• cat

    Když vyndám přední kolo a potom ho dám zpátky, sedí kotouč úplně přesně, ale jakmile dotáhnu rychloupínák, tak se kotouč"přikloní" k jedné straně třmenu(resp.k des­tističce), potom samozřejmě drhne.) Kde je problém a jak ho mám případně odstranit?? Dík předem za každou radu.

    0 0
    • Pavlos  

      Mi pomaha pootocit naboj a dotahnout rychloupinak

      0 0
    • hanz  

      vycentrovat kotoučovku když máš upínák uplej, sice pak možná bude drhnout až bude povolenej ale s tím se dá žít:-)

      0 0
    • BH  

      uzka osa, vypodlozit.Po stahnuti RU se nema posunout trmen vuci kotouci.

      0 0
      • hanz  

        no to možná nemá ale v praxi to rozhodně nefunguje

        0 0
        • BH  

          ale funguje, pokud mas spravnou sirku osy vuci vidlici.

          0 0
          • hanz  

            no to je právě ono…správnej náboj je často ± až 2mm a ještě co kus to jinak.

            0 0
            • BH  

              tak musis optimalizovat roztec osy naboje pridanim podlezek na osu.mezi konus a zajistovaci matici.

              0 0
              • hanz  

                no náboj na průmyslech kterej je širší, dost často nelze upravit.

                0 0
                • BH  

                  kdyz je sirsi, tak to nevadi v tom problem neni.Problemem je kdyz je uzsi.A i prum loziska byvaji zajistena matici na ose se zavitem, vetsinou.

                  0 0
          • Pá-dlista1  

            Uz se tu nejednoukrat resilo, ze dotazenim rychloupinak pritahnes trebas i konusy, takze nejaky posun u tohohle systemu vzdycky bude.

            0 0
            • BH  

              Padlisto, posun na konusech, to nemyslis uplne vazne, pri tvem technickem vzdelani, ze? Spis nejaka deformace vidle, to bych bral.Ja to resim tema podlozkama na osu, i kdyz to za zrovna prifi reseni nepovazuji, ale nic lepsiho me nenapadlo.Uplene se me prici nastavovat trmen brzdy tak,aby se po stazeni RU presne vycentroval na kotouc.Pak kdyz neodhadnes silu pritazeni RU, tak to skrka. Jo kotoucovky, to je tedy vynalez! Jak tento konkretni problem resis ty? A nebo ho nemas?

              0 0
              • Pá-dlista1  

                Tenhle problem nemam :) Treba Gustavy se centrovaly samy a nikdy neskrtaly (spis teda skrtaly furt:) Akorat sem mel problem s ohlou osou… ta pak chtela natocit do spravny polohy. Jinak v tomhle problem nemam.

                No s tema konusama… padlo to tu a verim ze je to mozny a ze to nekdo dokaze :)

                0 0
              • vlk  

                už sem to fakt u jednoho nekvalitního náboje viděl, že se po dotažení pohly.Náboj skvěle seřízen a po upnutí ve vidli a pořádném dotažení to drhlo.Takže nemožné to není.

                0 0
                • náčelník  

                  To je normální, kónusy se seřizují na maličkou vůli, která se potom vymezí dotažením rychloupínáku.

                  0 0
                • BH  

                  naprosty nesouhlas s touto teorii. Pokud je v poradku zavit na ose a konusu a je to utazene, tak to nesmi udelat.

                  0 0
                  • vlk  

                    však říkám, že to byly jakési šmejdy náboje-nějaké steré alivka nebo acery nebo co.Tož kamoš to měl na kole a chtěl abych mu to seřídil a tohle se tam dělo.

                    0 0
                  • BoB  

                    k absolutnímu zákazu vlivu utažení na nastavení konusu: www.parktool.com/…ix_hub.shtml konkrétně pasáž: Hub Adjustment Quick release hubs have hollow axles that flex slightly when the quick release is closed. Hub bearing adjustments must account for this extra pressure. When a quick release hub is not clamped tight in the frame, there should be a slight amount of play in the axle. This play disappears when the hub and wheel are clamped in the frame. To test if a hub in your bike has an adequate adjustment, grab the wheel while it is still in the frame and pull it side to side laterally. Turn wheel and test again, feeling for a knocking sensation. If no play is felt, remove the wheel. Grab the axle (not the skewer) and rock it up and down to check for play. If the axle has play when the wheel is outside the bike, but no play inside the bike, the adjustment is adequate. If there is no play in the axle when the wheel is outside the bike, the adjustment is too tight, even if the axle seems to turn smoothly when out of the bike.

                    0 0
                    • BH  

                      muzu na to mit i jiny nazor nez park tool?Pri serizovani naboju s alternativou extra tlaku od RU nepocitam a naboj musi bezet stejne mimo ram- vidlici a nebo v ramu a vidlici. Podle tohoto vykladu by se naboj vzdy musel serizovat tak aby mel pri vyjmuti z ramu nejakou vuli, ne takto jsem to nikdy neprovadel a pri utazeni v ramu nedoslo k utazeni kola.Tj.u vyjmuteho naboje nikdy nebyla vule(snadnost otaceni osy zkousena rukou a roztocenim kola) a po vlozeni do ramu se musel alespon 10× vychylitm nez se zastavil.Ale i podle teorie Park tool se jedna o setinove zalezitosti kter se nomou projevit milimetrovym posunem trnenu brzdy oproti kotouci. Howg.

                      0 0
                      • BoB  

                        Názor můžeš mít samolitr jaký chceš. Mě se ta vůle/nevůle projevila (nába Shitmano LX). Jinak souhlasim že to není v řádech milimetrů, takže to nesouvisí s původním dotazem. Já to sem dal jen proto, že změna nastavení konusů po utažení rychloupínáku není úplnej nesmysl ale praxí odzkoušenej, by? i pro mě těžko zdůvodnitelnej jev.

                        0 0
                        • BH  

                          no kazdopadne je to zajimavy poznatek a mozna to nekdy upotrebim,ackoli bych Ti mohl citovat jine zdroje tykajici se servisnich praci na kole, ktere s takovym zpusobem serizovani nepocitaji.

                          0 0
                        • Andrzej  

                          s tim zduvodnovanim jevu, nemysli oni, ze se ta osa trochu ohne? (tim se drahy konusu priblizi k sobe, ale zase jenom na jedne strane:) Takze se ty konusy celkove ve smeru osy nepohnou(to bych fakt nechapal)

                          0 0
              • kovar  

                no on ten posun konusu je minimální vzhledem k posunu třemu, stačí tak najenvýš na přituhnutí chodu špatně seřízeného konusového náboje. Třmen při dotahování rychloupínáku se posunuje hlavně proto, že patky a matky náboje většinou nikdy nejsou ideálně rovnoběžné a při dotahování se patky a třba i osa mírně deformují, coz na páce (fyzikální pojem) už udělá dost velkou odchylku na třmenu a je to i pěkně vidět.

                0 0
                • BH  

                  s tim souhlasim,az na ten posun kunusu,ten proste nastat nesmi. Ovsem panove, chybi me pointa tohoto pribehu,tedy jak profesionalne resit tento problem,coz je posud trmenu vuci kotouci po utazeni RU. Ja navrhuji podlozky na osu(mezi matici a kous, na obe strany) a vy?

                  0 0
                  • Pá-dlista1  

                    Pevnou osu dopredu i dozadu!

                    0 0
                    • BH  

                      tak to jsem mohl od tebe cekat.Pochopitelne me zajima reseni problemu, pokud tam nemam pevnou osu.Takovych kol je asi vetsina, ne?

                      0 0
                  • blue  

                    vzdyt uz reseni bylo popsany, ne? serizovat pri utazenym RU

                    ale tak jak byl problem popsanej (ze pred vyndanim je to OK a pak to skrta), to spis sedi na tu ohnutou osu upinaku a ne na problem serizeni trmenu, nevim, jak by pouhy vyndani a nandani kola mohlo serizeni rozhodit

                    ja osobne s tim zadnej problem nemam a pokud obcas kotouc skrtne, tak to s klidem ignoruju a nezabejvam se tim, rozhodne nepropadam panice, ze by me to brzdilo a odcerpavalo sily :-)

                    0 0
                    • Pá-dlista1  

                      To mas pravdu. Jsem minuly tyden udelal pokus, ze jsem zkombinoval mene ucinne (ale na zadek dostacujici) desticky s velmi ucinnyma prednima destickama a razem jsem mel dve naprosto nebrzdici brzdy a rozjete kolo :) Takze nejaky obcasny skrtnuti muze mit vliv maximalne na psychiku labilnich jedincu :)

                      0 0
                    • BH  

                      asi nejjednodusi reseni, ale je tam jedna promenna velicina a tou je sila utazeni RU,coz by asi byt nemolo, ne? Jinak ja jsem ten pripad ,jak popisuje padlista, tedy psychicky labilni jedince. Kdyz mne neco na kole skrka, tak mam po vyjizdce a kolo bych nejradeji nechal v prikope.

                      0 0
                      • blue  

                        tak tu promennou velicinu zlikvidovat tim, ze vysroubujes upinak uplne a pak odpocitac pocet otacek potrebnych na utazeni a budes to tak delat potom pokazdy stejne :-)

                        0 0
                        • BH  

                          dobry napad to me pobavilo,co tak instalace tenzometru, by byla presnejsi. Uz se vidim, jak pri defektu na zavodech pocitam zavity :)

                          0 0
                      • kovar  

                        žádná proměnná síla – to by bylo nedotažeé a kolo by mohlo vyskočit , prostě až se to přitáhne, tak to sedne, další přidanou silou už se to nedeformuje, nebo? je to „sedlé“ Prostě kdo chce, tomu kotouče nedrhnou.

                        0 0
                      • vlk  

                        sem teda sasi taky labilní.Navíc cyklocomputer prozrazuje, že ta psichyka se náseldně projevuje na průměrné rychlosti-dost klesá. :o(

                        0 0
                        • vlk  

                          honem oprava. sasi-asi psichyka-psychika náseldně-následně

                          no a vidíte a to o tom stačí jen mluvit-vlastně psát :o)

                          0 0
                  • kovar  

                    podložky v žádném případě ne.

                    0 0
                  • TinkTink  

                    Podlozky jsou zajimave reseni – musi se ale skutecne nasroubovat na naboj pod matici, jak jsi rikal…hmm…zajimavy to je…stejne jsem to jeste nazivo nevidel :)…

                    Ja osobne navrhuju to serizovat pri utahnutem RU jak rikal Kovar…vic uz si to proste pak sednout nemuze :)

                    0 0
                    • kovar  

                      to by se musely dát na náboj nejen podložky ale nejspíš i delší osa RU náboje. A to asi nepůjde. Prostě podložky ne.

                      0 0
                      • TinkTink  

                        Hmm…musim se vlastne opravit..ja uz to takhle 2× vozil…jednou kvuli brzde na prednim kole (proste kotouc nebyl dost daleko od nohy…)..ten naboj byl nakej divnej…a druhy byl vzadu…ale ani jednou jsem to nemohl nasroubovat pod matici bo jsem tam proste nemel srouby…njn :o))…jsem na to uplne zapomnel…to je histoooorije :)

                        No…takze podlozky se nebat, ale musi to byt fakt max milimetr ci dva…vic ne.

                        0 0
    • Misiak  

      No ja mam ten isty problem a kvoli nemu som teraz prisiel o adapter. Totiz zakazdym som povolil kotucovku a vycentroval podla kotuca-aby sa mi neprehybal viac ako je zdrave a neskrtalo (mam mechaniku). No a po troch rokoch to zavit proste uz nezvladol :)

      0 0
      • Vašur  

        Už jsem tu jednou psal, jak jsm to vyřešil. Při dotažení upínáku se patka vidlice přitiskne ke kónusu. Pokud není bok kónusu přesně kolmý k ose, tak při otočení osy je rozhozené nastavení. Může to být ohlou osou, nepřesným závitem, nepřesným bokem kónusu. Řeším to tak, že mám na ose značku a nastavím ji vždycky do stejné polohy. Pak to vždycky sedí. Tedy mě jo.

        0 0
    •  

      Ječňák je borec!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.