Vidlice Formula a vše kolem nich

9 nepřečtených
  • krabica

    Téma pro majitele vidlic Formula. Vše kolem výběru, ladění, servisu…

    Anketa: Kterou Formulu máte?

    0x
    0%
    35
    4x
    22%
    33
    0x
    0%
    0x
    0%
    13x
    72%
    • krabica  

      Pro zájemce je na ebay pár Selv v dražbě od 1€. ;-)

      • krabica  

        Tak co, koupil někdo? Selva 27.5 EX za 471€ není špatná cena. :-)

    • Baba-Ji  

      Pár užitečných videí ohledně servisu, výměny CTS kompresního modulu atd. – https://www.youtube.com/…i1NG6Gg8ZSmQ

      Někde na youtube se válelo i video s návodem, jak odvzdušnit tlumící patronu, ale nějak jej teď neumím dohledat, možná ho Formula stáhla.

      • Baba-Ji  

        tak video k servisu cartridge jsem nakonec našel, je asi „zneveřejněné“ takže zběžně při hledání na Youtubu nelze najít, naštěstí jsem měl uložený odkaz – https://www.youtube.com/watch?…

        …jinak já servis cartridge dělal bez vyjmutí patrony z noh, protože nemám onen gola ořech. Udělal jsem to tak, že jsem sundal spodní nohy, abych mohl pořadně hýbat pístnicí lezoucí z cartridge. Pak našrouboval „Žanetu“ místo bleed kitu (doporučuju pomalu a opatrně a nepřetáhnout, ať si neztrhnete závit, který se pomalým šroubováním do naústku žanety vyřeže závitem vidlice) a pak už normálně jako ve videu odvzdušňoval.

    • Baba-Ji  

      Něco k servisu vidle, resp. ČÍM JE MOŽNÉ NAHRADIT OFIKO PŘÍPRAVKY:

      • k výměně CTS se mně osvědčila kleštičky z Bauhausu za pár kaček, viz první dvě fotky. Není teda potřeba pořizovat origo přípravek za litr. Doporučuju ale vzít si na nákup kleštiček CTS modul sebou a zkoušet, protože kleštičky s tak tenkou špičkou nebývají až tak běžné (oběhal jsem asi 5 železářství a nikde neměli dostatečně malý rozměr).
      • k odvzdušnění cartridge se dá objednat bleed kit, já jsem použil tělo 150ml výplachové stříkačky, tzv. „Žaneta“ (když v lékárně řeknete, že chcete žanetu, měli by vědět …případně si rovnou domluvíte rande :D).
      • k povolování velkých mnohohranných šroubů na korunce vidle je možné použít dvanáctihranný ořech 28 mm, 1/2 palcový. Má ale příliš tlustou stěnu, takže je potřeba kousek stěny z vnější strany odbrousit/odfré­zovat, stačí do výšky cca 5–7 mm, aby šel na šroub na vidlici nasadit a nepřekážel si s tělem korunky.
    • Baba-Ji  

      OLEJE:

      • Ballistol olej na mazání vnitřních noh a pístku ve vzduchové komoře – lze sehnat docela dobře v mnoha eshopech, třeba půlitrovka zde – https://www.conrad.cz/…0-ml.k221213
      • tlumičový olej do cartridge – ofiko olej je Idemitsu OJ oil type 01, dá se objednat u Formula dealerů 250 ml za cca 500,–. Našel jsem ale i výhodnější verzi – OJ racing oil type 01 – https://www.yshop.cz/…g-1-5l-lahev

      Alternativou k OJ oilu, kterou jsem našel tak různě po fórech, je Motorex Fork Racing oil 2.5 W, který je taky docela dobře k sehnání v kdejakém shopu.

    • Baba-Ji  

      Někdo tady na fóru zmiňoval drhnutí vidlice při pomalém pohybu/„parking lot testu“. Na německém fóru se k tomuhle vyjádřil ofiko servis, že zpravidla jde o nějakým způsobem hnuté/nesouosé/o­potřebované futra ve spodních nohách. Mně vidle něco podobného dělala taky a i po servise, ale po pá jízdách a závodech a „po-jízdních“ promazáních tento jev zmizel a vidle zase chodí normálně.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse