Výběr levného kola do 5000 Kč

63 nepřečtených
  • praalien

    Zdravím, chtěl bych se zeptat skušenějších kolařů na následující. Jsem spíš rekreační cyklista s nájezdem tak do 70km\měsíčně. kolo mám 10let staré z hypermarketu za 3000,– a chtěl bych ho nějak vylepšit protože mu zkrátka nevěřím. u podobného mi praskla na rovince vidlice a já chodil se sedřeným xichtem půl roku . Stávající vidle je děs a bída je ocelová a začíná reznout takže jí chci co nejdříve vyměnit za něco slušnějšího . rozpočet do 5000,– rád bych odpruženou se zámkem na řídítka . klidně těžkou jako kráva – kolo beru jako fitness pomůcku takže mi nevadí když se nadřu . hlavně hodně bytelnou a snadno udržovatelnou. Dokázal by mi někdo něco doporučit. Do budoucna pak plánuji výměnu dalších dílů .

    0 0
    • sallam  

      Do toho nema cenu vrážet ani korunu. Vzal bych nějakou bazarovku okolo 5000,– dle tvé velikosti např. toto

      0 0
    • Mig_all  

      V zájmu tvého zdraví to kolo nevylepšuj ale kup si jiné…

      0 0
    • mart910  

      Začni běhat, boty nerezaví.

      0 0
      • mart910  

        Ted vazne davat vidlici za 5 tisic na 10 let stare kolo za 3 tisice je nesmysl

        0 0
    • madcat  

      Za 5000 Kč, možná bych se ale trochu zmáčknul a přidal ještě pár tisíc k tomu, se dá koupit slušný a fungující bazarový kolo. Deset let starý kolo z hypermarketu bych hodil do kopřiv – nejen, že ti to jízdu otráví, ale už se v klidu dá mluvit i o ohrožení zdraví.

      0 0
      • Yura  

        Do kopriv ne. Takove kolo je idealni na popojizdeni do obchodu apod.. Pak když ti ho někdo ukradne, tak jedine co te nasere je, ze musíš jit domu pesky. :)

        0 0
    • praalien  

      k reakcím : bazar moc nepůjde, mám 193cm a to tabulkově vychází na nějakých 22" čehož je po bazarech jak šafránu . Dále že je rozpočet 5000 neznamená že musí 5000stát . Klidně může být za 1200 když bude dobrá. Hledám spíš vidli se kterou budu moci „vyorávat pařezy“ a ještě mě přežije. Kterou si jako hodně velký kutil zvládnu servisovat sám bez 3 vysokých škol a s osvědčenou konstrukcí . Takže nic „zeslabovanýho , odlehčovanýho a podobně“

      Jinak když koupím kolo za 5000 budu mít znovu totéž co mám teď jen v modernějším kabátu . Plán je takovej že vyměním vidli za novou, až zase bude pár korun tak i rám za nějakej bytelnější a nakonec ten zbytek. Jediné čeho se docela bojím je kompatibilita dílů ale pořád doufám že to je všechno nějakej standard a i kdyby ne že se na soustruhu nechá vytočit nějakej kroužek nebo podložka a bude.

      0 0
      • Mysee  

        Tak chtělo by to napsat nám jaký máš vůbec hlavové složení. Jestli závitový 1", jakožto že asi jo, tak výběr vidlic je hodně mizernej a platí veškeré reakce o bazaru výše. Radši bych počkal a připlatil si něco třeba k 10 tisícům a bral nějaký bazar. Já třeba za 9 prodával fajne oceláčka 29" 1×9 s pevnou vidlicí. Na fitness ideálka.

        0 0
      • Krejca  

        Chtělo by to hlavně spadnout nohama na zem.Takhle budeš sypat dokola prachy do kanálu a nikdy z toho neuděláš normální kolo ,natož dobrý. I v 21,22 rámu občas něco vyskočí na bazarech a s tvým rozpočtem je to jediná rozumná cesta.Nejvíc si mě pobavil s vidlí za 1200 s kterou chceš vykopávat pařezy :-) to je maisterstick :-D

        0 0
      • nitraq  

        Na rovinu – kolik tak myslíš, že do toho kola v budoucnu nasypeš?

