Vidlice Formula a vše kolem nich

189 nepřečtených
  • krabica

    Téma pro majitele vidlic Formula. Vše kolem výběru, ladění, servisu…

    Anketa: Kterou Formulu máte?

    0x
    0%
    35
    5x
    24%
    33
    0x
    0%
    0x
    0%
    15x
    71%
    • krabica  

      Pro zájemce je na ebay pár Selv v dražbě od 1€. ;-)

      • krabica  

        Tak co, koupil někdo? Selva 27.5 EX za 471€ není špatná cena. :-)

    • Baba-Ji  

      Pár užitečných videí ohledně servisu, výměny CTS kompresního modulu atd. – https://www.youtube.com/…i1NG6Gg8ZSmQ

      Někde na youtube se válelo i video s návodem, jak odvzdušnit tlumící patronu, ale nějak jej teď neumím dohledat, možná ho Formula stáhla.

      • Baba-Ji  

        tak video k servisu cartridge jsem nakonec našel, je asi „zneveřejněné“ takže zběžně při hledání na Youtubu nelze najít, naštěstí jsem měl uložený odkaz – https://www.youtube.com/watch?…

        …jinak já servis cartridge dělal bez vyjmutí patrony z noh, protože nemám onen gola ořech. Udělal jsem to tak, že jsem sundal spodní nohy, abych mohl pořadně hýbat pístnicí lezoucí z cartridge. Pak našrouboval „Žanetu“ místo bleed kitu (doporučuju pomalu a opatrně a nepřetáhnout, ať si neztrhnete závit, který se pomalým šroubováním do naústku žanety vyřeže závitem vidlice) a pak už normálně jako ve videu odvzdušňoval.

    • Baba-Ji  

      Něco k servisu vidle, resp. ČÍM JE MOŽNÉ NAHRADIT OFIKO PŘÍPRAVKY:

      • k výměně CTS se mně osvědčila kleštičky z Bauhausu za pár kaček, viz první dvě fotky. Není teda potřeba pořizovat origo přípravek za litr. Doporučuju ale vzít si na nákup kleštiček CTS modul sebou a zkoušet, protože kleštičky s tak tenkou špičkou nebývají až tak běžné (oběhal jsem asi 5 železářství a nikde neměli dostatečně malý rozměr).
      • k odvzdušnění cartridge se dá objednat bleed kit, já jsem použil tělo 150ml výplachové stříkačky, tzv. „Žaneta“ (když v lékárně řeknete, že chcete žanetu, měli by vědět …případně si rovnou domluvíte rande :D).
      • k povolování velkých mnohohranných šroubů na korunce vidle je možné použít dvanáctihranný ořech 28 mm, 1/2 palcový. Má ale příliš tlustou stěnu, takže je potřeba kousek stěny z vnější strany odbrousit/odfré­zovat, stačí do výšky cca 5–7 mm, aby šel na šroub na vidlici nasadit a nepřekážel si s tělem korunky.
      • mirorek2  

        Dobrý práce, děkuji. Aspoň nemusím gůglit :-)

        • mirorek2  

          asi nějak takto…

          nejhorší bylo sehnat ořech

          • goofy  

            Pěkná práce. Nechceš udělat víc kusů a rozprodat tady na bike-forum? :-)))

            • mirorek2  

              a dovézt na sever :-)

              kua to jsem měl vědět a vzal bych víc kusů, ten eshop je v Karviné trvalo asi 10 dní, než to bylo doma, poslali totiž omylem velikost 23, problémy s ppl atd. a než jsem to vůbec našel na netu skladem

              pošta 150,– ořech 70,–

              • goofy  

                A ten vnitřek je originál, nebo to jsi taky frézoval? Karvinou bych měl za rohem.

                • mirorek2  

                  frézoval já strojař :-))) ne to je origo, vzal jsem to jen na brusce v práci

                  potřebuješ ho půjčit?

                  • goofy  

                    Akutně ho teď nepotřebuji, ale koupil bych si ho a taky lehce obrousil. Dej prosím tě odkaz na eshop.

                    • krabica  

                      Už mám objednáno, v pátek pro něj jedu. :-D

                      https://www.gmtools.cz/…nnesway.html?…

                      • mirorek2  

                        jj tam jsem to bral

                        • krabica  

                          Jsem to začal zrovna včera řešit, zkusím vyndat patronu a Kamil G. Se mi na ni mrkne.

                      • goofy  

                        Taky objednáno a při jednom si asi skáknu do Černého lesa :-D

                        • krabica  

                          Budou až v pátek, poslali mi mail, že jsou v zahraničí… Máš nějakého soustružníka?

                          • goofy  

                            No budu se to snažit vrazit kámošovi, ať mi to udělá, ale je na tom vždycky celkem blbě s časem. Takže nevím kdy to bude. Moc na to teď nespěchám.

                            • krabica  

                              To já docela jo, ale mám jeden tip, tak v příštím týdnu to budu řešit…

                              • krabica  

                                Sakra, stáhnutí o 1mm je málo, je to dost na těsno, ideální by bylo tak 1,5mm. Nechal jsem srazit i čelo s náběhy, ať se neojedou rohy…

                                • goofy  

                                  Ajaj. Dobré vědět. Kámoš se toho zatím nechytil, ale asi k němu vezmu vidlici a budeme brousit, až to bude ok. :-)

                                • krabica  

                                  Změřil jsem to a mám to stáhnuté tak o 0,6 mm, proto ten problém, takže by 1 mm mohl stačit. :-/

    • Baba-Ji  

      OLEJE:

      • Ballistol olej na mazání vnitřních noh a pístku ve vzduchové komoře – lze sehnat docela dobře v mnoha eshopech, třeba půlitrovka zde – https://www.conrad.cz/…0-ml.k221213
      • tlumičový olej do cartridge – ofiko olej je Idemitsu OJ oil type 01, dá se objednat u Formula dealerů 250 ml za cca 500,–. Našel jsem ale i výhodnější verzi – OJ racing oil type 01 – https://www.yshop.cz/…g-1-5l-lahev

      Alternativou k OJ oilu, kterou jsem našel tak různě po fórech, je Motorex Fork Racing oil 2.5 W, který je taky docela dobře k sehnání v kdejakém shopu.

      • MirosPikos  

        Tady ještě lepší cena Ballistolu, kdyby někoho zajímalo. Aha tak beru zpět, ten je vyloženě na zbraně :)

    • Baba-Ji  

      Někdo tady na fóru zmiňoval drhnutí vidlice při pomalém pohybu/„parking lot testu“. Na německém fóru se k tomuhle vyjádřil ofiko servis, že zpravidla jde o nějakým způsobem hnuté/nesouosé/o­potřebované futra ve spodních nohách. Mně vidle něco podobného dělala taky a i po servise, ale po pá jízdách a závodech a „po-jízdních“ promazáních tento jev zmizel a vidle zase chodí normálně.

    • krabica  

      Vyteklo mi trochu oleje z tlumící nohy, ale byla zaprasená od hora až dolů, tak nevím, odkud to bylo. Zdá se mi, že nastavení komprese má na chod vidle minimální vliv, štelování odskoku funguje normálně, ale při návratu srká, čim je odskok přitáhnutý, tím víc. Co s tím? Servis patrony?

      • Baba-Ji  

        Tak Formule vydává ten „srkavý“/„sikavý“ zvuk běžně (a zhruba tak, jak popisuješ – tj. čím víc přivřeno, tím výraznější zvuk). Tak teď z tvého popisu nevím, jestli ho teď vidlice vydává víc než běžně, nebo sis toho zvukového projevu (který tam nějakým způsobem je i normálně) všiml pořádně až teď :).

        Jinak jestli je tam míň oleje můžeš čeknout/dolít, když demontuješ páčku zamykání. Pak tu páčku použiješ jako klíč na ten čouhající bazmek, na kterém byla původně páčka přišroubovaná a vytáhneš ho z vidle. Přes tenhle otvor se pak vidle i odvzdušňuje. Pokud ti ale prochcal olej spodem patrony, bude tam asi potřeba vyměnit těsnění. Možná ti ale taky jen povolilo těsnění vespod spondích noh a vychcal ti z nich mazací olej (lepší případ).

        • krabica  

          Toho zvuku jsem si spíš nevšiml, takže to asi bude normal. Předpokládám, že když moc nefunguje nastavení komprese, tak vychcal ten olej z tlumicí patrony.

          • LM  

            Blbne jen to nastavení nebo se i vidle chová dost jinak?

            Když mi rupnul vak na Chargeru u Pika a vytekl olej z tlumení, tak se na tom nedalo jezdit :-)

          • krabica  

            Tak oleje tam dost, jak jsem zamykání povolil, tak se hned tlačil ven a ta komprese funguje, ale asi to nastavení není tak výrazné jako u jiných vidlic, co jsem měl. Celou noc jsem měl bike hore kolama, tak možná jen mazací olej vytekl přes stírák…

      • krabica  

        Tak po dnešní vyjížďce to vychcalo zase a je to nakonec z tlumicí patrony, konkrétně z mezery po obvodu ciferníku viz obrázek. Při kompresi teče olej ven a při reboundu to přisává slyšitelně vzduch. Co s tím? Jde to nějak přetěsnit? Jsem s tím schopen kulatými kleštěmi pootočit, ale dotáhnu to? Nedojebu něco?

        • tonik666  

          Zvuk vzduchu je u formule běžný, to mi dělají obě a nikde nic neteče.

          Dotahovat by se měl jen ten mnohohran do vidlice (tj. jiná mezera). Ta mezera, ze které ti to teče, slouží k pootočení ciferníku s páčkami, který se povoluje tím červíkem, či tak něco. Snad ti nepíšu něco co víš.

          • krabica  

            Mě jde přímo slyšet, jak to tou mezerou přisává vzduch, je to vždy až po té, co se vidlice vrátí do zdvihu. To pootočení jsem nevěděl, nicméně pod tím je něco špatně… :-/

            • tonik666  

              Pohledej youtube, tam byla nějaká dobrá videa, ale blbě se to hledalo

              • krabica  

                Tak jsem nic nenašel, zkusím napsat přímo do Formule.

                • Baba-Ji  

                  Zkus to, ale soudim, ze te odkazou na lokalniho distributora/servis centrum > Bartonicek. Jinak Cosmic Sports v nemecku je taky dobry.

                  • krabica  

                    Tomu jsem se chtěl vyhnout, vzhledem k tomu, že vidle není koupená z ofiko. distribuce a tím pádem asi budu platit opravu…

                    • Baba-Ji  

                      spis kdyz kouknu na obrazek rozmontovane vidle, tak podle mne ti tam neprosakuje olej z patrony, ale ze spodnich noh ti tama jde mazaci olej a vzduch

                      edit.: blbe jsem se dival, tak kdo vi :D

                      • krabica  

                        Dík :-D

                        edit: Docela mě to sere, venku pěkně a já nemůžu jezdit, bo všechna kola nepojezdná.. :-(

                        • goofy  

                          Chceš půjčit nějakou náhradní vidlici? :-)))

                          Edit: proč je vlastně mimo provoz Turner?

                          • krabica  

                            Bo jsem sundal nějaké věci, hodil je na Intense a je taky kapičku rozebrán k údržbě po 2 letech… Asi hodím Marunu na Intense, ale to bude jak chopper, akorát hubené kolo vzadu a tlusté vepředu… :-D

                            • krabica  

                              Tak nic, spodní kroužky hlávka se mi přehazovat nechce, šly fakt blbě nasadit…

        • krabica  

          Při rozborce patrony zatím zásek, je potřeba pravděpodobně rozšroubovat vrch, na což bude třeba vytvořit klíč pasující do těch čelních trojůhelníků popřípadě ještě do některé z děr po ovladačích.

          • wilda81  

            Past vedle pasti.

            • krabica  

              Jj, to je past vedle pasti pi.o!!! :-)) Mám v mobilu aplikaci Oprava Lakatoše a už jen mačkám vhodné čudlíky. :-)

              • goofy  

                Tak si říkám, jestli jsem to neměl zavčasu prodat… :-D

                A na lakatoše jsem dneska taky vzpomínal, když jsem hodinu a půl zkracoval a odvzdušňoval Sainty. Zadní ne a nee pořádně odvzdušnit… :-)

                • krabica  

                  :-D Koupím tlumicí patronu…

                  • mirorek2  

                    No u toho jsem se zasekl taky, nechtěl jsem ale tak ožvýkat ten vršek :-) tak trojitý průplach olejem musí stačit…

                    • krabica  

                      Mocný nástroj hotov a dokonce i funguje, ale zase nemám u sebe tu upravenou golu, abych pokročil dál. :-D

                      • goofy  

                        Dobře ty! Vím, kde pak pro vercajk… :-)

                      • mirorek2  

                        za deset bodů!

                      • krabica  

                        Opraveno, bylo střihnuté poslední těsnění v tlumicí patroně v té horní části, zapomněli to při montáži máznout… :-/

                        • goofy  

                          Super. No já už si Formulku taky budu muset nechat. Myslím, že jsem ti to včera ukazoval… :-)

                          Umí Kamil i srovnávat futra? Asi bych mu to tam hodil, ať se na to mrkne a mám klid.

    • tonik666  

      Prodávám svoji 29 Selvu, kdyby měl někdo zájem. Chodí krásně a je skoro nová, zrušil jsem 29 bajk a nechal si jen 27,5 a 26. Nemám pro ni uplatnění. Jinak bych si ji nechal.

      • TJK  

        dik no… pika sem jeste neprojel a ted abych premejslel o Formuli :-D

        • goofy  

          Aspoň víš, že už bys to měl konečně doskládat a projet. Ať to stihneš před rozebráním… :-D

        • vili  

          mám sice „jen“ 35, ale su z ní zatím poměrně nadšenej ;-)

        • suslos  

          … tohle Ti schvaluji – budu muset toho Helma coil vyzkoušet sám no :-D

          • goofy  

            Zkoušej zkoušej! Tahle vidle by mi taky nevadila, tak ať tu máme nějaké info… :-)

            • suslos  

              je to sen, né že ne… ale za 25k ji kupovat nebudu. Navíc mám kolo s krátkým offsetem a ten bude až někdy v dubnu

        • tonik666  

          Formule chodi lip nez ten pike. Muj osobni dojem.

          • TJK  

            tak ja mam projetou Alincebovu 35 takze vim jak na tom je… a uprime mi prisla i krapet lepsi nez BOS ale to uz bych asi hledal v jinym nastaveni kompresi a epanzi…

          • TJK  

            predpokladam ze to ma normalni koncovky.. takze bych ty novy torque caps mohl rovnou zahodit ? :-D

      • Baba-Ji  

        což znamená, že stávající vidle půjdou lehce upgradovat na pružinu :)

      • wilda81  

        Hmm, pěkné, ale počkám si na znovuzrození VANa.

        • goofy  

          To by byl důvod, proč bych šel rozbít prasátko. :-)

          • mpIII  

            Moc mě baví jak se to najednou otáčí – nejdřív všichni tlačili vzduch jako lepší, ale dneska se všichni vrací k pružině vpředu i vzadu… a já je chápu, i ve světě aut jsou ultimátní verze na pružinách.

            • Baba-Ji  

              Tak on se i biking vydal trochu jinym smerem. Drive se tlacilo spis chrceni, maximalne neco jako AM. Takze byl pozadavek na vahu. Dneska se to toci spis sjezdovym smerem, do endura, kde jsou zase pozadavky jine…

            • goofy  

              To co tlačili výrobci ne vždy souvisí s tím, co by lidi rádi jezdili… :-)

            • AleZ80  

              Otázka je, kolik % z prodeje budou tvořit pružinové verze. Kromě vyšší hmotnosti vidlice je problém i s neuniverzál­ností co se týká síly pružin, takže to procento nečekám moc velké.

              • goofy  

                Citlivost, opora uprostřed zdvihu, necitlivost na povětrnostní podmínky… Myslím si, že si to kupce najde. Stejně tak jak se vrátily pružiny na EN ježdění.

                • AleZ80  

                  Najde, ale vzhledem k vyšší ceně a případným nákladům na výměnu pružiny to asi nebude mainstream.

                  • goofy  

                    S tou vyšší cenou bych si nebyl jistý. Vzhledem na to jak jsou složité střeva současných Evol pružin a třebas toho, že Helm stojí ve vzduchové i pružinové verzi stejně to asi moc divoké nebude. Fox 36 Van stál kdysi méně než Float. Ano cena pružiny je položka navíc, ale vždycky to šlo nějak vyhandlovat a někteří dávali rovnou pár pružin k vidlici (viz zase Van).

                    • Atilla  

                      Víc pružin dávali skoro všichni. RS k totemu i k boxxeru 3ks, marzocchi 2ks ,…

                      A třeba na tlumič stojí od RS kolem 600kč což je cena servisní sady vzduchové komory. Nejlepší je na tom životnost. Když už ti vyteče pružinový tlumič, tak to není nijak moc velký problém to dát do kupy. Stuckdown na vzducháči je konečná třeba u vividu se musí tlumič vrtat.

                • MlokCZ  

                  Citlivost je plus, ale ten rozdíl není moc velký. U upravených maximálně citlivých vidlic jsem neměl rozdíl skoro žádný, odhaduju tak 0,5kg na odtrhu.

                  Necitlivost na povětrnostní podmínky tam je, ale nemusí to být nutně plus, může to být naopak i mínus. Plus to je pouze v případě, že to je na HTčku nebo u fullu, kde je pružinový i tlumič.

                  Pokud je u fullu kombinace vzduchový tlumič a pružinová vidlice, tak je to naopak (tedy aspoň pro mě) velké mínus. U vzduch/vzduch se mi prostě jen nepatrně navýší oba sagy a vidlice i tlumič chodí nepatrně více do zdvihu (při ochlazení). To sice není ideální, ale zase tak nevadí.

                  Pokud je pružinová vidlice a vzduchový tlumič, tak se to změní jen u tlumiče a rovnou to změní geometrii kola.

                  Tedy u té kombinace jsem pak v reálu mnohem více musel řešit různé tlaky pro různá období roku než u vzduch/vzduch.

                  U vidlice se pak přidá kromě již uvedeného další negativum a to občasnému drhnutí pružiny o stěnu vidlice. K tomu prostě dochází vždy a nic s tím neuděláš. Já to třeba vždy vnímal (cítím i v rukou) při jízdě ze sedla (na nezamknuté vidlici) a není mi to příjemné.

                  Podpora zdvihu uprostřed zdvihu nepovažuju za výhodu. Při použití jen jedné pružiny (tedy lineární celý chod) to považuju naopak už za přehnané. Dobré to bylo u DPC (dvě pružiny, kde jedna byla omezena jen na první 2/3 chodu, tedy průběh byla přímka do 2/3 zdvihu a poslední třetina zase přímka, ale o něco strmější než pro ty první 2/3). To byl nejlepší průběh co jsem na pružině jezdil.

                  Přesto za ideální (pro mě) průběh považuju aktuálně jak mám naladěno na Epixonu a Auronu, tedy kombinaci málo progresivní vzduch (v rámci vzduchových vidlic) + ocelová negativka. To je nejlepší průběh (pro moje potřeby), který jsem z cca 20 vidlic co jsem kdy měl jezdil.

                  • goofy  

                    Vidíš. Citlivost jsem nikdy na vzduchovce tak dobrou nezažil, i když se některé hodně blížily. Formula teď je s citlivostí hodně blízko Marzocchi 350, ale ta je zase o kus horší než bývalý Van. Upravený vzduch zde netahej. Málo kdo si zvládne překopat vidlici. Ale dejme tomu, že už se najdou vzduchovky citlivostí podobné s průměrnými pružinovkami.

                    Citlivost na podmínky zase vnímám hodně negativně. Že mi trochu klesl zadek? No nebylo to ideální, ale přežil jsem. Když jsem teď v zimě vyjel na Formuli, tak jsem si při brzdění do zatáčky málem rozbil hubu, když se propadla skoro až na doraz. U vidlice se zdvihem 120 mm to asi tam moc problém není. Když se člověk propadne 180 mm, tak je to už celkem znát. :-) Takže zimní rituál – vytáhnout kolo, nechat chvíli odstát, fouknout na sag a jet. Po týdnu se samozřejmě z –5 stane +10, takže zase vytáhnout kolo ven, nafoukat, jet. A další týden zase. U tlumičů už si člověk může celkem vybrat pružinu nebo vzduch. U vidlic ne.

                    Průběh mi u pružiny vyhovuje.

                    • MlokCZ  

                      Upravené vidlice sem tahat musím, když už jiné cca 15 let doma nemáme.

                      A neupravená může být necitlivá i pružinovka. Měl jsem v ruce spoustu neupravených pružinovek s odtrhem 10kg+ i některé kusy s 15kg.

                      A také jsem měl v ruce více neupravených vzduchovek s odtrhem 7–8kg.

                      U upravených mám vždy odtrh kolem 5kg ať už to byl vzduch nebo pružina s výjimkou starších Talasů, kde to bylo o něco horší.

                  • AleZ80  

                    Mám to chápat tak, že máš více nafoukáno, abys kvůli tomu lineárnímu průběhu nechodil nadoraz a nechal sis dát silnější negativku kvůli adekvátnímu SAGu a počáteční citlivosti?

                    • MlokCZ  

                      Ne, žádné přefoukaní. Průběh mám přesně takový jaký potřebuju pro svůj styl ježdění. Nepotřebuju žádnou velkou progresivitu, ale zase zcela lineární průběh také ne. Negativka je zase akorát na mojí hmotnost a použitý tlak v pozitivce.

                      • MlokCZ  

                        A ocelová negativka dělá pro mě lepší průběh na počátku zdvihu.

    • goofy  

      Rychlodotaz:

      Oleje mi jsou jasné. Ale co vazelína na stíráky. Můžu použít klasický silikon? Nemají tam nějaké spešl požadavky? Myslím si, že by ničemu neměla vadit, ale člověk už nikdy neví. :-) Chci snižit zdvih na 170, tak bych ji i promazal.

      • krabica  

        Nenašel jsem žádné doporučení, tak používám RSP Slick Kick.

        • goofy  

          Ok. Já tu mám nějakou silikonovou, co na vidlice používám už spoustu let a nikdy nebyl problém, tak ji tam zase hodím.

          • goofy  

            Tak jsem to rozebral, snížil a namazal a tváří se to méně citlivé, než to bylo… :-/ Napadá někoho kde by mohl být problém? To se mi po servisu stalo poprvé.

            • LM  

              Namazal jsi tou nějakou silikonovou vazelínou i stíraky vidlice zevnitř?

              Tam je potřeba dát něco co pořádně klouže:

              • RSP Slick Kick
              • SRAM Butter
              • Rockshox Dynamic Seal (to teď bude dávat SRAM do vidlic namísto SRAM Butter – RockShox started by switching to Dynamic Seal Grease instead of SRAM Butter on the air spring side, and added a small amount of oil on top of that spring in order to make everything as slippery smooth as possible.)
              • goofy  

                Jo jo… Mažu vždycky poctivě. Není to první vidlice co jsem dělal. Naposledy bratránkovi Vana a rozdíl před a po byl velký v pozitivním smyslu. Sice nemám RSP Slick Kick, ale problém nikdy nebyl. Zkusím to projet, až se mi podaří složit kolo, a jestli se to nerozchodí, tak budu muset hledat problém…

            • Stingray  

              Co jsi dal za olej do nohou? Pol dal Fox Gold a nejak se mu to taky zdalo tupe. Tao tam dal Balistol a prej o se to dost zlepsilo.

              • goofy  

                Balistol a ten jejich druhý 50/50 tak jak je v návodu.

                • Stingray  

                  Hm, tak chce nezkoušet vidli v dílně, ale pořádně jí dát za uši v Beskydech :-)

                  • goofy  

                    Jo jo… jenom jsem čekal na ložiska do rámu, tak jsem to nemohl projet. Dneska doskládám kolo a zkusím to projet. :-)

                    • mirorek2  

                      ideální počas…

                      • goofy  

                        No to o tom žádná… Zítra jsem chtěl ještě provětrat lyže v čobolii, ale dneska ráno se kámošovi narodil synátor, tak jsou lyže v ohrožení… :-)))

      • goofy  

        Tak beru zpět. Zbytečně jsem plašil. Kolo složeno a projeto a vidlice chodí dobře! ;-)

      • goofy  

        No už nějakou dobu jsem si říkal, že je to po změně zdvihu nějaké divné. Opticky hlavový úhel nějaký strmější, vnitřní nohy nějaké krátké… Dneska jsem proměřil kolik trčí vnitřní nohy a je to jenom cca 164 mm… Jsem si na 90% jistý, že jsem tam dával 10 mm spacer. Je možné, že jsem při skládání udělal nějakou chybu a něco přehodil? Zdálo se mi, že tam není co poplést. :-)

        • goofy  

          Tak jsem to zkusil nafučet na 90 psů. Vidlice tvrdá jako šutr a vnitřní nohy čouhají 170 mm. No asi vyrazím ten spacer, abych měl zdvih aspoň těch 170 mm. :-)

          • krabica  

            Nakolik standardně foukáš? Já na porážkovou váhu cca 60 psů. Podle mně se to blbě složit snad nedá, jedině, že by se spacer nezacvaknul na své místo.

            • goofy  

              Taky 55 – 60 psů, a to mám metrák za dveřmi. :-) Zkusím to večer rozebrat a kouknout na to, pokud budu mít čas. Ale taky se mi to nezdá, že by to šlo nějak blbě složit. Spacer se tam právě dobře zacvakl, tak buď jsem tam dal blbý rozměr (což si nemyslím), nebo je tam tak silná negativka že při 60 psech je to tak zanořené.

              • logoman  

                Hm, ja tam mam 65 a pritahlou kompresi o 3 nebo 5 kliku ted nevim a to mam tak 77kg, se vam musi desne norit ne?

                • krabica  

                  Nořilo, tak jsem ji nacpal Neo Pos spacery. :-)

                • goofy  

                  Nalil jsem trochu víc oleje do komory, občas přivřu kompresi, ale je trochu víc aktivní. Zase nějaký sag to chce a aspoň využívám celý zdvih.

          • suslos  

            kamarád fouká 58psi, 3 tokeny a 160mm zdvih – metr ukazuje 155mm :) od novoty

            • goofy  

              Jo, takže je to hodně zanořené díky tvrdé negativce… No nic. Asi vytáhnu ten spacer a pak budu mít těch cca 170… :-)))

              • krabica  

                Mám 140mm poctivých, takže mi to přijde divné. :-)

                • goofy  

                  Do prdele… :-D Takže cca 145 mm vnější nohy? No nic. Stejně to asi rozeberu kouknu do toho. Akorát vlastně musím sehnat nějakou vazelínu.

                  • krabica  

                    Vnitřní nechodí do vnějších až na doraz? :-D

                  • krabica  

                    Naměřil jsem 142mm, kroužek mám na 135mm po Rychlebech, ale jestli to byl doraz, to nevím.

                    • goofy  

                      Tak jsem ji dneska rozebral. Všechno bylo v pořádku, tak jsem vytáhl spacer, promazal složil a vnitřní nohy teď mám krásných 176 mm, takže zdvih lehce přes 170… :-)

                      Jo a koupil jsem tu zázračnou slick kick vazelínu a chodí to pěkně. Ale ta cena za takovou tubičku je šílená. :-D

                      • wilda81  

                        Musíš kupovat to pulkilove balení.

                        • goofy  

                          No to jsem tu v okolí nikde skladem neviděl, a Jumpsport mám kousek od kanclu, tak jsem tam skočil. Příště už ve větším. :-) Ta tuba je tak na dvě vidlice mi přijde.

                      • krabica  

                        To máš nějakou zkrácenou EX verzi. :-)

                        • Baba-Ji  

                          ex-EX ;)

                        • goofy  

                          No jo no. Asi páteční kus. :-)

                          Jinak jsem teď o víkendu zkoušel zvětšit tlaky. Při 70 psech mám v sedě SAG tak 3 mm a ve stoje tak 10 mm, takže na houby. Nakonec jsem zatím skončil na 65 psech a dost intenzivně uvažuji o těch neo bazmektech :-) Bral jsi to přímo od Bartoníčka, nebo někde ze zahraničí?

                          • krabica  

                            Od Bartoníčka.

                            • goofy  

                              Ok. Možná ještě zkusím přilít trochu oleje do vzduchové komory… Zlatá pružina. :-D

                              • krabica  

                                Ještě můžeš vytáhnout Marunu ze šuplíku… :-D

                              • TJK  

                                si kup starou dojebnou 36ku a do ni pruzinovej kit a mas po starostech :-D

                              • tonik666  

                                Jestli se nepletu tak Formule má jako doporučení na tunění progresivity dolévání oleje do vzduchové komory.

                                Jinak jsem si nižšího zdvihu u své ani nevšiml a neřeším…

                                • goofy  

                                  Jo jo. + teď jsou tu ty neo bazmekty do vzduchové komory.

                          • Baba-Ji  

                            Já hodil do vzduchové komory kousek pěny z plavací nudle z Decathlonu (kus mně zbylo z výroby DIY cushcore). Velikost asi jako větší korková zátka od vína …ale tu velikost už spíš musíš otestovat, co ti ještě sedí a co už ne ;)

                            • goofy  

                              Hmm… Nic takového tu asi po ruce nemám, tak zkusím případně ty neo srandy. A už by mohli dodělat tu pružinovou verzi a prodávat jenom kity a měl bych vyřešeno. :-)

                              • Baba-Ji  

                                heh. To ja tady zase furt bojuju s tim, jestli na novem bajku vozit lonskeho boost Lyrika, nebo neboost Formulu. Na Lyrikovi mne vyhovuje vetsi tuhost, opora vidle a mnozsvi prostoru pro plast, ale proste ta citlivost Formule mne docela chybi. Ten Lyrik je proti Formuli proste tupy nebo mozna spis pretlumeny.

          • tonik666  

            tak jsem taky zmeril nohy a mel bych mit 170mm zdvihu, ale vnejsi nohy maji 167mm:)

            menit nic nebudu, vidlice je fajn. jen po vymene stiraku jsem ji jeste neprojel, tak na to jsem zvedav

    • krabica  

      Sháním zlatý CTS, nemá někdo navíc? :-D

      • krabica  

        A nějaký Neopos token by se nenašel?

        • suslos  

          kámoš kupoval celý balení (primárně chtěl dávat do vidlice jen 1ks)… a nakonec tam postupně naládoval všechny 3 co v něm byly… skoro bych tedy doporučil vzít taky komplet balení

          • krabica  

            Ok, takže nezbývá než koupit celý balík. Vzal bych ho hned, Bartoníček má na něj dobrou cenu, ale zas nemá skladem zlatý CTS, který bych chtěl. Pořád se mi nedaří naladit Selvu ke spokojenosti, tak se bude laborovat… Asi to je tím, že mám snížený zdvih 140mm a tak menší objem komory. Když ji nafoukám na optimální tlak dle sagu, tak je pěkně citlivá, ale docela se propadá do zdvihu. Navíc jsem zvyklý na pružinu… :-D

            • suslos  

              tomu propadání pomohli až ty 3 neoposy… dřív jsem na ní jezdil a byl nadšen (propadá se ostatně méně než pike bez tokenů), ale ted bych to bez těch neoposů nedal ani metr :)

              jo, taky jsem si zvykl na pružinu rychle! a tlumič už je na celnici, tak to bude snad po víkendu už komplet

              • krabica  

                Rozhodnuto, jde se nakupovat :-)

                • suslos  

                  ještě podotknu, že CTS má origo, to neladil – šel prvně cestou menší investice = neopos

                  • krabica  

                    CTS má modrý? Teď do nových Selv dávají právě zlatý a volitelný červený, takže teď vezmu Neopos a uvidím… Když tak budu sledovat bazary, jestli se nebude chtít zlatého někdo zbavit.

                • wilda81  

                  Helm? :-P

              • krabica  

                Nahodil jsem 2 buřtíky a vidle se chová dle představ. 3. jsem nedával, protože mám snížený zdvih na 140 mm a už při těch 2 Neoposech do nich pístek naráží a dost je stlačuje. Ještě uvidím, jak to bude z využitím zdvihu, při běžném Beskydském ježdění chodí tak 120 mm.

                • suslos  

                  se sníženým zdvihem jsem nepočítal. Ale takhle je to ok ne? Funguje to fajn.

                  • krabica  

                    Jo, pohoda, už se tak nenoří a parádně žehlí, takže spoko, ještě ji vyzkoušet v těžším terénu, zda využiju celý zdvih…

    • kali222  

      Ahoj, chtel bych se zeptat, jak je to u Selvy s 20×110mm osou. Samotna osa se prodava, ale lze ji pouzit pro kazdou Selvu? Tedy napriklad system jako to mel Fox u nekterych vidlic (byt ne asi boost). Ja si myslim, ze ne – podle fotek. Diky.

      • krabica  

        Co jsem koukal, tak pro 20mm osu je jiná verze vidlice.

      • Baba-Ji  

        prvni rocnik(y) Selvy urcite 20 osu nemel, urcite tedy osa neni kompatibilni s jakoukoliv Selvou

      • Baba-Ji  

        klidne napis do Formuly, odpovidaji docela dobre

    • tonik666  

      Chystám se na údržbu vnějších nohou u 35.

      Koukal jsem na nějaké video a chápu, že potřebuju:

      • stíráky – jediná varianta je originál Formula.
      • olej – buď klasicky Ballistol, nebo nově FX olej co nabízí třeba bartoníček

      a to by mělo být vše. Nářadí bězné.

      Takže dotaz: jsou nějaká těsnění na šroubech na spodku nohou? Např. jednorázová jako to má Fox?

      Potvrďte prosím někdo kdo jste to dělal.

      Dotaz dva – má vidlice nějaké citlivé části ve vnitřních nohou? To by znamenalo poslat do bartoníčka/cosmic sports. Vzhledem ke stavu vidle (hodně jetá, podřené kluzáky, vydřené kluzáky, ale chodí perfektně) bych jen oservisoval vnější nohy, aby se dále nedřely kluzáky, a dál neřešil a jezdil.

      • goofy  

        ad 1: Je to jak píšeš. ještě nějakou vhodnou vazelínu na stiráky.

        ad 2: Nic zásadního tam není. Je to jako každá jiná vidlice. Nějaké těsnicí kroužky tam jsou, ale nic, co bys měl nějak zásadně poškodit (i ty od Foxu jsem používal několikanásobně). Akorát vytáhneš tyčku reboundu, odšroubuješ dva imbusy a sundáš nohy. Imbus v noze s tlumením se mi protáčel, tak se mi osvědčilo zamknout lock (alespoň na něco tam je :-D).

        • krabica  

          Lock se hodí ještě, když ji dáváš do hromady, ať ti nezajíždí tlumicí patrona… :-D Protáčet by se ale neměl, ta tyč má jednu stranu zploštělou a zapadá do spodních nohou.

          Pro přesnost, ten Ballistol by měl 50/50 s tím tlumicím olejem. :-)

          • goofy  

            Jo máš recht, tak se to možná točilo, když jsem to montoval než si to sedlo? :-) Už teď nevím. Nebo to možná byl vzduchový pístek. Čert ví. :-D

            Jo jo. Mazání by mělo být Ballistol a tlumicí 50/50.

            • krabica  

              To je možné, proto se to zamyká a nafouká, pak se nemá co hýbat… :-P

              • goofy  

                No jo.. Když já jsem měnil zdvih, tak jsem to rozebíral. :-)

                • krabica  

                  Neštuduješ návody nevíš… :-D Složit vzduchovou komoru a nafoukat, pak skládat dále. :-)

                  • goofy  

                    Študuju, ale právě tam myslím varovali, že se nemá foukat. :-D Každopádně jsem nafoukal a bylo to. ;-)

            • tonik666  

              Edit: Ballistol a Idemitsu OJ 50/50. Co je to co prodava bartonicek jako FX oil? To uz mix idemitsu a ballistolu?

              pripadne nemate nekdo doma nejake prebytky oleje o ktere byste se za uplatu byli ochotni podelit?

              • tonik666  

                Update: Bartonicek rikal, ze Formula nyni doporucuje na mazani futer FX oil. Pry to neni mix Oj a Ballistolu. Tak jsem ho vzal.

                Jinak jsem zjistil, ze mam stiraky Racingbros, takze take pasuji.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse