Problém s hydraulickými kotoučovkami XT 08

66 nepřečtených
  • Din

    Mám je namontované zhruba tři měsíce, doposavad měly nádherný, hladký chod. Dneska jsem všek s údivem zjistil, že obě brzdové páky mají kratičký chod a kotouče škrtají o desky. Napadlo mě, jestli  náhodou není příčinou současné chladné počasí tj. zhoustnutí oleje. Co s tím? Výměna oleje za nějaký „zimní“? Předem díky za rady.

    0 0
    • Jarkis  

      chladno by na to nemělo mít vliv..pokud to není třeba –10°C. to už by se dalo mluvit třeba o nějakým zatuhnutí ale jinak by to nemělo být možný…nevím no, ještě sem to v takovýmhle počasí neslyšel. Zkoušel si je trošku projet a víc zahřát?

      0 0
    • :)))5  

      zkus se podívat jestli nemáš zanesené a zatuhlé pístky.zkus je trochu máznout,ale citlivě.taky může být malinko unavené to co destičky roztahuje,ale nevím jak to u shimana vypadá,nikdy jsem od nich nic nevozil(kecám mám od nich smyk)

      0 0
    • Vilém  

      Nemel jsi mezitim vytazeny kola a nestikl jsi paku?Vyndal bych kola, roztahl desky, dal nazpet kola a melo by to slapat.Pokud ne, tak je nekde chyba:)

       
      0 0
    • ememem  

      podla popisu by to mohlo byt  to co sa riesilo s prvymi seriami xt08, pozri tu historiu boli tam nejake odkazy na nemecke forum kde to bolo rozoberane detialne aj s odpovedou zo shimana (ak to najdes hod sem link)

      0 0
      • Din  

        To bude  pravděpodobné, pořizoval jsem je v Německu. jdu pátrat..

        0 0
    • kafac  

      Zalezi na tom, co povazujes za kraticky chod. Ja jsem na LX mel chod tak 1,5–2cm a byl jsem naprosto spokojenej. Pravda je, ze se hur brzda serizuje. Ten krok se muze skratit tim, ze si sedly poradne desticky…

      0 0
      • Din  

        Odpoledne jsem se v tom trochu povrtal, zjistil jsem, že u zadní brzdy se prakticky skoro nevracejí písty, přední na tom byla o něco lépe. Zajímavý bylo, že přes den, kdy bylo relativně teplo, se to začalo vylepšovat ale teď večer to zase začalo tuhnout. Že by mi tam vážně ten olej vlivem teploty měnil viskozitu?

        0 0
        • Din  

          Že jsem nezůstal u véček :-))

          0 0
        • Vilém  

          To uz bych spis veril tomu, ze jsou mensi diry na pistky,nebo vetsi pistky a pri zmene teploty to vic nebo min drhne, v zavislosti na dilataci.

          0 0
        • Vilém  

          Ta zmena viskozity by se projevila pomalejsim vracenim paky, jinak by to melo chodit stejne.

          0 0
          • ememem  

            aaleee niee…to vyzera byt fakt to co som pisal vyssie. neviem to vlakno rychlo najst, nepamatam si nijake zmysluplne kluc. slovo ale v tych odkazoch na nemecke fora sa to riesilo a islo asi o to ze tie tesniace gumicky okolo piestikov maju taky kosodlznikovy tvar a to preto ze ked sa pri vysunuti piestikov natiahnu tak potom tym ze sa chcu vratit na povodny tvar pomahaju piestikom v navrate. no a tie gumky v prvych seriach co sa predavali v nemecku niekedy asi pred rokom to vraj mali z nejakeho nie optimalneho gummimischungu a pri teplotach okolo +5 a nizsie zacinali stracat pruznost co sa prejavovalo navonok tym ze sa ako keby piestiky nevracali. nakoniec to shimano vyriesilo tak ze kdo chcel tomu ich bezplatne vymenili. skus pohladat to vlakno tu na fore v historii, su tam aj nejake detaily ale v principe takto.

            0 0
          • ememem  

            to niee patrilo tym mensim dieram na piestikoch :-)

            0 0
            • Vilém  

              Jo jasne. Je klidne mozny, ze je to nejaka zmetkova serie. Reagoval jsem na to, ze by to delala zmena viskozity oleje.

              0 0
        • marapara  

          XT 08, brzdy jen do teplých krajů :)))

          0 0
        • brany  

          Ahoj, jezdim už asi dva roky na XT a tendle problem co ty popisuješ řešim v zimnim počasí jednoduše. Protože asi každá kapalina vlivem teploty mění svoje vlastnosti(vis­kozitu a objem) tak já jediný co dělám tak pomocí imbusu u páky trošku vysunu pístek. A pak je to zas jak v létě. Chce si to jen maličko poštelovat a je to ok. Jednoduse olej zvetsil trochu svuj objem a tak mas kratky chod paky a desticky Ti skrtak o kotouce. A jinak viskozitu u shimana bych moc neresil. Protoze ten mineralni olej co oni pouzivaj je dost ridkej, takze nemyslim ze by tam ta viskozita hrala takovou roly. Proste se ti jen roztahuje olej uvnitr.

          0 0
        • brany  

          A jinak ty poznamky jestli se Ti pri sundanym kole a zmacknuti paky naprazdno zavzdusnili bych asi taky moc neresil. Sem tam se mi to stalo a pak jsem vzdy zkousel odvzdusnovat a bylo to v poradku. U shimana tendle problem pobere ta gumova blanka v expanzce. Dneska kdyz promazavam pistky, tak s nima jezdim ven a dovnitr co to jde a nikdy se mi je nepodarilo ani trosku zavzdusnit. :) Uz slysim tu kritiku, ale nemluvim o nicem co jsem slysel. Je to vlastni praxe ;)

          0 0
    • Archer  

      Je to teplotou. Zkousel jsem jiny olej (Yarroline, Motorex), trochu to zlepsi, ale ne uplne. Na vine bude asi tesneni pistku.

      0 0
    • Adrenalix  

      Ahoj problem s teplotou by nastat nemel, co se tyce chodu to se stane – nejjednoduzsi je prevzdusnit… a to že ti zacali drít desky o prase je zvlastni.. skus je vyndal roztahnout pistky. to samý je dobré udelat u preplnovani zaaretovat je na max. zastrceno do prasete. 

      0 0
      • :)))5  

        desky dřou o prase?co to znamená?co je to prase?jediné prase které mě napadá v souvislosti s brzdama je věc která na bubnových brzdách roztahuje pakny.že by jezdil bubnové brzdy?pak ale nechápu kde zas má ty desky.

        0 0
        • miki  

          Tak pro neznalé .Prase je brzdový váleček ve třmenu.Desky jsou brzdový destičky.Když drhne prase tak se destičky vyndají a při současně i vyndaném kole/kvůli zašpinění kotouče olejem/se okolo váječků nastříká mazivo a pákou se opatrně válečky vysouvají mačkáním brzdové páky a zase zasouvají zpět .Toto se několikrát opakuje aby oba válečky byly promazány.

          0 0
          • :)))5  

            super díky,už v tom začínám mít jasno.ještě aby to bylo stoprocentní a byl jsem super znalej tak bych potřeboval poradit s tím drhnutím desek o prase.

            0 0
          • kovar  

            možná někdo říká pístům prasátka (důvod mi není jasný), jenže mnozí řikají prasátko tomu co někdy skutečně vypadá jako prasátko, což je třmen. Takže pro neznalé, kteří radí neznalým – lépe posuzovat z kontextu

            0 0
    • obda  

      Tak jsem narazil na stejný problém na svých (málo ježděných) XT brzdách :( Při ježdění kolem 0 se mi na obou brzdách přestaly vracet pístky (vždy na jedné straně to bylo horší).  Jemně jsem to namazal a rozhejbal. Trochu to pomohlo, ale obávám se, že na konci příští vyjížďky to zase dopadne stejně. Dokud jsem jezdil nad zhruba těch 5C, nebyl problém :( Máte někdo zkušenosti s reklamací a přístupen českého zastoupení Shimana? Podle toho německého fóra Shimano tenhle problém zná a (minimálně v Německu i řeší).

      0 0
      • jan 2  

        Já jsem trpěl stejným problémem na Avid Juicy 7, vždycky jsem píst namazal nějakým mazadlem, načež problém odešel do doby než se teplotou vypálil, tak jsem  namazal měděnou pastu, která je na vysoké teploty a problém je pryč.

