• Biohazard

    Co říkáte téhle kombinaci? Vidle SUNTOUR Epicon RLD 2007 (za 4990 Kc) + zadní tlumič taky od Suntouru (za 3490).

    Líbí se mi hlavně to, že bych pořídil za 8500 vidli se zdvihem 80– 140 mm a lockoutem + tlumič s lockoutem.

    Oboje sem k dostání našel jen tady: bikecallservis­.web2way.cz/ka­talog/komponen­ty/sr-suntour-epicon-rld-2007

    bikecallservis­.web2way.cz/ka­talog/komponen­ty/sr-suntour-xc-pro-s-lo-2007

    0 0
    • kubad  

      Aspoň to někdo vyzkouší :-)

      0 0
    • wendak  

      ta vidle vypadá dobře, ale ten tlumič v jednom Velu docela shodili, za 3,5k se dá sehnat MANITOU Radium, tak nevim

      0 0
    • milan1  

      Vidím, že se radši zeptáš na více místech, co kdyby byly někde přesné informace? tak je teda zkusím předložit a je to hlavně pro ty, kteří si dokáží samo udělat obrázek z předložených podkladů. Originální Epicon má již jako první a opravdu jediný suntour v historii tlumič v pořádku a to v takovém pořádku, že jeho funkce zamykání je zcela totožná s Lock outem. V originálním stavu nabízí tyto charakteristiky a dvě křivky grafu ukazují, jak se mění průběh, měřeno s vyšším a nižčším tlakem na zdvihu 140 mm. Je to i dobrá ukázka, jak se dá nastavit tlakem „prý“ cokoliv.

      0 0
      • milan1  

        Vidlici jsem samozřejmě už ladil a výsledek je opravdu zajímavý. Tady jsou křivky vidlice s různými tlaky tentokrát je zdvih 130 mm je snad dostatečně vidět že tohohle zřejmě nešlo dosáhnout jakoukoliv změnou huštění originálního stavu.

        0 0
        • milan1  

          Kdo by váhal, jestli je tohle tak správné, tak jsem tyhle křivky proložil grafem FOXE talas Trail tune.

          0 0
          • milan1  

            Obrázek přikládám zde.

            0 0
            • milan1  

              A teď zpráva nakonec pro všechny Rebo pi.. reba nemá ani náhodou naději dostat se na podobnou citlivost. Tedy pokud se provedení 2007 zásadně nezmění.ta zásadní citlivost u Foxe i upraveného Epiconu se odehrává na počátku kroku a tam nic z dosavadních kousků RS nedosáhne. Citlivost, kterou ukazují obrázky je znát velmi výrazně a jde tentokrát opravdu a zcela zaměnit za citlivost ocelové pružiny. Talase jezdil Hanz a myslím, že tyhle dojmy potvrdí.

              0 0
              • MlokCZ  

                Trošičku se musím Reby zastat. Epicon je na tom po tvojí úpravě určitě lépe, o tom žádná polemika. Ale rozdíl u U-Turnové verze Reby není příliš velký (nakonec jsem ji po nějaké době začal jezdit v nastavení 100/100psi s kterým to srovnávám).

                0 0
              • Martyss  

                „tam nic z dosavadních kousků RS nedosáhne“…To je dáno kvalitou zpracování či je to vlastnost použitých systémů?

                0 0
                • milan1  

                  Vidlice je vždy soubor odporů, něco jde ovlivnit mazáním a něco by vyžadovalo změny cenově výraznější. Když vyměníš všechna těsnění, změníš mazání a použiješ pouzdra třeba FOX vyrobíš z RS co se týká odporů třeba toho Foxe. To se ale rozhodně nevyplatí. Když tohle neuděláě a pracuješ se stávajícím materiálem má RS své určité hranice, které naznačuju. Hranise jsou samozřejmě i v nastavení jednotlivých systémů. Nastavení pružiny je samozřejmě myšleno. Tohle přesně a do detailů ukazují ty grafy. No a tyhle hranice, jako celek a dohromady, jsou prostě u Epiconu podstatně lepší, než má RS a to porovnávám samozřejmě modely RS2006. RS 2007 neznám a první, kdo dá trochu podklad bude Pekáček. Tohle přesně to znamená.

                  0 0
            • Biohazard  

              Vidle opravdu vypadá slušně. Co bys řekl na ten zadní tlumič? Nemáš s ním nějakou zkušenost?

              0 0
            • wendak  

              Ta vidle je asi opravdu citlivá a lineární průběh se blíží, možná i předčí pružinu, ale máš změřenej i útlum ? protože ten je stejně důležitej, může hezky pružit a zpátky může kopat, nebo zůstává dole. tlumení je taky důležitý a docela dost, měl jsem starej pružinovej tlumič bez regulace tlumení a kolo vyhazovalo jako hatátitla

              0 0
              • milan1  

                O tlumiči přeci píšu a když napíšu, že je v pořádku, tak to nejsou dohady.

                0 0
                • wendak  

                  mám ale pocit, že píšeš jen o průběhu pružení s nastavením dvou různých tlaků, o průběhu tlumení nepíšeš asi nic, já věřim tomu že to máš zmáklý ale jakej má ten tlumič zpětnej chod nevím a jestli jsi dal do jednoho grafu tlumení a pružení tak jak se to běžně dělá tak ti jeden graf chybí. nemám jinej důvod pochybovat o funkčnosti tlumiče než subjektivní pocity redaktorů a testriderů vela a ty už měli pod prdelí kdeco, jenom by mě zajímal průběh tlumení

                  0 0
                  • milan1  

                    Průběh tlumení, který ti někdo předložil při roztahování vidlice je totální nesmysl který o ničem nevypovídá. pokud už bys chtěl měřit samotný tlumič, tak se to nedělá tak že necháš vyjíždět vidlici, jak ti to předvedli třeba ve Velu a na trhacím stroji ale tlumič se měří vždy samostatně dynymicky a to tak, že je zatěřován rychlým stlačováním a roztahováním. teprve z tohohle a na speciálním měřícím stroji ti vyjde křivka ale tu křivku ty neposoudíš, tiu dokáže posoudit jedině odborník, který má s takovýmhle měřením zkušenosti, protože to, co takhle změří nevypovídá a o ničem a je použitelné, teprve ve spojení s pružinou. Pokud tě problamatika zajímá, tak máš u mě podklady z měření, které ti o pružení i tlumení vypovídaleko více a to dokonce i praktickému jezdci a ne jenom odborníkovi an speciální měření. takře tady odtud beru zdrj, kydž jednoduše řeknu, tohle je opravdu v pořádku.

                    0 0
                    • wendak  

                      no stejně jsem přesvědčen o tom, že pružení je jenom jedna půlka a ta druhá neméně důležitá je tlumení, právě jak říkáš ve spojení s pružinou lze posoudit jestli to nebo ono zařízení (tlumič, vidle) plní svou funkci protože jestli tlumič nebo vidle netlumí tak jsou k ho… a to mohou mít krásný křivky ať už lineární nebo progresivní jak komu vyhovuje. Já mám teda radši když to ke konci zdvihu trošku tuhne a nerozjančí se to na každym hrbolku a taky mám rád když to tlumí a nemlátí mě to do rukou a ani do pr… Na druhou stranu klobouk dolů před tvým měřením, to se tím živíš nebo jen si tak měříš ?

