tréninky po posledním závodě..

15 nepřečtených
  • waters

    Ahoj Bajkeři, nenašel jsem tady takové téma. Tak zakládám a zajímalo by mě, jak trénujete po posledních závodech v sezóně.

    Zda hned zařadíte odpočinek od kola (přechodné období) nebo ještě do listopadu-prosince jezdíte?

    Případně v jakých intenzitách jezdíte, kolik hodin/km týdně?

    Jezdím teprve krátce a systematického tréninku se držím druhým rokem. Přijde mi, že je brzy odpočívat v říjnu-listopadu, když bajková sezóna začíná někdy v květnu.

    Loni jsem po závodech dál jezdil jen při nízkých intenzitách (delší výlety na kole, volné dvou hodinovky) až do konce listopadu, s tím, že prosinec byl odpočinkový – plavání, basket, běh. V lednu pozvolna kolo – válce, když ven, tak volně. Únor-1/2 května – objem a pak začátek spec. tréninků + závody. S tím, že jsem se snažil sezonu směrovat na dva vrcholy. Celkem mi to sedlo ale nevím, jestli to načasování odpočinku (respekt. začátek sezóny) není chybné. Na druhou stranu podle mého není organizmus tolik zatížen již od listopadu-prosince objemem.

    Samozřejmě bych se rád zlepšoval a třeba i ostatním to pomůže, tak budu rád za Vaše zkušenosti, které Vám fungují a chcete se o ně podělit:)

    Na silnici jen trénuji. Závody bajkové:) Ročně 9tis.

    • mrozu  

      Nevidím nejmenší důvod odpočívat v říjnu/listopadu, kdy je venku krásný podzim a místo toho jezdit v prosinci/lednu, kdy je tu nejhorší směs počasí. Já se naopak na tohle období po sezóně těším nejvíc.

      Nemyslím si, že by hobík musel řešit nějaký systematický trénink a plánovat si vrcholy sezóny, ale pokud tě to baví a přináší očekávané výsledky, tak budiž. Podle mě ale v pohodě stačí rozdělit rok na odpočinkovou (přípravnou), objemovou a závodní fázi, cokoliv jsem si naplánoval konkrétnějšího, vydžel jsem se tím řídit max pár dní ;)

      • waters  

        Ahoj Lukáši, díky za názor. V podstatě se s ním ztotožňuji. Ten vrchol ber s rezervou, rozhodně se nepovažuji za fajnšmejkra v plánování tréninku. Spíš to bylo myšleno, že mezi dlouhou závodní sezónou si dám i odpočinek v podobě pohodových tréninků, většinou odpočinek vychází i v rámci seriálů cca tři týdny bez závodů.

        Že ty si jel JCM:) a zajel si ho docela slušně! Když si ho jel tak to byl můj úplně první „závod“ od té doby jsem se tedy posunul a začal jsem obrážet více závodů:)

        Kdo dál nebo to vidíte všichni podobně?

        • McBlacky  

          dělám pořád něco, ale snažím se nejít do velký únavy. Když chci jedu na 6–10 hodin megazevla stejně jako hodinu dvě šrot. Střídám kolo, běh, delší chůze a až napadne sníh tak běžky.

          Na nějaký vrcholy sezony neladím, stejně jako nedávám odpočinky úplně bez aktivity.

          Ročně 650hodin a na závodech to hrotím ;)

          • waters  

            S tréninky nad pět hodin (až na několik objemů) nemám moc zkušenosti, rovněž nedosahuji na 650hod.,

            Ale určitě to bude výborný trénink na vytrvalost… Zařazuješ takový trénink třeba i teď po sezóně?

            Kamarád se kterým občas jezdím, loni moc neodpočíval a v lednu v únoru jezdil tempo, když jsme spolu jeli trénink, tak valil.. a já nestíhal (ani jsme nechtěl). No a už na druhých závodech mu došlo, že to dělal blbě, zároveň šel na testy, kde se potvrdila nedostatečná aerobní vyt. a žádná síla. Takže tréninky nad pět hodin v režimu megazevl asi mají smysl:)

        • mrozu  

          To jsou teda věci, že si mě pamatuješ z JCM před 2 lety :) Letos jsem měl JCM v plánu také, ale neměl jsem auto a na trati byla výluka a nebrali kola :D Podle výsledků jsi udělal pořádný skok!

          S tím odpočinkem uprostřed sezóny to mám stejně, v červenci bývám už dost prošitý, takže pauza, která je v tu dobu na KPŽ, které hlavně jezdím, přijde vhod.

          • waters  

            Pamatuji si to kvůli tomu, že to byl muj první závod. Říkal jsem si, jak to ti kluci mohli dát o 25min rychleji, když jsem jel úplnou hranu:) Byl jsem naivní v tom co obnáší závod, ale trénink přinesl cílený výsledek a právě ty vaše „konkurenční“ časy mě tehdy posunuly, takže díky:)

    • Spící kníže :-)  

      No když na to kouknu a ročně máš 9. tis km což není zas tak strašný číslo. Je to běžný nájezd. Jezdil bych do konce listopadu, prosince, dokud to počasí dovolí a nebude natvrdo mráz. Poslední roky to vychází tak na 14 dnů kdy se to moc nedá. Těch 14 dnů vidím jako dostatečný odpočinek po tom nájezdu. Neproflákal bych to ale. Lehce chodit, proběhnout se. Pak začít znovu.

      Zvodí se od února (itálie), nebo března(česko). Jako tým jsme loni zvolili do posledních závodů normálně dle plánu. Poté se vozit dokud je počasí. Nebát se i přitlačit, jet hodinu intenzivne i x hodin volně. Doplňkové aktivity. V listopadu dáváme týmové soustředění chození po horách, okolo vánoc běžky. A od ledna už více kola, únor už v teple i intenzivnější trénink (spurty za každým semaforem prinesly ovoce) , tak aby se do března už šlo závodit.

      • McBlacky  

        stejně důležitý je nepsat příspěvky když přijdeš z hospody ;)

        děs

    • Biker jak Pes  

      Vždycky jezdím dokud se dá. To znamená, než se úplně posere počasí (nasněží, začne pršet několik dní po sobě, apod.). Pak si dám 2–3 týdny volno, kdy si 2–3× týdně vyjedu lehce na 2 hodiny bez intenzit. Podle únavy nebo proběhlé sezóny klidně i úplné volno. No a pak zase zpět na kolo. :) Ale při 9 tis./rok snad ani není nutno dávat nějaký výrazný oraz. Takovou zátěž tělo pobere bez problémů.

      • waters  

        Díky všem za vaše metody. Za sebe jsem to vyhodnotil, tak že teď nemá smysl přestat jezdit. Doťapu se do konce listopadu, rychle mi to už teď stejně nejde, takže ten termín megazevl se mi líbí:) prosinec bude přechodnej – jiné aktivity než kolo a leden bude pozvolný začátek. V podstatě jsem to takhle praktikoval i loni, nicméně teď bych měl trénink zas posunout, tak se pokusím navýšit objem, abych měl slušnej základ pro další přípravu.

        Spící kníže – únor spurty.. zkusím je zařadit (loni v únoru vůbec:(), ten trénink mě baví, zařazoval jsem je ho většinou den před závodem.

        • Biker jak Pes  

          S těmi spurty v zimě opatrně, přece jenom v –5°C a nabalený jsi větší náchylný k nemoci, když budeš dýchat jak lokomotiva. Mnohem lepší je zařadit fotbálek, florbal apod. Tam se taky dostaneš do intenzit a mnohem kvalitněji, než na tom kole a navíc zábavnou a nenucenou formou.

          Jakožto hobík můžeš nechat intenzity až na březen, bohatě to stačí. Dokonce jsem nechával intenzity až spolu s prvními závody, protože jsem nechtěl mít formu hned z kraje sezóny, ale šetřil jsem si to na závody v květnu/červnu.

        • Spící kníže :-)  

          Mi jeli spurty v unoru tak v 13–15 stupních a to už se dá. :-) V –5 by se mi do ničheo takového nechtělo. Vetšinou až 2/3 tréninku nebo závěr.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.