        0 0
      • Esi  

        Měřím 191 a jezdím 21" a tech už se najde celkem dost, na tohle kolo pokud chceš vyměnit vidli kvůli bezpečnosti tak tam dej pevnou, ta co tam máš těď bude takovej mizernej držák předního kola, která bude mít v sobě pružinu a jako „tlumení“ tak maximálně nějakej elastan tak že na pevné ušetříš minimálně kilo na váze i kdyby to byla pevná ocelová a bude to funkčnější. Při nájezdu 70km/měsíc to z tebe duši nevyklepe stejně jezdíš pravděpodobně tak maximálně po lesní cestě

        0 0
    •  

      To, co se prodává v hypermarketech za 5000 Kč, to s odpuštěním vůbec nejsou kola.

      Chcete-li použitelné a bezpečné kolo na rekreační jízdu, naspořte si alespoň tak 15000 Kč, jinak to nemá cenu. Anebo, jak již psali ostatní, použité kolo z bazaru za cenu o něco nižší.

      0 0
      • VladexAndroid  

        kecy. já i plno dalších lidí jezdí na mnohem starších a levnějších kolech. a není problém.

        0 0
        •  

          O věku to není, je to o kvalitě. Už i za socíku byl Favorit velmi žádaným podpultovým artiklem, zatímco Ukrajina nebyla považována za kolo …

          0 0
          • VladexAndroid  

            teď jsme nemluvil o soc. kolech jako favoritkách.

            myslel jsem „horská“ kola z 90.let který stála tak 4000 kč. na kterých stále jezdí velká spousta cyklistů.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Nerad bych rušil Tvé kruhy, ale koho považuješ za cyklistu? Každého, kdo je schopen tlačit kolo s nákupními taškami na řídítkách po silnici?

              A další: kola z 90. let jsou dnes už přes dvacet let stará. Kolik mají najeto? Jakými zázračnými komponenty byly osazeny, že z nich zůstalo původního víc, než jen rám a pevná vidlice?

              0 0
              • VladexAndroid  

                cyklista je každý kdo má kolo a jezdí :-D

                a představ si že jsem měl do nedávna několik takových kol a zbavil jsem se jich jen proto, že měly malé rámy na mě.

                například nejlevnější-základní hazka (sis index) vydržela asi 12 let bez jakéhokoliv seřizování a až po 12 letech začala trochu blbnout.

                já svoje kola průběžně nekontroluju a neseřizuju, až se něco pokazí pak to opravím, řetěz mažu až teprve do začne vrzat :-D

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  A představ si, že mám manželku, dceru a dva syny, kteří mají také svá kola, která udržuji v provozu :-)

                  Že jsi měl několik kol s malými rámy, to s věcí nijak nesouvisí, maximálně to napovídá, že máš blízko do sběrného dvora.

                  Základní SIS pár let vydržela, dokud nebyla nejmladším z dětí roztržena vedví. Řadila na všech pěti či šesti svých pastorcích celkem uspokojivě, po upgradu zápletů pobrala na Limitu dokonce i 8 rychlostí. Uspokojivě, ale žádná hitparáda, Deore nebo XT jsou o dost lepší. Seřídit a promazat bylo občas potřeba, zvlášť po bahenních lázních, kamenné suti nebo setkání s pařezem.

                  Já svoje kola průběžně kontroluji a seřizuji (což ale nebývá zapotřebí často), řetěz čistím a mažu tak, aby mi co nejdéle vydržel. Pořízení všeho – i spotřebního – materiálu (v tom objemu) není úplně levná záležitost, nájezdy nejsou také úplně malé, takže si hledím kola udržovat dlouhodobě funkční. A ne, aby mě/nás prudil vrzající řetěz, nevyzpytatelně chodící řazení a pískající brzdy. V zanedbaném servisu nevidím žádnou ctnost.

                  Když do pekla, tak s parádní muzikou, rozbít hubu si přece můžu i na karbonovém rámu s Ultegrou, proč se odbývat ocelovou supermarketovou plečkou z popelnice.

                  0 0
              • myscho  

                Také STX toho vydržalo dosť.

                0 0
            • pepino  

              ktera horska kola stala v devadesatkach 4000?

              0 0
              • VladexAndroid  

                přibližně 4000 +/-

                VIA cycles iason stál 4500 v roce 1998

                a těch 4000 se ti zdá moc nebo málo? na konci 90 .let byla kola i za 15000

                0 0
                •  

                  I za 100000. Byly to první karbonové fully. Jako malý jsem je okukoval u Štěrby.

                  0 0
                  • VladexAndroid  

                    já ale neznám nikoho v okolí kdo by si koupil tak drahé kolo. i to kolo za 15000 byla výjimka.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Posuňme se z prehistorie do současnosti. Kolik asi by tak mělo – podle Tebe – kolo stát? Ber v potaz jeho užitnou hodnotu a současné příjmy. A kolik km asi tak takové kolo vydrží?

                      0 0
                • pepino  

                  Málo. V 97 jsem kupoval Forta za 23.000, za 4000 to musela být ultraplečka.

                  0 0
                  • VladexAndroid  

                    to nebylo nejhorší kolo. takové superior magic to bylo nejhorší „mtb“ na čem jsem jel. to muselo stál ještě v 1996 o dost míň.

                    0 0
      • Pavel Priesel  

        No já měl meridu crossway 8500 v roce 2004 tuším a jezdila bez výměny krom řetězu 8 let a každý rok jsem měl okolo 3000 díly už si moc nepamatuji ale myslím že nejvyšší řada byla prehazka alivio a zbytek nebyl ani altus kolo za 9500 a dalo se s tím vyjet i na 100 km v okolí Plzně s průměrem 27 km h

        0 0
        • Esi  

          No ale ta merida byla naprosto nesrovnatelná s takovou jebkou jako je celoodpružený Olpran :) když to vidím jak na tom jezdí 12 – 14 leté děti a už pod jejich 50kg je to dvoustopé vozidlo, tak fakt nechápu že to může někdo koupit, to má snad jen pružiny, ve vidlici a „tlumiči“ nebude ani ten elastan :) Kdyby tylidi měli alespoň rozum a nekupovali to s tím odpruženým zadkem,t ak by to bylo sice těžké ale alespoň by to udrželo kola za sebou a nebylo to dvoustopé.

          Táta taky jezdí na kole které stálo před 8 rokama asi 12 tisíc a to kolo má najeto hodně přes 20 tisíc, měnil jen brzdové špalíky, řetěz a pláště, první rok co byl v důchodu na tom najezdil skoro 6000km, je to prostě jen o použití, to jeho je krosové kolo tak že jezdí asfaltky, cyklostezky polní lesní cesty na to takové kolo stačí při použití že jezdíš na pohodu výlety. Za den tak max 150km co jsem mu koukal na tachometr tak průměr většinou tak 20 – 22km/h prostě pohodová vyjížďka :)

          0 0
    • VladexAndroid  

      za 5000kč jsem na internetu narazil na silniční kolo FAV GIRO. nevím jestli s tímto kolem máte někdo nějaké zkušenosti. je to taky kolo z hypermarketu.

      ale za 5000kč je lepší něco z bazaru.

      0 0
    • Kaka  

      Za 5000 Kc jsem pred 4 lety koupil na Aukru pouzitej Author Reflex s ramem 21 s ca. 500 km – brdy, gumy byly jako nove, jen kolo melo par odrenin. U tech velkejch ramu je vyhoda, ze nejdou moc na odbyt, tak hned tak nezmizi.

      Zamek na riditka sice hezky vypada, ale popravde u kola za par tisic je k nicemu – s relativne levnym kolem stejne nemuzes jezdit zadnou divocinu. Na crossu mam zamykani na vidlici a nijak mi to nevadi, na MTB mam zamykani na riditkach a asi bych se bez toho i obesel – vidlici zamykan relativne malokdy.

      Kdyz se zacnes o kola a inzeraty trochu zajimat, tak za par tydnu najdes supr kolo par desitek km od tvyho bydliste za par korun a v dobrym stavu. Osobne jsem takto jiz koupil 4 kola temer nejeta za mene nez polovinu ceny.

      Levny novy kolo (= za 5.000) bych si nikdy nekoupil – zrovna o vikendu jsem se divil, ze Globus muze prodavat kola s plastovejma V-brzdama.

      0 0
      • Esi  

        globus a tesco můžou prodávat cokoliv viz celoodpružený Olpran :-) je jen z podivem že se fakt najde někdo kdo to koupí, to musí být životu nebezpečný stroj

        0 0
        • Kaka  

          Pravdu mas. Rikal jsem si, kdyz to koupi nejakej rodic svymu diteti, tak je v.l – v dobe internetu neni problem venovat par minut tomu, abych si o cemkoli zjistil aspon zakladni informace.

          Ale otevirala se mi kudla v kapse pri predstave, ze to nejaky prarodice koupi vnukovi/vnucce. Ti se v tom moc nevyznaj, jsou radi, ze to koupi pri pravidelnym tydennim nakupu a nakonec to jsou vyhozeny penize a uzivatel kola v ohrozeni zivota…

          Byly tam i kola v konfiguraci vzadu plastovej V-brake a vepredu kotouc… Des bes!

          0 0
          • AV  

            „Hele, to je blbý kolo!“

            „Ne zrovna takový má Jarda a já ho chci taky!“

            0 0
        • VladexAndroid  

          jenom proto že tlumič je pružina a ne vzduch, a rám je z oceli a ne z karbonu tak to je špatné kolo?

          0 0
          • Esi  

            Už to nehul, pro tlumení se snad používá u normální vidlice olejová patrona nebo ne ? :-) Ten Olpran je parodie na kolo životu nebezpečná

            0 0
          • krosmen  

            Nedá mi to, abych na tohle nereagoval. Děláš si celou dobu prdel, nebo to fakt myslíš vážně? Mimochodem sám jsem kdysi v pominutí mysli takovej šit koupil, bylo to celopéro z Baumaxu za čtyřku. Budiž mi snad omluvou, že tehdá jsem o kolech věděl totálně kulový. Jak rád jsem si ho přivezl domů, tak ještě mnohem radši jsem se později toho hnoje zbavil a považoval za zázrak, že se mně to někde na cestě nerozsypalo pod prdelí…

            0 0
            • VladexAndroid  

              nedělám. já jsem na tom levném celopéru nikdy nejel. ale jeden můj známý-důchodce to má. a mluvím z jeho zkušenosti. při jízdě po terénu z kopce si to pochvaloval. ale že do kopce to musel tlačit. takové levné celopéro je těžké jak prase. takže je spíš vhodné jen na sjezdy.

              0 0
              • MnemonicJ  

                hele Ty jis fakt ftipálek, celopéro z nějakýho ultramega marketu na sjezdy? :) To bych se neodvážil doporučit ani svému úhlavnímu nepříteli. To že na tom dojede důchodce do hospody lze těžko považovat za důkaz kvality kola

                0 0
        • VladexAndroid  

          ale ty kola viz olpran jsou fakt divná, vidlice je s kotoučem ale vzadu je véčku.

