Vaše zkušenosti s navigací na OLED displeji

76 nepřečtených
  • jondoe

    Ahoj, často jezdím o víkendu na dlouhé celodenní vyjížďky na kole na trasy, které neznám, abych, jak se říká „poznal svět“. Tzn. na počítači si na Mapy.cz naplánuji trasu, někam kde jsem ještě nebyl a pak si to hodím „do batůžku“ na mobilu, kde mám stažené off-line mapy.

    Pak brzo ráno vyjedu, avšak problém je, že v létě na přímém slunci potřebuji mít podsvícení displeje na 100% abych na to viděl (mobil mám přidělaný armbandem na řiditkách). No a tak se mi většinou stává, že v po 3/4 trasy, se většinou bojím ať mi neklekne baterka a neztratím se.

    Kamarád mi doporučil koupit si telefon s OLED displejem (kamarád mi doporučuje tento: Xiaomi Mi 8), že prý mám mnohem lepší čitelnost na slunci a nebudu tak muset dávat jas na 100% a ždímat tím baterku.

    Další možností je externí powerbanka, ale to už by bylo komplikovanější a lehce nepraktické (musel bych koupit zahnutý micro-USB kabel, taky vzhledem k použitým bateríím asi není dobré ji mít na řiditkách pod mobilem, kvůli nárazům, aby se nevznítily články v ni použité).

    Tak jsem se chtěl s vámi poradit, jestli jste neřešili podobný problém.

    Anketa: Doporučujete mobil s OLED displejem, kvůli lepší čitelnosti na slunci?

    Ano
    0x
    0%
    Ne
    6x
    100%
    • pepek  

      Já to krmím tímto

      Malý, lehký. Stačí na ±7 hodin

      • jondoe  

        7 hodin by asi stačilo, akorát u totohle by to chtělo dokoupit nějakou kapsičku tam kde se střetávají ty tři rámové trubky a micro-USB kabel.

        Pokud bych koupil placatou powerbanku, tak ta by se vešla do toho armbandu co mám na řidítkách, akorát tam je to horší s těmi nárazy.

        • pepek  

          Vozím to v kabelce na štangli – tourist specific. Má to výhodu, že když letíš přes řidítka, tak to neukopneš. A řeší to ty vibrace a výdrž (další baterku vezeš v batohu)

          • starejBruna  

            taky to má svoje nevýhody. V létě se telefon může přehřívat, navíc je na místě kde mi může ztékat pot z obličeje.

            • blue.sun  

              Zahřívá se méně, než pokud do něj pere slunce přímo bez pouzdra. A vůči potu jsou tyhle brašny více než odolné.

              • bezdratova.sprcha  

                Nedovedu si představit, jak se může v pouzdře zahřívat méně, když pouzdro zabraňuje odvodu tepla.

                • Sgt Pepper  

                  jak přesně probíhá odvod tepla z prostředí s nižší teplotou (telefon) do prostředí s vyšší teplotou (venkovní teplota na slunci)?

                  • Tom-T45  

                    Jak dlouho bude trvat, než se teploty obou prostředí vyrovnají?

                    Nebude pouzdro na slunci působit podobným efektem jako skleník, čili nebude svou vnitřní teplotu, oproti okolí, ještě zvyšovat?

                    Pokud by byl telefon na přímém slunci, ale chlazen okolním vzduchem, bude jeho teplota vyšší, nebo nižší, než když by byl uzavřen v pouzdře?

                    Co když teplota okolí klesne tak, že bude nižší, než teplota telefonu zavřeného v pouzdře?

                    Otázky, samé otázky......

                  • bezdratova.sprcha  

                    V te brasne bude vetsi horko nez venku na vzduchu behem maximalne par desitek minut, pokud na ni bude nesutale svitit slunce. K tomu pricti ze telefon nebude ofukovat vzduch.

                    Zelefon sam o sobe se zahriva behem zateze.

                    Brasnu jsem timto zpusobem uz zkousel vozit a vracel jsme ji. Telefon byl na dotek neprijemne horky behem asi 40 minut jizdy.

                • blue.sun  

                  Proč by ten telefon měl při navigaci produkovat nějaké teplo? Pokud to není čínská šitka za pár kaček, pak pro něj je mapový program naprosto zanedbatelně náročný.

                  Navíc to mám vyzkoušené, jak se chová na přímém slunci nebo v obalu pod fólií. V té brašně mu bylo líp.

                  • starejBruna  

                    tak mně se dva roky starý top model od LG při zapnuté navigaci, BT měření tepu, puštěná muzika přehříval v létě v pouzdru tak, že se vypínal.

                    • pepek  

                      Vypni muziku :-) Mně se taky přehřívá, ale dosud to nevadilo. Po velkém upgradu mapy.cz to začalo vypínat displej, ale navigace furt jede. Zpočátku stačilo brašnu otevřit (i v letním horku), po dalším upgradu už to vypíná i v zimě.

                      • xtonda  

                        Taky mi přijde, že mapy.cz od aktualizace, kdy zrušili možnost různé druhy dopravy, nějak víc žerou a telefon pořád hází výstrahu, že aplikace konzumuje hodně energie.

                        • atty  

                          Žerou (telefon se zahřívá více, procesor asi jede více) – do těch 5.xx verzí jsem měl spotřebu řádově 10% energie na hodinu, tyhle novější 6.xx už mi berou cca. 20% baterky za hodinu (skoro podobně, jako Osmad, Locus, Waze…).

                          Při tom přínosné funkce nebo zobrazení jsem nějak nepostřehl, respektive minimum.

                          Na super straré Xperia Pro Mini (512MB paměť, Android 4) mám nainstalovanou nějakou první verzi 5.xx,(poslední, co na tom jde rozeběhnout), která už umí offline navigaci a tam je spotřeba opravdu 2× možná 3× nižší.

                          Prostě to „zoptimalizovali“, prorože telefony to dnes stíhají a utáhnou, tak spotřebu moc neřešej.

                          • blue.sun  

                            Hm, že by mělo vliv i rozlišení displeje, například? Je přeci jen trochu rozdíl vykreslit 640×480 bodů a je rozdíl vykreslit FullHD nebo více. Taky intenzita podsvícení je dnes u telefonů o hodně vyšší.

                            Ale že by se procesor kvůli tomu nějak vařil, to nepozoruju.

                            • atty  

                              Mám tu (pokud se budu bavit konkrétně o mapy.cz) aplikaci vyzkoušenou i na 1280×720 a i na FHD, a existuje spousta logerů výkonu – pokud srovnáš verzi aplikace 5.xx a 6.xx, snadno tak zjistíš, že ty novější verze prostě zatěžují systém podstatně více = procesor více pracuje, telefon se celkově více hřeje.

                              Ale rovněž to používám celkem dlouho a i v létě a zatím se mi telefon ještě nepodařilo při navigaci „přehřát“, ať už v brašně na rámu, co jsem vozil, tak na řídítkách v case pouzdře.

                              A to zrovna Xperia Z3 Compact je na to „uvaření“ celkem háklivá a vyhlášená, protože procesor je celkem svižný, telefon malý a tak například při kontinuálním nahrávání FHD videa to v parném létě občas nedává (objeví se systémová hláška, že telefon je přehřátý a nahrávání je ukončeno).

                              Taky proto radím, že na čistě navigaci nebo cyklopočítač jsou vhodnější menší telefony, s menším rozlišením a v podstatě i s méně výkonným CPU, co tolik nežere a nehřeje se. Na vykreslování a provoz navigace to stačí a zbytečně se to prostě netaví.

                              • xtonda  

                                No já tedy u té aktuální verze mapy.cz zaznamenal i problém navigací. Pokud trasu vyexportuju jako GPX a naimportuju zpět, čímž se z toho stane stopa a jedu jen podle čáry, tak není problém, ale pokud se nechám skutečně navigovat po vypočtené trase, tak vždy v místě kdy má hlásit nějaký manévr se to na chvíli zpomalí, že se klidně dostanu i 100m před místo, které ukazuje navigace. Pak se to zase rozjede a dožene to, ale pokud je ve městě hodně manévrů blízko za sebou, tak se to zpozdí tak, že ztratím přehled kde vlastně sem. Telefon mám sice starší (Huawei Mate7) ale ve své dvě top a výkon použitého Cortex-A15@1,8GHz není ani na dnešní dobu špatný.

                                • atty  

                                  Tohle, co popisuješ jsem zatím nezpozoroval. Nicméně na té poslední verzi (co teď někdy před pár dny vyšla) jsem ještě nejel. Vyzkouším a zahlásím, jak se to chová u mne. Teď jsem díky pražské 3 cm kalamitě už 3 dny nevyjel… :)

                                  • xtonda  

                                    Tohle se mi dělo už někdy koncem Srpna a pak někdy v Říjnu, od té doby už pro navigaci v autě používám Google maps, ty navíc znají uzavírky.

                                    • atty  

                                      Tak to mne nedělá/nedělalo. V autě jedině Waze (ten online systém od Waze stejně Google koupil a cpe to do všech svých mapových navigací).

                                      • xtonda  

                                        No možná už ten telefon po čtyřech letech dosluhuje, i když sem dal novou baterku tak vydrží ve standby jen jeden den i když dřív to byly klidně čtyři.

                                        • atty  

                                          Ono jde taky spíš o to, že aplikace, které měly před pár lety 2 MB a žraly podobný objem paměti a třeba 2% výkonu, mají dnes 50MB, paměti konzumují ještě více a CPU spotřebovávají opět o mnoho procent více. Ačkoliv funkcionalita v podstatě zůstává stejná :)

                                          • Sgt Pepper  

                                            jako že kdysi byl Wolf na floppynu, běhal jsi tam a střílel nácky

                                            dneska je to minimálně na DVD…běháš a střílíš nácky…

                                            • atty  

                                              Já nejsem zpátečník – chápu, že lepší grafika, vyšší rozlišení, přidané funkce a další „vylepšení“ musí zákonitě spotřebovávat více systémových prostředků. Ale je to spíše o tom, že dneska nikdo moc u aplikací nějakou systémovou optimalizaci neřeší – prostě to uděláme, ty procesory s X jádry, na vysoké frekvenci a výkonu, hromada paměti… ono si to s tím nějak poradí.

                                              • Sgt Pepper  

                                                jj…pamatuju ty machinace, kdy na různý hry byly různý verze autoexec.bat a config.sys (DOS=HIGH,UMB a LOADHIGH a podobný legrace)

                                                • hekynen  

                                                  Kdyby jen to.. Různe kombinace ovladačů na myši, zvukovky, CD mechaniky, nastavení přerušení na zvukovku..

                                                  No fuj.. :-)

                                                • atty  

                                                  A rozbalování her příkazy v DOSu z archivů. A ještě před tím na Didaktiku „Tape Loading Error“ a štelování hlavy, potenciometrů volume, bass, treble, abych si na 26 pokus toho novýho Saboteura mohl zahrát… :)

                                                  Dneska to všechno jde docela „instantně“, ale ty systémové nároky některých vcelku jednoduchých aplikací jsou stále vyšší, podle mne ne proto, že by to bylo potřeba, ale proto, že si s optimalizací nikdo moc neláme hlavu a spoléhá na to, že to dnešní PC či telefony prostě vyřešej výkonem.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    dřív sis užil spoustu zábavy ještě předtím, než se ti tu hru vůbec povedlo spustit…a ta hra už vlastně byla jako odměna :-D

                                                  • mr.antik  

                                                    nejhorší byla vždycky zvukovka… a když tam ovladače nebyly, tak PC speaker to jistil…

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    pamatuju ty vykulený oči, když jsme domu poprvé přinesli 8bit SoundBlaster (mono)…ty zvuky ve Warcraft 1!

                                                    No a pak jsme přinesli SB16 :-D

                                                    BTW kámoš měl Gravis Ultrasound, tehdy asi nejlepší zvukovku a to bylo ještě o parník někde jinde…jen byla tak obrovská, že se skoro nevlezla do fullsize skříně

                                                  • hekynen  

                                                    A což teprve SB AWE32! Hudba už začala znít jako hudba. :)

                                                    Nedávno jsem ji vyhazoval…

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    to je peklo…taková mrcha…

                                                    a dneska lepší zvuk produkuje zvukovka obsažená v jednom miničipu…

                                                    btw SB32 jsem přeskočil…a SB64 taky…jsem měl až SB128

                                      • Paja  

                                        Ja myslim, ze Google si koupil celej Waze.

                                        • atty  

                                          No samozřejmě, asi za necelou miliardu a půl (v doláčích). Na to, že to byl startup v pár lidech to byl slušněj kšeft :)

                                          Jen by bylo dobré, aby nechal Waze dlouho dále žít svým životem a nesnažil se asimilovat ji do svých produktů (i když online data o provozu už jsou z Waze přebírány googlovskými navigacemi), jak to třeba udělal M$ se Skype (dokurvil, co mohl).

                                          I když má Waze svoje chyby, tak se tomu musí nechat, že komunitní sdílení dopravních situací funguje a pokud podle toho někdo jezdí po republice denně, ušetří určitě hodně času i nervů (v kolonách a zácpách).

                                          Ale o tom tenhle thread není :)

                                          • Paja  

                                            Ja bych to smichal, ovladani, vyber trasy a hlavne alternativ mi pripada lepsi v Google Maps, ve Wazu zase ty dopravni info, zobrazeni rychlosti podle gps a zvukovy upozorneni, kdyz se moc rozjedu ;)

                                            • Motyll  

                                              GM jsou určitě lépe optimalizované. Waze dokáže telefon pěkně rozehřát.

                                              Radary a hlášení nehod přibude v GM časem.

                  • bezdratova.sprcha  

                    V tomto se nase zkusenosti jednoduse zcela rozchazeji. Vem si kolik bazerie navigace zere.

                    • blue.sun  

                      Ale proč? Protože celou dobu svítí displej, který ale zdaleka netvoří tolik tepla, jako procesor. Displej je největší žrout energie, bez ohledu na typ.

                  • krabica  

                    Jeden z největších spotřebičů v mobilu je display, takže když použiješ pouze hlasovou navigaci, tak by se zahřívat neměl… :-)

    • bezdratova.sprcha  

      Co si pamatuju z telefonů s OLED displayem tak skutečně jdou docela dobře číst na přímém slunci, avšak nebylo to ono pro sledování videí atd. Spotřeba u OLED není dána jenom jasem, ale taky tím co se na displayi zrovna ukazuje.

      Měl bys však vzít v potaz, že dlouhodobé vystavování OLED panelů přímému slunci povede k jejich degradaci. Například na OLED televizích lidem zůstávají na obrazovce stíny pokud na televizi svítí přímo slunce z oken.

    • starejBruna  

      myslím že technologie OLED nemá přímý vliv na viditelnost na slunci. Spíš je to svítivost displeje, studenější barvy jsou v tomto případě taky plus. To neznamená ale že ten Xiaomi nebude dobrej.

    • vsudenakole  

      Kup nějakého staršího garmina nadvě tužky a máš klid

      • jondoe  

        Tomu se chci právě vyhnout, proto píšu to jak si ty trasy plánuji přes Mapy.cz

        • kadak  

          Plánuji taky na mapách cz, ale nemám problém s exportem do garmina. Je to jen jedno připojení k PC. Navíc má garmin dobře zpracované jak garminovske mapy, tak osm mapy. Případne mi to daleko elegantnější, než se otravovat s přizpůsobování telefonu, zkrátka použít specializovaný přístroj. Ojeté edge 800 se dá pořídit za 3 litry a je po žížalach. Než nějaké „baťuzky“ v mapách export a jedem podle čáry…

          • atty  

            Komfort plánování trasy a její případný upload do Garmina a samotná navigace – to se opravdu srovnávat nedá. Jelikož Garmin je v tom cca 10 let pozadu (a to i u současných nejvyšších modelů). Umí Garmin Edge 800 třeba hlasovou navigaci do BT sluchátka? Umí bezproblémový routing při sjetí z trasy? Můžeš si u něj vybrat z mnoha navigačních softwarů v „jednom balíku“ a použít libovolné mapy? Umí online dopravní informace či aktuální uzavírky a dopravní omezení? A takhle bych mohl celkem dlouho pokračovat…

            O tom, že čistě navigace na telefonu bude VŽDY lepší, než i na nejlepším cyklopočítači, o tom se moc nemá cenu dohadovat, jelikož je to prostě pravda a nikdo s tím nic neudělá. A to mluvím i o top modelech, jako je například Edge 1030.

            Otázkou je, vyřešit horší ergonomii na telefonu, kvalitní držák či pouzdro, případně napájení.

            Ať si samozřejmě vozí, co komu vyhovuje, ale říct, že Edge 800 je na navigaci daleko lepší, než telefon v kvalitním držáku, je pitomost, která se dá objektivně vyvrátit mnoha argumenty.

            Rozdíl pořizovací ceny třeba Edge 1030 (kde se dá už o plnohodnotné navigaci z bodu do bodu celkem diskutovat) oproti slušnému telefonu, s velkou baterkou a potřebnými dalšími parametry, je řádově mnoho tisíc.

            Co tam máš dál a v čem dalším je Edge 800 tak super?… :)

            • kadak  

              Garmin edge je dělaný na kolo a podle toho narozdil od telefonu vypadá. Plánuji jízdu na nejrůznějších webech včetně (asi nejčastěji) map cz. Výsledný gpx si uploadnu do garmina. Ty tebou super zmiňované „fičury“ jsem nikdy neměl proč použít. Jedu „podle čáry“ bez nějakých hlasových pokynů a routingu naprosto neznámým terénem a to zejména po lese a kozich ztezkach (beztak neroutovatelnych). Když terén neumožní pokračovat po „vyklikane“ trase, garmin ti ukáže přímý směr, abys mohl navázat.

              Takhle funguju většinou na sluzebkach, když okolí neznám. Kolem baráku používám garmin je jako klasický cyklopocitac. Vydrží celý den a na riditkach nezabírá více než tachometr. To co uvádíš ty jako výhody telefonu jsou z mého pohledu naprosto zbytne blbosti. Tak asi tak.

              Jaké tam máš další „objektivní argumenty“?

              • kadak  

                …jo a zapomněl jsem na to nejdůležitější, nemusíš se dupat s powebankama a taštičkama a pouzdrama a gablama a dalšími kravinami.

                :)

              • xtonda  

                Pokud jedeš podle vyklikané trasy, tak to asi stačí, ale když ji naklikanou nemám a a chci jet podle mapy a trasu si přizpůsobovat podle nálady, počasí, času, únavy, tak mapa na aspoň 5" displeji jek nezaplacení.

          • vsudenakole  

            Já teď koupil etrex 25 za 1500kč v podstatě zánovní.Taky plánuji na mapách cz v pc.

            Jediné co mne štve je to že mobilní aplikace mapy cz nemají export gpx,proto nemohu naplánovat trasu v tabletu a přenést přímo do garminu.

            • jaja01  

              To ale udělat můžeš. Jen musíš ty mapy otevřít na webu, v prohlížeči, ne v aplikaci, když pak vybereš export GPX, zvolis otevřít v Connectu.

    • michomin  

      Nejsnazší, naprosto jednoduché a plně funkční řešení je tebou zmiňovaná a hned zamítnutá powerbanka. Já ji používám, mám ji v brašničce na rámu, krátký kablík k telefonu na řidítkách a žádný problém. Cenově řešení za pár stovek.

    • Alojs01  

      Malá powerbanka do kapsy, jednou za 2–3 hodiny stejně stavím v hospodě, tak to na tu půlhoďku připojím a je to v pohodě.

      • Paja  

        Presne tak, telefon mi s automatickym jasem displeje vydrzi cca 5 hodin, takze staci pichnout to na powerbanku v hospode.

    • jaja01  

      Oled na dlouhodobou navigaci nedoporučuji, kvůli vypalování, jezdil jsem tahle v autě se dvěma Samsung, S4 a nějaký Note, oba měly po čase vypálené části statického obrazu. V dnešní době už moc rozdíl mezi viditelnosti na přímém slunci mezi Oled a LCD není, kvůli tomu bych Oled rozhodně nepreferoval.

      • blue.sun  

        Od doby S4 uplynulo hooooodně času. Dnešní OLED se už fakt dávno nevypalují, a to ani ty nejlevnější (Lumia 650 po dvou a půl letech provozu bez následků).

        • jaja01  

          Uplynulo možná dost času, ale oled display se vypaluje pořád nebo je v iPhone X nějaký starý šmejd?

          • atty  

            OLED se sice „vypaluje“, ale u telefonu na cyklonavigaci asi není předpoklad, že by denně fungoval v režimu x hodin s úplně statickým obrazem – zvlášť, jako občasná navigace na kole (i tak se při navigaci obvykle skoro celá plocha displeje různě překresluje – nevím o navigaci, kde by bylo nějaké úplně statické „logo“.

            Že jsou na YT a jinde vidět hodně „vysmažené“ OLED/Amoled je jedna věc, že mám mnoho a mnoho roků hojně používaný Note 3 a displej rozhodně nemá žádný typ vypálení, vysvícení a podobných neduhů – je druhá věc.

            Kontrast a svítivost – to spíše záleží na konkrétním typu displeje a elektronice telefonu.

            Prostě zda Oled nebo IPS bych celkem neřešil – při nastavení auto režimu či maximálního svícení/podvícení v tom moc velký rozdíl nevidím (mám telefonů víc).

            U telefonu na navigaci na kolo je podle mne důležitější řešit a vyřešit:

            • nákup jen telefonu jako navigace/cyklo­počítače (a také s ním tak zacházet a používat) – používat svůj „hlavní“ telefon není z mnoha důvodů ideální (třeba jen z důvodu možnosti vybití a pak si nemůžeš zavolat, když potřebuješ)
            • nekupovat „pádlo“ s 6" displejem – jako navigace bohate stačí a je dobře vidět i telefon do 5"
            • vyřešit kvalitní pouzdro a držák – to je obvyklý argument, že specializovaný cyklopočítač je daleko odolnější (ano, obvykle je, ale telefon se dá vložit do odolného pouzdra – ideálně přímo pro specifický typ či velikost) a umístit na kvalitní držák – pak je odolnost a voděodolnost buď plichta, nebo dokonce ve prospěch telefonu
            • spotřeba – rovněž obvyklý argument – ano, navigace ala Locus, Osmand, Waze… se stále rozsvíceným displejem konzumují i přes 30% baterie za hodinu, mapy.cz o trochu méně, nicméně zase se dá řešit zapnutí displeje jen před odbočkou, hlasová navigace do ucha na sluchátko (klidně BT) a nebo pořešit napájení z powerbanky. Mně teda i ty cca. 4h, co minimálně z telefonu dostanu, vcelku bohatě stačí, komu by nestačily, pak platí ty schémata výše pro úsporu energie či napájení.

            K tomu telefon s ANT+, případně s BT a spojený s čidly je při použití dobrých aplikací vcelku hodně našláplý cyklopočítač, který v tomto režimu (jen sledování čidel ANT+ nebo BT a rozumně rozsvícené obrazovky + záznam GPS dat nežere víc, než 5% baterky za hodinu (dlouhodobě odzkoušeno).

            Jednoznačná výhoda cyklopočítačů je lepší ergonomie ovládání (cyklopočítače mají obvykle tlačítka, nebo kombinaci tlačítek a doteku), rovněž poslední transreflexní displeje u Garminů jsou úsporné a hodně dobře čitelné i bez podsvětlení. Telefon bude vždy vítězit v aktuálnosti map, možnosti výběru z mnoha navigačních a cyklopočítačových aplikací a komfortu při navigaci (když jedu někam, kde to opravdu neznám a chci jet na čas a nemíním zabloudit, používám příposlech navigačních povelů do BT sluchátka – pro mne dost užitečná funkce, která u cyklopočítače pokud vím není u žádného.

            Znovu opakuji – ať si každý vozí na řídítkách co chce, ale telefon obvykle zatracují jako navigaci na kole jen Ti, co nepochopí a nerespektují ty body, které jsem výše popsal = dají si do čínského gumicuku na řídítka 6" pádlo (hlavní telefon) a pak se divý, že jim dojde za hodinu baterka, když ještě potřebují telefonovat, či se v tomto stavu s telefonem někde rozmáznou a telefon rozbijí/dobijí. Nic z toho se stát nemusí, pokud se dodrží pravidla výše.

            Rovněž chápu, že telefonem nebudou nadšeni „závodníci“, kteří chtějí „instatní“ řešení – zacvaknout do držáku od výrobce, zapnout, nastavit, jet, maximálně po cestě překliknout na nějaký údaj z počítače, případně aby se jim někdo nesmál při závodu, že nemají na „garmina“ a používají telefon. Hobbík, turista, komuter – těm může telefon při dodržení nějakých podmínek naprosto vyhovovat.

            • Sgt Pepper  

              tltr

            • bezdratova.sprcha  

              Vem si to zarizeni s OLED displayem co pouzivas tri roky a srovnej ho s uplne novym zarizenim. Pokud ho pouzivas denne tak degradace barev bude zretelna.

            • BB  

              dovolím si upřesnit pár drobností:

              Telefon bude vždy vítězit v aktuálnosti map – tak pokud jde o zařízení od Garmina, tak to neplatí, za předpokladu, že se uživatel věnuje aktualizaci map založených na OSM. Pro Garmina je dostupná celá řada zdrojů, kde jsou mapy aktualizovány průběžně.

              používám příposlech navigačních povelů do BT sluchátka – pro mne dost užitečná funkce, která u cyklopočítače pokud vím není u žádného – tak tady opět mohu upřesnit, že hlasové povely umí Garmin Edge 1030 na sto procent a možná i další modely. Řeží to přes telefon připojený přes BT.

              Jinak velmi pěkné shrnuti pro a proti využívání mobilu jako cyklopočítače.

              • atty  

                OK, já s tím souhlasím a nepopírám, že Garmin Edge 1030 je pro mne jeden z prvních specializovaných kompjutrů/navigací, který bych považoval už za plnohodnotnou navigaci a vcelku bych neměl problém jej používat. Jen jsem nebyl a asi nebudu ochotný akceptovat cenu – zvlášť, pokud mi můj telefon (určený jen k navigaci) vyhovuje, nabídne v podstatě to samé a ještě více, za podstatně přijatelnější cenu (stará Xperia Z3 Compact, koupená za hodně dobrou cenu jako bazarová, nicméně ve stavu nové).

                Tu aktuálnost map jsem myslel ve smyslu, že do kterékoliv aplikace, kterou jako navigační používám, mohu buď stáhnout a používat hodně aktuální mapu (u Osmandu třeba vychází cca. každých 14–20 dní – nědělám si iluze, že jsou tam většinou jen kosmetické změny, ale jsou) a u navigací s online dopravními událostmi (mapy.cz, waze, google.mapy atd.) pak jsou většinou skoro hned vyznačeny i opravdu lokální uzavírky či dopravní problémy.

                O využití Garmina jako BT vysílače pro hlasové povely, které pak jdou z telefonu vím, ale je to trošku řešení, jako drbat se levou za pravým uchem – bez spárovaného a připojeného telefonu to prostě samostatně nejde (což nemusí být na škodu, každej asi někde u sebe mít telefon bude), nicméně není to samostatná funkcionalita přístroje.

                Můj celkový výstup je takový, že pokud chce někdo (pro mé potřeby plnohodnotnou) navigaci u cyklopočítače, musí na to vydat celkem hodně peněz, protože ty přístroje, co umí vše, co bych očekával a potřeboval stojí už opravdu ±10k a výše, zatímco s telefonem a kvalitním držákem/pouzdrem to lze vyřešit za podstatně méně a rovněž vcelku elegantně.

                Obě řešení mají své kompromisy, vycházející z koncepce buď specialiovaného cyklopočítače/na­vigace nebo mobilu.

                Jen jsem chtěl prostě vysvětlit, že zatracovat mobilní telefon jako navigaci je při dodržení některých nutných podmínek nefér.

                Ale jak opakuji – chápu lidi, kterým to vyhovovat nebude a najdou se proto objektivní důvody, které mne zrovna třeba nevadí – jiným mohou.

                Jako cyklopočítač je telefon třeba s IiBike aplikací hodně dobrý, nebál bych se říct, že lepší to být nemůže, protože se v této aplikaci dá nastavit kompletní kustomizace úplně všeho – od vzhledu displeje, barev, počtů zobrazovaných údajů a jejich barev či barevného zvýraznění při určitých hodnotách, v podstatě neomezeně obrazovek s údaji, podporuje ANT+ i BT čidla, včetně věcí jako měřiče výkonu, Varia světla, radary, displeje i Di2 a Etap řazení. Tam si dovolím tvrdit, že ani 1030 nemáš možnost nastavit tak, jako při troše práce s nastavením u IpBike – mám přesně tolik obrazovek, počet, barvu i velikost okýnek, kolik chci a jak mi to přesně vyhovuje, mohu si v podstatě libovolně nastavit upozornění (graficky či jakýmkoli zvukem) skoro na cokoliv a všechno se to samozřejmě loguje do statistiky, takže když se mi bude chtít, budu si moct třeba celý večer studovat jen to, jak jsem s Di2 řadil, při jakém výkonu, stoupání či klesání, kolik procent jízdy jsem jel na jaký převody atd.

                • BB  

                  To si snad ani nezasloužím tak rozsáhlou odpověď :-) Já ty aplikace na telefonu moc neznám, pouze jeden měsíc jsem používal Locus jako cyklokomputer a byl jsem z toho rozpačitý. Možná jsem si vybral blbou apku, možná, že jsem se to nenaučil ovládat, ale oproti specializovanému cyklokomputeru mě v podstatě vadily pouze dvě věci. Jednak takové trochu nervozní udržování trasy čelem. A jednak ergonomie tlačítek. Pokud tohle nevadí a někdo vyřeší věci, které zmiňuješ, tak telefon může být skvělé řešení. Jo a ještě je tu další omezení. Neseženeš apku, která bude ovládat Garmin radar.

                  • atty  

                    Locus jsem zkoušel, ale taky mi nevyhovuje (je pro mne nějak silně nepřehlednej s divným rozhraním), ale někdo na něj nedá dopustit. Já používám Osmand (super) a většinou mapy.cz a pokud jedu po silnicích, tak v pražské dopravě klidně Waze (mám tam datovou kartu, takže to funguje OK).

                    Ohledně trasy „čelem“ při malé rychlosti – třeba právě Osmand má možnost použití různých „filtrů“, aby se trasa na displeji „natáčela“ ideálně a může využívat kompas, takže nehrozí to „točení na místě“ při zastavení, jako u navigací před pár lety. Tlačítka jsou jasná, tam Garmin vede, stejně jako transreflexní displej.

                    Ovládání a hlášení Garmin Varia radaru je třeba právě ve zmiňovaném IpBike implementováno už hodně dlouho, paradoxně tam bylo dříve, než se Garmin uráčil to firmwarovým updatem zprovoznit do některých starších Edge počítačů a hodinek :)

                    • BB  

                      Tak ta implementace Varia radaru od Garminu mě docela zajímá, protože na stránkách Garmina jsem se dočetl, že komunikační protokol je uzavřený, a právě na to si uživatelé stěžovali. Tak jsem jim chtěl poradit a kouknul jsem na IpBike ant+ kompatibilní zařízení a Varia radar tam nenašel.

                      www.thisisant.com/…tory/ipbike/

                      Tak pokud bys náhodou měl odkaz, tak ho rád předám na Garmin fórum, dík

        • jaja01  

          Na těch obrázcích žádné vypálení není? https://www.letemsvetemapplem.eu/…laxy-note-8/

          • MatS  

            Tak ono staci zajit do Datartu nebo jine prodejny se Samsungy a vypalene jsou az hruza. A to tam bezi vetsinou video demo rezim. Ale zas je pravda ze to tam bezi cely den nekolik mesicu v kuse. Ja mam Samoled uz dva roky a obcas s nim i naviguji a vypaleny neni. Ale na navigaci mam ted mobil s kvalitnim IPSkem :)

    • Nick111  

      Bacha na vypálení u OLEDU (s7 Edge) a po cca 1,5 roce mi vypálilo uprostřed obrazovky (Pause button) z youtube. Je to sice mírné, ale na bílým pozadí je to docela vidět. Reklamace mi nebyla uznána, ani to neposílali na samsung. Jejich „technik“ to prostě neviděl i když jsem mu to popisoval kde přesně to jde vidět…

      • MatS  

        Nemas tolik cucet na YT :)

        • jaja01  

          Nevidím rozdíl mezi YT a navigací, snad jen že okno navigace má výraznější statické prvky, takže toho bude vypáleno víc.

        • Nick111  

          Trošku mě to mrzí, když dáš 15 000,– za mobil a potom ti to nechtějí ani vyreklamovat :/ Ale co jsem četl na fórech tak skoro všem to vyreklamovali bez problému. Tak asi jen smůla že jsem to kupoval z „neznámeho“ (asi 300 recenzí). Tam jsem čekal prostě měsíc než mi odpověděli.

          • MatS  

            Samozřejmě jsem to myslel s humorem.

            Jestli si kupoval Samsunga u prodejce, který ti prodal telefon určený do CZ distribuce, tak se můžeš obrátit na autorizovaný servis, nejen na prodejce.

            https://www.samsung.com/…vice-center/

            Pokud si kupoval tzv. šedivku (EU distribuce), tam to lze řešit pouze u prodejce a to jsou většinou jen překupníci. Takže ti závadu na 99% neuznají a máš smůlu.

            U koho jsi kupoval ten S7?

            • Nick111  

              Právě že EU distribuce no. Říkal jsem si že skoro žádný rozdíl tam není, akorát mi to ušetří peníze a ono nic. :/

              Digipartner tam jsem to kupoval, akorát když se na to tak dívám tak to ani těch 300 recenzí nemá. Holt moje chyba, alespoň vím že teď už jen CZ distribuce :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse