• Mari21

    Dobrý den/ahoj,

    obracím se na Vás s prosbou o pomoc, při výběru kola. Když jsem četla předchozí příspěvky, tak se cítím trošku mimo s cenou, kterou bych ráda a doufám, že se mi hned nevysmějete, ale jsem studentka, co je nově přestěhována, a více než 10 000 Kč si dovolit bohužel nemůže. Dříve jsem kolo nesnášela a přestala úplně jezdit, loni mě však na to zlákal přítel a začalo mě to velmi bavit. Jezdila jsem ovšem na vypůjčeném kole a proto bych letos ráda své vlastní. Jezdíme celkem nenáročné trasy, cyklostezky, občas nějaká polní cesta (ale jelikož vypůjčené kolo bylo silniční, tak jsme se tomu co nejvíce vyhýbali) 40–50km za den. Dívala jsem se na kola z Decathlonu, protože jinde budu asi cenově mimo, ale jelikož se v kolech vůbec nevyznám, byla bych ráda za Vaše rady a názory. ( 165 cm, 58 kg)

    • Mr.Dawe  

      1: Raději lepší jeté kolo než špatné levné nové.

      2: Jaké kolo má přítel? Horské, silniční, gravel, trek?

      3: Máš někoho kdo kolům rozumí pro případný nákup ojetého?

      • Mari21  

        Určitě se nebráním koupit bazarové kolo, ale právě každý v okolí má minimální znalosti, proto se obracím na Vás zde :( . A přítel jezdí na horském kole Merida.

        • Bike-o-Noor  

          Merida je částečně zárukou toho, že nezaplatíš jen reklamní bublinu. Ale jen částečně. U menších značek je to ještě lepší, např. CTM.

          Jenže v té cenové relaci je to fakt moc těžké a i když jsem docela nedávno skoro tímto směrem šilhal (kolem 15ti tisíc), realita mne donutila vystřízlivět. Konkrétně dávat typy tedy nemůžu a navíc situaci komlikuje nejen celkové zdražení, ale i vývoj: na jednu stranu retro v kurzu a na druhou oprášení konceptů, které vypadaly přežité. Takže jestliže mohlo být kdysi celopevné kolo levnější – což by na tvé vyjížďky stačilo, v současnosti to neplatí. Ale rozhodně spíš než těžkou nefunkční vidlici, tak raději bez předního odpružení úplně.

    • skillzthatkillz  

      Ještě dotaz… přibližná lokalita? Asi se ti nevyplatí jet přes celou republiku pro kolo za 10.000,–

      • Mari21  

        Nejlépe Vysočina, ale nemám problém si dojet kamkoli, když to bude stát za to 

        • Tomas_82  

          Jihlava, nebo někde jinde? Pokud by to tedy mohl být bazar, můžu kouknout na nějaké inzeráty.

    • Smazaný účet  
      • Mari21  

        Právě z toho mám strach, proto jsem přemýšlela nad novým. :(

        • Smazaný účet  
          • Mari21  

            Moc děkuji, určitě se na kola podívám! A ty 2–3k už problém tolik nebudou, jen bych byla raději za levnější no. Ale jestli budou dobré, tak radši přidám těch pár tisíc.☺️

        • popokatepetl  

          Občas se podaří něco pěkného na bazaru. Ted mi nějaký ocas vyfouknul Grand canyon XS pro mláďata :-)

    • Tomas_82  

      Není to sice nic moc, ale je to nové stojí do 10tis. a posloužit by mělo:

      https://www.axit.cz/…mava_panske/

      Ale jak jsem psal do Sz, bazar bude lepší volba.

    • kmekky  

      Při tomto rozpočtu a Tvé výšce (nechápej to špatně, je to spíše milé) bych klidně šel do bazarového bike 26". Určitě Ti místní doporučí, případně, najdeš li si něco sama, dej to tady a určitě Ti řekneme názor 

      • Slavik  

        Já ti nevím, manželka má 163cm a 27.5 kola a nemůže si to vynachválit. Je teda fakt, že 10tis. stála jen samotná odpružená vidle :-)

      • Mari21  

        Mockrát děkuju, určitě ještě kouknu a přidám je sem ☺️ ale myslela jsem že 27.5" kola by byla lepší, není to tak? 

        • Johny_r  

          Všechno má svoje výhody i nevýhody. Když se podíváš na závody, tak i malý holky jezdí na 29" kolech, což vypadá poměrně směšně při tom obřím kole, ale kdyby to nebylo lepší, tak to nedělají. Ale tady se nebavíme o kolech za 10 000. Ještě donedávna byla 26" kola standard a jak na nich všichni jezdili, takže nějaká představa, že dneska musím mít nejmíň 27,5, je blbost. Zejména když Tě limitují peníze a v bazaru se dá sehnat 26" kolo o několik řádů lepší než nové 27,5 nebo 29". Až si budeš kupovat další kolo za 30, 50 nebo 100k, tak to můžeš řešit, teď jsi v situaci, kdy velikost kol není rozhodující. 26" bude jezdit taky.

          • kandik psi zub  

            presne , dilu na 26 se po bazarech vali tuny, obycejny cyklista jako ty pri vsi ucte rozdil nepozna. Co bys naopak poznat mohla az takovy kolo budes ladovat do auta, do vlaku apod. To kolo je proste mensi jako takovy a ma mensi kola, je skladnejsi.

            26kola jsou vzhledem k uzitny hodnote totalne podceneny.

            • Aww  

              +1

              jako bonus nebude 26er do 10 tisíc vážit 15 kilo jako nový decathlon, ale spíš třeba 11.

              • gersa  

                Tak teď ho ještě sehnat

                • Aww  

                  ano, ale třeba zrovna na b-f se jednou za čas objeví někdo, kdo chce 26er prodat a dozví se tu, jak je to mimo a m to hodnotu pár korun, protože to nikdo nechce. takže nabídka bude.

                  (ale vážně, je možný že půjde o nějakou velikostní niku co se blbě hledá, ale úplně si to nemyslím.)

                • oddie  

                  Když bude sledovat inzerci, časem se něco objeví. Pro děti už jsme takhle pár kousků nakoupili, mj. i dvě karbonové á 15tis, takže slušný hliník za 10 není utopie. A to je v 16–17", co by sháněla, větší výběr než v 15", co jsme sháněli my… Druhá věc je, že bazarové kolo bude potřebovat nějaký servis.