          0 0
          • Esi  

            Ten olpran totiž není kolo ale parodie a není to jen o brzdách :-)

            0 0
            • VladexAndroid  

              ale lidi na tom jezdí, mládež i senioři :-)

              0 0
              • Esi  

                no to je na tom to nejhorší :-) dokud jezdí jen po městě tak je to asi jedno, v okamžiku pokud by to chtěl použít někdo jako byť XC kolo tak je to asi problém, očekával bych že to někde rupne případně ty odpružené prvky bez jakéhokoliv tlumení tě někde vystřelí do pekel

                0 0
              • krosmen  

                Lidi taky žerou párky bez masa, mládež i senioři…

                0 0
          • pepino  

            Tak kdysi to měla superkola:)

            0 0
    • praalien  

      ok nebudu do toho teda investovat , budu teda ještě jezdit na stávající herce a doufat že nic nepraskne než pořídim nějakej bazar . ps: na týhle herce není odpružená vidle je tam pevná hnusně svařená naohejbaná reznoucí trubka .

      když už sme v tom po jakých značkách koukat ?

      0 0
      • nitraq  

        Spíš se dívat na konkrétní kusy než se zaměřovat na nějakou značku.

        Např. dva kousky z bazaru:

        http://www.cyklobazar.cz/…ckshox-recon

        http://www.sbazar.cz/…osobni-odber

        0 0
        • Kaka  

          Presne tak, znacka nehraje roli.

          Pri tvym najezdu ca. 500 km/rok bych si ujasnil, co chci (mtb/cross, musi mit odpruz. vidlici nebo jezdis jen po cestach a staci pevna atd.). Jestli to ma vybavu Acera/Deore bych pri tvym najezdu neresil – to je spis dulezitejsi, v jakym to kolo bude stavu. A na znacce nezalezi uz vubec…

          Ja bych par tejdnu koukal na inzeraty, at vis, jak se ty kola pohybujou cenove, co za urcity prachy dostanes. No a pak uz to jde tak nejak samo – uvidis kolo v dobrym stavu splnujici tvoje pozadavky nekde pobliz, zavolas tam, projedes se a mas ho doma…

          0 0
    • Anub1ss  

      No není to za 5 000 není to bazar ale nepřesahuje to 10 000

      http://www.mojekolo.cz/…raphite-2014

      0 0
    • Honzink  

      Jedenadváca bazarovka, na RS, svýho času letadlo a rozhodně lepší, než supermarketomrdka.

      http://sport.bazos.cz/…ntrovert.php

      0 0
      • Krejca  

        +1

        0 0
        • Honzink  

          Navíc ta cena.

          Bejt tazatelem neváhám.

          To v době, kdy on kupval za 3000,– marketomrd stálo osmdesát kolíků a dneska to má za stejný prachy :-)

          A to to fakt neprodávám já ani nikdo známej.

          0 0
    • davids0108  

      Řešil jsem nedávno ten stejný problém. Chtěl jsem kolo do 5 000 Kč hlavně do města a na kratší výlety do 10 km v okolí města. Z nových kol přicházel do úvahy Favorit Marathon, 1×6 speed za 3 900 Kč. Po jeho projetí, kdy kolo skřípalo při brždění, brzdy byly jednou čelistí stále přitisknuty k ráfku a jen druhá čelist se přibližovala atd. jsem se rozhodl raději pro starší bazarové kolo. Koupil jsem trekové kolo značky Marin za 5 500 Kč, má to Shimano Alivio 3×8, odpruženou vidlici, další výbavu jako blatníky, nosič atd. Kolo je z roku 2002 a má najeto asi 5 400 km (usuzuji podle cyklocomputeru co tam byl). Vypadá, že je v dobrém stavu, brzdí, řadí, neskřípe, nevrže, z kopce jede stejně jako můj hlavní kros, co mám na delší trasy. Nové to kolo stálo roku 2002 asi 16 500 Kč. Je podle vás ta cena 5 500, za kterou jsem je koupil dobrá? Přece jen kolo má 13 let. Zdá se mi, že přední (pružinová) vidlice vydává při přejezdu větších nerovností divný zvuk, ale nevím, zda je to normální nebo to značí nějaký problém. Jak poznám špatnou vidlici?

      0 0
    • Gustaf 81  

      tak to už by mělo bejt zadarmo…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.