Tuhnutí hydraulických kotoučovek v mrazu

238 nepřečtených
  • Matshita

    Zdravim, mám problémek, se kterým jsem se nesetkal a ani tady v historii jsem odpověd nenašel. Manželka má XT hydr. kotoučovky 2008 a v teple mají krok páky cca. jednu třetinu zdvihu. Podotýkám, že nejsou zavzdušněné a v normálních teplotách mají krásný krok. Při teplotách okolo nuly se chod naprosto zkrátí a škrtají. Je tohle standard i u ostatních značek, že v mrazu se výrazně změní chod pístků? Sám mám kotouče krátce a v mrazu jsem s nima ještě nebyl. Díky za reakce.

    0 0
    • misak.kadlec  

      Nebudeš tomu věřit ale mě to dělaj taky a ještě jenom přední brzda, bude to nejspíš tím že mi tam nějak drhne pravý pístek. Když mám vyndanej třmen a mačkám páku aby se vysunuly pístky vyjíždí ten levej mnohem víc a zpátky se ten pravej mnohem pomaleji vrací. Čistil jsem to čistčem brzd, zkoušel máznout sil. olejem a pořád stejný, nemáte s tím někdo nějakou zkušenost?

      0 0
    • Pavlos  

      shimano pouziva mineralni olej ktery je asi nachylnejsi na zmeny teploty protoze ja vcera nic podobneho nepozoroval u juicy5

      0 0
    • jIrI___  

      Nic takového u sebe nepozoruju, zkus promáznout pístky v třmenu.

      0 0
    • Team6  

      me to dela taky. ale pocituju to uz kdyz klesnou teploty pod 10C tak paka zacne tuhnout. je to pry zpusobeno tesnenim ve trmenu ktery poklesem teploty ztuhne. kdysi se to tady nekde resilo a dotycnej posilal brzdy na reklamaci… jak to dopadlo to nevim. ale taky by me zajimalo jestli se to da nak resit

      0 0
      • Matshita  

        Jo, přesně, to jsem si myslel, že bude přecitlivělé těsnění kolem pístku. Nic jiného už tam pořádně ani neni, ještě že by tuhla kapalina ale tu už jsem vyhodil na mráz a konzistenci budu sledovat:-) Díky všem.

        0 0
    • jIrI___  

      Když už se tu řeší ty problémy s XT 08, tak se taky přiživím. Na přední páce mi někama prosakuje olej, tipuju to někde na okolí expanzky. Ať jsem hledal sebelíp, nějaké poškozené místo jsem nenašel. Nejsou to žádné kapičky, jen je okolí expanzky pořád zamaštěné a jak kdyby jemně orosené, úbytek oleje ze systému je minimální, ale od naplnění v létě ho z expanzky viditelně ubylo. Nemáte s tím taky někdo problémy?

      0 0
      • tomfree  

        A není ten úbytek oleje způsobený sjetím desek?

        0 0
        • jIrI___  

          To je určitě částečně možné. Ale jde mi o to, že je to okolí nádržky pořád od oleje. Přes těsnění kolem víčka olej neuniká, to jsem si ověřoval. Není to žádná extra závažná vada. Jen mě zajímalo, jestli jsem sám, resp. kama to může prochcávat a jestli to má vůbec cenu reklamovat :-)

          0 0
    • marapara  

      Mně tohle udělala Juicy5 na zadním kole loni, když jsem ji měl plnou sněhu a ledu. Nějakou dobou jsem nebrzdil, bylo –7 a měl jsem ji obalenou ledem. Prostě destičky zamrzly. Ale pak jsem to rozpumpoval a rozbrzdil. Až se brzda trochu zahřála, tak brzdila normálně. Nejlépe polít vodou, může být i studená, stačí když se rozpustí sníh a led a brzda fungovala ok.

      0 0
    • Vilém  

      Je to problem novych XT brzd, uz se to tu resilo. S olejem a jeho viskozitou to nema nic spolecneho.

      0 0
      • xebece  

        A tusi nekdo, zda se to tyka i SLX a XT'09?

        0 0
      • sportovni_biker  

        Mých LX 05 se to týká taky ;-)

        0 0
        • Vilém  

          Tak u tech jsem o tomto problemu zatim neslysel. Osobne mam 3ks Sh525, 1ks XT 4pist a zadna toto nedela.

          0 0
        • vlk  

          mám lx z prvního roku co se začaly vyrábět-ty modely 585. A právě LX mi to nedělají.Zatímco 535Deorka ano.Asi záleží i na kusu.

          0 0
      • Matshita  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • Peslezedirou  

        Zkoušel jsem různé věci ale nějak nic nepomohlo. Zkusím ještě trochu odlít oleje z expanzky (aby nebyla uplně plná), snad se oleje při nizké teplotě dostane zpět do ex­panzky (teda pokud nějak se změnou viskozity mění objem a tím zatlačuje pístky). Tedy doufám, že by to tak mělo fungovat. Začínám mít ale pocit, že jsou pístky udělané z jiného materíálu, který má jinou roztažnost než třmen a proto se kousnou.

        Kdyby jsi měl nějaký tip co ještě vyzkošet tak budu rád, fakt mě to celkem se*e :-(.

        0 0
        • Vilém  

          Bohuzel reseni problemu neznam. Podle diskuzi, ktere na toto tema probehly zde na B-F je problem v pace. Tzn jak rikas, bud pistek, nebo spis tesneni. Pistek byva plastovy tudiz pochybuju, ze by tam hrala roli dilatace. Musel by se zmensovat prumer valce, coz na prumeru nejakejch 10–15mm, coz valec ma, taky pochybuju.

          0 0
          • Peslezedirou  

            Hm, snažil jsem se vyzkoušet co se dá abych se vyhnul reklamaci :-(…nerad bych měl XT pouze na letní měsíce. Snad v Sh o tomto problému vědí a nějak to pořeší…po svátcích pošlu jeden pár na reklamaci a dám sem potom vědět jak to dopadlo.

            Tímto bych chtěl pozdravit Hnoje :-)))

            0 0
    • venabch  

      Je to jednoduchy , mas zapraseny pistky . Odelej desticky . opatrne zmackni paku na riditkach tak aby pistky vyjeli ale zase nesmej vypadnout . Vem silikonovej olej (odpuzuje vodu a nemeni moc viskozitu v zavislosti na bezne teplote –50  az +100)  nastrikejt to na valecky .Vem sroubovak a zatlac pistky zpet . A znova opakuj dokat pistky nebudou chodit oba stejne a nepujde z toho zadny bordel . Muzes tomu pomoct i hadrou . U auta tam sou manzety aby se nedostal na pistky bordel , na kole nejsou tak se to musi cistit . Delam to pred kazdym zavodem.Je to hodne choulostivy

      0 0
      • marapara  

        Taky možnost.

        0 0
      • Matshita  

        Díky za příspěvek ale brzdy jsou téměř nové a v teple pístky jezdí jak po másle. Je to problém jen v mrazu. Kdyby byly špinavé, asi by pomohlo vyčistit ale bohužel jsou čisté, před pár dny jsem zkracoval hadici a i jsem pístky kontroloval. Spíš bych se přikláněl k variantě nevhodného materialu těsnění pístků.

        0 0
        • venabch  

          Vis co je to jedno z druhym je to proste titerny . Vim ze kdyz sem to vycistil tak to vzdy pomohlo . Staci fakt malo a uz to nemaka jak ma . jak je tam trosku hliny tak je vlhka a uz to drhne. To tesneni je taky tuzsi tim mrazem tak ze se to nascita. Vim ze kdyz sem vozil loni shimaka xtr tak sem tam lil misto toho origos simako mineralniho oleje (mineralni olej je v podstate ten nejhorsi ) to fluidum co se dava do citroena a brzdy pak chodili podstatne lip (je to o neco malo ridsi ) . Je to neco mezu olejem a brzdovkou a litr sroji asi 250 kc tak ze pohoda. V citronu to pouzivaj jak ke tlumeni tak k brzdenit . Jinak zlaty xtr oproti ultimate ty sem letos snad 3× uvaril az sem se se nastval a dal tam do5 race brzdovku a byl klid.

          0 0
      • jIrI___  

        Kolik zhruba mm se ty pístky můžou vysunout? Vůbec nemám ponětí jak jsou tlusté a nerad bych, aby mi vypadly :-)

        0 0
      • Peslezedirou  

        Zaprasený pístky s tímhle nemají nic společného......mám na obouch kolech XT a u obouch páru se se změnu teploty zkrátí krok brzdové páky. Pístky u obou jsou dokonale čisté a promazané, co jsem mluvil s několika lidma, tak mají stejné problémy, nějak nové XT japonec nevychytal, teda nezkoušel v zimě :-(…

        0 0
        • marapara  

          NJ, každé má něco.  Avid používá DOT, v mrazu není problém, problém je, že na sebe váže vodu a jednou za nějaký ten rok je třeba ji vyměnit. Shimano olej a ten zase tuhne při mrazech …

          0 0
          • pitos  

            Shimano olej v mrazech běžně netuhne,mají s tím problém jen některé brzdy jako třeby ty XT08 ale tyto a jiné problémy se už tady řešily a docela se divím lidem co si je i přesto pořídily.Také jsem je měl ve výběru a objevůjící se problémy mě od koupě odradily(i když to nebyl jediný problém proč je nechci)

            0 0
          • pepek  

            Mně v mrazu tuhne ledacos, ale olej od sh. kotoučovek nee.

            0 0
    • jimiAJ7  

      dneska jsem byl pod lysou horou a teplota –6 nic jsem nepozoroval ani trosku vozim code 7

      0 0
    • roud  

      Mě tohle dělaj erka ale stačí je párkrát pořádně probrdit (zahřejou se) a chod je pak zase ok…

      0 0
    • Phoebe  

      Ještě pohled do nedávné historie:

      http://www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…

      http://www.bike-forum.cz/…2/forum.html#…

      Měl jsem ten samý problém. Jakmile klesne teplota, pístky se nevrací a nic s tím nelze udělat. Okamžitě šly z kola pryč. Teď jsou Juice 7.

      0 0
      • Karaya  

        Některý Juicy 7 taky nejsou brzdy do mrazu, moje zadni je po dnesni vyjizdce zrala na reklamaci.. (nevraci se pistek, paka lita pulku chodu volne a paka ztratila to vycvaknuti dopredu na prevoz) A krom toho to desne vibruje, ale za to uz asi muze vic veci…

        0 0
        • Phoebe  

          Mám je jen chvilku, a nic takového co uvádíš nepozoruji.

          0 0
          • Karaya  

            Tak to si jich vaz a doufej, ze to nezacne.. Predni brzdu mam zatim uplne bez problemu, zato zadni to vynahrazuje. Problemy s ni zacaly po priblizne 1000km a trvaji doted..A vsechno jsou to veci, kvuli kterym se blbe reklamuje, snad az ted na tu posledni vec a to ztratu te prepravni polohy, tak snad se k tomu Zitny postavi celem :-)

            0 0
          • Karaya  

            Jo a pistek jsem tedka rozhejbal, tak treba to bylo blatem…

            0 0
          • Karaya  

            Po 2hodinach v mrazu pistek opet zatuhnul, v teple chodi dobre. Pred vyjizdkou byla rozborka a promazani… Proste si jich vaz, ty moje asi vyrobili na Silvestra :-(

            0 0
    • vlk  

      mám na jednom kole hydra dualy LX 585 a na druhém klasiku hydru lx 585 dopředu a deorku 535 dozadu.dělá mi to jen ta Deorka, starší LX jsou OK.

      0 0
      • Zerocool  

        musím potvrdit starší Lx jsou k mrazu absolutně imunní o XTR se to říct nedá:(

        0 0
    • zdenek  

      Mám LX a dnes jsem narazil na úplně to samé. Krok páky se podstatně snížil. Škrtání o kotouč jsem sice za jízdy nezaznamenal (v čepici hůř slyším), ale doma jsem zjistil, že se kolo točí s dost velkým odporem.

      0 0
      • psoid  

        to se mi stalo uz podruhy za sebou.takze jsem se ptal v obchode a mam prijet.v servisu s epodivaj,jestli to je na reklamaci…pre­pokladam,ze jim se to bude zdat vse v poradku

        0 0
    • Ricci  

      Mozem potvrdit presne ten isty problem,je to urcite teplotou,pred 2 dnami som nastavoval moje hydry XT08 pri teplote cca 6 C a boli nastavene velmi tesne,ale nezadrhali a dnes som isiel jazdit pri O C a jednoznacne sa kolesa otacali s vacsim odporom ako pred 2 dnami a skratil sa krok brzdy doslova na minimum.

      0 0
    • maxtor  

      A pak se má někdo divit mechanikám na tomhle biku:

      http://www.bike-forum.cz/…mg1739-2.jpg

      Mám letošní stejnou zkušenost. Vyměnil jsem na jaře na zimáku mechaniky Deore M515 za hydry M535 a taky mám problém. Nicméně po důkladném promazání pístků TFkem, opětovném vystředění třmene (přecejen i tak pístky chodí trochu jinak než za normálních teplot) je to v pohodě. Chod páky se pochopitelně nezmění (je prostě o poznání kratší), ale žádné škrtání se nekoná, funkčně i tak OK.

      0 0
      • DaSnail  

        Na takom biku by boli skorej divné hydry.

        Jediný problém s BB7 ktorý v zime mám je že keď dost mrzne tak sú páky fakt studené. 8o)

        idem pohladat nejakú starú dušu a nejako to poriešim…

         
        0 0
        • roud  

          heh to je ale problém pák né BB7ček ;O]

          0 0
        • Vilém  

          Kdysi jsem vozival na pakach neoprenove navleky, ktere jsem vykuchal ze stare lednicky. Tam slouzily jako tepelna izolace trubicek vedoucich chladivo. Za jednu zimu se mi rozpadly, tak jsem zase ustrihl novy kus navleku. Z jedne lednicky by to stacilo na peknejch par let:)

          0 0
          • DaSnail  

            Dík za nápad. Nejaké kúsky neoprénu mám zo všelijakých shaman chráničov. Vyskúšam.

            Zatial som nahodil gumu z duše. Vyzerá to nič moc imič ale trochu by to pomoct mohlo…

            0 0
            • mar_tin1  

              krásne :D

              0 0
              • DaSnail  

                pekné

                ale ten lak na vlasy, no neviem. asi by sa mi nepáčilo keby sa mi pri nejakom ostrejšom brzdení tie návleky pretočili alebo zošuchli. skateboardová páska to rieši asi lepšie.

                tak, mám plán…8o)

                0 0
                • DaSnail  

                  Hotovo

                  Včera test – spokojnosť s drobnými výhradami 8o)

                  0 0
                  • Vilém  

                    Co mas za vyhrady? Ma tendenci se to protacet?

                    0 0
                    • DaSnail  

                      Ne, na tej páske sa ani nehnú.

                      ten neoprén je trochu hrubší takže sa mi zdá že to v tých bublinkách trochu pruží.

                      Ale nakolko som vymenil cyklo zimné windstopy za lyžiarske rukavice tak možno je to aj v tom.

                      Takže celkovo to je ok.

                        
                      0 0
    • jIrI___  

      Takže po návratu z dnešní mrazivé vyjížďky hlásím stejný problém. Chod páky se extrémně zkrátil, ale naštěstí pořád brzdí stejně ani neškrtají (nebo to přes čepici neslyším :-)). Zkoušel jsem a kola se mi točí normálně bez drhnutí. Holt asi XT nejsou stavěné na mrazy :-)

      0 0
      • Ricci  

        Prave som sa vratil z 25km vyletu,mozem potvrdit to iste,ale brzdi to fajn a packy nemam studene,kedze mam zimne rukavice :-)

        0 0
        • DaSnail  

          tie moje páčky sú studené bez ohladu na to aké mám rukavice. 8o/

          btw, mal som tiež zimné windstoppery a pod ne som ešte dal tenké pletené…

          0 0
      • Mirek1  

        Mam taky XT 08, jdou v mrazech o neco hur nez v lete, ale neni to katastrofa. Co me dostalo vic je to, ze jak byly velky mrazy, tak z nich asi uniknul olej na kotouce a desticky. Jinak si tu mastnotu na kotouci nedokazu vysvetlit. Ze to skoro nebrzdi nemusim ani zduraznovat… Mate nekdo taky tenhle problem?

        0 0
        • zdenek  

          Jsem na tom podobně s Deore. Přední trpí zkrácením chodu na minimum. Skoro bych řekl, že začne brzdit dřív, než stisknu páku. Zadní naopak má extrémně dlouhý chod. Při rozebrání jsem našel trochu asi brzdovky mezi deskami a pístky. Kotouč při brždění rezonuje, což dřív nikdy nedělal. Asi se brzdovka dostala i na něj.

          0 0
          • pitos  

            deore myslíš 525ky?…co vím tak těch se zkrácení chodu netýká takže problém bude pravděpodobně někde jinde,už jenom ten minerální olej na pístech…

            Osobně jsem měl tyto brzdy doma dvoje(jedny stále jezdím)a i třeba v –10°C mají chod pořád stejný.

            0 0
            • zdenek  

              535

              Olej je na té, co nemá zkrácený chod. Ta bude asi zavzdušněná.

              0 0
              • pitos  

                jj asi to tak bude.Jinak 535ky jsou oproti 525kám dost rozdílné brzdy a i když jsou ty 535ky novější tak mají bohužel o dost horší chod a celkově horší brzdné vlastnosti.:(

                0 0
                • vlk  

                  To asi záleží na úhlu pohledu.Dle Mne brzdí co se týká brzdné účinnosti stejně, jen mají jiný chod, který třeba zrovna mně vyhovuje více-takový pozvolnější.525 jsou jakoby kousavější-což subjektivně dává pocit, že brzdí lépe. Nicméně 525 jsou více náchylné na přehřívání.

                   
                  0 0
                  • Vilém  

                    To bude ten rozdil. 535 trmen nebude tak tuhy jako byval u 525 a proto ti prijde 525ka kousavejsi.

                    0 0
                    • vlk  

                      A nebo má 535 oproti 525 jiné poměry pístků :)

                      0 0
                      • Vilém  

                        To moc nepredpokladam, kdyz pouzivaji shodnou paku. Zmereny to vsak nemam. Ten vetsi pocit houbovitosti jsem mel i u prvnich LX, v porovnani s 525.

                        0 0
                        • vlk  

                          Takže XT jsou asi taktéž houbovité, že.Mají totiž dle mne skoro stejný chod jako LX a přitom maj třmen z jednoho kusu.Nicméně, když se třeba seřídí J7 na lepší dávkovatelnost, tak by se ti asi také zdála houbovitá. Jediný problém, když neberu teď ten průšvih se změnou kroku v mrazech u LX a 535 byla páka, která dle mne docela dost pruží. Jenže 525 měli páku zcela stejnou-také není moc pevná. Osobně si myslím, že nynější shimana i ty starší LX, či 535 mají jiný průměr pístku v třmenu než mají 525 a to je hlavní rozdíl. Nemíním to dále řešit. Jsou tu o tom dalekosáhlé diskuze z 2005 či 2006.Každému vyhovuje něco jiného. Ovšem to co vy nazýváte houbovitostí, nemá žádný vliv na max brzdnou sílu dané brzdy.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Vsak ja se nijak nepru, jen tu zverejnuju svoje pocity a domnenky. XT soudit nemuzu, nemam s nima zadnou zkusenost. Kdysi tu nejake takove porovnavani mezi LX a XT probehlo a lidi co to porovnavali rikali, ze diky trmenu z jednoho kusu u XT se jim zda min houbovita nez LX. Ohledne prumeru pistku nevim, jak jsem psal nemam omereno, ale moc to nepredpokladam, jak uz jsem taky psal. Pokud by sis nekdy dal tu praci a mel moznost to zmerit, tak bych byl jen rad, ze vim jak to je ve skutecnosti.

                            0 0
    • cagalam  

      Dneska tři hodiny venku v –5 °C a žádný problém se škrtáním ani v chodu páky XT dual control

      0 0
      • Burizon  

        Naprosto ty jisté teplotní i časové podmínky a hydry XT (ne dualy) zcela bez problémů…

        0 0
    • roud  

      Trošičku to tu oživím bral sem teď kolo každej den na hoďku, dvě ven a ten blbej chod brzd úplně vymizel… neuražte se někdo  stačí víc jezdit a je to OK aspoň u mejch XTR DC :O)

      0 0
      • zdenek  

        Já se neurazím. :-)

        Denně jezdím 2 hodiny. Včerejší dojezd na přibržděném předním kole (škrtání jsem neslyšel, zjistil jsem to až doma) mě stál destičky. Sjely se blbě zešikma a už se nechtěly vracet ani když jsem promazal a rozhejbal písty. Pístky doma chodily pěkně, ale venku je to stejné.

        Ještě trochu podezírám brzdovou kapalinu. Dlouho jsem ji neměnil, tak v ní může být vlhkost.

        0 0
        • jIrI___  

          Minerální olej používaný Shimanem na sebe vlhkost neváže, v něm chyba nebude :-). Navíc já mám brzdy od července a mám stejné problémy jako ostatní.

          0 0
          • roud  

            A jak často jezdíš v týhle zimě ?

            0 0
            • jIrI___  

              No moc často ne, nejsem magor – já radši teplo :-). Ale dneska jsem třeba byl. Jinak kolo stojí celé dny v zimě v garáži, takže na „teplotní šoky“ bych to nesváděl.

              0 0
              • roud  

                vidiš já mám kolo taky v zimě a dělalo mi to pak sem začal jezdit pravidelně a je to pryč to je to na co tu teď narážim je to jen úvaha :O)

                0 0
                • jIrI___  

                  Zajímavé, čím to technicky může být?

                  0 0
                  • roud  

                    To nevim hlavní pro mě je že už je to ok uvidíme až to přez silvestra odstavím zda to zase začne…

                    0 0
                    • spita  

                      Tak u shimano LX se výrazně zkracuje délka kroku brzdové páky již při teplotě okolo cca 5c. Častější ježdění to určitě nespraví – včera jsem jezdil 4 hodiny a nelepšilo se to. Delší dobu to při teplotě cca –6 C opravdu nevydržím.

                      0 0
                      • roud  

                        Já už to mám u XTR ok dneska sem s tim lítal hoďku a půl a rozdíl oproti normálu minimální…

                        0 0
        • roud  

          Tak zkusit vyměnit a odvzdušnit třeba to pomůže jinak já mám i kolo skladovaný v zimě a ten efekt vypadá že už úplně vymizel stačilo jen pravidelně jezdit… :O)

          0 0
    • Kubiczech  

      Pozorujete nekdo tohle tuhnuti i na SLX? 

      0 0
      • asmodeus  

        tuhnou snad všechny shimana…xt07..xt08 a ted i xtr,moje zkušenost…přisuzuju to malému množství oleje a tuhnutí manžet u pístků.Přijde mi ,že konstruktéři shimana počítají jen z letní sezonou…neznám ve svém okolí nikoho ,kdo nemá stejný problém jako já(tvrdý krok,přibrždování atd.) Docela mne zajímá jak se chová taková MAGURA,která používá taky olej…

        0 0
        • Phoebe  

          Od 4/06 jsem měl Magury Julie. Na BF docela neoblíbené brzdy, které ať bylo plus 35, nebo –15, tak chodily stále stejně. Za celou dobu, co jsem je měl, jsem s nimi neměl žádný technický problém.

          Nebudu se tu více rozepisovat o Jiliích, jako každé brzdy – někdo je haní, jiný chválí. Jinak šly pryč, protože se strašně už při kratším sjezdu přehřívaly a jejích brzdný účiněk byl téměř nulový. Kolíkrát jsem je spálil :-)))

          0 0
        • mirage  

          Nazdárek.

          Chci se jen zeptat: nemrzí vás někdy že máte kotoučovky a nezavzpomínáte na véčka. A jak to vidíte do budoucna s véčkama, a  zda je úplně nahradí hydry. Do nikoho se nenavážím jen se ptám.

          0 0
          • roud  

            Hydry je nahradí na 100% :O)

            0 0
          • jIrI___  

            Na véčka nerad vzpomínám. To nekonečné štelování, vadil trošku bouchlý ráfek nebo minimální osmice, pazvuky po průjezdu bahnem a konečně i „nebrždění“ ve sněhu. K véčkám se já osobně nikdy nevrátím :-)

            0 0
            • Thapsus  

              A to já ty Véčka mám. A už x-krát jsem se chystal na přechod do kotoučů a když si tady tak někdy počítám, jsem rád, že je mám. V tom sněhu je to fakt děsnej průšvih, že nebrzděj, zvlášť v podmínkách český zimy :-)). Ale nerozumím, jak s kotoučema řádíte ve sněhu jen v deseti nad nulou ? když pod nulou ty kotoučovky tuhnou ? A z kopce se přehřejvaj ? A po rovině zvoněj ? A při přepravě vyjížděj pístky ? Nejhorší je, že nakonec – dřív, nebo později-  stejně na ně  přejdu, jsou prostě in.

              0 0
              • jIrI___  

                Dívej, kdybys bydlel někde v horách, ne v Praze, tak poznáš výhody kotoučovek oproti véčkám (včetně toho brždění ve sněhu) ;-). Ale když jsi spokojený s véčkama, není důvod si kupovat kotouče. Já bydlet v Praze, tak taky kotouče zavrhnu. Jinak jsem si prošel postupnou evolucí: začínal jsem na véčkách, pak jsem měl nějaké levné mechanické kotoučovky Suntour (ano, ty byly snad horší než véčka), potom opět mechaniky BB5 a teď mám XT 08. A udělat krok zpět nehodlám :-)

                0 0
              • chemik  

                <span style=„font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman“; mso-fareast-font-family: ‚Times New Roman‘; mso-ansi-language: CS; mso-fareast-language: CS; mso-bidi-language: AR-SA;">To máš těžký, například moje 525 mají naježděno za 5 sezon 37000 km a ty svině netuhnou, neškrtají, nezkracují krok, takže nemám žádnou výmluvu a musím na to blbý kolo i když venku mrzne. Myslím že tady bude určitě mnoho spokojených uživatelů kotoučových brzd, ale holt asi nikdo necítí potřebu zakládat thready typu: „Mám brzdy a nemám s nima problém“.

                0 0
                • Thapsus  

                  Já jen tak prudim, dyk říkám, že si je nakonec stejně koupim, už jen proto, že je to proti véčkám sympatická technická lahůdka.  Nakonec pro mne nebude ani zbytí, na devětadvacítku už kloudnou vidlici s čepama ani neseženu.

                  0 0
                  • chemik  

                    Trochu prudit se musí, jnak by tu byla nuda :-). Přeji šťastnou ruku při výběru.

                    0 0
                • pitos  

                  525ky jsou fakt nesmrtelné…mají čtyři roky za sebou a jediné co dělám je výměna desek a když jsem neměl pevnou osu tak občasné seřízení třmenu třeba po nasazení kola.Celkový brzdný výkon při výběru správných desek je srovnatelný s daleko novějšímy modely.Mám a měl jsem doma i jiné hydr. brzdy a pro sebe už dva roky plánuji nové,jenomže nic o moc lepšího co by mě uspokojilo jsem zatím nenašel.Saint09 to snad vyřeší:)

                  0 0
                  • pepek  

                    Tak to jsme dva, 6 let a ŽÁDNÝ problém. Sem tam prostříknu pístky a víc nic. Nikdy jsem neodvzdušňoval. Akorát v jednom kopci (u Brna pozn.  pro Pižmoně :-) se vždycky přehřály a přestaly brzdit (se všema možnýma destičkama). Myslím, že co sem nasadil Goldfren, tak se to nestalo (ale nevím to jistě.)

                    0 0
                    • pitos  

                      Goldfreny jsem nezkoušel ale vozím přes dva roky fastopy a jsou perfektní a moc nestojí.Vozil jsem kdysi kotouče 160mm pak 180 a teď 200mm ale s přehříváním jsem problém nikdy zvláště neměl…snad jen s orig. deskami.

                      0 0
                      • pepek  

                        Mně se přehřívalo všechno: Originál, faststopy, BBB, Koolstopy, Ferodo odborně nanesený, Osinek (azbest -neodborně nalepený). Ale opravdu jenom na jednom kopci za Brnem – Beskydy, Javorníky, Julské Alpy a Jeseníky v pohodě- tolik pro Pižmoně :-)

                        0 0
                    • Madrid  

                      Čím je nejlepší pístky mazat? (Mám Juicy 5).

                      0 0
                      • pepek  

                        Já tam stříkám TF-ko, ale soudruzi tady tvrdili, že může rozleptat gumičky – takže zkus silik. olej. ( ten se mi ale na to zdá moc hustý, tak nevím.)  Každopádně se mi gumičky TFkem nerozleptaly, tak snad to není tak strašný.

                        0 0
                      • pitos  

                        silikonový olej…nevím co se doporučuje a co je nejlepší ale já ho používám asi 5let a OK.

                        0 0
                      • JSt  

                        na dzujsiny brzdovku. nejaky ty silikonovy oleje jen na brzdy, co jsou plneny min. olejem.

                        0 0
                        • Karaya  

                          Brzdovka maze?

                          0 0
                          • JSt  

                            tak to ti uplne presne nereknu O:-). ja pistky na avidech vzdycky napatlu steteckem brzdovkou. mam totiz pocit, ze olej by nemusel udelat dobre tesnenim, kery jsou urceny pro brzdovku… kazdopadne to funguje ;-)

                            0 0
          • Peslezedirou  

            V brzdy jsou dalším krokem v evoluci MTB brždění :-)

            Pamatuji se na dobu, kdy měl někdo XT nebo M600 a byl king, taky stály pěkný balík. O proti centelivrům to byl velký skok, kdo měl nějaké ameriky tak byl obr king.

            Rád na ně v dobrém vzpomínám, jednoduché, lehké, brzdný výkon dostačující (tedy do té doby ně jsem si zvykl na kotouče),  špalky jsem kupodivu měnil méně častji než destičky u kotoučů.

            Ale je pravada, že kotouče jsou jiný level :-)

            Je otázka jestli ty problémy za to stojí.

            Chci brzdit jako člověk v 21 století (R Hnoj)

            0 0
          • Karaya  

            Na Véčka vzpomínám se slzou v oku, pro normální ježdění naprosto dostačující a bezproblémové za všech podmínek na rozdíl od hyder.. Kdybych jemohl dát na rám, tak je vrátím hned.

            0 0
        • pedrod  

          Připojuji se k mrazobrzdovým shimanopotížistům. Hned jak jsem vzal dnes poprvé za brzdové páky, tak jsem si všiml krátkého chodu.

          Do letoška jsem jezdil na tomto bajku 3 roky M-julie. Vyměněny za Deore z důvodu zatuhlých pístků, když se jim ani přes důkladnou rozborku a čištění nepodařilo domluvit. Ale v mrazech jsem si na ně dříve nemohl stěžovat.

          Pokud se Sh týká, nezbude asi nic jiného, než počkat na oteplení… Problémy s nimi jinak nemám.

          0 0
          • Ricci  

            Netrapme sa uz s tym,Shimano nam chce vlastne v zime  zlepsit kondicku,kedze nas nuti pri jazde v zime prekonavat aj vacsi odpor brzd, mali by sme im byt zaviazani :-)

            0 0
        • Peslezedirou  

          Jo to bude ono! (Tuhnutí manžet u pístků)

          0 0
        • kafac  

          Mam Magura Louise Bat a nic takovyho me to nedela…

          Na starejch Shimano LX 585 jsem taky nemel problem…

          0 0
    • SantusVagus  

      Aneb 70 důvodů, proč nechtít hydrauliku :)))

      0 0
      • Ricci  

        A napriek tomu som rad,ze mam Hydry, konecne brzdy, ktore brzdia super aj vtedy,ked nemaju :-)

        0 0
        • SantusVagus  

          Nad tím, že se tento po technické stránce nesmysl podařilo protlačit na trh, jásají všichni výrobci vidlic, protože si kvůli vaklu na noze může spokojený uživatel kotoučových brzd dopřát každou sezonu novou vidli :))). Kotouče patří na motorku popř. na pevný DH rám, ale na XC kole je to IMHO blbost.

          0 0
          • misak.kadlec  

            Běž se něčeho najíst, kecáš z hladu.

            0 0
          • Vilém  

            Dobrej blabol:)

            0 0
          • nobody  

            stejne jako odpruzena vidle a tlumic? :)

            0 0
          • Matshita  

            ??????

            0 0
          • marapara  

            No když vozíš na kotoučích nejakou RST za 1500, tak se nediv :))))

            0 0
          • jIrI___  

            Meleš IMHO kraviny ;-)

            0 0
            • SantusVagus  

              IMHO největší kravina je ten tvůj výrok o „nekonečném štělování véček“. Celkem nechápu, co jsi vlastně na 3 šroubech a jednom lanku na dvou kusech hlíníku vlastně štěloval, ROTFL.

              0 0
              • kafac  

                3 šroubky a jedno lanko :D

                0 0
              • jIrI___  

                No ty seš dobrý srandista :-D. Ale i tak je tam toho štelování víc než na hydraulických a myslím, že i mechanických kotoučích.

                0 0
                • SantusVagus  

                  Nerad to říkám, ale ty asi nebudeš moc manuálně zručný, že? :)))

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Co si budem nalhávat, v tomhle máš asi pravdu :-)

                    0 0
                    • SantusVagus  

                      Kdybys řekl o cantilevrech, že se blbě štelují, tak to beru, ale když tohle někdo prohlásí o véčkách, která seřídím do 10 minut, tak to fakt budí podezření :)))

                      0 0
                      • McBlacky  

                        seřídíš, ale ted se mi stala o víkendu zajímavá věc. Kamarád měl doma na opravu kolo na véčkách. O po dvou letech kdy jsem je neměl v ruce se mi sice podařilo je seřídit „papírově“ správně, ale nebyl jsem s tím vůbec spokojen. Chod páky atd, pořád jsem se v tom vrtal, idkyž už to vylepšit nešlo :) prostě jsem tam hledal charakteristiku hyder ale smůla. Byly to SD7 páky, deore čelisti a alligator opletený bovdeny + lanka.

                        0 0
                        • maxtor  

                          Ono seřídit a seřídit je rozdíl… Jedna věc je, aby ti čelisti chodily současně, a druhá věc je správné nastavení špalků – to dělá sakra hodně.

                          0 0
                          • JSt  

                            jj. nastaveni spalku zasadne ovlivnuje chod paky.

                            0 0
                        • SantusVagus  

                          A lanko bylo staré a vytahané nebo nové? :)

                          0 0
                • Karaya  

                  Coze? Sestelovat kotoucovy s jejich minimalni vzdalenosti mezi destickama a kotoucem je nekonecne vetsi porod, nez pohnout jednim sroubkem u V brzd.

                  Navic to musis opakovat skoro po kazdym vyndani kola, coz teda u V rozhodne nemusis…

                  0 0
                  • pepek  

                    Ale ne. Opravdu ne. Věř tomu. Je to fakt kinderleicht. Skoro včem to jde jednoduše. To pouze ty Tvoje kotoučofky jsou jiné :-)

                    0 0
                  • jIrI___  

                    Povolím dva šroubky, zmáčknu páku a šroubky utáhnu. Tím štelování kotoučovek končí :-). Není problém ani s vyndáváním a nandáváním kola.

                    0 0
          • vlk  

            Ubohé kecy toho kdo hydry nemá a chtěl by je a nebo zatrvrdlého odpůrce, který nemá rozhled :)

            Hydry jsou další evoluce v brzdách na kolech.To samé co teď píšeš ty kdysi psali lidé s centiverama, když se vřecházelo na V-čka.Já už bych bez hyder kolo nechtěl ani omylem.

             

            Stejné kecy se tu psaly při všech možných přechodech

            • cantivery, v-čka, kotoučovky mechanické, kotoučovky hydraulické
            • vidlice bez oleje tlumené elastomery, vidlice tlumené olejem

            A takových případů by se našlo :)

             

            A co se týká tuhnutí bude to vše dáno asi vůlí pístků vs třmenu a požitého typu gumy na těsnění. Poněvadž někomu to např lx hydry dělají a u mne na 2 kolech vše OK.Zatímco deorka 535 mají u mne stejný problém. řek bych tedy, že záleží kus od kusu.

               
            0 0
            • SantusVagus  

              Ubohé kecy vedeš akorát ty :) Cantilevry s posilovačem mám  na zimáku dodnes a nic jiného tam dávat nebudu. A netuhnou proto, že by Čínan, kterej se špatně vyspal při kompletaci brzdy flusnul do oleje :)))

              0 0
              • Vilém  

                nj, ale taky nebrzdi:) neboj cantiky jsem vozil dlouho, s posilovacem a dobrejma spalkama se to dalo, ale dnes bych je nechtel ani nahodou.

                0 0
                • JSt  

                  zalezi, na jaky kolo to das. vozim kantiky (spalky par za 15kc ;-) ) na celopevnacku a da se to.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Jasne, ze s tim zabrzdis. Na nejaky retro kolo bych je klidne dal.

                    0 0
              • vlk  

                :) Sorry ale buď je to nezkutečně ubohý vtip nebo maximální hloupost toto sem psát. Centivery jsem měl XT s posilovačem, měl jsem i V-breaky-vyzkoušel jsem snad všechny možné špalky, co sem kde sehnal a vždy to právě v zimě bylo o hubu. Jak namrzl ráfek, tak to nebrzdilo.-To víš někteří jezdí v zimě i v hlubokém sněhu a po lese.

                Hydry jsem kupoval právě kvůli zimnímu ježdění, na léto by mi v-breaky stačily. Ze 4 brzd- má problém jen jedna zadní, a to, že se u ní zkrátí chod, neznamená, že by mi škrtala nebo nebrzdila.Brzdí stejně, možná i pocitově víc, než když by se jí krok nezkrátil, zatímco všechna řešení guma-ráfek, prostě v zimě brzdí mnohem mnohem hůř, často spíše nebrzdí. Ale pro takové názorové zpátečníky jako jsi ty musím říci , že nejlepší ze špalků se mi zdály trojbarevné BBB.

                0 0
                • mar_tin1  

                  a ja ešte pridám, nielen, že tie véčka v zime/snehu nebrzdia, ale navyše z nich pred očami mizne zmes…

                  0 0
                • SantusVagus  

                  Jezdil jsem s cantilevrama i v – 10, jezdil jsem v 20 cm hlubokém sněhu a nikdy jsem s bržděním neměl problém a nějak se nemůžu zbavit dojmu, že cyklokros se furt jezdí s cantilevrama (v blátě i v mraze) :))) BTW ježdění s kolem po lese ve sněhu až po náboj už s ježděním nemám moc společného :))) Ráfky na zimáku mám Campagnolo Zark – tvrdě černě anodizované brzdné plochy byly absolutně po dobu 5 let bez jakýchkoli známek opotřebení, brzdilo to za mokra, sucha, mrazu.

                  BTW psát neSkutečný se „z“ mě příjde jako maximální hloupost :)))

                  0 0
                  • Vilém  

                    Tak to tedy nevim. At s veckama nebo canti brzdama jsem pri zimnim jezdeni zazival tytez stavy co tu popisoval vlk, takze tomu co tu rikas se mi nechce verit. Staci jet po rafek ve snehu. Dostkrat jsem zazil pocit, ze zacnes sjizdet ze zasnezeneho hrebenu, zmacknes na brzdu a ono nic, proste vubec nic, jen citis jak ti pruzi lanka a bowdeny. Nez to zaclo brzdit, tak to trvalo treba 100–200m a to uz muze byt clovek mrtvej. Takze jakmile zaclo shimano delat 525ky tak jsem prikoupil. Doted toho nelituju. Uz jen vymena spalku (ve srackach mizi pred ocima), preplitani rafku jednou rocne atd, jsou pro me dostatecne duvody proc se nevracet zpet. Na jednom kole vecka mam na obou kolech, ale to je kolo, ktere pouzivam pres leto za pekneho pocasi na klidne vyjizdky a tam mi vecka opravdu staci.

                    0 0
                  • vlk  
                     

                    Srovnávat cyklokros s MTB je opravdu k popukání :D

                    Asi pro tebe tedy neplatí fyzikální zákony. U nás třeba jedu jedním údolím, kde je okolo nuly-voda na ráfcích, vjedu do druhého nebo vyjedu nějaký vyšší kopec a hned to v minusových teplotách zmrzne. Copak používáš za špalky, že dokáží spolehlivě brzdit i když je ráfek namrzlý a potažený ledem.A krok se ti také neprodlužuje, že-Tobě to jistě brzdí za ledu stejně jako za sucha.

                     

                    PS:To z má na starosti modul automatická kontrola pravopisu ve Firefoxu :)

                     

                    S Tebou namá vůbec smysl se o brzdách bavit.Když hodnotíš hydry, tak ani vlastně nevíš o čem mluvíš.

                    0 0
                  • JSt  

                    BTW psát neSkutečný se „z“ mě příjde jako maximální hloupost :)))

                    kdyz uz, tak priste napis mŇe, at nejsi sam za hlupaka.

                    0 0
                  • Hornet  

                    Chlape, pises sem take kraviny az to dverami plieska :-D, robis si tu z nas riadnu prdel…ze si v snehu nemal problem? hahaha a ze na rafiku nebola stopa po opotrebeni??? ha­haha

                    Vsetky V-cka a j cantilevre brzdia tak ako pise Vilem v dalsom prispevku(aj vlk), na starom biku mam starucke XT ´94, na svoju dobu neskutocne dobre brzdy, lepsie ako kopa V-ciek, ale aj tie mali v snehu problem, po chvili , ked sa zosuchal lad z rafika uz brzdili celkom obstojne, ale spina zo spalkov teda stala za to. A rafik takisto dostal svoje.

                    Hm, a kotuce su dalsi krok vo vyvoji a urcite spravnym smerom. Uz by som nijake rafkove brzdy na novy bike nedal, ved tam ani nemam navarky :-D

                    0 0
                    • SantusVagus  

                      V sněhu jsem neměl problém, věr tomu. Když je pořádný mráz, tak prašan ti na ráfku neulpí. :)))  A s těma ráfkama Campa je to pravda :)))

                      0 0
                  • Gorgov  

                    ses hustej, ale nesnaz se hrat si na olkyce

                    0 0
    • McBlacky  

      podle mě je to problém jen novějších shimano. Původní 525 /r.v. 2005/ jsem měl na dvou kolech a nepozoroval jsem komplikace v mrazu.

      s ORO nebo Elixíry taky nemám problémy.

       
      0 0
    • milan-z-brna1  

      já mám na svym gt avalnache brzdy tektro auriga a mám pocit, že  v mrazu fungujou líp než normálně…

      0 0
    • Včelda  

      Mám stejný problém. Včera při ochlazení celého kola na venkovní teplotu se chod výrazně zkrátil a obě kola škrtají – XT 08, přímo drhnou. Přetrvává to i doma.

      Zkusím tam stříknout trošku oleje (rozhýbat prasátka) a zítra podám další informace.

       
      0 0
    • šlapatko  

      Zajímavé čtení tady:-) Že Včka nebrzdí ve sněhu je myslím normální.Proti Včkám nic nemám,jsem docela příznivec.Cantíky jsem taky jezdil,ale jako Včka fakt nebrzdí.Nyní dávám na kolo hydry a jsem docela zvědavý.

      0 0
    • šlapatko  

      Skusím zneužít tohle vlákno a poptat se co může být s mou brzdou.Co se hyder týká,jsem lama.Přední brzdu jsem bez problému namontoval,tak že neškrtá.U zadní je to problém.Ne a ne jí vystředit.I krok páky je špatný.Zmáčknout ji jde v pohodě,ale pomalu se vrací spátky.Myslím si že je zavzdušněná.Co já vím,jsou to mé první hydry a navíc bazarovky.Jedná se o hayes stroker ryde.Nevíte v čem to může být?

      0 0
      • Vilém  

        Zadni brzdu je dobry nastavit v zatizenem stavu, tzn kdyz sedis na kole nebo na nem sedi nekdo s podobnou hmotnosti. Co se tyce toho spatneho vraceni, tak by to mohlo byt jak rikas, zkusil bych odvzdusnit, nebo nechat odvzdusnit.

        0 0
        • šlapatko  

          O tom štelování to vím.Problém bude v tom pomalém návratu páky.Nechám ji odvzdušnit.Sám se do toho nechci pouštět.

          0 0
      • vitki  

        ja by som sa tiez pripojil a zneuzil toto vlakno, minuly tyzden zazvonil postak a doniesol nove brzdy xt08. Teraz uz zostava len ich namontovat. V zivote som ziadne hydry nemontoval. Ako som tak na to kukal, nemal by to byt vacsi problem, len zhodim stare a nasadim nove. Chcel by som sa vsak spytat ako sa menia kotuce. Teraz mam sh 485 kotuca CL a potrebujem na­hodit XT kotuce. Potrebujem k tomu nejaky spec. nastroj, niek­de v niektorom threade sa nieco mihlo o spec. kluci na CL? Inak, ked teraz pozeram na tento thread tak ma ide porazit, ze som ich kupil ked su take problemove. Doteraz ich kazdy iba chvalil.

        0 0
        • cagalam  

          Je to ten samý klíč, který je na stahování kazety!

          0 0
          • vitki  

            diky za radu, este by som sa chcel spytat ci si mam dat pri tomto „zakroku“ na nieco bacha, nerad by som to hned prvykrat pos..l.

            0 0
            • cagalam  

              Podle mě na povolení pojistné matice CL není co zkazit. Akorát asi budeš muset počítat s tím, že to bude dotáhlé dost hodně. Takže co néjde silou, jde ještě větší silou! :-)

              0 0
    • Michell  

      XT 08 jsou vzhledově parádní brzdy, ale serou se.. Moje netěsnily – reklamace – oprava – doufám, že už budou v pohodě. Ale za tu cenu :D se to vyplatí

      0 0
    • ¨MZ  

      mam takovej blbej začátečnickej dotaz ohledně kotoučovek. Dají se desky vyměnit i v terénu a jak je to časově náročný ? Pořád jezdim véčka, vždycky jsem závod v klidu dojel, na Drásalovi 2005 jsem dokonce dával v půlce nový gumičky na zadek, ale třeba letos jsem zažil dva blátivé závody, kdy lidem desky odešly a pak to tlačili i z kopce. To je pro mě jediná věc, proč se mi do nich moc nechce.

      0 0
      • jIrI___  

        Odšrubuješ pojistný šroubek (vyndáš závlačku), vyndáš staré desky, zasuneš nové a zas šroubek zašrubuješ. Nic složitého, pro mě jednodušší a rychlejší než výměna špalků na véčkách.

        0 0
        • JSt  

          to sou shimana. u jinych brzd se tento ukon zuzi jen na: vytahnes stare, das nove desky. a zapomnel jsi, ze musis zatlacit zpet pistky (to u vsech brzd).

          0 0
          • ¨MZ  

            no tak nějak bych si to představoval, předem ostříknout brzdy třeba vodou z bidonu, aby se dostalo dolů bahno a ty staré destičky tam vůbec našel :-) a vyměnit to.

            0 0
          • jIrI___  

            Destičky „navlečené“ na šroubek mají tuším i Louisy, Marty, K18 i Hope. Takže v podstatě z toho vychází, že tvůj zjednodušený postup platí z běžně dostupných značek jen u Avidu :-)

            0 0
            • JSt  

              asi mas recht. mame doma stary hayesy a avidy a u nich to je bez sroubku. proto to mozna generalizuju ;-).

              0 0
          • Karaya  

            A cim budes v terenu tlacit zpet ty pistky? Jakoze moc zlehka to teda nejde, montpakou to asi nepujde :-)

            0 0
            • pepek  

              Páčka rychloupínáku by (mně) bohatě stačila, stejně to kolo musí ven.

              0 0
            • JSt  

              mutiklic? mam vzdy u sebe svajcarsky nozik a otvirakem jsem uz nekolikrat pistky zatlacel ;-)

              0 0
            • pitos  

              To fakt nechápu…roztáhnou písty v terénu jde opravdu normálně a desky jsme venku měnil nejednou.V mul­tiklíči bývá šroubovák ale jde to třeba i malým imbusem…a i kdybych ho neměl tak si člověk s trochou šikovností vždy nějak pomůže.Děláte z toho moc velkou vědu,nebo se toho prostě bojíte.

              0 0
              • Karaya  

                No  je pravda, ze vsichni o tom mluvi jakoby nic, ale u tech mych nepovedenych Juicy jsem malem zlomil sroubovak nez se ty pistky pohnuly…

                0 0
              • Ricci  

                Nechapem dovod, naco menit brzdove dosticky v terene, to je taky problem raz za cas skontrolovat stav dosticiek volnym okom v garazi alebo doma?

                0 0
                • ropman  

                  třeba aby se měnily až ve chvíli kdy je to skutečně potřeba ? I když se zdají, že budou brzy KO tak ještě můžou pár vyjížděk sloužit, zas tak levná věc (300+) to není, tak proč ji nevyužít do mrtě ? Výměna za nové (nebo prostě náhradní) v terénu zas takový problém není a náhradní po zkušenostech stejně vždy vozím.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Dobra ilustracni fotka. Ja myslel ze se tu resi kotoucovky:)

                    0 0
    • Martin  

      mám šanci já jakožto hydro-laik poznat popisovaný problém?

      hydry XT mám na biku chvilku, najeto asi 50 km v kose.

      po prvním nasazení a seštelování mi venku škrtal přední kotouč. ale to nebyly zajeté. doma v teple jsem si pořádně pohrál s nastavením a poté už disk neškrtal, ani v teplotě kolem 0°C. krok páky se mi zdá pořád stejný – doma v teple i venku na zimě.

      rád bych věděl, jestli je problém s tuhnutím opravdu markantní a nebo jestli jde o věc, kterou pozná jenom ostřílený biker.

      díky.

      0 0
      • jIrI___  

        U mě to je věc opravdu markantní. Chod páky se zkrátí na vzdálenost v řádech milimetrů, ale nic mi neškrtá ani nedrhne. Brzda je ostřejší. Možná by mi takový chod vyhovoval i v létě :)

        0 0
        • Martin  

          tak to se mi zatím neprojevilo. chod páky je sice kratší než u předchozí kombinace BB7 + FR5, ale milimetry to nejsou ani omylem

          zkusím to sledovat.

          rozhodně budu rád, pokud se vyjádří i ostatní.

          0 0
      • Zerocool  

        určitě to poznáš a třeba ti bude i dost drhnout kotouč, pokud nic necítíš, tak neřeš, dle mojí zkušenosti musí být teploty minimálně pod nulou a více…k tomu led a sníh:)

        0 0
        • Martin  

          předpokládám, že kotouč bude drhnout o desky (desku)

          0 0
      • Martin  

        a už mě ztuhla taky – ale jenom zadní, což je docela zvláštní, že ne obě. budu to sledovat, zatím to nevadí.

        0 0
    • zdenek  

      Nevím jak docílit původního stavu. Krok zůstal minimální i v teple. Zkusil jsem odtlačit pístky, ale po pár zabrždění se vrátí zpátky. Brzda zabírá téměř okamžitě po stisku páky o pár mm.

      0 0
      • Martin  

        zkoušels to nějak čistit? prostříkat WDčkem a pod.?

        0 0
        • zdenek  

          Zkoušel jsem to, když to začalo blbnout v mrazech (rozhýbat, namazat vysunuté pístky).

          Nemůže být slabá pružina, resp. ten plíšek co vrací desky od sebe?

          0 0
          • roud  

            zkus ho víc napružit…

            0 0
          • kubad  

            ta pružina nevrací pístky :-) ta jen odtláčí desky od sebe

            0 0
            • zdenek  

              Co vrací pístky?

              0 0
            • mirage  

              Dobrý den. Jak to tady tak vše čtu i jiné odkazy o těch kotoučovkách tak se mě ježí vlasy hrůzou co mě čeká :)  Jen takový malý dotaz: při těch problémech s těma kotoučovkama, nevzpomenete si někdy na v-čka.

              0 0
    • vikicek  

      Dneska jsem poprvý teď v zimě přišel do garáže ke kolu (nj nemám rád jízdu v –10)  a zjistil sem že tou zimou se mi taky nějak hly kotoučovky .. prostě stačí trochu popoject s kolem a oboje škrtaj … doufám, že si zase sednou :))

      0 0
      • vikicek  

        Jop, tak to je ten samej problém, dráha páky krátká, desky se přiblížily .. ale při jízdě je to v pohodě, jen na místě to píská :) .. jak já se těšim na léééééto :)

        0 0
    • jIrI___  

      Takže jsem psal k Paul Lange ohledně tuhnutí XT (v tomhle nebo nějakém jiném vlákně někdo hodil odkaz na německou diskuzi, kde se tenhle problém taky řešil a německé zastoupení Shimana podle všeho tyhle tuhnoucí brzdy svolilo k reklamaci). U nás to ale bohužel tak není :-(. Tady je odpověď, která mi došla:

      Dobrý den,

      je dobře že se na to ptáte. Chyba není ve třmenu, ale v páce. Pístek v
      páce je udělaný jinak než u předchozích modelů to bohužel způsobilo
      tento efekt. Reklamacím toto nepodléhá. Je mi líto, že nejste
      spokojen.Výrobci na odstranění závady pracují a příští edice by měla být
      v pořádku.

      V případě jakéhokoli dotazu mě prosím kontaktujte nebo se ozvěte našemu
      technikovi panu Sedlmaierovi na servis@paul-lange.cz . Je vám schpen
      vysvětlit jakýkoli problém.

      Přeji hezký den.

      Radek Beneš
      Marketing & Bike Parts

      0 0
      • ribana  

        to je zajímavé, protože já mám páky XTR(dualy), prasátka XT a tuhnou mě taky

        0 0
        • jIrI___  

          Jestli máš XTR 08 (s pístkem hodícím kolmo k řidítkům), tak problém bude možná u všech začínajících brzd Shimano s tímhle systémem. Ale jen střílím, technik od Paul Lange by ti určitě odpověděl.

          0 0
          • Martin  

            zkusíte někdo tomu technikovi napsat, popsat mu fundovaně problém a potom sem hodit odpověď

            zajímalo by mě, co nám k tomu řekne, jakožto shimaní guru :-)

            0 0
      • vitki  

        Zdravim, ja som dal ten odkaz na to nemecke forum a tento pan ti odpisal uplnu blbost, pretoze v nemecku tento problem reklamuju a vymienaju caliper za novy 2009. Aspon tak to pisali diskutujuci na fore. Doslovne tam niekto napisal, ze mu vymenili caliper a paka zostala ta ista a ze mu to potom fungovalo v pohode aj v mraze. Pisal si mu, ze v nemecku sa to riesi?

        0 0
        • jIrI___  

          Ano, o Německu jsem mu psal. Ale s přístupem k tomuhle problému u nás nic nenadělám. Jediné štěstí, že nejde o nějakou extra závažnou vadu :). Tady je moje původní zpráva, aby nevznikaly nějaké nejasnosti a zbytečné diskuze:

          Dobrý den,
          mám problém s výše uvedenými brzdami. Při teplotě pod 0°C se projevuje
          velmi jasné zkrácení chodu páky (délka chodu páky je v řádech milimetrů)
          a celkové ztuhnutí brzdy. V krajních případech začnou destičky drhnout o
          kotouč. Po přečtení různých dikuzí na internetu jsem zjistil, že nejsem
          zdaleky jediný člověk, který pozoruje tuto chybu. V Německu prý Shimano
          tuto chybu uznalo a přijímá brzdy bez problémů na reklamaci (řešilo se
          to na německém foru). Chtěl bych se proto zeptat, jak se k tomuto
          problému postaví Shimano u nás. Nebýt téhle chyby, jsem s brzdami velmi
          spokojen. Lze reklamovat brzdy kvůli této závadě? Předem děkuji za
          odpověď.

          0 0
          • vitki  

            ano, ale ide o princip, preco by v nemecku mali nieco reklamovat a u nas resp. v cechach nie?

            0 0
            • jIrI___  

              To nevím, v téhle problematice se vůbec neorientuju, ale moc férové mi to nepřipadá.

              0 0
          • Včelda  

            Pokud to Shimano Germany oficiálně uznalo jako výrobní vadu, jak vyplývá z Vašeho příspěvku, pak není důvod, aby to neuznali u nás.

            Možná by bylo dobré celou věc znovu napsat do Paul Lange a případně se obrátit přímo na Shimano Evropa.

            Můžete sehnat znění odsouhlasení té reklamace z DE webu?

            0 0
            • vitki  

              nemam ziadne oficialne odsuhlasenie, ale ak chces precitaj si tuto stranku, http://www.mtb-news.de/…owthread.php?…

              tam manici pisu, ze maju ten isty problem s xt brzdami a ze ich cez svojich „händlerov“ posielali do shimana, resp. paul lange. Inac mozno by bolo zaujimave napisat mail do shimano europe.  

              0 0
            • zdenek  

              Ono obecně platí, že na západ od našich hranic jsou prodejci vstřícnější k zákazníkům. U nás se za každou reklamací hledá v první řadě nějaký podvod… Asi to bude tím, že zákazníci neznají svoje práva a nejsou ochotni dotáhnout spor s prodejcem do konce.

              0 0
    • Martin  

      dneska jsem si byl trochu pojezdit a hlídal jsem si, jak to tuhne nebo netuhne

      po první půlhodině jízdy se krok brzd zkrátil na zmíněných pár milimetrů. a po další půlhodině se vrátil zpět. celkem jsem byl venku dvě hodiny a po zbytek cesty se už brzdy chovaly slušně…

      0 0
      • Ricci  

        Z toho vyplyva, ze treba castejsie brzdit a brzdy sa budu chovat normalne,idealne bude brzdit aj do kopca :-) ( Mam ich tiez , ten problem az tak hrozny zase nie je )

        0 0
        • Martin  

          dneska jsem jel placku, takže jsem nějak moc nebrzdil :-)

          0 0
    • Ricci  

      Neviem neviem,ci je problem v pake u XT v mraze, ja som menil nedavno celu lavu paku XT 2008 za novu,lebo mi povodna praskla po naraze a nenastal ziaden rozdiel v spravani sa brzd v mraze…

      Vcera vecer som si dal robotu,bike som zobral domov,komplet precistil brzdy a premazal valceky, brzdy chodili krasne,potom som ich nechal celu noc na balkone v mraze cca –6C a rano to bolo tak ako predtym, chod sa skratil,valceky sa nezasuvali tak ako maju atd…

      Dnes otestujem zeninho bika,daval som jej tam nove SLX brzdy, tak som zvedavy, ci ten problem zaznamenam aj u nich…

      0 0
      • Vilém  

        proc 2×? nechce se mi znova psat to co nahore, tak snad si to tam prectes.

        0 0
      • Ricci  

        Tak podobne sa chovaju aj nove brzdy SLX na zeninom biku,chod paky sa skratil,ale nedrhnu o platnicky,funguju v pohode

        0 0
    • ememem  

      pozri moj prispevok tu

      0 0
    • juris3  

      Tuhnouci brzdy LX08 jsem reklamoval u Paul Lange a po telefonu mi rekli, ze maji nove soucastky do pak, ktere tuhnuti a nasledne stale brzdeni kotoucu odstrani. Poslal jsem to tam a za tyden prisli nove brzdy LX 09 i s deskama. Byl jsem nadsen. Pred montazi na kolo jsem srtcil predni brzdu do mrazaku, abych zjistil, zda netuhnou.

      Vysledek: Plastova cervena desticka mezi deskama, co se tam dava proti vyjeti pistu z trmenu sla velmi lehce zasunout s vuli do trmenu a brzda mela na pace dlouhy chod. Po vyndani z mrazaku po nekolika hodinach sla desticka ztuha vyndat a paka ztratila vuli. To znamena, ze se problem s tuhnutim nebyl vyresen. Jelikoz jezdim celorocne, tak jsem ty brzdy prodal a dal tam Avid5.

      PS: Kdyz me Shimano nechce jako zakaznika, ja se jim vnucovat nebudu.

      0 0
    • Darius  

      dovolím si to vytahnout nahoru…

      nemate nekdo info, jak se k tuhnuti postavilo Shimano a zda napriklad brzdy pozdejsich serii maji jiz tento neduh vyresen?

      0 0
    • Darius  

      Po delším váhání jsem v srpnu zainvestoval do brzd XT M775. Dle ujištění prodejce se mělo jednat o novou revizi s bezproblémovou funkcí i za nižších teplot. Bohužel s příchodem podzimu se ukazuje, že tak jednoduché to nebude:/

      Brzdy se projevují naprosto typicky: krok se neúnosně zkrátí a destičky škrtají o kotouč. Navíc nemusí ani mrznout, problém mám už při teplotě pod 5°C. Po ohřátí brzd na pokojovou teplotu je správný krok najednou zázračně zpět…

      Teď nevím, zda si Shimano dělá srandu, že problém odstranili nebo mám štěstí na zmetek.

      Nekupoval jste někdo v poslední době M775ky?

      Existují vůbec Shimano hydry použitelné celoročně?

      0 0
      • Vilém  

        to urcite existuji:) Jen nevim jak ty novy. Mam staricky 525ky a 4 pisty XT a zadne podobnym neduhem netrpi.

        0 0
        • kyl  

          Taky nemám s 525kama v zimě žádnej problém,jen sem si zkrátil chod páky,na prázdno byl moc dlouhej.

          0 0
      • jan 2  

        Nechápu co to máte za problémy, letos jsem koupil force 1.0 s hydrama XT a žádný problém i při – 10

        0 0
      • ememem  

        no ono je to o trocha zlotejsie. cele to zacali nemci kde sa to celkom logicky zacalo predavat asi pred dvoma rokmi ako prve. po dost hustom natlaku (volakde tu aj bol link na to forum) to nakoniec distribucia paul lange zobrala volako na seba ze ako v niektorich prvych seriach je nie uplne idealny gummimischung a ze komu sa zda ze s tym ma problem tak mu to bude vymenene, nicmenej ale ze nijaka chyba ktoru by bolo treba riesit tam neni. shimano ako take nijake ofic. stanovisko nevydalo a cela tato vymenna akcia sa tykala iba nemecka a to skor z iniciativi distributora jak samotneho shimana. takze aj ked to je hned z neskorsich serii moze ale nemusi to byt to iste, bohvie. ja som s tym mal taky problem ze to tesnenie zmrzlo tak ze prasklo a vytiekol olej.(je fakt ze to bol zimny maraton a bolo asi –10).

        btw – akurat tu mam posledne cislo biku 12/09 s testom brzd kde su hned 3 shimano brzdy(xtr, slx, deore) a po kazdej stranke jak absolutne tak v pomere k niecoho k niecomu ich ine konkurencne brzdy(avid, formula) prekonavaju(obcas aj z nizsich tried). zvaziac to ze uz vo viacerych testoch lacnejsie (ale zas tazsie) slx vysli lepsie jak xt a ze ani s tou mytickou bezudrzbovoustou a bezporuchovostou to neni jak pri starych typoch bych asi shimano brzdy nekupoval (snad s vynimkou saintu byt enduristom).

        0 0
        • Darius  

          Díky za reakce.

          Váhám teď co dál… samozřejmě reklamace, ale nevím, zda pokoušet další Shimano (a mít štěstí viz jan 2) nebo se dohodnout na nečem jiném (čem?). Mé důvody pro Shimano: minerální olej, snadné odvzdušnění bez speciálních sad, dostatečný brzdný učinek, přijatelná cena, kompatibilita páky s gripshiftem.

          0 0
          • ememem  

            aby si nepovedal tu mas ten test

            0 0
            • jIrI___  

              Mohl bys mi prosím poslat ten test na mail? Tady to nejde moc dobře přečíst…

              0 0
            • Darius  

              diky, muzu poprosit taky na email… neprectu vubec nic

              0 0
              • ememem  

                poslal som. inac neviem preco je to take dodrbane to vzniklo tym uploadom, dal som sem presne to co som obom poslal a v originale je to v pohode citatelne.

                0 0
                • Mr.Duck  

                  To proto, že fórum to zmenšuje, aby se to rychlejc načítalo..a bylo kam ukládat :) Můžu taky poprosit na mail? Nejsem si jistej, jestli ho mám zveřejněnej, tak kdyžtak vana.ondrej@gmail.com

                  0 0
                  • ememem  

                    To proto, že fórum to zmenšuje, aby se to rychlejc načítalo..a bylo kam ukládat – to som si neni isty, ked som si to spatne ulozil na disk je to OK.

                    poslal som ti to.

                    0 0
            • jURis_1  

              hoj mohl bych taky porosit.. na maila

              0 0
      • Ricci  

        SLX su v tomto bezproblemove,ma ich zena na biku,XT som radsej po zimnych skusenostiach na jar predal a kupil Elixiry…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.