                  • Smazaný účet  
                    • adam320  

                      +1

                    • yetti  

                      Na druhou stranu je 10tis na kolo žalostně málo a nové kolo za tu cenu bude taková plečka, že jí to od ježdění spíš odradí. Sám znám pár takových, kteří tvrdili, že cyklistika je nesmyslná dřina dokud se nesvezli na slušném kole, až pak tomu přišli na chuť.

                      Nevěřím, že by studentka neznala někoho, kdo jí s nákupem kola bude ochoten pomoci. Já sám jsem mnohokrát takhle pomáhal známým i jejich kamarádům sehnat kola jak nová, tak jetá. A co si budeme povídat kolo není raketoplán a věcí, na kterých by se dalo zásadně provařit zase tolik není. Stačí se zeptat někoho, kdo tomu trochu rozumí.

                      Za mě je 10tis na kolo asi jako bys měl 200tis na nové auto. Ne, že by nové auto za 200 neexistovalo, ale je mnohem rozumější si koupit ojetinu.

                    • Tomas_82  

                      Určitě by se tady našel někdo, kdo by s ní za flašku něčeho dobrého pro kolo zajel:-)

                    • Aww  

                      jo, částečně to beru. totiž že po bazarech je většina kol hrozná a je to velmi nejistý a pro někoho, kdo si to neseskládá podle sebe, to nemusí být nejlepší.

                      ale beru to trochu jako vybírání z víc neideálních možností – je to cenová kategorie, kdy nové kolo bude strašidelnej krám, a když přijde do decathlonu, má na výběr mezi 27,5 a 29, co budou osazený tourney a vážit patnáct kilo, a základní silnicí se šroubovacím vícekolečkem 1×7. mě to trochu překvapuje, doufal bych, že bude příčetnější výběr, ale prostě není. pak si vezmu, že pár týdnů zpět šel na aukru třeba zaskar pro 2006 nějak do pěti tisíc, tušímže za 4,5t, a i kdyby to kolo mělo chvíli postát v servise, tak mi něco podobnýho dává mnohem větší smysl. občas se něco podobnýho objeví.

                      ale jo, může to taky znamenat ve výsledku dost hroznej střep, co většinu roku nejezdí. spíš než že bych byl hrozně moc pro bazary mi nepřipadaj dobrý ty nový kola na sh tourney, no.

                    • novas752  

                      Risk je zisk no.

                      Buď může na jistotu koupit základní těžké pomalé kolo, nebo tomu dát trochu víc práce a mít kolo třeba o 3 úrovně lepší. Ano k tomu bazaru je třeba mít buď štěstí, nebo sehnat někoho, kdo mi s výběrem pomůže a posoudí technický stav.

                      Co se týče náhradních dílů, na nějaké rekreační cyklostezkové využití se na starší 26" kolo dá sehnat bez problému vše a finančně to případně nebude o moc dražší, než servis zbrusu nového kola.

                      • Smazaný účet  
                        • Fazzy  

                          Hlavně na tom ani nic měnit nebude. A i sebelepší bazar bude základní servis chtít. Ten jí nikdo neudělá a když s tím poběží do servisu, tak zaplatí ranec za starou větev.

                          Celá polovina tohodle vlákna je nesmysl, stačil jeden odkaz na dekáč kdesi nahoře a je to. Dostane vcelku hezký nový kolo se zárukou a jezdí. Jediný co hrozí je, že to od maníků z dekáče nebude porádně seřízený, což je ale nesrovnatelně menší problém, než základní servis na bazarovce. Nic jinýho se za cca 10 vymyslet nedá.

                          Resp. může ještě pár měsíců šetřit a smířit se s tím, že na lepší kolo bude potřebovat 20..

                        • yetti  

                          Co to meles za nesmysly o altusu nebo tourney? Na 3×9 se pořád dá sehnat cokoli minimálně v Deore a to je funkčně naprosto ok a cenove za hubičku.

                          Nehledě, že kdybys sem napsal, že shanis něco v 3×9, tak se najde spousta těch co se rádi zbaví přebytků. Toho se po garážích valí haldy

                    • Mari21  

                      Musím říct, že jste se asi nejvíce trefil. Není to o tom, že by mě kolo nezajímalo/ne­bavilo, ale momentálně hlavně není čas toto všechno řešit. Až dokončím školu, budu mít pouze práci, hned to bude o něčem jiném. Momentálně si chci párkrát v týdnu s přítelem vyjet na výlet a neřešit tyto věci.

                      • Janes  

                        Pouze práci :-))))

                        • Bike-o-Noor  

                          To jsou představy, že?

                          • gersa  

                            Sladká nevědomost ;)

                            Nejvíce volného času v životě jsem měl za studií. Jen jsem na to přišel až jsem začal pracovat ;)

                            • Johny_r  

                              Já bych to zas tak nerozporoval. Dost záleží na tom, co člověk studuje, ale z vlastní zkušenosti vím, že když člověk dodělává školu, do noci maká v laborce, pak doma píše diplomku, přes den chodí na přednášky a ještě do toho má nějakou práci, tak je pak „jenom práce“ docela vysvobození (tedy pokud má práci, která se dá zvládat v práci (nebo je dostatečně efektivní) a nemusí do noci makat ještě doma). A pak přijdou děti, čímž se objeví dříve neznámá situace kdy člověk chce maximum volného času trávit s nimi, ale pak nezbývá čas na některé další věci nebo ho nezbývá tolik, jako dřív (jako skočit po práci na kolo a jet se projet).

                              • Bike-o-Noor  

                                Jistě, těch situací se dá vymyslet nekonečno. Např. co až děti vyletí z hnízda a člověk má ještě trochu funkční klouby…

                                Ale v důchodu stále není.

                            • Bike-o-Noor  

                              A bude hůř. Snad jedině dělat na sebe. Ne že by pak bylo času automaticky víc, ale být svým pánem něco do sebe má.

                              (dlužno dodat, že v té pozici jsem si já nikdy nevydělal dost)

                    • Johny_r  

                      Do určitý míry je to pravda, ale na druhou stranu, u kola za 10k člověk snese nějakou tu nedokonalost a pokud nebude mít extrémní smůlu (ano, nějakýho kamaráda aspoň s přibližnou představou by to chtělo), tak koupí kolo, který prostě bude jezdit než si koupí nějaký nový a lepší. Táta do teď jezdí na mým starým kole z roku asi 95 a jediný, co na něm měnil, byly sedlo, bovdeny a brzdový špalky. Už to má snad i vylámaný zuby na převodníkách (o vytahaným řetězu, kterej je tam asi původní, nemluvě) a furt to jezdí, řadí, nevrže. Nějakej servis typu rozebírání nábojů nebo mazání čehokoli kromě řetězu, se na tom dělal naposledy v devadesátkách. Vidlice (či spíše pérovací držák předního kola) neviděla servis nikdy. a pořád to slouží na cyklovýlety na dovolený.

                      Co tím chci říct – i fakt hodně vylágrovaný kolo bude pořád jezdit. I když se tazatalka v tom bazaru úplně netrefí, nejspíš to pořád bude celkem přijatelně fungovat, zejména, nejsou-li nároky na nějaký absolutní parametry, ale má to prostě jezdit po cyklostezce na výlet. Slušný kolo z bazaru bude lehčí než nějaká plečka ze supermarketu, což je mnohem důležitější než jestli to bude celý ve 100% kondici. Většina věcí (snad kromě vysypaný vidle a nefunkčních brzd) se dá opravit za pár korun. Low-endový komponenty stojej i nový v řádu stovek, kdyby bylo potřeba něco vyměnit a pokud bude kolo v momentě převzetí jezdit, řadit a brzdit (což se dá na místě ověřit), nejspíš tam nic kritickýho nebude.

                      Samozřejmě neříkám, že je dobrý vzít prvního veterána, kterej na mě vyskočí na Marketplace. Možná je lepší zajít do kamennýho bazaru, kde to kolo třeba někdo před prodejem prohlíd.

                    • kandik psi zub  

                      bazary mas v merku a sledujes je furt" – no, a koliks jich teda videl, nedejboze koupil?

                  • bara2  

                    Bazary jsou ideální zdroj. Ale když ani neví, jaký kolo vlastně chce, tak si moc nevybere. Klidně napíšu, že Messner do té desítky byl, na bazaru se dá natrefitt, když to člověk sleduje :-)

                    Ale je fakt, že už jsem měla představu, jaký kolo bych asi chtěla.

    • Smazaný účet  

      Zajdi si do Decathlonu a máš to.

    • Nitroglycerin  

      Decathlon ti radilo více lidí, určitě je to dobrá volba.

      Dá se podívat i po nějakém levnějším mtb Author. Léta jsem jezdil na Authoru Basic v hliníku, s trojtácem, špalkama, pružinovou vidlí, vše Alivio a s kolem za pár tisíc jsem byl spokojený. Jednou jsem kupoval nové špalky a toť vše. Provozní náklady zanedbatelné. Hodně bude záležet na dostupnosti ve tvém regionu, pokud si nebudeš chtít nechat kolo jen poslat.

      Před dvěma roky jsem ho zcela funkční prodával za 3k, roky se na něm nejezdilo a bylo potřeba místo ve sklepě.

      • Mari21  

        Moc děkuju za radu, právě s Decathlonem jsem původně počítala, ale pak mě trošku znejistilo, zda alespoň chvíli vydrží, aby se nerozpadlo po pár jízdách. Takže moc děkuju ☺️

      • Mari21  

        Moc děkuju za radu, právě s Decathlonem jsem původně počítala, ale pak mě trošku znejistilo, zda alespoň chvíli vydrží, aby se nerozpadlo po pár jízdách. Takže moc děkuju ☺️

    • Jasam  

      Ono těch deset tisíc je asi opravdu málo. Pokud máš možnost si měsíčně něco „odložit“ stranou, nechceš zkusit treba dražší kolo na splátky?

    • Tomas_82  

      Třeba tohle nevypadá zle:

      https://sport.bazos.cz/…ola-27-5.php

    • skillzthatkillz  

      Tady zkusit trochu stlačit cenu a taky by mohlo být… https://sport.bazos.cz/…alon-275.php

      • Tomas_82  

        Bazar za 12tis už by mohl mít alespoň vzduchovou vidlici, tady je pružinová.

    • skillzthatkillz  

      Píšu stlačit cenu.

      • Tomas_82  

        No, ani za 10tis bych bazar bez vzduchové nekoupil…

        • kandik psi zub  

          a az zacne utikat?

          • Tomas_82  

            Myslím, že XCR Air na tom kole co jsem dával odkaz toho zatím moc nenajezdila, takže ucházení vzduchu asi nebude aktuální. Navíc už jsem pár vzduchových vidlic měl a zatím neucházela ani jedna. Naopak pár zničených pružinovek už jsem viděl, takže v tom bych problém neviděl.

        • skillzthatkillz  

          Já vím ani za 5. Za mě je pružinovka víc bezúdržbová než vzduch.

          • Tomas_82  

            Já ne, ale kolo s pružinou už by se za 5 doporučit dalo:-) A pokud má pružinovka vydržet, tak se musí servisovat zrovna jako vzduchová.

            • skillzthatkillz  

              Tak s tím zrovna nesouhlasím…ale asi bych to uzavřel , ať neplevelime diskuzi něčím,co sem nepatří.

          • novas752  

            Neni. Pro správnou funkci potřebuje pravidelný servis (tj. nikoliv až když se něco podělá) i pružinová vidlice. Však v principu je tam jedinej rozdíl v obsahu obvykle levé nohy.

    • bara2  

      Mari, při tvých parametrech bych zvážila, zda opravdu chceš se svým partnerem hopsat na odpruženém kole někde po kotárech, zda na to máš kondičku, či si ji hodláš tréninkem zajistit…

      Nebo zda to nevypadá spíš na to, že s partnerem budete jezdit lážo plážo ten nenáročný terén…

      Podle toho si pořiď kolo. Odpružená vidlice není na ten nenáročný terén s tvojí váhou nutná, s tou pružinovou udělá tvoje váha tak centimetr, možná, a zbytečně budeš vláčet přes kilo navíc, což u tvojí váhy je relativně hodně. Já osobně bych si v Dekáči vybrala.

      https://www.decathlon.cz/…hlavi~damske

      Třeba z toho btwinu za šest a půl by se postupně dalo něco udělat, když tě to bude bavit a ujasníš si kolik a kde toho najezdíš a co vlastně potřebuješ a na co budeš časem mít peníze. Se do toho dají dát i širší gumy na ježdění po poli, časem se to dá osadit jinýma věcma… ten rám je použitelný jako základ pro nástavbu, a tak, jak to je, to bude jezdit, máš na to záruku a bude to tvoje kolo.

      Pánové se ti určitě snaží dobře radit, ale vem v úvahu, že pro tebe kolo o 13kg představuje 20% tvojí váhy. Pro 80kg těžkého chlapa by kolo v takové relaci vážilo 16kg, na takovém by žádný z nich nejel ani po silnici, natož hopsat přes kořeny v lese.

      • Tomas_82  

        Co potom teprve chudáci děti, když průměrné kolo pro 25kg dítě váží 12kg…

        • AV  

          … ale zase to průměrné kolo uveze až 80. kilové děcko

          8-)

        • bara2  

          Děti na tom nejedou několik hodin a už vůbec ne těžkým terénem a do táhlých kopců. Děti jezdí krátce a výbušně, rychle regenerují a jsou celkově jinak zařízený. Pětiletý kluk mi na rovině ujede, ale v prvním brdku skončí, to už mám vyzkoušený. Děcko se udrží s přehledem na jedné ruce jak opice, to málokterý dospělý zvládá. Děti jsou jednak jiné a druhak s tím těžkým kolem po nich nikdo nechce žádný výkony.

          • Tomas_82  

            Tak jiné jsou každopádně:-) Ale spousta dětí na tom několikahodinové výlety absolvují také, možná delší než zakladatelka vlákna. A třeba moje 7. letá dcera se mnou letos cca 4× absolvovala terénní stoupání 8km/400m což už za táhlý kopec považuji. Je pravda že má 8kg kolo, ale při jejích 24kg. Je to pořád, jako bych já měl 28kg kolo…

      • tomo_111  

        podla mna radis dobre, akurat s tou buducou prestavbou ‚a ako zaklad na neco jineho‘ by som bol opatrny – prestavat to na nieco ine by defacto znamenalo ponechat skutocne len ten ram a investiciu vyssiu ako samotne kolo.

        • bara2  

          Však rám 1,8 kg, který rozměrově vyhovuje, jak když najdeš :-) A nejspíš i kola by se daly použit, ne? A kup rám a kola za šestku.

          Já jsem po kole z dekáču kvůli základu pokukovala, ale nachomýtl se mi Messner, tak jsem použila jeho…

          • tomo_111  

            no neviem, updatovat tu 7-sp volnobeznu moze znamenat menit aj naboj a potazmo cele zadne kolo (niekto tu urcite upresni) a naviac prevodnik 44 s najlahsim prevodom 28 = prevodovy pomer 1.57, s tym sa vobec da ist do kopca?

            • Tomas_82  

              +1

            • bara2  

              Se ptá, tak jí píšu, co bych dělala já. Její věc, co si koupí a je mi to jedno.

              • ToMášMarný  

                Však se nečil, tvůj pohled je svým způsobem správný. Korekce kolegů ovšem také, sám mám nejlehčí převod necelých 0,7 a občas na něj dojde, ne že ne..

              • Tomas_82  

                Každý názor je svým způsobem správný (teda spíš skoro každý:-) ona do teď taky jezdila jen po silnici, takže by jí tohle kolo mohlo sedět, jen je potřeba upozornit na to, že má své omezení a limity, například v malém rozsahu převodů 14–28 a případně náročné přestavbě.

                • bara2  

                  Jsem o té přestavbě uvažovala. Lowcost: trojpřevodník (cca 600,– aji se středovou osou 900,–), řadící páčka a přesmykač (cca 500,–), nové sedmikolo či sedmikazeta s maxirangem pro jízdu do kopce (cca 300,–) a asi by k tomu musela být i nová přehazka a řadící páčka k ní (cca 600,–). V sumě ještě pořád zbývá do desítky rezerva a měla by to zpřevodovaný pro výjezd na Hlínu od Bránic :-) S dvanáctikilovým kolem to vyjedu aji já, ona je tak o 40 let mladší. A k přestavbě potřebuje krom běžného nářadí nýtovačku, stahovák na kliky a klíč na misky, to si do desítky k tomu může koupit taky.

                • bara2  

                  Tady jsem ti zpracovala rozpočet na kompletní předělání pohonu na 3×7, včetně odkazů na díly.

                  Práce na jedno odpoledne, najede s tím dvacettisíc (ověřeno prakticky), vyjede každej kopec, po rovině jí to jakž takž pojede, akorát si dvakrát koupí pláště a řetěz, až to sjede. Kdyby to chtěla rychlejší na rovinu, musí koupit talíře 44–32–22, ale ty stříbrné nevedou, já bych si hnusný černý nekoupila, jsem si stříbrný kupovala v UK.

                  Možná by nemusela vyměňovat přehazovačku, jestli to pobere potřebný rozsah…

                  Za desítku nemůže chtít karbon na důře, ale jezdit se na tom dá krásně a než to ojede, může si ušetřit na nové kolo nebo na další upgrade.

                  kliky 42–32–22 stříbrné, ať to trochu vypadá 559,–

                  https://www.vyziva4sport.cz/…kliky/198373

                  středová osa 107mm 239.-

                  https://www.moxma.cz/…5187022.html

                  sedmikolečko 13–34 229.-

                  https://www.koloshop.cz/…34-zubu.html

                  NEBO ??? (není mi jasné, co tam vlastně je v originále)

                  sedmikazeta 12–32 279,–

                  https://www.moxma.cz/…-150620.html

                  přehazovačka s potřebným rozsahem 249,–

                  https://www.moxma.cz/…-135704.html

                  přesmykač 199,–

                  https://www.moxma.cz/…-135697.html

                  řazení pravé 7 poloh 139,–

                  https://www.moxma.cz/…-108356.html

                  řazení levé 3 polohy index 129,–

                  https://www.moxma.cz/…-108354.html

                  bovden (lanka jsou u řazení) 99,–

                  https://www.moxma.cz/…5000001.html

                  řetěz (kdyby ten originální byl krátký) 199,–

                  https://www.moxma.cz/…1209857.html

                  potřebné speciální nářadí:

                  nýtovačka 118,–

                  https://www.koloshop.cz/…tezu-HG.html

                  stahovák na kliky 144,–

                  https://www.koloshop.cz/…cke-osy.html

                  klíč na kazetu/kolečko 75,–

                  https://www.koloshop.cz/…-kaleny.html

                  klíč na misky (asi tento) 323,–

                  https://www.koloshop.cz/…-a-ISIS.html

                  šroubovák a kleště doma má, nebo si to půjčí.

                  celkem komponenty na přestavbu pohonu včetně poštovného max 2.500,–

                  nářadí na výměnu pohonu včetně poštovného max 1.000,–

                  nové kolo 6.499,–

                  ----------

                  9.999,– :-D (do 10.000)

                  • skillzthatkillz  

                    Zní to pěkně…Ale mám pocit, že to pro slečnu nebude to pravé ořechové. Nemyslím ten výběr, ale spíš tu práci s tím.

                    • bara2  

                      Tak na tu výměnu součástek snad má toho přítele. Jestli neumí udělat základní servis na kole, tak jí teda na vyjížďkách bude platnej jak mrtvýmu kabát.

                      A jestli je lempl, tak budou jezdit po rovině s převodem 40:28 :-)

                      • novas752  

                        Někteří mají těžký problém i s výměnou duše…

                      • Smazaný účet  
                      • romanino  

                        Sorry, ale nejsi trochu nemocná? Jednak slečna jasně napsala, že nikdo v okolí kolům nehoví. A když někdo „neumí udělat základní servis na kole“ (pomíjím, že ty díly v rozpočtu montážně nejsou rozhodně v úrovni základního servisu), to se rovná lempl a člověk, který bude „na vyjížďkách bude platnej jak mrtvýmu kabát“? Ty máš tedy odvahu urážet někoho, koho vůbec neznáš. Co když je třeba skvělý muzikant, kterému ty hudebně nesaháš ani po kotníky? Co když je třeba špičkový lékař? No a co, pro dámu lempl!

                  • tomo_111  

                    Pekny navod aj rozpocet, v tomto pripade (ako bolo povedane slecna znie ako uzivatel) by som asi odratal naradie a priratal naklady servisu na preskladanie. Aj ked to neni raketova veda nie kazdy to vie/chce sa ucit/travit s tym cas apod.

                    Podla mna ide aj o tu mentalitu – zaciatocnik chce kupit a jazdit, nie kupit a este prerabat.

                    Drahou prestavbou som skor myslel keby to chcela na nejake 1×11 :)

          • pidan  

            Proc ji to jeste komplikujes??…holka chce jezdit a ne prestavovat a tunit kolo…Ta bazarovka na Deorecku,nevypada vubec zle a nevim,proc by na polnacky a koreny nemohla mit pruzinu.Chce snad skakat dropy v bajkparkach?Chu­dak z tech kecu bude mit uz nafouklou hlavu…

      • Gwaihir  

        Pokud řešíš hmotnost kola vzhledem k váze jezdce, tak jedině pokud to kolo zvedáš. Pokud na něm jezdíš, tak je to rozhodně jinak. Řekl bys to samé o běžkách?

    • skillzthatkillz  

      Tak já jsem z příspěvku nabyl dojmu, že budou spíš uživatelé. Pro mě je třeba u auta základní servis výměna oleje,všech filtrů a pod, co si udělám sám, ale pak je většina lidí, co s tím jede do servisu. To stejné např. počítače. Přece nenazvu někoho lemplem jen proto, že něco neumí. Měla to být reakce na bara2.

      • bara2  

        Vzhledem k tomu, že jsem všechny potřebné úkony zvládla jen s informacemi a návody na internetu, tak vím, že se de fakto jedná o povolení závitu a utažení závitu. Tam žádná jiná operace fakt není a tohle by měl normálně člověk zvládat. Akorát by se měl poučit, na kterou stranu s tím má kroutit a jaký klíč na to použít. A veškerý tento servis dělám doma v obyváku.

        • oddie  

          To že řekla? To že řekla? To tedy musí být ŽENSKÁ! :)

        • ToMášMarný  

          To je žena! A pak jsou muži, kteří píchnou zadní a po chvilce přemýšlení vznesou dotaz/žádost – “máte někdo nýtovačku?” Ale jako možnost otestovat zručnost partnera když zrovna nekape kohoutek asi fajn :D

          Tvůj návrh mi dává smysl, včetně rozpracování případné přestavby. Jako kolo na asfalt a cyklostezky ok, rádius kam udělat výlet bez přibližování vlakem bude s tímhle kolem slušnej.

          Já mám trochu jiný pohled, i výlety se sporadickými cyklisty plánuju pěšinkama v lese nebo kolem potoka, to je to, co mě na kole baví. Takže já, případně můj spoluvýletník by sáhnul spíš po návrhu venkovana – Decathlon za 13

          Bazar je vždycky trochu risk a bez znalostí a zkušeností je to hodně risk.

          • bara2  

            Ti nevím. aby nakonec aspoň zvládl složit dětskou postýlku z Íkeji :-(

            Možná než kolo, tak vybrat lepší geny..

    • Tomas_82  

      Když shrnu dosavadní návrhy, tak mi jako nejrozumější varianty přijdou tyto:

      Snad poměrně nové bazarové kolo:

      https://sport.bazos.cz/…ola-27-5.php

      Trochu připlatit a koupit nové toto:

      https://www.decathlon.cz/…8604699.html

      Nebo crossové kolo:

      https://www.axit.cz/…mava_panske/

      Případně za určitých podmínek toto:

      https://www.decathlon.cz/…8500949.html

      • bara2  

        Na tom posledním jsme se shodli :-)

        Ty nad tím jsou všechny zcela holé, tj. i bez pedálů, kolem 13kg. Po nastrojení pedálama, košíčkama na flašky, zvonkem, světlem, pumpičkou a taštičkou s lepením půjdou přes 14kg. Takový mám a kleju jak pohan každý den, co na tom jedu a nadávám si do blbů, co jsem to (na doporučení takových jak tady) tenkrát koupila už patnáct let. Vyhodit to do konošu je mi furt líto těch peněz, co to stálo… Ale už mám koupenou karbonovou vidlicu a na jaře to definitivně rozetnu, tuhle zimu se s tím ještě dotrápím :-)

        Ale co, je mladá, ať si zadupe.

