• rob7

    Ahoj chtěl bych vás poprosit o pomoc s výběrem kola a jeho velikostí . Po pěti letech ježdění na HT jsem se rozhoupal ke koupi silničky.

    Předchozí témata jsem pročetl a snažil se vstřebat co nejvíc informací, ale i tak mám pocit že je to pořád málo :-) Rozpočet max 65, ideálně do 50 000. Chtěl bych spíš pohodlnější geometrii, karbon, asi spíš kotoučové brzdy, stačila by sada Shimano 105, váha ideálně blízko kolem 8 kg. Taky bych chtěl aby se mi líbilo, což znamená, nějaké decentní (pro někoho nudné) barvy. Mělo by to být kolo, na kterém vydržím celý den:-) Nezávodím, jen si chci užít rychlejší jízdu a vstřebat nové zážitky s jiným pojetím cyklistiky.

    Zatím můj první kandidát https://www.canyon.com/…isc-8-0.html

    Nejsem si jistý, jestli převodníky 52/36 nejsou už na mě moc.

    Měřím 185 cm, vážím 78 kg. Podle Competitive cyclist i podle výpočtu Canyon mi vychází velikost L. Co mě ale zaráží, tak je doporučovaná vzdálenost mezi středem a vrškem sedla (BB Saddle) dle výpočtu je to cca 74 – 76 cm. Na HT jsem naměřil 80 cm. Měřím něco špatně ?

    Pokud jste dočetli až sem, tak vám děkuji. Budu rád za jakýkoli podnět, nebo doporučení

    0 0
    • scalar  

      Špatně jsi měřil vnitřní délku nohy nebo máš u HT sedlo moc vysoko.

      0 0
    • Jan_UL  

      Mám jako řada dalších uživatelů BF toto kolo pouze starší ročník. Je to taky moje první silnička.

      • super pohodlné kolo
      • kotoučové brzdy
      • 28 mm pláště
      • vhodná silnička na české tankodromy
      • váha není úplně nejnižší

      S kolem jsem časem jinak zcela spokojen a mohu jen doporučit. Vzadu máš kazetu až do 34, takže bys měl vyjet v Čechách jakékoliv stoupání. 52 po rovině taky není problém, vhodný převod si vždycky najdeš. Pokud máš ke kolu nějaké dotazy, klidně napiš :-)

      0 0
      • rob7  

        Díky za info. Pokud si ho vyberu, tak takové věci potřebuju slyšet, abych si před sebou obhájil cenu kola :-)

        V květnu má Canyon testovačku v Jedovnicích tak zjistím, jestli tam budou na vyzkoušení i silniční kola.

        0 0
        • Pessinger  

          Taky, kolo mám rok a spokojenost mám velikost M… měřím 180 cm a na hátéčku už vyjizdim zřídka pouze závody a s nebo s tlupou

          0 0
          • rob7  

            No že by silnička převážila nad HT to si nemyslím, ale kdo ví. Před čtyřma rokama jsem si říkal, že to kolo co jsem koupil mám už na furt. Za necelý tři roky jsem kupoval nový :-) To že bych měl někdy silničku, no to bych si nedokázal ani představit. Je pravda, že ty kraťasy na tělo si tak nějak nedokážu představit pořád, ale to se poddá :-)

            0 0
            • plzakj  

              Po prvnim skupinovym svihu s prumerkou 30 uz na mtb nebudes chtit sednout.

              0 0
              • rob7  

                Myslím, že takové průměry jsou někde v nedohlednu a svého Lectora do kouta nepostavím, to je srdcovka :-)

                Tak nějak jsem se do toho zažral a mám pocit že s tou silničkou se to posune zase kousek dál. Nejsem si jistý, jestli z toho kola už neblbnu :-)

                0 0
    • ms82  

      Na to pohodli bych se tolik nezameroval. Me bolely ze vzprimeneho posedu bedra :-) Navic ten Endurace nevypada moc hezky. Co radeji Ultimate? Tenhle v drobne sleve bez disku, ale s elektrikou a lepsimi koly. Kazdopadne se asi vyplati pockat na zacatek Gira, mivaji slevy (na Tour urcite, ale nekde jsem videl, ze i na Giro).

      0 0
      • rob7  

        Ta cena u Ultimate je už pro mě mimo a Endurance se mi líbí :-) Vím že ideální by bylo si každé kolo aspoň na tři dny půjčit, vyzkoušet a porovnat, ale to bohužel u Canyonu nejde.

        0 0
      • Pikaču  

        Vždyť endurace a ultimate je temer totozne kolo s rozdilem Stacku, mozna i reachu. Ja ze sveho 2XL endurejsu klidne udělám závodní stroj kdyz si pohraju s predstavcem, pevnou sedlovkou a aero kolama- ale to bych trochu trpěl a od toho jsem si to kolo neporizoval abych mel 40 cm drop.

        0 0
        • ms82  

          Vsak, jsem myslel, ze to jde poznat z toho, co jsem psal. Pohodli ale nutne neznamena sedet jako tetka. Nez si kupovat takovy ram, radeji bych dal na ultimate 28 plaste. A jaky posed mu bude sedet z popisu „komfortni ram“ nepozna.

          0 0
          • Pikaču  

            Podle me asi kazdy mame rozdílnou zkušenost a to je výška jezdce. Od určité výšky je drop garantován. Ja s 195 cm a 2XL endurace mam pořád 10–15 cm drop. Na Ultumate-u by byl větší. A tím pádem pro mě nevhodné.

            Pokud ale ty máš řekněme vel. M tak ani u Ultimate nebude tak velky drop jako je u me na 2XL.

            Jinak souhlas 28 mm pláště a nesedet jako tetka.

            0 0
            • ms82  

              Nerekl bych, mam 189 cm. Me kolo je Scott Addict 20 XL a ma agresivnejsi geometrii nez Canyon Ultimate L (reach uplne stejny, stack mensi o pul cm). Mam tam centrimetrovy spacer, takze rekneme remizka. Trochu to zvedne 14 cm predstavec, drop je 12 cm na riditka. Zmerene na nastaveni posedu.

              Ale to neni podstatne. Jen jsem chtel zduraznit, ze vzprimenejsi posed nemusi byt pohodlnejsi. Bud si zajde na fit predem, at mu neco nameri, nebo si neco otestuje („pohodlne“ vs zavodni). Ale kdyz to chce vybrat rovnou, pojezdit, a pak uvidi, co vlastne chce, tak tezko rict mezi tema dvema.

              0 0
              • jardalee  

                ja mam vseobecne ten aero posed rad ale proste pokud clovek musi koukat na cestu tak casem boli za krkem jak ma clovek porad zaklonenou hlavu ,to bych rekl ze je nejhorsi na tom posedu ,jinak zada ruce vsechno dobry a souhlasim ze se aji dobre jede ,ale zase neni to takova kochaci pozice ,proste jet nekde pomalu je utrpeni ,pro me teda :)

                0 0
    • Rowdy  

      Mám Endurace CF SL 8.0 z 2018. Popíšu pár postřehů.

      Především jsem s tím moc spokojenej. Proti původní konfiguraci jsem ale udělal pár změn.

      1. Po roce užívání jsem si stále nezvykl na tu pružící sedlovku. Je to taková ta ze dvou listů. Jednak se na tom blbě nastavuje úhel sedla, ale to se udělá jen jednou. Mě to ale překáží v tom, že jak jdu s kadencí nad cca 85, začne to se mnou houpat jak bych jel na koni. Ne že bych byl přímo nadšenec do vysokých kadencí, ale přeci jen sem tam nějaký ten kopec chci točit. Tohle mě od toho odrazuje. Takže jsem posléze koupil obyčejnou karbonovou sedlovku Force za pár stovek a s tím jsem spokojenej.
      2. Kotoučové brzdy. Od výroby jsou tam Ultegrové kotouče. Mají ty hliníkové chladiče, asi to super odvádí teplo, ale mě to po brzdění vždy chvilku cinkalo a škrtalo. Ne že by to úplně překáželo, jen mě to rozčilovalo. Když jsem je po roce měnil, koupil jsem za polovinu peněz obyčejný SLX kotouče a s těma to tenhle problém nemá. Navíc mi přijde, že to brzdí plynuleji. Ty originály občas tíhly k vibracím vidlice.
      3. 52/36 převodníky jsou jistě fajn. Rok jsem na tom jezdil, vyšlápnul si dvakrát i Ještěd (mám to tam celkem daleko), ale nakonec jsem uznal, že s mojí vahou udělám líp, když si pořídím 48/32 Absolute Black ovály. Mimochodem ovály mi sednou.
      4. Sedlo je pak čistě individuální. Skončil jsem u SQLab 612. Originální Fizik mám na poličce mezi ostatními sedly, které nemůžu vozit.
      0 0
      • rob7  

        No tak te sedlovce zrovna fandím. Četl sem tady na ni par nazoru a zdalo se mi, že většině vyhovovala. Ty převodníky mi na kole kromě ceny asi vadí nejvíc. Taky bych radši míň zubů. Sedla jsou kapitola sama pro sebe. Nějakou řádku už jsem jich taky vyzkoušel. SQLab jsem měl taky, nebylo špatné, ale vzhledem k ceně to zas žádná paráda nebyla. Nakonec jsem skončil u Specialized Toupe. Ne že by bylo ideální, ale dá se to vydržet :-)

        0 0
        • Rowdy  

          U sedlovky bude záležet, jak jsi těžkej. Já mám cca 100, což je na ní asi moc. Proto radši tužší řešení. S tvejma 78kg to asi bude fungovat dobře.

          0 0
          • Jan_UL  

            Mám 69 a pode mnou se teda nic nehejbe a jestli hejbe, tak jsem si toho nevšim :-)

            0 0
    • rob7  

      Co třeba tohle https://www.bikeinvest.cz/…ano-105-2019, píšou že by mělo mít také pohodlnější geometrii.Nemá ho někdo kdo by měl srovnání s jinými koly

      Nikde jsem teda nenašel váhu.

      0 0
      • Rowdy  

        Bianchi je klasika. Ovšem asi zaplatíš za ten klasický pocit. Je to na Shimano 105 a má to ráfkové brzdy. Tedy poněkud jiná specifikace, než jakou zvažuješ od Canyonu. U Canyonu bys to měl za tolik CF 7.0

        0 0
        • rob7  

          Uf, pokud jsou ta kola srovnatelná, tak to je pěkná cena za značku. Nemá třeba Bianchi lepší rám, případně nižší hmotnost ?

          0 0
          • Rowdy  

            Váha nebude moc rozdílná. Bianchi prostě není ekonomická volba, je to pro fajnšmekry. Jestli je lepší rám, to neumím říct. Ale určitě ten rozdíl nepoznáš.

            0 0
    • hcrevize  

      Jestli vydržíš počkej na Tour de France, to má vždy Canyon slevy. (jestli jsou i na Giro to nevím) Já bral cca 2 roky zpět Ultimate CF SL 9.0 která byla v době Tour zlevněná ze 62000,– na 50000,– Takže jsem dvakrát neváhal…

      https://www.cyclist.co.uk/…sl-90-review

      S kolem zatím naprostá spokojenost. :-)

      0 0
      • rob7  

        Ty slevy okolo Giro a Tour de France už tu postoval kolega výše. Na kolo nespěchám a pokud by šla cena ještě dolů, nebylo by asi co řešit. Netušíte někdo, jestli se dá v Canyonu domluvit výměna převodníků za menší ?

        0 0
        • Chlebovnik  

          Nedá se domluvit NIC.

          0 0
        • adam1  

          Já myslím že dá ?Aspoň mi to loni tvrdili ,nejde to akorát u kol z outletu.Když zavoláš na české zastoupení (Kobeřice u Opavy)tak se určo domluvíte.

          0 0
          • rob7  

            Zkusím se zeptat. Dík

            0 0
            • zarkow  

              Převodníky ani kazetu nezměníš, to je dáno modelem. Řešit zdarma jde výměna „aero kokpitu“ popřípadě pokud je klasicky představec, na nový dávali slevu. Zeptej se na českém zastoupení.

              0 0
    • ms82  

      Co tenhle Scott nebo jiny vyprodej/testovacka nekde? Disky to nema, ale cena myslim dobra.

      0 0
    • rob7  

      Tak jsem se dostal ještě ke dvoum značkám které mě zaujaly.

      Dokázal by někdo porovnat tyto dvě kola co se týče geometrie ? Cannondale Synapse https://www.sterba-kola.cz/…isc-105-2018 a Giant Defy https://www.giant-bicycles.com/…y-advanced-2

      Výbavou mi přijdou stejná. Co mě zaráží, tak je jejich váha. Obě mají 9kg. Což mi přijde docela dost. Nebo myslíte, že je zbytečné v této cenové kategorii váhu řešit ?

      0 0
      • rob7  

        Ještě mi není jasné jakou vzít velikost u Giantu. U Cannondale mi vychází 56, ale u Giantu se vlezu do M/L i do L.

        Můžu se zeptat v prodejně, ale myslím, že tam nebudou úplně nestranní :-)

        0 0
      • mikub  

        U karbonu na kotoučích a 105 s hliníkovou bižuterií je taková váha naprosto uvěřitelná. Naopak, moc bych nevěřil někomu, kdo v tomto setupu udává míň.

        0 0
        • rob7  

          Je možný, že mezi 105 a Ultegrou múže být rozdíl 0,5 kg ?

          0 0
          • Rowdy  

            Rozdíl mezi R8000 a R7000 je asi 200g. https://ccache.cc/…t-comparison

            0 0
          • gregorus  

            Ne, je to kolem 200g.

            0 0
            • rob7  

              Dík, to je celkem zanedbatelný rozdíl. To by mě teda zajímalo, co je na tom kole tak těžkého.

              Mám HT Ghost Lector a ten má 10,6 kg, proto mě ty hmotnosti tak zaráží :-)

              0 0
              • mikub  

                Obecně jsou kola na ultegře trochu lépe vybavená. Bývají tam o něco lepší kola, z kokpitu už taky něco bývá v karbonu. Rozdíl v hmotnosti tedy není pouze rozdíl hmotnosti sady.

                HT na 10.6 kilo už taky nestojí pade. A aby ses s MTB dostal pod 10 kilo, tak musíš ještě trochu přitvrdit.

                0 0
                • rob7  

                  Mám teď od kámoše půjčenou starší silničku na vyzkoušení, jestli si s tím kolem vůbec budu rozumět. Má 10 kg.

                  Zatím jsem na ní jel jen od něho domů 7 km a měl jsem pocit, že to kolo letí :-) Tak uvidíme jestli ta váha bude tak důležitá.

                  0 0
                  • vt  

                    Neni.

                    Resit ma smysl jen u zapletu a gum.

                    0 0
    • studenak  

      Využiju vlákna. Pomalu se poohlížím po novém silničním kole. Hledám karbon, kotoučové brzdy, ultegra di2, karbonové 50 ráfky na galusku. Dá se v této kombinaci najít něco za rozumnou cenu? Trošku jsem hledal a nic moc výběr.

      0 0
      • Rowdy  

        Nedá. Neřešit a jezdit.

        0 0
      • ms82  

        Dam to pod Tebe. Neni to Ultegra, ale je to elektrika. S galuskama nemam zkusenosti, to si musis overit sam. Canyon ma slevy na par modelu

        0 0
      • Cavendish  

        Za rozumnou? To je kolik? Karbon na Ultegře s vysokými ráfky snad jedině Pardus Super 5 za 60 tisíc nebo s Dura Ace za 80 tisíc. Ale nemá kotouče a Di2.

        0 0
      • madik  

        Galusky na kola s kotouci? To je uz dost mimonska kombinace. Nyni v 21 stoleti leti bezdusove plaste btw..

        0 0
        • studenak  

          njn jsem trošku mimo. přecejenom starému kolu už je 10 let tak vývoj asi pokročil :) něco o tom načtu

          0 0
        • Cavendish  

          Že letí bezduše ještě nic neznamená :) Někoho to hold nevyhovuje

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.