• mildante

    Ahoj, vybiram levnejsi kolo pro vicemene vikendove jizdy a uz mam v merku Mongoose Tyax Super 2008 s tim, ze planuju vymenit par komponent jako prehazku, stredovou osu, dat tam V-brzdy atd. S cim si ale nevim rady je osazena vidle SR Suntour XCR RL. Chtel jsem se zeptat, jestli je aspon trochu slusna (vazim 75 kg, pouziti – silnice, polnacky, tezky teren minimalne) – libi se mi, ze ma lock-out z riditek (je to v praxi k necemu?) a taky ze ma prumer sloupku 30mm. Pokud myslite, ze je to vylozene shit, tak jaka jina ve stejne cenove kategorii nebo jen trochu drazsi by se dala pouzit? Nejsem zadny kaskader, proste jen chci, aby to slusne fungovalo a neodeslo to po par set kilometrech.

    Diky za pripadne rady a pripominky.

    • Lišák  

      Jestli je to tohle kolo http://www.mojekolo.cz/2710-tyax-super tak se Ti na tu vidlu budou ty véčka dávat docela blbě. Nějak nebude kam ;-) Ta přehazka je fajn, proč ji chceš měnit?

      Vidlice vyloženě špatná není, ale pružina je tak na 70kg. Můžeš si ji nechat upravit tady http://tuning-test.cz/ budeš mít pak mazní olejem a lepší citlivost.

      • mildante  

        No ta vidle by mela mit uchytky na V-cka ne? Viz: http://www.srsuntour-cycling.com/…49/index.php?…

        Je ale pravda, ze ten ram Mongoose Tyax Super 2008 je nema, takze bych vzal verzi ramu 2007, ktery je pry jeste ma.

        Jinak co si myslite o teto vidli – Suntour Raidon RL Air – je jen o trochu drazsi:

        http://www.srsuntour-cycling.com/…49/index.php?…

        A ten Apache Hawk 2007 ve sleve vypada dost dobre, jenze ja bych se asi bal nakupovat kolo takhle pres internet. A kamenna pobocka toho kupsikolo obchodu je pekne daleko.

        • Lišák  

          Raidon má 32mm nohy=bude tužší v krutu. Je vzduchový=lepší možnost nastavení pro danou hmotnost jezdce a styl jízdy.

          Máš nějaký vážný důvod se zbavovat kotoučovek?

    • Bafoon  

      nevim jaké kolo to plánuješ, ale za vidli „ručim“ mám ji taky, najetých tak ±tisic km, jednoduchá pevná bytelná, ted se mi začíná stírat barva na vnitřních nohách a kdybych neměl metrák řek bych že za ty lowe to je kaur :-) takhle musím říct že se mno neví rady :-))

      jinak zamykání z řidítek bude mít má nová vidle, přijde mi to pohodnější rychlejší a komfortnější i se mi to líbí

      jinak si myslím že vnitřní nohy mají 32mm viz webovky tuning-test.cz "totožné s epiconem, na to co chceš jezdit nezničitelná vidle, váha 2300g

      • Bafoon  

        mno :-) s tema véčkama to bude fakt problém :-) jsou tam hydrauliky to neměň, za 14tis docela dobrý kolo

        • mildante  

          Ja si take rikal ze ty hydrauliky by byly super, ale potom jsem na netu cetl, ze ty Promaxy, co tam jsou, nestoji za nic a radsi je nebrat. Praktickou zkusenost ale nemam. Pouze s V-ckama a tak jsem si rekl, ze vsadim na jistotu. Chci tam dat V-cka Avid Single Digit 7.

          • Bafoon  

            ted jsem zkusil dát na radu z BF a koupil přítelkyni na LX véčka botky baradine 960V a trochu jsem zalitoval těch peněz za kotouče :-D a to jezdí na ráfkách Alex „cosi“ ještě ze seriového classica. Ty botky v kombinaci ASD7 musejí být ještě lepšejší ;-)

      • Lišák  

        Podle T-T mají nohy 30mm. S Ep. jsou totožné vnější.

    • Nainen  

      A nechceš si připlatit pár tisíc a dostat se na o poznání lepší výbavu? Stále ještě trvají výprodejové žně loňských modelů, tak bych se zbytečně nehnal do nových za plnou cenu… Viz třeba: http://www.kupkolo.cz/…07_1984.html

    • mildante  

      Jo a jak to vlastne funguje s tim tuning-testem.cz? To jim tam musim tu vidlici poslat postou?

