• Speedball

    Ahoj,

    vzhledem k aktuální situaci přemýšlím nad zakoupení trenažéru na silničku.

    Prostor na balkoně bytu by byl, čas dost možná taky…

    Finanční představa je kolem 5000–6000 Kč, možnost nějak spárovat se Stravou (aby to umělo počítat třeba ujeté km) popřípadě chytrými hodinkami od Garminu nebo možná i nějakou appkou kvůli výzvám, trasám apod (pokud je to reálné)

    Možná se ptám blbě, ale nikdy jsem nic takového neřešil a nevyznám se v tom, ani jsem nad tím nepřemýšlel, ale nutí mě k tomu aktuální situace.

    Budu rád za jakýkoliv typ, radu postřeh.

    Díky

    • miťo  

      Válce, snímač rychlosti ke Garminu, ať máš aspoň počítání ujetých km. Ideální válce s nastavitelnou zátěží, abys neměl průměr 40km/h. Válce jsou zábava, trenažér je nuda.

      • RUSH  

        Taky mě napadly válce. Začátky asi těžší, ale pak snad i lepší rovnováha atd. Aplikace Rouvy/Zwift zase hovoří spíše pro trenažér.Ale ty válce jsou možná větší sranda…

      • Chlebovnik  

        Válce jsou zábava, trenažér je nuda.

        OK Boomer.

      • RomanH  

        Ono staci na valcich podhustit. Ja teda sakra poznal rozdil 80 PSI vs 110 PSI.

      • Speedball  

        Díky a měl bys konkrétní typ na nějaké válce? Mně se líbí i ty appky – ve smyslu, že člověk nesedí dvě hodiny na kole a šlape jak o duši a přitom čumí do zdi :-)

        • miťo  

          Mám teď Elite Arion Mag, dá se k tomu koupit nějakej modul na „internetové skupinové jízdy“ jako Zwift atd. Ale čumět do monitoru a jet na válcích, to už je vyšší level.

          • Pebe  

            hlavně zatáčky jsou prima, to se ti chce zatáčet taky :-)

            • mrozu  

              Hehe, je to tak, na zatacky je potreba se na valcich psychicky pripravit, zvlast rychly vracecky jsou zaludny :D

      • Twitko  

        jen abychom to tvoje tvrzeni o "trenazer je nuda"dostali do nejakeho realneho ramce, jaky konkretni trenazer jsi mel ?

        • deekay  

          Hele ja mam treba „neinteligentni“ fluidni trenazer z wiggle za 80eur a nuda mi to rozhodne neprijde.

          Ono jde o to, jak to ma clovek nastavene. Koho treba nebavi cviceni (at uz fitko, kalinestika, ruzne funkcni treninky atd), tak verim, ze se na trenazer asi nedokope. Ja trenazer beru prave jako to cviceni a doplnek ke kolu, tudiz mi to nevadi, rad se spotim.

          Jsem tudiz spis ten, kdo neoceni Zwift s jeho socialnimia spekty, ale radeji jede predpripraveny trenink a cumi na cisilka.

          • Twitko  

            to jsi me spatne pochopil … ja (i z vlastni zkusenosti) vim, ze trenazer nuda neni … a ze je tam vice moznosti jak se „zabavit“

            ja se ptal toho soudruha, co o kus vyse jednoznacne prohlasil ze trenazer je nuda a na zabavu jsou valce. To tvrzeni mi prislo takovy hodne jednoznacny, tak si rikam ze o tom musi neco vedet. No a tak me zajimalo jaky ten trenazer kdy mel, ze to tak presne vi …

            • milan.v  

              Já to říkám pořád, je tu spousty teoretiků, i v této oblasti, nemají srovnání a plkají, přinejlepším, na základě zkušeností se střepy a klumpry, které měli doma před deseti lety, kdy tahali za lanko, aby nemuseli točit nohama pořád stejnou intenzitou…

              https://www.bike-forum.cz/…se-trenazery#…

              Jako velmi úsměvné mi přijde počítat to na hodiny, ne na kilometry, ti lidé by si měli ale odtočit na chytrém trenažéru například stovku, aby viděli, že to je z hlediska počtu kilometrů srovnatelné s jízdou venku, tam si to také nepočítají na hodiny strávené na kole, tedy až na ty úplné salámisty… A než mě někdo zase začne chytat za slovo, ano, nedá se to srovnávat z hlediska podmínek, jsou logicky zcela jiné…

              • TheJD  

                Ono jde za hodinu na Zwiftu ujet 17 km a nebo taky 38, ze jo. Kdyz to jedes na erg mod, tak je pak cely udaj o kilometrech uplne zcestny a nicnerikajici. Mluvim ze zkusenosti.

                Kdyz pujdu kousek dal, tak treninky se taky vetsinou davaji na cas, ne na km, protoze km jsou velice zavisly udaj a jeste vic pak venku. Naopak cas je zcela nezavisly. Obzvlast na trenazeru, kde musis slapat celou dobu, vyjma prudkych kopcu dolu.

                Co se tyce narocnosti, tak bych rekl, ze trenazer je narocnejsi nez jizda venku. Obzvlast na delsi trasy, tri hodiny a vic, protoze jak jsem psal vyse, na trenazeru si neodpocines.

                • milan.v  

                  Samozřejmě, ale venku také mohu ujet za hodinu 40km a nebo 20km… Klidně si počítej hodiny, je to tvoje věc…

                  Točit nohama na hloupém trenažéru, nic jiného než ty hodiny asi smysl skutečně nemá…

                  • deekay  

                    Panove, kdyz uz se tady tak chytraci, tak ono, co si budeme povidat, je i venku nesmysl pocitat km i cas.

                    Mozna tak TSS ma nejakou aspon trochu vypovidajici hodnotu, jak si kdo dal do tela :)

                    • milan.v  

                      Ať si každý počítá a poměřuje, co chce…

                      • deekay  

                        Ja si teda s dovolenim nadale nebudu pomerovat nic, vy se tu treba sezerte .)

                        • Esi  

                          Jo já si na svém hloupém trenažéru budu v klidu počítat ty hodiny, do endomonda si to píšu s průměrem 24km/h protože při intenzitě co jezdím na trenažéru bych na mtb u nás v okolí měl ten průměr vyšší, na kole nezávodím, ve svém věku už začínat nebudu, je pro mě fajn že až skončí karanténa tak v pohodě venku ujedu za odpoledne těch 100km výlet a víc nepotřebuju. Chápu že pro lidi co kolo berou výkonnostně a na mtb jezdí KPŽ v první desítce je to k nepoužití.

                          • Prazak0  

                            Na trenažeru je hlavní problém to vydržet. Je určitě skvělé vědět zátěž, jde sledovat tepovou frekvenci, případně i skutečnou rychlost otáčení zadního kola. Čísla umožní to lépe snášet, někoho to baví. Určitě je dobré mít nějaké měření, jezdit v nějaké zátěži, i když ji nemám kalibrovanou proti reálné jízdě. Ale vědět, jestli dnes šlapu rychleji/ volněji než včera ap. Já i při chůzi rád znám kilometry případně i čas. Chodit třeba dokola nebo sem a tam – kolem domu, po ulici, nebo dokonce v bytě po místnosti, to je na zblbnutí.

                            • Esi  

                              Jo, já na trenažéru nepřehazuju, mám obyč lanko nějaký elit, zátěž 1–8 začínám na 4 pocitově mírný kopec 10 minut, potom 30 minut zátěž 5, 10 minut zátěž 6, 10 minut zase zpátky 5 a potom 15 minut zpět na 4 na vyjetí. Je to pro mě trénink 1h15 minut. Kadencí držím na cca 90, pro mě je důležité že jsem potom schopný jet na MTB po rovině sám bez podpory větru 10km s průměrem 28. To jsem bez trenažéru nebyl schopný odjet ani v září, teď to zvládám už v březnu. To ne stačí nemám závodní ambice. Letos mám na trenažéru 40 hodin a venku 400km já jsem spokojen.

                              • Prazak0  

                                Takže máš trénink strukturovaný, různé a plánovitě střídáš zátěž Což je rozdíl proti tomu jen tupě šlapat a pak zaznamenat čas s fiktivní rychlostí. Já před více než 20 lety zažil, že na služební cestě byl k dispozici jen rotoped na hotelu, neukazoval naprosto nic, šlo tam jen šlapat. Byl jsem tam myslím as 3 měsíce, v létě, pak návrat koncem září. Navíc tam bylo velké horko, vedle bazén s dosti teplou vodou, takže vlhký vzduch, 28 st. Snažil jsem se denně aspoň těch 20 minut, víc opravdu nešlo, bylo to utrpení. Po návratu i tak bylo znát, že jsem se trochu hýbal. Pokud sleduješ kadenci, zátěž tak to není tupé šlapání.

                                Různá zpestření mají dvojí význam. Jedna tím jde něco specielně trénovat, zvláště věci, které se venku trénují hůře. Venku je provoz, což platí i pro cyklostezku nebo někde 30 km od Prahy, pak tu je určitý profil, který člověk nezmění, nejede-li někam dál. Někdo bydlí na rovině, jiný to zas má kopcovité. Na trenažeru si to vyberu sám jak chci. Ale hlavně, tohle různé vymýšlení mi umožní, že na tom vydržím určitý čas v nějaké zátěži. Potom na jaře, i kdybych nejezdil venku celou zimu, tak to je výrazně znát.

                                • Esi  

                                  Jo tak nějak strukturovaný ano občas si při tom zvyšování to potom z té 6 úrovně zátěže hodím na minutu na 7 a na minutu na 8 a potom zase zpátky na 6 a odjedu to dolů. Pouštím si k tomu buď muziku a není nějaký film případně i nějaký sport, rychleji to uteče. Je pravda že u nás v okolí by se těžko hledal kopec kolem 3–4 % na půl hodiny. Je jasné že kdo závodí tak potřebuje něco jiného než stačí mě. Dát 20 tisíc za trenažér by mi asi bylo líto protože je to pro mě zbytečné.

                                  • Prazak0  

                                    Okolí Prahy na sever a východ je dosti kopcovaté. Kopce jsou ale kratší, jeden malinko delší má 2 km, vlastní kopec má asi 4%, na začátku to je dost méně, teď z hlavy nevím, asi 1.5%. Delší kopec a docela strmější by byl taky v dosahu, ale tudy nejezdívám, je tam víc dopravy, než se tam dostanu. Pořádné kopce jsou od Vltavy nahoru, třeba Trojskou nebo v Klecanech, tam taky moc nejezdím. Takže mi stačí ten kopec simulovat většími watty třeba na 6 minut.

                                    I já si myslím, že dávat za trenažér velké peníze, když hlavní ježdění je jinde, nemá moc cenu. Pro mě to je poněkud ubíjející činnost, vidět hodnoty mi pomáhá jen zčásti. Ale i kdyby měl člověk ten nejlevnější trenažer, jde buď si dokoupit snímač kadence a rychlosti a pak bývá i výkonová křivka, nebo jen měřit rychlost zadního kola třeba bezdrátovým cyklocomputerem z Lidlu.

                                    • Krejza  

                                      Trochu sis spletl světové strany, sever a východ od Prahy jsou sakra ploché. S výjimkou okolí Vltavy, jak píšeš.

                                      Jestli budeš chtít kopce, tak jeď na jih a západ, Vltava, Berounka, Sázava.

                                      • Delkim  

                                        Východ placka potvrzuji, nicméně stačí maličko odbočit a šup jsi u Sázavy!

                                      • Prazak0  

                                        Třeba z kruhového objezdu za Zdiby dolů do Líbeznic? Mám zo 15 km, abych se dostal ze zvlněného profilu trochu na rovinu, rovinu počítám od Mratína. Většinou to jsou kopce malé, ve Sluhách je krátký, ale je tam 5%, v Ďáblicích to i malinkým stoupáním k vlastnímu kopci je asi 2 km, vlastní kopec má asi 4%. Prostě samé nahoru dolů, ploché to je spíš v Polabí, i když tam menší stoupání občas taky jsou.

                                        • Krejza  

                                          Jsem od Berouna, takže jediná „rovina“ je podél D5. A není to vlastně vůbec rovina :-D

                                          Kamkoliv jinam jsou to kopečky 3–5% do 5–6km délky. Občas se dají najít 7% kolem 2km.

                                          Potom mi 3,5% na 2km (Zdiby-Líbeznice) přijdou skoro jako rovina :-D

                                          Přeháním, je mi jasné, že i v polabí a na jiných plochých místech se dají najít převýšení, nejsme ukrutně placatá země. Jen ve srovnání s naprostou většinou republiky je zrovna sever a východ od Prahy opravdu rovina.

                                          • Prazak0  

                                            Tak jistě, „skutečné“ kopce to nejsou, to je opravdu jen od Vltavy vzhůru, případně z Vysočan na Prosek, tam po cyklostezce (asfalt) nebo co to je za stezku, tam to je min. 13%. Ale i ty kopečky 3–5% nejsou totéž co rovina. Pocit jetí po rovině, to mám spíš když jedu po cyklostezce podél Labe, třeba z Kostelce do Brandýsa. Ani ten uváděný Mratín, tak u zastávky Bus, kam to mám přes 15 km, tak je malé klesání dolů, pak zas malinko stoupá, ani to nejsou kopečky, ale zas placka to není.

                                • deekay  

                                  No me hlavne prijde, ze pres leto, kdy se crcam furt venku, i pres vetsi pocet najetych hodin, km, TSS, nebo ceho chcete, tak je vysledek horsi, nez kdyz prijde zase hnusne pocasi a brzy tma a v tydnu jsem na trenazeru a ven lezu jen o vikendu :)

                                  Ten strukturovanejsi trenink na trenazeru, i kdyz treba bez wattaku apod, ma pro me, jakozto cloveka co nezavodi a ani nebude proste vysledky :) Hlavne pomer cas/vykon je u trenazeru super.

                                  • Prazak0  

                                    Z hlediska výkonu by asi byla optimální kombinace něco jezdit venku a něco na trenažeru, doplňovat to, co venku jde hůře. Nebo dokonce mít na kole wattmetr a pak jde přímo srovnávat jízda venku a na trenažeru.

                                  • Esi  

                                    Já to mám podobně, možná je to i tím že na trenažéru jedu na přesně danej čas doraz mých schopností a v té zátěži bych možná vydržel ještě 5 minut, když by mi seklo dřív tak se nebudu trápit snížím zátěž, ještě 5 minut protočím nohy a kašlu na to. To na kole nedělám protože když bych se takhle uvařil v kopci 40km od baráku tak potom cesta domů bude sakra dlouhá a bolavá :-)

                                    • Krejza  

                                      Zase takový trénink nepotřebuješ dělat daleko od baráku. Pokud nechceš kopce a bydlíš na rovině.

                                      Mám to stejně, trenažér se dá skvěle dávkovat jak na výkon, tak čas. Venku je to potom velká změna.

                                      • Esi  

                                        Bydlím v Polabí, tak že úplná placka, ale dají se tady v okolí najít krátká stoupání i poměrně prudká, na 60km okruhu se tady dá nastoupat tak kolem 700m pokud trochu hledáš.

                                        • Krejza  

                                          Tohle bych asi někdy chtěl zkusit.

                                          Když se snažím najít nejmenší převýšení (aniž bych jezdil kolečka kolem bloku u Litavky), jsem stejně na 400m na stejné vzdálenosti. 700m je takový celkem běžný průměr při zařazení jednoho kopce.

                                          • Delkim  

                                            :)))))

                                            75 km

                                            318 m

                                            • raw 4  

                                              :-) zakazuji tyto demotivacni posty a ještě s takovými watty a prumerkou :-)

                                            • rdx  

                                              Ty nadjezdy pres dalnici z toho delaji skoro horskou etapu :))

                                            • Krejza  

                                              K výkonu se vyjadřovat nebudu, nejsem sebevrah :-D

                                              Ale možná ti kecá výškoměr, mapy.cz to daly o celých 100m výškových méně

                                              https://en.mapy.cz/s/fumukogoto

                                              • Delkim  

                                                Tak tím spíše ten východ Prahy sedí :)))

                                              • Prazak0  

                                                U map může být problém, jak se počítají výškové metry. Obávám se, že výškový rozdíl 2–3 metry některé mapy nezaznamenají. Přitom to může být krátké stoupání, člověk to vyjede v tempu, jak je rozjetý po rovině, pak krátce na těžší převod než by jel delší kopec. Dle mapy to může být nula stoupání, dle jiného měření to může být zaznamenané jak nastoupané metry.

                                                • milan.v  

                                                  Hele, mapy jsou jinde, promiň, že ti to musím tak říct…

                                                • Krejza  

                                                  To chápu, ale když jsem si to ručně přepočítal přímo v záznamu od Polaru, tak mi to výšku dalo přibližně k záznamu z Map. Rozdíl 150m (435 vs 580) asi těžko udělají tyto krátké úseky.

                                                  Psal jsem tu už v předchozí odpovědi, ale koukám, že je úplně prázdná.

                                                  • Prazak0  

                                                    Já si na rozdíl od kolegy výše myslím, že mapy, zvl. ty na internetu můžou nějaké malé výškové rozdíly zcela pomíjet. U kopců, kde to jsou desítky metrů, tak tam to sedět bude, ale na rovině, kde se někde nastoupá jeden, dva metry, tak tady prostor k chybě vidím. Nakonec z hlediska jízdy, takto krátká nebo malá stoupání, to se jede jako rovina. Takže to může mít i online cyklomapa. Kdežto nějaké měření přes computer to může mít jinak. Tady jsou v zásadě dvě možnosti, buďto to měří pomocí změn tlaku vzduchu (ten se během jízdy může měnit), nebo pomocí GPS. Měření GPS ale neměří myslím přímo výšku, ale tu zjistí dle mapy. Lokalitu si spáruje s místem na mapě, odtud získá nadmořskou výšku, tedy předpokládám, že to tak je. I když si nejsem jist. V jednom případě mi GPS v aplikaci ukázalo i půlmetr navíc, na domě zeměměřičská kóta, mobil mohl být klidně tak půlmetru výše, takže to sedělo. Moc ale nevěřím, že by přes GPS šla určovat přesně výška – přímým měřením. Družicové měření dokáže dost, na druhou stranu pro takové všeobecné užívání to je asi limotované, co se týče té přesnosti. Skutečně přesné, to bude jen pro vojenské účely.

                                                  • TheJD  

                                                    Kdyz jsem dal do mapy.cz trasu od Brnenske Olympie do Zidlochovic po stezce, tak prestoze tam prejizdis maly kopecek, tak to ukazalo 0 nastoupanych metru, takze tak

                                                  • Prazak0  

                                                    Přesně toto jsem měl na mysli. Nebo nevím, jestli to vůbec zaznamená dálniční přejezd, třeba ten z Ďáblic do Čakovic. Jinak ty mapy.cz mi přijdou docela přesné, předtím jsem měl nějakou vyloženě pro cyklisty, ale tohle mi v zásadě stačí.

                                                  • Krejza  

                                                    Ano, je tam nula. Přesto tam zákeřný kopec je ukázán.

                                                    Při změně směru už to běží.

                                                  • Krejza  

                                                    Souhlasím, že tyto rozdíly jsou různým způsobem měření.

                                                    Barometr si jede své, GPS taky. Mám Polar m460.

                                                    Barometr má automaticky aktualizovat data podle GPS. Pochybuji, že je aktualizuje v reálném čase.

                                                    Tlak se v průběhu jízdy mění, na tom je celý princip tohoto měření. Předpokládám, že jsi myslel, že v průběhu jízdy může být a nejspíše je rozdílný tlak pro stejnou nadmořskou výšku.

                                                    Taky úplně nevěřím čidlu v tachometru.

                                                    Mapy.cz uvádí, že jsou zanedbány drobné nerovnosti terénu.

                                                    Přesto dávám za pravdu mapám. Tím spíše, že jsem si projel záznamy z jízd a rozdíl v nastoupaných a naklesaných metrech je podle barometru i 25m (5m běžně). Jízdy vždy z a do stejného místa.

                                                  • Prazak0  

                                                    Tak mapa pro danou trasu bude ukazovat vždy totéž, což má svoji cenu. Pokud dojde k zanedbávání minimálních převýšení, pár metrů rozdíl, tak ono i z hlediska jízdy na kole je toto něco zcela jiného než jízda do skutečného kopce, kde je určitý sklon a nastoupá se třeba 15 metrů do výšky. Běžná mapa se nebude možná trápit ani výškou dálničního nadjezdu, kde už to pár metrů je. Mapy vždy vyhodnocovaly přírodní terén, neukazovaly výšky rozhleden a pochybuji, že je příliš zajímá nějaký silniční nadjezd – z hlediska výškových rozdílů.

                                                    Čidlo v tachometru by se muselo opakovaně kalibrovat, jelikož tlak se mění – dle počasí. Nejen dle výšky, ale je i mírně jiný o 30 km jinde, mění se v čase atd. Mapa může mít svoje chyby, ale pro danou trasu ukáže stále totéž.

                                                  • Krejza  

                                                    Trochu se v tom hrabu a u některých nadjezdů přes dálnici to ukazuje profil ok, u některých ukáže nájezd, potom samotnou dálnici a potom nájezd z druhé strany. Jako by nepočítaly, že tam je most.

                                                    Z toho by snad vycházelo, že dokonce napočítají více, než je skutečné.

                                              • TheJD  

                                                A kdyz to naklikas na Strave, tak ti to da 378 nastoupanych me­tru.

                                          • Esi  

                                            Já to mám na mtb mimo silnici tak že po turistických značkách kolem Hostína potom Košátky a les směr Konětopy. Oboje to má takový hřeben vysoký odhadem 50m tak že když ho po lesních cestách párkrát přejedeš tam a zpět tak se to napočítá, je to většinou na takových 300m vzdálenosti tak že kolem 15% stoupání. Problém je když potom přijedu někam kde jsou kopce 4× tak dlouhé tak tělo protestuje, jsem samozřejmě přísně vrchařské postavy, 190cm 100kg :-)

                • gregorus  

                  Proč by měl byt ERG mode nevypovidajici pro km?

                  • milan.v  

                    U toho tréninku se zapnutým ERG módem vlastně nejde o vzdálenost, ale simuluješ zatížení, resp. vynakládaný výkon ve wattech s určitým tréninkovým záměrem.

