Triban 100 vymena převodníku a kazety ?

53 nepřečtených
  • Crouch14

    Ahoj, poprosím zkušené o radu. Mám v hlavě koupi Triban rc 100 z Decathlonu a udělat na něm upgrade ohledně převodů. Pro začátek bych vyměnil prevodnik 44z vpředu za jiný menší a to vel 32z nebo 34z. Zadni kazeta je o rozsahu 12–28, tam bych dal 12 –34, popř. 12–32. Můj dotaz zní, co obnáší výměna prevodniku vpředu a kazety vzadu. Stačí, když koupím pouze jednotlivé komponenty tzn. Ozubené kolo jednoprevodnik a kazetu ? Nebo mi něco uniká a není to, tak jednoduché? Prehazovacku bych prozatím nechal na řídítkach, tak jak je. Má to pouze 7 převodů. Mě stačí prevody do lehka jezdím hodně do kopců a z kopce moc nešlapu, to jen pustím:-). Děkuji všem za rady a názory. Tom

    0 0
    • scalar  

      Celkově vyhozené peníze.

      0 0
    • hrota  

      Pokud Ti nestačí převody, tak si vyber jiné kolo :) Tady v téhle kategorii výměnou čehokoliv lehce cenu kola zdvojnásobíš a nebo aspoň o 1/2 zvýšíš.

      Jen namátkou, narveš na kliky tak malý převodník? Koukal si co je vzadu za náboj aby si tam dal kazetu 12–32 a pokud ano, vyrábí se vůbec taková kazeta? :)

      Koukni bazar, já jezdil rok na starém oceláku s kompakt klikama, kazetou 11–28 a byl sem naprosto spokojený, stál mne pár korun.

      0 0
    • VonVagel  

      https://www.bike-forum.cz/…-cost-gravel

      https://www.bike-forum.cz/…grade-pohonu

      https://www.bike-forum.cz/…971-low-cost

      Všechno jde když se chce. Já ho mám doma koupil jsem ho předělaný na Sram Apex.

      0 0
      • Jezevec70  

        To se opravdu vyplatí. Koupit kolo, polovinu dílů vyměnit hned a druhou půlku za pár měsíců.:-) Co takhle zrovna koupit něco lepšího. Ono to ve výsledku vyjde levněji.

        0 0
        • kubad  

          někomu nevysvětlíš, prostě levná koupě a nemyslí

          0 0
        • Potkan007  

          Je to tak, když levné kolo, tak jezdit, jak je. Pokud má člověk potřebu vyměnit půlku osazení, stojí za to porozhlédnout se rovnou ve vyšší cenové hladině. Na zimu jsem koupil Rockrider ST520, taky by mě lákalo ho přeskládat na 1×10 s 11–42, ale i když jsem koupil kolo hodně výhodně, dal bych za přestavbu z jetých dílů půlku té částky, nové ani nepočítám.

          0 0
    • jardalee  

      pokud bys chtel za kazdou cenu berany tak je lepsi rovnou vzit https://www.decathlon.cz/…8545836.html

      0 0
    • xtonda  

      Tohle kolo je o 500 dražší a má převody zhruba jak to chceš, 36/36 nejlehčí a 36/11 nejrychlejší.

      https://www.decathlon.cz/…8405210.html

      0 0
    • xtonda  

      Jinak technicky to půjde, kazeta 12–32 328 Kč (12–34 nebo 11–34 na 7sp sem nenašel)

      https://www.global-sport.cz/…pg-730-12-32

      Kliky 170 mm 33z 469 Kč (Na Tribanu sou pravděpodobně kliky s nevyměnitelným převodníkem)

      https://www.global-sport.cz/…0mm-stribrne

      Velmi pravděpodobně bude potřeba jiná délka středové osy 147 Kč

      https://www.global-sport.cz/…15-4h-bsa-fe

      Ve specifikaci to není, ale u levného kola předpokládám klasický šroubovací střed se čtyřhrannou osou.

      Přehazovačka vypadá, že to pobere.

      Bude potřeba zkrátit řetěz, pokud se ti nechce nýtovat, můžeš použít spojku. 17 Kč

      https://www.global-sport.cz/…chl-stribrna

      Čili to máš jenom díly skoro za litr a to sem fakt hledal to nejlevnější. S dopravou už seš přes litr a pak potřebuješ nářadí nebo servis.

      Výsledkem bude pořád 7sp pohon s nic moc rozsahem (266 %), cenou za získání celkem lehkého převodu bude naopak na silničku fakt pomalý nejrychlejší převod 33/12 a pořád seš zaseklý na 7sp pohonu a přechod na 8sp nebo 9sp znamená nový náboj nebo zadní kolo.

      0 0
      • 7021  

        Triban 100 ma sroubovaci sedmikolo, takze stejne potrebuje novy vyplet nebo preplest na novem naboji.

        0 0
        • xtonda  

          RC100 už má sedmikazetu.

          0 0
          • 7021  

            Musel jsem si zakladajici prispevek znova precist a uznavam chybu, popletlo se mi to s jinymi vlakny.

            Jako bych nic nerekl.

            0 0
    • Prazak0  

      To kolo odpovídá ceně, myslím tím kvalitu komponentů. Podstatnou částí jízdního kola jsou přední a zadní kolo. Nevím, co tam je za ráfky, jednostěnné se snadno rozcentrují. Potom dráty, pochybuji, že tam budou nerezové. A hlavně, kolo se otáčí a uchycuje do rámu pomocí náboje. Mizerné náboje jdou špatně seřídit, seřízení nevydrží, dostává se tam prach, bláto, voda. Zkrátka náboj dlouho nevydrží, celé se to to zadře, pak to chce rovnou pořídit nové kolo (přední, zadní). U zadního náboje jde i o to, že je daleko lepší tam dát osmičkovou kazetu. Řetězy stejné, jeden převod navíc. Pak by to chvělo vyměnit i řadicí páčku na řidítkách za osmičkovou.

      Jak píšeš, tak bych řekl, že moc zkušeností se servisem kola nemáš. Měnil jsi někdy kliky – převodník bude ke klice napevno, u tak levných se rovnou koupí celé kliky. Potom výměna kazety, máš stahovák a bič? Pokud si to necháš někde dělat, tak servisní práce jsou dosti drahé.

      Pak je otázka, co z toho kola vlastně zbyde. Necháme tam tedy rám, ke kterému budou dražší komponenty. Proč pak nepořídit rovnou lepší rám? A nechají se tedy ta řidítka.

      Pokud jde hodně o cenu, tak starší silniční kola mívají ve slevách. Vím, že tam měli nějaké za 9 tisíc, daleko lépe vybavené než toto. Toto je nejlevnější kolo, dost lidí to kupuje, takže sleva se nekoná. Fakticky ale ta výměna komponent by to kolo dosti prodražila.

      To kolo by mohlo sloužit např. k dojíždění do práce, kam by člověk nechtěl brát dražší kolo, aby ho nikdo neukradl ap. Ale pak buď nechat, jak je. Nebo výměnit komponenty, které se doma najdou. Taková výměna dává smysl a neznamená náklady navíc.

      0 0
      • milan.v  

        Člověk, co má takové názvosloví, většinou nemá zkušenost s něčím podobným, natož aby si to nastudoval na videích na internetu… On nemá vůbec páru a jen přemýšlí nahlas tím, že se ptá zde…

        0 0
        • Prazak0  

          Ano, vypadá že názvy pochytal nedávno při prohlížení popisu kola, o kolech neví nic. I kdyby měl nářadí, obávám se, že by to příšerně zbastlil.

          0 0
    • Platypus2  

      Z kopce moc nešlapu, to jen pustím…To si zatím jenom myslíš, stačí táhlé údolí kolem mladé řeky, vítr do zad a je vymalováno s pidipřevodníkem vepředu na silnici a utočit kadenci 80ot/min víc jak pět minut dokážou jen zkušení borci. Právě proto je v horách dobrej dvoupřevodník, popř. Trojpřevodník když ty kopce jsou už fakt velký. Anebo tam nechat co tam je a prostě se v kopci kousnout, to by se vidělo.

      0 0
      • Jezevec70  

        Po rovině se na silničce běžně šlape kadencí 90 až 100. Z kopce ještě víc. :-)

        0 0
        • Prazak0  

          Tak výkonní jezdci šlapou touto kadencí, mnozí i při jízdě do kopce. U Pogačara se i na hodně prudkých kopcích (přes 10%) ta kadence pohybouvala kolem 90. Někteří točili snad i 100. To bylo typické hlavně dříve, že po rovině vysoká kadence a do kopců nižší.

          Co tady on píše, tak výkonný jezdec není ani náhodou, nájezd má malý. Tohle kolo by nemělo smysl pořizovat, pokud by měl jezdit více. A slabí jezdci obvykle mívají kadenci nízkou.

          0 0
        • Platypus2  

          Když jsem vozil kadenčák byl jsem rád když jsem se dokopal k avg 85 a to byly průměrky k 30km/h na rovině, sólo teda, většinou okruhy nebo 70km osmička, taky jsem z toho byl patřičně vyšťavněnej, kadence 90–100 za rychlým traktorem nebo v grupě nabušenců nebyl problém utočit, mě spíš napadlo jestli zakladatel vlákna nechtěl z toho tribana krosku, ňáký okruhy nedaleko baráku, bahno, výběhy a tak, s tím malým převodníkem.

          0 0
      • milan.v  

        80 BPM je možná tak na rovinu, je vidět, že víš, o čem mluvíš… ;o)

        0 0
        • Platypus2  

          Přečti si ještě jednou můj příspěvek a pochopíš že nejde o to kolik kde já točím, nýbrž o sdělení že běžná populace zdaleka těch 80 bmp netočí a když jo, tak krátkej čas 2–3minuty a pak svěsí nohy a proto taky tvrdím, proč je pidipřevodník na silnici nevhodný.

          0 0
          • Marskatin  

            BPM jsou Beats per minute ne Otáčky za minutu, ty jsou RPM

            0 0
          • Prazak0  

            Tak hodně lidí točí pomalu, to je fakt, ale ne nutně všichni. Já se naučil točit přes 80, 85 běžná hodnota. Nemluvím o krátkodobém točení víc, na trenažeru nebo z kopce.

            Někde jsem četl, že fyzilogické snad je 60 nebo 70. Dost lidí šlape pomaleji, ale zas nemálo je těch, co to točí rychle ap řitom jedou pomalu. Tj. mají velmi lehký převod. Poprvé jsem si toho všiml u jednoho příbuzné před hodně lety, min 25 let zpět, já měl těžší převod, on po rovině v prostřed kazety a točil to rychle. Což asi nemá velký smysl. Nakonec jsou i články, které doporučují amatérům na delší trasy točit nějakých 70. Tj. rychle to točí asi víc lidí a není to zásadní problém, nějakých 85 dá snad každý.

            Kadence by asi neměla klesat pod 60 při běžné jízdě, u lidí co jezdí pomalu. Kdo jezdí trošku rychleji, tak točit od 70 výše. Vyšší kadence asi vhodná pro lidi, co jezdí vyšší rychlostí. Nebo z jiných důvodů, snad u křečových žil doporučují nejezdit tolik silově. I když tady to bude relativní, kdo má větší sílu, tak pro něj je silová jízda něco jiného než kdo takovou sílu nevyvine. Do kopce to není snažší, já třeba určtié kopce vyjedu rychleji na vyšší kadenci a lehký převod, na těžší to vyjedu taky, ale jedu pomaleji a víc to unaví svaly. Občas se snažím do kopce jet víc silově, pro větší svalovou sílu by mělo stačit 2× týdně. Pomůže to i při té kadenční jízdě na lehčí převod.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Při stejné rychlosti je Pro kolena lepší točit více otáček na lehčí převod než drtit těžší převod a méně otáček.

              0 0
              • Prazak0  

                Tak nejde jen o kolena, je toho víc, čemu lépe prospívá lehčí převod i za cenu rychlejších otáček. Ve skutečnosti jde o nalezení vhodné kadence, tj. poměru síly a kadence. Točit do kopce 100 za minutu bude pro velkou část lidí zbytečně lehký převod. Ta poučka navazuje na dřívější stav, kdy se kopce vyjížděly víc silou, lehké převody nebyly k dispozici.

                Ale myslím Lance Armstrong jezdil dvakrát týdně s nízkou kadencí, jestli to bylo 60 nebo 70 nevím. Jinak on točil 100 i do kopce. Nejsem si jist, jestli nešlo současně o kratší jízdy (v jeho podání, pro něj krátké by pro dost lidí krátké nebylo). Asi má smysl cvičit i tu sílu, ta se nezíská jen velmi lehkými převody, ale občas dát převod těžší.

                0 0
        • milan.v  

          Ano, upsal jsem se, samozřejmě RPM…

          0 0
    • Crouch14  

      Děkuji všem moc za rady a za ochotu. Hlavně xtondovi za podrobný rozpis komponentů s popisem. Vypadá to, že je to složitější než jsem čekal a i finančně se to moc nevyplatí. No nic tak jdu hledat dál. Už jsem byl rozhodnutý pro Triban rc 120, ale po přečtení recenzí na Decathlonu, hlavně zahraničních zase nevím.

      0 0
      • PatrikKalista  

        Prodám Ti svojeho TRIBANA za 4500,– :-)

        0 0
        • Potkan007  

          Proč tu taková nabídka nebyla dva týdny zpátky? Triban mě na zimáka lákal, jezdil bych do práce po asfaltu, ale nenašel jsem inzerát s rozumnou cenou. Nakonec jsem vzal ST520.

          0 0
        • jardalee  

          pak by se mu asi ten upgrade mozna i vyplatil ale podle me by stejne skoncil nekde okolo 8–9000kc kdyz teda bude delat vsechno v servise :)

          0 0
      • jardalee  

        ta 120 ma taky hodne kompromisu to je jasny ale za tu cenu se musis podivat co se prodava za novy kola :) pak spis koukat po bazarech a hledat nejspis starsi cyklokrosku tam das plaste tak okolo 32mm coz je kompromis mezi rychlosti a komfortem nebo hledat silnicku to bude jednodussi do 10 000kc ,tam je dulezity spis rict proc chces toho puvodniho tribana ,jestli te lakaji berany ,silnice nebo spis ten cyklocros/gravel

        0 0
      • xtonda  

        .

        0 0
      • xtonda  

        Vyplatí a nevyplatí. To záleží na tom co chceš a co se za cenu Tribana a případného upgradu dá sehnat jako alternativa

        Já sem před dvěma lety koupil skládačku za 6 500 Kč se sedmikazetou (tu co mám v profilu), čili podobná cena a osazení jako ten Triban, s tím že to hned přehodím na devítku s kazetou 11–36, tehdy mi nějak uniklo, že se to tam nevejde. Takže sem to nejdřív měl jako 13–36 bez nejmenšího pastorku a pak dokoupil druhou kazetu, rozdělal je a sesadil 11–36 z osmi pastorků z těch kazet. Pak sem ještě dával delší osu, výrobce tam dal debilně krátkou, byla moc malá řetězová linka a škrtal sem patama o zadní stavbu. Pak ještě lepší přední brzdu a širší blatníky. Novou sedlovku za ohnutou původní nepočítám jako upgrade, stejně tak blbiny jako zvonek, zrcátko, houkačku, pedály, košík na nosič, gripy, to sou doplňky, které bych kupoval na jakékoliv kolo. Stejně tak nářadí, to se neztratí. Kliky to má 48z, což odpovídá cca 34z na 28" kolech, to mi celkem po zvětšení rozsahu kazety vyhovuje, respektive s menším převodníkem už by zas chyběl rychlý převod.

        Takže celkem

        • 1. kazeta – 316
        • přehazka – 281
        • řazení – 201
        • řetěz – 254
        • osa – 129
        • 2. kazeta 436
        • blatníky 297
        • brzda (páka + čelist + lanko + bowden + gumky + koncovky) – 478

        Takže v sumě 2392 Kč, což je víc než třetina pořizovací ceny, celkem tedy po zaokrouhlení 8900 Kč. Nicméně cena kola byla sleva z 9500 na 6500 a celkově to byla celkem výhodná cena a skládačka pod deset s alespoň 8sp nebyla a není. Takže nemyslím, že by se to nevyplatilo.

        0 0
      • borda  

        https://sport.bazos.cz/…riban500.php

        máš to kousek, neni to o mnoho drazší (ve finale spíš nastejno s těma planovanýma úpravama).

        Tak ještě velikost, no :). A aby to pořád měl.

        PS: osmikolo s větším rozsahem bude běžně k dostání a nebude drahý.

        Kdyby i nevyhovovalo to, co tam je (tuším 11–25)

        0 0
        • PatrikKalista  

          Tohle nové stálo 9…:-)

          0 0
          • Vilém  

            To za 9 vypada krapet jinak.

            0 0
            • PatrikKalista  

              Bylo za 9 poslední kousky a bylo jich poměrně dost. Nehádej se se mnou, když zrovna o tomhle víš prd:-) To není Tvoje cenová kategorie a úroveň kola na kterém by Tvůj zadek jezdil.:-D Kámoš ji má doma…

              0 0
              • kubad  

                a jde aktuálně za 9 nové koupit?

                0 0
                • PatrikKalista  

                  Ahoj kubad moje věta snad zněla jasně ne???

                  Tohle nové stálo 9…:-) – minulý čas. Jen jsem upozornil, že za 8 to není zrovna taková výhodná koupě…nic víc a nerej:-)

                  0 0
                  • kubad  

                    cena se odvíjí od nabídky a poptávky na trhu , je celkem nepodstatné za kolik se to vyprodávalo

                    takže i za 8 to může být zajímavé, navíc když jsou tam další úpravy které zvedají cenu jak píše Vilem

                    0 0
                    • PatrikKalista  

                      Jo, tácháč a nová omotávka:-) Hele, já chtěl jen říct, že tady třeba PUKA prodává celkem slušný MAXBIKE CX 4000 za 6 táců a to mi přijde jako fér cena. Je pravda, že to nemá karbonovou vidlici, ale i tak…Prostě jsou podle mého lepší nabídky.

                      0 0
                      • kubad  

                        otázka co je lepší nabídka, u tebe klasika , levně koupit a pak célé překopat, já to vidím jinak

                        0 0
              • Vilém  

                Nemam pocit, ze bych se s tebou hadal. Proste jsem to hodil do googlu, vypadl na me uz neprodavany model triban 500, za temer 9, ale ten ma jina kola a vidlici. Pokud bylo za 9 to co je na tom bazaru, tak OK, nemam duvod ti neverit. Dalsi vec je jak pise Kubad.

                0 0
        • Smazaný účet  

          Jsem mu nabízel i mého pracanta, který je v podstatě kromě rámu nový. Napsal, že chce nové kolo, takže bazar ani neposílej, je to marný.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.