      • Fazzy  
        1. Pokud nemá nikoho, kdo o kolech něco ví, tak bych se bazaru absolutně vyhnul.
        2. Ten dekáč za 13 je asi nejlepší co se tu objevilo
        3. Krosový kolo není tak univerzální a pohodlný jako mtb a pokud má přítel taky mtb, vůbec bych jí s tim nemotal hlavu
        4. Ten Leader fox je suveréně nejhorší věc co se tu objevila, do toho bych se rozhodně nepouštěl
        5. na Bohemii by se dalo ještě uvažovat o tomhle https://www.tsbohemia.cz/…d300313.html byť je dostupnost na dotaz nebo ještě líp tohle https://www.tsbohemia.cz/…d343997.html, což je už dost nad 10
        6. Pokud je možnost, bylo by nejlepší ještě pár tisíc došetřit.
        • Tomas_82  

          Zrovna ten bazar bych vůbec nezavrhoval, myslím, že když tu požádá někoho že svého okolí, někdo se najde…

          Když se podíváš o příspěvek výš, máš tam přesně opačný názor – co nejlehčí kolo bez odpružení. No, tazatelka se bude muset nějak rozhodnout, co je pro ní priorita a co je v jejích možnostech.

        • d69  

          ad 5 ) za ty peníze (14990) už může lovit i v jiných vodách nebo v dámské verzi

    • JendaH  
      1. Pokud nejezdíš jen na úplné rovině, pozor na rozsah převodů. Já považuju za minimum převodové poměry cca. od 0.7 po 3 (pro 28" kolo. Pro 26" to bude o trochu míň). Běžné 3×8 řazení toto splňuje. Píšu to proto, že jsem tu zahlédl link na kola co mají jenom 1×7 nebo podobné hrůzy.
      2. 3×8 chceš také kvůli tomu, že je nejlevnější na provoz. Porovnej ceny 8speed kazet a řetězů v obchodě, ve kterém budeš kupovat náhradní díly, s vícerychlostními (i ty 9speed už jsou dražší). Přitom to fakt není žádná tragédie, všechna moje kola byla a jsou 3×8, jezdím 5000 km ročně a nic se neděje. (pozn. 3×7 je asi taky v pořádku, ale není moc běžné, tak to neznám)
      3. I kola do 10 tisíc jsou v pohodě, například já na Arcore Cross 1.1 (koupeno v roce 2015 za 8500 Kč) už najel skoro 25000 km. Osobně bych jenom rád kotoučové brzdy, což do 10k nekoupíš, ale s tvojí váhou to není takový problém.
      4. Nevím, jestli stále existují nejlevnější kola s vícekolečkem. Těm se radši vyhni (i když opět díky tomu, že jsi lehká, to možná nebude takový problém; trochu bych se bál, že už je to tak zastaralá technologie, že za pár let nepůjdou sehnat náhradní díly). Preferoval bych kola s kazetou.
      5. Vidlici na silnice a polní cesty neřeš. Ideální by bylo kolo s pevnou vidlicí (lehčí, levnější, bez servisu), ale to se bohužel v dnešní době nedá sehnat. V některých obchodech se prý dá domluvit výměna před koupí, a protože pevná vidlice je levnější, mohlo by se to navzájem požrat s cenou servisu.
      • novas752  

        .2) myslím že zase tolik těch náhradních dílů potřeba nebude. Jestli ojede 1 řetěz za rok nebo 2, tak je docela jedno jestli je to 8 nebo 10 rychlostní.

        .4) Kola s vícekolečkem existují, obvykle skoro vše do 7 rychlostí + občas nějaké 8spd.

        .5) souhlas, jen doplním důvod, vidlice na levných kolech do nějakých 20–25 000 moc dobře nefungují, jsou strašně necitlivé a hrozně těžké, na pohyb po zpevněných cestách je to spíš přítěž.

    • Tomas_82  

      Taky jsem asi 20 let jezdil 3×8, ale dnes už bych to nechtěl. Další věc je, že spousta žen a dívek má sice 3× něco, ale stejně jezdí jen prostřední, takže i 1×9 s kazetou 11–36 má reálně větší rozsah než 3×8:-)

      • JendaH  

        S tím jsem měl problém i já, většinou jsem šlapal hrozně pomalu a silově. Otáčkoměr za $3 z Ali to vyřešil.

        • Lišák  

          Můžu poprosit o link?

          • JendaH  

            Je to tento cyklocomputer, http://www.sunding.com/…lus/view.php?…, nastavíš obvod kola 8.333 metru a pak 1 km/h = 0.5 RPM. Na kliku jsem zevnitř přilepil malý neodymový magnet a senzor jsem dal na zadní stavbu (bylo potřeba trochu prodloužit drátek, je to obyčejná dvojlinka).

            Bohužel už tam není, ale samozřejmě by to šlo s jakýmkoli jiným, jenom některé nejspíš budou mít omezený rozsah nastavitelných velikostí kol, takže nepůjde nastavit tak hezký poměr.

            • bara2  

              Magnet co patří na špicu jsem nasadila na hřebík, vypodložila to neoprénem ze staré podložky pod myš a chytla to ke klice kouskem duše. Do computeru jsem nastavila pro km/h obvod kola 1667 a ukazuje to kadenci, akorát je potřeba si odmyslet desetinnou čárku…

              • pavelxy  

                Tak to je mazec…:D :D

                • bara2  

                  Tak ono taky jde si zapamatovat, jakou rychlost to při jaké kadenci a převodu dává. Když se to naučíš pro nejčastěji užívaný převod, tak se stačí podívat na computer, jak rychle jedeš a víš řádově i kadenci :-)

                  • pavelxy  

                    Já to vyřešil snímačem rychlosti a kadence od Garminu…:D Kdybych věděl, že stačí hřebík, tak sem mohl ušetřit…

      • bara2  

        Prostřední je takový univerzál, ale jak to je do kopce, tak snad přeřadí na malý talířek aji úplný tele, přece to nebude tlačit.

