Změna zdvihu vidlice - změna geometrie

39 nepřečtených
  • Daník

    Měl bych vyměnit vidlici 80mm za 100mm a tak se ptám těch, kteří to už absolvovali, jak moc se to promítne do geometrie a jízdních vlastností.Rozdíl je reálně asi 1,5cm. Posez můžu upravit ještě trochu snížením představce, ale úhly, které výrobce udával 71,5 a 73 se poněkud posunou…

    0 0
    • rock  

      To už se tu docela obsáhle probíralo, výsledný rozdíl (při 1.5cm) bude něco přes 0.5° …

      0 0
    • BB  

      jeden palec (2.54 cm) cca jeden stupeň

      0 0
    • Pebe  

      Na Meridě vozim 145mm(518mm osa-korunka) a taky se nic neděje:-)

      0 0
    • jecnak  

      Delal jsem totez – z 80 na 100 a rozdil byl opravdu nepatrny. Vicemene zvyseni zdvihu o 2 cm ti vidli zvedne tak o 1cm, protoze si muzes dovolit vetsi sag. Ja jsem navic vyhodil jednu podlozku (0.5cm) pod predstavcem. Spis bych se ale mrknul na specifikace vyrobcu – vzdalenost patka – korunka. Muze se totiz stat, ze mezi dvemi vidlicemi 80 a 100 nebude rozdil ani ten centak.

      0 0
      • Daník  

        těch 1,5cm je právě skuečný rozdíl vzdálenosti nába – vršek korunky.

        0 0
        • jecnak  

          Jasne, ale pripocti si k tomu jeste to, ze muzes mit na 100 vetsi sag.

          0 0
          • Daník  

            Při nafouknutí na obdobnou tuhost?

            0 0
            • jecnak  

              To samozrejme ne, ale kdyz mas 100 zdvihu, tak je potreba je taky trochu vyuzit a foukat vidli na 150 psu, kdy chodi tak centak, je fakt jen na zavody.

              Ja jsem treba na 80 nevozil sag zadny. Potom jsem vidli zvednul na 100 a vozim tak 0.5cm a stejne ji jsem schopnej dostat na doraz. Proste je to hodne individualni.

              0 0
              • fousek  

                No na doraz se da dostat i vidle s 280 mm zdvihu, vse je otazka vysky a dopadu:-)

                0 0
                • Martyss  

                  A techniky jezdce..:-)

                  0 0
                • jecnak  

                  To jiste, ja jen, ze ten sag je podle poucek malo. Se spravnym nastavenim si nedovedu predstavit drsnejsi jezdeni…

                  0 0
      • arcco  

        možná hloupá pzn,ale co to udělá se středem, u mého starého kola po nasazení vidle s větším zdvihem, byl střed najednou rovnoběžně se zadní osou.

        0 0
        • jecnak  

          No hadej.

          0 0
        • Peslezedirou  

          Dával jsem na cr-mo rám určený na vidlici tak max 63 mm Marušku s 80 mm, ta je třeba dlouhá jako Duke SL 100 mm. Střed se natolik zvednul a geometrie byla tak nakoplá, že se na tom nedalo jezdit. Bike byl strašně vratký…

          0 0
          • Lister  

            Naproasto stejná zkušenost, nejde jen o úhly, ale i o výšku středu – rám CrMo na 64mm ( něměl si náhodou taky Arthura) při použítí vidlice s 90mm je to tak na hranici jezditelnosti, vice už je utrpení.

            0 0
            • Peslezedirou  

              Ne ne, byl to Amulet dělaný fakt na max 63mm :o( Ten tvůj Author je dělaný aspoň na 70–80mm to ještě celkem jde, to co jsem jezdil byla hrůza. Do kopce mělo kolo tendenci furt uhýbat a ze sedla se podivně překlápěo a nedrželo směr :o( Fuj, už nikdy…

              0 0
              • rock  

                Co jsi měl za Amuleta ? Já kdysi CrMo Maxima (asi) v krásné barvě titanu :-). Dostal vidlu RST Aerosa AET s 89mm, ale nebylo to tak zoufalé …

                0 0
                • Peslezedirou  

                  Jak se jmenoval tak to už nevím, ale bylo tam snad napsáno Amulet Genensis :) Rám se vyráběl někdy v roce 97–98?

                  0 0
                • JSt  

                  jako druhe kolo mam amuleta fanatica rok 94–95. nasadil sem na to rst gilu tez 89mm a subjektivne bych rekl, ze se gometrie oproti puvodni s pevnou vidli zlepsila.

                  0 0
              • arcco  

                jak se dá vlastně poznat, na jakej zdvih je HT rám koncipován.

                • osobně, rám už stojí v ložnici, teď jen ta vidle. 80?-100?
                0 0
                • Peslezedirou  

                  Většinou to uvádí výrobce, ale pokud by jsi změřil hlavový úhel tak by jsi to taky poznal…

                  0 0
                • rock  

                  Já napsal výrobci, dověděl jsem se, že rám je na 80mm a že víc než 90 určitě nedoporučují. A bylo to :-) …

                  0 0
              • Lister  

                Můj arthurek měl původně pevnou vidlu a jinak se prodával s Judynou na 64mm :o)

                0 0
            • goofy  

              Ja jezdil CroMo Artura Kinetica s RST Omega na 101 mm, a ta vidle bya este vyzzi nez Marzocchi, a nijak vratke mi to nepridadalo, natoz aby se na tom nedalo jezdit.

              0 0
              • Lister  

                Každý máme asi jiné preference, ale jelikož jsem na tom rámu prošel přes pevnou vidlu, pak RTS na 90 mm a teď Black s možnosti změny zdvihu od 90–120mm tak můžu celkem dobře porovnat, co to s tím rámem dělalo a nejíp se fakt choval s pevnou, pokud dám teď blacka na 120 tak je z toho nepoužitelný čopr :o) Podívej se jak jsou konstruované nové rámy, většinou mají střed oproti spojnici patek snižení o nějakých 30mm, já mám střed nad patkama a to tomu kolu fakt nesedí.

                0 0
                • goofy  

                  No ja ho koupil taky s pevnou. Ale tech 100 proste snesl, a nepozoroval jsem, ze by se na nem nedalo jezdit. proste mnel trochu vys predek, coz mi naopak vyhovovalo, a byl este klidnejsi. Akorat do kopce si clovek pak musel vic hrat z tezistem, a do zatacek tocit krapanek driv… :o)

                  0 0
                  • hmi  

                    Ja presel na autoru z 80 na 130 (splice) a neni to uplne ono, leze se na to jak na stafle…ikdyz pocity pri prvnim svezeni s vyssim zdvihem bylo uzasny;))

                    0 0
        • Mamut  

          By som chcel vidiet bike, kde by stred nebol rovnobezne so zadnou osou.

          Inac ja jazdim na 100mm a kedysi tam bolo 45mm a ide to. Nevyslapem uz tie vsetky kopce, co predtym, ale zato ich zidem ovela viac.

          0 0
          • Páník  

            vetsina XC kol ma stred niz

            0 0
            • náčelník  

              Pokud bys neměl osu středu rovnoběžně s osou zadního náboje, tak máš křivý rám. On to arcco nešikovně naformuloval. Bavíme se o výšce středu a ne o rovnoběžnosti.

              0 0
              • arcco  

                přesně jak říkaš.

                0 0
              • Páník  

                no dyt ja to pochopil,ze se jedna o vysku stredu,ale Mamut asi myslel neco jinyho…ted jem z toho uplne zmatenej:)

                0 0
    • bajkr  

      cenťák sem cenťák tam :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.