                    Do kopce pak třeba jedeš 150w, přestože normálně bych tam jel 250w, což se logicky odráží i v rychlosti, kterou ten kopec vyjíždíš, takže se můžeš neskutečně dlouho šmrdlat v jednom kopci v různých nízkých intenzitách a najedeš pak o dost méně, viz. TheJD výše a jeho vyjádření k tomu, proč nepočítat ujetou vzdálenost…

                    • gregorus  

                      OK, ale pořád ty km odpovídají výkonu a profilu. A v průměrech mnoha tréninků je pak jedno, jestli se člověk v nějakém intervalu zdržel v kopci. Ono zase málokdo venku jezdí třeba 300w z kopce. samozřejmě to, ze člověk ujel 60 km, neřekne o tréninku nic. V tom úplně hrubém přehledu nájezdu za nějaké delší období mi ty trenazerove km připadají podobně vypovídající, jako ty venkovní.

                      • TheJD  

                        Jde tam hlavne o to, ze normalne te dost ovlivni to, ze nejedes po rovine, ale do kopce. Na erg mod tohle nepoznas. Tam je 20 % kopec stejny jako rovina, akorat neni vubec realne jet do takoveho kopce 150 W a tocit kadenci 90 treba. To bys potreboval hooodne lehky prevod. :)

                        • gregorus  

                          jasně, když vyjedu 20% kopec v Z2 na zwiftu, tak si nemůžu říkat, že jsem ho vyjel. Myslel jsem, že víš o nějakém problému s km v ERG módu, tohle mi tak nepřijde. Když pojedu volnou jízdu a dam si realitu sklonu na nulu, což většinou dělám, protože mě nebaví na trenazeru řadit, je to stejné.

                          • milan.v  

                            Na to pak nepotřebuješ chytrý trenažér a můžeš si skutečně jen počítat hodiny točení nohama… ;o)

                            Vtip toho chytrého trenažéru je co nejvíce přiblížit jízdu realitě, včetně toho sklonu a nutného řazení…

                            • TheJD  

                              Ty jsi opravdu pobral vsechnu moudrost. :D

                              Co pises ty je fajn vlastnost na jezdeni. Erg je fajn vlastnost na trenink, kde te nejake zmeny sklonu a razeni akorat otravuji. Obzvlast pak pri virtualni jizde, kdy ani poradne nejde poznat, ze se meni sklon jinak, nez pohledem na cislo znacici aktualni sklon a pro me naprosto nerealnou zmenou odporu trenazeru.

                              • milan.v  

                                Hele, tebe asi něco žere…

                                „Když pojedu volnou jízdu a dam si realitu sklonu na nulu, což většinou dělám, protože mě nebaví na trenazeru řadit, je to stejné.“

                            • Petr L2  

                              Když ale nedržíš rovnováhu, je to vždy dost mimo realitu, na válcích je to sice složitější, než venku, nemůžeš tolik na udržení rovnováhy kvrdlat řídítkama, ale kromě toho točení nohama si natrénuješ rovnováhu a jízdu rovně

                              • milan.v  

                                Trénink rovnováhy je pro malá děcka, když se učí jezdit, ne?!?

                                Delkim to napsal také, dále existují různé nakláněče, simulátory pohybu, viz. níže, můj trenažér například umožňuje mikropohyby, což obnáší stranovou vůli klidně jeden, dva centimetry, Rock and Roll toto zvládá také…

                                Chlapi, fakt je to někde jinde a nevím, co už vám máme k tomu dalšího napsat, dnes už se netahá za lanko, nevalí na válečcích, pokud někdo nemusí…

                                Proč myslíte, že se profíci doma prakticky na válcích netrápí?!? Sleduji aktivity hodně profesionálů a válce už jsou přežitek, pokud musí, jezdí na chytrých DIRECT DRIVE trenažérech…

              • miťo  

                Nepovažuji se za teoretika ;-)

              • ms82  

                Nevim, jak u vas, ale ja v Z2 pocitam hodiny, ne kilometry. A to bez ohledu na to, ze na trenazeru jezdim, nepouzivam Zwift, cucim do zdi (TrainerRoad).

                • Delkim  

                  Já mám psané tréninky samozřejmě na čas a jestli to jedu venku nebo na trenažéru trenéra nezajímá, můj problém :)

                  • ms82  

                    Ja vim, vsichni normalni maji :-) Co ja muzu za to, jak zrovna fouka :D Ja vim, ze pri Tvych wattech uz je to jedno, takze zhruba i ty kilometry Ti vyjdou na stejno. Pri mych wattech jeste ne.

                  • milan.v  

                    No a schválně, jak ti to pak ten trenér vyhodnotí… :o)

                    Vezme tvůj trénink a neodškrtne si jen, že trval požadované 2hod. v Z2, ne?!?

                    Já vím, jak to chodí, sice tréninkový plán nemám, ale kolem mě lidé ho mají, takže to je jen řečnické z mé strany…

                    Vím, že ho máš vyhodnocený mnohem komplexněji, nejde zadat, dej si dnes kilo a půl do Poděbrad a zpátky, vezmi to přes Loučeň a snaž se u toho, uvidíme, co ti z toho vyleze… :o)

                    Včera jsem měl například workout na Zwiftu v délce 73min., který byl zaměřený na jízdu do kopce a samozřejmě jsem neřešil ani kolik jsem ujel, ani jak dlouho jsem ho jel, zajímala mě právě ta struktura pro mé zlepšení.

                    • TheJD  

                      Prave tohle je ekvivalentni casu. Sam to pises, ze mel workout 73 minut.

                      Samozrejme nejde jen o cas, ale i o intenzity.

              • Prazak0  

                Na zdejší poměry mám asi levnější trenažer, zátěž páčkou na řidítkách přes lanko, ale hodnoty na smartphone. Myslel jsem, že virtuální kilometry neodpovídají realitě. Až po pořízení gravel kola jsem viděl, že to asi odpovídat bude. Pokud bych měl silniční kolo, tak by ta čísla byla asi velmi podobná.

                Rada trenérů nepočítat kilometry ale minuty má své opodstatnění, je to pohled z jiné stránky. Ale je nutno to brát jako relativní věc, ne jako absolutně platné dogma. Kalibrované a chytré trenažery mají výhodu, že výkon jde měřit, takže tu je výkon čas i virtuální vzdálenost, která se velmi blíží realitě. Nakonec i na stejném kole člověk ujede na stejné watty trošku jinak, když bude mít jiné pláště, za jinak stejných podmínek, ještě víc to platí pro různá kola.

                Jízda venku, tak to je vždy velmi nepřesný údaj. Stejný čas, vzdálenost, rychlost, ale podmínky pokaždé dosti jiné. Vítr, teplota, déšť, mráz či další. Přesto jsou to právě kilometry, co je pevně dané, i když ten výkon na ně je pokaždé jiný a ne jen kvůli rychlosti(času) jíz­dy.

                V zimě jsem jezdil hodně venku, na trenažeru velmi málo, tak aspoň si to trochu užiju. Nakonec se má i ochladit nebo pršet, takže mi to nebude tak mrzet. Zas home office znamená více času, takže nechci jen naříkat nebo nadávat.

              • nooski  

                A ty na trenažéru najedeš nějaký kilometr? Já se většinou nehnu z místa, takže hodiny jsou logickou jednotkou. Ony i najeté km venku jsou zavádějící právě kvůli podmínkám.

                • vik  

                  Presne tak. Pocitat ujete km na trenazeru je proste ujete… Ale zaujalo mne to tve „vetsinou“, muzes to prosim krapet rozvest?:-)

                  • nooski  

                    Někdy ten trenažér posunu o pár cm, aby na nerovném povrchu byl stabilní :-)

            • miťo  

              Přítelka má trenažér a zkusil jsem to. Nelíbí.

              • Delkim  

                Takový ten na baterky? :)))

                • miťo  

                  Nějakej modrej Tacx ty vtipe. Dokud jsem měl válce stejný značky, byli jsme hezky sladění jak z reklamy.

        • miťo  

          Ten co je na obrázku ve starší variantě bez zakrytí brzdy. Neoslovilo mě to. Válce mi vyhovují víc. Je to jen můj názor, nikomu to nenutím.

          • milan.v  

            Jo, lanko…

            • miťo  

              Lanko je to poslední, co by mi vadilo. Kolo není nikdy upnuté tak, aby se ani nehnulo. Reakce kola na šlapání je taková zvláštní. Není to můj šálek kávy.

              Válce zlepšují kruhový kmih, kolo reaguje na pobyby jezdce. Má to blíž k reálné jízdě.

              To je fuk, většinu lidí to přestane bavit a za chvilku to prodá ;-)

              • Prazak0  

                Na trenažéru velmi snadno docílím vyšší kadenci. Venku jí docílím taky, ale leckdy mi to něco naruší, jezdím za dopravy, různé odbočky, křižovatky, zatáčky pod kopcem. Takže určité věci na trenažeru natrénuji lépe než venku. Nemám přístup na velodrom ani nebydlím blízko cyklostezky po rovině, bez lidí. Když jedu po volnější cyklostezce, tak si můžu hrát s kadencí, jedu-li po silnici, tam se musím vyhýbat hrbům, vyjetým kolejím a obrovským dírám ve vozovce. Sledovat kadenci jde jen okrajově.

      • Breakpain  

        Zábavnost je IMHO stejná, tzn já ji tam nemám. Po 15 min mi to leze krkem, ale vydržím na tom. Nicméně přes 2h se nedostanu…a počítám s tím, že mám nějaký trénink, který jedu a při něm mi jedou videa na YouTube ;).

        Rozdíl vidim v tomhle:

        válce:

        • rovnováha, která jde různými variacemi zlepšovat

        ‚jizda s jednou nohou, ve stoje, bez držení…‘

        • vibrace / brodel
        • kruhové šlapání

        trenažér

        • větší zátěž na zadní gumu
        • silové tréninky na MAX, bez rizika
        • zhoršení stabilizace (rok jsem jezdil jen trenažér a pak jen válce)…

        Takže v ideálním případě střídat… Protože mám malý byt, trenažér jsem poslal pryč… válce jsou dle mě univerzálnější pro hobika… Já oceňuji, že neztrácím balanc… To je pro mě hodně důležité (les, gravity). Začal jsem jezdit celoročně, tak už to pro mě nemá smysl… Kdybych jezdil přes zimu jen doma, držel bych si stále oboje…

        Tzn, pokud je to hlavně kvůli Covidu – válce a pak je strelis. Když si koupíš Elite se zátěží, tak mi pak napiš, moje mi už dosluhují :0).

        • miťo  

          Před 11ti lety jsem šlapal 5 měsíců jen na spinneru. Nešlo jinak. Když jsem pak nasedl na kolo, nebyl jsem schopen projet kruhový objezd.

          • Delkim  

            Tvl vy tady někteří hrozně kecáte......

            Loňskou nebo předloňskoui zimu jsem 4 měsíce šlapal v podstatě DENNĚ na trenažéru. I tréninky 3 hodiny.

            Pak jsem se byl jednou projet venku na hodinu a další den jsem měl první závody a ty jsem vyhrál. Neměl jsem absolutně žádný problém v ničem.....

            Pokud máte někteří zkušenost s trenažéry před XX lety, tak budíček, tenhle segment se dramaticky změnil!!!

            Řadě lidí jsem poslední rok-dva-tři radil co koupit a jak to celé nastavit a všechno původně zapřísáhlí odpůrci!!!

            A teď? Skoro je jim líto, když venku začne být hezky!!!

            Se koukněte na YouTube na záznam nějakých závodů na ZWIFTu..... Dneska s těmi lidmi můžete současně i mluvit přes sluchátka atd…

            • miťo  

              Napočítal jsem devět vykřičníků.

            • milan.v  

              Delkime, děkuji, že to tu padlo…

              Já se tu stejnou myšlenku snažím už nějaký ten pátek šířit, ale někteří, asi jen z podstaty, že to tvrdím já, jsou permanentně v opozici a plácají nesmysly…

              Zkrátka je rozdíl jezdit na chytrém trenažéru s velkými možnostmi různého nastavení a skladby ježdění, možnostmi tréninku a jezdit na hloupých válcích, trenažérech s lankem, které prakticky neumožní nic…

              • volyn  

                Ja jsem teda vykonostne o dve tridy niz nez vy, ale v prosinci jsem si koupil trenazer taky. Oproti lonsku vypadky v zimnim treninku tak 5% oproti lonskym 25% (mraz, dest v zime, nachlazeni). Uz vim, ze me telo nechce jezdit pod 3 stupne celsia a ja nechci rozklepavat kladivem prsty u nohouTaky clovek trenuje presne to co chce. Jak bylo hezky minule tydny jsem jel delsi jizdy venku a prekvapive mi tomjezdi. Me akorat strasne boli prdel na trenazeru, jak to nedrnca a zadek ma porad kontakt se sedlem… tez ze sedla jit mindela jeste trosku potize na trnazeru. Ale jsem fakt rad, ze ho mam a to nemam zadny top model

                • dolomiti  

                  Hele já nejsem žádnej závoďák, jezdím protože mě to neskutečně baví :-) Nemám problém jít ven třeba při mínus šesti a trenažér jsem používal jen když sněžilo nebo pršelo. Přiznám se, že nejsem schopnej na něm dát víc než hodinu, ale třeba mě okolnosti donutí. V dnešní době, kdy u nás je kolo vlastně tabu je trenažér jediná možnost. Nehraju počítačový hry a tím pádem je mi i jedno jak moc kvalitně je zpracováný prostředí. Stačí mi silnice a lidi okolo :-) Jsem rád, že jsem do něj na začátku ledna investoval!

            • Breakpain  

              Píšu svoji zkušenost, můžeš mít jinou, ale pokud vím, jezdíme oba zcela odlišné disciplíny ;)… U mě se to projevilo ze začátku dost. Toť vše… klidně bych mohl použít Tvou frázi ;)…

        • TheJD  

          Na stabilitu muzes doma delat spoustu jinych cviceni

          • milan.v  

            Když už se to tu posunulo do tak zábavné roviny, tak doporučuji několik dnů doma s dětmi, to je velmi dobré cvičení na stabilitu člověka…

            • gersa  

              Jj, už se těším až v pondělí půjdu zase do práce :)

              Toho kretena, co nás rozdělil na 2 půlky a každou drží týden doma v karanténě bych vlastnoručně uškrtil. Nebo ještě lépe, dál mu tři děti na hlídání bez mobilů

          • miťo  

            Měl jsem na mysli stabilitu jízdy na bicyklu ;-) Spinner se ani nehne.

            • TheJD  

              To je mi jasne, ale ty stabilizacni cviceni ti dost pomuzou.

              Jinak se pod trenazer delaji podlozky, ktere maji simulovat realny pohyb kola. Jak naklapeni, tak ujizdeni do stran.

          • Breakpain  

            Však já neříkám, že nejsou.

    • milan.v  

      Tip bych měl na vlákno, kde je těch tipů na dobrý trenažér docela dost a i aktuálních…

      https://www.bike-forum.cz/…eru-na-zwift

    • Delkim  

      Jestli ti jde i o zábavu, tak se na ty válce vykašli. Má to proti trenažéru co se pohodlnosti a uživatelského komfortu týče jen a jen mínusy.

      • Mikikuba  

        Souhlas. I na trenažéru se dá naplánovat poměrně zábavný trénink s různými intervaly a není k tomu ani potřeba žádný napojení na pc či závodit virtuálně.

    • kalimero  

      A co tenhle.

      https://www.kupkolo.cz/…019_z100027/

      Taky mi tohle téma doteď nic neříkalo, takže o nějakém spárování nemám tušení.

      • Delkim  

        NE!!! Neber s ovládáním zátěže.

        Když už levnější, tak ať je ale FLUIDNÍ! Tj, zátěž roste s rychlostí.

        Na Wiggle, pokud není vyprodán, se dá sehnat i za cca. 2500 Kč.

        https://www.wiggle.co.uk/…uid-trainer/

      • jIrI___  

        Být tebou, tak se rovnou dívám po nějaké smart trenažeru, byť třeba levném. Před pár lety jsem měl obyčejný ovládaný páčkou a po jedné zimě šel na bazar, totálně mě to nebavilo. Žena si teď před zimou koupila chytrý trenažer (základní Elite Qubo Digital Smart B+) a byť jsem tomu nedával moc nadějí, tak je to zábavností úplně někde jinde. Osobně jako největší přednost oproti „hloupému“ trenažeru vidím automatické regulování zátěže dle profilu – člověk by si řekl, že i tou páčkou toto může simulovat, ale automaticky je to prostě o něčem jiném. A druhá výhoda je Zwift a poměřování se s ostatními, ale to mě asi po měsíci omrzelo a teď mám Zwift většinou puštěný na pozadí a sleduju seriál. Ještě aby bylo jasno, tak k trenažeru nepřistupuju jako k něčemu na zlepšení výkonnosti, ale jako k něčemu, co mě přes zimu udrží aspoň trochu ve formě. Sice tomu teď dávám necelou hodinku denně, ale říkám si, že je to lepší než nic. Ale možná je to jen placebo :)

        • Prazak0  

          Mám taky Elite Qubo Digital, ale ne ve verzi Smart B+, takový, co měl vlastní computer, kterým jde ovládat zátěž, jde tam nastavit režim, že to drží stále watty nezávisle na kadenci atd. Bohužel to s ním bylo utrpení, ukazoval watty zcela mimo realitu. Dále, i nejlehčí stupeň zátěže se musel jet na lehký převod, ani náhodou tam nešlo mít to, čím jedu po rovině reálně.

          Pořídil jsem pak Tacx Satori Smart, ovládání zátěže je páčkové, ale zobrazuje na tabuletu nebo mobilu přes BT. Watty i virtuální rychlost, to se zdá být normální, podobné realitě. Ač mužů simulovat jízdu do kopce, tak celé jedu jako rovinu, i když trénink v aplikaci má název trénink do kopce. Nedává mi totiž smysl si dát silnější zátěž a pak si přehodit na lehký převod. Já v reálu do kopce jezdím na lehké převody, cílem je mít stejnou kadenci jak po rovině. Pokud chci trénovat jízdu do kopce, tak jedu nějaký čas na vyšší výkon. Podobné jak si člověk může zpestřit jízdu po rovině za bezvětří, kus jet volněji, kus zas vyšší rychlostí, takto to střídat. Já vlastně po čisté rovině téměř nejezdím, i to rovinaté je mírně zvlněné a než se tam dostanu, tak je to samé do kopce z kopce.

          Tuto zimu jsem jezdil venku, na trenažer jen výjimečně, spíš třeba jen krátký mezitrénink v týdnu, takové na udržení, jak píšeš. Je to jedna z možností, něco na tom jezdit, na jaře je to potom poznat. I když styl jízdy je jiný, tak na silnici se člověk rychle dostane do toho, co potřebuje. Možností je ovšem více, zvl. když to lze prokládat reálnou jízdou venku. Jde se jednak udržovat v tréninkovém procesu, i když to bude třeba kratší jak venku. Ale jde se určité věci naučit či potrénovat, co venku jde hůře. Pokud např. na trenažeru jedu nějakou „jízdu“, tak šlapu bez přestávky celou dobu. To venku nenastane, z kopce občas nešlapu, podobně zpomalím před zatáčkou nebo křižovatkou, takových situací je více. Na trenažeru není žádné přerušení, v něčem to je tedy lepší, i když psychicky asi náročnější. Pokud venku se vracím domů, tak prostě musím vyjet několik kopečkou, jinak to nejde. Na trenažeru může závěr jet v lehké zátěži, z hlediska tréninku vytrvalosti asi lepší. Umožní to ujet více než když na konci je náročnější kus. Takže ono když se chce, tak jde na tom i tu výkonnost zlepšit, případně pro to zlepšení vybudovat nějaký základ, který se třeba po zimě neprojeví hned, ale během pár týdnů.

    • DEEcz  

      Za ty penize se da koupit Tacx Flow (Decathlon). Na nejakou dobu se s nim da vystacit.

      • Pikaču  

        Přesně. A jezdit Zwift

      • DEEcz  

        Koukám že ho nemají dostupný online. Takže Flow z Decathlonu padá. Jiné shopy za něj chtějí víc a to už smysl nemá.

    • Lukster  

      Mám doma navíc Elite Kura, stáří 2,5 roku. Kdyby měl někdo zájem. Ale nevím, jak předání… Rozhodně rozumná cena, nechci využít aktuální situaci rozhodně…

    • exxonvaldez  

      Teď na trenažer když jsou silnice (alespoň u nás) poloprázný, je skoro hřích…

      • Delkim  

        Tak ve Francii si to taky říkali, a teď trenažér nekoupíš v jediném eshopu…

        France has effectively banned cycling as part of its coronavirus lockdown.

    • kalimero  

      Tak na bazaru jsem našel tohle. to by mohlo jít,co?

      https://www.cyklobazar.cz/…cx-flow-2200

      • DEEcz  

        Není to smart trenažér. Osobně si nedokážu představit jezdit na něčem, kde si musím nastavovat zátěž a kvedlat nohama jen tak. Bez Zwiftu bych na trenažer ani nevlezl.

        • milan.v  

          Ano, v tomto případě by to pak bylo „jdu na hoďku na trenažér/válce“… Potom chápu, že k tomu má někdo odpor, resp. nenajde si v tom pro sebe vůbec nic…

      • ms82  

        Prodavam lepsi: https://www.bike-forum.cz/…-smart-t2180

        Uz jsem myslel, ze jej do podzimu neprodam, ale zda se, ze se situace zmenila. Vcera vecer se ozval zajemce, pokud to nevyjde, bude dal k mani.

    • Twitko  

      hele docela zajimavej napad na docela komplexni MTB trenazer, vcetne skoku, dropu, klopenek .. myslim ze i Bunny na tom dava .. a hlavne za par korun .. :-)

      https://www.facebook.com/…66107679251/

      • gersa  

        Trenažér s elektro kolem? Proč?

        • Twitko  

          Jako ty jsi to video vzal vazne, ze pokladas vazne dotazy ?

          no ale dobre, zkusim vazne i odpovedet … slape prvni 4 vteriny, pak uz jen piluje techniku jizdy .. tak je to vlastne jedno zda ma normal nebo ekolo, ne ?

