vidle vzduch/olej do cca 4000 :-)

49 nepřečtených
  • wroum

    potrebuju sehnat nejakou trochu fungujici olejovo-vzduchovou vidli. je to pro bratranka (cca 50kg) ale na kole bude jezdit obcas i strejc (cca 100kg). vzduch mi prijde jako nejuniverzalnejsi vzhledem k jednoduchosti preladeni na jinou vahu (i kdyz to ani v jednom pripade nebude idealni). radsi bych novou se zarukou (pripadne problemy s bazarovou bych musel resit ja a to se mi nechce), ale kdyby se nasla nejaka starsi zachovala treba MX… tak bych o tom uvazoval – podle stavu.

    limit je tech cca 4000 – 4500.

    nevite o necem zajimavem?

    dik

    0 0
    • easyrider  

      Tak asi suntour epicon za 3500,– což ?

      0 0
    • Tomcat  

      RS Suntour to jisti.

      0 0
    • goofy  

      Nekde jsem tusim videl Tory 302 za 4500, ale ted jsi nevybavim kde. jdu se po tom podivat.

      0 0
    • Luk02  

      Vzduchovou Toru maj tady: www.kolokolo.cz/…18-solo-air/

      0 0
    • wroum  

      jeste sem zapomel, ze zdvih tak kolem 10 cm a nusi mit cepy na V :-/

      0 0
    • Luk02  

      Hele a co marzocchi grand fondo 1,2 třeba? Do té ceny to seženeš a navářky na véčka to taky má. Ikdyž ta tora je fakt lepší.

      0 0
    • MlokCZ  

      Já bych volil určitě upravený/neupravený Epicon, podle toho, jestli jsi ochotný na ten upravený připlatit.

      0 0
    • Biohazard  

      Opravdu můžu s klidem doporučit Epicona. Mam ho ve verzi Disc 140 mm s uzamykáním z řidítek. Citlivost super! na kupkolo za 3992. Mrkni na muj bajk:-)

      0 0
    • milan1  

      Pokud máš zájem, mám speciálně pro tebe nabídku. koupíš Epicon neupravený a následně ti ho upravím. Rozhodni si sám a napiš když, tak na mail. Normálně prodávám jenom upravený ale kromě jednoho jediného člověka neměl zatím nikdo možnost se bezprostředně po sobě svézt na neupraveném a upraveném. To, že neupravený funguje dostatečně je fakt, který jsem potvrzoval ale dostatečná a špičková funkce je rozdíl. A jenom se ještě podivím, že tebe s takovýmhle zadáním (50 kg jezdec) vůbec napadne MX jako možná varianta.

      0 0
      • wroum  

        ono to je trochu slozitejsi, oba dva jsou totalni amateri, kolum VUBEC nerozumej. Strejc ma doted Gianta z roku 96 v zakladnim setupu (vcetne predniho plaste a retezu) a najede tak 150 km/rok a bratrankovi je 14 let, najede taky prd a doted ma nejakou RST, co sem mu venoval asi pred 2 rokama. Nejlepsi kolo ma teta a ta na nem jezdit nehodla a bratranek ho v podstate zdedil, ale chce vidli a tu plati strejc a rika ze kdyz uz tam bude, tak by se na tom chtel taky obcas vozit. pozadavky na tu vidli jsou spis na stranu odolnosti a bezudrzbovosti. funkce je v tomhle pripade az druhorada. a V tam musej zustat, takze cepy jsou nutnost. ta MX me napadla prave kvuli relativne bytelny konstrukci, v ramci moznosti bezudrbovosti (v ty vidli se budu hrabat jen a jen ja, takze cim min, tim lip :-) a tim ze to je vzduch, tak ji lze pouzit pro oba, i kdyz to pak ani v jednom pripade nebude idealni. vic jak 100 mm ten ram asi nesnese. Pokud tohle dokaze splnit Epicon (na vlastni cocky sem nikdy nevidel), tak klidne, ale at to zni jakkoliv hloupe, tak ta funkce je druhorada (stejne to bude pokrok – pro oba. jeden z pevny a druhej z nefunkcni…). holt kazdej vybira podle neceho jinyho a tady jde o univerzalnost (50–100+ kg) a bezudrzbovost.

