• Pepe72

    Poraďte rychlé pláště na asfalt 29×2.3 a 27.5× 2.8. Najlépe maxxis jako bezduše jsou pro mně nej. Kolo mám na horáka ,ale ted jezdím jen asfalt.

    0 0
    • Cemik  

      Maxxis Ikon, Schwalbe racing Ralph.

      0 0
    • betlehem  

      Po ikonech jsem prubnul Tufo xc 12 TR 2.25 a super spokojenost. Naměřená šířka 2.4. Ikony jsou proti nim hučáky a v terénu za sucha Tufo vede. Nazutí bez problému. Tufo jiná liga.

      0 0
    • petyn  

      Na asfalt nejrychlejsi a nejlehci Schwalbe Thunder Burt. Da se i lehci teren, ale jen za sucha.

      0 0
      • roman 3D  

        na asfalt a sucho je nejrychlejší g-one speed

        0 0
        • petyn  

          Tak jasně.

          0 0
          • roman 3D  

            v rámci nějaké té lehké jistoty v terénu bych taky doporučil TB

            0 0
            • novas752  

              TB do (pod)zimního bahýnka ideál.

              0 0
              • roman 3D  

                škoda že sis nepřečetl pořádně dotaz a měl potřebu něco inteligentního plácnout

                0 0
                • novas752  

                  Přečetl, jezdí jen asfalt, na co tedy TB? Na náhodně natrefený terén TB oproti G-one v následujícim období stejně nepomůže.

                  0 0
        • Pepe72  

          Jj zkusil js3m s duší a jsou rychlé. Bez duše se obouvaji snadno ? Ted mám maxis do terénu a téměř bez dofoukávání.

          0 0
          • novas752  

            Spíš ne, jako všechny Schwalbe jsou nový dost těsný. Většinou se dobře chytnou i na pumpu, ale narvat to do patek bývá oproti Maxxisu porod a čas od času moc nepomáhá ani napatlání patek pláště mýdlem apod.

            0 0
        • Smazaný účet  

          Ano, vím. Ale nový Race King šel dolů se šířkou k 55 mm, ale alespoň to správné značí 55–622. Thunder Burt byl rychlostí ok, ale nepohodlný, má být 57–622, ale nový byl přes boky 54.5 mm na ráfku i25.

          0 0
          • Smazaný účet  

            A ten odpor odvalování měří s nasazením na ráfek i17, tak je plášť v řezu výrazně kulatější.

            0 0
    • milan.v  

      Jo, je to tu pravidelné téma, každý chválí to své…

      0 0
      • HadVoe  

        hej. mas recht :) tak prihodim – ja se po testovani vracim k schw nobby nic 2.35 na fullovi pro “drsnejsi” mtb. rychly, lehky, tichy, ale prorazi ho kazdy trn (jezdim duse). zkousel jsem mitas kratos 2.45 na cumaku a drzi, nepropalis ho nicim, ale je tezky a nejede. kratos 2.25 je jezdivejsi a taky vydrzi, ale na nobby nica nema. na ht se mi osvedcil na “expedice” asfalt/sotolina mitas scylla 2,25. rychlej a vydrzi. ostatni znacky co jsem zkousel mi v hlave nezustaly..

        0 0
    • Pepe72  

      Ještě na zadek něco těch 27.5× 2.8. Kandidáta mám jen wtb ranger.

      0 0
    • Trance  

      Proc na asfalt 2,3 resp 2,8?

      0 0
      • Pepe72  

        protože to je pořád enduro HT a chci nechat dizajn enduro mám fr 29 x2,3 rr 27,5+

        0 0
        • MJ24  

          Pokud chceš Maxxis tak dozadu z jejich nabídky bude „nejrychlejší“ ikon 27,7×2,8, dopředu by bylo víc variant Ikon 29×2,35, Rekon Race 29×2,35 co je asi blbost mít vepředu, nebo Rekon 29×2,4. Ono to nezní jako kombo na asfalt ale nějak jsem to tak pochopil, když si měl v hledáčku wtb Ranger

          0 0
        • MJ24  

          nebo dozadu něco jako Super moto X 27,5×2,8

          0 0
    • maajkee  

      V 2,8 siri už z principu nebude rychlyho nic. Pustil bych nějakou tu kacku a pořídil na tohle ježdění dozadu nejaky obyč 29" kolo, pak bych na to třeba aspeny 2,25, ikony moc nejedou, případně jak někdo radil TB od Schwalbe.

      1 0
      • MJ24  

        kdyby to bylo jen na 29 tak bych zkusil Rekon Race 2,35. Na enduru to pojede až až a nebude to vypadat nějak nepatřičně k domu endurku. Sám bych ten plášť chtěl zkusit dozadu.

        0 0
        • abel  

          rekon race jede jako ďas, rozhodně líp než ikon (vozím vzadu 2,25) na tvrdým podkladu drží slušně, v sypkým už je třeba jezdit s rozumem)

          0 0
      • Pepe72  

        Tak pro mně byl rychlý třeba wtb ranger 27,5 × 3,0.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Renegade 29×2.3, jak rychlé jsou to pláště? Kam by jste je zařadili rychlostí vůči vzorkům Schwalbe? Renegade s novým vzorkem se zdá pomalejší, než ten minulý, ale líbí se mi šířkou 58 mm. Díky předem za info.

      0 0
      • Milan-KV  

        Řekl bych že o něco rychlejší než Ralph.

        Na mokru ale moc nedrží, když to srovnám s Ronem, kterého jsem teď dal před zimou.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Díky, asi mohl být rychlejší než Ralph, půjdu do něj. Jak se tu píše, člověk si to musí zkusit sám. Je docela problém najít rychlý objemnější plášť kolem 58 mm, pokud nechci tenký G-One. Teď mám vzadu Jet XCR 29×2.25, ten velký objem při 58 mm dává návykové pohodlí.

          0 0
          • VladaC  

            Aktuálně vozím vzadu starší verzi Ralph 29×2,35 a vpředu X-King Racesport 29×2,4. Loňskou zimu (kdy byl i nějaký ten led a sníh) jsem kupodivu bez úhony přežil s tím samým Ralphem vpředu a s Thunder Burtem vzadu. Kdyby se dělal TB v 2,35, tak bych si ho přinejmenším na léto dozadu dal. V šířce 2,25 jsem TB i G-one Allround na zadním kole musel vozit s tlakem okolo 2bar a několikrát jsem je proseknul na běhounu tak, že jsem musel knotovat. Na 2,35 foukám vzadu cca 1,7bar, zatím bez defektů a je to i pohodlnější. Do budoucna asi zůstanu u stejného setupu, případně zkusím vpředu nový Ray.

            Co se týče měření vs. subjektivní hodnocení jede/nejede, tak věřím spíš tomu měření, aspoň teda pokud jde o jízdu na tvrdém povrchu, kde jsou rozdíly v jednotkách wattů. Na pocit rychlosti má vliv i zvuk, třeba G-one speed jen tak nádherně ševelí a zvoní, že má člověk pocit že fakt letí. Kdežto s hrubším vzorkem je frekvence vibrací nízká a dělá dojem pomalé jízdy.

            V měkkém je to o kompromisu mezi odporem a gripem a rozdíly jsou myslím větší, takže se dají opravdu cítit. Paradoxně mě štval Nobby, který je do takového terénu dělaný – jak musí větší špunty ten měkký materiál přetvořit, tak to klade opravdu citelný odpor. Ale zas líp drží, ne že ne.

            0 0
            • novas752  

              Na tom neni nic zvláštního, hrubší vzorek vždycky jede pomaleji. Jednak to vytlačuje větší stopu, jednak se deformují i samotné figury. Pláště dělaný do bahna (např. Schwalbe Magic Marry, Maxxis Shorty nebo Wet Scream) jedou ještě výrazně hůř, fungují v měkkym výrazně líp.

              0 0
          • Milan-KV  

            Na suchu jsem s ním neměl problém všechno vyjet a na delší trasy ušetří hodně sil. Musíš jen počítat s tím, že v blátě na předku moc nepodrží v porovnání například s tím Ronem. Žádný defekt za celou sezónu a jezdím normálně duše.

            0 0
      • Smazaný účet  

        No ták, kluci a Tíno, něco napište. Nebo Spešl jako rychlé gumy nikdo nejezdí?

        0 0
        • milan.v  

          Jezdí, řešili jsme je v nějakém jiném vlákně, je tam spousty dalších tipů na rychlé pláště, srovnání…

          0 0
        • roman 3D  

          spešl nejsou rychlé pláště

          0 0
          • milan.v  

            No, tak to tedy nevím… Jak Renegade, tak Fast Trak si ve své kategorii stojí velmi dobře, jsou v topu…

            0 0
    • Roby  

      Vittoria mezcal 29×2.25 a za mě velká spokojenost.

      0 0
    • Sinpa  

      Jezdí tady někdo Pirelli Scorpion?

      0 0
    • Pepe72  

      Pořídil jsem WTB RANGER light fast rolling. Z mého asfaltu se objevil i štěrk. Mám najeto asi 700km. Nemám s čím srovnat, ale jsem spokojený. Na konci srpna bych chtěl vyzkoušet jiné a dozadu 29er.

      0 0
    • Satura  

      Hledám rychlé a levné pláště 29" na asfalt a polňačky. Má někdo nějakou osobní zkušenost s těmito :

      Schwalbe Hurricane, Schwalbe Smart Sam new 2023, CONTINENTAL Cross King Performance, VITTORIA Mezcal III drátová patka, Maxxis crossmark II ?

      0 1
      • novas752  

        Rychlé pláště nejsou levné a levné pláště nejsou rychlé…

        5 0
      • Charlie_R  

        Místo CONTINENTAL Cross King si dej do výběru Race King. Na asfalt a polňačky je Cross King overkill, maximálně na předek.

        0 0
        • Eastwood  

          Potvrzuju. Cross race king je v rychlosti a hmotnosti nedostizny. Na asfaltu, hladkym povrchu i polni ci lesni ceste nema konkurenci. Extra tichy, velmi nizky valivy odpor a je rychly.

          Nesmi byt ale blato, mokry listi, mokra trava apod. To moc nedrzi a smeka se. Na suchu ale jede a drzi jako opravdovej king.

          1 0
          • MlokCZ  

            Thunder burt je oproti race kingu ve všem lepší. Valivý odpor je podobný (měření na válci má TB o chlup lepší, ale rozdíl minimální, v reálu jsem nebyl při dlouhodobém ježdění poznat rozdíl, na obou jsem najel 10tis. km+).

            A v čem je TB lepší:

            • daleko lépe funguje bez duše, lepší patky (všechny XC protection Contíky mají nic moc patky a pokud se nedoplňuje tmel, tak časem přestanou těsnit), neprochcává tmel (na RK pokud se s tím jede i více terén, tak jsem byl schopen na 14 dní novém kousku mít prochcaný kompletně celý běhoun od té doby, co chybí protection vrstva na běounu)
            • TB je pohodlnější (oproti protection RK),
            • Racersport verzi RK nesrovnávám, ta je na bezduše ještě daleko horší a je to také děně neodolná šlupka, i RK protection na běhounu má mizernou odolnost (TB superground je na tom lépe, ten má konečně ok i běhoun, přechozí verze TB, kde nebyla snake skin vrstva i na běhounu měla také málo odolný běhoun a prochcávala na běhounu, to už ale teď naštěstí u supergraound neplatí) po té, co protection vrstva je už jen na bokách
            • RK pořád mírně vibruje na pěkném asfaltu, TB je snad jediný ještě pořád bikový plášť, kde vibrace nevnímám už ani náznakem
            • i přes nižší vzorek TB drží o malý chlup lépe, možná dané tím, že je poddajnější
            2 1
            • MlokCZ  

              Jinak tedy za mě bych vybral Ray/TB pokud občas i opravdu terén, jinak klidně TB/TB. Contíky (CK/RK nebo RK/RK) bych v tomhle případě nebral. Srovnání mám mnoho tisích km na všech 4 kombinacích (na celopevńáku jsem vozil dlouhodobě TB/TB i RK/RK, na do rychla laděném fullu jsem dlouhodobě zase vozil CK/RK i Ray/TB).

              Je to ale pro superground verze Schwalbe a protection Contíky.

              U levnějších verzí (pro obě značky) se může chování od mojeho srovnání lišit a ani u jedné značky jsem ty levnější verze nejezdil.

              0 0
            • Eastwood  

              Jo sorry, to jsem neuvedl. Popisoval jsem chovani s dusema.

              1 0
            • Hrabex1  

              Nevis, od kdy se z tech RK stala takova sracka? Vpredu mam plast koupeny v lete 2021 a zatim dobry (vpredu je ale nizky tlak) a vzadu mam jeste starsi a ten je krome par malych flicku od tmelu taky dobry.

              A od Schwalbe preferujes spis Ray nez Ralph? S tim TB nevim, je skoro bez vzorku. Da se s nim v terenu aspon na suchu?

              Predem dik za odpoved, na tebe ja dam :-)

              0 0
              • MlokCZ  

                To srovnání vyznělo možná až příliš negativně. Zase tak špatný RK není, také jsem ho vydržel jezdit těch 10tis. km+.

                Jen prostě TB je lepší.

                On se RK zase tak moc nezmněil. Jen ubyla protection vrstva z běhounu a zůstala jen na boku. To způsobilo některá ta negativa. Tedy horší odolnost běhounu a prochcávání tmelu. U někoho se ale ani jedno nemusí tolik nebo vůbec (prochcávat asi bude nakonec každému, jen to může trvat mnohem déle) v závislosti co se na tom bude jezdit (jak je to na běhounu šlupka, tak ježděním na šutrech to prochcává pak rychle, i když to nejsou defekty, je to na celé ploše). A obojí je problém hlavně na zadním (zadní mi vždy u každého pláště, kde prochcával tmel začalo mnohem dřívec a na předním se to někdy ani neprojevilo).

                Zase je bez protection vrstvy na běhounu o něco pohodlnější. Stará verze s protection vrstvou všude byla skvěl odolná (na XC rychlý plášť), ale také to byl jeden z nejméně pohodlných XC plášťů.

                Snake skin vrstva u superground verze není tak tuhá jako protection, takže pohodlí je slušné (existují ještě pohodlnější XC pláště, ale to je vždy na úkor toho, že to je už málo odolná šlupka) i když je i na běhounu.

                2021 bude už spíš současná verze. Teď z hlavy si nevybavuju od kdy se přesně prodávala současná verze.

                Ray/TB jsem jezdil i na 130mm fullu, samozřejmě to je jen do sucha. A i za sucha nelze čekat zázraky. Ale na to, jak má TB nízký vzorek, tak drží překvapivě dobře. RaR samozřejmě drží o něco lépe než TB, ale já současný RaR nemám moc rád (také jsem ho chvíli jezdil, ale ne tak dlouho jako TB).

                Když jsem používal takhle rychlé pláště na fullu, tak proto, že jsem s tím jezdil i ne málo jezdivých tras a asfaltu, takže jsem chtěl, aby to nevibrovalo na asfaltu. To Ray/TB splňuje perfektně. Ray/RaR už rozhodně ne. Vzorek RaR poměrně vibruje (při určité rychlosti na pěkném asfaltu). V tomhle je RaR horší než RK.

                Ray jsem ale vždy vozil jen vepředu a tam je na danou kategorii velmi dobrý, jak drží. RaR bych zase dával jen dozadu (a vozil jen vzadu), takže tyhle dva pláště bych mezi sebou ani nesrovnával. Ray vzadu už jsem také viděl, ale nikdy nezkoušel.

                0 0
                • Hrabex1  

                  nerikam, ze jede spatne, ale rikat necemu takovymu protection je tak trochu podvod. A kdyz prochcava, nemelo by se tomu rikat ani TLR. Uvidime, co bude dal, ja na MTB moc nejezdim a nez sjedu stavajici plaste, treba bude zase vsechno jinak.

                  dik

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ono je to těžké. Lidi chtějí často přehnaně lehké pláště a pak to tak dopadá.

                    Zcela bez náznaku prochcávání tmelu jsem až s přechodem na 1kg+ pláště.

                    0 0
      • enjoy  

        Já vozím Cross King( Black chilli) a žena Mezcal (ale kevlar, ty béžové) a Cross king je na asfalt sice opravdu trochu overkill, ale taky jedou.. Ale oproti Mezcalům jsou o hodně víc slyšet.

        Šel bych být tebou do Mezcal.

        0 0
      • ZDRI  

        CST B-Trail 29×2,25.

        Kevlar, možno použít i jako bezduše, lehké (kousek přes 500 g), rychlé, na Tvé použití ideální (nehodí se do těžšího terénu), cena pod 1000 Kč.

        1 0
    • RadimCep  

      Jezdím na XC kombinaci F-Arden Race, R-Ikon a chtěl bych na druhou sadu výpletu ještě nějaké rychlejší pláště na asfaltové cyklostezky (kdy se jen minimálně počítá s terénem).

      Napadl mě Maxxis Torch nebo Pace, máte ještě nějaké další tipy? 29", kevlar.

      Dík.

      EDIT: Teď jsme sjížděli cyklostezku kolem Bečvy a uvedená kombinace mi přišla zbytečně „do terénu“.

      0 0
    • RMX  

      Nevíte reálnou šířku Thunder Burt 2,25 vs Ikon 2,20? Už jsem to psal, ale mám málo místa v zadní stavbě a Ikon 2,20 je už tak maximum.

      0 0
      • MlokCZ  

        Ikon nevim. U 29×2,25" TB (super ground verze) to bylo dle kusu různé (je možné, že v různých sériích se to lišilo). Na 23mm ráfku jsem měl i po čase ježdění kus 56mm, ale také i jen 53mm.

        A pak strašně moc dělá jaké se vozí tlaky. Jsem se tu teď snažil roztáhnout co nejvíce nějaké kusy 2,6" Rock Razor a Wicked willu. Nechat je delší dobu na maximálním tlaku trochu pomůže a tak jsem se dostal aspoň na 62mm při provozním nízkém tlaku. Ale když to bylo delší dobu blízko maximálního tlaku, tak to mělo až i 65–66mm (tohle je vše na 30mm ráfku). Při snížení na provozní tlak se ale zase vrátí zpět a už se to pak dále nevytahuje.

        Kdybych vozil vyšší tlaky, tak by to mohlo být klidně kdekoliv až k těm 65–66mm.

        Maximální tlaky na tom nebude vozit nikdo, ale aspoň trochu vyšší tlaky než já určitě kde kdo.

        1 0
        • TK75  

          Jo …cca 55 jsem mel 2.25 TB (30 rafek)

          PS. Jestli hledas 2.6 co ma 65 na provoznim tlaku, tak přesně to ma můj Ground Control grid 2.6 (rafek 30) …asi podobná pneu jako je ten Wicked Will

          https://m.pinkbike.com/…7-tires.html

          Ten jsem ale neměl..tak nevím )

          0 0
          • MlokCZ  

            Celých 2,6" nepotřebuju. Já vozil vepředu 2,4", ale když už to bylo jen 58mm, tak to už bylo opravdu příliš málo a proto jsem tam dal 2,6" a mám z toho poctivou 2,4" a to stačí.

            Takže teď jsem s objemem pneu spokojený.

            0 0
      • zdenek  

        Ikon má 57,5 mm.

        0 0
        • RMX  

          Díky. Mám ráfek 27mm a duše. Tlak vzadu okolo 2,2.

          0 0
    • Satura  

      Dá se v pohodě nasadit kevlarový skládací plášť jako např. Thunder Burt na levný hliníkový ráfek, který je na levných kolech kolem 17tis. (Merida Big Nine 60) ?

      Je pocitově poznat rozdíl těch pár wattů mezi light butyl duší a latex duší 26" Michelin C4 ?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.