Vliv geometrii na jízdní vlastnosti

17 nepřečtených
  • lolek55

    Ahoj,

    jakožto začátečník si moc nedokážu představit jak moc velký vliv má geometrie na jízdní vlastnosti kola. Tak bych vás poprosil o radu.

    1)Délka rámové trubky (konrétně rozdíl 2cm (600mm vs. 581mm))

    Je mi jasné, že to poznám na tom jak moc budu/nebudu natažený, ale bude kolo s kratší horní rámovou trubkou obratnější?

    2)Hlavový úhel (konkrétní rozdíl 0,5° (66° vs. 65,5°))

    Jak se projevý položený vs. strmý hlavový úhel? Poznám vůbec 0,5° ?

    3)Rozvor (konkrétní rozdíl 11mm (1158 vs. 1169mm))

    Jak moc bude znát centimetr na rozvoru a jak se projevý krátký vs. dlouhý rozvor?

    Předem díky za odpovědi!

    0 0
    • Polka  
      1. bude, pokud jsou na obou kolech stejny vidlice (offset vidlice ale taky

      udela svoje)

      1. spis nepoznas, neres
      2. bude znat, kratsi rozvor = lepsi tocivost, vetsi obratnost
      0 0
    • Darius  

      viz polka

      snad jen dodam, ze vliv ma vsechno a prave vhodnou kombinaci dosahnes optimalniho vysledku

      do uvahy je treba zahrnout jiz vyse zmineny offset vidlice, spolecne s hlavovym uhlem ma vliv na stopu (nekdy tez zavlek a dale delku predstavce → ad 1) delku muzes doladit i predstavcem, ale zase aby sis nekopal do riditek

      ad 3) obratnejsi znamena i mene stabilni

      0 0
    • JSt  

      rozvor sam o sobe nic moc nerika, pac ti ho udava delka ramove trubky, hlavovy uhel a delka zadni stavby. cili dve kola se shodnym rozvorem mohou mit uplne jine jizdni vlastnosti.

      0 0
      • jirkous3  

        Naprostý souhlas, musel by sis rámy kompletně překreslit a posadit na sebe v grafickém programu. Pak bys viděl rozdíly. Já to nedávno řešil a nevěřil bys jak rozdílný může být rám se stejnou dálkou od různých výrobců.

        0 0
    • lolek55  

      Děkuji za odpovědi. konkrétně řeším ejstli koupit

      Canyon Strive AL 8.0

      http://www.canyon.com/…es/bike.html?…

      YT Capra Comp 2.0

      http://www.yt-industries.com/…ra-CF-Comp-2

      Upřednostnil bych obratnější a šlapavější kolo, které myslíte že bude vhodnější?

      Můj osobní tip je Capra, protože má 75° úhel sedlovky tím pádem si myslím že bym ohla jet lépe do kopce.

      0 0
      • Vilém  

        Tech 75° ale neni skutecny uhel sedlove trubky.

        Taky maji u Canyonu zajimave okotovany ten obrazek s geo, myslim tim horizontalni delku.

        0 0
      • JakeF  

        Na úhel sedlovky zapomeň, tam pokud ti dovolí nastavit ideální pozici sedla, tak na něm už nezáleží. Jezdivost bude spíš o ztrátách v pružení u různých rámů, o valivým odporu plášťů atp…

        0 0
        • lolek55  

          Aha, teoreticky by systém Capry mohl být více jezdivý než čtyřčep od Canyonu nebo se pletu? Samozřejmě za předpokladu stejných plášťů

          0 0
          • tonik666  

            Capra je taky čtyřčep.

            0 0
            • lolek55  

              Pochopil jsem z těchto grafů správně že Capra je šlapavější než Canyon Strive XC módu? A dokonce ještě víc šlapvější než Canyon Nerve?

              Capra:

              http://linkagedesign.blogspot.cz/…ra-2015.html

              Strive:

              http://linkagedesign.blogspot.cz/…cf-2015.html

              Nerve:

              http://linkagedesign.blogspot.cz/…75–2014.html#…

              0 0
              • tonik666  

                Podle mě to moc řešíš a vzhledem k tomu, že to řešíš na fóru (a nedokážeš si to rozhodnout sám), tak tvrdím, že na těch kolech nepoznáš ani ň, a to i kdybys je měl vedle sebe. (navíc to závisí na tom, jak si umíš nastavit případně dotunit tlumič, a to počítám, že teď neumíš a možná ani nechceš).

                Poznáš těžší pláště, těžší kola a celkově těžší kolo.

                0 0
                • lolek55  

                  Samozřejmě že to moc řeším. Kolo za 90k nekupuju každý den. Tlumič dotunit neumím, protože můj stávající disponuje pouze nastavením reboundu toť.

                  Celkově mi moje stávající kolo již nestačí (120/120mm) zdvihy. Proto se poohlížím po 160/160mm, ale zároveň od něj chci aby dobře jelo protože dvě kola neuživím a chci na budoucím kole ujet i 80 km.

                  0 0
                  • tonik666  

                    Tak jak říkám, když tam dáš lehčí pláště, ujedeš to v klidu na obou. Podle mě zásadní je pohledat info o tom, jak na Capře praskal lak, jestli už je to vyřešené a jak je to zásadní, a pak zkusit pohledat, jak velká jebka problémová může být ten shapeshifter na Strivu.

                    Strivě není testovaný ani trochu, o Capře už nějaká info na fórech v zahraničí jsou.

                    Z toho bych vycházel v první řadě.

                    A pak taky z dostupnosti, obě firmy jen doručují, takže na kolo budeš čekat, a jde o to, dokdy a jestli ti to nevadí.

                    0 0
    • tonik666  

      Kola mají přesně stejný reach, 422mm, a Capra má o 1cm menší stack. Z toho plyne, že Capra bude v kokpitu o něco menší, což vzhledem k tvé výšce bude lepší.

      Zároveň to znamená, že budeš stejně muset rozdíl v úhlu sedlovky dorovnat posunutím sedla, tj. u delšího Canyonu si ho dáš dopředu (předek kola stejný – zadek kola budeš chtít taky stejný).

      Canyona nebo podobně velké kolo bych být tebou napřed vyzkoušel, aby to nebylo moc velké a neobratné. Mám srovnání většího člověka než ty na menším kole než tvůj výběr, a je to dost na hraně, mohl by mít i menší. Taky aby to na tebe nebyly moc velké tanky.

      Rozdíl v hlavě nepoznáš. Šlapavé to bude dle kol a tlumiče. Rozvor nepoznáš pokud je nebudeš mít vedle sebe.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.