• vasek80

    Loni jsem koupil Tractiona v profilu, trochu si jej vymazlil a je to v pr.. .Už jsem se chytil a vezu se. Prodávám motorku, protože jsem letos nenajel ani 1/10 toho co běžně touto dobou mám. Neříkám, že Author mi nevyhovuje, jen co člověk čte fora, kouká na kola, tak toužím po něčem lepším. Patrně nejáké celoodpružené kolo. Jenže se v nich nevyznám a patrně bych vybral, něco co nevyužiji.

    Jezdím hlavně lesní stezky ať hliněné, kamené i rozbité asfaltové. Po silnici taky nějaký kilometr ujedu. Tedy žádný extrém, žádné skoky, sjezdy a podobné vylomeniny mě nelákají. Raději si vyšlápnu po poevné cestě nějaký pořádný kopec, podívám do údolí a zase opatrně sjíždím dolů, klidně opatrně lesem po jehličí.

    Z výše uvedéno plyne, že největší terén, který překonám je sjezd obrubníku a jízda v lese po kořenech. Hlavně díky kořenům bych chtěl odpružené zadní kolo, ale bojím se abych nebyl neštastný při stoupání na 1050 m vysoký kopec, který mám 15km od domova (450m) po rozbité asfaltce. Nevím jaký je rozdíl oproti HT při takové jízdě a bohužel v okolí si nemám kde Fulla půjčit.

    Rozpočet bude 50 000 a nespěchám, klidně si počkám na poezoní slevy a letošek odjezdím na Authoru.

    Momentálně mi učarovaly ghosty v odkazu, Ale nevím, zda je to dobrá volba pro cesty na kterých jezdím a pro terén (spíše neterén) který jezdím.

    http://www.ghost-bikes.cz/…260/AMR-7500

    http://www.ghost-bikes.cz/…259/AMR-5700

    0 0
    • Normik  

      Jo, pěkné kola, myslím, že budeš spokojen.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Podle toho, co popisuješ, že jezdíš, tak na to stačí blahobytně HT a navíc na Čerchov vede panelka. Pokud nepatříš k lidem, co se potřebují houpat i na asfaltu, tak podle mě z něj budeš zklamán. Full není jen o tom houpání, ale o celkovém pojetí stylu jízdy, protože full patří především do pomalého a kodrcavého terénu. Taky na něm mají být i široké gumy se vzorkem, aby nevypadal směšně a ty taky nebývají nejrychlejší. Samozřejmě, že to není dogma, ale pokud to budeš chtít mít jinak, je na místě otázka, proč mít fulla. Jezdím ten samý terén, co ty a jsem nesmírně rád, že že byla vynalezena pevná vidlice :-)

      Ale jako s druhým kolem na blbnutí s ním můžeš být spokojen :-)

      0 0
      • vasek80  

        Za tento příspěvek děkuji. Původní volba byla Trek 8900:-), nebo o trochu výše Zaskar Karbon Pro. Jen mi posledně naklepaly pořádně zadek kořeny a tak jsem zauvažoval i nad tím fullem.

        Každopádně než budu investovat ty peníze do kola, někde se budu muset na fullu svézt. Abych nakonec na HT nevzpomínal

        jo a na závěr, na Čerchov nevede jen panelka:-)

        0 0
        • krokus  

          Vyzkoušel jsem HT, XC fulla i AM fulla (viz můj profil). AM full samozřejmě nejlíp „zobe“ překážky typu kořenů, ale na velkých kořenech stejně je příjemnější jít ze sedla. V tom okamžiku člověk ale dost zpomalí, protože s takovými zdvihy šlapání ze sedla prostě není efektivní. No a celkově AM bike výrazně pomalejší než HT.

          XC full: velké kořeny je opět lepší přejet ve stoje, zpomalení ale není tak výrazné (díky menšímu zdvihu). Malé kořeny a jiné menší překážky XC full vyžehlí. Sjezdy jsou oproti AM fullu o trochu míň pohodlné, ale do kopce a po rovině to jede skoro jak HT. Rozdíl je podle mě znát jen při akceleraci – a není velký.

          Takže za mě XC full ano. Je to takový přijatelný kompromis mezi pohodlím a rychlostí.

          0 0
          • Smazaný účet  

            úplně stejná situace, jako bych to psal já,… i když ty máš typického xc fulla, já si myslím, že mám zaměřením trochu hravější kolo, ale letí pěkně…

            po rovince na asfaltu není problém dlouhodobě držet rychlost mezi 30–35 km/h.

            Být zakladatelem tak počkám na výprodeje, určitě se v téhle ceně objeví i karbonové fully.

            0 0
          • Smazaný účet  

            úplně stejná situace, jako bych to psal já,… i když ty máš typického xc fulla, já si myslím, že mám zaměřením trochu hravější kolo, ale letí pěkně…

            po rovince na asfaltu není problém dlouhodobě držet rychlost mezi 30–35 km/h.

            Být zakladatelem tak počkám na výprodeje, určitě se v téhle ceně objeví i karbonové fully.

            0 0
          • Smazaný účet  

            úplně stejná situace, jako bych to psal já,… i když ty máš typického xc fulla, já si myslím, že mám zaměřením trochu hravější kolo, ale letí pěkně…

            po rovince na asfaltu není problém dlouhodobě držet rychlost mezi 30–35 km/h.

            Být zakladatelem tak počkám na výprodeje, určitě se v téhle ceně objeví i karbonové fully.

            0 0
            • krokus  

              Rychlost 30–35 km/hod dlouhodobě (x hodin) udržím na silničce, na fullu asi ne. Příčina nebude v kole, nýbrž v nohou:-)

              0 0
              • Smazaný účet  

                myslím třeba 10 km v kuse…

                0 0
                • krokus  

                  Při současné výkonnosti bych za bezvětří rychlostí přes 30 km/h určitě jel s tepy nad 170 (AP mám cca 167). Nějakou dobu bych to vydržel (hodinu?), ale dlouhodobě těžko.

                  Poznámka trochu mimo: Předjel jsem dneska v kopci nějakýho týpka s rabínskými vousy a sluchátky v uších. Řval na mě přitom, že jestli mě dojede, tak mě rozseká. Naštěstí mě nedojel. Z toho plyne, že někdy je potřeba kašlat na tepy a jet, co to dá:-)

                  0 0
                  • maajkee  

                    já dneska valil z letohradu do chocně po cykloasfaltce, držel jsem rychlost pořád tak 32–35, jel jsem tak cca hodinu a dýl už bych to nezvládnul, ale užíval jsem si jak jsem předjížděl na fullu spoustu rádoby „silničářů“ :) jeden se za mě pak taky pověsil, zmetek, asi 5km se za mnou schovával :)

                    jinak jaký mám tepy, to netuším a ani mě to netrápí :)

                    0 0
                    • krokus  

                      No ale ti „rádoby silničáři“ tě po té hodině předjeli zase zpátky, ne? :-) Oni to třeba nemusel jet jako časovku.

                      0 0
                      • maajkee  

                        nepředjeli, páč jsem pak zas odobočil na lesní cestu :)

                        každopádně mám prostě dobrej pocit, když předjedu silničáře na bajku :)

                        na druhou stranu jsem byl potupen při výjezdu na v.deštnou týpkem v kraťasech a sandálích na starým favoritu :)

                        0 0
                  • jIrI___  

                    Na fullu bych při 30 km/h zdechl po jednom kilometru. Takových 25 km/h je na rovné asfaltky ideál :)

                    0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud těch kořenů není ve srovnání s délkou celkové vyjížďky moc a jestli to nejsou dlouhé souvislé úseky, tak kvůli tomu bych do fulla nešel. Z toho, co popisuješ, tak jsi zatím v terénu nevyježděný a je to otázka roku, dvou, než se naučíš na tom kole jen nesedět, ale i hýbat se, pracovat s těžištěm a tak. To dělá divy a není třeba to hned nahrazovat zdvihy :-)

          0 0
          • delightak  

            Souhlasím s Tebou. Spíš to vypadá na špatnou techniku jízdy. V terénu, který popisuješ, by tě HT s kvalitní vidlou nemělo nijak brzdit, těžiště dozadu, nadlehčít předek a jedeš. Pokud do budoucna budeš mít 50 kKč na kolo a tudíž ti současného kola není nějak moc líto, tak bych se nebál koupit platformy, na holeně chrániče, zarazit sedlovku a naučit se někde ve sjezíku a na plácku za barákem aspoň základy typu rovnováha, skákání, prostě si tak hrát. I když se to nezdá a asi spousta lidí mě tu řekne, že na pohodové XC ježdění nepotřebujou umět skákat na předním kole, jezdit po zadním, bunny hop apod., tak osobně si myslím, že to hlavně ve sjezdech udělá úplně nejvíc. Zdvihy jsou až další level.

