• Rar

    Zdar ma niekto skusenost .Jazdim 50% asfalt 50% teren ide oto aby boli plašte tak nejak univerzal ,nebo poradte nejake DAKUJEM.

    HUTCHINSON PIRANHA MRC 26×2.00 Kevlar

    Continental Race King Supersonic

    Schwalbe Nobby Nic

    • nox159  

      historie.. :(

    • HonzaC  

      je toho plná historie, zkus se kouknout na continental x-king. Dlouho jsem vybíral a nakonec jsem spokojený. Vozím latexové duše a verzi pláště race sport.

      • JakeF  

        Dobrá volba, pokud ho baví trhat figury :D. Schwalbe jasná volba.

        • HonzaC  

          mám na nich přes 2 tis a ani jednu utrhnutou nemám…

          • marapara  

            já se hlásím s jednou po skoro 4000 km :). Ale utrhlou jsem ji objevil asi po 2000 km :). Na funkci ta jedna ale vliv nemá :)

        • Atilla  

          Jediné pláště na kterých jsem trhal špunty jsou schwalbe

    • cubeman  

      Geax Saguaro.Super plášť ,dlouhá životnost a skvěle sedí.

    • mr.antik  

      závisí to na typu terénu, dobrou zkušenost mám s Racekingama

    • lukas aka mitro  

      koho mam plašit?

    • DragON  

      kšá kšá kšá

    • couffy  

      Kenda Karma

    • Kubiczech  

      Maxxis Ikon.

    • rj72  

      Na tuto kombinaci je to hodně individuální záležitost, a i proto jsem skončil u proštípávání plášťů. Záleží čemu se dá přednost.

      IKON 2.2 – univ.tlak až 3,5 bar – výborně tlumí nerovnosti díky tomu téměř stejně rychlý na asfaltu jako na polní cestě. Vhodný na HT s lehkými výplety kol. Nevýhoda měkký asfalt zvláště při stoupání. Dá se proštípat z 1/2 ve 2. řadě pak zrychlí v jemném pokladu a na asfaltu a lépe drží v zatáčkách. Je to,ale na úkor živostnosti.

      Race King 2.2 -univ.tlak až 3,0 – 3,2 bar hůře tlumí nerovnosti, horší boční grip než IKON v terénu působí trochu tupě. Proštípnul jsem ho z 1/2 úplně uprostřed.

      Rar 2.1 – univ.tlak až 2,7 bar, výborný grip, při tlaku vhodném na asfaltu poskakuje po nerovnostech – horší odolnost – méně chráněný běhoun vzorkem (včetně zbytkových špalíků po proštípaní u IKONA a RK, které zachovávají odolnost a tlumení)

      Jinak ty pláště jsou pak rychlostně na asfaltu srovnatelný, protože je to hodně o tlaku…Vpředu nedoporučuju RK a IKONA bez proštípnutí…Je to opravdu hodně individuální a v první řadě je to o tlaku,který chceš jezdit. Pokud do 2,5bar pak rar, x-king – řidší vzorky – vhodnější i dopředu…pokud vyšší tlak IKON,RK, případně fast track,ale tam mě odradila výše vzorku…

      • nox159  

        dobry den nejak nerozumim par vecem ve vasem psanem projevu jak mam chapat:

        proštípávání plášťů

        Nevýhoda měkký asfalt zvláště při stoupání

        • lukas aka mitro  

          vycvakavani nekterych figur…a to druhe nevim…

          • nox159  

            to prvni mi doslo zajimalo me spis co ho k tomu vede – je to totalne na hlavu…

            • rj72  

              ..na tom,že RAR má asi nejuniverzálnější vzorek pro tuto kombinaci se možná shodneme.(nevýhoda výše) Ikon i RK jsou hustší. Což při výšce vzorku okolo 2–3 mm má vliv na rychlost všude (nejen na pevném povrchu, ale hlavně i v drobném a jemném). Naopak při výšce vzorku 1mm na tom může být Ikon s větším množstvím figur lépe s gripem. Proštípáním spíše přibližuji vzorek k RAR pro výšku vzorku 2–3mm, s tím, že mi zůstává cca 1–1,5mm zbytkového, tak že se mění propustnost vzorku, rychlost a životnost. Grip se také změní, v něčem zlepší v něčem možná trochu zhorší. Ostatní vlastnosti odolnost ,absorbce se zachovají. U RK je to složitější. Ten jeden prostřední trojuhelník je tam oproti RAR tak trochu navíc, možná je tam kvůli jízdě po hřbetu při tlaku 4–5 bar,ale na ten tlak se jezdit stejně nedá, možná by lépe držel směr v písku. Možná.Jinak na RK by se toho dalo měnit mnohem víc.(ty trojúhelník si vůbec nerozumí s mokrým kamením, boční grip…). Ve skutečnosti mám více aktivit a nejen kolo, a když už se na něj dostanu, chci, aby to jelo co nejlépe, navíc musím hodně jezdit asfalt a polní cesty bez kamení, a takhle mi to vyhovuje více. Chápu, že pokud pro někoho jsou prioritou kamenitý výjezdy, má jiné priority a jezdí jiný tlak. Tahle kombinace 50 /50 je hodně individuální a bez kompromisu to nejde…

              • Atilla  

                Už jen ty tlaky jsou přepálené a štípat pláště? U wet screamu to chápu, uštípnout na minionu front náběhy a dát ho dozadu taky chápu, ale u těchto plášťů mi to hlava nebere.

                • rj72  

                  …tlaky jsou horní – mezní, při kterých se dá vjet do terénu.

                  …po přechodu z rar 2.1 jsem si chtěl co nejvíce zachovat rychlost a zvolil jsem tento přístup – jinak rar a ikon jsou hodně univerzální pláště použitelné při rozdílných tlacích -rozdíl odpovídá

                  …nechci to nikomu vnucovat, na druhou stranu, pokud si někdo pořídí plášť a nesedne mu, tak má několik možnosti a toto je jedna z nich – přizpůsobit ho něčemu co mu vyhovuje více, pokud to samozřejmě jde…

                  • Atilla  

                    A já si vždycky myslel, že horské kolo patří do terénu a né na asfalt:)

            • rj72  

              měkký asfalt – ikon má menší figury a zdvojený úzký hřbet – při vyšších teplotách na asfaltu více ztrácí. Alespoň si to myslím. Jinak je ten úzký hřbet hodně rychlý.A tak se mi jeví Ikon jako dobrá volba na jaro a podzim a RK na léto…

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce