsi ten typ, co je ochotný ke kompromisům, což jistě páčka pod sedlem je, anebo chceš co nejlepší ergonomii a jsi ochotný za to cálovat a prostě chceš remote ;).

                                  Já osobně buď to, co chci, anebo nato kašlu a nepořizuju nic :) … takže je to zase jen a pouze o úhlu pohledu na věc.

                                  • File12  

                                    I s tou pavkou pod sedlem to jde. Nekdo teleskop tolik nevyuziva a mit pred riditka dalsi kabel se nemusi chtit. Ale vetsinou ten teleskop pak clovek pouzije vic jak zamykani tlumice

    • kantis  

      hele a co merida 1–20 když jsi psal co jezdíš tak na tomhle by ses podle mě parádně svezl!! http://www.merida-bike.cz/…edition-2013

      • Jodi  

        Meridu som nejak od mala nemusel. Ale diky za tip.

        V podstate uz mam vybrane:

        Lapierre Zesty 314 2013

        alebo

        Ghost AMR 6559 2014

        Myslim ze oba to budu slusne biky na to moje vozenie a kupou ani jedneho by som snad nemal slapnut vedla. Uz len sa rozhodnut ktory z nich :)

        Ked to tak zhrniem, tak:

        Cena Lapierre je uplne na hrane limitu.

        Cena Ghosta je o trochu nizsia(v inom kamennom shope). – moznost mensieho upgradu hned po kupe

        Lapierre ma vacsie zdvihy co by mohlo byt do buducna bonusom, kazdopadne dokazal by som zit asi aj bez toho. Na druhej strane, na OST+ som cital len samu chvalu. To ze nema teleskop a je to „len“ 26ka by som prehliadol a neberem to ako nejake minus. Viac ma ale trapia kola. Na HT jazdim bezduse a som s tym max spokojny, takze by to chcelo vymenu napriklad aspon za DT swiss M 1900 Takze tam sa dostavam uz nad limit. :(

        Ghost ma „naviac“ 27.5 kola, ktore asi nebudu teda nijak oslnive, ale kazdopadne su aspon pripravene na bezduse a nieje nutne ich hned menit. Ma teleskop (to ze nema remote mi nevadi). Zdvihy nizsie, ale myslim ze na moje jazdenie dostacujuce.

        Pri oboch by to chcelo ako prve aj upgrade brzd. Ostatne veci su uz len drobnosti ktore sa daju upgradovat postupne hlavne asi z dovodu znizenia vahy.

        Takze vybavou asi jasne vedie Ghost, ale stale ma to taha k tomu Lapierre. :)

        V pondelok sadnem na Lapierre a uvidi sa.

        Ak by niekoho napadlo este nieco k tym dvom bikom, sem s tym. Budem rad za kazdu radu alebo nazor. Iny bike uz asi hladat netreba, budem vyberat jeden z tychto dvoch.

        Diky za rady a nazory!

        • Chiron  

          V těch brzdách, minimálně v Deore 2014 bych zas takový problém neviděl. Sice XT jsou ještě o kousek dál i co se brždění týká, ale ty Deorečka brzdí taky dobře, páka je tvarovaná taky fajn a pokud člověk nepotřebuje x nastavovacích hejblátek, tak to imho stačí.

          Jinak já mám vlastně na svojem Ghostu, co se týká pohonu identickou směsku, jediná věc co bych vyměnil je řazení Deore, sice chodí pěkně, ale ze starého 9sp. XT jsem zvyklý, že to řadí o ještě jeden převod víc na jedno zmáčknutí. A takové XTR by se mi líbilo úplně nejvíc :-D Druhá ěc, čistě kvůli váze, hodit tam XT kazetu. A letos možná výměna kol, špatné to není, ale hitparáda to taky není…

          Co se týká systému, to neporadím. Zesty jsem sice původně chtěl taky a i jsem se na ní kousek svezl, docela se mi ten systém líbil, ale moc jsem neměl možnost si ho pořádně vyzkoušet. Ale vždycky jsem na něj slyšel jen samou chválu.

          A na svojem Ghostu mám Riotlink, což je v podstatě úplně jiný systém, a k vyzkoušení obyčejného AMRka jsem se bohužel nedostal.

          Zesty by do budoucna určitě dovolila trochu ostřejší jízdu. 27,5" u Ghostu ty dva cm na zdvihu asi nedoženou. Spíš by záleželo na porovnání těch systémů. Ale taky je možné, že na to co jezdíš by ti stačil Ghost a nikam se výrazně nebudeš posouvat… Ale to je těžko hádat, já třeba po koupi fulla 130/130 zjistil, že bych takových 150–160 klidně snesl, protože se posunul můj styl ježdění a předtím jsme měl HT. Kámoš zase šel z 150/150 na 100/100 a teď by nejradši HT…

        • tonik666  

          Zesty je víc AM kolo, rozhodně bych bral to :) Zvlášť pokud jsi mladší a budeš se třeba posunovat v technice.

          Taky má výrazně lepší vidlici (Fox Performance oproti Evolution na Ghostu).

          • Jodi  

            Je v tych vidlach taky rozdiel? Foxa som nikdy nemal. Na HT som mal v zaklade RS Dart3 a teraz tam mam RS Reba 2014.

            • tonik666  

              Jak píšu, hodně velkej. Performance je stejná jako nejvyšší řada factory, jen nemá zlaté nohy (kashimu), zatímco evolution má horší tlumicí patronu, prý je to hodně poznat. Rozdíl v hodnotě na bazaru odhaduju 5 tisíc u nové.

        • beavis  

          Jzedim LP X-Controla a na Zesty 314 2013 jsem primo u Schindlera v Kobericich kratce otestoval. System pruzeni super, kolo nebylo nijak line,… libila se mi, ale neni skoda kupovat prave „starou“ Zesty model 2013? Hodne bych se divil kdyby ji jeste meli skladem. Nebyla by lepsi tahle Zestyna?

          http://aukro.cz/…4322840.html

          Mimochodem tenhle obchod je 5 km ode me:-)

          • Jodi  

            Skladom v mojej velkosti ju prave maju a na pondelok ju mam rezervnutu aby som sa na nu pozrel. Lapierre Zesty AM 327 som nikde pod 50k nenasiel. To je bohuzial moj limit, cez to nejde vlak. Mozno by bol ochotny predavajuci spustit trochu z ceny aby som sa vosiel do limitu. Ale ani velkost tam nema uvedenu. Nikde som ju totiz nevidel skladom v mojej velkosti. A kupovat bike cez aukro sa mi moc nechce. Radsej niekde v kamennom kde pripadne mozem chodit aj na servis.

            • beavis  

              Tahle 327ka stoji v kamennym cyklo obchode, na Aukro ji dal majitel, protoze uz jim tam stoji dost douho a nikdo ji nechce, coz nechapu. Asi to holt neni Socialized:-) Podle me je jen skoda jit do dva roky staryho kola, ktery je prece jen designove trosku mimo od novy Zesty, dalsi veci je velikost kol apod., cili urcite bude po vsech strankach 327ka lepsi. Zkousel jsi dostat z prodejce nejakou tu slevicku, protoze bez slevy dneska koupi kolo snad uz jen blazen:-) Ja letos chci vymenit X-Controla za Zesty asi 427 a bylo mi nabidnuto z ceny 21% dolu coz sakra potesi. Tak spis bych se touto cestou a ev. bych si jeste nasetril, pokud by castka prelezla onech 50k. Prece jen bajk se nekupuje na jeden rok;-)

              • Jodi  

                Pozeral som sa na to. Je to zas taky kompromis oproti 314. Sice ma 27,5'' kola, ale za to ma horsiu vidlu. A osobne sa mi zda 314 aj krajsia. Kazdopadne aj keby predajca spustil trochu z ceny, aby som sa dostal na svoj strop, stale je tu otazka ci sa oplati vymenit 27,5'' kola za horsiu vidlu. :/

                Rovnaky priklad je aj ten Ghost. Tiez ma vacsie kolesa ale rovnaku horsiu vidlu.

    • Jodi  

      Takze nakoniec to vyhral Lapierre Zesty 314 :)

      Dufam ze bude dobre sluzit.

      Diky za rady a tipy, a snad sa stretneme niekde na trailu.

      • tonik666  

        Pěkné, gratuluju, to je bajk o kterém bych klidně uvažoval kdybych pořizoval bajka.

        • Jodi  

          Dik,

          Este to bude chciet trochu doladit a budem spoko. Oproti zakladnej konfiguracii tam mam vymenene kolesa za DT Swiss M 1900 (kvoli tubeless), a asi prehodim aj XT brzdy z HT za tie formuly co tam su. Ostatne veci sa budu upgradovat tak nejak casom. Myslim ze ta kombinacia co tam je, je celkom dobre jazditelna, takze viacmenej asi len kvoli znizeniu hmotnosti.

      • beavis  

        Tak at slouzi k maximalni spokojenosti;-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.