            Za mlada jsem tyhle vylomeniny taky docela praktikoval a na maratonech jsem ve sjezdech na HT běžně dával i fullisty, a to jsem rozhodně nejel kudlu. Teď se k bajku vracím po cca. 5 letech jiných aktivit a ty nedostatky v technice jasně pozoruju. Takže plánuju o dovolené v podstatě to samé co radím tobě (i když už budu vypadat asi jako trotl, v mojem věku:D). Tak ať to jezdí.

            0 0
            • nox159  

              na maratonech ale neni teren tak nevidim duvod umet nejake vylomeniny, a 10cm prasoskok ti staci na celou trasu zavodu ;-)

              0 0
              • delightak  

                Já se nehádám, neříkám, že to je nezbytnost, bez které se člověk neobejde, jenom tě tyhle vylomeniny naučí líp zacházet s kolem a sebou samým, to pak člověk může uplatnit a mimo jiné i na maratonech. Třeba takové Beskydy (ať už Tour nebo Drtič) nejsou zrovna nejtolerantnější k chybám jezdce a tam se ukáže kdo umí a kdo ne. Odpružení ti hodně odpustí, ale když prostě člověk umí, tak i na tom fullu jede mnohem rychlej (to je moje domněnka, ale řekl bych, že se moc nemýlím), než když je nejistý dřevo a nechá zdvihy všechno vyžrat. Pak mnohem víc trpí i ten materiál, jsou častější defekty apod.

                Osobně ale taky plánuju fulla (přece jenom technika už je dávno v háji;) ).

                0 0
                • nox159  

                  ono je rozdil ve stylu jizdy na HT a fullu celkem velky ( aspon mi to tak pripada) teda konkretne v pomeru technice/rychlosti – nekdy kdyz to pustis na fullu primo tak to ten ful pobere a bude rychlejsi nez kdybys jel nejoptimalnejsi stopu… ale to jsou extremy ale človek by se samozrejme mel naucit s kolem zachazet… ale podle me na to nepotrebuje platformy pokud se nechce ucit vylozene skakat.

                  staci jezdit a jezdit a jezdit :)

                  0 0
                  • delightak  

                    S fullem jsem toho moc nenajezdil, takže nemůžu soudit. Tam ty chyby v technice nebudou na rychlosti hlavně z kopce dolů asi tak znát, jako na HT. A souhlasím s Tebou, že dostatečné základy člověk do krve dostane i častým ježděním, jenže to celkem trvá a než to dostaneš trochu do krve, tak trpí materiál a kolikrát i jezdec (pády apod.). Nějaký ten speciální trénink zaměřený na techniku rozhodně neublíží, spíš velmi pomůže. Toť alespoň moje osobní zkušenost. Je třeba rozdíl naučit se skákat na platformách, pak to člověk netahá nohama a nestane se mu, že po náhodném vypnutí pedálu, zaneseného třeba bahnem, ztratí kontrolu a škrábne sebou v nějakém prasáckém úseku.

                    0 0
                    • nox159  

                      v tom skakani s tebou souhlasim na SPD se to naucit neda ale kvuli tomu se treba mi osobne nechce premontovavat pedaly… :D

                      ja nevim co beres jako zaklady, ale myslim ze neni potreba umet nejake specialni veci aby sis mohl dobre zajezdit

                      klasika prenaseni vahy, prace s tezistem , bunny hop a otocka na prednim kole. – vic veci treba ja k beznemu jezdeni nepotrebuju ( teda bunny hop nahrazuju prasoskokem s SPD a tu otocku nemam jeste dopilovanou :D)

                      0 0
                      • delightak  

                        No základy, jako něco na jistotu přeskočit, mít nějakou tu rovnováhu, umět pracovat s těžištěm, nadlehčit předek tak, aby se v pohodě zvládl nějak drop apod. Žádná věda, dá se to naučit celkem rychle, pokud se na to člověk zaměří, zkouší jezdit po zadním, skákat po předním, bunny atp., tak ho to donutí. Navíc všechno celkem v nulové rychlosti, takže nehrozí žádný velký držkopád. Jinak otočku musím taky znovu natrénovat, je to hrozně efektní a holky to žerou:D