        A co se týče velkého talíře, tam je to spíš o ochotě či potřebě šlapat i z kopce, většinou už jsou převody s největším talířem a malýma pastorkama moc těžké (44:11=4).. Pro ženskou je potřeba rozsah od 3,5 do 0,65, s osmikazetou na to stačí dva talíře, ale pokud nechce točit nejmenší pastorky (ono to fakt točí hůř, jak stejnej převod s většíma pastorkama), tak je lepší trojtác s řetězovou linkou kratší, aby se na největším tácu daly točit i větší pastorky bez výrazného křížení řetězu. Pokud máš linku preferující malé pastorky, tak to křížení citlivá ženská nožka cítí a raděj jezdí na prostředním tácu.

        • Tomas_82  

          Divila by ses, ale na ten menší ani v kopci doopravdy nepřeřadí, setkal jsem se s tím mockrát a i některá kola co občas servisuju mají prostřední převodník na prach a krajní 100% netknuté.

          • bara2  

            Asi ju to nebaví a raděj by byla kdekoliv jinde, jak na kole. Trpí to z jí známých důvodů, ale sama na výlety jezdit nebude. To je jen otázka času, kdy bude mít jiné starosti a kolo skonči ve sklepě. Myslím, že tyto případy, ač třeba i nejčastější, není potřeba řešit, tam stačí ten nejlevnější decathlon s jakejmakoliv převodama, klidně i fixka.

            • Mari21  

              Toto má být narážka na mě?

              • bara2  

                Ne, to je narážka na ty děvčata, o kterých tu pánové píší, že neumí přehodit talíře přesmykačem. Nejspíš s takovýma žijí nebo jezdí na výlety, nevím, já takové neznám, ale zas je fakt, že jezdím na kole ven sama a s ženskou nebydlím.

        • novas752  

          Mnoho začátečníků, hlavně holek řadit s přesmykačem prostě neumí. Že slézají dřív než vůbec shodí na malý převodník, nebo že to rvou do kopce kadencí 40rpm v sedě s řetězem vespod kazety je bohužel dost častá realita.

          V tomhle ohledu je blahořečením 1×11 nebo 1×12, tam většinou nemá nikdo problém.

        • ToMášMarný  

          Báro, při vší úctě a respektu.. Holka co začne jezdit s klukem fakt neřeší křížení řetězu, neřeší převodník dokud to rozsah kazety dovolí a z jednopřevodníku zpátky na 2× nebo ještě dávnější prehistorii se ti nevrátí ani nápad. Začátečník (nejen) chce neřešit a jezdit. A ne, většina normálních lidí při koupi kola nemá v hlavě plán upgradů, to my tady jsme divní. Ve finále nejvíc záleží na tom, aby ji z toho nebolela prdel..

          • novas752  

            A to bolet bude protože si sedlo měnit nebude. A koupí si na něj gelovej zapařovací potah. :)

            • Tom-T45  

              Tak samozřejmě, protože čím je měkčí, tím je pohodlnější, to je logický ne?

          • Fazzy  

            No konečně někdo, kdo už viděl rekreačního cyklistu, co si chce jen koupit kolo a jezdit s klukem na výlety. Ta diskuze tady už to potřebovala :)

          • Mari21  

            Přesně moje slova a jak říká Fazzy, konečně někdo, kdo to pochopil a upozornil na to.

          • pidan  

            no…ja bych rekl,ze divna-nej je Bar-a…priznej se..ze mas dole pindika..??..No nic…Preju ti Mari,ten nejstastnejsi vyber a hodne najetych km bez problemu a defektu…

    • Mari21  

      Chtěla bych Vám všem moc poděkovat za rady a výběr kol, všichni jste mi moc pomohli ❤️. Vše poctivě projdu, navíc dokud trvají tyto mrazy, mohu hledat na bazarech, zda se něco objeví ☺️. Až budu mít nějaké favority, přidám je sem a doufám, že mi poradíte jako do teď 

      • Slyther  

        Tak favority seženeš za hubičku pokud to nebude F1 

      • ToMášMarný  

        Tak směle do toho, vyber co odpovídá tvým potřebám a představám a pak sem klidně hoď nějakou anketku do připomínkového řízení. Snad jen jedna maličkost na závěr..

        BF radí: Neotálej. Až jaro zaklepe na dveře, kšefty s kolama nejspíš budou jak masny za socíku.

      • romanino  

        Asi jsi z toho už unavená, ale nedá mi to. Přimlouval bych se za návrh venkovana na Dekáče: https://www.decathlon.cz/…8604699.html. Nevybírej prosím bazarové kolo! I když bude prodejce skutečně poctivý i slušný a kolo v okamžiku koupě OK, nikdy nevíš, kdy na kole něco rupne. Zákon schválnosti prostě funguje. Ten Dekáč je +30 % oproti tvé představě, ovšem v ceně je:

        • Možnost vyzkoušení kola na celý víkend zdarma (samozřejmě před koupí :-))
        • Doživotní záruka (rám, představec, řídítka)
        • ostatní části záruka 2 roky
        • první servis a seřízení zdarma

        Potíž je, že velikosti S a M nejsou na e-shopu ani na prodejnách. Dekáč obvykle konec února/ březen naskladňuje nová kola.

        Blbý je, že ceny kol obecně letí nahoru.Tak moc držím palce a pak nám napiš, jak to dopadlo.

        • humil  

          Nám prošlo rodinou asi 14–15 kol, dvě jsem složil, 4 jsme pořídili v krámu, jedno z Aukra (za 520 Kč na Shimano STX, jen jsem zvedl sedlo a jezdil na něm denně 4 roky do práce bez údržby), ostatní kola z inzerátů. Asi polovina dílů na stavby kol taky z inzerátů.

          Spálil jsem se jednou, za 2500 Kč, ušetřil jsem 20–30000 Kč.

          Jo, je to riziko brát něco z inzerátů. Ale to riziko se dá odhadnout. A jeden pak zváží, jestli je pro něho riziko únosné. Já jsem hráč. (A taky dost věřím tomu, že lidi, i když jsou třeba vychcaný, tak nejsou vyloženě svině.)

        • Mari21  

          Moc děkuji, myslím, že ten Decathlon nakonec stejně vyhraje 

    • humil  

      tip:

      https://cyklobazar.cz/…big-nine-400

      Merida by šla „do rodiny“.

      Hmotnost: 12.62 kg

      Na ceně se lze domluvit.

      • Mari21  

        Kolo se mi velmi líbí, ale cenu 17k asi nestahneme ani po domluvě na ideálních 10–12k :/.

        • humil  

          Zkusit, jeden telefonát.

          Trochu bych se bál velikosti, ta není úplně zřejmá.

    • Martas.MB  

      Píšeš o půjčeném kole…aby to nebyl problém…jaké, respektivě co to bylo za kolo víš? Pozor ono se totiž z lepšího na horší těžko přechází…

      • Mari21  

        No nejsem si jistá, co to bylo za kolo, ale lepší určitě nebylo. Bylo to kolo přítelovi maminky, která na něm jela maximálně po vesnici do obchodu. Přehazovačka skoro nefungovala a celkově do teď ziram, že jsem na tom dokázala ujet to, co přítel na svém.

    • cibi  

      Ahoj,

      Pokud vím, Decathlon půjčoval kola na vyzkoušení.

      Taková dvohodinová projížďka Ti hodně řekne o tom, zda Ti nebude vadit (např.) relativně těžké kolo.

      Když jsem kupoval kolo pro dceru, (bazarové) povedlo se mi ukecat prodejce na půjčení na celé odpoledne.

      Proti záloze v kupní ceně a dohodnuté částce „za opotřebení“ pokud nekoupím.

      Nekoupil jsem, ale dcera dodneška říká, že to byly skvěle investované peníze protože má teď něco „co jede“.

    • Martin1234  

      Co třeba tady to

    • Mari21  

      Tak po nějaké té odmlce bych Vás chtěla poprosit o názor na toto kolo, z důvodu, že Decathlon stále kola nedoskladnil, se snažím dívat i jinam a toto mě docela zaujalo, tak by mě zajímalo, co si o něm myslíte.

      https://www.jachcikolo.cz/…ejova-ruzova

      • bara2  

        Dost těžké, píšou 13,7 v reálu bude provozní váha tak 14,5 plus bidon s vodou tak 15.

        Krom té váhy se mi nezdá zpřevodování:

        • nejrychlejší převod je 42:14 = 3, to mám na Favoritce ověřeno, že je na silnici pomalé..
        • nejpomalejší do kopce je 24:28=0,85, já bych s tím skoro nic nevyjela a dvě třetiny místního osazenstva, kteří odpovídali na otázku nejpomalejšího převodu, uváděli 0,65 a míň.

        Za mě ne.

      • Aww  

        mně připadá hrozné.

        bohužel je to trochu realita levných nových kol, pokud člověk vynechá decathlon. ale v tomhle tématu lidi opovrhovali bazarem, tak se nedá nic dělat. než tohle je zrovna lepší skoro libovolný bazar za 2 tis a dát to do servisu k seřízení. respektive bude to velmi podobné. a s trochou šance osazené tak, že se to nebude muset imrvére seřizovat.

        zase jsem trochu benevolentnější k tomu zpřevodování, nejde úplně srovnat horské a silniční kolo a u horského mi tohle rozmezí připadá jezditelné, na 26" (zase něco jiného) mám u některých kol tyhle krajní převody.

    • Na-kochacku  

      To jsem ted zahled, kdyz jsem hledal dceri popojizdedlo.

      https://www.cyklobazar.cz/…-na-ramu-mrx

    • ToMášMarný  

      Mari, tohle vlákno má 150 reakcí a trochu se to zacykluje, bo momentálně sehnat kolo neni úplně brnkačka a sehnat dobrý kolo za dobrý peníze je prakticky nadlidskej výkon. Zatlač na ten dekáč, kdy dostaneš svoje docela fajn kolo za hezký peníz, nebo vem co je skladem, čímž se elegantně vrátíš na původní rozpočet. Ještě teda bude nutný vyjednat si projížďku aspoň po parkovišti, jelikož 165cm je přesně mezi S a M.

      Nebo druhá možnost, pátrat dál po zapomenutym pokladu v obchodech nebo na bazaru.. možná tam někde je.

    • torst  

      Můžu se zeptat na názor na tuhle bazarovku? :

      https://sport.bazos.cz/…ikosti-l.php

      jezdím jen rekreačně, do 25 km, většinou silnice, někdy polní cesta, vyjimečně les. Váha 80, výška 178. Dík za ochotu!

      • Aww  

        Velikostně by to asi sedělo, určením kola taky. 25 km rekreačně není takový problém ujet na čemkoliv, obecně kategorií kola je nějaké trekové docela v pořádku.

        Ale u tohohle trochu žasnu, jestli je to s koly letos až tak zlé. Totiž tohle kolo je starší a základní model té Giant Roam řady a jako nové se prodávalo za 10 tisíc (nebo pár set pod). Bude to dost těžký krám (tak těžký, že s tím bude otrava jet do kopce), sada je úplný základ (přehazovačka Acera a zbytek adekvátně). Vyšší modely té řady měly kotouče, tohle má V-brzdy a převody 3×8. Vidlici radši vzít pevnou než tuhle.

        Nebrat to prosím jako nějaké snobství, ráfkové brzdy a 3×8 rád denně používám, ale za 9 tisíc by to mělo býr osazené líp.

    • torst  

      díky, ty brzdy V se mi naopak líbí, znám od dětství, umim nastavit. S těmi ostatními argumenty souhlas, poohlédnu se jinde, resp. už mám rozjednáno, doufám, že se brzy pochlubim.

    • torst  

      Tak už ho mám v garáži. Klasika, žádná divočina, moc se mi líbí, ve srovnání s mým současným klumprem je to jednoznačný pokrok. A z plánovaného rozpočtu mi zbyl ranec na doplňky – světla, dynamo, nosič, …

    • torst  

      1.6, vy závistivci !

    • torst  

      Včera první projížďka. Jede pěkně, ale trochu mě zklamalo, že i na takovém kole se musí do kopce šlapat.

      Spíš trochu nepraktické – když chci přehodit z největšího kolečka na nejmenší (po překonání horizontu), musím páčkou krokovat přes všechny převody, najednou nelze.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.