• Pavel90

    Prosím o radu, jaká by měla být geometrie (hlavový úhel a další) MTB hardtail do rychla, to je rychlé lesní cesty a silnice.

    Pokud by měl někdo i typ na daný model, tak prosím o uvedení. Cenové rozmezí 60–90 tis. Kč.

    Děkuji

    Pavel

    • novas752  

      Gravelbike?

      • gersa  

        Jo, tahle odpověď mě napadla taky jako první ;)

        • Pavel90  

          Gravela nechci. Občas bych jezdil i vetší terén a tam by mně chybělo přední odpružení.

          • novas752  

            Tak to pak xc hardtail no. Ale nějaké spíš starší koncepce = strmější hlavový úhel, kratší rám s delšim představcem, užší řídítka. Moderní kola jsou dělaná s ohledem na elitní xc závody = spíš do terénu než aby to letělo co nejrychleji po polní cestě.

            • Tomcat  

              Evropská geometrie je kratší závody spíš kruhové. Americká geometrie spíše delší a závody tzv „přes“ kopec. Obecně při takovém dotazu pokud to není troling tak to je " naockovaný pacient" kterému nebude pomoci páč mu pravděpodobně radil nějakej senior žiletka.

              O průchodu terénem při výše středu , 29komum a 100mm SIDovi… …no spíš to letí právě na te polňačce než to motat na zatacivým trailu s kořeny a terénními schody kteří stále někteří králové hospody Šumavy a Jizerské padesátky snesou objedou nebude to ořechový.

              • MichaelSimek  

                jako ze 29/100mm nejede v zatacivem terenu? Co se tu clovek nedozvi

                • Tomcat  

                  ne vůbec je tam zavařený sloupek na pevno a jsou určený jen pro rychlostní rekordy na Solný pláni. A ten důchodce co tvrdil, že třeba pevný rám nic netlumí je Váš příbuzný ? Newton by blil.

                  #sarcasm

            • Pavel90  

              strmější hlavový úhel – to je úhel 68 nebo 70?

            • MichaelSimek  

              proc je strmejsi uhel rychlejsi na polnacce nez moderni kolo?

    • Tomcat  

      Otevřete si nějaký eShop vyberte si kola kategorie závodní XC a vyberte si.

      Pak se jen modlete se aby bylo někdo i skladem.

    • MilanT  

      Úhly nevím,ale když mrkneš na specifikaci nějakého současnějšího Epica v HT tak budeš mít jasno.

      To je kolo které jde sakra do rychla.

    • TheJD  

      Jestli nechces gravel zavodni koncepce, tak si porid jakykoliv HT, na ktery se dobre poskladas. Geometrie sama o sobe rychla neni. Jestli to chces opravdu predevsim do rychlosti, pak chces uzka riditka kompenzovana delsim predstavcem a predevsim svou vlastni ohebnost, aby ses na tom poskladal do nizkeho posedu a udrzel ho delsi dobu. Kdyz pojedes po nejake rychle ceste treba 30, hlavni roli hraje prave aero odpor.

    • jonti  

      Nechces vylozene trailove kolo, ktere ma hodne polozenou vidlici s vyssim zdvihem. Chces teda klasicky HT se zdvihem vidlice 100mm. Ty se lisi, nektere jsou klasicke a maji uhel hlavove trubky (HA) 70 stupnu a jsou urcene pro predstavec 80–100mm, nektere jsou polozenejsi, delsi, HA okolo 68,5 a predstavec okolo 60mm. Vzhledem na urceni ti bude vyhovovat kazde bezne kolo, ktere bude mit dobrou velikost, bych ten vyber nekomplikoval.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.