      • Lišák  

        Poštou, nebo osobně. Já tam měl už několik vidlic. Jednu osobně.

        Teď jsem četl Tvoji reakci o kotoučovkách. Než kupovat „V“ SD7, tak bych se zkusil na těch Promaxech projet. Pokud by Ti nevyhovovaly, tak bys mohl přezbrojit na http://www.bagbike.cz/?… To jsou brzdy, kde je poměr cena/výkon dost slušný.

        • mildante  

          A ve kterem meste se ten tuning-test.cz vlastne nachazi?

          Jinak jsem prehodnotil sva rozhodnuti. Asi se nakonec vybodnu na toho Tyaxe Super, protoze bych na nem stejne hodne veci chtel jinych a bylo by to moc komplikovany. Nejspis radeji poridim Amasu Comp a ty Tektro hydrauliky na ni bud necham nebo tam dam ty Avid Juicy 3. Ty V-cka bych precejen asi za cas treba zatouzil vymenit za kotouckovky a vyslo by me to cele nakonec draz. Jen nevim co ma ta Amasa Comp za vidli (SR Suntour X1-LO zdvih 120 mm Lock Out) – nikde jsem o ni nenasel zadny podrobny popis, ani na strankach Suntouru.

    • Martis  
        

      Na tuto vidli jsem před tím, než jsem se pro ni – zejména z důvodu poměr cena a užitná hodnota – rozhodl, na všech možných forech - i tomto - dočetl tak otřesné recenze a zážitky o různých vaklech, přílišné měkkosti, že je to vidle tak do 75 kg max.= pro střízlíky, že raději připlatit a koupit Toru a já nevím co všechno ještě. Hledal jsem levnou vidli s pohodlným pružením a přitom s lockoutem z řídítek. Našel jsem tuto a tak i přes velmi hanlivé recenze jsem si řekl, že za tu směšnou cenu ji zkusím a uvidím. Dokonce jsem ji nehcal namontovat na poměrně těžké lehokolo. Sám vážím něco kolem 85 kg +/- . Tak jsem se docela děsil, jak to nakonec dopadne. Nemýlil jsem se, po prvém usednutí se vidlice propadla do poloviny svého zdvihu a já se chytal za hlavu, že snad měly ty recenze pravdu. Pak jsem však začal kroutit „kouzelným“ knoflíkem na její levé noze a po pár otočeních správným směrem dle návodu vidle ztuhla, přestala se tak propadat a její propad po usednutí se usadil na příjemných 200 mm max. Protože na vidli i z ležáku dobře vidím, čekal jsem a celou dobu během jízdy pozoroval , jak bude reagovat během jízdy poté, co jsem ji tak přitvrdil. Byl jsem neskutečně překvapen. Se starými vidlemi pružina/ elastomer, s nimiž mám zkušenosti, se její práce nedá vůbec srovnávat. Ta mrška kopíruje terén jak přišitá. Ten pocit lehkosti a ladného pružení se dá srovnat jen s jízdou v Citroenu s hydro pneu odpružením. A tak do budoucna jedině opět olej/pružina či olej/vzduch. Pro běžné jěždění v průměrném terénu mohu konstatovat, že tato vidle vás za ty peníze rozhodně nezklame. Na nějaké drsňácké sjezdy to nebude, ale k tomu také tato vidle není určena, na což upozorňuje předem i výrobce.

    • Peslezedirou  

      Shit to rohodně není, pro přt. jsem tuhle vidlici pořídl z tuninig testu, ve verzi s lockem na korunce. V poměru cena výkon je to fajn kauf :-), vážně, tahle vidlice ale upravená mě mile překvapila a to sám jezdím mnohem dažší vidlice. Pokud přetrpíš značku suntour tak není co řešit. Verze tuning test s lockem na korunce umí : páčkou lock out nastavuješ tlumení  (podobně to měli tlumiče X-Fusion), v krajní ploze dosáhneš podobného efektu jako eta u M.., nohy jsou mazané olejem, žádná vazelína, citlivost fajnová. To že se barva stírá je jen kosmetická vada, mě to třeba vůbec nevadí. Co by akorát mohlo vadit je charakteristika na konci zdvihu, kde je cítit přechod pružiny a elastomerového dorazu (teda doufám, že je to elastomerový doraz, vidli jsem neměl rozebranou).

    • MAr(c)el1  

      Zdravim vas, rozhodl jsem se ze tuto vidlici poridim manzelce na kolo, ale nevim jestli mam vzit model 2008(2007) nebo 2009. Myslite ze tam bude nejaky rozdil. Krom toho ze model 2009 mohu poridit v modni bile barve? Jde asi hlave o pruzinu, jezdec 60kg. Diky za odpoved.

      • sundancekid  

        mám verzi 2008 a srovnání ti bohužel nenabídnu. Každopádně vidli mohu doporučit. Mám ji rok najel jsem na ni cca 2500 km. Přetrpěla se mnou i pět MTB maratonů a je v pohodě. Asi bych upřednostnil variantu s lock outem na řidítkách. Ve výjezdech jako když najdeš:-)

        • roman II  

          co mám info, tak Milan tyhle vidle s uzavíráním z řídítek nechce z technických důvodů upravovat, dává přednost lockoutu na korunce, sám to řeším u mé drahé polovočky, musí být vidle bílá a buď Epicon nebo Raidon uzavření vidle z řídítek

          • Lišák  

            Myslím, že se mýlíš. Mám od Milana Epicon 07 RLD. Jenže Lo jsem stejně nenamontoval. Nepotřebuji si z funkční vidlice dělat dvoukilové pevné těžítko.

            • milan1  

              Né Roman má pravdu.

              Typy Epicon proti XCR, nebo Raidon mají jiné patrony tlumiče a to je rozhodující.

              Ukazatelem je to jedno chybějící písmenko D v názvu. ( D  - externě seřizovatelný expanzní útlum).

              Verze RL oparvdu nedoporučuju a nenabízím. Problém mohl nastat s opotřebením a následným poklesem tlaku uvnitř systému.  Tento tlak totiž přímo ovládá i vracení loku zpět. Verze LO tímto netrpí právě z důvodů přímého ovládání kolečkem Locku. Má také výhodu v tom, že pozice RL má polohy vypnuto- zapnuto, ktežto verze LO jde regulovat pozičně a jde dosáhnout více možností nastavení.

               
              • Wojtek  

                mam na tebe dotaz,mam tuto vidli,XCR lo,neupravenou a mažu ji takhle:jinjekční stříkačkou ,aji s tou jehlou,zajedu pod gufero,a až k kluznému pouzdru tam stříknu 2ml sil. oleje,a pak ještě 2ml mezi 1.a2. břit gufera,a pak ještě trochou namažu vnitřní nohy vidle takhle po taždé vyjíždce,a myslím,že to výrazne zlepšuje chod vidle,DĚLÁM TO DOBŘE???,a občas,tak 1za 2 měsíce ji celou rozeberu a vyčistím,vyteče z ni trochu oleje,namažu tlumič vnitřek vnější nohy a složím,pak ještě zkontroluju pružinu,,,jaký máš na to názor?

    • Ondra 575  

      Suntour XCR LO mám na kole 3 roky. Vážím kolem 80 kg. Prvním rokem ježděná rekreačně, poté se přidaly sem tam nějaké závody XC a občas i nějakej ten skok. Letos plné nasazení na závodech. A výsledek – hroznej vakl. Při jízdě ze sedla mám pocit, že se kluzáky jakoby ,,vzpříčí´´ v pouzdrech. Při brzdění velký předozadní pohyb v pouzdrech – mám kotoučovky (nevím jak by to vypadalo s V-éčky). Když jedu ve větším mokru a bahně, tak vidlice přestane pružit (nevím proč, těsnění není zrovna v nejlepším stavu, ale bahno by se dovnitř dostat nemělo a vazelína v kluzných pouzdrech by měla být vodě odolná…) Po takové jízdě nezbývá, než vidlici rozdělat – vevnitř spousta hnědé(???) vody, vyčistit a namazat. Jinak čerstvě namazaná má poměrně dobrou citlivost vzhledem k její ceně.

    • radek14  

      ahoj, mám jeden dotaz ohledně vidlice sr XCR, mám už ji koupenou a budu na ni dávat kotouče 203, myslíte že to bude dělat problémy? vidlu mám jen dočasně a budu kupovat jinou,tak se mi nechce investovat do dalších kotoučů a příslušných adaptérů . Díky za rady

    • BigKarel2  

      Já mam XCR 2009 a budu se jí zbavovat, moc nadšenej z ní nejsem…Ale jesi jezdíš jak říkáš né moc, tak bude stačit myslim úplně dostatečně…Oproti nějaký Gile s spol je to nebe a dudy…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.