                      0 0
                      • milan1  

                        Budeš se divit ale i ty zaměňuješ funkci tlumiče a pružiny. je to celkem běžné. přitvrzování ke konci zdvihu není práce tlumiče ale většinou pružiny.Právě tohle je vidět na grafu pružiny, který ovšem musí být proveden až do konce zdvihu. Tlumič ve většině vidlic nemění svůj průřez a tedy průtok nijak dramaticky v průběhu zdvihu. Výjimkou jsou jenom specializované systémy dražších vidlic a já ti zaručím, že nenajdeš nikoho ani sebezkušenějšího jezdce, který ti rozliší, co udělal tlumič a co pružina. právě od tohohle je měření a kdyby tě to zajímalo, tak i Bike magazín provádí měření na řadě překářek nastavených pravidelně za sebou. Měření provádí s databankou, která zaznamenává pohyb odpružení. Metodika tedy velmi podobná a já ti zaručím, že podrobnosti, které získám měřením já jsou jejich metodou nedosažitelné. jak vidíš, můžeš si u mě odečítat třeba i přítlak v každém bodě dráhy, zjistíš i to, kdy kontakt s povrchem není. Vzhledem k tomu, že návrat pružiny není závislý na rychlosti jízdy, tak si můžeš vše dokonce převést i do vyšších rychlostí. Tady najdeš odpovědi na otázky, které tě ohledně tlumení mohou zajímat.

                        0 0
                        • wendak  

                          Asi zaměňuju, ale né záměrně a jak koukám a nstačim se divit, kolik toho znáš, já sem chemik a né strojař, tohle mě ale zajímá, protože jsem, asi jako většina začínal na vidli a pak i tlumiči bez útlumu a teď co mám pod prdelí SPV tak se nestačim divit, vepředu mám pružinovou marzocchi, která docela v závěru tuhne a nikdy jsem jí ještě nedostal na doraz a to sem pořádnej kus masa :o)), právě proto mě to zajímá, vzhledem k tomu jakou funkční útlum přináší změnu jízdy o pocitech ani nemluvě, spoustu lidí asi zarazí kombinace vzduchu vzadu a pružiny vepředu, ale mně to maximálně vyhovuje. Pořád mně odkazuješ „tady najdeš…“ nebo "odtud čerpám … ", ale nevím kde a odkud, buď jsi tam ty odkazy nedal schválně nebo to nějak nevyšlo, můžeš mi to ale majlnout :))

                          0 0
                          • milan1  

                            Musíš mi asi upřesnit co chceš vědět. Napsal jsi o mých měřeních. Propaguju měření které si může provést každý sám a taky jízdní zkoušky ale měření, pokud jsi napsal, že jsi viděl mé měření je rozhodně měření které má název Tuning test a které je tak prezentováno na mých stránkách. je to dynamiské měření, jsou tam předtím video záběry z jízdy a výsledky z měření ti ukážou co se děje s pružením a tlumením v akci. a k tvým dojmům. To přitvrzení na konci u své marzochy to je jedině a jenom pružina. Samozřejmě se tam nachází i takzvaný hydraulický doraz ale to málokdo ví a dokonce to neví ani ve výrobě, protože je u některých typů záměrně vyřazován a představ si nikdo z jezdců to nikdy nezjistil. V doraz, který dělá pružina a který yvtváří koncový hydraulickž tlumič jsou přitom rozdíly,

                            0 0
                            • wendak  

                              nmejdřív si pročtu tvoje stránky a když mi to nebude stačit tak se ozvu, zatím díky za vysvětlení :o))

                              0 0
      • MlokCZ  

        Tak ten původní průběh je teda dost bídný. Tak to je tedy opravdu veliká změna po úpravách. Když jsem předtim viděl jen tu křivku po úpravě, tak jsem čekal o něco lepší tu původní (trošku mi překvapilo, že je možná až tak velká změna průběhu úpravou vidlice).

        0 0
        • milan1  

          To samozřejmě není jenom úprava vidlice změnou mazání. Již dávno jsem tvrdil, že používám vždy své nastavení pružiny a je to jako bys jí zaměnil za jinou. Bylo to již na XC PRO. Víš dobře, že pořád opakuju, že změnou huštění nejde dosáhnout výraznějších změn v nastavení pružiny a to nastavení je dáno z výroby. Nebýt možnosti ukázat to na grafech, tak by to bylo stálé dohadování, jak si to někdo tlakem nastaví přesně na něj a je to podle něho super. Tohle, co jsi pozoroval u Scarebu nebylo nikdy výjimkou ani u jiných vidlic. Nejlepší tovární nastavení umožňovala jednoznačně právě tvá verze vidlice a dalo se to zjistit jedině společným postupem a hlavně aktivitou lidí jako ty a Pekáček.

          0 0
      • mr.antik  

        Nejsem teda moc (vůbec) odborník na vidlice, pružení, tlumení, komprese a kdoví co, ale co je na tom průběhu špatnýho. Ta strmost křivky na začátku?

        0 0
        • MlokCZ  

          Ten počátek je příšernej. Ve výsledku to bude hrozně málo citlivá vidlice. Dále budeš mít hrozně malý sag, ve výjezdu pak téměř žádný, což způsobí, že vidlice neudrží kontakt kola s povrchem a to pořádně ani po rovině (ve výjezdu vůbec).

          Pro ilustraci porovnání grafů mojí Reby a Skareba (ten graf už tu byl v threadu s grafy), kterého jsem jezdil předtim. Při přechodu na Rebu byl ten rozdíl počátku zdvihu propastný, přesně podle toho co popisuju výše. U Skarebu ten počátek není chybou jak je vidlice vyrobená, ale je způsoben příliš tuhou pružinou (výměnou za měkčí by se ten Skareb dal značně vylepšit). U toho Skarebu ale navíc trošku ten průběh omlouvá, že má jen 80mm zdvih, tam není možný mít tak pěkný průběh počátku jako má upravený Epicon na 130mm (ovšem tim hůře pro průběh Epiconu jaký má z výroby).

          0 0
          • mr.antik  

            třeba můj nixon (považuju ho za velmi citlivou vidlici) se zas při zatížení předku (třeba ve sjezdu) zanoří na půl zdvihu, což se mi jako výhoda nezdá. Kolo v trialových přejezdech mění svoji geometrii. A ještě mám jednu zvědavou otázku – čím citlivější vidle, tím více se „houpe“ při silovější jízdě? Nebo to je dáno ještě jiným faktorem?

            0 0
            • MlokCZ  

              Ano houpat se bude citlivější vidlice více, ale tam to závisí spíše na pasivních odporech, které se ale zase projeví právě v počátku grafu a v citlivosti (ale ten počátek grafu není jen o pasivních odporech). Aby se nezanořovala tolik ve sjezdu, tak může mít citlivý začátek a pak být více progresivnější. Potom ale na druhou stranu bez skoků a větších podnětů zase někdo nevyužije vůbec celý zdvih.

              A to větší zanoření ve sjezdu vždy u méně progresivní vidlice bude a bez toho nemůže být moc pohodlná. Půlka zdvihu se mi ale zdá trošku přehnaná (i u Talase tu byla uváděna). Když se podíváš na graf třeba Talase nebo upraveného Epiconu a budu uvažovat konkrétní příklad. Mám 70kg, na rovině zatížení předku dejme tomu cca 30kg, sag na obou kolem 30mm (na Epiconu o chlup méně). V prudkém sjezdu se většina váhy přenese na předek, takže odhadem 60kg a to dá sag 55mm. Takže jsem na cca 42% zdvihu, k 50% to má ještě daleko. Ta půlka zdvihu mi přijde jako trošku přehnané u všech těch vidlic. Ale k značnému zanoření dojde. Na druhou stranu v tu chvíli máš větší váhu na předku a to způsobí i větší podnět při najetí na překážku a dojde k většímu využití i konce zdvihu.

              Jediný negativum je negativní změna geometrie, ale s tou u vyšších zdvihů prostě nic neuděláš ani ve výjezdu, ani ve sjezdu. Jediné co tenhle problém řeší je rychlá možnost změny zdvihu vidlice a zadku. Ideální systém bude propojený tlumič s vidlicí a automaticky na rovině hodí stejné zdvihy, do výjezdu sníží vidlici a zvýší zadek a ve sjezdu opačně.

              Zatim to rozumně řeší pouze rychlě změny zdvihu vidlice u pár modelů. Proto mě se zdá v tuhle chvíli ideální mít ve předu o chlup vyšší zdvih než vzadu a současně položenější vidlici, ve sjezdu pak nevadí větší sag. A ve výjezdu se zdvih vidlice sníží.

              0 0
              • MlokCZ  

                A ještě dodám, že houpání vidlice při jízdě v sedle je dané především jak kvalitně kruhově šlapeš. Mě se např. moje U-Turn Reba, která sice není citlivá na počátku jako Talas nebo upravený Epiconu (což jsou nejcitlivější vidle vůbec), ale rozdíl je poměrně malý a ještě je poměrně citlivá a při šlapání v sedle se téměř ani nehne.

                0 0
              • Pá-dlista1  

                //Ideální systém bude propojený tlumič s vidlicí a automaticky na rovině hodí stejné zdvihy, do výjezdu sníží vidlici a zvýší zadek a ve sjezdu opačně. // – Bionicon, akorat to neni automaticky, ale na povel.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Vim, že to existuje (proto jsem to psal, nebyl to muj nápad pro ideální systém), ale ještě jsem to moc nestudoval. Hlavně to neni zatím dostupné pro běžné vidlice a tlumiče, takže možná časem.

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    nerekl bych. SPV taky neprodavaji v pytliku zvlast.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Máš pravdu, že těžko bude samotná vidlice nebo tlumič, ale třeba set Talas + RP tlumič spojený dohromady.

                      0 0
                      • Pá-dlista1  

                        Zatim je konstrukce takova, ze tlumic je podstatne delsi nez normalni, takze bys ho tezko rval do normalniho ramu. Kdyby to bylo jako U turn pak mozna. Ale na vyjezd potrebujes prodlouzeni tlumice kvuli geometrii a kdyz ti ma na sjezd zbyt po zkraceni tlumice jeste nejaky funkcni zdvih, musi byt ten tlumic proste delsi.

                        0 0
              • mr.antik  

                jsem rád že mám podobné problémy jako ostatní :-)) snad si zvyknu, ale přesto – lze toho nixona nějakým způsobem vytuningovat – upravit průběh pružení? Vážim 62 kg a mám tak nějakou standardní pružinu

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak tady moc neporadím. Podle grafu by se poznalo, jestli by bylo k něčemu měnit pružinu za jinou, ale graf Nixona (a zvlášť přesně s tvojí pružinou) tu nemám. A jestli se dá poladit a nějak vylepšit chod, to už není otázka na mě, nevim jak vypadá uvnitř a jaké jsou možnosti vylepšení. Tohle je otázka asi jedině na Milana, pokud už nějaký Nixony řešil.

                  Můžeš začít tím, že si doma ten graf průběhu změříš (nejlépe s pomocí někoho ve dvou, jinak skončíš měřením už u svojí váhy a to bude málo). Otázka 15 minut, popis postupu měření má Milan na stránkách.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A když si graf změříš, tak ho sem můžeš hodit a dá se řešit něco dále.

                    0 0
                    • milan1  

                      Já to u mr. antika vidím na nezvyk na odpruženou vidlici všeobecně ne na problém vidlice a nebo pružiny. Všimni se popisu, jsou to propadání do zdvihu v trialových pasážích. Je to kalsika, která se opakuje stále dokola.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jasně, jen kdyby změřil graf a hodil sem, tak se dá potvrdit, že vidlice je nastavená celkem správně a že problém ve vidlici žádný není.

                        0 0
                        • milan1  

                          Já to tipuju už z jeho váhy, protože s 62kg tam už nevyhovující a extra měkkou pružinu ani nemůže mít.

                          0 0
                        • mr.antik  

                          Tak se toho moc nastavovat nedá – tlumení a nějaký točítko na progresivitu chodu nebo co?

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nastavená jsem myslel pružinu jestli je akorát na tvojí váhu, nepřesně jsem to vyjádřil.

                            0 0
                            • mr.antik  

                              papírově by to na mě mělo být tvrdý až až… možná mám chybný názor v tom, že považuju vidlici a tlumič v první řadě na ztlumení velkých nárazů a dopadů. A tak jsem trošku rozčarován z toho, když chci na kole poskočit nebo udělat bunnyhop a všechnu moji snahu pohltí vidlice a tlumič :-))

                              0 0
                              • goofy  

                                No jo chlape. To je vicemene normalni, ze kdyz zatizis predek, tak vidle trochu zajede. Tady s tim u Nixona neudelas nic. Pul zdvihu je uz sice dost, ale kdyz pises, ze vidlu nedostavas na doraz (nevim, jestli s ni skaces nebo ne), tak mas pruzinu vicemene jeste tvrdou. Ono sem tam (pri nejake prasarne) se ten doraz muze ozvat. Dle mne hlavni je, at se vyuziva temer cely zdvih pri normalni jizde.

                                0 0
                      • mr.antik  

                        asi na tom něco bude, takový zvih jsem nikdy neměl, citlivost vidlice mi nic neříká, vždycky jsem pumpoval nebo napružoval vidlici tak, aby nechodila na doraz – hlavní kritérium. Zatím to musím zaklepat, ale nixona jsem ještě nadoraz nedostal (takže ani nevím, jestli chodí gumou do podkovy :-)) Uvidíme v létě

                        0 0
    • Flinker  

      No snad sa konecne rozsiri vyber na trhu vidlic. Este aby zacali robit nieco na xc s tak funkcnym tlmicom tym padom jednoduchsimi moznostami ladenia. Este k ku grafom vseobecne – ked som ich dnes robil tak som ason zistil ze vidla akutne potrebuje vycistit a premazat, lebo take skokove zmeny zdvihu ste este nevideli ;-(

      0 0
      • Flinker  

        Milan a ako vyzera spracovanie tej vidlice? Konieckoncov – mal si ju rozobratu, ja som videl len obrazok na nete.

        0 0
        • milan1  

          Musím upozornit na jeden nedostatek, který se opakuje u všech vidlic s ocelovýma nohama a to je černá úprava, která se bude zřejmě stírat.

          0 0
      • milan1  

        I k tomuhle poznání jsou taková měření dobrá :-)

        0 0
        • Flinker  

          Trocha OT, no ked ta tu mam ;-) Vcera si ma zarazil ked si zhodnotil ze moj „Vzduchovy skareb“ nieje vzduchovy skareb, ale po preskumani situacie som zistil skreslenie grafu tym drhnutim. Este sa spytam – moze byt u skareba zo zdvihom 100mm tak zasadny rozdiel v objeme vzduchovej komory ze sa jazdi o takmer tretinu nizsie tlaky ako u 80mm verzie?

          0 0
          • milan1  

            Scareb má zcela jinoé provedení než ostatní vzducové vidlice. Namísto negativní a pozitivní pružiny jsou nad sebou dvě pružiny pozitivní spodní ocelová a nad ní vzduchová. Pro správné naladění je třeba vyrovnat právě charakteristiku, která s nevhodnou ocelovou pružinou vždy vykazuje výrazný zlom. proto jsem poznal, že tvé přímky nejsou reálné.

            0 0
            • Flinker  

              Trocha nechapem – tie merania som realne robil a su to realne vysledky, len som usudil ze ich vypovedna hodnota je nizka kvoli spominanemu pridrhavaniu pri pomalom tlaceni na vidlu. Domnievam sa ze pruziny v 100mm skarebe su identicke s 80mm verziou, ktory ale od prirody funguje na vyssich tlakoch, takze tam je priebeh priaznivejsi. Moze to byt takto, alebo sa mylim? Som velmi zvedavy, toto je cisto myslienkova konstrukcia, +vela citania

              0 0
              • milan1  

                Píšu o vzduchovém Scarebu a ten nevyjde nikdy jako přímka.

                0 0
                • Flinker  

                  Uvod zdvihu robi prave spominana pruzina (pozitivna ocelova). Podla toho co som zmeral, je to nezavisle od tlaku prvych 15mm. Potom sa krivka trocha zrovna, a od 80mm zacina pritvrdzovat. Pri 100psi, velmi mierne takmer nebadatelne, pri 130 je to vidiet viac.

                  0 0
                  • milan1  

                    Jak jsem ti psal, nevím, jestli se mi to zobrazilo správně ale to, co jsi mi poslal byly přímky.

                    0 0
                  • Flinker  

                    Pointa je v tom ze iba pri absurdne vysokych tlakoch – od 160 psi co som neformalne skusal, sa trocha zladi prechod ocelova pruzina vs. vduchova. Taky tlak sa ale s mojimi 80kg neda jazdit. Nemate niekto graf ked je tam „soft“ ride kit teda mekka pruzina?

                    0 0
                    • Flinker  

                      hodim to do tvojej tabulky, bude to prehladnejsie

                      0 0
                      • milan1  

                        Mailem ti odpovím nejdřív zítra. O pžepojování a problémech s poštou jsem ti myslím psal.

                        0 0
                        • Flinker  

                          Nie, ale neponahla to, ja si zosumarizujem svoje otazky, prirpavim graf a snad to k niecomu bude. Zatial dakujem.

                          0 0
                          • Flinker  

                            Ked som uz to nacal tak tu je graf

                            0 0
                            • milan1  

                              Tak tohle už je jiné. Ty zlomy jsou dobře vidět a jenom drobnost na horní křivce ten propad na 40 mm bude chyba, tam není žádný důvod aby se to takhle chovalo a nbo jsi narazil ještě na nepravidelný chod.

                              0 0
                              • Flinker  

                                Chyba merania sposobena pridrhavanim. No otazka je ako vyzera charakteristika meksej pruziny, lebo tlaky vyssie ako 130 – 140 nema zmysel jazdit, zbytocne mi potom odruzenu vidlu ;-) Prave na to som sa chcel spytat ci nemas z minulosti skusenosti s vymenou pruzin medium za soft a ako vyzera potom graf. Ja si zhruba predstavujem ze by sa krivka mala trocha oplostit v uvodnej casti, s menej strmym prechodom, otazka je ale nakolko.

                                0 0
                                • milan1  

                                  Kdyř už něco takového dělám, tak nezůstane jenom u výměny pružiny ale pokud to je třeba, tak změním i objemy komor. Vš samozřejmě s představou, čeho chci dosáhnout (váha jezdce) a co nejplynulejší křivky pro daný výsledek. Je to o stálém měření, které jsi si vyzkoušel a o kombinování.

                                  0 0
                                  • Flinker  

                                    Aha. Problematika je to dost zlozita, aspon pre mna, no merania sa nebojim, co sa tyka zmeny objemu komory, tak iba ak hladinou oleja na vzduchovom pieste?

                                    0 0
                                    • Flinker  

                                      Kazdopadne, idem si naladovat do batohu zavazie, aby som mohol merat do tych 1100N. A ze udrzba a ladenie biku nieje makacka :-)

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Jdeš na to dobře, posiluj :-) A fandím ti. jedině takhle jak jsi se do toho pustil se máš šanci k něčemu dopracovat. Potom oceníš jak důleřité jsou ty grafy a taky že tvé zkušenosti, které nabydeš tě pěkně posunou ve vnímání toho, co tvoří ve vidlici pružina a taky v tom, že pouhá změna tlaku mnoho nežeší.

                                        0 0
                                    • milan1  

                                      Pro vyzkoušení samozřejmě stačí i takhle. Menší objem ti dělá strmější charakteristiku ale nesmíš to přehnat na konci to roste velmi výrazně.

                                      0 0
                                      • Flinker  

                                        No, budem to asi musiet aj tak asi skusit s meksou pruzinou, a to som si dal inzerat ze zhanam tvrdu :-)

                                        Mam totiz silny pocit ze 100mm verzia skareba nieje zdaleka tak vyladena ako 80mm, je tam iba vyssi zdvih, tym padom cely ten pomer pruzina/vzduch/ob­jem komory/progresivita je dost rozhadzany.

                                        Skumanie v nasledovnych dnoch mi snad odpovie na moje otazky :-)

                                        0 0
    • goofy  

      Ja jenom tak total off-topic:

      zajimavy e-shop, kde maji snad vsechny ceny vyzsi nez dovozcem doporucene MOC…

      0 0
      • littlebiker  

        me se to zda taky divne,LX kliky za 6 litru,to je teda kuraz:)

        0 0
      • Jenda  

        jo a cena kterou ty dotycny udava je bez DPH – s DPH je za 6000 + nezbytne milanovy upravy a jejda – nemel jsem si hned koupit radsi jinou vidli?:-)

        0 0
      • Jenda  

        no tyhle borci kamenaky nicit nebudou – kazeta PG970 za 1500 :-)

        0 0
        • wroum  

          bikecall je kamenak u IP Pavlova.

          0 0
          • enjoy  

            jj.kupoval jsem u nich predstavec,ve chvili naprostyho zatmeni mysli.jinak si to vysvetlit neumim:-(

            0 0
            • wroum  

              ja radsi o nich nic psat nebudu, minule mi bylo dokonce vyhrozovano likvidaci :-O

              …njn holt skoro pribuzny :-/

              0 0
      • game_over  

        kliky XTR za 19 tis, no neberte to :))

        0 0
    • JJ  

      Trosku se sem vetru. Nemohl byste mi prosim nekdo zmerit, jaky asi krok ma lanko na zamykani suntouru ze riditek? Hlavne me zajima Epicon, ale u ostatnich to bude asi stejny Chtel bych to zkombinovat s poplockem od RockShoxu.

      0 0
    • MirkoCarver  

      Řešila se tu vidlice SUNTOUR, ale nikdo se nevyjádřil k tlumiči SR SUNTOUR XC Pro-S. Je použitelný, nebo ho zrovna vyměnit za Manitou Radium RL, nebo něco jiného? Používá ho Merida AM 500D 2007 o které uvažuji.

      0 0
    • Foose  

      taky off topic: když už jsme u těch grafů tak nevíte někdo jak je na tom třeba Leftyna nebo Headshock od C? Jsou opravdu o tolik lepší když jsou o tolik dražší(hlavně ta leftyna)? Nebo je to jen rarita a značka? Nikdy jsem na leftyně nejel, jen na starym headshocku, ktery měl hodně přes 10000 najeto a to byla katastrofa, skoro jako vidle za 900,–

      0 0
    • BBB  

      Já jsem Epicona tento týden reklamoval.Pravá noha měla na fungl nový vidlici vůli jako hrom (asi někde v dolním pouzdru).Když jsem ji upnul za krk do upínky, hrkal jsem s pranou nohou a dole to mlátilo snad 1mm.Když jsem ji reklamoval, volal mi prodejce, že oficiální dovozce nemá žádné díly na upravu a tak mi vrátí peníze.Zajímavý přístup, že? Tak jsem radši koupil RS Tora Solo Air a snad bude klid. Tak čus a při výběru hodně štěstí (Epicona bych koupil už asi fakt jen na Tuning testu)Zdar

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.