• jiri.ryszawy

    Chystám se vyměnit brzdové čelisti a narazil jsem na problém. Na navářkách je rozšíření (viz. foto), takže čelisti nedolehnou až dozadu (protože mají kratší a užší tu část, kde je ta oddalující pružina). Myslel jsem, že navářky jsou standardní a pasují na ně všechny brzdy, ale původní (Tekro, které nahrazuju Avid SD5-kama) mají tu „pružinovou“ část širší a delší.

    Poradí prosím někdo? Jestli se dá měnit navářka nebo musím sehnat nové brzdy…

    0 0
    • Vilém  

      Tento navarek je zcela standarni, tudiz moc nevim co ti kde nedosedne. Dulezite je to aby vratna pruzina zapadla do dirky.

      0 0
    • t29  

      předpokládám, že myslíš rozšíření čepu?

      Navářka je součást rámu, čep je v ní zašroubovaný (a zajištěný nějakým závitovým tmelem, aby tak snadno nepovolil). Možná se dělají různé délky čepů.

      0 0
      • jiri.ryszawy  

        Máš pravdu. Myslel jsem rozšíření čepu. Do navářky pružinka pasuje a brzda teoreticky funguje. V praxi se ale viklá a nepasuje ten čep tak jako původní … =(

        0 0
        • vysmátej bajker  

          je tam vakl i při dotažení šroubu?Je ten vakl mezi čelistí a tím čepem? nevim jak SD5 ale 7 mají šroub s skosením který vakl mezi čepem a čelistí odstraní.Může pomoci malé zkrácení čepu.Taky je možné že šroub je moc dlouhý-nejde zcela zašroubovat.

          0 0
          • jiri.ryszawy  

            vecer zkusim vsechny moznosti. vakl tam byl i po zasroubovani. bylo videt, ze je tam mala mezirka. zkusim jeste i ty puvodni srouby …

            diky!

            0 0
            • maajkee  

              Já nahrazoval Tektro čelisti XT čelistma na Tractionu a měl jsem uplně ten samej problém, čelisti jakoby uplně nedolehly na rám, ale každopádně po dotažení a napnutí lanka tam žádnej vakl nebyl a brzdy fungovaly perfektně, nevim proč to nemaj trochu normalizovaný, taky jsme měl z toho špatnej pocit :)

              0 0
            • patman  

              zkus tam mezi celist a sroub dat podlozku (nebo nekolik), to by melo pomoct proti axialnimu posunu celisti po cepu, hlavni je, aby pruzina byla v dire a nemela sanci vypadnout jak psal Vilem nahore

              0 0
              • jiri.ryszawy  

                Podlozku jsem zkousel (ale zatim jen jednu) a nic.

                Ta brzda na ten cep proste nepasuje. Ta puvodni brzda ma trosku jinou konstrukci. Na konci u pruzinky ma rozsireni, takze krasne dosedne az k tem dirkam pro pruzinku. A navic je dira na te strane u hlavy sroubu tak siroka, ze cep projde skrz a je presne tak dlouhy jako celist, takze sroub s podlozkou ji tam presne drzel.

                Ta nova celist je kratsi a nesedi ani u toho rozsireni ani na tom konci u sroubu.

                Asi zkusim servis … =(

                0 0
                • Vilém  

                  Pokud bys to vyfotil, tak sis usetril badani. Tyto brzdy tu vozi a videlo spousta lidi, takze kdyz bys podle fota popsal co se ti tam nezda, tak bys odpoved dostal i bez servisu. Osobne si myslim, ze tem brzdam ani cepum nic nebude. Kazdej vyrobce to proste dela trochu jinak, brzda sedi na cepu trochu jinak. Pokud pruzinka zapadne, celist jde normalne dotahnout a po dotazeni neklade zadny zvyseny odpor, tak bych to vubec neresil.

                  0 0
                  • jiri.ryszawy  

                    Tak posilam dalsi fotky. Cep je vyfocen v prvnim prispevku.

                    Na dalsi (ted tedy prvni) fotce jsou tedy obe celisti. Je z ni videt, ze ta SD5 nedoseda na zadni plosku navarky a navic se zda delsi nez Tekro.

                    Pak je tam fotka Tekra, kdy je videt, ze cep projde celou celisti.

                    A na posledni fotce by melo byt videt, ze konec cepu pri SD5 je asi 5mm od kraje celisti. Je to tim rozsirenim na cepu, protoze k te kovove objimce na celisti zbyva asi jeste milimetr.

                    Na rozdil od Tekra se ta SD5 take neda nasadit obracene. Ta kovova objimka je uzsi nez ten cep.

                    Cim vice si to sumarizuji, tim je mi jasnejsi, ze bude nutne vymenit cep… Ale pokud mel nekdo podobnou zkusenost a vyresil to, rad to take zkusim …

                    Diky vsem!

                    0 0
                    • XC-biker1  

                      No nevím ,nějak se mi nezdá že by se dělalo více čepů… co takhle zkusit vybrousit ten výstupek na čepu ?

                      0 0
                      • Splinter  

                        To by ale bylo moc jednoduchý udělat to takhle…

                        0 0
                      • XC-biker1  

                        Jej, jsem vůl, předtim jsem měl napsné něco jiného a pak jsem to přepsal. Nicméně ten výstupek je zarážka pro klíč abys to mohl sundat. Takže to na to normálně nasad a jezdi. Je hlavní že zobáček průžinky je v dírce.

                        0 0
                    • redbed  

                      Posílám ti na porovnání fotky brzd Avid SD5 namontované na mém Tractionu 2006( původně tam byly nějaké tektra) – foceno na rychlo.Z fotek můžeš vidět,že mi brzdy také nedoléhají tak jak doléhaly tektra – je tam asi 0,5–1,5 mm mezera,ale ta opravdu nemá vliv na funkčnost brzd ( mám je tam asi rok a půl a absolutně no problem).Při montáži jsem měl ale stejné pocity :-)

                      0 0
                      • jiri.ryszawy  

                        hmm … tak to vypada dost stejne. az na ten vakl, co tam mam =( . zkusim to jeste nejak vypodlozit…

                        0 0
                        • vysmátej bajker  

                          to vypadá že je čep moc široký,změř jeho velikost a velikost otvoru v čelisti pokud je rozdíl malý tak to zlehka vem smirkem až se tam vleze.nebo jednodušejiho ho zkrat o kus co nedosedá čelist ale pokud není na šroubech zkosení tak bude vakl.

                          0 0
                          • vysmátej bajker  

                            tak jsem nebyl línej a došel se na to podívat a mám to taky tak.vakl tam trochu je ale v čepu na čelisti ne mezi čepem na rámu a brzdou.Se omlouvám ale přeci jen je to už docela dlouho co jsem je montoval a něco jsem musel upravovat,myslím že jsem trochu ten čep zkracoval a určitě jsem zkracoval šrouby-nešly zcela zašroubovat.

                            0 0
                      • JSt  

                        to bude u vsech sd 5 stejne. odpol jsem se na to doma dival a taky tam ten fuk je. ale nicemu to nevadi. vakl tam citit je jen pokud zamelu vrskem celisti (ale nic zasadniho). za spalek se to ani nehne.

                        0 0
                        • redbed  

                          jj, s tím „vaklem“ naprostý souhlas.

                          0 0
                    • Vilém  

                      To cos vyfotil je normalni stav. Brzda na druhem fotu se otaci primo po cepu, tudiz musi byt cep az do konce. Ty SD brzdy maji cep otaceni soucasti ramene brzdy, takze to dotahnes a funguje to. Takze zaver je ten, ze je to normalni stav a nic menit nemusis.

                      0 0
                • vysmátej bajker  

                  přeměř díru a čep u toho rozšíření blíž k rámu.Když koukneš do díry v brzdě je tam patrné osazení?

                  pokud se s tím nechceš dělat tak další možnost dojít tam cos koupil kolo nebo prodávají kola stejné značky a poprosit o nové čepy,samozřejmě vzít s sebou brzdy:).

                  0 0
          • jiri.ryszawy  

            Tak sroub moc dlouhy neni. Ale ty SD5 maji na strane hlavy sroubu takove zuzeni, takze cep neprojde uplne skrz, tak jak to bylo u toho Tekra.

            Sroub moc dlouhy neni, zkusil jsem tam dat puvodni kratsi a nepomohlo. Je tam furt vakl jak svina =) .

            0 0
    • scret  

      pokud tam sedne ten „trn“ z celisti, a da se to dotahnout normalne sroubem, neni tam vakl, pak je vsechno ok…

      Mel jsem pred par lety stejne obavy, kdyz jsem prechazel z LX na XT… vsechno sedi perfektne, jenom proste XT jsou trosku jinak udelane a je tam min matrose…

      0 0
      • jiri.ryszawy  

        prave ze je tam docela DOST VELKY vakl =( . vypada to jako uplne jiny system …

        0 0
        • Zdeněk-k1  

          Taky mám tyto brzdy a sedí mě to tam úplně stejně jako tobě.Vůle tam nějaká je -neřeším jezdím na funkci to nemá vliv tak proč to řešit když není vlastně co?

          0 0
          • jiri.ryszawy  

            =)

            super! moc diky vsem za zkusenosti!

            necham to tak ;)

            0 0
        • scret  

          spis bych videl problem, ze ten vakl je v samotne celisti…

          0 0
    • krtex  

      Je to vlastnost,

      na FORTu mi to taky vaklá, ale nekvílí, brzdí takže neřeším a jezdím..

      KTX@

      0 0
    • jiri.ryszawy  

      Problem solved. Neni to BUG ale FEATURE =).

      Teda aspon doufam… Po dotazeni tam sice vakl je, ale pri brzdeni se vubec nijak neprojevuje (jak uz tu psalo dost dalsich lidi).

      Jeste jednou diky moc vsem za pomoc!

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce