Low cost GRAVEL TRIBAN 100

Přidat foto

Díky Sunrace SP570 jsem dosáhl až na 42 zubů s 9kovou MTB přehazovačkou. Zkoušel jsem RD-M6000, ale ta nechodila s Tiagrou

Tykadlo

Chtěl jsem zkusit dneska „modní“ gravel, ale nechtěl jsem do toho dát téměř nic.

Navštívil jsem bazar a za pár korun kolo koupil. Dost se mi zalíbilo. Neskutečný poměr cena/výkon. Dost mi nevyhovovalo standartní řazení. Rozhodle jsem se si kolo nechat a lehce si ho přizpůsobit.

První požadavek bylo řazení (dualy). Na bazaru jsem našel Tiagry 4600 (2×10) a bylo jasno. K tomu jsem pořídil bazarová kola + další nutné komponenty + jsem něco vyhrabal v garaži.

Moc děkuji všem, kteří mi v diskuzi radili.Nikdy bych nepřišel na kombinaci silniční řazení + 9ková MTB přehazovačka s 10kazetou 11–42T.

Pro hromadu z Vás asi podúrovňové kolo, ale je to svižné levné za 9tis Kč a příjemné doplnění MTBčká. ;)

(vloženo 6.5.19)

GiiP GiiP
Ohodnoť bajk: (3.7  / 61 hlasujících)
Značka B'TWIN
Model Triban 100
Modelový rok 2017
Velikost L
Hmotnost 12,2
Rám ALU 6061 T6
Vidlice Ocel Hi Ten
Měnič Shimano Deore M591 + Sunrace SP570
Řazení Tiagra 4600
Převodník 48T
Kazeta SHIMANO CS-HG500-10 (11-42T)
Řetěz SHIMANO CN-HG54
Brzda přední Tektro
Brzda zadní Tektro
Brzdové páky Tiagra 4600
Ráfek přední Specialized axis 2.0
Ráfek zadní Specialized axis 2.0
Pedály Shimano SPD M520
Řídítka Btwin Sport 420mm + omotávka FORCE
Představec Btwin Sport 100mm
Sedlovka Alu Btwin Sport 27.2, 350mm
Sedlo Btwin Sport
Pláště B'TWIN SPORT 700 × 32

Komentáře

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
GiiP
GiiP

31.5.19 13:56

Váha není žádná výhra – nevím kolik to mělo původně, ale teďka to má 12,2 Kg. Nicméně mi to nijak nevadí ;)

Reagovat
Filippo
Filippo

9.5.19 13:34

Naprostá lowcost paráda!

O Tribanu 100 přemýšlím, tak díky za tip o prodloužení patky a kombinaci Tiagra 4600 a M591!

Reagovat
Prazak0
Prazak0

8.5.19 16:30

Tak tohle mi je bližší, karbonová vidlice a dvojpřevodník, pak stačí i sedmičkové řazení. Nebo snadno se vymění za osmičkové.

Reagovat
Prazak0
Prazak0

8.5.19 16:28

Zajímavá stavba kola. I když z původního kola tu zbyl jen rám a řidítka, jiná kola, kazeta, řazení. Ještě tu jsou staré kliky, ale ten převodník, co tam zbyl, ten by chtělo asi vyměnit.

Já osobně bych asi přestavoval kolo o stupeň dražší, tj. s osmičkovým řazením. Asi lehčí rám a karbonovou vidlicí, přijatelné kliky (jen mi nesedne moc krátké, pro velikost M bych já chtěl 175,5mm). Osmičkové řazení bych nechal, nebo koupil o něco dražší devítkovou verzi.

Takže tady je kolo, kde z něj polovina je obměněná a ty kliky by to chtělo vyměnit asi taky. Jinak mi přijde zvláštní mít desítkové řazení na low-cost kole. Protože výměna řetězů je docela drahá, desítkové jsou dost drahé, o malinko dražší než jedenáctkové. Low cost jsou sedmičkové, osmičkové a řekněme ještě devítkové.

Každopádně toto experimentování je docela zajímavé. Dost lidí zde kupuje kola spíš za 50, 60 tisíc, na člověka s kolem za 20 tisíc by se koukalo svrchu a hlavně mu to dali najevo. Jsem rád, že tu je i jiný typ lidí. I když já bych si toto kolo asi neřídil, ale o nějaké variantě osmičkové a hlavně devítkové, to bych uvažoval. Dost mi ale nesednou ty kliky, co mají kratší. Jinak se mi líbí průchozí rámy, kam se vejde širší plášť, přitom brzdy silniční a žádné kotouče. Přitom mezi zadní pneumatikou a podsedlovou rámovou trubkou zas tak velká mezera není, jak bývalo u favoritů nebo jak mívají krosová kola.

Reagovat
miťo
miťo

7.5.19 20:14

Ajó, trochu se to leskne jako kov. Bez polepů super!

Reagovat
slampik
slampik

7.5.19 19:07

to nevím, jen jsem sundal polepy…

Reagovat
miťo
miťo

7.5.19 18:41

slampik: to je v barvě kovu? Myslím rám

Reagovat
slampik
slampik

7.5.19 13:52

já ho zase posunul na 2×7 v tourney + karbon vidle…

Reagovat
vpa007
vpa007

7.5.19 13:49

Super, tohle se mi líbí, jak udělat z mála za málo peněz hodně moc! Jen tak pro referenci, zajímala by mě váha. Každopádně ať do dělá radost a dobře slouží ;-)

Reagovat
GiiP
GiiP

7.5.19 08:09

Děkuji, ještě jsem na tom pořádně nejel. Včera jsem to složil a byl jsem v euforii, že to přehazuje, tak jak má. :)

Reagovat
Zoidberg
Zoidberg

6.5.19 21:52

Pěkný lowcost. Co se převodů týče, se 48/11 pojedeš při kadenci 80 asi 45 km/h. To mi přijde jako solidní fofr jízda po silnici.

Reagovat
GiiP
GiiP

6.5.19 21:33

To co tam bylo 48 zubu. Na fofr jizdu po silnici to neni, ale da se :) S 42T vzadu se da vyjet i celkem slusny krpal

Reagovat
Vilém
Vilém

6.5.19 21:28

Kolik zubu ma ta pila na klikach?

Reagovat
miťo
miťo

6.5.19 20:46

Hezký, body navíc za aktivní přístup a doladění kola. Ať jezdí a dělá ti radost!

Reagovat

Další galerie z kategorie

Abderson 20
KOHAR 1
Mdolni 1
jeniiiik 38
bicytune 21
Speedy.HVR 4