• folox

    zdravím chci se zeptat jaké máte skušenosti s ''V,, brzdama a s kotoučovíma brzdama. a které se vám zdají lepší. a které by ste mi doporučili ''V,, brzdy protože mam XT kotoučovky a nejsem spokojen

    0 0
    • mates555  

      tak tuhle otázku bych čekal tak 5 let zpátky…

      s čím konkrétně nejseš spokojenej???

      0 0
    • roud  

      a nechceš napsat proč nejseš spokojen ? vozim XTR kotoučovky a jentak bych neměnil…

      0 0
    • Smazaný účet  

      Pro pohodlnou, bezstarostnou, za každého počasí bezpečnou jízdudávám všech deset na hydry kotouče.

       

      Zkus popsat v čem tkví Tvá neposkojenost s kotoučovkama a co by sis od véček sliboval.

      0 0
      • folox  

        jak už jsem psal tak se mi zadní čelist svírá a nevím jak to pořád vyřešit už jsem stím byl a ji na servisu a pořád se svírají a desky drhnou o kotouč

         
        0 0
        • vset  

          Mas je asi spatne nastavene idealni je abys pri serizovami sedel na kole i pak kdyz je kolo nezatizene muzou lehce drhnout coz se zmeni po zatizeni postupu jak je seridit je tu na foru popsano dost.

          Jinak souhlasim V na HS dnes uz ne

          0 0
        • scret  

          celisti jsou u vecek…

           
          0 0
        • slavekRM  

          Vyzkoušej jiný servis, řešitelné to určitě je…

          0 0
        • marapara  

          Tak bych asi zkusil reklamovat. Jinak zkus jiné brzdy, třeba Avidy Juicy. Mají ostřejší nástup, než shimana, pokud ti jde o tohle.

          0 0
    • scret  

      narozdil mozna od par kolegu tady, mam zkusenost s kvalitnima veckama hlavne s dobryma spalkama a kotoucema jak mechan., tak i hydrama…

      bohuzel musim rict ze nektery hydrauliky se 160 kotoucema nedosahuji ucinku mych XT vecek.. u lepsi vetsiny je ale rozdil podle me docela maly…

      co se tyka udrzby, nemam s veckama vubec zadnej problem, naopak je to lepsi v tom ze za jizdy neskrtaj kotouce, coz je kolikrat u kotoucu o nervy…

      kazdopadne kdyz srovnam ted svoje Hayes Stroker Traily se 180/180 kotoucema, tak rozdil tam je o dost vetsi… zas ted teprv poznavam co to je, kdyz se zahreje brzda a pak prestava brzdit, to se u vecek nestane:)

       

      uff, takze abych se dostal k puvodni otazce: ja bych dneska uz volil jenom kotouce (moznost volby velikosti kotouce – lepsi chlazeni a brzdny vykon) nebo pokud vazis do 80kilo s klidnym srdcem vecka (XT, XTR) a treba keramicky rafky…

      0 0
      • Nimrod  

        véčka jsou limitovaný akorát mokrem/sněhem na ráfku ( a vycentrovanym ráfkem… ale tak to neberu v úvahu, nejsme přeci prasata :-) ). jinak ubrzdí to samý, co kotouče… nevidím problém i nad osmdesát kilo

        0 0
        • JakeF  

          Ještě nedávno bych se pod to podepsal ještě tak před měsícem. Neviděl jsem důvod svoje nový véčka Deore XT za nic měnit. Pak se po pár stech kilometrech na Šumavě v bahně a dešti vydřely bowdeny, do špalků se obtiskla rýha CrossRidů, pak jsem dostal možnost chvíli vyzkoušet Deore XT kotouče a stačilo velmi málo a o příštích brzdách bylo rozhodnuto. Pokud bude dost peněz z brigády, tak už na podzim bude ze zarytýho véčkaře uživatel Elixirů :-D.

          0 0
          • kubad  

            No jen si oveř jak se v blátě a dešti chovají kotouče abys nebyl sklamaný

            0 0
            • krtex  

              jj, dnes jsem docela koukal na ani ne „polobrzdící“ kotouče ve vydatném dešti :-/ .. se mi teda ještě nestalo

              0 0
          • Nimrod  

            máš, pravdu bowdeny to chce pořádný… ale pak, s dobrýma špalkama, fakt nebývá zas až takový problém

            a kubad má pravdu… jak se ti dostane vlhko na kotouče, tak je to to samý, co s véčkama, jenom u kotouče to moc nečekáš :-) …ale je fakt, že se to nebývá často a fakt to chce jezdit delší dobu v dešti

            0 0
            • drtyc  

              tak mi v-cka taky blbe brzdi pokud zapomenu postelovat dotahnout pritlak a uz jsou trosku vic ojety, za sucha v pohode, ale v mokru abych je domackaval az na doraz a jeste i pres to vsechno zacnou brzdit az po pul otacce…

              0 0
              • kubad  

                když s kotoučema proletíš brodem, tak taky hned nebrzdí naplno :-)

                0 0
                • Evilcleaner  

                  no ale rychle začnou, navíc v mnohem méně případech se ti dostane bordel na kotouč. i když zrovna včera na závodech jsem tento případ zažil:-D ale kdo brzdí nevyhrává… jinak hodně to ovlivnují ještě desky, sintrované jsou mnohem méně náchylne na vodu a brodel.

                  0 0
                  • kubad  

                    jasné, kotouče sou výhodnější, jen upozorňuji že mají taky své mouchy :-) a v mokru a bahně můžou být stejné problémy jak s Včkama

                    0 0
                    • Nimrod  

                      přesně tak jsem to myslel :-) ..o výhodách kotoučů tu nepolemizujeme, všichni je známe, jenom až moc lidí zatracují véčka a nechápu proč, když se s nima dá jezdit bezmála srovnatelně ( a za většiny podmínek srovnatelně ), jak s kotoučema

                      0 0
                      • tassajara  

                        To si vystihol :o)

                        0 0
                        • drtyc  

                          proc ten smajlik? snad uz chybi jen vic nazoru a uzivatelu hydraulickych vcek…

                          0 0
                          • tassajara  

                            smajlik je tam od radosti, a myslim ze nazory kotucistov nechybaju ;)

                            0 0
                          • Nimrod  

                            hydraulický véčka… o těch bych taky mohl něco napsat :-) ..ale ty mi ani nestojí za to o nich psát..

                            0 0
                • marapara  

                  No když s kotoučema proletím brodem, tak brzdí ještě víc než předtím, než oschnou :).

                  0 0
                  • Omen  

                    taky nepocituji že by mi brzdili nějak méně. a ještě jedna věc síla kterou musíš vyvíjet na páku brzdy je opravu dost rozdíl ve sjezdu bych na véčkách jedním prstem asi moc neubrzdil. Na hydrách brzdím jedním v jakémkoli sjezdu a rychlosti. Co se týče bahna myslím že kotouče jsou lepší. Mám kolo i s véčkama.

                    0 0
                    • marapara  

                      Jo, do bláta jsou lepší kotouče, ale nesmí pršet. Jak se jede v dešti, tak jdou destičky do ha*zlu celkem rychle. V blátě po dešti není ale problém. Jel jsem párkrát maraton, kdy v noci z pátku na sobotu hodně zapršelo, tak potom bylo moc blata, ale s kotoučema jsem neměl problém a desky nedostaly nijak moc zabrat. A taky jsem jel jeden maraton v dešti – 50 km a destičky šly do háje samy i bez brzdění. Zadní úplně, přední ze 3/4 pryč.

                      Jinak co se týče brzdění jedním prstem, souhlasím.

                      0 0
                      • Nimrod  

                        „Jinak co se týče brzdění jedním prstem, souhlasím.“

                        já ne… a asi nikdo, kdo vyzkoušel slušný véčka

                        0 0
                        • Hornet  

                          Nesuhlasim, vyskusal som a ta sila je dost rozdielna :-) myslim ze xtr su dost slusne v-cka, pri nejakom kratkom brzdenie ani nie , ale hlavne dlhsie zjazdy.

                          0 0
                          • Nimrod  

                            nevím, xtr jsem pod rukou neměl… ale na svoje avidy nedám dopustit, mačkaj se stejně zlehka, jak všechny hydry, co jsem měl možnost vyzkoušet a ještě k tomu brzdí líp, než většina z nich :-). kámošovo cane creeky by šly taky hodně zlehka, kdyby měl místo obyč bowdenu nokon

                            0 0
                            • Hornet  

                              Pokial ti vyhovuju, tak je to ok :-) nikto ta nemoze nutit vymenit, to co povazujes za spolahlive a vyhovujuce

                              0 0
                            • JakeF  

                              Přesně tohle jsem o novejch XTčkách taky řikal. Ale vyzkoušení kotoučů mě vyvedlo z omylu. I když jsem měl ty XTčka úplně nový, tak chtěly víc síly, než XT kotouče. Pak jsem po pár tejdnech vydřel bowdeny a investice do kotoučů mi už nepřišla ani zdaleka tak nesmyslná, jako předtim…

                              0 0
                              • Nimrod  

                                jezdil jsem z kotoučů shimana 525, 755, magury gustav, formulu evoluzione a hope mono 6-ti …tyhle brzdy jsem vlastnil a poznal je víc než dobře… srovnání tudíž mám

                                0 0
                                • ememem  

                                  ako nic v zlom ale ak podla teba teba gustav a vecka su zrovnatelne tak bude asi chyba niekde inde.

                                  0 0
                                  • Nimrod  

                                    to zas ne, gustavy jsou jediný brzdy, který nemaj konkurenci. dokonalej maximální výkon, dávkovatelnost dostatečná ( nejlepší měla houpka ), příjemně krátkej chod páky a nedaly se uvařit… bohůžel ta spolehlivost byla věc, který jsem se bál… ale zakladateli vlákna asi nešlo o sjezdový brzdy, že jo :-) …takže pokud gustavy nebudeš brát v potaz, tak si stojim za tim, že véčka se vyrovnaj kotoučům za suchých podmínek

                                    0 0
                                    • Omen  

                                      nebudu ti to vyvracet ale jet 2 km dlouhej sjezd na v nebo na kotoučích a měl bych na výběr vždy jedině hydry. na jednom dvou zabrždění se to moc nepozná ale na 120 km v terénu je to znát slušně. Z Véček máš daleko víc namožené ruce . To je moje zkušenost

                                       
                                      0 0
                        • tomaschek  

                          Taky nesouhlasím. Trvalo mi 3 sezony, než jsem pochopil, jak nastavit brzdové páky u véček. Dříve jsem měl rád, když páky brzdily už při lehkém doteku, ale teď jsem zjistil, že nejúčinnější je pravý opak.

                          Páky mám nastavené tak, že pořádně zabírají až cca ve druhé polovině chodu, skoro u řídítek, a za všech situací a v jakkoli prudkém klesání vše ubrzdím jedním prstem (foto). Má to i vedlejší nespornou výhodu, že brzdy nejsou tak citlivé na nedocentrované nebo v průběhu jízdy nakopnuté ráfky – lehké házení tohle nastavení v pohodě snese.

                          Jezdím Avidy single digit SL + červené koolstopy. Ještě se mi nestalo, že bych něco nedobrzdil, to spíš jdou kola do smyku. Hydrauliky jsou mnohem progresivnější a to mi právě nevyhovuje, mám rád pozvolný nástup brzdného účinku.

                          0 0
                          • Evilcleaner  

                            tak třeba shimano hydry by ti v tomto určitě vyhovovaly… maji velmi lineární nástup. navíc si můžeš nastavit jak daleko chceš mít páku od řidítek a u mnoha hyder také charakter nástupu

                            0 0
                            • tomaschek  

                              Ale jo, já na ty hydry jednou přejdu, ale nejspíš až na novém fullu, který si dřív nebo později stejně pořídím na pohodové ježdění v kamenitých Beskydech.

                              Na maratony a najíždění kilometrů po asfaltu/šotolině/ polňačkách mi véčka na HT asi už zůstanou navěky. Ten pocit lehkosti jízdy (hlavně do kopce) si nechci kazit komponenty, který při mém stylu jízdy a hmotnosti (jezdec + kolo 75 kg) zbytečně přidávají gramy. :-)

                              0 0
                          • pižmoň  

                            jj to potvrzuji mam avid 5/7 a nikdy me ani nenapadlo brzdit vic jak jednim prstem,ale je pravda ze u kotoucu se nemusi na paku vyvyjet tak velka pritlacna sila

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Tak to musíš mít ukrutnou sílu. Mě brzdit jedním prstem na véčkách teda ještě nenapadlo.

                              0 0
                              • Blade  

                                Pač s nimi to nejde :-P

                                0 0
                                • Nimrod  

                                  jde to a srovnatelně jako s kotoučema ;-)

                                  0 0
                                  • Blade  

                                    Dobře, no:) Tak tedy to jde, ale nebrzdí to:) A když už člověk páku rve tak, aby to brzdilo, tak musí po několika stech metrech resuscitovat prsty :) Taky jsem míval véčka, tak vím o čem mluvím ;-)

                                    0 0
                                    • Nimrod  

                                      ty jo já ti nevím… dvě tři hoďky trialuju, brzdim jenom jednim prstem a nemůžu si stěžovat na nic :-)

                                      0 0
                                      • drtyc  

                                        ani ne pri trialu, ale brzdit treba porad z kopce dolu 6 kilaku v kuse obcas vic obcas jen lehce navic, kdyz mas k tomu poradnou hybnost 150kg soupravy, takze po dvou metrech bez brzd tam mas ve vybranych usecich 20km/h tak potom je to fakt na transplantaci dlani a prstu.

                                        0 0
                                        • tassajara  

                                          150 kg? Neprehanas? :o))

                                          0 0
                                          • drtyc  

                                            no kolo ma 13 v zakladu. na to je navesenych par kravinek a s brasnou a vybavou bude mit 14. dvoulitrovka vody 16. batoh s kramama 17 a ja tech 130 po obede mit taky budu.

                                            0 0
                                        • Nimrod  

                                          hned co budu muset brzdit véčkama 150kg 6km z kopce sem napíšu… ale nevím, jestli se někdy dočkáš :-)

                                          0 0
                                          • tassajara  

                                            co mozes vediet, ja by som caro tandemov takto hned nezatracoval… :o))))

                                            0 0
                                • Wojtek  

                                  mě to teda jde, brzdím tak běžně

                                  0 0
                                  • kubad  

                                    Jj a až dáš kotouče tak nebudeš potrebovat ani jeden tak to bude parádní :-)

                                    0 0
                                    • Wojtek  

                                      možná to vypadá,že sem odpůrce kotoučů

                                      ale já se tak těšim až někdy budu mít hydry, že ani nevíš jak :-)

                                      0 0
                                      • tassajara  

                                        Aby si potom nebol sklamany…

                                        0 0
                                        • Wojtek  

                                          no, takkdyž funguje, jak má, tak nemuže byt nikdo zklamany, a já sem kutil, tak já bych si s tim poradil :-)

                                          0 0
                                          • tassajara  

                                            ja osobne som spokojny uzivatel vecok, ale zblbly tou masazou som tiez zatuzil po komforte kotucov a uz som to videl ze ziaden problem s nimi nemoze byt, az som tuto cital ako je napriklad bezne ohnut kotuc. A urcite aj vela inych slasti to so sebou nesie :o)

                                            0 0
                                            • StuntJ  

                                              Ohnout kotouč lze tak snadno jako zosmit ráfek, každé věc má svá pro a proti.. Je jen otázka, pro co se člověk rozhodne … A co sa mu páčí :o). Já mám kotouče a s minimální údržbou jedou už 2 000Km. Teď budou chtí jen nové desky a odvzdušnit, protože kapaliny je tam jak vzdchu ..... Já bych už osobně zpět na V nešel, ikdyž já jsem nikdy nezažil pravá V, co jsou dnes. Já jsem za mladal jezdil na těch čubách co měli to lanko v takovým háku, nevím jak se tenhle šílený systém nazýval.Pak jsem přešel na systém od Sachsu, o dost lepší ale ještě to nebylo vono …

                                              0 0
                                              • tassajara  

                                                Asi cantilever :o) Ja len ze v strede lesa nemam problem vyhaknut jednu brzdu a dojst s druhou (ale aby som urobil 8micku to by som musel byt tela…) ale vyrovnavat kotuc, to sa mi zda vacsi problem.

                                                0 0
                                                • StuntJ  

                                                  No rovnat kotouč, to nevím, páč jsem ho ještě neohnul, zatím jsem nezprasil nic tak velkýho, aby mě to raflo po kotouču :o). Jo ohnout třeba rychloupínák, to mi problém nedělá, ten minulej sem musel ubrousit, aby šel z nábu ven :o), těch mám velkou spotřebu … Na cestě mám od DTS, tak doufám že vydrží déle …

                                                  0 0
                                                • tassajara  

                                                  Inac ked uz tu mame temu V vs kotuce, rad dam do pozornosti aktualne temy BF:

                                                  Avid J7 vule v pace

                                                  Dreni kotouce

                                                  Tekouci desticky

                                                  Tak uplne bez starosti to nebude ;)

                                                  0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    Tekoucí destičky nemá, mám ty mosazný klasiky od Avidu, teď bude keramika. Vůle v páce mě nějak nedrtí, řazení má taky vakl na páčkách (SRAM X-7) Dření kotouče ? co to je ? mě kotouče jen cinkají a to z toho důvodu že mám málo tuhý rám a vidlu z bahna. A to mám ještě socko brzdy Avid J3. Takže žádnej stres a tolik to nepozorovat, až se to psre, tak se to koupí nové, při dnešních cenách a spotřebnímu marketingu, žádný problém. :o) Howg

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    Avid J7 vule v pace – nemá vliv na fukci -v páce na Včka se taky udělá vůle

                                                    Dreni kotouce – majitel má obě ruce levé, časem se to naučí

                                                    Tekouci desticky – podívej s epořádně to je na V-čka :-)

                                                    co tam máš dál?

                                                    0 0
                                                  • Blade  

                                                    Už leda tak koalici s Turistou :)

                                                    0 0
                                              • Rychlej turista  

                                                Jestli je minimální údržba odvzdušňovat brzdy, dolívat kapalinu a měnit desky, co je teda údržba běžná? Na véčkách nedělám údržbu žádnou během desítek tisíc km. Jednou jsem měnil špalky a po dvou letech preventivně lanka.

                                                0 0
                                                • StuntJ  

                                                  No minimální údržba byla těch 2 000Km, teď přijde jak u Véček – výměna botek a lanek, prostě posezóní klasická udržba ( kterou jsem neudělal) a na dalších min 2000km opět bezúdržbový chod … Mě to vyhovuje. Brzdy jsou hotové do hodinky a pak vesele zas do terénu :o)

                                                  0 0
                                                • tassajara  

                                                  ty si vynimka, kedze si rychlej tak musis malo brzdit :o))) Tebe su aj tie vecka mozno zbytocna zataz…

                                                  0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    Já se pokouším nechovat jako Čech, já si koupím věc a používám ji. Nesnažím se na dané věci hleda chyby a testovat co všechno nedovede. Pak se k tomu celý zhrzen vyblít na Bike-Fórum a dělat ze sebe králíka jaký jsou o strašný šmejdy, jak to nic neumí atd. Prostě koupím věc a používám ji, nehledám chyby, nehledám kde mě kdo chtěl okrás, podvést. Prostě se to chce občas nechovat jako postřelný Čech komunismem.  Žijeme v konzumní době kdy ceny jsou tak nízké, že kvalita je již neznámým pojmem …

                                                     
                                                    0 0
                                                  • tassajara  

                                                    :o) akurat s tymi nizkymi cenami az tak uplne nesuhlasim, skor myslim ze sme si zvykli vdaka tomu konzumu ceny povazovat za nizke, a to vdaka existencii luxusnych vyrobkov ktore posuvaju tie pomery pre posudzovanie lavne/drahe niekam inam.

                                                    0 0
                                                  • StuntJ  

                                                    JINÁ DOBA ! :o)

                                                    0 0
                                                • Blade  

                                                  Hydry LX, 11tis km, krom zkrácení hadiček a výměny desek na ně nebylo šáhnuto:) Ty musíš seřizovat vzdálenost špalků od ráfku, měnit lanka, já nemusím ani fň ;-)

                                                  0 0
                                                • ememem  

                                                  no netvrdim ze na kotucoch nemoze vyvstat problem (hlavne ak sa „vydari“ model) ale:

                                                  odvzdusnovat – co ja viem, som este nemal tu cest.

                                                  dolievat – ?? ako kedy? ak neni porucha tak netreba aspon ja so kto este nikdy nerobil

                                                  obcas vymenit kvapalinu – tak raz za rok, tym sa vyriesi odvzdusnenie aj doleivanie, robota tak na 10 min. btw – zatial som to zvladol aj bez spec, odvzd. sady (hayes, shimano)

                                                  Jednou jsem měnil špalky – 1:1 s kotucmi, imho na kotucoch je to rychlejsie a jednoduchsie

                                                  po dvou letech preventivně lanka – hadice netreba :-)

                                                  Na véčkách nedělám údržbu žádnou během desítek tisíc km – tak to ti neverim. minimalne  treba obcas nastavit spalky, ked su riadne zakydane ocistit prip. odmastit (neni nad mokru cestu a ten mastny cestny bordel), tak raz rocne odmontovat a premazat.

                                                  ale to len tak na okraj, nech si kazdy jazdi co mu vyhovuje.

                                                  0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Já jen, jak všichni tvrdí, jak jsou kotoučovky bezproblémové, a přitom se tady řeší pořád.

                                                    0 0
                                                  • roud  

                                                    ve většině případů ale za to může nezkušenost uživatele ne brzda :O(

                                                    0 0
                                                  • Blade  

                                                    Jak píše Roud, kotoučovky nejsou pro začínajícího samo-domo opraváře, nejsou tak úplně blbuvzdorný jako véčka. Ale pokud s nimi člověk umí a ví jak na to (a že to žádná věda není), tak není absolutně co řešit :)

                                                    0 0
                                                  • Rychlej turista  

                                                    Konečně zazněl nejpádnější argument, proč bych měl u véček zůstat. V mém věku už se člověk těžko učí :-D

                                                    0 0
                                                  • Blade  

                                                    ;-)

                                                    0 0
                                                  • mates555  

                                                    hm…ono zavzdušnit brzdu se většinou povede neopatrnou manipulací a většinou lidem kterým o tom neví jak se k tomu chovat…

                                                    Kapalina by se měla měnit jednou za rok,protože váže vodu a to ať se jezdí nebo nejezdí…stačí dát do servisu…

                                                    Výměna a případný seřízení destiček je mnohem jednodušší než špalky…

                                                    Pokud se něco po… tak to na zelený louce zpravidla neopravíš…ale upřímně,kolik véčkařů vozí náhradná lanka??? a prasknutí lanka je asi tak pravděpodobný jako oblíbený „ono mě to pak někde vyteče“…:-)

                                                    0 0
                                                  • Vilém  

                                                    jen k te kapaline. To plati pouze pro DOT, neboli brzdovku. U oleje, coz ej shimano, magura, tektro, toto nehrozi. Ono i u te DOTky bych z toho nedelal vedu, proste pokud funguje, tak do toho nesaham.

                                                    0 0
                                                  • mates555  

                                                    Ano

                                                    Ono u kolo to třeba nebude tak zlí,ale u auta nám to zničilo hl. brzdovej válec…něco tam vyrezlo a po výměně kapaliny a přetěsnění to prostě teklo…víc lidí nezávysle na sobě se shodlo že to bylo tímhle…tam se to mění s kilometrama ale auto bohužel moc nejezdilo tak se kapalina neměnila…

                                                    0 0
                      • karliner  

                        destičky šly do háje bez brždění???

                        jak, rozmokly? :-DD

                        0 0
                        • McBlacky  

                          teoreticky to možný je, ale spíš vzadu, pokud je extra saigon a pořád hluboký bláto tak je kotouč permanentně od bláta a drhne to – než se to vyčistí. Ale to by fungovalo opravdu jen pro extra měkký organiky desky a jízdu 30cm bahnem durch. Velmi agresivní je v tomhle bahno s příměsí pískovce

                          0 0
                          • karliner  

                            Tak asi čistě teoreticky jo, no, ale popravdě stejně si nedovedu představit, jak někdo zničí destičky na maratonu bez brždění – jako „maraton bez brždění“ představuju třeba krátkou trasu Houšteckého maratonu (asi 55 nebo kolik má, po rovině), je tam i hodně písku.

                            Mě destičky (original Hayes) vydržely dvě etapy (+/- 150 km) Beskidy Trophy, kde byl humus non plus ultra a brzdit se místama fakt muselo :-)))

                            V mém běžném provozu mi destičky vydrží kolem 3000 km.

                            0 0
                            • ememem  

                              je to mozne fakt docela dobre. mne sa to stalo za posledny rok dva krat – vlanajsi horal a tohtorocny sulov. ani sa ten brzdy nechytis (nebolo treba vid foto – prebrate).

                              kazdopadne mi moze niekto rozpravat ze V-cka su v takomto pripade v pohode. este aj tu o jankovi hraskovi.....

                              0 0
                              • tassajara  

                                tak ti treba, v hentakom sajrajte sa nejazdi na bicykli, to sa sleduju iba zapasy nahych amazoniek v blate! Kde si nehal rozum? :D

                                0 0
                                • ememem  

                                  tos tiez neviem ale viac to neurobim, je to fakt o nicom a drahe.

                                  0 0
                                  • tassajara  

                                    hento napriklad bol klasicky uprsany vikend, to znamena tzv. milovaci. To nepraktizujes? :D

                                    0 0
                                    • tassajara  

                                      Inac kto teda nema sparingpartnerku, nemoze vydrzat bez krutenia pedalmi a mosi to byt nevyhnutne len a iba v tom blatisku, tak pre tych je vhodne si to zorganizuvat tak, ze jeden bajk je tzv. Bahniatko – ten sa osadi komponentami po konci moralnej zivotnosti a tesne pred koncom fyzickej zivotnosti. A ten sa pouzije na toto obalenie bicykla a jazdca blatom.

                                      A druhy bajk, Kostolny sa neha na sviatocne prilezitosti ked je „azuro a prasan“. Takveru!

                                      0 0
                                      • hribik A1  

                                        a ja som si doteraz myslel, že kostolný bajk (prekl. pre teba: byke) = ukrajina. na tej totiž jazdijá babky do kostola

                                        0 0
                                      • McBlacky  

                                        jsi zase objevil Ameriku co.

                                        jasný, že každej kdo víc jezdí má „zimáka“ většina s komponenty na hranici životnosti, ale znám i takový jejichž zimák je za cenu s šesti ciframa.

                                        0 0
                                        • tassajara  

                                          no ale zimak je na zimu, toto je ine, to je do blata, preto Bahniatko. ;)

                                          0 0
                          • drtyc  

                            a co tak pridat stirak… kdy to nekoho napadne?

                            0 0
                            • McBlacky  

                              IMHO nereálný, to by muselo mít opravdu velký tření, aby to sundalo v té rychlosti tak jemné částečky, což by nikdo neakceptoval. Navíc problém s teplotou zahřátého koutouče, materiál by musel být relativně měkký, což zase nebývá teplotně stálé. nebo nějaká mechanická vychytávka na odklon při brždění atd..

                              0 0
                          • XC-biker1  

                            Pískovec můžu potvrdit… 10km v dešti a behně v Kamenici a desky byly nasračky

                            0 0
        • Volf  

          Podle mého jsou véčka limitovaná pouze tím, že za chvíli neseženseš slušnou vidlici na véčka, slušnej rám na véčka  a ráfky na véčka. A to jen díky marketingové masírce.

          0 0
          • Nimrod  

            hnusná to skutečnost :-(

            0 0
          • ememem  

            ze by to bolo tym ze uz vsetci vcitane wcs chrtov pomaly jazdia na kotucoch kedze su uz aj vahovo zrovnatelne a vsetko ostatne (ucinok, udrzba ard.) je v ich prospech ? 

            0 0
    • Hornet  

      Mam kotucovky xt 08, najzdene cca 2000km, a nemenil by som za V-cka, netvrdim ze su to najlepsie kotuce, ale V-cka uz urcite nie. Zrovna som ich porovnaval pred par dnami s kamosovymi V xtr + dualy xt, ten rozdiel bol pre mna dost velky v prospech kotucov. Ale pokial niekto chce v-cka, je to jeho vyber :-)

      0 0
      • jirka802  

        taky přemýšlím o výměně vbrzd za kotouče shimano xt. Mohl by někdo napsat kolik ho tak stojí servis a jaké mají tyto brzdy neduhy. Díky)

         
        0 0
        • Hornet  

          servis-snad len vymena brzdovych platniciek, ale zivotnost je dost dlha, znicit ich mozes snad dlho trvajucu jazdou v blate a vode, vymena oleja-vydrz min 2 roky a viac, naklady ked kupic LHM+, su minimalne, raz za cas ocistit piestiky a premazat silikonovym olejom.

          Je tu jeden zimny problem-tuhnucich piestikov, robilo to dost ludom, neviem posudit, nejazdil som s nimi v zime, ale je tu toho popisaneho dost

          co sa tyka samotnych brzd, sedi mi dobre tvar paky a dobra davkovatelnost, aj ucinok, kotuce mam xtr 160/160

          0 0
          • Omen  

            mám taky xt08 a jsem spokojen měl jsem předtím lx07 a rozdíl v brzdném učinku je znatelný. Jinak za V bych nevyměnil nikdy. Mám 180/160 a nemám žádnej problém z nějakým drhnutím.

            0 0
            • Hornet  

              Tu 180 dopredu by som dal aj ja, Hornetka ma tu istu kombinaciu ako ja, len v predu 180 a je to fajnovejsie :-)

              0 0
      • tomaschek  

        Přešel jsem na V-páky Avid single digit SL z dualů XT a dojem z uchopu a chodu pák byl absolutně neporovnatelný. Subjektivně vzato dualové páky působily velmi houbovitě, s vůlí a se špatně čitelným počátkem brzdného účinku, páky navíc jako by plavaly v prostoru – asi proto, že se s nimi současně horizontálně brzdí a vertikálně řadí.

        Avid páky SL od začátku brzdily fantasticky, nemají z ergonomického pohledu chybu. Je tam jasná vazba na čelisti, kterou asi významně ovlivňuje síla pružin v čelistech a také kvalita a stav bowdenů. Teď vozím stejné bowdeny a lanka druhou sezonu a trochu cítím větší odpor v bowdenech (nebo slabší pružiny v čelistech) – páka se nevrací do výchozí polohy tak extrémně lehce jako u zcela nových brzd. Ale oproti dualům nebo i Avidům nižších řad (7, 5), které jsem zkoušel, je to stále komfortní chod.

        0 0
        • Nimrod  

          „Ale oproti dualům nebo i Avidům nižších řad (7, 5), které jsem zkoušel, je to stále komfortní chod“

          to je zajímavý…můžeš trošku víc rozebrat ty avidy? já mám obyč pětky a nikdy mi nenapadlo, že by byl jinej chod o proti vyšší řadě, když nebudu brát v úvahu štelování ( který stejně nevyužiju )

          0 0
          • tomaschek  

            Véčkové Avidy nižších řad včetně 5 jsem několikrát pro zajímavost zkoušel, třeba v krámu na vystavených kolech, ale má je i švagr na biku, který jsem párkrát projel.

            Ten pocit z chodu pák nižších řad je oproti SL prostě jiný, takový syrovější, výrazně méně jemný. Nepředpokládám, že by to bylo čelistmi, ty jsou asi konstrukčně naprosto stejné. Svou roli mohou hrát použité bowdeny. Páky nijak nešteluju, i když na nich je možnost nastavení progresivity chodu a vzdálenosti od řídítek.

            Když byly nové, měl jsem po přechodu z véček-dualů XT dojem, jako bych mačkal páky lineárně fungujících hy­draulik. Po 2 letech se stejnými lanky a bowdeny už se mi chod pák nezdá tak sametový (možná subjektivní dojem, člověk si na perfektní funkci rychle zvykne a po čase ji bere jako standard). Pro upřesnění – bowdeny mám odlehčené Jagwire Ripcord.

            A s véčkama dualama XT to opravdu srovnat nejde. Teď je vozí žena, takže mám pořád přímé srovnání. Čelisti jsou XT s paralelogramem, brzdí spolehlivě, ale dojem z chodu je houbovitý a s těžko rozeznatelným nástupem brzdného účinku. O pocitové horizontálně-vertikální vůli při zmáčknutí brzdové páky dualů nemluvě – ta je asi dána konstrukčně.

            0 0
    • vasek80  

      Mám 3 dny nové kolo a při výběru jsem mohl mít stejný model s kotoučema a hydro brzdičema. Volba padla na Véčka. Byly i na minulém kole a nijak mě nikdy nelimitovaly. Jako + u nich beru nižší hmotnost a hlavně to že kdybych někde padnul, nebo zachytil, tak snazší je koupit lanko a vyměnit, než hadičku. Sice se mi to nikdy nestalo, ale prostě u Véček mám pocit, že mi budou bez problémů brzdit i za deset let a jediný co budu měnit jsou špalky. Myslím, že pro člověka, co má kolo na projížďky s rodinou a občas sám nějakou tu lehkou terení vložku, kotouče postrádají smysl. A za ušetřené peníze si raději koupím jiné doplňky a případně „brzdivější“ špalíky.

       

      Kolo mám Authora Traction, takže model nad kterým většina ohrne pysk a jsem opravdu jen hoby jezdec.

      0 0
      • ropman  

        „…a jediný co budu měnit jsou špalky…“

        pokud najezdíš hodně km tak si ke špalkům přičti ještě občas probržděný ráfky + přepletení + možná občas bowdeny + lanka. Ale jinak souhlas, že provozní náklady jsem měl se špalkama výrazně nižší (destičky na hydrách mi nějak rychle odcházejí), a co jsem začal místo nejlevnějších shitů ze supermarketu brát tříbarevný špalky PRO-T tak přestaly ubývat i ráfky. Ale ve sněhu a jak ráfky namrznou véčka fakt moc nebrzdí a hlavně jak sou trochu sra.ky tak se všechno rychle ojíždí. Jednou v zimě ve sněhu a sra.kách zánovní špalky během jednoho dne.

        0 0
        • scret  

          musis jezdit Koolstop a pripadne keramiku a ojizdet se ti nebude nic:)

          0 0
        • nox159  

          kolik je podle tebe hodne km?

          za jak dlouho si myslis ze clovek probrzdi ráfky? celkem me to zajima ;-)

          0 0
          • Volf  

            Zajímavá otázka. Je fakt, že když tak přemýšlím, tak na kole jezdím víc jak 35 let  ráfky jsem nikdy neprobrzdil, protože dřív tak nějak morálně zastaraly :-)

            0 0
            • nox159  

              jako fakt me to zajima protože kazdý jak mu všechno odchazi že to probrzdí…

              jako mam Vcka a prvni spalky sem měnil po cca 8000km tak nevím co je „špatně“ :-D a na ráfkách mam zatím cca 10 000 a myslim ze min 30–50k musi vydrzet ne?

              0 0
              • Alibaba  

                Můj stařík má ráfky hodně přes deset let, na kilometry to bude cca 35000 a pořád drží. U véček jsem nikdy nepocítil problém s nedostatečným účinkem a naopak minimální údržba mi notně vyhovuje. Já se archaických technologií neštítím… zejména, ukázala-li historie, že se opravdu povedly (čtyřhran, véčka, kónusy, bottom swing, ocel…).

                0 0
                • kyl  

                  Na jednom kole mám 12 let staré V-čka Tektro a žádnej problém a za mokra si musím dávat víc bach na přední brzdu jak za sucha pokud se nechci letět a to mám obyč.špalky za 15 kč/kus.

                  0 0
                  • drtyc  

                    nemuze mit na ucinek vcek v mokru vliv treba sjetost spalku a sirka plaste? prijde mi, ze na mokru chytam aquaplaning mezi rafkem a spalkem… plast 44 na 19 rafku a spalek dukladne sjetej.

                     

                    jinak samozrejme vzdy pomuze pridat na sile zamacknuti paky a neni problem zablokovat kolo…

                    0 0
                    • Vilém  

                      Proc myslis, ze jsou na spalcich ty pricne drazky? Pro odvod vody. Pokud je mas sjety, tak asi drazky uz nemaji a pak to muze delat podobnej efekt, co popisujes.

                      0 0
              • ropman  

                MAVIC 237D, 559×17 – 7055km (probržděn, už nevím if na předním nebo na zadním, spíš zadní)

                Remerx Dragon RMX719/32 – 3310 km (probržděn, zadní kolo)

                Remerx Dragon na předním – po 9150 km je myslím jen otázka krátké doby kdy to praskne, ale už na tom kole nejezdím, tak nevím kolik by ještě zvládnul.

                to jsem ještě používal šmejdy špalky z hypermarketu za 50 Kč který ty ráfky už podle zvuku žraly. Pak jsem začal používat (taky od kámoše za 50 Kč PRO-T a bylo to o něčem jiným). Snad nejstrašnější byly Alhongy dodávané spolu s patkama v designu karbon, ty jsem ani myslím nesjel a vyhodil, neuvěřitelnej šmirgl.

                No, ještě jsem měl na kole z výroby Rigidy Laser 42, 559×18, zadní nepřežila chybu jezdce a hranu obrubníku, přední 7723 km, pokud mě záznamy neklamou.

                Takže mi v průměru ráfky na véčka vydržely (řádově 8000km) 2× tolik co destičky na kotoučovkách těm (v této disciplíně) nejlepším z Vás (cca 4000 km).

                S kvalitnějšími špalky (ani ne moc dražšími) by vydržely ještě dýl, cena třeba Remerx Eagle (370–450 Kč) je jen o něco málo vyšší než běžných destiček na kotouče (250–400 Kč).

                Náklady ať si spočítá kdo chce sám, na novým fullovi už mám samozřejmě kotouče, ale na starým mi véčka z 95% stačily.

                0 0
          • drtyc  

            no na podzim v bahne z kopce mizi spalky celkem rychle. a i to frezovani rafku se odparilo doslova pred ocima…

            0 0
            • tomaschek  

              Na BBB trojbarevných špalcích jsem odjel cca 9000 km a když jsem je přehazoval na kolo ženě, nebyly sjeté ani z poloviny. A to se nedá říct, že by nikdy neviděly bahno – tomu se třeba v Beskydech na hřebenovkách nevyhnete.

              Teď vozím červené koolstopy a stejná zkušenost – po téměř 2 letech provozu jako nové. Ráfky mám Mavic 517 na obou kolech a zatím ani náznak probržděnosti.

              0 0
          • hribik A1  

            podla toho, ako jazdis :-)

            ja mam tak 50 000 km (ale zadny uz niekedy v priebehu tohto roka bude asi vymeneny)

            0 0
            • McBlacky  

              to jo, ale tvoje km po silnici se nedají rovnat například se závodníma km.

              silnice a závody na blátě, kdy zvlášť na XC jedeš stylem nástup/brzda jsou z hlediska opotřebení materiálu jiná liga.

              0 0
              • hribik A1  

                presne tak – vid prva veta…aj ked tiez si uzili aj sneh, mraz, obcas les…ale vacsinu cesty – proste to zavisi od podmienok, v ktorych sa jazdi

                0 0
                • vasek80  

                  Takže já jako turista jsem v klidu. Brzdy i ráfky mám pokud nevyměním kolo nadosmrti.

                  0 0
            • horvas  

              kolik průměrně najedeš ročně?

              0 0
              • hribik A1  

                15000

                0 0
                • horvas  

                  :-))))

                  0 0
                  • tassajara  

                    no neviem ci to kyblik nemysli nahodou vazne :o))

                    0 0
                  • Rychlej turista  

                    Já vím, 15 000 km za rok nic výrazného, ale jak říkáme my v Čechách, memusí pršet, stačí když kape. Hribik A1 je ještě mladý kluk a do žádných větších akcí se zatím pouštět nechce :-)

                    0 0
                    • horvas  

                      njn…když myslíš…že se tady vždycky někdo někoho zastává…asi by to sám nezvládl…:-)

                      0 0
                      • hribik A1  

                        k stihacovmu (toho casu tassajara) rypaniu sa nepotrebujem vyjadrovat. toho treba vzdy brat s dostatocnym piatym kolesom u vozu, tzv. rezervou

                        15000 km neni zas tak moc. v podstate je to 40 km na den, a to dost casto teraz najazdim bez toho, aby som vobec siel niekam na vylet. staci ist trebars dvakrat niekam do mesta, a potom este k vode alebo na kyselku

                        0 0
                        • drtyc  

                          jj. holt dopravni prostredek, ale nejak me zmaha ten servis, ktery to kolo vyzaduje pomalu kazdych 100km aby clovek obletoval nejakou jinou komponentu. fakt mi to zacina pripadat jako solidni masochismus naprosto srovnatelny s parkovanim v zacpe v aute a dokonce mozna jeste casove narocnejsi.

                          0 0
                          • hribik A1  

                            nejak nemam ten pocit, ze by to bolo kazdych 100 km, a ze na vylete do kremnice som nieco dvakrat opravoval :-) asi to dost zalezi aj od sposobu jazdy, ja s tym zas tak nedivocim…

                            0 0
                            • tassajara  

                              asi ma nejaky nespolahlivy low-end, alebo naopak nejaky haklivy hi-end :o)))

                              a ocuvaj kyblik, ved ja som sa ta zastal ze fakt najazdis 15.000 a nie rypal, preboha. Ze sa mas zamysliet kolko casu tak stravis to bolo tiez myslene v dobrom, fakt existuju aj ine pozitky nez zadok otlaceny od sedla.

                              0 0
                              • hribik A1  

                                no vidis, ja viem ze existuju, sak 2 hodiny v priemere na den este neznamena, ze nemozem poznat aj ine pozitky :-))

                                0 0
                                • tassajara  

                                  ok, ja len ze ci vies aj o inych peknych cinnostiach kde sa da stravit prijemne kopa casu. Turistika a tak :o)

                                  0 0
                              • drtyc  

                                kdyz ja do toho pocitam i takovy drobnosti jako defekty. ono se to nezda, ale kdyz sem mel cca 9 defektu za 12 dni v kilometrech na nahustenym kole to vychazelo na 3km na defekt… a parkrat dosly duse, tak pak pocitam i ten rozdil prodlouzene doby dojezdu na prazdnym kole opatrnejsi setrnejsi stopou coz byva jen malinka zajizdka, ale o dost pomalejsim tempem. stejne tak, kdyz se rozstipe sedlovka, tak ten marast jet 17km v stoje pres mesto po 2 hodinach litani na floorbalu bez moznosti si odpocinout pocitam jako 1000× horsi nez nejakou trapnou dopravni spicku.

                                0 0
                                • tassajara  

                                  duse – vcera si pisal ze mas nejakych 130 kg, tak si viem predstavit ze tych defektov je viac… Byt tebou, pouzivam nejake riadne sirsie a kvalitne plaste, a duse existuju v prevedeni heavy duty, freeridove alebo tak cosi, sice su tazsie ale iste odolnejsie. To by mohlo byt pre teba idealne.

                                  Sedlovku si zlomil asi karbon, ci hlinik? Ved kupuj take robustnejsie veci, pri tvojej hmotnosti nema cenu gramarit. btw 17 km bez sedlovky -slusny vykon! :o) To musel byt brutal.

                                  0 0
                • tassajara  

                  kyblik ocuvaj ma sem, ty si inac tragicky pripad, co mu evidentne hrozi ze si presedi mladost za rajdami hajtry! Tak urcite nesces skoncit.

                  Takze ako vrchny velitel bajkforov ti prikazujem, aby si sa konecne zacal venovat 3kombinacii zeny-vino-spev, ak si ju nahodou este neobjavil, a snad konecne prides na to co je dobre :o)))

                  Mladost = pochabost ;)

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Já ti nevím, člověče, ale řekl bych, že nejleší je, když člověk žije tak, jak mu to vyhovuje. Ne tak, jak by si to někdo přál nebo dokonce jak žije většina, protože kázeň musí být a prý je to tak správné :-)

                    0 0
                    • tassajara  

                      no dobre, ale ako vies ze mu to takto vyhovuje? :o)))

                      0 0
                      • tassajara  

                        A dokonca, si myslim ze to ani on sam nevie, ci mu to takto vyhovuje (to len keby sa nahodou pokusal tvrdit ze mu to takto vyhovuje) :o)))))

                        0 0
          • Jezevec70  

            Zadní ráfek na crossu probržděný po 32500 km (6 let provozu). Měnil jsem před 14 dny. Špalky mám výměnné – gumičky kupuje  zhruba v ceně 100 kč pár, vydrží zhruba sezonu.

            0 0
    • Svět videa  

      jestli zadní brzda pořád drhne, prasátka se nevrací a páka má měkký houbovitý chod, tak je velká pravděpodobnost, že brzda je zavzdušněna… takže v první řadě bych doporučil celý systém odvzdušnit a případně trošku promáznout pístky…

      úvahy jestli Véčka nebo kotouče jsou v dnešní době trošku mimo mísu…

      0 0
      • Volf  

        proč?

        0 0
      • tassajara  

        Vobec to mimo misu nie je – vecka su stale vhodne ked som obmedzeny rozpoctom, ked je to pre lahkeho cyklistu (tku), ked je to na nenarocne prevysenia, ked to ma byt blbovzdorne, alebo ked ide o gramy.

        0 0
        • Svět videa  

          přečti si tazatelův dotaz,  má už na kole hydry XT a zdá se mu, že by špatně brzdily a uvažuje o Véčkách XT, to se ti zdá rozumné podporovat??

          0 0
      • St1c  

        no neviem, prachy na kotuce rozhodne mam a napriek tomu ich nechcem. Vidim v nich iba same nevyhody. Argument ako vyssi brzdny ucinok mi pride na XC jazdenie ako pekna kravina. Na rafku sa brzdi uz peknych par rokov a peknych par rokov to staci…

        To ze kotuce nie su haklive na blato a zaspineny rafik je kravina cislo dva. V poslednej dobe som na blatitych maratonoch videl mrte ludi ako museli skoncit lebo jednoducho prebrzdili platnicky – niektori az piesty. Naproti tomu som videl len jeden jediny prebrzdeny raf a zodrate gumicky – ale to uz bol nacaty system aj pred pretekom…

        Servisovatelnost kotucov je daleko daleko horsia, a casto aj servis s tym ma problem, nieto bezny uzivatel. Naproti tomu zoservisovat V-brake vie kazdy blbec. Okrem toho pocuvat na 100km maratone ako mi suchaju platnicky o kotuc je urcite velmi prijemne :)

        S veckami mozem brzdit do mrte a nebat sa ze zmakne chod. Doteraz som ubrzdil vzdy a vsetko. Cez vikend som siel v blate Valassku 24h a nemal som jediny problem s tym ze by mi niekde nestacili brzdy.

        Za jedinu vyhodu kotucov  povazujem to, ze ked vam prdne spica v kolese, tak na kotucoch to dojazdite, na veckach iba s jednou brzdou.

         

        Vyhod V-brake vidim viac a za jednu z hlavnych vyhod treba brat aj cenu, pretoze za 2k sa da kupit cely system avid SD7 ktory brzdi perfektne a nedam nan dopustit.

        Ale vidim to tak ze mojim prispevkom o skusenostiach s Veckami tu sposobim akurat flame, o ktory naozaj nestojim.

        0 0
        • Evilcleaner  

          V poslednej dobe som na blatitych maratonoch videl mrte ludi ako museli skoncit lebo jednoducho prebrzdili platnicky – niektori az piesty.

          :-D:-D moc se směju, a potom probrzdili i pístky a vytekla jim kapalina ne?:-D takže k údržbě, o kotoučovky se de facto nemusíš starat, jenom měníš desky což je operace mnohem jednodušší než vyměnit brzdové botky mimochodem. pokud spadneš a utrhneš hadici, což můžeš utrhnout i lanko/bowden tak jsi dobrzdil, to samé u veček. hrozně se mi líbí názory lidí, některé zacházejí skoro tak daleko že večka brzdí lépe než kotouče. večka jsem jezdil dlouho a poměrně dobré (lx,xt,sd5 hlavně s trojbarevnými bbb) – brzdily dobře, ale nelze to naprosto srovnávat s kotoučema, samozřejmě pokud někdo zvolí špatné desky (nebo malý kotouč) tak to ale není chyba brzdy. nicméně musím uznat že v normálních cenových hladinách budou asi vždycky lehčí večka. a hlavně věc která mi přišla jako nejmarkantnější rozdíl… v sjezdech jako na beskydtouru mi na večkach hrozně mrtvily ruce a křeč v prstech jsem měl skoro pořád. na kotoučovkách se mi to ještě nestalo. na šotolinové xc do pěkného počasí (tak jak jej hodně lidí jezdí) nemají večka moc chyb.

          0 0
        • drtyc  

          ja osobne u kotoucu vidim jednu podstanou vyhodu. jizda v snehu pres rafek, ale pod kotouc. maji proste rychlejsi nastup nez v-cka a na zbytek jezdeni uz jen samy nevyhody, ale jak uz tu nekdo psal… vidle/ramy. ram zakazovy ocelak prosim, ale to uz je pak jina cenova skupina…

          0 0
        • ememem  

          sorry ale co veta to nezmysel.

          Argument ako vyssi brzdny ucinok mi pride na XC jazdenie ako pekna kravina – co konkretne je kravina resp. preco aj na xc pretekoch maju uz pomaly vsetci kotuce?

          To ze kotuce nie su haklive na blato a zaspineny rafik – ak mas blato po osku tak su naozaj po 50–100km v prdeli ale na rafiku ho mozes mat kolko chces. pokial mas V tak su v predeli aj tie a rafik k tomu a to ovela skor kedze bahno po osku je len vynimocne (aj ked tohtorocny sulov a vlanajsi horal…) a prebrzdene pisty - co sa babe prisnilo…

          Servisovatelnost kotucov je daleko daleko horsia - a co takto konkretne servisujes na kotucoch?

          Naproti tomu zoservisovat V-brake vie kazdy blbec.- to hej, akurat ich servisujes po kazdej jazde

          S veckami mozem brzdit do mrte a nebat sa ze zmakne chod. – ako ze kotuce casom maknu? no to su mi veci.....

          cena – je u kotucov trocha vyssia ale hodne pouzitelne sa daju zohnat do 100E.

          0 0
          • Nimrod  

            Naproti tomu zoservisovat V-brake vie kazdy blbec.- to hej, akurat ich servisujes po kazdej jazde

            tohle je krásná kravina :-)

             

            S veckami mozem brzdit do mrte a nebat sa ze zmakne chod. – ako ze kotuce casom maknu? no to su mi veci.....

            a tohle taky :-D paráda :-D

            0 0
            • McBlacky  

              no pokud je bahnitý závod jak je musíš přenastavit, kotouče jen vezmeš vapkou. vím, že to je pár otáček maticí u páky

              hlavní argument proč jezdí všichni kotouče na závodech, tady ale ještě nepadl. Tím je totiž dávkovatelnost a kontrola výkonu a to za jakýhkoli situací. To je to kde to véčka prohrávají. protože když jedeš hranu ve sjezdu, tak je dobrý znát přesnou hranici kdy ti jdou kola do smyku, to na hydře cítíš, na V bohužel jen za sucha o ještě omezeně.

              a vzhledem k poměru bahnitých závodů k suchým v průběhu sezony /50/50/ vozit véčka, znamená mít v průběhu závodu technickou nevýhodu. Někdo tady zmínil Valašskou 24. Dalo se to objet na V, ale v tom blátě a když pršelo byly ve sjezdech kotouče k nezaplacení. Jel jsem taky a můžu srovnat.

               
              0 0
              • Nimrod  

                ad1: tomu se nedá řikat servisování :-)

                ad2: jo, s tou dávkovatelností máš pravdu

                0 0
          • St1c  

            oukej…ked nechces nastavovat kotuce…potom predpokladam ze ta vobec nesere ked ti skrtaju platnicky o kotuc…

            na ostatne nejdem ani reagovat

            0 0
            • pitos  

              Pokud máš pevnou osu ve předu a nejlépe i vzadu tak tě škrtání kotoučů opravdu trápit nemusí.A ta přední se pomalu ale jistě stává myslím běžným vybavením.

              0 0
            • DaSnail  

              mne neskrtajú. a keby náhodou začali, tak posuniem platničku kúsok ďalej. robota na tri sekundy bez použitia náradia. 8o)

              0 0
            • ememem  

              kua co konkretne nastavujes na kotucoch a preco by mali platnicky skrtat o kotuc ?????????

              toto nastavis raz ked namontujes brzdu, vynimocne pri vymene dosticiek. pri PM je to do pol minuty, pri IS snad o torcha dlhsie.

              co este na kotucoch nastavujes??

              0 0
    • Rychlej turista  

      Kotoučovky jsem nikdy nejezdil a pokud to bude možné ani je jezdit nechci. Můj důvod je spolehlivost. Nepotřebuji pohodlí a ukrutný brzdný účinek, ale brzdy, které brzdí vždy, po dobu, jakou vyžaduji a v jakémkoliv počasí i když ne třeba dokolane. U kotoučovky nikdy nevíš, kdy povezeš jen závaží bez jakéhokoliv užitku. Kdo jezdí dlouhé blátivé závody, tak ví, o čem píšu.

      0 0
      • Radek Broz  

        :D

        0 0
      • Svět videa  

        je vidět, že jsi je opravdu nikdy nevozil

        0 0
        • Rychlej turista  

          Na rozdíl od kotoučovek jsem ještě jsem neviděl véčka, která by nebrzdila, takže ani nemám důvod cokoliv na tom měnit.

          0 0
          • drtyc  

            sim sim. me se poradilo v zime vyrazit na poslednim zbytku spalku. z kopce na zpatecni ceste uz ani nezpomalovaly na rovince jeste jo. stelovaci sroub byl na poslednim zavitu jinak by vypadl uplne a spalky pri sundani v nich prosvitaly kusy kovu.

            a kdysi hodne davno na favoritce, kdy upadl valecek lanka v pace… po jednom padu bylo lanko nejak nacaty…

            0 0
            • Wojtek  

              to nemusíš jet ani na sjetých,já sem jezdil v zimě ještě na dobrách,ale z kopce sem si pravidelně rozbíjel hubu,protože sem mezi ráfkem a špalkem měl ledovou plochu

              0 0
      • McBlacky  

        k tomuhle bych jen řekl, že já tam loni jel s hodně jetejma deskama – moje blbost.

        už se mi ale i stalo, že jsem dojel závod na V a brzdil plech/plech :(

        je to jen o tom, zkontrolovat si před závodem materiál. Pokud máš jeté špalky nebo desky nespasí tě nic. Desky se kontrolují hůře, není to tak opticky evidentní, takže valná většina lidí zjistí že je má ojeté až když bere plech :)

        0 0
        • Rychlej turista  

          Nejde o sjeté desky nebo špalky, ale vím že na těchto závodech jsou problémy se zadřenými písty, tedy o funkčnost jako takovou. Něco takového u véček nehrozí.

          Dík za tu vychytávku na blatník :-)

          0 0
          • vasek80  

            Já jsem asi pomalejší, nebo je to tím, že je skoro jedna v noci, ale nechápu co y fotky mají naznačit…

            0 0
            • Rychlej turista  

              S MCBlackym jsme psali o valašské 24 a na těch obrázcích je stav špalků a HG-53 po jejím letošním absolvování sólo, kdy se jelo v blátě po celou dobu.

              0 0
              • mastihuba  

                ty špalky jsou trojbarevný koolstopy?

                 
                0 0
              • McBlacky  

                no letos to nějak nebylo tak hrozný. Vzadu jsem nestihnul dát nové desky a jel jsem na sjetých ani ne půl milimetru k pružince – počítal jsem, že po 1–2 rundě to v depu vyměním, zázračně to vydrželo až jsem se divil.

                ale zase já najel výrazně méně než ty

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Mi se taky letos všechno spotřebovalo nějak méně a lépe všechno fungovalo. Počítám, že to bylo jinou konzistencí bahna, které letos všechno obalilo a vytvořilo tak impegnaci, kterou jsem za celých 24 hodin ani jednou nesundal. Vloni bylo bláto řídké a nedrželo a navíc jsem kolo párkrát myl, tak se všude bordel snáze dostával. A to řídké bláto se vloni i snáze dostávalo na ráfek.

                  0 0
                  • šlapatko  

                    Jak koukám,mé kolo vypadalo stejně:-) Ráfky jsou řádně zbroušené,ale vše je vpoho.Blahopřeju ti k bedně.Já chrápal vestanu.Po deseti hodinách jsem vyměnil tretry a odesral si kolena:-(Tuhle blbost příště neudělám.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Nějak tomu nerozumím, to tam máš kufry jinak nastavené?

                      0 0
                      • šlapatko  

                        To bych neřekl,ale podrážka je vyšší.Jsou to zimní tretry sidi diablo.Kolena mě do té doby nebolely.Dost mě to štve,kolena bolely i na rovině.Od 4:00 jsem dal jen 4 kola:-( Z bolestmi jsem chodil i roviny.Dnes jsem byl na hodinku na kole a ani v kopcích kolena necítím.Hlava mi to nebere.Jsem chytřejší na příští rok.

                        0 0
                        • McBlacky  

                          no já když jel solo tak kolena a kyčle suveréně nejhorší. Zadek ani nohy ani ramena a ruce mě moc nebolely.

                          0 0
                          • tassajara  

                            Neviem co viac, ake signaly potrebujete, aby ste uznali ze toto pre ludske telo nie je nic prospievajuce. Je to len sou. Ked budete mat po zdravi, moze byt uz neskoro.

                            0 0
                          • Rychlej turista  

                            V tomhle je každá 24 stejná i jiná. Nikdy předem nevíš, v jakém stavu dojedeš. Někdy odejde zadek, jindy kolena, lokty nebo ruce, někdy nic. A to i na stejné trati, jen jiný rok.

                            0 0
                            • šlapatko  

                              Tělu dá 24ka zabrat, už ráno jsem věděl že dálší rok jedu.Přidám delší vyjížďky a dokonce přestávám kouřit:-) Kouřil jsem za jízdy a někteří lidé nechápali:-D

                              0 0
        • mastihuba  

          sem odvařil dvoje nový desky a zadřel pístky na necelejch 300km. :) v pořádnejch sračkách nefunguje dokonale nic a ať už jsou to špalky nebo desky, tak to de dolů oboje. Na V už bych zpět ale nešel. :)

          0 0
    • StuntJ  

      Se šípkovou !!!!

      0 0
    • vset  

      „V“ maji obrovskou vyhodu v jednoduchosti tim to ale konci me osobne pripada v dnesni dobe kdy vyvoj jde nezadrzitelne dopredu hledat vyhody „V“ nad kotoucovkami.

      Komfort jaky dokazi pri brzdeni vytvorit kotoucovky se s „V“ neda vubec porovnat. V zadnem pripade netvrdim ze „V“ jsou spatne brzdy dlouho jsem na nich jezdil ale prechod na kvalitni kotoucovky byl hodne znat

      0 0
      • DaSnail  

        napr. obrovská výhoda v jednoduchosti je, keď chcem vybrať koleso

        jednoducho vyháknem čeluste, jednoducho vypustím vzduch tak, aby guma prešla a je to.

        keď ho dám naspäť, tak zas jednoducho dofúkam 8o)

         
        0 0
        • jIrI___  

          :-D a teď nám řekni, jaká je v tomhle případě u kotoučovek nevýhoda.

          0 0
          • DaSnail  

            neni s tým tolko srandy a kočky neocenia jak si technicky zdatný…

            0 0
          • StuntJ  

            Pokud otočíš kolo na sedlo a omylem ti někdo šlápne na brzdovou páku, pak máš o zábavu postaráno :o). Jinak kotoučovky jsou prostě evolucí v cyklistice

            0 0
            • McBlacky  

              vezmu šroubovák nebo klíč a desky odtlačím. doba když tohle brzdu zavzdušnilo už je pryč

              0 0
              • StuntJ  

                Mě se to bohužel povedlo u Avidu 3, ale pomohlo mi otevřít odvzdušňovák, páku dát co nejvíše a nechat přes noc vyplavat vzduch a byl klid …

                0 0
                • ememem  

                  teraz fak neviem ci si robis srandu -:) …(pomohlo mi otevřít odvzdušňovák a nechat přes noc vyplavat vzduch)

                  0 0
              • jIrI___  

                2× jsem zmáčknul u XT páku když bylo kolo vzhůru nohama a 2× se mi zavzdušnila… Nějak záhadně mi mizí olej z expanzky :-/

                0 0
                • Evilcleaner  

                  no jenže po čase ti ta bublinka vyběhne zpátky do expansky, zvláště když tomu třeba trochu pomůžeš proklepáním hadice nebo pořádným zahřátím

                  0 0
                • McBlacky  

                  když to máš dobře naplněný tak by tam právě neměla být žádná bulbinka a v expanzce tolik oleje/dotky aby nevadilo když se desky potkaj.. to že to servisáci neumí a naplní to, aby to jakž takže chodilo je věc druhá

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Poprvé to bylo plněné přímo při koupi a Hnoj by to snad nějak neodrbal :) – zavzdušnilo se. Pak jsem to plnil já, přesně podle návodu, žádné bublinky a vrchovatá expanzka. Tak po dvou měsících otočím kolo na záda, nechtěně zmáčknu páku, otočím zpět a páka chodí až k řidítkům… Otevřu expanzku a ona byla úplně prázdná! Prostě nechápu, kam ten olej zmizel, ale připadá mi, že nějakým záhadým způsobem vzlíná kolem celé nádržky ven, protože okolí je pemanentně „orosené“ olejem (těsnění jsem kontroloval, tama to neuniká). Přemýšlel jsem i o reklamaci, ale nakonec jsem ji zavrhl, protože taková „závada“ by se asi dokazovala hodně těžko.

                    0 0
            • DaSnail  

              ja môžem mačkať páku bez ohľadu na to, v akej polohe je bike a či tam koleso  je alebo ne. no problemo. hold, niesu kotúčofky jako kotúčofky 8oP

              0 0
            • ememem  

              jezisi ludia uz dost.....uz tych „urban legend“ bolo fakt dost.

              0 0
    • Nimrod  

      pokusím se trošku uzavřít diskuzi véčka versus kotouče. jenom ještě doplním, že ej to z mé zkušenosti, tudíš to není dogma

      kotouče: brzdí skoro vždycky ( narážim na déšť ), nemusí se na ně šahat ( pokud jde třebas o shimana, s nima jsme problémy neměl, nepočítaje jednu bublinku, kterou jsem vyhnal jenom hraní si s hadicí. naproti tomu gustavi, to je kutilova slast :-) ), maj lepší dávkovatelnost. na druhou stranu je tu možnost ohnout kotouč, kterej člověk narozdíl od ráfku nevycentruje. 2× jsem měl problémy s hadicí… je fakt, že na hs 33, ale furt je to hydra…

      véčka: takže předně pokud se do nich investuje, tak jde páka stejně zlehka jako kotouče a maj konec ( tudíž žádná houba ). maximální brzdný výkon srovnatelný s kotoučema ( za sucha, za mokra to bývá trošku horší, ve sněhu je to děs, pokud člověk preventivně nevezme občas za brzdu ), lehčí jak kotouče, je to přeci jenom snazší mechanismus, líp se  sním dělá v terénu s minimem nářadí, když se člověk dostane na konec světa, tak tam něco na véčka budou mít spíš, jak na kotouče. taky je líp vidět na stav špalků. nevýhody krom již zmíněnýho horšího brždění za nepříznivých podmínek také horší dávkovatelnost ( nicméně tak děsivý to neni :-) ). jak je to s výměnou lanek moc nevím… neměl jsem zatím potřebu je měnit, ale jednou za rok dva sundat čelisti, vyčistit čepy a namazat, to raději udělám spolu s pár dalšíma úkonama

      snad je to vše, kdyžtak doplňte :-)

      0 0
      • Rychlej turista  

        Já bych asi doplnil, že véčka jsou dostatečná pro lehčí váhy a toho, kdo jezdí klidně a nevyžívá se v dlouhých rozbitých sjezdech. Naopak, kdo jezdí dlouhatánské rozbité sjezdy nebo krátké a rychlé XC a tudíž vyžaduje mít kdykoliv po ruce maximální brzdný účinek, se dneska bez kotoučovek neobejde.

        0 0
        • Nimrod  

          já vím, že se opakuju, ale já si fakt nemůžu stěžovat na svoje véčka (  a to mám zde mnohokrát haněný originál špalky avid ) a že by neměly dost velký maximální brzdný účinek se mi nezdá v porovnání s kotoučovkama… ale je fakt, že vážim jak kus hovna ( čti 67, když se dobře vyspím :-) ), tak možná je to tím a prostě to nepoznám

          0 0
          • Omen  

            napiš WASPovi on ti to, jaký je rozdíl když on jede na V a ostatní maji kotouče :-)

            0 0
            • Nimrod  

              snad se ozve sám :-) …jinak já fakt nevím, možná to je tou mojí muší váhou, že to vidím tak růžově s véčkama… a nebo taky tím, že nemám zrovna nejlevnější véčka, s kterýma tu má asi většina zkušenost… ale třebas kubad by mohl něco napsat hezkého o nich, přece jenom váží trošku víc jak já a měl komplet ultimaty s nokonem, nemýlím-li se… :-)

              0 0
              • WASP  

                taky mam večka (avidy na koolstopech). stačí projet bahnitou louží a ůčinek je oddálen do tý doby, než se bahno ošoupe. taky jsem zjistil že i za sucha ve vyšších rychlostech cca 45kmh v terenu mi přestávaj stačit. mam 67kg. chtěl bych ted am mtb s kotoučema. ne­vadil by mi ani kousavější ůčinek s tim bych si poradil. doporučuju hayes stroker trail s hayes kotoučema.

                0 0
                • Nimrod  

                  to jsou věci.. nicméně s tim bahnem s tebou souhlasim, pak jde účinnost mnohdy dost dolů ..ale je fakt, že se do vyšších rychlostí dostanu málo kdy, ale zatím jsem nejel tak rychle, abych se bál, že něco na nich nedobrzdím, vždycky všechno bez problémů

                  0 0
                • tassajara  

                  45 kmh v terenu – to ma do terenu asi dost daleko…

                  0 0
                  • Nimrod  

                    proč by mělo? před pár lety jsem četl rozhovor s krabem a ten povídal něco o evropskym mistráku ve sjezdu a bezmála stech kilometrech za hodinu ;-)

                    0 0
                    • tassajara  

                      to isto ano, dh masina na niecom ako polna cesta kludne aj vysoko cez 50 kmh. Ale trochu by som rozlisoval pojem „teren“ a polnacka", a naviac waspove HT → „45khm v terene“ – no asi tazko:D

                      0 0
                      • Omen  

                        Mám sice hydry ale jezdím s WASPem a věřte že s těma V trpí a proto jak jezdíme jde do AM na hydrách. A těch 45 Km/h nic nenormálního.

                        Jezdím po singlu až 45 Km/h. Po hodně vymleté lesní cestě v Orličkách jsem se přistihnul v 51Km/h. Po trávě na louce i 60 Km/h. Asfalt zatím 78 Km/h

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak, tak. K 50km/h to šlo pustit i třeba v druhé půlce sjezdu z Velké Deštné po zelené (a i v té horní technické pasáži se to chvílema dalo pouštět, ale je jasné, že tam to 50km/h nebylo). A na následující sjezdovce po červené do Jedlové po trávě (a to tam nebyla žádná extra nízká pěkná tráva) to dalo přes 60km/h. Já jel sice na fullu, ale někteří na HT v některých úsecích nebyli pomalejší (a některá ta HT byla horší než to Waspovo a také na v-čkách, takže kolem tohle opravdu není).

                          Problém s v-čky v partě vnímám pak úplně stejně. Často se stává, že i přes dost velké rozestupy ve sjezdu, když se někde brzdí více na krev, tak s v-čky se najednou dojede ty ostatní s kotouči. Počítá se s tím, že těm s v-čky to brzdí znatelně hůře, ale přesto je to někdy nepříjemné. O bouchlé duši od přehřátého ráfku loni v Beskydech ani nemluvě.

                          0 0
                          • Omen  

                            bylo to sice v jiném místě ale znám to i tam. S V je to přesně jak ty říkáš. Nebo s hydrama jedeme vepředu a čekáme až V dorazí.

                            0 0
          • Arteo  

            No Nimrode,udělej malý test.

            Požádej někoho,kdo má „vyhovující“ hydraulické kotoučovky,aby jel s Tebou.Vem si na záda batod,do něj cca 30 kg zátěže,vyjeďte si na nějaký prudší kopec a sjeď to s V-čkami a pak s hydrami.A pak napiš,jaký v tom byl rozdíl …

            0 0
            • Nimrod  

              když ukecám kámoše, tak to zkusím, až se vrátí z dovolený

              0 0
        • drtyc  

          no me limituje v 90% pripadu soudrznost povrchu a zaber plaste a ne sila v-cek

          0 0
      • karliner  

        jo, s tím se dá souhlasit, ale kupovat teď nové kolo s véčkama je asi stejná pošetilost, jako koupit si novou TV s CRT obrazovkou

        0 0
        • Nimrod  

          a přesto jsou takoví lidé :-)

          0 0
          • Vilém  

            jj, pravda, taky jsem nedavno kupoval novou CRT TV:)

            0 0
            • drtyc  

              ono slimka crt ma lepsi parametry obrazu spotreby a pomeru cena/vykon nez lcd srovnatelne velikosti… a krom toho je to spotrebak… az si na obrazovku sedne prach, tak je potreba vyhodit a koupit novou, jinak se ekonomika polozi ;-)

              0 0
              • Manas  

                Presne. A navic na CRT stoji skoro nic :-)

                0 0
              • karliner  

                Fakt je, že CRT má proti plasmě nebo LCD nezanedbatelnou spoustu výhod.

                Třeba na ní jde postavit květináč.

                0 0
                • hribik A1  

                  :-D :-D to hej, to je velmi vyznamna vyhoda

                  0 0
                  • drtyc  

                    plazma umre s ucty za elektriku.

                    lcd je fajn akorat tak na zaveseni na stenu. jinak resis barevnost. uhly. jas. kontrast. v podstate vhodna akorat do mistnosti s umelym osvetlenim.

                    no a slimka vsude jinde zatim uzitnyma vlastnostma podle me vede.

                    0 0
                    • drtyc  

                      a hele sme tu OT :) takze blok, at to tu nezaprasim. a jestli nekdo zacne vytahovat rozliseni plazmy, tak v tom pripade kontruji pc monitory.

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Tohle platilo tak možná pro modely před několika lety, ale dávno už to pro současné slušné modely neplatí.

                      Jediné co stále platí je mírně vyšší spotřeba u plazem, u posledních modelů ale už opravdu jen mírně. A pak pro některé modely LCD je z větších úhlů pořád mírné zhoršení barev, takže už to není ono, ovšem na TV se z větších úhlů nedívá pokud to má být ono (z větších úhlů to stojí za prd tak jako tak a je narušený stejně prostorový zvuk). Vidět (s tím mírným zhoršením barev) je obraz na slušných LCD z libovolného úhlu (vidím na svojí LCD obraz i když stojím téměř na úrovni TV na straně, tedy téměř ze 180st).

                      Reálné hodnoty jsou dnes u slušných posledních modelů plazem lcd a crt ve stylu 46tka LCD 100W průměrná reálná spotřeba (mám dlouhodobě změřené na svojí TV). U rozumně nastavené plazmy se stejnou úhlopříčkou to je u současných modelů kolem 200W a většinou i méně (opět změřené reálné spotřeby z praxe z delšího provozu).

                      A obraz už mají dnešní lepší lcd a plazmy o třídu lepší než CRT a hlavně CRT jsou pouze v pidiúhlopříčkách.

                      A ještě k tomu většina špičkových CRT už se dávno nevyrábí a v současnosti je na trhu pouze pozůstatky levných CRT.

                      PS: Slušnou 82cm CRT mám stále doma (jako druhá TV) a je horší oproti LCDčku opravdu ve všem a to o třídu.

                      Samozřejmě u super levných LCD stojí obraz stále za prd, to ale není problém technologie.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Problémy jsou dnes někde jinde. Pro LCD/plazmu a to zvlášť pro větší úhlopříčky je třeba kvalitní signál, tedy pořady v HD (a to nejen aby to byl HD kanál nebo jiný zdroj jako BR, ale také aby pořad byl nativně točen v HD). Situace se ale pořád lepší, koukám v HD na 95% věcí, takže se to dá.

                        A druhý problém je stále poměrně vysoká cena. Opravdu kvalitní obraz + větší úhlopříčka (50+) znamená 50tis.+, u plazem občas trošku méně.

                        0 0
                        • tassajara  

                          vidim ze ty si tym „tunenim“ postihnuty hned na viacerych frontoch… :DD Pocul si o takom zvlastnom jave, ze niektori muzi si vlastnictvom velkeho a draheho automobilu kompenzuju maleho pindika? Neviem, ci to nahodou aj s bicyklami a velkymi zdvihmi, resp.s velkymi uhloprieckami lcd / plaziem nebude nejak podobne. :DDD

                          0 0
                          • kubad  

                            zato ty umíš jen kecat a uráže, rozumná rada z tebe nevypadne

                             
                            0 0
                          • hribik A1  

                            „Neviem, ci to nahodou aj s bicyklami a velkymi zdvihmi“

                            z toho by sa vlastne dalo odvodit, ze cim horsia hajtra, tym vacsi vtak :-)

                            0 0
                            • tassajara  

                              v podstate ano. A ked nie velky vtak, tak aspon nadsenie pre cyklistiku, take naozajstne. Alebo zmysel pre recesiu, nadhlad. Spravny hodnotovy rebricek.

                              0 0
                              • Blade  

                                A proto tu máme tebe, abys každému řekl,jaký ten jeho správný žebříček je?

                                0 0
                                • tassajara  

                                  to by si mal vediet aj sam. Ale niektori nevedia, tak ked sa uz inac neda, pomozem aj sam :DD

                                  0 0
                          • ememem  

                            si fakt jak magor

                            0 0
                            • tassajara  

                              co aj ty mas velke auto, velku uhlopriecku a zenu s 5kami? Maximalista-megaloman? :DD Nechcel som sa ta nijako dotknut, to nebolo na teba ani nahodou, teda az kym si sa sam neobjavil (a patrne sa spoznal…)

                              0 0
                              • ememem  

                                co aj ty mas velke auto – hej

                                velku uhlopriecku – nie

                                a zenu s 5kami – hej

                                Maximalista-megaloman – nie

                                Nechcel som sa ta nijako dotknut – nic sa nestalo

                                nabuduce nez zacnes do niekoho rypat (uznam ze pri niektorich obcas tazko odolat ale zrovna mlok medzi nich ani nahodou nepatri) tak skus najprv konkretne povedat v com kecaju a podla moznosti k veci lebo ked reagujes na cokolvek od danej ososby vypadom len za to ze nezdielas jeho nazor na tunning vidlic tak si maximalne trapny.

                                 
                                0 0
                                • tassajara  

                                  Skor sa mi zda ze nejak nevies prehryznut tu uchylku ktorou trpis ty aj mlok co vas spaja, a to ze ked po projizdke nemas na vidlici po 99.9%nom vyuziti zdvihu vidlice tak uz nemozete spavat :DD

                                  btw skus tunning pisat ako tuning, uvidis ma to lepsie vysledky…

                                  0 0
                  • hribik A1  

                    hoci teda pokial sa jedna o televizor, tak sa to da pochopit aj ako vyznamna vyhoda, pretoze v pripade polozenia kvetinaca na kasnu televizora je navrchu trvale najkvalitnejsi program

                    0 0
                • Manas  

                  ;-D

                  Ja na ni odkladam klice, bryle a micky na zonglovani …

                  0 0
    •  

      Zdravíme Ječňáka!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.