        kazdopadne dik za nabidku, uvidime jak to dopadne :-)

        0 0
        • milan1  

          Ta nabídka je vlastně stavěna na tebe, věřím, že si to s chutí vyzkoušíš. Nabízet lidem, které popisuješ extra kvalitní funkci to je opravdu zbytečné. Oni budou spokojeni i s neupraveným Epiconem, tady je vážně škoda výdajů. Neupravený Epicon bude mít asi tenhle projev. Pro lehkého jezdce má takový vyšší práh odtržení, ale ne úplně z nuly, je tam zase shod po tom počátečním odtržení je to taková lepší Marzocha ale s daleko větší rezervou zdvihu. Pro těžšího jezdce bude zase potřeba naučit dopředu nepřipraveného jezdce na to, že ta vidlice půjde dost snadno do zdvihu. Ten Epicon i nahuštěný bude mít po prvním překonání odporu snahu zajíždět velmi snadno do zdvihu. Z křivek je to jasně patrné a ty jistě poznáš o čem se to snažím vlastně rozepsat. Tohle vysvětlování je spíš pro tebe, ptotože si asi nedovedeš sám představit, jak to na ně bude působit, věci, které jsou pro tebe naprosto samozřejmé je můžou i poděsit. schválně buď u jejich prvních jízd a uvidíš. Já pro takovýhle rozsah vah už dělám dvě rozdílná ladění. A bezůdržbovost? Chce to nutně domazávat pístek vzduchového tlumiče, takže pro ně by to znamenalo práci navíc, zvaž to, jestli ten vzduch bude to pravé. Pokud vybereš i tak neupraveného Epicona, budu rád kdyby sis pro zajímavost přijel příležitostně porovnat rozdíl.

          0 0
          • milan1  

            Oprava překlepu, ne pístek tlumiče ale pístek vzduchové pružiny samozřejmě

            0 0
          • wroum  

            promyslim to. dik :-)

            nicmene pri tech jejich vykonech a kilometrech ta udrzba zas az tak casta asi nebude… a ten rozdil mezi nastavenim (odtrh, hodne do zdvihu) je mi jasnej a je to presne to co pisu v prvnim prispevku – ze to nebude idealni… ale IMHO stejne je ten vzduch nejlepsi reseni – v tomhle pripade.

            0 0
            • milan1  

              V tomhle případě je to opravdu problematické a není nad to, když takovíhle lidé mají ve svém okolí někoho zkušeného. Právě tady vzniká hodně problémů a vysvětlování, které bude na tobě a když vybereš vidlici ty, tak si to užiješ :-) Zkus si to s nimi užít na začátku a při prvních pokusech, bude to opravdu poučné a nastává to dnes dost často. Zatímco dřív byly vyšší zdvihy a citlivější projev pro začátečníky spíš nedostupné, dnes se jim dostanou do ruky už celkem brzo a začínají nové problémy.

              0 0
    • wroum  

      koupen Epicon na 100 mm. Vcera namontovan a funguje to az sem se divil jak. za ty prachy skutecne dobra vidle. nastavitelnost vyborna, citlivost taktez a mechanicke provedeni (zvenku) pusobi velmi seriozne.

      0 0
      • martt  

        ktory epicon? Tu maju nejaky EPICON LOD za 99,–EUR. Bolo by to lepsie ako stara Judy TT co sa zasekava? Vydrzi to pod stokilovym chlapom?

        0 0
        • wroum  

          jojo, ten LOD

          koupeno zde: www.kupkolo.cz/…07_2272.html

          a lepsi nez judy TT je imho i pevna – funguje stejne a vazi tretinu :-). Vazne si hodne polepsis, na prvni pohled a projeti fakt vypada libove a chodi a tlumi bez vyhrad (a to ja sem docela narocnej)

          0 0
          • wroum  

            jinak mezi LOD a RLD je rozdil asi jen v umisteni packy locku – bud na korunce nebo na rodlech. LOD ma na korunce.

            0 0
        • wroum  

          100kg by to melo vydrzet – vypada bytelne a pokud na tom nebudes skakat dirty… :-)

          0 0
          • martt  

            ja som jemny jazdec, ziaden dirt. Tak ju asi vezmem. Verziu na vecka.

            Ty ju nemas upravovanu milanom, alebo ano?

            0 0
            • wroum  

              nemam. neni moje (ja mam Allmountain 1), daval sem ji bratrankovi na kolo a on je docela slabej jezdec – malej, hubenej, lehkej a prd o tom vi, on nevyuzije maximalni vyladeni chodu, on je stastnej, ze se to pod nim hejbe :-) nicmene po vyzkouseni musim rict ze uprava neni nutna (ale to neznamena ze po uprave nebude znat rozdil), proste ta vidle i v „basic setupu“ funguje nad ocekavani dobre – pruzi a tlumi, tlumeni ma velkej rozsah od kope po pretlumena, relativne nizkej prah odtrhu (pritelky M EXR PRO je na tom asi tak o 10000000000% hur), LO funguje… , vaha je v norme, proste i kdyby stala 2× tolik, tak je funkce adekvatni…mozna i 3× :-D

              za 99 E je to super, fakt doporucuju

              0 0
              • martt  

                ok, vdaka. Tak som ju prave kupil a poobede idem po nu. Vysledok zreferujem.

                Moji zavodnici maju len same skareby a jeden duke alebo psylo a tie su na mna makke. Ta judina zase skoro vobec nepruzi aj ked je namazana.

                0 0
                • wroum  

                  dej vedet az to projedes, zajima me co na to reknes.

                  0 0
                  • martt  

                    Este ju nemam na biku. Vyzera poriadne tazka, holt same zelezo ale na omak pruzi aj tlmi pekne.

                    Je k nej niekde servisny navod? Nenasiel som na webe. Co tam treba skontrolovat/ma­zat/menit? Ake ma intervaly udrzby? Ma tlmic v patrone alebo normalny rozobratelny? Je mazana olejom alebo vazelinou? Treba liat olej na vzduchovy piest?

                    0 0
                    • wroum  

                      me tezka neprisla (cca 2kg je normal vaha) ale jestli cela familie jezdi na skarebech, tak to chapu :)

                      vzduchovej pistek je pry obcas potreba maznout.

                      navod sem taky nenasel :-/

                      ostatni snad zodpovi Milan1 a timto ho o to zadam :-D

                      0 0
                      • milan1  

                        Tebe s chutí uvítám a kdybys přijel i s tím tvým Epiconem, tak budu jenom rád. Nabídka pro tebe tady je už uvedenáa. A teď k dotazům na Martta. Povinnost dodávat tyto informace má jednoznačně prodejce. Mé vidlice se liší provedením mazání a dodávám k nim svůj návod.

                        0 0
                        • martt  

                          Tak nam aspon povedz, co doporucuje vyrobca k standardnej vidle epicon. Taky jasny navod ako ma Manitou som nikde nenasiel. Na webe vyrobcu nie je nic a predajca bol velkosklad, tam tie dievcata vedia akurat vypisat fakturu.

                          Teda chcel by som pocut nieco ako (toto plati pre skareby):

                          1. do kazdej nohy 16ml motorovy olej 15W40
                          2. na piestik trocha 20W50
                          3. do tlmica 5W, 60 mm pod okraj stlacenej vidlice
                          0 0
                      • martt  

                        me tezka neprisla (cca 2kg je normal vaha) ale jestli cela familie jezdi na skarebech, tak to chapu :)

                        Okrem skarebov mame aj jednu Suntour Axon SRL, ta ale tiez nie je ovela tazsia. Inac prave bola u milana, az pride, urcite podam spravu ako funguje.

                        0 0
                        • martt  

                          takze po vyskusani potvrdzujem, ze to pruzi aj tlmi a ani sa nezadrhava. Zatial je to celkom nove, dojem je pozitivny. Uvidime ci zostane aj po par mesiacoch.

                          0 0
                          • martt  

                            toto plati o tom epicone. Tu druhu vidlu tu este nemam.

                            0 0
    • Kubik  

      Taky se prisockuju s dotazem. Rozhodl sem se koupit novou vidly jelikoz mam 87kg a chtel sem olej/vzduch do 5 000,– volba padla na Epicon.Tudiz prosim nerozmlouvat:o) Mam par lama dotazu: 1/Kdyz koupim tu RLD lze ji predelat na zavirani z korunky nebo uz jinak nez z riditek nelze? 2/Zdvih jezdim silnice teren 50:50 ale asi bych chtel tu 100ku. Pochopil sem spravne ze kdyz koupim 120mm tak lze bez „zhorseni funkce“ na 100mm predelat??

      0 0
      • gobike  

        Tak proc chces kupovat to, co pak predelas? :) Kup rovnou LOD a 100mm :)

        0 0
        • Kubik  

          No ja nevim jestli to predelat chci :o) Doted sem jezdil obstarozni Suntour MG-71 takze zkusenosti se zamykanim veskere zadne…Proste jen teorie kdyby mi zamykani z riditek nevyhovovalo/pre­kazelo (mam grip shift)… A u zdvihu si taky jistej nejsem (nevim jakej ma ta stavajici vidle ale vic jak 60bych ji netipoval) nikdy sem na 120mm nejel a moznost vyzkouset to taky nemam treba by mi 120 vyhovovalo (jinak receno:80 je podle me dneska uz asi malo ale nevim jestli 120 na „normalni jezdeni“ neni moc… A pak jde o to jestli by si takovej zdvih rozumel s ramem (Fort cc.7005)

          0 0
          • dancing dog  

            no, troufám si říct, že zamykání z řidítek Ti překážet nebude a strašně rychle si na něj zvykneš a nebudeš chtít už jinak…ikdyž mnozí nesouhlasí, já to považuju za příjemnou, luxusní a hlavně praktickou věc..zvlášť když jezdíš 50% silnici, to využiješ…

            0 0
          • milan1  

            Na to zamykání se musíš rozhodnout dopředu. Pozdější přestavba ovládání je technicky možná ale finančně zcela neúměrná. Zdvih bych doporušil 110 mm. Sag citlivé vidlice bude větší a tahle hodnota bude odpovídat v jízdě jako obvyklých 100 mm.

            0 0
            • dancing dog  

              když na rámu byly dosud 80tky, snese celkově změnu na těch 100–110 mm? asi to už bylo, ale nevim kde..tak se zas ptám… je změna o 20–30mm zdvihu možná?

              0 0
              • milan1  

                změna je 1 stupeň v geometrii a to nevidím rozhodně jako kritické. Když chceš ověřit mám právě na tohle na svých stránkách měřák a můžeš odměřit v reálu skutečnou hodnotu. Změna a zvednuutí přední části v tomhle rozsahu bych taky neviděl jako kritiské.

                0 0
                • dancing dog  

                  jak už jsem řekl- doufám, že se na podzim uvidíme!

                  0 0
                  • milan1  

                    Ten měřák si můžeš vytisknout už teď, je k dispozici normálně.

                    0 0
                    • dancing dog  

                      já vim, už se dívám, já jen že prostě vidím, že se Tebe může člověk fakt s důvěrou obrátit, stačí mrknout na Tvé stránky + tady si přecíst zkušenosti lidí

                      pokud budu mít večer víc klidu než odpoledne(sem v práci), tak si na tuning-testu počtu, ikdyž asi většině nebudu rozumět :-)

                      0 0
                      • milan1  

                        Ty stránky mají svůj řád, který mnoho lidí nerespektuje a protom se jiom to zdá složité. Horní liěta a roletky pod ní jsou členěny v řádcích a každá úroveň řádku je od začátečníka přes pokročilého až po experta. Pohybuj se nejdčív v řádce pro začátečníka i kydž se tak necítíš. Věci probírané tam a je to zrovna ta geometrie se potom již neopakují v pokročilejších. Složitější výklady potom již předpokládají automaticky určitou úroveň znalostí a mohou přinášet víc nejasností, pokud chybí znalosti jednodušší, probírané v předchozích částech. vše je to vlastně jeden systém, který by měl objasnit to o čem odpružení dnes je a jak to rozeznávat. Když ti nepůjdou obrázky a některá videa chyba bude u mě při přestavbě stránek, které nejsou ještě komplet.

                        0 0
                        • dancing dog  

                          omyl- přesně tak se cítím a pokorně přiznávám neb je to pravdou. Sem začátečník / v tomto ohledu /..budu prohlížet, přesně jak píšeš

                          0 0
    •  

      Ticho! Všechny vás zabiju!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.