• abc

    Manželka má na trekkingovém kole vidlici SR SunTour SF10-NRX-D-LO-700, zdvih nějakých 63mm, hmotnost ca 2kg. Rád bych ji na sezónu kolo trošku „odtučnil“, přece jenom při jejich 50-ti kilogramech je téměř 14-ti kilové kolo dost těžké. Uvažuji mimo jiné o nákupu karbonové vidlice Force, ale stále zvažuji pro a proti (hmotnost vs. pohodlí). Jezdí převážně lehčí terén, polní cesty, cyklostezky). Ocením vaše „odborné“ názory.

    Díky

    Anketa: Jako vidlici by jste doporučili?

    0 0
    • Erknold  

      Pevná vidlice je pro fajnšmekry co jí chtějí. Já třeba vím, že by mě manželka poslala do háje s pevnou :) To bych se spíše podíval na kola. Ty asi nemusí být super odolné na takovouto muší váhu. Takže za mě nechat odpruženou. Dej celou sestavu, třeba tu někoho napadne, kde to má cenu.

      0 0
    • Pavell007  

      Pokud nebudete jezdit jen po asfaltu, tak tě žena za pevnou vidlici rozhodně nepochválí :) Např. RST Vogue má 1,6kg, ale stojí bůra, tak je otázka, jestli se těch 300–400gr dolů za ty peníze vyplatí. Zase pokud jezdíte s prckama, nebude snad hmotnost tak kritická, tam vysilují jiný věci než o půl kila těžší kolo :)

      0 0
    • Martin  

      mám ji na cyklokrosce/gravel kole a celkem to jde. na polní cestě se člověk třepe, hrubší nebo trochu rozbitý asfalt docela žehlí.

      0 0
    • scalar  

      Force bude krátká. Mrkni se na mojekolo.cz, mají tak RST Vogue air kolem 2,5 tis.

      0 0
      • Pavell007  

        To je super za dva a půl, nejspíš výprodej nějakého staršího ročníku. To bych asi neváhal, bude to mít o fous lehčí, líp to bude pružit a těch 2,5kkč se dá přežít za upgrade lowendovýho treka pro ženckou s dětma :)))

        0 0
      • abc  

        No pěkně děkuji, tak to mám dalšího brouka v hlavě :-) . Krátká myslíš jak, že jsou kratší nohy než u odpružené a že se tím pádem změní geometrie?

        0 0
      • Erknold  

        Do toho bych šel i já kolenovrt

        0 0
        • scalar  

          A to tu pružinovou NRX může ještě dobře prodat, hodně lidí je na tom hůř a bude se jim hodit.

          0 0
          • abc  

            tak ona je už relativně stará 5 let i když né moc ježděná (500–1000km) za rok, víc manželka nedá :-), tak nevím jestli je ještě prodejná.....

            0 0
            • scalar  

              Většina lidí má na sériových trekingových kolech vidlice bez tlumení a s ALU vnějšíma nohama, ty mají ještě o tři čtvrtě kila víc, pro ně bude NRX poklad :-)

              0 0
      • oddie  

        Hm, jenom na kotouče…

        0 0
    • Strakááč  

      Dal bych pevnou carbon.. a 1,75" hladsi behoun plaste aby bylo pohodli a nizsi vaha.. to se s nizsim tlakem bude chovat hezky, sam jsem chtel a stale o tom uvazuju, prehodit na pevnou.. me se u tehle kol vzdycky zamlouvala pevna vidle. Kdyby se ji to nelibilo tak koupis penovy esi gripy a odpruzenou sedlovku coz se mi osobne nelibi ale.plno zenskych to uvita..

      0 0
      • scalar  

        Naštěstí máš v profilu to varování:-)

        0 0
        • abc  

          taky jsem se díval :)

          0 0
        • Strakááč  

          :))) ale jak pisete vejs.. ta geometrie bude mozna problem.. coz by asi bylo blby..

          0 0
          • scalar  

            Většina lidí tu zakládá dotaz a očekává rady, které povedou ke zlepšení kola.

            Nicméně Tvoje chvíle určitě přijde, očekávej jen dotaz ve smyslu:" Chci vyhodit do luftu 5 litrů a totálně si dojebat kolo…" :-)

            0 0
      • puka  

        Tak to jsi pobavil. :)

        Mám doma přestavěnýho treka na pevnou, ale proč bych si tam dával asi dohromady o 500 gramů těžší pláště a ušetřený gramy dám do kol? Prý na kolech jde váha více poznat jak na zbytku kola. Esi gripy asi nepomůžou tolik a odpružená sedlovka? Doteď to byl HT, tak proč toto? Pokud člověk nosí kraťasy s vložkou, tak ty to malý drncání aspoň trochu absorbují.

        …půjdu se asi na něm projet do lesa a ozvu se, jestli to je lehčí terén.

        0 0
        • Jakobo  

          No ja bych to radeji nerozebiral. Tezsi (= odolnejsi nebo objemnejsi = pohodlnejsi) plaste vs rychly vzorek, odpruzena vs pevna co je nakonec lepsi a jak lepsi, rychlost, pohodli?

          Pevna vidlice s uzovkama moc velke pohodli nenabidne, zas na druhou stranu kolo reaguje svizneji, pro sportovni jizdu super. Navic naprosto bezudrzbova. Naopak do mesta pevnou a objemnejsi plaste aspon 1.75", proc ne.

          Nesmis soudit podle sebe, ikdyz to je tady na BF zvykem. Zkus se na to podivat ocima toho dotycneho.

          0 0
          • puka  

            Tak to by možná stačilo dát jen na zadní kolo nějakej silnější plášť. :)

            0 0
          • scalar  

            Podívej se na ten rám, když tam dá o 5 cm kratší vidlici, tak to totátně rozhodí geometrii, v zatáčkách může škrtat pedálama o zem, kolo bude moc citlivé. Pohodlí bude jinde, pevná fakt není pro každého, i když aktuálně ta pružinovka pod 50 kg také moc nedělá.

            Odpužená sedlovka vrátí zpět ušetřenou hmotnost, většinou začne brzy povrzávat, ruší při šlapání.

            0 0
          • Strakááč  

            Diky..

            odpruzena sedlovka je u me totalni blbost ale znam mooc lidi ktery ji chvali, tak na tom asi neco bude.. jinak pevnou drahou karbonku tam mel ve vyberu ja bych dal treba jen alu vidli, ta by stacila a ty silnejsi plaste.. nejak bych sel radsi do pevny vidlice ta by na to popojizdeni po cyklostezkach a nezpevnenych cestach jedlila lip a hladky jedna a pulky nebo jedna a trictvrte palcovy plaste by nekladli takovej odpor a zaroven by byli pohodlný.. jen ta geometrie je opravdu nanic no.. stejne je to jen muj nazor, kterej se nezmeni.. radsi bych proste vozil pevnou namisto nejaky lowend vidle na pruzine.. ale jako scalarovi proslo pod rukama mooc kol takze to vidi urcite z jinyho pohledu..

            0 0
            • scalar  

              Když dáš na tenhle rám tu krátkou karbonovku, tak si v první zatáčce nabije ústa, víc není, co řešit.

              0 0
              • Strakááč  

                To chapu.. a proc vlastne nedelaj pevnou vidli s dylkou pro horaky.. nebo melo by neco takovyho bejt..

                0 0
                • puka  

                  Myslíš takovou?

                  0 0
                  • Strakááč  

                    ta možná vypadá díky tej korunce jako MTB vidlice.. ale jde mi jen o délku vidle.. aby nahradila odpruženou (100mm) a nezměnila se geo… musí něco takovýho bejt..

