kotoučové brzdy Shimano XT 2008 vs.2012

35 nepřečtených
  • cespa

    Ahoj, chtěl jsem se zeptat na rozdíl mezi modelovou řadou 2008 a 2012 kotoučových brzd Shimano XT. Je rozdíl jen v obalu a nebo nová řada je nějak výrazněji lepší. Děkuji za rady před koupí. Michal

    0 0
    • Mr.Dawe  

      Hlavní rozdíl vidím v uplně jiném projevu nové brzdy 2012, která je ostřejší a není houbovitá, jak se dříve Shimanům vytýkalo. 2012 maji také uplně jiné páky, které se mi zdají trochu kratší a lépe padnoucí do ruky. Ani u modelu 2012 si Shimano neodpustilo šroubek „free stroke“, který prostě nedělá nic. Pokud vysloveně ale netrváš na XT, vzal bych SLX a ušetřil pár peněz.

      0 0
    • Georrge  

      jsou to úplně jiné brzdy, koncepcí (uložení pístu) i funkcí.

      0 0
    • cespa  

      Děkuji všem za reakce, ale stále váhám. naskytl se mi výběr za stejné peníze, bud SLX2012 a nebo XT2008. Tak stále nevím. V obchodě jsem si zkoušel ergonomii pák a u SLX mi vadí vystouplí ovzdušnující-plnící šroub ( při pohodové jízdě si rád odkládám ruce na třmen pák). Co myslíte, když vemu staré XT, prodělám, jsou poruchovější či jsou doopravdy horší než nové SLX ? Michal

      0 0
    • cespa  

      Děkuji všem za zkušenosti. Objednal jsem si XT 2012silver. Jezdím na 29er, kde potřebuji dostatečný výkon brzd, přece jen maj kola o 9cm vetčí průměr a mých 95kg ktomu…

      0 0
      • stip1978  

        Tak to jsme na tom prakticky stejně, jedny XTčka už jsou taky na cestě ke mně. Jenom připomenu, že záleží taky na velikosti kotouče. Čistě fyzikálně brzdí 160mm kotouč na 26 kole stejně jako 180mm kotouč na 29.

        0 0
        • cespa  

          Další mě čeká vidlice,asi pujdu do Epikonu X1 s adapterem na 203mm kotouč, ted mám 180mm

          0 0
        • jonti  

          Ano, kdyz jedes stejne otacky kola. Ale to nejedes, jedes stejne rychle a nizsi otacky, tak se vetsi obvod kola vykrati s nizsi rychlosti, proto na 29er staci stejne velky kotouc.

          0 0
          • stip1978  

            Záleží na tom jestli porovnáváš brzdnou sílu, nebo brzdný výkon. Moje poznámka se týkala brzdné síly.

            0 0
          • Jenda  

            promin, ale nemohl bys mi vysvetlit jak brzdna sila zavisi na rychlosti rotace kola? :-o

            0 0
          • MlokCZ  

            Menší otáčky 29 kol při stejné rychlosti celého kola s jezdcem budou mít vliv na jediné a to na brždění rotačního pohybu samotných kol.

            Jenže pro zpomalení dopředného pohybu to nemá žádný vliv a brždění samotné rotace kol je oproti dopředné energii celé soustavy jezdec + kolo téměř zanedbatelné.

            A v praxi je to sakra znát, jak na 29tce stejně velký kotouč na stejných brzdách brzdí hůře než u 26tky.

            0 0
            • stip1978  

              Spor vzniknul proto, že Jonti mluví patrně o brzdném výkonu, kdežto my ostatní o brzdné síle. To proto, že brzdná síla je to co pociťujeme na pákách když brzdíme. Čím chceme brzdit větší silou na kotouče, tím více musíme mačkat. Brzdný výkon je ale o něčem jiném, u něho hrají roli i otáčky kola. Stejně tak, jako když šlapeme velkou kadencí na lehký převod – tedy menší silou, můžeme podat větší hnací výkon, než když šlapeme pomalu na těžký převod. Brzdný výkon funguje obdobně, jenže obráceně. Jezdce ale brzdný výkon mnoho nezajímá, jeho jediným produktem je oteplení brzd. To bude tedy v případě 26 i 29 palcového kola při použití stejného kotouče stejné a to přesto, že se prsty jezdce nadřou při brždění 29 podstatně víc.

              0 0
          • kOmE  

            To zni dost vedecky ,ale ve skutecnosti jde jen o pomer pak.

            0 0
            • cespa  

              Je to stejny jak počet zubů na kazetě, akorát v opačném jevu. (čím vědší kazeta,tím se ti lépe šlape a brzdám líp brzdí…)

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.