                        No neboj, já teď zvládnu taky tak max prasoskok (před 3 týdnama na Slovensku s novýma pedálama se mi jednou vypnul pravý, přesně jak jsem popisoval výš a krááásně jsem si jebl holeň do krve, naštěstí to bylo na rovném úseku, tak jsem se neporoučel). Holt ta několikaletá pauza je znát nejenom v neotlačeném zadku a o něco horší fyzičce (sportoval jsem celkem fest, jenom na to kolo nějak nebyl na koleji čas a prostor):).

                        0 0
                        • nox159  

                          o holky mi s tou otockou teda vubec nejde :D ale nektere seprentyny jinak sjet nejdou ;-)

                          0 0
            • vasek80  

              Ono k tomu terénu. Nemyslím, že bych byl nějaké dřevo. S těžištěm pacovat umím, přeskakování překážek problém není. Když vidím někde kořeny stoupnu, obepnu stehnama sedlo, případně jdu za sedlo nad zadní kolo a s kolem si pohraju. Jen jsem myslel, že s fulem bych se v určitých pasážích ani zvedat nemusel, jen si trochu přibrzdil. Sjezdy mě nijak neoslovují a nelákají. Tak nějak je mi líto kola ke kterému si vždy vytvořím dle přítelkyně nesmyslný citový vztah (stejně jak lyže a vše co si kupuju:-))

              Asi určitě máte pravdu, že spíš než řešit jakého fulla bych měl řešit zda vůbec fulla

              0 0
              • Al Stra  

                tohle řeší jen ti, kdo nemají s fulem zkušenost, jakmile si celopéro pořídíš, pevnáka už nebudeš chtít

                0 0
                • Orfi  

                  Souhlasim jezdim fulla zhruba mesic sice jen 100/100 ale uz bych se na HT nevratil .

                  0 0
                  • Sharka1  

                    nesouhlas… mam silnici, zavodni karbonovy HT a 100/100 fulla a stridam je podle chuti – silnicku na dlouhy svihy po silnici, HT na rychlou sviznou vyjizdku a zavody, full do lesa na blbnuti a dlouhy vylety v terenu

                    0 0
                  • nox159  

                    tohle jsem si taky myslel ale neni to tak

                    jezdil jsem na fulovi a myslel ze HT uz mi nema co nabidnou chtel jsem u nej zustat, pak mi to nedalo a postavil sjem si celopevnaka a tedka stridam podle chuti ful neni buh je to jen kola do urciteho prostredi nic vic ;-)

                    pokud nejedu min 80% vyjizdky teren tak beru celopevnaka je na nem vetsi sranda :)

                    0 0
        • Rychlej turista  

          To jo, ale po turistické je zákaz :-)

          0 0
    • jIrI___  

      Při tom stylu jízdy, co popisuješ, bych šel do menších zdvihů.

      0 0
    • nox159  

      tohohle z tvojeho vyberu jsem jel a jede pekne, subjektivne jede hodne dobre za pedalem a zbytecne se nehoupe ale na to co popisujes ty to asi nebude.

      pokud chces opravdu fula tak za me jedine 100/100 tech 120 uz je na to tvoje jezdeni podle me dost.

      0 0
    • nox159  

      jak to tady tak vidim tak sam nevis co vlastne chces

      co si nechat HT tak jak ho mas a k tomu poridit fula 120/120 ( preba toho ghosta) a nemusis resit kompromisy, do terenu pojedes na fulovi a na vyjizdku po asfaltu pojedes na HT :)

      0 0
      • vasek80  

        No a taky až skončí Tour, tak koupím čistokrevnou silnici:-)

        Ale není to špatný nápad. Na HT jsem dal Shwalbe Sammy slicky, takže k té silnici a cyklostezkám má blíž jak k terénu.

        0 0
      • jIrI___  

        Pokud by si HT nechával, tak bych se vůbec nebál jít do vyšších zdvihů než je těch 120 mm. Pokud ale naopak HT půjde pryč, tak bych šel do 100 mm zdvhů. Ale je to jen můj pohled na věc, většina lidí to asi bude vidět jinak.

        0 0
        • nox159  

          ja to vidim podobne (ale on jezdi hodne lehky teren tak proto jsem napsal co jsem napsal:)

          ale dosel jsem k tomu, ze bych posteboval 3 biky :D jedno HT na zavody jeden 100/100 na bezne jezdeni a jeden cca 150/150 na blbnuti :)

          0 0
    • v POHODÌ klokan  

      Moje zkušenost je, že když si člověk pořídí fulla, tak se mu rázem zvednou hranice toho, co je schopen sjet/vyjet a terén ho začne bavit víc. Tudíž i když ty teď třeba jezdíš jen jednoduchý terén, tak s fullem se posuneš trochu jinam. A rozhodně je to příjemný posun :-) Ale i třeba jízda jenom přes drobné nerovnosti bude na fullu mnohem příjemnější než na HT.

      Ty Ghosty v odkazech jsou velice povedená kola osvědčené konstrukce (vyhrála i pár testů 120mm kol).

      Takže za mě full určitě jo, pokud tě to láká a máš na něj peníze a trochu času :)

      0 0
    • vasek80  

      Děkuji a vážím si všech názorů. Všichni mají určitou pravdu ať už jsou zastánci HT nebo fullů. Stejně tak obě kategorie kol mají co nabídnout a obě jsou v něčem lepší. Je to jako u motorek. Měl jsem jich 13 a každá v něčem byla jiná a lepší. Ještě letos určitě HT dojezdím a třeba na podzim, nebo v zimě pořídím toho fulla a třeba zase za pár sezon se vrátím na HT a třeba v karbonu.

      Jinak ještě na okraj. Ono se mi ta AMR 5700 moc líbí barevně. Radši bych vše v XT, ale přeci i to jak kolo berevně a tvarově padne do oka je důležité pro pocit z kola.

      Na závěr jednu otázku. Nevíte někdo jestli i u Ghosta jsou zajímavé posezoní slevy, nebo u nás není tolik kol, jako třeba zrovna Authora, který vyprodává už od léta za 3/4 ceny?

      0 0
      • nox159  

        nejlip by bylo kdybys nejakeho toho fula vyzkousel, ghost nabizi testovacky, giant taky ( a jiste plno dalsich…)

        je dobre si zkusit par fullu, neni problem si domluvit pujceni na vikend a klidne si s tim projet trasu kterou jezdis na HT a uvidis jak se to bude chovat… opravdu se vyplati zkouset ;-)

        0 0
        • vasek80  

          To by bylo určitě nejepší. Je nějaká taková možnost v západních Čechách, případně prodejce v Plzni.

          0 0
          • nox159  

            bez problemu, giant ma testovaci centra u ghostu nevim jak to je ale kazdy prodejce te znacky ma moznost si nejake testovaci kola zapujcit na prodejnu…

            zajdi do nejblizsiho obchodu rekni ze bys rad koupil fulla okolo 50k jestli by se nedala sehnat na zapujceni nejake testovaci kolo a myslim ze by nemel byt problem, nejlepsi je domluvit se primo z majitelem obchodu…

            jen namatkove testovaci centra giantu v plzni jsou tam tri – tu

            giant ti samozrejme nenutim… ale uz sem ty centra hledal… takovych moznosti zapujceni kola bude podle me dost

            0 0
            • vasek80  

              Na gianta bych věděl. O Giantu jsem uvažoval nad Terragem 1.0

              Už jsem našel že v Plzni Ghosta prodává Ramala.

              0 0
      • jf  

        Ano, loni na podzim byly slevy na podzimnim veletrhu v Brne a taky obdobne v Rakousku na www.bikestore.cc (a to na letosni modely, takze to byly spis predsezonni nez posezonni slevy). AMR 7500 2010 tam ted maji za 1949 Euro.

        0 0
      • coubert  

        Už jsem četl mnoho názorů na to, jaké kolo koupit.Jeden ale vystihuje vše.„Nejezdíš, protože nemůžeš.“ Než jsem si já koupit fulla, tak jsem si dva vyzkoušel.Sjezdové 140/140 a klasické 120/120. Mému stylu jízdy vyhovuje klasika. Když jsem přišel do obchodu a uviděl klasiku 140/140 tak bylo jasno. Váha byla nižší než u mého starého HT, výbava XT, stavitelné tlumiče.Jezdím silnice/terén,60/40. Na silnici je proti HT o chlup pomalejší jelikoš kola jsou osazena plášti 2,21. Za bezvětří se průměr 30 km/h dá jezdit. Ovšem v terénu je úžasné.Sjezdy v Beskydech(mimo asfalt) zvládá v klidu a jistotou. Stezky, po kterých jsem jezdil loni na HT jsou dnes v tak špatném stavu, že na HT by to bylo dost drsné a full se jenom zavlní, a přitom lze stále šlapat. Pokud zvládnete nastavení tlaku v tlumičích tak na silnici ani nepoznáte, že jedete na fullu a po přepnutí zvládnete i těžký terén.

        Jsem jasně pro full. Nejsem závodník.

        0 0
      • coubert  

        Koupil jsem kolo ve slevě.Na konci roku 2009 jsem koupil kolo Ghost AMR 7500 PLUS rok výroby 2008 se slevou 40%.Takže počkej na konec roku, ale mrkni na mojekolo.cz. Ostrava.

        0 0
      • Fester  

        Nazdar koukam ze jsi z Domazlic… Tak si pro Ghosta jed na podzim do Reichu. Loni měli ve Weidenu 50% slevu na vše z teto znacky…

        0 0
    • freekarlik  

      Kukni na BAZAR: Specialized Epic Comp 29, 2010

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jestli nějak výrazně nemusí řešit pětikačky, tak bych bral funglovku.

        0 0
        • Jurda  

          Jo nebo jestli se mu nechce zjišťovat původ kola třeba..

          0 0
          • freekarlik  

            To jako naznačuješ že kradu ? Bych musel byt dobry magor sem davat nějakou čorku.

            0 0
      • vasek80  

        Epic určitě výborný kolo a je včera mi bylo hodně doporučovaný. Jen určitě né v 29" – Osobní pocit

        0 0
        • freekarlik  

          jj každeho nazor ale nemám rád jak někdo haže 29ki do koše jen kvuli tomu že to má hnusné kola a ani se na tom nesvezl.

          0 0
          • Jurda  

            To je přesně můj názor! Svezl jsem se na 29 a hned jsem si ji taky koupil a moje další kolo bude taky 29.

            0 0
    • vasek80  

      Takže jsem si sehnal kde bych se možná mohl na kole svézt. Navíc jsou u Ghosta slevy a mě by zajímala jedna věc.

      Jak je to s udržbou a výdrží čepů a celé zadní stavby? Je nutný nějaký náročný servis, nebo je vše zvládnutelné v domácích podmínkách. Kolo by bylo ježděné pouze v lehkém terénu.

      0 0
    •  

      Ahoj,

      dám ti malou radu vyzkoušej si toho Amr 7500, jezdi na něm aspon týden v kuse pak sedni zpátky na tvojeho Authora a hned ho prodáš… to ti můžu garantovat. Z toho co jsi psal žádný závodník nejsi a takové kecy že tě bude full zpomalovat nebo že je zbytečný si můžou všichni tady strčit do ****** protože to není pravda. Já sice nejsem zastánce Ghostu ale s tím AMR určitě pomalejší než na pevnáku nebudeš a pohodlí bude ůplně někde jinde, ty doby kdy byl full houpačka až ne RB jsou pryč a lec který full je rychlejší lehčí a hlavně pohodlnější než pevnák. Ti co ti tady fulla vymlouvali(rychlej­truda a spol…), jsou asi zatvrzelí HTčkáři a neví o čem je řeč protože kdyby někdy jeli na pořádném fullu tak prodají svojeho Treka 7800krtečka a pořídí si něco jiného a pořádného… :-) na čem se nebudou bát přejet menší kořen aniž by se jim sedlo zarazilo do P…

      p.s. at se na mě nikdo nezlobí ale je to pravda

      0 0
      • vasek80  

        No já právě vedle psal téma okouzlení fulem. Svezl jsem se na testovací dráze v Regensburgu na dvou více méně noname fulech za 50 a za 90 a nejdřím se mi zalíbilo řazení SRAM X0 a nějak mi to celoodpružení nedocházelo. On tam je jen takový oválek a umělá roleta, nebo jak to nazvat. Čekali jsme než kamarádovi složí HT, tak jsme tam hodinu blbli i na dvoukole. Až mu jej složili, tak jsem si to s ním sjel a neuvědomil si, že se musím zvednout při sjezdu a až rána do zad mě vrátila zpět do reality. Přímé porovnání na takovém malém kousku mi stačilo k rozhodnutí že příští kolo bude full.

        Jenže já bych spíše chtěl odpověď na to co jsem psal výše o udržbě čepů…

        0 0
        •  

          jo to řazení mám taky na Roscoe a je to bomba. Já mám ted druhého Fischera, toho prvního mi ukradli ale na něm jsem to za těch skoro pět let co jsem ho měl vůbec neřešil. Mám i pocit že jsem se zadní stavbou vůbec nikdy nic nedělal nedotahovat nebo tak. Jediné co jsem udroval pravodelně byl tlumič a čepy které ho drželi to jsem čistil jednou za týden ale nic strašného byla to půl hodka zábavy než práce. Na novém kole jsem se k tomu ještě nedostal. Známý má Lapierre X-controla a taky si s tím hlavu neláme, jezdí ho už tři roky a dáva mu docela zabrat a žádný problém s ložisky ještě neměl. S tím lehkým terénem co jezdíš to bude v pohodě a 120mm je z mého pohledu ideální. Už to psal někdo výše že postupem času začneš stejně jezdit těžší terén který tě začne mnohem víc bavit, třeba takové Beskydy kde je 120mm minimum. Předtím jsem měl Sugra který měl 100mm ze začátku to bylo v pohodě ale po roce dvou už se mi to zdálo málo pak jsem se svezl na zminovaném Lapierre a bylo rozhodnuto. Ted mám Roscoe3 se 140mm a naprostá spokojenost a ubrovský rozdíl oproti 100mm do kterých bych už nikdy nešel a ani 120mm už je pro mě málo.

          0 0
      • roud  

        Hehe až vyhraješ tolik závodů co rychlej turista a najedeš tolik kilometrů co on na tom tyvm slavnym fullu tak tu raď ;o] full bude vždycky rychlejší v rozbitějších pasážích ale v lehčím terénu ti ht vždycky natrhne prdel pokud nebudeš mít nějakej chrtí full typu epik scalpel spark atd. kde vzhledem k ultranízký váze a tlumičům udělanej tak aby se nehoupaly se to kolo chová stejně jako pevňák… PS: Full je pohodlnější o tom žádná…

        0 0
        •  

          He He, ja nemluvil o tom kdo kolik najede km nebo kolik kdo vyhraje zavodu a je mi to fuk, ja mluvil o kolech. To co jsem napsal je muj nazor a za nim si stojim. Zakladatel tohodle vlakna neni zavodnik jako Pan Turista a nevyhrava zavody tak proc mu tlacite HT kdyz si muze koupit pohodlnejsiho fulla. S kterym bude ned miru spokojeny

          0 0
          • roud  

            nejde o najetí či vyhrávání závode jde o požitek z jízdy spousta lidí ocení pohodlí ale proti nim stojí druhá skupina lidí která ocení to že šlápnou do pedálů a kolo jim poletí proč se mordovat na fullu když ht jede líp je to dost o tom co kdo kde jezdí ale to že full je rychlejší je do značné míry pověra a je jen na tom co kolo kupuje aby si v těhle věcech udělal jasno ;o]

            0 0
            •  

              Mohli bychom celkem dlouho o tomhle debtovat co a jak ktere kolo dokaze nebo nedokaze co je lepsi jestli full nebo HT ale stejne bychom se k nicemu nedobrali. Pokud si nekdo chce vytrepat bikerskou dusicku na Ht at si tu radost dopreje me je to uplne jedno. Nerekl bych ze se clovek na celoperu morduje, ty kola jsou sice o neco tezsi ale zas tak obrovsky rozdil to neni pro nekoho kdo si chce jizdu jenom uzivat a kolo ma pro radost…

              0 0
        • trouba20  

          muzes mi poradit, jak dostanu do profilu fotky biku?;-)

          0 0
          • roud  

            klikni na foto pak na naše biky a nakonec přidat jen si hlídej velikost fotky je tam omezena velikost nahrávaného souboru ale to tam všechno píše ;o]

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.