                    0 0
                    • Martin  

                      zrovna ta moje by měla být ekvivalentní 100 mm zdvihu

                      0 0
                      • Strakááč  

                        fakt ? já bych řekl, že ti ještě tak dva cenťáky chybí.. dělaji se i delší ? a na kolik tě vyšla ? :D

                        0 0
                        • Martin  

                          asi 2 tisíce, bazar

                          0 0
                          • Strakááč  

                            https://www.velohanak.cz/…5-mm-karbon/ jo.. tuhle bych nejradši :) jen jí sehnat za slušnou cenu na bazaru :) kéž bych sehnal něco takovýho na oceli nebo alu :)

                            0 0
                            • Quido M  

                              tady

                              http://expressbike.cz/…idlice-.html

                              mas lepsi cenu

                              0 0
                              • Strakááč  

                                stejně to je drahý, to bych radši vzal nějakou odpruženou z bazaru :D ale kdyby byla kolem 2k na bazaru, tak bych jí asi vzal no… někdy v létě, když na to budou peníze.. :D nakonec by z toho mohlo bejt v celku použitelný kolo :D

                                0 0
                                • puka  

                                  Za tu cenu dostaneš asi o 800 gramů těžšího jetého epicona nebo recona. To by potom nemělo smysl..

                                  Rovnou by bylo lepší koupit 29" kolo a obout užší kola, kdyby náhodou majitel/ka zdivočil/a.

                                  …dnes jsem jel na mým treku s pevnou a 38c kolama pohodlí a jistota při 36kmh mokrým lesem to není, ale že by to bylo nepřekonatelné se říct nedá, pokud člověk nesedí na kole poprvé.

                                  0 0
                                  • Strakááč  

                                    žádný 29"tky nechci :D

                                    ale kdybych chtěl, tak z toho můžu přes léto za 4–5k udělat slušnej bajk – dát tu pevnou karbonku, Wake nebo force sedlovku s rodlama a představcem.. A když by byla fajn cena na bazaru, tak třeba i nějaký low brzdy protože to co mám nejni žádnej zázrak.. ještě bych ten author rám přeláknul samodomo a bylo by to fajne si myslím :D ale to tu teď mluvím do dubu.. protože tak to vidím teď a v létě to bude jinak.. :D

                                    0 0
                                    • puka  

                                      Já si plánuju pořídit lehčí kola, kliky s dutou osou a ještě váhám nad pláštěma na tohoto treka.

                                      HT 26" nechám tak je. Je to dobrý, zábavný kolo. Až budu měnit gripy tak si přidělám lockout na řídítka. :)

                                      Ten author mi přijde poněkud k ničemu. Možná tak na rozflákání někde, když máš na skákání Quinnie. :D

                                      0 0
                                      • Strakááč  

                                        author by byl jen na popojíždění po okolí taková MTB kroska prostě že zvládne jak nějakou lesní pěšinku s kořenama, tak nezpěvněný cesty, rozbitejší asfalt a asfalt :D

                                        kdybych ho chtěl prodat, tak nedostanu ani 5k :D takže to nemá cenu.. to si radši pohraju se sprejem, koupím pevnou vidli a zbytek aby to nějak vypadalo a bude z toho možná i pěkný slušně jezdící kolo :D

                                        0 0
              • Jakobo  

                No a kdyz jsme u toho, viz sousedni vlakno, nemas prosim te prehled o karbon vidlicich bez cepu na Vcka? Doom vedle chce tusim 420 mm a ja bych potreboval 440 mm (jak ma Alu Force). Ovsem ja bych chtel navic ocka pro blatniky… Neco jak tato MRX, bohuzel kratka.

                Bohuzel to vidim na celohlinik z Ciny, neco jak tento barevny kolotoc, nastesti jsem nasel i jednobarevne. Proti tem celohlinikovym Force mi tyto z fotek prijdou mohutnejsi, tak by se nemusely moc kroutit. Dik.

                0 0
            • abc  

              Díky za postřehy, tak plodnou diskuzi jsem opravdu nečekal, i když po pravdě mám hlavu zamotanou víc než před ní :-) Pevná obyč. vidla byla taky varianta (váhově není moc oproti karbonu rozdíl), na mojekolo.cz mají dokonce nějakou duralovou ve výprodeji, ale pak jsem se tady dočetl v jiných vláknech jak dural určitě nebrat, jak to pomalu v terénu rve ruce, atd. tak jsem to zamítl. Jinak odpruženou sedlovku asi opravdu taky ne, dám tam radši starší karbonovou z vlastních zásob. Ty pláště silnější, nižší tlak jsem dal už dříve. S odpružením jako takovým problém ani moc není, jelikož žena nezkusila nic lepšího, tak neví o co přichází :-) , ale spíš je problém ta hmotnost…

              0 0
              • Pavell007  

                Možná bude problém, že se jí prostě moc nechce:) Nevěřím tomu, že když bude mít o kilo lehčí kolo (a o víc to za nějaký malý prachy neshodíš), že začne svištět jak o závod. To by si nemohla na kolo oblíct ani mikinu třeba, to je další kilo… :) Zase, jestli má ale podhuštěný balóny, tak jí to možná trochu míň drncá, ale zase nejede, kdo ví… :)

                0 0
                • abc  

                  :-) Že se ji se mnou na 70km vyjížďku nechce tak to je jasný, ale na nějakou kratší jezdí ráda. Nějak neremcá, jen jsem ji chtěl krapet polepšit, nó. :-) Právě jsem to měl spočítaný, že kdyby jo ta karbon vidla, karbon sedlovka, lehčí sedlo + nějaký drobnosti, tak by to dalo ke dvěma kilům a to jestli máš kolo 13,8kg a nebo 11,8kg, už je myslím celkem znát. Podhuštěný balóny určitě také nemá. Z vlastní zkušenosti musím říct, že jet na kole, který má skoro 14kg a kolo který má pod 11kg, je dost rozdíl, takže myslím že v hmotnosti kola to taky trošku bude.

                  0 0
                  • Pavell007  

                    Jasný, ale to už bude asi dost ranec vsecko povyměňovat. Ale s tou pevnou vidlicí, jí to nech někde napřed zkusit. Já jsem taky zkusil pevnou (tedy hliník) a po prvním výjezdu mimo asfalt jsem to zavrhnul. Pokud byly větší nerovnosti a trochu vyšší rychlost-čímž myslím polňačku s kolejema a rychleji než rychlostí chůze :) -tak mi to chtělo vyrazit řidítka z ruky, blbě se brzdilo a byl jsem z toho dost unavenej, pořád to odpružovat rukama-posedem. Zkus zvážit kola, třeba tam bude největší prostor a tam to je subjektivně asi taky nejvíc poznat, když šlápne do pedálů.

                    0 0
    • Quido M  

      je to pekne vyladene kolo na normalni jezdeni, vic bych do toho nevrtal, jestli mermomoci chces menit vydlici, tak za vzduchovou, jedine to ma smysl, protoze ted ta stavajici pri uvedene vaze jezdkyne nefunguje a fungovat nemuze; za pevny karbon bych menil jen v pripade, ze by to bylo vyslovne prani uzivatelky a vi, do ceho jde (coz asi neni tento pripad) a jeste bych hodne peclive vybiral i zvazoval (prave kvuli geometrii, jak uz tu bylo receno); urcite nic dalsiho bych nevymyslel, nema to smysl… vahu bych u tohoto kola a popsaneho zpusobu jezdeni neresil vubec

      0 0
      • Pavell007  

        taky si myslim, na hobby jezdeni je to vic nez slusny kolo krome asi te vidlice, tam bych dal tu Vogue z vyprodeje a byl happy. Bude to mit hmotnost jako všechny podobny kola, zadnej shit z hyparmarketu a o to při pojížďkách s prckama jde.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.