• Řepík

    Čaute,

    tak jsem začal pokukovat po nějaké silničce a stále se nemohu rozhodnout, co koupit. Rád bych hliníkový rám osazený Shimanem, kdy by ideální byla sada 105, případně Tiagra.

    Cenový strop je max. 25 tisíc, víc dávat nechci.

    Ve výběru mám zatím tyhle dva stroje (prodejní cena je jiná):

    Trek 2.1 2012 – http://www.trek-bikes.cz/…road-21–2012

    Focus Variado 2 2011 – http://www.7art.cz/…-0–2011–926/

    Velikost rámů – Trek 58 cm, Focus 56 cm.

    Měřím 181 cm, váha 75 kg.

    Treka jsem projížděl a sedí mi (možná ještě zkusím velikost 56 cm), na Focus se teprve chystám.

    Napadá Vás v dané cenové relaci něco jiného, co by stálo za to (Canyon ve slevě netřeba nabízet, ty kola nejsou).

    Díky Řepík

    • hony007  

      Na Radony ses díval?

      • Řepík  

        Ne, na Radony jsem se nedíval. „Problém“ je v tom, že ten Focus mají v prodejně poslední a žádný jiný aktuálně ne…

    • devet  

      Váhal jsem právě mazi těmito dvěma. A zkusil jsem i Cube Peloton i Kelyse 105. Potom jsem se v Uhřiněvsi svezl na Haibike Q Race RC. Ultegra. V 60. Takže myslím, že 58 pro Tebe akorát. A za měsíc už mám skoro 1kk. Jsem o 10cm vyšší a 20kg těžší. (A asi o 50 let starší…bohužel)

      • Řepík  

        o 50 let starší nebudeš :-)

        Cube mě taky napadl, ale mají nějakou chybu na stránce, kdy se kola nezobrazují. A nevím, kde se na Cube v okolí HK či Pardubic podívat…

    • raceman  

      napsal sem ti mail :)

    • Hroch obojzhivelnyj  

      No a co ten Rocky Mountain co se objevil ted tady na bazaru?

      Trek je na Tiagre, Focus nic moc kola.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        sorry prekouk jsem se, Trek neni na Tiagre, ale i tak.

        • Řepík  

          Pokud už budu dávat za kolo 25 tisíc, budu brát nové, bazar nechci.

          Trek je na 105, co se Ti na něm nezdá?

          • Hroch obojzhivelnyj  

            Ze bude tezky, hlavne kola. Hlinikovy krk vidlice.

            Ale zas na Bike Radaru ho celkem chvali. 9.2 kg :-( Canyon na 105 za 23k ma o kilo min. (jenze ted je zrovna vyprodano). BMC z Bike Discountu za 1000E taky (ale maj jen 54). Rekl bych cihej a shanej, tohle je OK, ale mohlo by byt i lepe…

            Myslim ze pomer cena-vykon je na nemeckych e-shopech bezkonkurencni, ale zas sednout si na kolo ma taky svoji logiku.

            • mr.antik  

              mě přijde že není nutné na kole sedět vůbec (zvlášť na prvním) – pokud už máš zjištěnou základní geometrii, která ti vyhovuje tj. hlavně délku posedu, nějaké centimetry už vždycky doladíš, šířku beranů, sedlo také…

              • jerryx  

                Presne tak. Hlavne by si mel dat majzla, aby nevzal neco zbytecne velkyho – s tim pak nejde delat nic. Na kole sedet nemusi vubec, stejne pozna prd – staci podle vysky rozkroku vybrat vhodnou velikost a zbytek postupne doladi.

                BTW: Trek 2.1 vel. 58 na nej bude s nejvetsi pravdepodobnosti o dobry 2 cisla vetsi. Videl bych ho spis na 54. Ta 58 je pro nekoho od 185cm a jeste to bude mozna velky.

                • Řepík  

                  Toho Treka v 58 jsem zkoušel a zvažuju vyzkoušet ještě 56. Menší velikost, tedy 54, už by byla určitě malá…

                  A s tím, ze stačí jen změřit rozkrok a není třeba kolo vyzkoušet, nesouhlasím…

                  • mr.antik  

                    rozkrok rozhodně né, ten je nepodstatný, podstatná je délka, abys při nějakým 10cm představci nebyl moc nataženej

                    • Řepík  

                      a proto je nejlepší to vyzkoušet naživo… Výměna třeba představce je to nejmenší, ale rám celý rám se mění špatně :-)

                      • yetti  

                        Když si u někoho vyzkoušíš, že třeba Trek 56ka je správně dlouhej, tak pak si můžeš koupit v podstatě co chceš a koukat akorát na délku rámu. Zbytek je ± stejnej a dá se to v pohodě doladit

            • Hroch obojzhivelnyj  

              Ten Focus bude jeste o neco tezsi, kdyz vyssi model na Ultegre vazi 9.2kg.

              http://www.roadbike.de/…nblatt.9.htm

            • karliner  

              Asi u Canyonu umí líp vážit :-)))

    • epsilon  

      A co rikate na tento FELT ??

      • felix.org  

        Říkám ne. A zajímalo by mě, jak se asi jezdí s řidítkama nastavenýma jak na té fotce :-)

        • maajkee  

          Proč ne? Mně už prošlo jedno rukama pro kámoše a kolo se mi dost líbilo, pěkně zpracovanej rám.

          • felix.org  

            Protože o 2k dražší je ten Radon hned o post níž :-)

            • maajkee  

              Nevim no, mně to příjde jako taková německá strohá nuda navíc s takovou turisticky krátkou geo :)

              • felix.org  

                Mně zas strohost nevadí, když jezdím RB :-) Radon je komplet na nové 105 a s Aksiama. To je aspoň o dva levely výš než Felt s Microshiftem atd. Kdyby byl ale Felt za 16,5k, tak neřeknu půl slova.

        • epsilon  

          Z6 ????

        • jerryx  

          Poctiva prasarna! Jestli to davaj zakaznikum takhle nastaveny, tak mne je jich lito. Na tomhle kole musi jizda fakt bolet.

      • felix.org  

        Radon

        • felix.org  

          A koukám, že odkaz už je nahoře. Nicméně za 22,5k podle mě fajn nabídka.

        • epsilon  

          O tomhle samozrejme vim, je to taky jedna z variant … ale bojim se ze nez budu mit prachy tak radon uz nebude :D

        • epsilon  

          A sel bych spis do ctverky

          • Řepík  

            A je vůbec možnost Radon někde v okolí HK, Pardubic či případně v Praze otestovat?

            • hony007  

              Ne, pokud ho tam někdo náhodou nejezdí a byl by ochoten ti ho půjčit.

              • Řepík  

                Tak v tom případ Radon škrtám ze seznamu, naslepo nic kupovta nebudu a hledat někoho, kdo ho jezdí se mi fakt nechce…

                • hony007  

                  V tom případě nechápu ten úvodní post s Canyonem, kde je to úplně stejný, jen teda možná neměli ty velikosti.

      • Řepík  

        v bílé nevypadá špatně :-) Akorát třeba dualy určitě nejsou 105, což mi vadí…

      • raceman  

        stara sada a ty kliky snad ani nemaj mepvnou osu ne? :) to kolo by meli prodavat tak za 14 tisic :D

    • maajkee  

      Treka v 58čce ti můžu klidně dát vyzkoušet, aby jsi věděl jestli ti sedí velikost.

      Jinak ještě mrkni na toho Felta F85 viz link výše, toho bych uměl taky za o trochu lepší cenu sehnat.

      • Řepík  

        OK, to bych rád využil. Přeci jen názor dalšího člověka na velikost rámu může něco říci. Prodejce je sice fajn, ale…

    • Kaco  

      Někdy v budoucnu bych si chtěl sehnat silničku podobných specifikací. A pokukuju po Canyonu.

      Zvážil bych, jestli si nepřiplatit za ultegru, i když 105 je taky fajn. Do Tiagry už bych nešel.

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      • felix.org  

        Vzal bych 105, protože jestli tě silnice chytne, tak se brzo budeš dívat po něčem lepším a karbonovým :-D

        • maajkee  

          Myslíš, že je vážně pro nezávidníka v karbonovým rámu takovej přínos?

          • felix.org  

            Nevím, nezkoušel jsem :-) Ale pokud by měl být karbon na silnici pohodlnější jak hliník, tak bych řekl, že právě nezávodník by to zvýšení pohodlí ocenil. Já teda určitě :-)

            • maajkee  

              No, ono právě bude strašně moc záležet na rámu. Já zkoušel jednu karbonovou orbeu a přišlo mi to daleko tvrdší než můj hliníkovej Felt. Tlustý rovný zadní vzpěry, jako v záběru parádní, ale pohodlný rozhodně ne :)

              • j.novis  

                Já jsem jezdil na obyčejné silničce Pells Speed, která měla hlinikový rám a carbonovou vidli. Před 3 týdny jsem koupil Focus Cayo 2 a musím říct, že pohodlí je úplně někde jinde. Do hliníku na silničce bych už nešel.

          • Kaco  

            myslím, že když člověk jezdí trochu víc, tak to smysl má. poznat to myslím pozná. S tím pohodlím si nejsem tak úplně jistý, jestli to jde poznat, záleží asi taky na modelu. Ale rám je tuhší a kolo je lehčí, což je supr. Mě se na silnici hrozně líbí ta akcelerace, a právě u té to poznat jde. Jednou jsem si na chvíli karbona půjčil a hodně jsem si to užil. Nejde o lepší čas, ale o větší radost.

          • HKou  

            Záleží na konstrukci a materiálu. Obecně asi nelze říct, jestli je pohodlnější dural nebo karbon. Mám srovnání Specialized Tarmac, Roubaix a titanovej Seven. Každý kolo uplně jiný. Tarmac rychlej tvrdej, Seven je ultratvrdej, sbíječka, Roubaix pohodlnej, zase tak neakceleruje, ale nejsem zničenej ani po 50km panelovky.

        • Řepík  

          105 to bude na 85%…a nebo možná dokonce i Ultegra :-)

          řešit karbon nemá cenu, mám limit, který prostě nepřekročím a za ten bude jen hliník

    • epsilon  

      Co si myslite o tomhle PELLSU nebo SCOTTU … je ta TIAGRA fakt tak spatna ?

    • Payia  

      Nevim co tu resite, za 25.000 je jednoznacna volba http://www.rb-bike.cz/…9/78/rr-base o 100% lepsi kolo nez seriovky velkovyrobcu v tyhle cene.

      • Dumbíček  

        No nevím. Rám teda hodně klasický, mě se nelíbí. Připadá mi to jak kolo před 15–20 lety. :-) Ale samozřejmě pro vyznavače staré klasiky je to krásné kolo. Leč tolik peněz bych za něj já nedal. Dají se najít hezčí moderní kola. Ale nebudou česká, což uznávám pro spoustu lidí je také při výběru důležité.

        • Payia  

          Tak me se celkem libi, ale hlavne ja na krasu seru, jde mi hlavne o to aby to dobre jelo a v tomhle je rozdil mezi RB za 25k a Trekem za 25k hodne velkej. Si vem jenom kola, na RB mas Alcyony 1500g, na Treku noname Bontragery 2100g – uz jenom tohle dela dost znatelnej rozdil. Ram Trek je cinskej velkoseriovej hlinik, ty ramy se surovy prodavaj za 80USD – RB je rucni ceska prace. Tyhle 2 informace mi uplne stacej abych mel jasno ;)

          • p@X  

            Který to jsou ty noname Bontragery 2100g?

            • Payia  

              Treba na Treku 2.0 za 30 litru http://www.trek-bikes.cz/…ne-2–0/p-184

              • p@X  

                Klasický nešvar sériovek, není problém narazit u dvojnásobně dražších žiletek na Aksia či FR 7, 5…

                • Dumbíček  

                  Tak pro rekreační ježdění s nájezdem 4–7k km Aksia bohatě stačí. Ale u kola za 35–50k kč už by se v základu lepší kola hodily.

                  • Zlatka  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          • ememem1  

            Ram Trek je cinskej velkoseriovej hlinik, ty ramy se surovy prodavaj za 80USD – RB je rucni ceska prace. – v com konkretne je rucna praca lepsia od strojovej?

            • Payia  

              To ale neni strojova prace, nybrz cinska rucni prace. Udelat dobrej svar je sakra kumst, to umi malokdo a stroj uz vubec ne. Cinani ty ramy perou pod tlakem, svar kterej spravne provedenej delas minutu ma cinan hotovej za 20 vterin, ale samozrejme uz od pohledu stoji ta ‚housenka‘ za hovno. Jenze tam je to jedno, protoze oni pak ty svary zabrousej aby to nebylo videt. A jelimanek v CR rekne ‚bomba, krasnej ram Trek, jak ma zabrouseny hladky svary, to asi bude kvalita‘ :D.

              U RB ty svary nechavaj a neni to proto, ze by to neumeli zabrousit, ale je to proste znak kvality a kazdej si muze svuj ram zkontrolovat a kvalitu svaru posoudit – to si zadna seriovka nemuze dovolit, u super low cost ramu na brouseni kaslou a vidis jaka je to fuserina a u drazsich svary zbrousej, takze vidis prd.

              Ale to furt neni nic proti tomu, jakym zpusobem se bastlej levnejsi karbon ramy, tj uz totalni masakr.

              • nooski  

                Sám mám 2 RB rámy a housenku moc obdivovat nemůžu, protože je pod velice silnou vrstvou laku :-)

              • ememem1  

                to si myslis alebo si to priamo v cine videl? lebo ja som tam v nejakej tej fabrike bol a to co tu rozpravas nema s realitou spolocne absolutne nic. to co popisujes je stav ked sa nejaka miestna manufaktura zmeni na „brand“ ktory zacne vyrabat pod znackou „hogofogo“ a ked si objednas dostatocne mnozstvo tak ti na to nalepia co chces. takto vznikaju „znacky“ ako kellys, 4ever, a pod. tam to moze byt ako pises. nicmenej aj tu plati ze v tych manufakturach je znacny rozdiel, bars jaky niemand sa do dobrej s tym ze chce 100ks nedostane (leda by si objednal a dopredu zaplatil tych kusov tak milion) a vo vseobecnosti maju stupajucu kvalitu. stale to ale neni ono a percento zmetkovosti je abormalne vysoke aj ked niekde uz vyrabaju inak na slusnej urovni.

                ti ale garantujem ze trek tam vyraba na svojich technologickych linkach s vlastnym QA (kde sikmac ani nepachne) a nijaky cinan tam rucne nic nezvara. kto by uz len pri strojovej pasovej vyrobe dnes zvaral pre boha rucne, leda jak nejaky magor. strojovy zvar je rychlejsi, presnejsi a bezchybny. na rozdiel od ludskeho. toto plati uz dobrych 30 rokov. cize tvoje tvrdenie „Udelat dobrej svar je sakra kumst, to umi malokdo a stroj uz vubec ne.“ je uplne mylne a prameni z urban legends ze rucna praca je kvalitnejsia ako strojova. skus povedat nejaky realny podklad alebo dokaz ze preco.

                nicmenej udrzat kvalitu procesov je aj v tomto pripade problem a to co nou neprejde potom sikmaci predavaju bud do europy alebo pod nejakou vlastnou znackou. uz som to tu raz popisoval, nechce sa mi to opakovat. kazdopadne si mozes byt isty tym ze trek vyrobeny v cine ktory prejde cez QA ako class 1 a predava sa usa alebo japonsku sa od treku vyrobenenho priamo v usa nelisi v nicom. a uz vobec nie v kvalite rucnych zvarov od RB. to zu proste nezmysly.

              • mr.antik  

                musíš taky trošku rozlišit levný a drahý rámy. RB rozhodně nepatří k nejlevnějším se kterým porovnáváš. Drahý rámy tímhle rozhodně netrpí.

              • maajkee  

                Já mám silničku Trek a jsem naprosto nadšen ze zabroušených svarů :) Já zas housenky nemusim. :)

                • Payia  

                  No jo tak u tebe je to fuk jak dobre je ten ram udelanej, si podle svyho gusta zajezdis v podstate na jakekoliv silnicce – dulezitej je ten pokrok, zes zjistil ze silnice je best :D Ja mam podobnyho zimaka, protoze tyhle levny treky mely (mozna porad maji) navarky na blatniky, dokonce i na karbonove predni vidli – ale v porovnani s letnakem je to utrpeni na tom jezdit, dneska jsem na nem v ramci novy sezony poprvy vyjel a bylo to narocne na moralku :(.

                  • maajkee  

                    Viděl jsem stejnej model toho treka co mám já, akorát o rok mladší, 2010 a je vidět že se začalo šetřit, hnusnej a těžší rám s housenkama, s návarkama na nosič a bez toho místa pro magnet ve vidlici. Celkově velkej downgrade, jsem rád že mám ten model 2009, je to fakt moc hezkej rám. :)

                    Rozhodně bych za RB neměnil.

                    • Zlatka  

                      Příští rok má být krutě šetřeno na všem, to je skutečnost, dokonalost a jemnocity půjdou stranou.

                      • Člověk a jeho svět  

                        Takže u některých značek setrvalý stav…

                        • Zlatka  

                          Ano, u hodně značek to bude vidno, třebas u rámů a tím také na jejich tuhosti, no a to především u levné 29er (které jsou tak NYNÍ populární), aby alespoň dokázali, že se také mohou vejít do nějaké rozumné váhy. Což je u nich prý 12 a více kg. :DD Pak když sundají tu obyč. suntourku, tak má toto kolo bez ní 9kg. (což už docela jde a tak když jí (naštvaní) nahradí vidlicí za 10k, tak už to bude bajk 10,5kg bez tuhosti) :DD

                          • Člověk a jeho svět  

                            To nedokážu posoudit, 29er nemám a mít zřejmě nebudu, proto se o vývoj v této oblasti moc nezajímám.

                            Obecně lze ale tyto snahy vidět takto: vyrobit model (často na stejném rámu jako v předešlých letech), který se o něco zdraží (v nejlepším případě bude držet stejnou cenu)a osadí horšími komponenty…

                            Je otázka, co firmy k této politice přivedlo, resp. těch aspektů je celá řada. Jedním z nich jsou firmy, které křiví trh.

                            • Zlatka  

                              Tady může nastat zajímavá diskuze, čemu například říkáš „trh“ a čemu posléze „firmy, co kříví trh“.

                              Chtěla jsem k tomu něco napsat, ale počkám si na reakci.

                              • maajkee  

                                Počkej si radši na něčí erekci ;)

                              • Člověk a jeho svět  

                                O tom jsem už vedl polemiku zřejmě s tvým kolegou, podle kterého kopírovat (nebo zkupovat komponenty, který jsou z určitého důvodu řádově o třetinu levnější, protože to je přece jedno), a tím pádem mít menší náklady a moci tak prodávat za nižší cenu není nic špatného. Nepředpokládám, že bys to viděla jinak…

                                Jinak trh – třeba základní definice:

                                http://cs.wikipedia.org/wiki/Trh_)

                                • Zlatka  

                                  Bohužel nevím o čem to mluvíš, píšeš. No nebo naštěstí..

                                  Ten odkaz na wiki je jako odkaz na novinky.cz, nic se z toho nedozvíš kromě jednoduché definice, která dávno neplatí.

                            • mr.antik  

                              nemyslim že důvodem jsou firmy, které křiví trh, je to prostě jejich obchodní strategie.

                              Naštěstí zatim máme pořád výběr, to že třeba firmy přeznačují ustálené řady kol snad není nějaká tragédie, jen je potřeba trošku detailně zkoumat, co všechno je ošizené.

      • ememem1  

        otazka je za co je ta cena. (klikni na specifikacie)

    • Rorejs74  

      Koupil jsem ted v cervenci letosni Focus Variado 2.0 na mall.cz za 18.5K a zatim naprosta spokojonost ( teda jen ty kola mohly bejt tuzsi na mejch 93 kilo, ale to za ty prachy neni nikde ). Myslim ze jako prvni silnicka po dlouhych letech na bajkovi je to dobra volba … nema to tak uplne sportovni posed jako zavodaky takze to prohazovani je celkem v pohode.

      Velikostne mam XL(58) na mejch 187 cm a sedi to perfektne.

    • epsilon  

      Tak asi vybrano :))

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.