Upgrade-FULCRUM Racing 6 vs MAVIC KSYRIUM ELITE UST

55 nepřečtených
  • karel d.

    Zdravím, rád bych poprosil o názory týkající se zvažovaného upgradu z mých nynějších FULCRUM 6 na MAVIC KSYRIUM ELITE UST 2019. Rád bych o neco lehčí kola kvůli jízdě do vrchů. Má s tímto někdo nějakou relevantní zkušenost? Dá se UST verze Mavicu normalne používat s duší?

    https://www.cycology.cz/…19-p1079199/?…

    https://www.cycology.cz/…19-p1213570/?…

    • TH1RT3N  

      Jezdím Mavic Ksyrium Elite UST 2018 a mám jen pozitivní zkušenosti. Kupoval jsem je jako set splášti komplet, jen jsem nalil tmel, nafoukl a jezdím. Duše jsem nezkoušel, ale kola Mavic ve verzi UST vozím na MTB s duší a bez problémů. Myslím ale, že je škoda tam dávat duši, ty Ksyria valí bez duší neskutečně.

      • karel d.  

        Nafoukl jsi to normální dilenskou/běžnou pumpou? Jak často to mlíko musíš dolevat? A nezaschne to přes zimu kdy clovek nejezdí?

        • popokatepetl  

          Do jara je z mlíka brecka. Po zimě dávám nové mlíko.

        • TH1RT3N  

          Kola jsem nafoukl obyč pupmou, bez problému. Mlíko jsem nalil loni, po zimě jsem nedoléval, 1 x měsíčně jsem kola protočil, letos jezdím s tím starým mlíkem, vyměním na příští sezonu. Kola dofukuji 1 x za 14 dní, 6 bar.

          • karel d.  

            Třeba Author Charisma 55 má na těch Ksyrium UTS Vittorie s dušemi tak si právě říkám jestli bych na to mohl nahodit mé stávající Continentaly GP GT s dušemi. Nejsem si jistý právě tou kompatibitou mezi UTS rafky a běžnými pláštěmi s duší. Jde hlavně o to jestli tam patka pláště pevně zapadne.

            • Singlespeed  

              Na UST Ksyria jsem dával Tufo Calibra s duší a normálně to funguje.

              • karel d.  

                Já původně uvažoval o přechod na Campagnolo Zonda C17, ale ty jsou podle recenzí dost nepohodlne/tvrdé. Je zde ještě nějaká alternativa v té cenove relaci ke Ksyrium nebo se za tu cenu nic moc lepšího pořídit nedá?

            • mr.nikdo  

              Ust DT s dusi v klidu. S Tufo Commtura pumpou bylo nahozeni lepsi nez u MTB

    • hcrevize  

      Za mě nedoporučuju a to kvůli problémy se zadním ořechem viz: odkaz

      a nebo taky zde: odkaz

      Jinak kola OK až na ty problémy s ořechem, škoda no.

      Pokud ale budeš cca každých 6 měsíců provádět komplet rozebrání a údržbu ořechu vydržet by to něco mělo.......

      Já naopak uvažuju o campagnolo Zonda C17.......

      • karel d.  

        Mně vadí ta všude uváděná přílišná tvrdost Zond. Údržbu ořechůu bych tak často delal nerad. Dokonce i sehnat kvalitní servis na silniční komponenty tady kolem je problém. Co to DT Swiss Spline PR 1600 , které je v podobné cenove relaci?

        • Maka123  

          Mám je a sr svými 100kg žádný problém, najeto cca. 15000km.

          • karel d.  

            Ještě jsem se díval na Shimano Ultegra RS 700

            https://www.kupkolo.cz/…c30_z104411/

            • Cavendish  

              Předchozí model měl problém s odlepováním karbonové kapotáže od hliníkové brzdné plochy. Snad to už vyřešili…

              • karel d.  

                Zvláštní, že v mnohých zahraničních recenzích nejlepších kol v této kategorii se ty Ultegry téměř vůbec neobjevují. Naopak Mavic Ksyria Elite jsou všude a mají vždy jen ty nejlepší reference…nečetl jsem snad jediný mínus co by jim dali…

                • Hrabex1  

                  Podle mnoha lidi praskaji rafky – teda aspon u toho starsiho modelu Elite a taky lidem vadi nebezurdzbovy orechy.

                  Ja k nim nepatrim, jsem velice spokojenej. Po nekolika desitkach tis. km je orech jak novej a napeti vsech dratu na kazde strane je prakticky totozny. Navic ma vzady asimetrickej rafek. Za me jasna volba.

                • Cavendish  

                  Prasklých Mavicu je na bazarech poměrně hodně. Fulcrum nebo Campagnolo téměř žádné…

                  • Hrabex1  

                    a delaji to i ty novy?

                    • Cavendish  

                      Tuhle závadu registruji u všech ročníků Ksyrium kol. I kdyby to neprasklo, tak bych je nechtěl už jenom kvůli ořechu. Pokud by tedy nepřešli na systém ID360. To by byla jiná…

                      • Hrabex1  

                        takze i u tech novych? Je to par let, co ten rafek prepracovali.

                        Ten silnicni orech Mavic je podle me naopak nejlepsi.

                        • Cavendish  

                          Praská to pořád. Ale neber to tak, že to lítá pořád. Sem tam se objeví ruplej ráfek. Ale pořád to praská víc, než u jiných značek. No když myslíš :) Já teda v klubu řeším pořád ořechy Mavic…

                          • Hrabex1  

                            no ale resis zanedbanou udrzbu. Jinak se na tom snad ani nema co posrat.

                            • Cavendish  

                              Když tak Mavicu věříš, tak si ho kup ne? Co tu řešíš? Jsou spolehlivější kola, ale ty to nechceš slyšet…

                              • karel d.  

                                O spolehlivost mi právě taky jde. Chci prostě něco max. do 15K co nejde přes 1600g a přitom to bude mit tuhá kola se spolehlivými náboji a ořechem. Ta Zonda je prý lepší volba pro těžší jezdce..a já mám 65kg.

                                • zarkow  

                                  A co Fulcrum Racing 3? V podstatě to samé co Zondy, jen v jiném designu. Až budu jednou muset nahradit stávající Ksyria Sl, asi bych do nich šel

                                • Cavendish  

                                  Zondy všechno splňují. Jestli máš 65kg tak si budeš užívat libovou tuhost. Nebo Fulcrum R3

                                  • karel d.  

                                    Ja mám teď Fulcrum Racing 6 a trochu laboruji se zadním nabojem. Kolo začalo mit velmi mírný vakl a kdyz jsem jej mirne dotahnul zdá se mi, že neběží lehce jak by mělo. Tak nevím, ale ty 3 jsem taky zvažoval. I ty 6 vypadají vzhledove moc hezky.

                                    • zarkow  

                                      Na Ksyriich Sl mi servisák náboje zakápl Loctlitem, měly tendence k povolování. Manželka má Fulcrum racing 5 a ty drží bez problémů, ale najeto mají málo, takže to zas není úplně vypovídající

                                    • Hrabex1  

                                      ja mel obdoby problem na horskych fulcrumech. Prave lozisko je uprosted a ne na konci naboje v orechu. Je to nachylne na vuli. Vyresil jsem to zalepenim loziska na ose loctitem.

                                      • Cavendish  

                                        Jenže tohle má řešení. Ořech Mavic ne. Respektive ano, ořech od Hub Doctor za 1500…

                                        • karel d.  

                                          Uvažuji o těch Zondach, akorát nevim jestli musím volit ty s Shimano ořechem pokud na ně budu davat 105 kazetu. Dá se nasadit i na Campagnolo ořech?

                                  • karel d.  

                                    Zondy jsou každopádně z těch všech jmenovaných nejlacinější. Daji se sehnat i pod 10k.

                                    • Feďa  

                                      Narazil jsem na Ksyria S se slevou. Hmotnost stejná jako Zondy, cena nižší. Ložiska průmyslová vs. kónusy. Jsou ta Ksyria lepší volba?

                                      • Cavendish  

                                        S novým zadním ořechem by to už mohlo být výrazně lepší než ty staré. Snad vydrží zadní ráfek. Ksyriu často praská kolem niplu :(

        • mr.nikdo  

          Dam Ti tip. Nekam zajdi. Roztoc si Shimana, DT (i ta nejlevnejsi) a Mavic. Campu a Fulcrumy neznam.

          Z toceni Ti vyjde, ze DT se toci jako dobre serizeny konus Shiman. Mavic ma loziska tuha. A to id Crosstrail, pres Ksyria Equipe a Ksyria (nejaky vyssi model, co ma kamos).

      • mr.nikdo  

        Myslis po tom, co ses o ne nestaral?

        Rozebrani, cisteni a namazani je otazka 25 minut. I s pohonenim.

        • Cavendish  

          Problém je, že jiné značky tak častý servis nepotřebují. U Mavicu to bylo nutnost 2–3× do roka.

          • mr.nikdo  

            No to je pravda. Ale kolega to silene hani.

            Jsem dneska objednal novy orech na Crosstrail… Ale jezdi ve srackach apod.

            Na silnici mi Mavic nesmi. Pod myma 70 kg prasknul rafek u niplu. A to byla Ksyria Equipe – nezeslabovana. Tenkrat tam byl snad fungl rafek, protoze Clovekovi a jeho svetu praskl taky.

            Na mtb proste umrel a rozumna ust kola na 26 nejsou. Tak servis.

            • karel d.  

              Na čem tedy po té silnici jezdíš?

              • mr.nikdo  

                Ted mam na trenazerovem a jednici DT Swiss Spline 24 a 24 DB.

                Nejlevnejsi DT, ale toci se neskutecne. A jo, jsou tezke.

                Na druhou stranu mi u starsiho typu na rafkove brzdy prdlo predni kolo ⇒ brzdeni na rafku. Spice nepraskla, centrovat nebylo potreba. Jedine jsem prebrousil ponicena mista a jezdi doted.

                Ty DB jsou UST a uz tam duse nejsou.

                • karel d.  

                  Ty DT Swiss Spline se podobně jako třeba Ultegry v testech v této cenove kategorii moc neobjevují…tezko říci proč. Já hledám něco do 1600g se spolehlivými náboji a ořechem do max. 14K.

                  • mr.nikdo  

                    Spline jsou v kategorii do 5 tis :D

                    Znovu Ful a Campu neznam, nehodnotim. DT a Shi s tema chybu neudelas.

            • Hrabex1  

              horska kola mavic (myslim, ze vcetne crosstrail) maji uplne jiny orechy, po vzoru fulcrumu.

              • mr.nikdo  

                Ale a jaky je tam rozdil?

                2 praporky, kluzne keramicke nebo jake lozisko?

                • Singlespeed  

                  Nové Mavicy mají už většinou ořech ID360 se dvěma rohatkami jako DTSwiss 240. Je to tak třeba na silničních Ksyriích Pro UST nebo všech bajkových Crossmaxech.

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  • mr.nikdo  

                    No. To beru. Na Cmaxech to je nekdy od 2012/2013 ne?

                    Ale Hrabex reaguje na mne. Crosstraily 2012 nebo co (prvni s prednim kolem na osu 15 mm) ma porad stary :D

                    A nekde jsem tady psal, ze je na ceste novy orech.

                    • Singlespeed  

                      Na 2012–2013 bude asi starší systém ITS-4 s kuličkovými ložisky (bez kluzného) a čtyřmi západkami.

                      • mr.nikdo  

                        Z toho rocniku a jaky typ?

                        Vim, ze dobe tech crosstrail se preslo na jiny orech bez kluzneho. Asi ITS. Od Te doby a po problemech s tovarni vuli v predni nabe jde Mavic mimo mne.

                        Ale Ctraily z profilu maji kluzne lozisko

                      • Hrabex1  

                        a neni to naopak? Neprechazely z kluznyho loziska na kulickovy?

                        pro Mr.nikdo: crosstrail 2013 mel podle katalogu kulickovy loziska v orechu a cvrcka se 4 zapadkama v tele naboje.

                        • Singlespeed  

                          Přecházeli. Původní kluzný ořech je označen FTS, FTS-L nebo FTS-X. Následovaly ložiskové ořechy se západkami. Na dražší kola se dával ITS-4, na levnější TS-2. No a dnes už převážně osazují rohatkové ID360 napříč řadami. I když pár modelů s kluzným ořechem se ještě najde.

                        • mr.nikdo  

                          Tvle, ja se bavim o tom, co mam doma. Prvni rocnik tech, co mohly mit 15 mm osu. Chces fotku, az to budu predelavat?

                          Dokonce loziska na predni nabe drzi jen segrovkami. Vyborny vymysl.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.