        Měděná pasta je běžně k dostání v prodejně s autodíly a stojí do 100 kč.

        Jezdím teď i v –10 a žádný problém s brzdama není.

        0 0
    • o5majkl  

      Co se týče minerálního oleje, neměl by být problém, měnit vyskozitu v takový mezi, aby to bylo až takhle znatelný by neměl-nikdy sem se s tim nesetkal… Problém bejval u brzdovejch pák XTR-už při 5ti stupních celsia byl znatelnej tuhej chod páky, tam byl problém v těsnění na pístku v páce. Co se týče tvího problému-řikal si, že si měnil představec-zkus se kouknout, jestli si někde neskřípnul hadičku. Pokud je všechno OK, tak se to prostě náhodou sešlo a problémů může být víc. Doporučuju se s tim moc nemazlit a vzít to z jedný vody na čisto… Vyndat destičky-přejet na smirkovim papíře, následně rozhejbat pístky (ne prasátka… :) ) to můžeš províst buď minerálním olejem, kterej je v brzách-tohle doporučuje shimano. Dále se mi osvědčil Armádní konkord-vyjedeš s pístama na rozumnou mez, nastříkáš a sroubovákem zatlačíš zpátky-tohle opakuješ několikrát po sobě. Vše očistíš od mastnoty, dáš zpátky destičky. Následně odvzdušníš-způsobů je taky víc než jeden… Pak seřízení-prasátko (brzdový třmen) musí být seřízen tak, aby kotouč byl přesně v jeho středu-XT třmeny sou dvoudílný, takže střed poznáš jednoduše. Když budeš mít kotouč na středu, tak už jen mačkáš páku a pokud je vše ok, tak se ti pístky jakž takž nastavěj a jen lehce doladíš-jde o to, aby oba pístky byly stejně vyjeté a oba chodily stejně… Pokud ti jeden vyjede víc, dá se to třeba zase udělat šroubovákem-jeden pístek si zamáčkneš a podržíš-začneš mačkat páku a druhej ti o to víc vyjede… Pokud máš stále krátkej chod páky, tak doporučuju napružit ten element mezi destičkama-víc se pak roztáhnou a páka bude mít delší chod. Tohle všechno bude platit, pokud ti budou správně chodit písty-pokud nechoděj, tak musíš třmen rozebrat a všechno pořádně vyčistit-jak vnitřek třmenu, tak pístky-všechno musí bejt dokonale čistý a hladký…

      0 0
      • R-A-D-I-U-S  

        jestli se nepletu tak třmeny XTR03 XT04 XTR07 XT08 jsou z jednoho kusu, ty rozebereš jen jednou… :-)

        0 0
        • o5majkl  

          To možná sou, nicméně bavíme se o problému s XT a ne XTR… XT sou dvoudílný… Navíc i pístky z jednodílnýho třmenu se daj vyndat.

          0 0
          • Martin11  

            Asi tě zklamu, ale XT08 mají skutečně třmen z jednoho kusu, jak píše R-A-D-I-U-S.

            0 0
            • kubad  

              z jednoho kusu sou, ale rozebrat se daji, k pistkum se da dostat pres tu bocni matici, ale je na to potreba spesl klic.

              0 0
          • Vilém  

            Dvoudilny byly ctyrpistkovy XT.

            0 0
          • goofy  

            XT uz davno nejsou dvoudiny.. Drobatko jsi zaspal dobu :-)

            0 0
    • R-A-D-I-U-S  

      Olej nech bejt.

      Proste jen drhnou pistky.

       

      int Postup_main(void)

      {

      vyndat_desticky();

      vyndat_kolo();

      do

      {

      povysunout_pis­tky();

      vycistit_piskty();

      namazat_pistky();

      zasunout_pistky();

      }

      while (funkce != OK)

      nandat_kolo();

      nandat_desticky();

      return vysledek;

      }

       

      :-)

       

      Jo a ze trochu drhnou, to ja resim jen kdyz to slysim, jinak me to nes***.

      0 0
    • ¨MZ  

      taky jsem se stal „šťastným“ majitelem kotoučovek XT :-)  kolo mam v garáži, kde je cca 0 stupňů, přední brzda chodí krásně a ta zadní má hrozně krátký chod. Zkusil jsem i vyndat desky, trochu vysunour pístky a silikonovým olejem to promazat a rozhýbat, ale je to stejný.

      Nevíte někdo k čemu je na pákách ten šroubek s nápisem „free stroke“ ? Nedá se tím mějak štelovat chod páky na prázdno?

      0 0
      • Vegan  

        Da cim vic ho vysroubujes tim vice se zkrati chod, avsak zhorsi se chod cele paky jako by se pridrhaval pistek

        0 0
      • Ricci  

        Mne teraz v zime pomohlo jeho ciastocne vysrobovanie,aspon brzda nezabera hned po dotknuti sa paky,je nastavena velmi tesne,ale pohoda,nedrhne

        0 0
    • psoid  

      ja byl nedavno asi v –9 na chvili po Praze a zatuhla mi hydra LX,ale slo to..myslel jsem,ze v teple to bude zase dobry,ale od ty doby porad pridrhava,tak jsem zkousel roztahnout pisty,otevrel nadrzku na pace,odvzdusnil a porad stejny.a vypada to,jak kdyz se uz kotouc nevejde mezi pistky,i kdyz jsou maximalne roztazeny…to je mi zahada

      0 0
    • sved666  

      Cafte borci. Podarilo sa vyriesit niekomu tento problem??? Zaujimalo by mato , kedze mam hydrauliky prvy krat ostal som zaskoceny ze nieco take sa moze stat… Mam Shimana M485, chod paky sa nezmenil ani pri izbovej teplote … Prosim poradte dufam ze sa to napravi kedze mi kotuce nijak extra neskrtaju, resp. predna vobec takze jazdit sa s tym da aj ked mi to vadi…

      0 0
      • Ricci  

        Pokial neskrtaju kotuce,nie je co riesit…

        0 0
        • psoid  

          ja byl v servisu na reklamaci a odpoved byla ve smyslu,ze uz se to priste nestane…a spatny odvzdusneni.ale tim jsem si jistej nebyl.bohuzel jsem nemel uz moznost to vyzkouset v mrazu

          0 0
          • Ricci  

            Ja som uz problem XT08 vyriesil,predal som ich a kupil Avid Elixir CR :-)

            0 0
            • marapara  

              Dobré řešení :)))

              0 0
            • jIrI___  

              Je to velký krok kupředu?

              0 0
              • Ricci  

                Musim uznat,ze zatial je to velky krok,su tichsie,nepiskaju po navlhnuti,brzdia este lepsie ako XT,ani po dlhom zjazde sa neprehrievaju no a este cakam na zimu :-)

                0 0
    • Forester  

      nevíte, zda ten samý problém je i s XTR 07. Chci upgradovat svoje Dualy XT 04, ale jsem maličko nejistej okolo XT 08, když je problém s tím chodem v zimě (jezdím celoročně).

      0 0
    • Smazaný účet  

      Zdar, mám dotaz. Mám brzdy XT 08 a mám problém s těsněním u pístu páky. Blbě těsní a tím pádem přisává vzduch. Po nějaké době to dopadá tak, že brzda nebrzdí ani s pákou u gripu a zavzdušní se. Je nějaká možnost sehnat náhradní těsnění nebo nějaká rada jak brzdu pořešit, aby se nezavzdušnovala? Nebo jedinou radou je výměna páky? Kdybych to dal do servisu vysolím za to, co za novou páku. Takže pokud je nějaká varianta, rád to zkusím opravit doma. Předem díky za rady.

      0 0
      • juli  

        Náhradní díly pro páku brzdy Sh není v oficiální nabídce. Leda nějaké sehnat v servisech z rozbitých komponentů, ale…

        proč si myslíš, že si páka přisává vzduch a odkud ? Nějak si nedovedu představit kudy by se vzduch do páky dostal, pokud se nerosí, nebo neotočíš kolo vzhůru nohama, aby se vzduch z expanzky dostal do systému.

        Problém se zavzdušňováním bude pravděpodobně jinde.

        Špatné těsnění v páce poznáš tak, že když držíš zmáčknutou páku, ta se postupně propadá až ke gripu.

        0 0
      • worlusho  

        Pokud ti neprolíná olej okolo pístku páky, tak páka těsní. To co popisuješ, poukazuje na špatně odvzdušněné brzdy, kdy ti po zavření expanzky zůstal pod membránou vzduch, ten se během provozu smíchá s olejem a dostane se do systému. Jinak tento typ brzd používá uzavřený systém, tak kolem můžeš točit jak chceš a nemůže dojít k zavzdušnění.

        0 0
        • jIrI___  

          Jsi si jistý tím uzavřeným systémem?

          0 0
          • worlusho  

            Jsem, máš tam někde snad přístup k atmosférickému vzduchu ? V celém systému nesmí být ani bublinka vzduchu, jinak na těch brzdách ani potom nefunguje ten regulační šroub (free stroke), o kterém mnozí říkají , že je tam na ozdobu. Obávám se, že tu není moc lidí, kteří umí tyto brzdy nastavit, tím nemyslím jen odvzdušnit.

            0 0
            • juli  

              Ono je to trochu o slovíčkách.

              Systém bez expanzky = uzavřený

              Systém s expanzkou = otevřený i když je vlastně uzavřený. Membrána v expanzce vlastně nahrazuje hladinu vzduchu, ale brání vylití kapaliny při položení, nebo převrácení.

              0 0
            • Vilém  

              Uzavreny system v pravem slova smyslu to neni. Mozna by se tdalo rict, utesneny otevreny system. Ze prisaje vzduch u paky si klidne dovedu predstavit, tesneni pistku byva ve tvaru „sukynky“, tzn pri stisknuti paky a vzrustu tlaku se sukynka roztahne a tesni vic, nez bez tlaku.

              0 0
            • jaski  

              Uzavreny system je treba staricka coda expert co se mi tu vali tzn brzda bez jakykoli nadrzky proste je kapalina jenom v pace hadici a trmenu a tim padem si nenastavuje sama vzdalenost desek od kotouce ale na kazdym pistku je zvlast stelovani. Proto tenhle system o dost vic tvrdne pri velkym brzdeni a zahrati protoze kapalina nema kam expandovat. Otevrenej ma expanzku ktera prave dovoli zahraty kapaline pretyct do expanzky a naopak kdyz je kapaliny malo tak si ji z expanzky pricucne. Proto je v expanzkach ta pruzna membrana aby prave mohla stlacovat kdyz se kapalina rozpina a prepousti do expanzky a naopak.

              0 0
            • worlusho  

              Z pohledu hydraulických systémů se jedná o systém uzavřený. K přisátí přes manžety by nemělo dojít, je tam použit systém dvoukomorového pístu. Druhá komora brání přisátí vzduchu do obvodu, kde dochází k podtlaku. A pokud by k tomuto přisátí z druhé komory došlo, tak ta si podtlak vyrovná automaticky proti membráně. Potom při plně otevřené páce je podtlak kompenzován membránou proti celému systému brzdy, který je v tu chvíli již propojen s expanzkou.

              0 0
        • Smazaný účet  

          Jde o to, že mám prochcanou páku i třmen. Což dle mého není špatným odvzdušněním, protože brzda brzdí. Teď po odvzdušnění brzdí na mé poměry luxusně, ale otázkou je, na jak dlouho…

          0 0
          • juli  

            To jsi ovšem nenapsal. Potom to je jasné.

            Jak už jsem napsal, náhradní díly pouze celá páka, nebo třmen. Jinak shánět po servisech.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Já vím, protože se to prochcalo, ale myslel jsem, že až to donesu domů po servisu odvzdušněné, že to bude O.K. ale nebylo. Naopak to bylo prochcaný z obouch stran. Příspěvek jsem vkládal, když byly brzdy v servisu. Jinak díky. Pořeším to nejspíš novou brzdou.

              0 0
          • worlusho  

            Budeš se muset nejdříve podívat odkud (z které strany) to teče na třmenu a potom to celé rozebrat a podívat se dovnitř, pokud nebude vydřený třmen, tak by se dal koupit třmen třeba SLXko a přeházet vnitřek, myslím že by mohli být stejné pístky, zrovna tu žádný nemám abych to porovnal. A co se týká páky, tam můžou být špatné těsnící V kroužky nebo může už být i vydřená páka a v tu chvíli si můžeš jít pořídit jinou.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.