• TicTac135

    Určitě už se to tady probíralo, ale já jsem odpověď nenašel – buď je téma staré nebo mimo.

    Takže prosím konstruktivní rady odborníků;-)

    Potřebuju zařízení (cyklocomputer/na­vigaci), která mě zvládne spolehlivě a srozumitelně navigovat po předem nadefinované trase uložené ve formátu GPX.

    Mám starý Garmin Oregon na tužkové baterky a rád bych ho nahradil něčím víc určeným na kolo než na turistiku.

    Jaké nejnižší možné zařízení toto dokáže? Vím, že to umí Garmin Edge za desítku, ale já bych se chtěl vejít do dvou tisíc.

    Takže prosím o tipy na konkrétní přístroj (klidně bazarový, starší řadu, cokoliv co splní účel).

    Asi se bavíme o zařízeních Garmin, Bryton, Polar, Mio…

    Ještě doplním, že z mobilu navigaci umím, držák na řidítka mám, ale mobil se mi v režimu navigace na sluníčku hřeje, vybije se za krátkou chvíli a potřebuju ho nabitý i po dojezdu, takže tuto možnost jako řešení můžeme vyloučit.

    0 0
    • Alojs01  

      Tak to si za litr kup powerbanku a jezdi s telefonem…

      Popřípadě v bazaru nějakou 520, ale ani ty na tom nebyly s výdrží baterky při navigování nějak dobře.

      0 0
    • ZdenekM  

      Přešel jsem z Oregonu na Edge 1030 plus a občas přemýšlím, že si zase dám na představec ten starý Oregon. Mnohem lépe se mi na něm naviguje, ale je hodně pomalý a tužkovky v něm mají malou výdrž.

      0 0
      • TicTac135  

        Děkuji za reakci, takže Oregon nakonec není tak špatný? Nemám žádnou zkušenost s jiným zařízením, tak proto se ptám, abych nekoupil zbytečnost…

        0 0
        • ZdenekM  

          Kup si na Oregon držák, namontuj na představec a vyzkoušej. Výhoda Oregonu je, že si můžeš nahrát více tras v GPX a jasně je na obrazovce uvidíš v různých nastavených barvách. Na 1030 plus mám občas problém vidět i jen tu jednu trasu kterou právě jedu, další trasy si sice můžu zobrazit, ale jsou téměř neviditelné.

          0 0
          • TicTac135  

            Ja na Oregon držák mám a používám ho, ale jak jsem psal v zadání chtěl bych něco více cyklo než je Oregon.

            0 0
    • jirkous3  

      Pokud chceš levné řešení tak doma vyhrabej starý mobil s menším displejem. Nainstaluj offline Locus, telefon přepni do Letadla a on vydrží v klidu celý den. Vyzkoušeno i na Androidu 4.2.

      0 0
      • ladys  

        Kupodivu má locus free mapy detailnější než topo garmin… Umí posílat i navigacni údaje do hodinek,musí se nainstalovat apk přes conect

        Ale pokud jsem tam dal trasu v GPX tak mi neroutovala.Body sse pprostě rovné spojili.

        Chyba může být u mne..

        0 0
        • jirkous3  

          Jak to myslíš? Do Locusu načteš gpx buď s vloženými navigačními pokyny nebo bez nich. Pak dáš Navigovat po trase. Když tam ty body jsou, tak naviguje podle nich. Pokud ne, doplní si vlastní na místa odbočení. Už ale nebere v potaz hlášení třeba v případě kdy pokračuješ třeba rovně z hlavní na polňacku. To samé dělá ale i Edge 130.

          0 0
          • Puamik  

            Locus mně funguje tak, že načtu trasu vytvořenou v mapy.cz a poté Locus naviguje jen a jen po této trase. Nikam z ní neuhne, nic nepřepočítává, netvoří jinou objízdnou trasu. Pokud ze zvolené trasy uhnu, tak mně Locu hlásí, že trasa je 100 metrů na pěti hodinách.....

            0 0
            • babkanakole  

              Když dáš navigaci na bod, tak ti funguje? Pak by to bylo jen v nastavení.

              Navíc v Locusu je rozdíl mezi mapou a navigačními daty. Jestli máš jen jedno z toho, je kapku problém.

              Pokud vím, je stále ještě nutné mít nahraný BRouter s daty a navigaci vést přes něj, nebo online.

              Menion dělal na změnách, ale já už roky jedu tímhle způsobem bez problémů, takže netuším, jestli už to není jinak.

              0 0
              • jirkous3  

                Jestli jsem to pochopil, tak jemu nejde o navigaci v Locusu, ale špatně naimportované GPX. Nezobrazuje se mu samotná trasa, ale jen body pospojované přímými linkami. To bude spíš špatně vytvořeným GPX, který neobsahuje data o trase, ale jen o průjezdních bodech. Při navigaci po importované trase podle mě Locus Brouter nepoužívá. Prostě detekuje na linii trasy místa odbočení a tam přidá hlášení. Podobně to funguje i u Garmin Edge 130.

                0 0
            • xtonda  

              Můžeš napsat trochu víc jak to používáš? Já sem zkoušel jak režim Navigation tak i Guidance. Navigation je klasicky plánovač tras a snaží se naplánovat trasu podle GPX stopy, ale když mapa v Locusu nezná v tom místě cesty, tak to natáhne jinudy, což nechci. Guidance zase furt pípá v každém oblouku i když není odbočení. Ani jedno mi moc nevyhovovalo, a nakonec jezdím jen podle čáry na mapě a musím sledovat displej.

              0 0
              • jirkous3  

                Je to jednoduché. Mapy.cz nebo třeba plánovač Brouter, export GPX. Načíst do Locusu. Pak kliknout na štítek zobrazené trasy a dát Navigovat po trase.

                V nastavení Locusu musíš mít správně nastaven převod na hlasové pokyny, rozsvěcování displeje a počet příkazů. Vše to je v Nastavení. Osobně se mi na kole ale víc osvědčily ne hlasové pokyny, ale z Locus store stažený „hlas“ Morse. Pak to místo žvatlání pípá různé počty znaky z morseovky. Je to mnohem slyšitelnější.

                0 0
                • xtonda  

                  Takhle nějak sem to dělal, asi to ještě zkusím. Teď sem zkusmo vytvořil trasu v mapy.cz po cestě, která v OSM mapě co mám v Locusu zcela chybí, vyexportoval, nahrál do Locusu a dal po ní navigovat a vypadá to, že se Locus té stopy drží, i když tu cestu nezná, nevím proč sem měl za to, že Navigace spočítá trasu podél nahrané stopy tak, že se drží známých cest a tedy že pokud cestu kudy stopa vede nezná, tak se od ní odchýlí.

                  0 0
                  • jirkous3  

                    Možná by to tak bylo, kdybys zapnul automatický přepočet při sjeti z trasy. To ona by si pak asi vytvořila na zbytek vlastní trasu. Ale nevím to jistě. Podle mě Locus totiž při navigaci po trase vůbec neroutuje. Prostě se jen snaží rozpoznat zatáčky. Má to i nevýhodu. Když jedeš po hlavní a ta odbočuje, ale ty máš pokračovat rovně po vedlejší, tak Locus nebude nejspíš hlasit nic. Ale to je stejné i Edge 130

                    0 0
              • Puamik  

                Menu, správce tras, vyberu trasu, dole v liště je kosočtverec se šipkou do prava, pak zvolím navigace. Mobil nevozím na řidítkách, ale mám jej v kapse dresu a navigování mám přes sluchátka. Sluchátka mám natažená spodem pod dresem, mám je v jednom uchu a poslouchám povely. Fungovalo mně to i tak, že navigační hlas zněl zaráz ze sluchátek, tak i z reproduktoru mobilu. Potom jsem mohl sluchátko vytáhnout z ucha a poslouchat navigování z reproduktoru. Hlavně při jízde do kopce, kdy není takový ruch od větru.

                0 0
          • ladys  

            Soubor Jsem netvořil, stáhnul jsem již hotový soubor.

            Očekával jsem, že se trasa natáhne na cesty.

            Zkusím to prohnat přes Brouter.

            Dík za super tip, vypadá to super.

            Mapy jsou podrobnější než mapy.c a topo Garmin.

            Jsem zvědavej, když to naplánuji po trase co nejsou v topomapě kam nás Garmin zavede :D

            0 0
            • jirkous3  

              Mohl to být gpx, který neobsahuje trasu, ale jen trasové body. Přetáhni ho myši do obrazovky mapy.cz a uvidíš.

              0 0
              • ladys  

                Mapy.cz jsou na to málo podrobné.

                Brouter to chroupe a routuje to na cesty. Ale ani tyhle mapy to úplně nedají ve smyslu podrobnosti.

                Přepočítává to už 10minut :D

                0 0
                • jirkous3  

                  To musí být hodně divný gpx. Já když do mapy.cz přetáhnu podrobný soubor pro kolo na 600 km, zobrazí ho hned.

                  0 0
                  • ladys  

                    Na mapách to také jen propojí body

                    Zobrazí se to hned ,ale na ho..

                    0 0
                    • jirkous3  

                      Tak to je jasné, v gpx není trasa, ale jen body. Brouter není mapa, ale router, takže se podle zadaného profilu z toho pokouší vytvořit nový soubor doplněny i o trasu. Myslím, že by nějak mělo jít i v Locusu. Načíst gpx jako body, ne jako trasu. No a z těch zobrazených bodů pak naklikat novou trasu v planovači.

                      0 0
                      • ladys  

                        Asi by to melo jít, ale nastavení a orientace v Locusu je pro mne –20let zpět

                        0 0
                        • jirkous3  

                          Verze 4× už je na tom mnohem lépe, má úplně nové rozhraní. Ovšem díky obrovskému množství funkcí to mapy.cz nikdy nebudou. To je bohužel daň za flexibilitu.

                          0 0
        • Auditor  

          Mapy na zaklade OSM muzes mit i v Garminu. Osobne uz hodne dlouho Garmin mapy nepouzivam, jen ty zalozeny na osm.

          0 0
      • Oťas74  

        Přesně takhle jsem to udělal, v ledvině malá powerbanka a jsem spokojen. Ale jsem z těch kterým nevadí mít připlou ledvinu nebo malej batůžek. Funguji na Locus map Pro. Jen laboruji s držákem, furt zkouším nějakej novej. s nima nejsem moc spokojen.

        0 0
      • TicTac135  

        Díky za postřeh, varianta to je – když bych nesehnal nic jiného, udělám to asi takto.

        0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Možná by to splnil TEASI Core. Ovšem je to za tu cenu, že to nějak spolupracuje s telefonem. Víc nevím.

      0 0
    • para242  

      Mrkni na Sigmu rox 11, ale je to jen point-to-point navigace. Ale je levna a vydrzi nabita veky.

      0 0
      • xtonda  

        Lebná? Vždyť to stojí pětilitr a on to chce za dva.

        0 0
        • para242  

          A jo, limit jsem přehlédl. Bez snimacu je Sigma za 4400, za 5litr i s kadenci, tepakem a rychlosti. Tak nic.

          0 0
    • xtonda  

      Za dva tisíce mapová navigace na kolo nereálné a problém asi i za dvojnásobek.

      Na Aliexpressu sem viděl iGPSport igs618 kolem 120 USD, tváří se to, že to má navigaci. Pokud ti to nechytí celníci, tak by to vyšlo na 2500 Kč.

      Já sem loni koupil za dva tisíce extra mobil jenom na to.

      0 0
      • TicTac135  

        Nejsem expert, ale myslím, že nehledám mapovou navigaci. Nechci, aby to vedlo po mapě, ale aby to prerikavalo nahrany GPX soubor. Jde ji jen o pokyny, doleva – doprava – rovne. A to si myslim, že splní i levnější mašinky.

        0 0
    • Tengu  

      Co třeba sigma id.free. Dávají k tomu i držák na řidítka. Cena pod 3000. Ale co se výdrže týká, tak asi nebude patřit k rekordmanům.

      0 0
      • xtonda  

        To má jen navigaci po stopě bez mapy jako Edge 130, Bryton 420. Jako dá se podle toho jet, zkoušel sem to a je to použitelnější než sem čekal, ale je otázka jestli to je za tři litry „upgrade“ Oregona, který si představuje.

        0 0
    • madcat  

      Furt si říkám „mám ti to doporučit, nemám ti to doporučit…“. Ale tak třeba jo, aspoň na to někde mrkni, přečti si recenzi (na bikeandride kdysi byla), možná na youtube bude nějaký video jak se s tím zachází. Je to takový trochu „svojský“ po stránce ovládání, mapy se v tom už několik let neaktualizujou, protože Seznam ukončil podporu Smartmaps a věnuje se jenom svým mapám, ale používat se to dá a já s tím jezdím rád už několik let. Je pravda teda, že na navigování po předem vytvořené trase to nepouživám, teda jo, ale jenom do té míry, že si naimportuju GPX a pak sleduju jestli jedu po trase, nebo jsem někde uhnul. Pokyny ani varování, že jsem sjel z trasy mi to žádný nedává, ale já je ani nepotřebuju, takhle mi to naprosto stačí, hlavním účelem je u mě záznam trasy…

      Edit: taky by se daly možná doporučit nějaký starší použitý verze Teasi, typy přesný nevím, nemám to našprtaný. Ale taky to nebyly špatný strojky, pouze mně na tom vadily ty „nepěkný“ vektorový mapy, na druhou stranu to zas umělo turn by turn navigaci i s pokynama z obyčejnýho GPX staženýho někde z netu. Takže třeba by taky stálo za to po něčem podívat.

      Novej stroj do 2000 si myslím, že je nereálnej.

      0 0
      • TicTac135  

        Netrvám na novém stroji, spis naopak, koukam po bazaru a tady jsem chtěl načerpat tipy po čem přesně koukat, abych nekoupil nějakou blbost.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Tak tomu říkám chtít hodně muziky za málo peněz. Navigaci do 2000,– s velkou výdrží a vším komfortem dražších přístrojů ..

      0 0
      • Jezevec70  

        Před pěti lety jsem koupil použitého Oregona 300 za 1500. Funguje do dnes. :-) Výdrž sady kvalitních dobíjecích baterií nejméně celý den, spíš víc.

        0 0
    • patrac00  

      Po vyskušani všetkych lacných riešení aj tak skočíš pri nejakom Garmine…

      0 0
      • TicTac135  

        Taky to tak vidim;-). Ale u jakého Garmina začít? Edge 25, Edge 500? Edge 120? Edge 666? Jde mi to, který nejnižší/nejlev­nější ukazovat doleva/doprava/rov­ně…?

        0 0
        • madcat  

          Nezbude ti než sednout k youtubu a čučet na videa jak co funguje :)

          0 0
          • TicTac135  

            To už dělám, ale je toho hrozně moc typů a kvalita recenzí většinou mizerná.

            0 0
        • jirkous3  

          Podle linky u Edge 130 se jezdit dá, ale bez mobilu v záloze to nejde. Stačí složitější křižovatka a nedáš to. Třeba když se silnice dělí do vidlice, tak nepoznáš, kterou cestou jet. Přesto ale jinak OK. Ovšem výdrž tak 8 hodin.

          0 0
        • patrac00  

          Mam Edge Explore – taky rozumny kompromis cena/vykon

          0 0
    • jIrI___  

      Dva roky zpět jsem řešil něco podobného. Vzhledem k tragickým mapovým podkladům specializovaných navigací a jejich ceně jsem koupil za nějakých 1700 Kč odolný telefon s velkou baterií, kam jsem nainstaloval pouze mapy.cz a slouží mi jako navigace. Ať už v létě na kole, tak v zimě na sněžnice apod. Na kole vydrží navigovat 8–10 h se stále zapnutým displejem. Ta výdrž pro někoho může být omezující, ale na moje vyjížďky stačí až nad hlavu. Toto jsi asi nechtěl slyšet, ale opravdu jsem nenašel navigaci, jejíž mapové podklady by aspoň vzdáleně mohly konkurovat mapám od mapy.cz.

      0 0
      • jirkous3  

        Taky to tak mám podobně, jen místo mapy.cz používám Locus. Pak jsem si ale kvůli radaru koupil Edge 130 a jezdím spíš podle něj. Displej je totiž krásně kontrastní i na slunci, a ta linka bez mapy je většinou i rychlejší na orientaci. Jen ve složitějších situacích musím mrknout na mobil.

        0 0
      • TicTac135  

        Nechtěl, ale i chtěl. Vlastně to tady celé takto dopadlo a mi to nevadí. Bude to asi nejlepší řešení. Díky. T.

        0 0
        • TicTac135  

          Tak jsem se zase o moc neposunul – zkusil jsem navrhované řešení – vyhrabal doma starý mobil, nabil ho a chtěl nainstalovat mapy, ale ouha – má Android 2.2. a to je asi Game Over – obchod Play nejde, webový prohlížeč nejede…

          0 0
          • xtonda  

            To už je moc retro, mapy.cz i Locus chtějí aspoň Android 5.

            0 0
            • jirkous3  

              Dá se stáhnout i starší

              Locus, ale i ten potřebuje min. A 4.0

              0 0
              • xtonda  

                Díval sem se na aktuální verze. Locus archivní verze nabízí a pokud se od té doby nezměnil formát map, tak by to mohlo chodit, ale telefon s Androidem 2.2. bude něco hodně starého, slabého a baterkou v kdoví jakém stavu, ale na vyzkoušení jestli tenhle způsob navigace bude vyhovovat asi dobrý.

                Ovšem u mapy.cz i kdyby se někde sehnalo staré apk, tak se nejspíš jejich server s tím nebude bavit a nepůjdou stáhnout mapy.

                0 0
          • jirkous3  

            Tak nakonec asi půjde stáhnout i pro takového veterána https://docs.locusmap.eu/doku.php?…

            0 0
    • HadVoe  

      Ahoj,

      na jednom kole používám Teasi Core (je treba v lidlu za 1500). navigace běží z telefonu v batohu břes BT. iphone xr mi tak vydrží asi12 hodin. Kupodivu se mi teasi mapové podklady hodně líbí – dokážou tě navést při volbě MTB cestičkama, který bys nečekal – díky ní nejezdím v zahraničí po hlavních, ale sám po lesních cestách, co bych nikdy neměl šanci objevit.. používám to hlavně na zadání cíle a nechávám teasi plánovat. při uploadu gpx jsem je take nelogicke chovani, když se chci připojit v půlce trasy (druhý den) – tahne mě to nejdříve na začátek atp.. neměl jsem na to nervy. na LCD vidíš pak šipky, piktorgramy a za jak dlouho máš kam odbočit. nevidíš přímo zmenšeninu mapy.. ale nějak mi to neva..

      samotná baterka v teasi vydrží hodně dlouho – asi týden ježdění s telefonem, jinak přes měsíc. umí to i kadenci a normální tacho bez telefonu. Originální držák je hnusnej, ale vrtačkou a stahovákama jsem ho dal přímo na představec a krásně drží a nevyčuhuje. co je trochu nepříjemné, je občasné automatické nepárování s telefonem. tzn. odebrat/přidat BT. otravné. za ty prachy je to pěkný kus.

      0 0
    • LibasRicany  

      ja používám dlouhodobě v mobilu navigaci OSMand+, a mám i srovnání s jinými. Nic lepšího v poměru cema/výkon neni. Chce se to s tim trochu seznamit, ale ty možnosti a funkjce jsou neuvěřitelně!!! Např. je obrazovka zhasnuty, ale reaguje na senzor priblizen6, tj. mávnutím ruky vidim kde jsem a zda mám odbočit, sama se pak hned zase vypne. Nebo v režimu aktivni navigace se pred odbočkou automaticky rozsvítí a zase vypne aj. Ukazuje povrch a kvalitu tras,, výškový profil, vrstevnice, vektorové a volitelné rastrove (prkryvne) mapy vč. MTB CZ aj. Používám ji ba XC, skislpi a VHT. Je to špička! 1 den vc. zapnutého mobilu při rozumném používání zvládne v pohodě. Mám ji ba Galaxy S7, bazerie 3000 Ah. Pro jistotu vozim power pack 2.000 Ah, ale potřebuji jen zridka.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.