VRCHAŘSKÁ silnička - výběr do cca. +/- 80.000,-

240 nepřečtených
  • SkejT

    Potřeboval bych poradit od zkušenějších s výběrem vrchařského kola s cenou do cca. 80.000,–

    Jsem hobby jezdec, váha 108kg, velikost rámu L (56). Zkoušel jsem se dívat a moc z toho chytrej teda nejsem. Jediné co vím, že nechci Specialized. Může být letošní nebo loňský model či starší kolo. Poradil by mě někdo jaké konkrétní kolo by vyhovovalo těmto parametrům. Čemu se vyhnout nebo naopak hledat. Jedinou obavu mám z toho, že to vrchařské kolo bývá tak lehké, že to těma kilama po první sezóně odrovnám.

    Zatím jsem našel:

    Focus IZALCO MAX Ultegra 2017 → sleva na 59.000,–

    Focus IZALCO MAX ULTEGRA 2017 → sleva na 65.000,–

    SCOTT ADDICT 15 2018 → 78.000,–

    Émonda SL 6 Pro 2018 → sleva na 86.000,–

    Děkuji za pomoc či případné další tipy

    • Cavendish  

      Z těhle určitě Trek. S váhou si starosti nedělej. Na kolech v téhle cenově relaci nebývají váhové omezení. Většina rámu i kol má často limit okolo 125kg.

    • Trepifajxl  

      k posrání, smolím tady příspěvek a když jej odešlu, celý server spadne… ale k tématu

      vrchařinou se zabývám už dlouhá léta a ačkoli vozím něco jiného a v jiné cenové kategorii, kdybych měl uvedený rozpočet, určitě bych volil Canyon Ultimate CF SL

      pokud si počkáš tak v době TdF mívá Canyon docela zajímavé slevy a dal by se s trochou štěstí pořídit i model 9.0

      se 108 kg bude v kopcích trpět především jezdec, kolo vydrží, ovšem pokud budeš ve sjezdech vymetat kanály a díry, bude kolo trpět samozřejmě více než pod lehkým vrchařem

      s takovou tělesnou hmotností bych tě viděl spíš na dráze než v kopcích, ovšem chápu, že Alpská stoupání mají neodolatelné kouzlo pro každého

    • snas89  

      Jezdim jen mtb. Takze kdyztak sorry za blbej dotaz.

      Ale memelo by pro tebe smysl uz koukat v tyhle cene i na to aby byly kotoucovy brzdy?

      Kor pri tvy vaze.

    • hydergine  

      A co nové Rose: X-Lite ?

    • gemini  

      Emonda píšeš že je po slevě, ale jestli koukám dobře, 86t je standardní ceníková cena…Já bych še do Treku, je to dobře osazený kolo, se solidním rámem…

    • DaD  

      Giant TCR jsou výborná kola : https://www.giant-bicycles.com/…d-pro-1-2018

    • SkejT  

      omlouvám se u té Emondy, ano cena je ceníková

      … a má smysl takové kolo pořizovat s kotouči?…nebo se to bere jako zbytečné navýšení váhy kola?

      a jiné značky někoho ještě nenapadnou?

      čemu se vyhnout nebo naopak hledat u vrchařského kola?

      děkuji

      • DaD  

        Vrchařské kolo se pořizuje s ohledem na váhu. S tvou váhou bych ale gramy až tak neřešil. Kdybys byl 60 kilová vrchařská blecha tak by to bylo něco jiného. Takže váhu ano ale s rozumem.

        Pokud ten kopec vyjedeš, tak ho také musíš sjet a tam jsou kotouče velká výhoda a to hlavně při špatném počasí. Mokro, karbonové ráfky a klasické ráfkové brzdy, při tvé váze, by mohl být celkem problém. Záleží samozřejmě jak ty sjezdy jezdíš. Také ráfky, v kotoučové variantě, brzděním nehobluješ.

        • MrtweyUbrus  

          Máš pravdu, měl jsem podobnou váhu a to co mě zpočátku odradilo od silniční cyklistika byla (NE)funkce čelisťových brzd, ono když je mokro a vy se řítíte z kopce a brzdy nebrzdí ale jen tak přibrzďují není nic příjemného.Zkoušel jsem různé špalky a brzdy ale nikdy to nebylo podle mých představ, s kotouči je to jiný vesmír

      • lunochod  

        kotouče → víc místa na široký pláště

      • novas752  

        Hele vážně myslíš že max 300g rozdíl bude mít na soustavu cca 115kg nějaký znatelný vliv při jízdě do kopce?

        Taky bych šel Do Canyona, ale do modelu Ultimate SF SL Disc 8.0 s tim, že pokud nemáš extra sílu, bude asi potřeba vyměnit buď kliky/převodníky za kompakty (50–34 zubů), nebo kazetu za 11–32 zubů nebo obojí (v sadě Ultegra R8000 to je 4600 + 1700Kč, sundaný prodáš o pár stovek levněji).

        • jannk  

          +1

          Pri 108kg si kup kolo aby se ti na nem dobre jelo. Vahu, kterou si muzes koupit usetris tim, ze si pred jizdou zajdes na zachod. V tomhle jsou kopce dost ‚nefer‘ – i kdyz je clovek namakany, tak potrebne dlouhodobe W/kg bez blesi vahy holt neda. A u sprintu/tempa naopak :)

          • poki.z  

            S tvým rozpočtem bych normální brzdy nechtěl. Mám slušně brzdící ráfkový, ale co bych za kotouče dal v Alpách. A to jezdíme velký kopce za pěknýho počasí. Na Šumavu jsou ráfkový brzdy ok (a na všechny český kopce asi taky). Ještě při tvojí váze…

    • Trepifajxl  

      já bych se ráfkových brzd nebál ani při jeho hmotnosti

      pokud vybere Canyona co jsem doporučil, tak ten má hodně dobré brzdy no a ta Emonda v původním výběru ještě lepší

      já používám E-E cycleworks (což je stejný systém jako Bontrager na emondě, akorát lehčí (75 gramů čelist) a brzdím jedním prstem

      kotouče bych nechtěl, na čelisťové brzdě se mi brzdí lépe

      • jannk  

        Rafkove brzdy jsou ok (a vzdycky byly) – jen to nesmis nechat moc rozjet :)

        • novas752  

          A nesmí pršet a nesmíš přemýšlet o upgradu na karbonový ráfky. :)

          • jannk  

            To porad nevadi – jen to fakt nesmis rozjet. Tj i kdyz na morkych karbonovych rafcich nasednes na kolo a zmacnes brzdy, tak se to samo nerozjede – a muzes tomu dovolit jen tolik, kolik hned zase ubrzdis. Ano – timhle stylem jedes obcas z kopce krokem :)

            • Trepifajxl  

              aha, takže já se nerozjíždím, déšť mě taky nedostihne a sjíždím jen brdky… tedy co všechno se o sobě od B-F odborníků teoretiků ještě nedozvím

              • novas752  

                Jasně, ještě řekni že ráfkový brzdy na karbonových ráfcích vlastně brzdí mnohem líp než kotoučový…

                • poki.z  

                  Tak dá se to poladit aby i carbony brzdily dobře. Mě to brzdí slušně i na vodě s tímhle

                  https://www.kolokram.cz/…no-sram.html

                  Ale další kolo už bude mít kotouče, definitivně.

                • Trepifajxl  

                  nic takového netvrdím a tak jak tu otázku stavíš je to už jen čirá demagogie

                  jinak tedy používám E-E cycleworks, karbonová kola buď Lightweight Ventoux nebo Ax Lightness a třeba na Mortirolu nemám nejmenší problém

                  když začne pršet tak stejně neletím tak rychle, abych to musel řešit

                  ale tohle je každého věc, pisatel se ptá na jednotlivé názory, pro mě subjektivně jsou kotouče na silničce blbost a na vrchařské tuplovaná blbost a najezdil jsem toho v kopcích a horách myslím víc než dost

                  • Kubajsu  

                    Ale taky vážíš o 40 kg míň…

                    • Trepifajxl  

                      náhodou už jen o 33 Kg

                      ale když jsem závodil, měl jsem po sezóně o těch 40 kg méně přesně, to je fakt

                  • Jonáš1  

                    No vidíš konečně moje řeč, že jsou kotouče na silničce blbost.

                    • Trepifajxl  

                      et tu, Jonas? ty kterej sám, jak známo, jezdíš silničku s kotoučema? čekal jsem, že právě ty tu ty své oblíbené kotoučovky doporučíš

                      • Jonáš1  

                        Já nejezdím s kotoučema na silničce na klasickej silničce, na gravelu jo tam je to něco jiného tam to má svoje opodstatnění. Ale na klasickém silničním kole pouze na silnici podotýkám pro debili pouze na silnici, jakožto čistém silničním kole určené pouze na silnici jsou kotouče k h…u. Další odnože nějakých silničních jako kol, nějaký endurance a graveli a další podobný stroje tam ať mají třeba brzdy magnetické, odporové, vodní, pochcaný, posraný, mně nezajímají. A ani jako mechanika mně to už nezajímá a nehodlám se o tom bavit. Jen podotknu že kotouče na klasické silniční kolo nepatří. Já osobně na silničním kole kotouče nemám nechci je mít a mít je ani do budoucna nebudu i kdyby byli posázený diamantama.

                        • novas752  

                          Ale patří.

                        • Trepifajxl  

                          ale Jonáši, všichni na B-F vědí, že jezdíš silničku na kotoučích, to je tu známá věc

                          a pokud jsou pro tebe ostatní debilové, napiš to alespoň gramaticky správně

                        • kacerek75  

                          +1

                        • mykovec  

                          Amen

                        • žvejk  

                          A co třeba nesmyslné obrzdovani vetsinou draheho karbonoveho rafku? to ti neprijde jako duvod poridit kotouče? Taky spaleni brzdne plochy spalkama pri delsich sjezdech odpadá. Můžeš mit lepsi kola a neresit pocasi atd. Nikde jinde uz se o rafek nebrzdí, jen na te silnici… Neboj vyrobci kol brzd a rafku si prosadi 

                          • mr.ricardo  

                            A neni trochu nesmyslny, aby si neco prosazovali vyrobci? Snad ti, co na tom jezdi, vedi nejlepe co chteji …

                            • Rowdy  

                              A ti, co to platí, vědí nejlépe, kde vydělat peníze. Ne?

                            • žvejk  

                              Nad tím by se dalo debatovat dlouho… Já třeba doufám, že řadit budu pořád lankem, elektriku bych nikdy nechtěl.

                              Ta jednoduchost servisu třeba i někde v lese je k nezaplacení.

                              • kubad  

                                no :D já zase budu radši řadit elektrikou, a na brzdění stačí ráfky, tím samo neříkám , že kotouče nejsou lepší, ale nepotřebuju je

                                • mr.ricardo  

                                  No vidite chlapi, a o tom to je, at si kazdej vybere, na cem chce jezdit. Elektriku na kolo nechci, protoze jsem konzerva. A kotouce zatim taky ne, protoze je proste nepotrebuju, jednoduchy.

                                • žvejk  

                                  Na silnici klidně, ale na bajku NE! ;-) Mechanicky šaltr urazíš stejně rychle jako elektrický.

                                  Ale ta cena…

                                  • kubad  

                                    bavíme se o silnici samo, na bajku je elektrika fajn, ale jak píšeš

                            • novas752  

                              „Lidé často nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete.“ Steve Jobs

                          • Jonáš1  

                            Ne mně už nepřijde žádný důvod si vůbec něco cokoliv co se týče kol pořizovat, to to radši proleju, protože tady je tolik chytrých rádců a mudrců, že je lepší si radši denně vylejvat palici a být nad věcí. Jenom tak někde támhle v koutku v pozadí se tady tomu všemu budu pouze smát, někde stranou od lidí.

                    • Džey Ár  

                      To je možná pravda, ale výrobci vás stejně do dvou let přesvědčí o opaku :-).

                      • Spartacus  

                        Já se přesvědčil sám a vlastní zkušeností ;-) A to nejsem odchovanec z MTB, začal jsem hned na silnici ;)

                      • MI.KU  

                        Nepřesvědčí – kotouče sou na silničce k hovínku.

                        • Džey Ár  

                          Já myslím že nejsou nutné, ale své výhody prostě mají. Samému se mi to na čistém designu silničního kola nelíbí. Přesto je má příští silnice mít bude. Hlavně jsem chtěl naznačit že výrobci kotouče do sad prostě protlačí a čelisťáky dost možná zcela ze sad zmizí.

                          • MI.KU  

                            Nový čelisti mají výkonu víc než je schopnen přenést plášť – víc nepotřebuješ a dávkování co tu zní jako nějaké dogma je taky OK.

                            Jediný plus je ze nenicis rafek – jenže i ten dá desítky tisíc km a záplety stejně dřív většina lidi zničí jinak – vymetou díru.

                            To zde propagují hlavně mtb jezdci co si k silničce odskocili.

                        • kubad  

                          sou, nejsou to je ale volba každého kdo kupuje :D

                      • šimlos  

                        Nemyslím. Často se to přirovnává k nástupu průměru 29´ale to je blbost. Silnice je konzervativní záležitost a ačkoli silniček s kotouči přibývá, jde hlavně o gravel nebo endurance. CX je jasný ale tam to má neoddiskutovatelný opodstatnění oproti čistokrevný silnici. Vidím to časem tak na poměr 60:40 ve prospěch kotoučů max.

                        • JFtryall  

                          Na Kanarech je to uz ted tak 80:20 ve prospech disku. A tady vedi proc.

                          • kubad  

                            souhlas když kupuješ nové kolo není moc co řešit – předělávat moc smysl nedává

                            • novas752  

                              Předělat to hlavně nejde. :)

                              Silniční rám na klasický brzdy moc často přípravu na kotouče nemá. A naopak.

                              • kubad  

                                koupíš rámovku? kola ?

                                • novas752  

                                  Takže nepředěláš ale koupíš novej rám…

                                  • kubad  

                                    nevím kam míříš, ale klidně tě z omylu vyvedu, nedávno sem řešil zákazníkovy předělání ocelového rámu na kotouče

                                    sice je to takový gravel, ale i to je silnička :D

              • jannk  

                Si to neber hned osobne, ja jen popsal zarucenou metodu, kdy se clovek na rafkove brzdy muze stopro spolehnout :)

                Ale co si budeme nalhavat, mezi rafkovymi brzdami a steraci obcas moc velky rozdil neni …

                • DaD  

                  Jj, nejdřív to stírá a když to oschne tak to začne blokovat a chodit bez varování do smyku. První závod na karbonech a na vodě. Zážitek k nepopsání a k posrání!

                  • Trepifajxl  

                    ano, tenhle problém jsem měl taky, ale to bejvávalo za karbonového pravěku, v mém případě píšu o situaci někdy před 30ti lety

                    • DaD  

                      Máš pravdu, bylo to jedny z prvních karbonů co jsem vozil. Na Propelu z profilu jsem měl mini V-brzdy a ty brzdily za sucha lépe než kotouče, ale jak to navlhlo tak to byla neskutečná mizérie a málem jsem se kvůli tomu smotal. Příští kolo bude opět na kotoučích stejně jako nebožka Defy. To bylo stejně super kolo.

                      • Trepifajxl  

                        já tehdy hodil tlamu při sjezdu ze Sloupu do Davle a to ještě v balíku, první Zippy, bylo horko, během přibržďování se to kouslo a už jsem letěl

                        • DaD  

                          No jo, to jsou ty začátky. Naštěstí to potom jde mílovými kroky dopředu a ve finále je z toho i fungující produkt.

                  • mykovec  

                    když to neumím, tak na to nelezu

    • JFtryall  

      Vzal bych jednoznacne kotouce a volil bych neco, kam muzes v pohode dat 28mm plaste s rezervou. Rafkovy brzdy s tvoji vahou spis ne, jestli chces fakt velky kopce. Predevciren jsem sjizdel za mokra Pico De Las Nieves a to si na karbonu a rafkovych brzdach nedovedu predstavit. :-)

    • SkejT  

      děkuji všem za zajímavé postřehy, za každý příspěvek moc děkuji.

      Po rovině jezdit 50km/h za provozu mě moc nebere, kouzlo mají kopce a v mém okolí (Jeseníky) je jich dostatek, sem tam Rakousko.

      Jde vidět, že kotouči či špalky má každé své pro a proti. K té mé muší váze dávají asi smysl ty kotouče.

      "ULTIMATE CF SL DISC 8.0 → váha 7,5kg / pláště 25mm ":https://www.canyon.com/…isc-8-0.html

      Émonda SL 6 Disc → 8kg / pláště 28mm

      GIANT TCR ADVANCED PRO 1 → ?kg / pláště 25mm

      napadá ještě někoho něco zajímavého pod 8kg s kotouči?

      děkuji za pomoc

      • Trepifajxl  

        tak zrovna ta Emonda má tak perfektní čelisťové brzdy, že tam bych to vůbec neřešil

        ono totiž nejde jen o to jestli čelistě nebo kotouče, ale jaké čelisti a jaké kotouče atd.

        • jecnak  

          Zkousel jsi je dlouhodobe? Mne teda nepresvedcily. Po kratkem case se zacla jedna strana pridrhavat, chod nebyl tak dobry jako u Shimana. Za mě lepší jakákoli novější Shimana. EEbrakes nejsou spatny, ale je to tak na Urovni Shiman. Vaha ovsem skoro polovicni.

          • DaD  

            Mě tedy nepřesvědčily už při montáži. Jsou na mě příliš měkké na páce. Při silném namáčknutí je vidět pohyb součástek a vůle v brzdě. S brzděním v reálu ale zkušenosti žádné nemám.

          • Trepifajxl  

            dcera má na Madoně 7.9 direct mountové DA 9000, vždycky jsem si myslel, že jsou to nejlepší brzdy na světě, tedy až do té doby než jsem si pořídil ty E-E, taky na Madonu 7.9, stejná kola, stejné špalky, prostě srovnatelné podmínky

            E-E to je prostě fantazie, to se nedá popsat, obvykle ultralight díly jsou kompromisem co do funkce, tady je to naopak, perfektně jemný chod, přenos síly, brzdný efekt

            diresct mounotvý brzdy Bontrager stály dost za hovno, ale teď ty nový brzděj taky fantasticky, ovšem nezkoušel jsem je dlouhodobě

            E-E snad jediný nedostatek – musí se umět správně seštelovat rovina lanka

            • jecnak  

              Zkousel jsem vsechny a EEcka mam na kole. Hodne samozrejme zalezi i na lankach. Tak si myslim, ze mam troch srovnani.

              • Trepifajxl  

                nejde o to, nechci se hadat, ale kdyz jsou pro tebe DA lepsi tak proc mas na kole EE? jinak lanka oba zylonova Cordz

                • jecnak  

                  To je dlouha historie. DA jsou lepsi jen o fous. Mozna pomuzou ty Cordz lanka, coz mam taky v planu.

      • DaD  

        Tebou odkazovaný Giant není na kotoučích. Kotoučová verze je tato:

        https://www.giant-bicycles.com/…-1-disc-2018

      • snas89  

        Za me cokoliv z techto tri. Kdybych resil silnicku koukal bych taky sem. Zkusil bych na zivo a pak uz resil jen cenu

      • poki.z  

        Emonda je pěkná. Jsem spokojen s Cervelem tak bych zařadil do výběru i tohle.

        https://www.bike24.com/1.php?…

        • Singlespeed  

          Ty karbec kliky FSA usmrtí 108 kg borec, pokud má trochu páru, poměrně brzy :-).

      • nomecz  

        no podle mě ty brzdy ve sjezdu trošku přeceňujete :-)

        https://youtu.be/TSkwY9EuP5E

    • šimlos  

      Šel bych do toho Canyona na kotoučích a nedumal, nebo budeš vybírat půl roku jako já a stejně skončíš u Němců :-) Tomu kolu není vůbec co vytknout, za ty peníze perfektní volba. Nikdo takové vyvážené osazení za takovou cenu nenabídne a váha je na silničku s kotoučema taky super. Do Jeseníků i Alp bude perfektní a v mokrých sjezdech budeš za kotouče nakonec rád.

      • DaD  

        Ale to vybírání je na tom celém to nejlepší. Alespoň já to tak mám:)

        Jinak s Němcem nesouhlasím. Každý čeká od kola něco jiného a geometrie hraje zcela zásadní roli.

        • Trepifajxl  

          nejlepší kola dnes dělají Němci, ať se to líbí nebo ne, je to tak, podobně jako v jiných odvětví mají nejdál technologie a preciznost výroby

          v případě Canyonu navíc není ani přemrštěná cena

          • DaD  

            Němec- neněmec, jak nesedne geo, tak můžou mít poměr cena/výkon famózní, ale stejně to nekoupím. Navíc s tím tvrzením, že nejlepší kola na světě dělají Němci, rozhodně nesouhlasím.

            • kubad  

              geo je u silniček dost podobná , navíc jde dost doladit kokpitem , ale souhlas neplatí pro všechny

          • duke  

            nejlepší výrobci kol na zemi jsou přece Itali ! ! !

            • DaD  

              Nejtradičnější určitě ano.

            • Trepifajxl  

              ještě před pár lety bych někomu, kdo by tvrdil něco jiného, zpřerážel hnáty… bejvávalo

            • Canyon325  

              podľa mňa Slováci, na takú Demu al. CTM sa nechytá ani Pinarello

              • Trepifajxl  

                Slováci mají nejlepšího cyklistu, Němci zase kola

                • Singlespeed  

                  A která kola vůbec v Německu vyrábí? Ghost je Taiwan (četl jsem rozhovor s jedním českým konstruktérem Ghostu), Canyon je taky Taiwan (rámy dělá Giant), Focus původ rámů mlží.

                  • Trepifajxl  

                    tak třeba Ax a Carbonsport (Urgestalt jsou myslím vůbec nejlepší rámy na světě)

                    ano, Canyon si nechá rámy dělat na TW (díky čemuž ty rámy stojí zlomek výše jmenovaných), ale dodává technologie, výrobu dozoruje a kontrolu, testy a montáž provádí v Německu, díky tomu drží kvalitu

                    • tomas.nov8  

                      A tohle žádná jiná značka nedělá co… ?

                      • Trepifajxl  

                        a…???

                        tvrdím někde něco takového???

                        nejlepší nemusí být nutně jediné jdoucí určitou cestou

                        • tomas.nov8  

                          Spíš reaguji na ten blábol, že nejlepší výrobci kol jsou němci… o žádný značce bych si asi nikdy nedovolil napsat, že je nejlepší. Možná tak jedna z nejlepší poměr cena / osazení.

                          • Trepifajxl  

                            jestli tu někdo blábolí jsi to leda ty

                            jestli se ti Německá kola nelíbí, kup si co uznáš za vhodné, pro mě nejlepší kola vyrábějí Němci, tečka

                            • tomas.nov8  

                              Nikde nepíšu, že se mi nelíbí. Sám mám doma cyklokrosku od Stevens. A myslim si, že v cyklokrosu je tahle značka asi nejúspěšnější za poslední roky, ale napsat o nějaké značce, že je nejlepší?

                              • Trepifajxl  

                                ale toi mě furt podstrkuješ něco co jsem nenapsal, já se vyjádřil jasně, že nejlepší kola dnes dělají Němci

                                takto obecně jsem to napsal

                                a dále jsem již jen reagoval na dotaz singlespeeda, který se ptal, které německé značky se skutečně dělají v Německu

                                tam jsem napsal značky, které jsou dělané v Německu a u jedné jsem napsal, že pro mě je to nejlepší rám na světě

                                jinými slovy: vyjádřil jsem se obecně a u jednoho konkrétního výrobku subjektivně, prostě až si budu kupovat nový rám, vím že to bude Urgestalt, moje jednoznačná volba

                                • mikub  

                                  Hele, chápu tvojí slabost pro AX a moc ti ho přeju. Trochu by mě zajímalo, jestli jsi na tom kole někdy jel, ale když mi na tohle neodpovíš, taky to přežiju.

                                  Ale tím, že se tady snažíš obhájit takový obecný výrok ze sebe děláš akorát trotla.

                                  • Trepifajxl  

                                    pár věcí od Ax na kole mám, naposled zapletená kola (690 gramů) a kliky, ten model co už nedělají – Morpheus

                                    líbí se mi jejich tehcnologický pokrok a precizní práce, na příští rok jsem chtěl i rám, ale nedostal jsem se k surovému karbonu bez barev, tak jsem to vzdal a až bude příležitost půjdu do toho Urgestaltu od Carbonsportu

                                    • mikub  

                                      Kola, 690 gramů. To musí být teda pecka. To už budeš s Madonou skoro na 5 kilech, ne?

                                      O kolik je vlastně ten Urgestalt lehčí, než rám Madony?

                                      • Trepifajxl  

                                        loni jsem byl na 4,5, letos bych se měl dostat ke 4 kg, kromě jiného šel dolu všechen lak až na surový karbon, rám s vidlicí má teď cca 950 gramů, ještě čekám na karbonový rámový HW od Čermáka

                            • lukasmcl  

                              Viděli jste dokument z výroby Trabantu? Co v Německu dělá za lidi? :)

                              • Trepifajxl  

                                no tak to je pádný argument, tos mi vyrazil všechny trumfy z ruky

                                • jecnak  

                                  Kdyz uz jste se predtim posunuli argumentama na tuhle uroven, tak proce ne. Jak na fotbale.

                  • Jason Voorhees  

                    Mam Corratec made in Germany ;-)

              • duke  

                Leda ve snu chalane :-D

        • šimlos  

          Neříkám, že jsou v Canyonu nejlepší. Ale mají vyladěný kola tak, že po koupi není třeba nic měnit. Když je to například na Ultegre tak všechny komponenty jsou Ultegra , hezky včetně převodníků, žádný míchání řad a těžký gumovy záplety, nejhorší kola davaji Aksia . Mně vybírání taky baví ale jsem osobnostně spíš váhavec a tak je to už po delší době utrpení :-)

    • well  

      Já bych rozhodně Focus nezavrhoval. Rám pod 800gramů. Bardet na stejném rámu vyhrál dvě etapy na TDF. Čistá Utegra. Za ty peníze je to super kup.

      Mám srovnání Focusu Izalca Max a Canyonu Ultimate SL a Focus má tužší rám, je to lehčí kolo. Ale taky je Focus delší. Rám má závodní geometrii. Tvoji váhu zvládnou v klidu obě kola. Jen se záplety bude s tvoji váhou problém u obou kol.

      Treka jsem projel chvilku na test festu a žádné nadšení se nekonalo. Za ty jejich sedlovky bych vraždil. Líp se mi jelo i na Kellysu, který má výborný tuhý rám a jestli ti nevadí loga, tak doporučuji projet.

    • Spartacus  

      Vše navrhnutá kola jsou dobrá, jde snad jen o to, co je ti „milejší“. Pak taky o co ti jde, zda neřešit a jezdit, nebo si kolo rád vyladíš dle sebe. Na to bude asi nejlepší ze zmíněných seriovek Trek a Canyon, už v základu mají dobrou výbavu a nedá to tolik práce/financí.

      Jeden parametr bych si ale ohlídal, aby kolo pobralo 28–30mm pláště. Na vrchařskou silničku to asi moc nesedí, ale figuru plně vrchařskou taky mít nebudeš, tak obutí bych tomu přizpůsobil ;) Sám mám 65kg a široké gumy si pochvaluji.

    • Honzis  

      zrovna dneska mi servisák nabízel Haibike, Dura 9100, kotouče, DT Swiss kola za 75, model 2017.

      Za mě – s metrákem to bude v kopcích utrpení vždy, to je na kompakta a 11–32 kazetu :-(

      • Spartacus  

        Kompakta a 11–32 kazetu v kopcích vozil třeba i Contador, to není nic na ostudu. Pouze někteří silničáři-konzervy z nepochopitelných důvodů tvrdí, že na silničku patří 53/39 a max 25z pastorek.

        • kubad  

          Samo patři :)

          U nás na JM jasna volba

          Jinak samo blbost záleží kde jezdíš a podle toho máš převody

          • Spartacus  

            U nás na JM jasná volba, pokud máš nohy jak Tony Martin :-)

            Vozil jsem 52/36 a 11–25 a poté, co jsem dupal Strážovický kopec proti větru, nebo objevil některá stoupání v Chřibech, tak jsem přešel na 11–28, a nemyslím si, že bych měl jalové nohy. Stejně jezdím i do Krušných hor, tam se to místy taky hodí.

            • kubad  

              Na Břeclavsku cajk :)

            • platypus  

              Zas bych to tolik nehrotil, před dvaceti lety kompakt neznali a taky se jezdilo, teď se teda v profi jezdí rychlejš, asi se víc točí než dřív, když je něco naježděný tak je to jenom o zvyku jestli kompakt nebo klasika, stačí zvolnit a máš klid a vyjedeš to aji s klasikou :-)

              • novas752  

                Jó, kdysi přehazovali řetěz rukama a alspký kopce lámali kadencí 30rpm. :)

                • nitraq  

                  S tím přehazováním rukama bych byl opatrnej, není to tak dávno, co se na fóru objevil jedinec, co v době nástupu jednoplacky do módy nasadil dvouplacku a pod kopcem shazoval na malou nohou:))

                  • jecnak  

                    Jesteze tyhle prukopniky slepych ulicek mame. Zivot by byl nuda.

            • nooski  

              V Beskydech jsem si vystacil s 53×39 a 11/23. Tady na jizni morave mi tohle zprevodovani na silnici taky vyhovuje diky jemnemu odstupnovani. 28z a kompakty mam na CX kole, kdy jsem treba na snehu za ne rad :-)

              • Džey Ár  

                Tak jako dá se, jel jsem Pustevny a Lysou v jeden den s 39*21, ale moc nadšení to ve mně nevyvolávalo. Teď budu kliky měnit a půjdou kompakty, už jsem taky starší kousek :-).

                • nooski  

                  Lysa je na 39×21 uz slusny porod. Ja ji poprve jel na 42×24 a teda uz jsem zazil i prijemnejsi veci. Pustevny po knizeci jsem jezdil hodne casto na prevody 39×19 a 39×18 na stridacku vestoje. Tyhle kopecky mi chybi. Jizni morava je zlo..

                  • Canyon325  

                    na Pekle Moravy som bol po cca 270km rád aj za 34×28 na poslednom kilometri smerom na Lysú :) 25-ka by bola za normálnych okolností tak akurát, t.j. pretekár rozhodne niesom :)

        • jecnak  

          Zalezi kde jezdis a na tve vykonnosti. Ja klasiku vozim moc rad a do Alp akorat menim kazetu na 11–28.

          • Trepifajxl  

            ono je to čístě každého věc, já vozím 34/50 a 11/23, do Alp beru 11/25 a vůbec to neznamená, že je to špatně, když Contík vozil na extrémní horské etapy 11/32 (nebo naopak)

            • jecnak  

              Tak kompakt vyjde ve stejnem prevodovani lehci ;-) Nepsal jsem, ze to je spatne. Jen, ze jezdim klasiku rad. Pro me je to hodne o tom skoku mezi prevodniky a dik zapojeni vetsiho poctu zubu do pohonu i o lepsi zivotnosti. Na vyslovene vrcharskou zavodni silnici bych asi vzal semicompact s 11 na neco. Obcas se tech par zubu vetpredu sakra hodi ve sjezdu kdyz se sjizdi skupinky.

              • Trepifajxl  

                já se ani nepřišel začít hádat, spíš jsem na ten příspěvek navázal

                jinak ale při stejném převodovém poměru lépe funguje když se to točí na větších průměrech – mechanika – ale tohle neřeším

      • madik  

        Za ty penize to musi byt nejaky total shit ram ne? Hlinik nebo nejaky cinsky shitkarbon. Kotoucova Dura je drahe jako sfine :)

    • SkejT  

      a jsou i jiná vrchařské kola dalších značek, kromě těch co tady již bylo napsáno?

      děkuji

      • Trepifajxl  

        je jich ještě asi tak milion, jde ti o výčet značek nebo doporučení?

        • kubad  

          Mě by třeba zajímalo co si vůbec představuje pod názvem vrcharska silnicka :)

          • novas752  

            Myslim že normální klasická silnice. :) Maximálně s kompaktama a s větší kazetou.

            Takže když jakýkoliv výrobce dělá aspoň jeden model silničky, bude to téměř jistě toto.

          • SkejT  

            právě, že tomu nerozumím tak se tady ptám, ikdyž to možná vypadá pro některé zkušenější komické

        • SkejT  

          doporučení

          • Trepifajxl  

            v pohodě, já jen že když se začneš snažit obsáhnout co nejvíc značek, vyrobíš si v tom spíš zmatek a možná, jak se říká, vyliješ s vaničkou i dítě

      • SkejT  

        aktuální nabídka kterou jsem dostal je cena pod 100.000,– … vyplatí se příplatit za toto kolo?

        BIANCHI INFINITO CV DISC SHIMANO ULTEGRA 2018

        děkuji

        • Trepifajxl  

          nic proti Bianchi, ale platíš tam hodně za značku a především v téhle cenové kategorii už můžeš mít TOP Canyona na E-Tapu

        • Trepifajxl  

          padlo tu několik dobrý doporučení, za mě, subjektivně, bych z těch doporučení vybíral mezi Canyonem a Trekem

          tohle je hodně velká paráda a když si počkáš na TdF, bude to Canyon nabízet ve slevě:

          https://www.canyon.com/…-0-etap.html

          podotýkám, že nejsem v Canyonu nijak zainteresovaný a jezdím na Treku, přesto bych ti doporučit Canyona

          • mikub  

            Ten etap je hezkej. Jenom na kole za 110 litrů mít Cosmic elite? Kdo tady psal výše o vyváženosti osazení Canyonů?

            Když už, tak bych spíš uvažoval o Ultegra DI2 a za ušetřený kačky koupil nějaká pěkná kola.

            Jinak souhlas s Bianchi, pokud se ptáš na výhodnost koupě, tak nejsi cílová skupina výrobce.

            • Trepifajxl  

              souhlas, ta kola mi na tom taky moc nesedí, ale beru to tak, že stejně dříve nebo později bude řešit vlastnictví dvou párů kol (jedny ultralight na kopce v Alpách a jedny odolný na díry v Česku), takže si přikoupí ještě pořádná kola

              nesouhlas s tím, že jsem psal o vyváženosti Canyonů, psal jsem, cituji:

              dodává technologie, výrobu dozoruje a kontrolu, testy a montáž provádí v Německu, díky tomu drží kvalitu

              a dále jsem chválil jejich poměr cena/výkon, vyváženost fakt ne

              jestli nižší sada a rovnou lepší kola nebo vyšší sada a horší kola s tím, že lepší kola dokoupím a budu mít dvoje – tohle už bude asi subjektivní, třeba já bych prostě volil tu druhou cestu, ale naprosto souhlasím, že ta kola k téhle třídě nesedí

              • mikub  

                Ta poznámka o vyváženosti nebyla na tebe ;) To psal někdo jiný nahoře (a jsem samozřejmě línej dohledávat kdo). Zařadil jsem to ale blbě, to se omlouvám.

                S těma kolama to je tedy asi tak. Pokud víš, že 100 je strop, asi bych radši vzal DI2 a kola dokoupil za rozdíl ceny (spíš ještě přihodil, aby to odpovídalo). Pokud ale tušíš, že budeš ještě 30–40 v budoucnu mít, pak ten eTap dává opravdu smysl.

                Tím se ale blížíme dvojnásobku původního rozpočtu, který už tak byl docela štědrý. Na druhou stranu, nejednomu z nás se stalo, že kolo bylo nakonec za víc jak dvojnásobek původního rozpočtu :D

                • Trepifajxl  

                  souhlas, já jsem s tím e Tapem začal poté co tu tazatel přidal dotaz na kolo za 100.000, čili předpokládám, že má „širší mantinely“

                • Kubajsu  

                  Zas tady je třeba brát, že je to nižší řada kol (CF SL). Tak když někdo trvá na bezdrátu, může ho mít, ale kola jsou holt slabší. Zas třeba Cannondale je schopný dát na kola okolo 120 tis Aksia. To se u Canyonu nestane.

                  • Trepifajxl  

                    ale není to nižší řada ve smyslu „nízká“ pořád jsou to top perfekt rámy a já mám velkou slabost pro jejich design

                    s koly souhlas, ale mě by to nevadilo, já s rozpočtem 100.000 bych pořídil toto a do léta řádil v českých dírách na těchto kolech a pilně šetřil a pak bych si přikoupil něco čuprovýho, na kolech se dá hodně ušetřit váha

                    když dá pak na tohle kolo kilové záplety, bude s celým kolem na šesti kilech a parádní kolo do hor

                    ovšem jiná věc je hmotnost tazatele, tam bude trošku problém s odlehčenými koly, resp. používat pak skutečně jen na kvalitní povrch, na českém tankodromu je se svou hmotností brzy zničí

                    • mikub  

                      Takže řešení je: do léta šetřit a hubnout na Mavicách a potom si koupit top lehké záplety do hor :) Jenom kdyby měl Canyon ty slevy už teď a ne až při TdF. (to trošku nabourává plán)

                      • novas752  

                        Mám pocit že nějaký jsou i při velikonocích.

                      • Kubajsu  

                        Ony ty slevy nejsou zas takový zázrak. Co jsem koukal, tak se na celých kolech jednalo o jednotky procent. To už víc udělají kurzové výkyvy, respektive zaplatit cenu v eurech místo korun…

                        • satch  

                          v eurech nezaplatíš, pokud to má přijít do čr. A na koruny je ten kurz fixní…

                        • šimlos  

                          Největší slevy mají na podzim v rámci výprodeje ale většinou se jedná o kola od velikosti XL výše a nebo už lehce jetý a sem tam škráblý.

                          • Trepifajxl  

                            já se nechci hádat, ale zrovna loni jsem to sledoval a mám dojem (opakuji, dojem) že výraznější slevy měli v rámci promo na TdF, ten model s eTapem byl za nějakých 90 tisíc a něco, čili minimálně desítka dolů a to mi přišlo zajímavé

                            navíc ty podzimní, přesně jak uvádíš, jsou doprodeje, obvykle okrajové velikosti

                            • satch  

                              je to jak píšeš. Taky mi přišlo, že to, co bylo v průběhu TdF už se cenově nezopakovalo. Ale zase nesledoval jsem to furt…

                    • RomanKa  

                      Jaký je vlastně rozdíl mezi SL a SLX kromě nižší váhy? Jiný karbon? A pozná lajk vůbec nějaký rozdíl?

                      • well  

                        Těžko říct. Asi tu není nikdo, kdo by jel oba rámy.

                      • Doyle  

                        SLX by měl být z o něco lepšího karbonového vlákna, celkově lehčí a s větší tuhostí. Laik si myslím to asi nepozná, jen ve své peněžence :-))

                        • RomanKa  

                          Já jsem sice silničář, ale žádný závodník, snažím se zlepšovat a zrychlovat, ale bojím se právě, že bych vyhodil X tisíc za něco, co absolutně nepoznám (což je dost pravděpodobné). Ale na SLX kola dávají celkem dobré výprodeje, poměrně daleko vyšší než na SL, tak mě to občas láká…

                          • well  

                            Kdyby ten rozdíl nebyl poznat, tak to nedělají. SL je dobrý průměrný rám odpovídající své ceně. Kola od 40 do 60t. jsou bomba a Canyon je má hezky osazený, ale u dražších kol už bych chtěl tužší rám. Parádní mi přišel i základní C. Supersix evo hi-mod a jak už jsem psal i Kellys URC má výborný rám. Rám Focusu Izalco max bych dal někam mezi Ultimate SL a Supersix Evo hi-mod, ale srovnává se to těžko. Každý to může vidět jinak. Každý rám má jinou geometrii. Chce to projet.

                      • jecnak  

                        Tuhost. Bohuzel vykoupena nepohodlim.

                        • Doyle  

                          Pro amatéra určitě.

                        • RomanKa  

                          Takže pro nezávodní ježdění radší brát CF SL?

                          • Spartacus  

                            Pro nezávodní ježdění je to celkem jedno, tak si vyber, co se ti bude líbit. Ale ani rámy „SL“ nejsou žádné bláto.

                            • RomanKa  

                              Jestli je ten rozdíl v pohodlí citelný, tak to imho jedno není. O líbivosti to není, ty rámy vypadají stejně…

                            • Spartacus  

                              Tak co řešíš? Kup SL ne? :)

                          • jecnak  

                            Kdyz se ti libi Emonda, tak klidne SL. Ona se tuhost ramu dost precenuje. Zas se znovu prichazi na to, ze se vlastne pruznou deformaci ramu zadna energie neztraci.

                            Pro me je z kol od Treku jasna jednicka Madona – pohodlny, tuhy a rychly ram. Da se postavit pod 6,5kg aniz by clovek vykrvacel. Bohuzel to dost kazi brzdy. Cekam na kotouce, pak mozna upgraduju starsi Madonu.

                            • zdenek  

                              Ono jde dát kotouče na rám, který na ně není dělaný?

                              Taky mám starší Madonu, ale brzdy mi připadají v pořádku. Asi jsem méně náročný…

                              • jonti  

                                Mas tu aero madonu, nebo normalni ram-predchodce emondy?

                                • zdenek  

                                  Normální Madonu SSL.

                                  • Trepifajxl  

                                    co na tom máš za brzdy? já tam měl ty direct mount Bontragery a než jsem je vyměnil za E-E cycleworks, poznal jsem středověk

                                    • zdenek  

                                      Dura-Ace

                                      • Trepifajxl  

                                        jo tak ty jo, ty má dcera a brzdí perfektně

                                        ovšem v tom top setupu tam dávali Bontragery a ty byly fakt jen pro vztek

                          • Rowdy  

                            Před měsícem jsem řešil stejné dilema. Nakonec zvítězil Endurace CF SL 8.0. U CF SL jsem spokojenej s hladkostí jízdy a i chodu tý nový Ultegry. Mám porovnání s CAAD 12 a hliníkovým Supem. Platí celkem obecně, že pohodlí je u toho CF SL nejlepší, pak je CAAD a pak Sup jako nejhorší. Co se týká přenosu výkonu … to se fakt nedá změřit bez laboratoře. Jaký vliv má kolo na moje časy? Celkem minimální. Mám sice svoje standardní kolečka, kde si měřím čas, ale čas závisí především na mě a na počasí. Jak se mi chce makat a jak mi foukne vítr. Kolo do toho vstupuje nějak víc jen kvalitou zápletů. V každém případě s CF SL 8.0 jsem moc spokojenej po všech stranách. I mě to překvapilo, že pocitově se mi líp šlape do kopců v porovnání s CAAD 12. A že CAAD 12 nejezdí špatně. Převody mám identické na obou kolech.

                • šimlos  

                  To jsem psal já ale já se kola nad částku 100 tisíc nedíval , poněvadž bych takovou částku za kolo nedal. Takže jsem to bral podle sebe a za neobjektivní posouzení se tedy omlouvám :-)

          • JFtryall  

            Nevim jakou ma etap vyhodu pro tohle pouziti, navic ty Mavicy. Nekde ti to spadne a bude akorat nastvanej, ze si znicil saltr. Uplna zbytecnost. Mechanicka Ultegra a neresis. Muzes si hned dovolit dvoje kola a nebo investovat do smysluplnych doplnku.

            • Trepifajxl  

              netvrdím, že je eTap nutnej do kopců, ale z elektroniky se mi líbí nejvíc a prostě to zvedá hodnotu a zajímavost kola

        • novas752  

          Na Bianchi je to pěkná cena, ale můžeš za to mít i lépe vybavené kolo.

          • Radovan84  

            Já nevím no…podle mě by silnička okolo 100t měla být už na di2 s karbec kolama.Ráfky s adekvátní hmotností a šířkou na jezdcovu hmotnost a určení cca okolo 1300g.

            Geo rámu je rozhodující a je pak úplně jedno zda někdo doporučí tu či jinou značku /výrobce.

            Nechci tady dělat reklamní okénko ale být tebou tak jdu do stavby.Např v Bikepart ti toto vše mohou splnit pokud bude sedět geo jejich nabízených rámů. Máš navíc i možnost vlastního barevného schématu.

            Budeš na 7kg.Zda je to pro tebe vrchařina opravdu netuším ale vím že si budeš moci vybrat položku od položky při stavbě a bude se ti líbit protože lakování si navrhneš sám.

            Ber to spíš jen jako další alternativu.Nikomu nic nevnucuji a pokud chceš sériovku tak klidně. Taky sem to tak udělal.Ale pak sem musel vyměnit kola,představec a sedlo.Takže dalších cca 40t.Osobně ze sériovek bych šel do Emondy H2 geo.

            Je to na tobě. Přeji šťastnou ruku při volbě.

            • SkejT  

              tato varianta mě vůbec nenapadla, jen to vidím trochu složitější v tom, že tomu moc nerozumím a ani nevím co by bylo vhodné aby takové kolo mělo mít, jinak řečeno abych neudělal někomu kořena k tomu, že na kole budu mít neodpovídající díly s porovnáním vysokých cen, jinak děkuji moc za příspěvek

              • gemini  

                Ta Emonda sl6 pro je podle mě super stroj za hodně slušný peníze – sám o ní trošku začínám uvažovat a to jsem ještě pár let dozádu Trek moc nemusel…:-)

                • McBlacky  

                  Emondou a novym top fuelem se trek vratil hezky do hry.

                • GrumpySmurf  

                  Mam to podobne. SL6 disc dost laka, jen ta matna barva neni nic pro me. Moje teorie je, ze dokud ho neuvidim nazivo, tak odolam :D

                  • jecnak  

                    Stejne cekam na kotoucovou Madonu. Ty posledni Madony jsou vyborny, ale ukrutne to kazi neschopne brzdy.

                    • jonti  

                      Taky se na ni tesim, profici ji uz vozi. Podle spokojenosti s Emondou se budu na pristi rok rozhodovat mezi ni a Emondou SLR, jestli teda budu nejake nove kolo kupovat.

                    • Trepifajxl  

                      presne, brzdy na nove Madone stoji za hovno, dtto ty stary DM Bontrager co jsem mel na 7.9 Madone 2014, jak jsem se s tema vytrapil, nez jsem sehnal EE

                      • jecnak  

                        Bohuzel na novy nejdou ani za nic vymenit. Jinak uz bych ji asi jezdil.

                        • Trepifajxl  

                          mozna za Campagnolo C-Record Delta… :-)

                          ty brzdily taky na hovno, ale aspon dobre vypadaly

                • grafik  

                  Mám to úplně stejně, kolem emondy kroužím jako orel. Už aby bylo tepleji …

                  • gemini  

                    Já čekám, až budou naživo k vidění – pak rozhodnu zda disk, či ještě ( asi ) naposled klasiku. A k tomu se mi do toho rozhodování trochu motá i Domane SLR:-)

                    • jecnak  

                      Hlavne si obe projed. Emonda SLR pro klasicky brzdy mi prisla neprijemne tvrda koza. Za pedalem sla krasne, ale to bylo podle me hlavne hmotnosti kola.

                      • gemini  

                        SLR = DOMANE, emondu bych vzal ve verzi SL…

                        • grafik  

                          Je otázka, kde ty kola vyzkoušet. Docela by mne zajímalo srovnání karbonových žiletek vs ALR. (Reakce na jecnaka, asi jsem se na mobilu uklikl.)

                          • jecnak  

                            Zjisti si aktualni stav predvadecek v Brettonu. Alr jsem nejel, tak nemuzu srovnavat.

                          • satch  

                            Na GCN byl na toto kdysi takovej test-netest.

                      • pedro89  

                        Mluvíš o Emondě SLR 2018 s 28c plášti? Stále tvrdé? Dík

                        • jecnak  

                          2017 (možná 16) s 25mm plášti a nejakými jejich nízkými hliníkovými koly.

              • Radovan84  

                Od toho tam je Radek.

                Těch společností/firem bude víc. Bikepart sem doporučil pouze na základě vlastní zkušenosti.

            • jonti  

              Osobně vůbec nechápu, proč s takhle omezeným rozpočtem na vrchařskou silničku někdo navrhuje di2 – mechanická sada je o něco lehčí a ten rozdíl v ceně je lepší dát do lepšího rámu nebo kol. Smysl mi do dává především u Aero kol jako je Trek Madone, kde je často problém s vedením lanek.

              K té stavbě – bude to hezké a zajímavé kolo, ale pokud nemáš žádné speciální požadavky, jen těžko to bude cenově konkurovat Treku, a už vůbec ne levnějším značkám jako Canyon nebo Focus.

              • Radovan84  

                Psal sem…„měla být“. To neznamená že to doporučuji. Ať si klidně koupí skvěle fungující 105ku a nasype to do kol či rámu. Každý má jiné preference a upřednostní buď to nebo ono.Toť vše…

              • novas752  

                Taky bych upřednostnil kola. Řazení a brzdy vklidu stačí i 105 v kotoučový verzi, s mechanickou Ultegrou neni už vůbec žádný problém.

              • DaD  

                Nová sada DI2 Ultegra 8050 je lehčí než její mechnická sestřička. Sice o fous, ale lehčí je:)

    • gemini  

      Tak co, rozlouskl jsi to nějak?

      • Singlespeed  

        Třeba přišel na to, že když shodí přebytečných 25 kg, bude mu to lítat v kopcích i na starém favoritu nesrovnatelně líp než při zachování současné hmotnosti a pořízení kola za sto litrů a navíc těch sto litrů ušetří … :-).

        • Spartacus  

          Na kole za sto litrů se těch 25 kg bude shazovat mnohem radostněji/mo­tivovaněji, než na staré mrše…

        • Trepifajxl  

          tohle časté tvrzení je nonsens, protože platí obecně pro oba případy

          stokilovej chlap pojede lépe na lepším kole a hůře na horším a když pak zhubne na 75 kg tak možná pojede na obyčejném kole líp než se 100 kg na lepším, jenže když si k těm 75 kg vezme dobré kolo tak opět pojede líp

          • Singlespeed  

            Stačí se projet s wattmetrem. Abych stačil do kopce 65 kg borcovi, který jel kolem 220 W, musel jsem se svými 93 kg drtit průměrně přes 300 W a to už je kua rozdíl :-). Do kopce opravdu pomůže jen zhubnout. Kolo ušetří pár wattů, ale kila dolů ušetří mnohem více.

            • Trepifajxl  

              o to se s tebou nepřu, jen tvrdím, že to, co ušetří lepší kolo, to ušetří každému

              a předmětem diskuse je kvalita rámu, nikoli tréninku či diety

    • biker.giant  

      Já prostě nemůžu pochopit jak někdo řeší váhu kola se 108 kily ? To si jako myslíš,že tu váhu kola v tom kopci poznáš ? Ne nepoznáš.

      • Acanthophis  

        Ale poznáš… :) – sice nebude tak citelný malý rozdíl (v rámci 100–400g), ale od 500g výše to člověk pozná vždycky… a je jedno, jestli váží metrák nebo polovinu…

        • novas752  

          Jako když máš plnej nebo prázdnej bidon no. :)

        • Singlespeed  

          Pokud je celková hmotnost pohybující se soustavy vysoká – v našem případě kolo+jezdec+o­blečení+bidony např. kolem 118 kg a zmenšíme jí koupí nového lehkého kola o 2 kg na 116 kg je to změna jen o cca 1,7%. Nechť je průměrný výkon jezdce v delším stoupání 295 W (tedy 2,5 W na kg hmotnosti soustavy se starým kolem). Po koupi nového vrchařského kola se zvedne měrný výkon na 1kg soustavy na 2,54 W/kg, tedy na udržení stejné rychlosti do kopce bude stačit jezdci vyvinout výkon 290 W, tedy 5 W ušetřeno za sto litrů peněz :-).

          • novas752  

            A to se sakra vyplatí! :D

            • tromboonen  

              Minimálně dokud kolem neprosviští děda na favoritce co váží skoro stejně, ale jde do toho „srdíčkem“… (Ty kecy olympijskejch komentátorů jsou fakt už na hraně, ne že ne…) koupit lepší kolo a mít to jako motivaci a pak třeba na něm jezdit líp než lehčí borci na horších, nebo lepších, proč ne… až tak bych nehrotil ten výběr, ale jestli mu to vydrží tak proč ne, novej Babička z něj asi nebude, ale na pár kopců se vyškrábe, třeba udělá ze 100+ 90– a pak to bude dobrý, ne?

              • novas752  

                Tak samozřejmě, nejde jen o hmotnost kola, tý se v nezávodní cyklistice podle mě klade zbytečně velká pozornost.

                Lepší tuhost samozřejmě nějaký ty watty taky ušetří a na super kole se jede ještě o něco líp než na průměrnym.

            • Trepifajxl  

              no tak za to neutrácejte, když nechcete/nemůžete, nutí vás někdo?

              • biker.giant  

                Tady ale nikdo neodrazuje od investování peněz ;-) Sám sem investoval hodně peněz do viase,jen si myslím,že by mu spíš se 108 kily sedl jinak zaměřený stroj než vrchařský ;-) když už to s tou váhou do kopcu jezdit nebude ať už koupí co koupí tak ať to jede aspoň po rovině ne ? Ale je to jeho věc jen at potom není zklamaný,že dal za vrcharský speciál kilo a do kopcu mu to nejede pořád stejně ;-)

                • gemini  

                  Já myslím, že tazatel ani tak nehledá vrchařský speciál, ale spíše nějaký lehčí univerzál ( když bere v úvahu vyloženě endurance model Infinito CV viz výše ), který pojede i do kopce. Sám hledám nové kolo v podobné ceně a mám podobné parametry ( vážím trochu víc při vyšší postavě – 194 cm ) jako tazatel. Pro mě je určující parametr vyhovující geometrie a protože vím, že na vyloženě vrchařské a ani aero kolo se úplně ideálně neposkládám, lovím právě ve sportovněji laděných endurance modelech:

                  Trek Emonda, i když závodní „vrchařské“ kolo, má geometrii poměrně přívětivou – je to jeden z favoritů, výbava modelu SL6 Pro – bezkonkurenční

                  Trek Domane – už hodně hardcore Endurance stroj

                  Look 765 Optimo RS – velmi vážný kandidát

                  Bianchi Infinito CV – vozil jsem, spokojenost, ale chci změnu:-)

                  Orbea Avant – v lepší verzi pouze na kotoučích, v úvahu připadá i Orca

                  Canyon Endurance – krásný poměr cena/výbava, ale za srdce mě nebere

                  Lapierre Sensium na ultegře – celkem se mi líbí

                  Další kola, které by přišly v úvahu, jsem při brouzdání na webu nenašel, nebo mě ničím nezaujaly.

                  Pokud mi něco uniklo, rád si nechám doporučit.

                  Kotouče jsem po dlouhém váhání vyloučil – mám dojem, že je ( zatím ) nepotřebuju…

                  • Rowdy  

                    Canyon Endurace (to n tam fakt není) je německy chladný na pohled, ale jezdí se na tom moc hezky. Jediný diskutabilní prvek je ta půlená pružící sedlová trubka. To může a nemus vyhovovat.

                    Kotouče člověk při té váze bere z toho důvodu, že chce občas pod kopcem zabrzdit. Já taky celej život jezdil na ráfkových brzdách, ale s kotoučema jsem si prostě jistější. Přeci jen už nevážím 75. Těch stávajících 95 kilo, když se rozjede a svah končí křižovatkou s předností, je rádo za každý způsob zastavení.

                • Trepifajxl  

                  ok, v tomto ohledu máš pravdu

    • tromboonen  
      1. už ses měřil na competitive cyclist a spočítal sis ideální geo a velikost? Může se stát, že nemáš ideální poměr ruce/nohy a tabulky výrobců (i ty podrobný) něco neodhalí ideálně… určitě se vyplatí, viz témata „velikost .....“ v silniční sekci
      2. jak už tu někdo napsal, určitě bude při Tvý váze plus možnost obout 28 mm pláště, těch pár gramů navíc neuškodí, aero „odpor“ v kopcích taky ne, zato valivej odpor bude (s latex dušema a na správným tlaku (ne nabušeno)) o poznání menší, pojede to do toho kopce líp než 25 mm, neřkuli 23… 28 mm by se mělo vlízt do většiny moderních rámů i s ráfkovými brzdami, ale neškodí to ověřit – a jak už taky psali jiní, ty kotouče asi nebudou naškodu, sám je na silnici nemám/nechci, ale spíš proto, abych mohl točit záplety, kdybych kupoval jediný kolo, nový, tak o nich budu uvažovat.
      • Spartacus  

        Na BF se ten competitive cyclist kalkulátor až dost přeceňuje, přitom to není žádná sláva… Taky jsem s ním laboroval, pak si to nastavil nějak dle sebe a nakonec jsem položil 15 stovek a nechal to na fitterovi, bývalý profi závodník. Rozdíly mezi mým nastavením a od fittera byly v řádu mm, mezi CC a fitterem v řádu cm, tož asi tak ;) I na nové kolo jsem si přenesl totožný posed a panuje spokojenost ve všech ohledech.

        • tromboonen  

          No za mě když máš trochu nekonfekční postavu, nebo hodně nekonvenční, tak je to hodně důležitý a ušetří to dost peněz, ditto pokud někdo na silnici začíná a z MTB má takový ty zlozvyky 180 cm = Lko a konec (a někteří se ani nepodívaj na geo a berou to podle těch písmenek)… rozhodně se vyplatí to během výběru absolvovat

          • Spartacus  

            Jako je to asi dobré trknutí, že třeba pro 180cm nebude 60 to pravé, lidi mají tendence první silničku vybírat velkou, protože stejná silnička bude vedle MTB stejné velikosti vizuálně o dost menší.

            Ale na přesný posed to není. Teď mám rám s ETT 541mm + 11cm představec a je to pravé ořechové. Kalkulátor mi předhazuje posed o 3 cm kratší, a sedlo o 4cm vyšší. Osobně bych navštívil fittera, pokud najezdíš už dost km, tak dobrý posed může ušetřit spoustu sil a zdraví :) A není to jenom S BG fit za 5 tisíc, platil jsem u 3× méně u profíka :) Nebo potom dle vlastních pocitů, toho čtení je celkem dost a sám jsem to měl nastavené téměř „dobře“, měnil mi pouze polohu kufrů a sklon sedla.

            • tromboonen  

              Podle mě CC ideální když člověk kupuje první silniční kolo na určení délky rámu a kontrolu geometrie jestli bude sedět drop, vejšku sedla to samo přesně neumí, protože při měření je inherentní chyba, to už si nastavíš podle známých pouček, s představcem se pak dá tvořit podle toho, jak je člověk ohebnej, měnit rám je horší..

              Když člověk jezdí roky tak už asi ví a může vycházet ze stávajícího kola.

              Fitter nebo zkušenej cyklista souhlas, ale bacha, ne každej prodavač u Spešlu to umí a ten jejich program taky není samospasitelnej.

    • Polopol  

      Nemáte někdo zkušenost s aktuálním Izalcem MAX?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.