          • gersa  

            Samozřejmě že nevzal

            Na tom uchycení se to kolo chová úplně jinak než v reálu, takže to je taky na dvě věci

            Já myslím, že je to jen takové video pro pobavení na FB

            • Twitko  

              ad „vazne“.. no ono to nebylo moc poznat. Proto jsem se ptal :-)

    • JsemMisa  

      Ahoj, dovolím si tady připojit svůj dotaz.

      Koupila jsem si trenažér Cyklotrenažér Elite Qubo Power Mag Smart B+, potom snímač rychlosti Garmin, abych to mohla spojit s hodinkami Vivoactive 3.

      Dle tabulky jsem si nastavila obvod kola (mám 700×23C) – 2133, ale i když šlapu jak pitomá skoro bez zátěže, tak mám průměrku tak 14km/h .. Napsala jsem na garmin podporu, tam mě odkázali na tuhle tabulku https://www8.garmin.com/…158B43C.html a podle ní mám nastavit obvod 2096, jenže když ho nastavím, ukazuje mi to zase nesmysly, většinou průměrku kolem 100 km/h.

      Nemáte nějaké nápady, kde je chyba?

      (Bohužel jsem snímač koupila použitý, takže je možné, že je rozbitý).

      • miťo  

        Mezi obvodem kola 2133 a 2096 nemůže být rozdíl v průměru 86km/h.

      • TheJD  

        Ja bych tohle asi neresil, protoze to stejne bude udaj k nicemu. Bavili jsme se o tom vyse.

        Jinak zkus nastavit obvod 94 mm.

        • Pikaču  

          Jenom mi řekni na kterém trenazeru jezdis a případně kterou aplikaci pouzivas at si muzu tvoje nazory k necemu zařadit?

        • Twitko  

          obvod 94mm ? To je tak odhadem micek na pingpong, ne ? :-)

          • skvedo  

            Míček na stolní tenis i ping-pong má už asi 20 let průměr 40 mm. Před změnou měly průměr 38 mm, ale prý byla hra pro diváky moc rychlá na sledován :D

            • Twitko  

              vida .. ja tipoval mensi .. ale taky proto jsem psal „odhadem“ .. ja pinec nehral uz od svych … si asi bez problemu pamatuju i ten starsi standard .. no proste pinec jsem nehral uz hooodne dlouho :-)

    • Petr L2  

      Doma jsem si doteď stačil se senzory Garmin na kole a s hodinkama na ruce, kdybych se chtěl připojit k nějaké appce v tabletu či něčemu v PC jak tam ty senzory dostanu? USB stick od Garminu, anténa TACX? dík

      • milan.v  

        Záleží co k čemu budeš připojovat, pokud k PC, budeš potřebovat ten USB dongle například od Garminu, půjde přes ANT+.

        Pokud budeš připojovat k tabletu, tam to půjde přes BLE. Takto to je ale velmi obecné.

        Záleží také, jestli máš senzory od Garminu ty nové DUO, nebo ještě ty staré jen s ANT+.

        • Petr L2  

          Zjišťuji co je za možnosti, tak jsem začal od senzorů, co na klech mám, myslím, že ty staší senzory Garmin BLE neumí. Ani už nevím proč, mám v PC nainstalovanou TACX app, tak jsem se chtěl zkusit propojit, takže koukám co a jak.

          • milan.v  

            Pokud máš trenažér TACX, na kole starší senzory bez BLE, které umí jen ANT+, PC máš s tou jejich TACX aplikací, už ti zbývá jen ten USB ANT+ na připojení trenažéru a senzorů k PC.

            Náhodou na mě vyskočil na Alze, když jsem teď něco řešil a přišlo mi, že jeho cena snad o pár stovek ještě vzrostla… :o/

            Nebo můžeš zkusit jiný USB ANT+ z cyklobazaru například, jestli někdo nemá, dost často tam jsou.

            • Petr L2  

              Pávě, že trenažér nemám, mám ty jednoduché válce a senzory na kole, tu appku do PC jsem tam kdysi nainstaloval ani nevím proč.

              Pokud to tedy chápu dobře, koupím ten USB dongl ANT+ , nebo TACX anténu a v appce si připojím senzory?

              • Pikaču  

                Bez wattmetru nebo chytreho trenazeru to nepujde- neco co pozna watty.

        • TheJD  

          Pres BLE se pripoji i k PC. Notebooku to maji standardne, lepsi desky mozna taky, jinak je potreba dongle jako na ANT+.

          • milan.v  

            Pozor, ne všechny BL na NB jsou kompatibilní, a to i zpětně, zkušenost mého velmi dobrého kamaráda při rozchození jeho trenažéru Kettler.

            • TheJD  

              Pouziva se BLE, ktere vzniklo az s BL 4.0 a neni zpetne kompatibilni. Kazdopadne vetsina zarizeni s BL 4.0 nebo novejsim by mela BLE podporovat, ale neni to pravidlo.

              • Petr L2  

                Tak dorazil USB stick od Garminu, otevřel jsem tu appku od Tacx a senzory byly načtené, stačilo je aktivovat a vše běhá. Chvíli si s tím pohraju a pak se uvidí. Díky všem za radu

                • Petr L2  

                  Chvíli jsem si hrál se senzory od Garminu, běhalo to, ale nakonec jsem pořídil Tacx Flow a spokojenost :-)

    • Anna69ii  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Annaaai  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • andy97  

      Dobrý den, uvažují nad cyklotrenažérem, můj kandidát je: ELITE Qubo Power Mag Smart B+

      Tak se chci zeptat jestli mate s nim zkušenost?

      Nebo nějaký podobný trenažér v cenově relaci 5–6k kč

      • Prazak0  

        Já si v r. 2016 pořídil Elite Qubo Digital, ukazel dat na vlastní konzoli, nechtěl jsem na tablet. Jde tam sice regulovat výkon, měnit zátěž tlačítkem na počítači, ale jinak zkušenost silně negativní. Ukazuje to hausnumera, zcela mimo realitu, výrazně nižší hodnotu wattů. Dále, i minimální zátěž je dosti těžká, nelze tam simulovat jízdu po rovině.

        Tacx Satori Samrt je zcela jinde, watty se zdají odpovídat realitě, taktéž virtuální rychlost, co to ukazuje, přitom zátěž se ovládá ručně páčkou. Oba dva jsou ale tiché. U Tacxu je spíš výhoda kovový váleček, když dám obyčejnou pneu, tak případný otěr jde hadříkem snadno setřít, ale on se ani nemaže. U Elite je nějaký elastomer, od pneu je to zamazané.

        Tacx má i levnější, fungují jako Smart – pokud jde o zobrazování na tabletu, ne o regulace zátěže, to je páčkou. Stačí jen dokoupit snímač kadence klik.

        Jiné elite jsou možná dobré, když jsem reklamoval, tak se mi Emanuel Černín z obchodu vysmál, taktéž dovozce. Trenažer se točí, je tedy funkční, že ukazuje hausnumera a nejde lehčí zátěž je jim jedno, musel bych se soudit.

    • miťo  

      Jeden návod z youtube:

      https://youtu.be/U0m4vXu0SCw

    • qnAnnaaa  
    • Phantasma  

      Neví někdo, jak tenhle základní trenažér měří výkon? Mají tam napsáno, že to měří kadenci, rychlost i výkon. Nikde nevidím žádné zařízení na kliku … nebo už je čidlo součástí setrvačníku …?

      https://www.garmin.cz/…enazer/80981

      • TheJD  

        Kadenci nejak pocitaji ze slapani, jestli to funguje stejne, jako vyssi modely.

      • Blunderbuss  

        U válečku (o který se opírá zadní kolo) odporové jednotky bude snímač počtu otáček. Na základě počtu otáček bude počítána rychlost otáčení a následně na pomocí aktuální rychlosti a známé odporové křivky bude dopočítáván výkon.

      • Pebe  

        čidlo výkonu je na válečku u kola

        kadenci to bude odhadovat podle šlapání, ale pokud šlapeš aspoň trochu do kruhu, tak to jsou opravdu pouze odhady.

        Mám to na Kinetic a i když šlapu víceméně pořád stejnou kadenci a zátěž měním převodama, tak mi kadence lítá od 50 do 180, nesmyslně.

        • milan.v  

          Prostě si opravdu počítat jen tak ten čas, co na tom člověk stráví…

        • Phantasma  

          Cidla kadence a rychlosti mam od Garminu, spis mi slo o to mereni vykonu – jak velke odchylky tam jsou …

          • deekay  

            I v popisu pisou do 10 procent… coz je hrozne moc. Mozna dobry na to si onlajn gamesit zwift. Na vaznejsi trenink dle wattu bych s tim nepomyslel. Na to jedine direct drive.

            • Pebe  

              to bych až tak netvrdil, pokud budeš pokaždé kalibrovat (před každou jízdou pomocí aplikace), tak se dostaneš na cca stejný odpor a ta odchylka bude víceméně konstatní. Třeba to bude ukazovat víc, ale pokud to bude pořád víc, tak to není tak zásadní.

              • Pikaču  

                Kdysi jsem se tu na fóru ptal na tacx vortex ( kámoš me sr*l že už má výkon dle trenažéru už na TdF) a ty odchylky měl v reálu 20% a dle garninu 5%. Zároveň tu nekdo psal svoji zkušenost že ta odchylka byla 20%.

                Pokud však tento od garminu ma už 10% tak realita může bejt fakt velka.

      • Prazak0  

        Já ho mám. Měří to výkon asi dle tlaku na kliky, to snímá to kolo vzadu. Kadence – při otáčení klik to asi není rovnoměrné, nějak to snímá. Pro přesné měření to chce si pořídit snímač a snímat zvlášť, pak ta čísla zcela sedí. Rychlost a výkon – rychlost je daná, tu to měří skutečně, jak se otáčí vzadu ten váleček, odporová jednotka. Neukazuje to skutečnou rychlost zadního kola, ale virtuální. Řekl bych, že ta virtuální bude docela odpovídat realitě.

        U měření výkonu to není jen dle rychlosti otáčení válečku vzadu (plus výkonové křivky), ale při silnějším krátkodobém tlaku na pedál to vylétne nahoru. Prostě to měření, trošku ten výkon skáče, i když v reálu budeš šlapat rovnoměrně. Vlastně by stačilo mít nižší verzi, kde si Smart uděláš pomocí aplikace Tacx plus snímač kadence a rychlosti. Tam to bude bez těch výkyvů. Co jsem koukal, tak lidi na internetu to porovnávali i s měřením wattmetrem třeba v zadním náboji, u některých to sedělo velmi přesně, někdy tam byl malý posun. Třeba celkově správná hodnota, ale krátkodobě si to nesedlo.

        Způsob měření, asi by stačila nižší verze trenažeru s tím dodatečným snímáním, nebudou tam pak výkyvy dané velmi krátkými nerovnoměrnostmi, třeba silněji tlak na pedál jen část otáčky, bude to ukazovat dle celé otáčky klik, takže to nebude tolik lítat, přesnost zhruba stejná.

        • Phantasma  

          Hele, snimace rychlosti a kadence mam. Jak presne docilim odhadu tech wattu pres tu aplikaci?

          Mam uplne vsechno Garmin a jejich cidla, chybi mi jenom mereni vykonu.

          Ja nepotrebuji presnost, podle wattu netrenuju a hledam nejake levne reseni toho, abych ziskal nejaky nastrel, hruby odhad. Jestli mi to ukazuje 250W a realne by mohlo byt treba 230 mi vubec nevadi. Chci mit jen takovou predstavu … takovy prvni krok k novemu zpusobu jizdy a casem watty resit vice a presneji.

          Jestli mi rozumis … :-)

          • Prazak0  

            Myslím, že ti rozumím. Já jsem dokonce si zkusil ti to s tím snímačem kadence plus rychlosti a křivku pro Tacx Blue Matic. Ukazovalo to hodnoty, které ovšem neodpovídají Satori. Tam se ty watty dělají dle snímače v té odporové jednotce s válečkem. Ale i ty odpovídají nějaké výkonové křivce. Blue Matic by méně lítal, pokud bys šlapal normálně plynule, nějaká kratičká zrychlení během otáčky, to by ho nezajímalo.

            Ono z toho jde brát i tu virtuální rychlost nebo ujetou vzdálenost. Nejsou to hausnumera, jen já si to nastavil na silniční kolo. Takže jedu „rychleji“ než krosovém kole. Ale jak jsem si pořídil gravel kolo, tak jsem se k tomu přiblížil. Takže vidím, že na silničce by to asi odpovídalo. Taky záleží na pneu a dalších věcech.

            Jinak myslím, že ten Satori mají jinde levněji, jestli za 6200Kč, ale nejsem si jist. Blue Matic je ještě levnější. Pokud bys chtěl investovat, pak já osobně bych koupil měřič wattů – pro normální jízdu. V klice stojí asi 8 tisíc (stages klika 105), v náboji jde sehnat za 9990 PowerTap – silniční nebo MTB verze (u MTB levnější, trošku těžší). Nemá cenu investovat do trenažeru příliš, mít měření třeba v náboji, tak pak lze srovnávat silnice i trenažer a je to přesné srovnání. Možná s nějakou nepřesností, ale jak venku tak na trenažeru to ukazuje totéž.

            • Phantasma  

              jj, našel sem i https://www.inpeakstore.cz/ u toho je výhoda, že je to česká firma, takže snažší komunikace v případě reklamací, dotazů apod. Určitě je pravda, že je výhodnější to nacpat do kliky a mít to k dispozici jak venku, tak uvnitř …

              PS: jsou nějaké zásadní rozdíly v přesnosti u řešení v klice a náboji? Klika se mi jeví jako smysluplnější … ?

              • Prazak0  

                Já měl na mysli toto, opět česká firma https://www.s1w.cz/…orie/stages/ nebo

                https://www.s1w.cz/…-135-142x12/

                Pokud to je v klice, v levé, tak tam může být nepřesnost, pokud se bude lišit výkon jednotlivých nohou, měří to jen levou. Asi to bude podobné jak když to měří jen v jednom pedálu vs. měření v obou pedálech. Měření v náboji není zatíženo touto možnou chybou. Jinak obojí má srovnatelnou přesnost. Je pravda, že v náboji to lze pak použít jen na jednom zapleteném kole, na klikách nebo pedálech, tak pak lze střídat záplety a stále to měří. Ale u trenažeru si jde snadno vyrobit výkonovou křivku, tj. dle kadence nebo rychlosti si naměřit, jaký tomu odpovídá výkon. Ani venku z mého pohledu není potřeba stále sledovat ty watty. Lze si projet nějakou trasu, sledovat watty dle rychlosti po rovině, do různých kopců při obvyklých rychlostech, co to člověk jezdí. Hlavní přínos toho, měřit to pokaždé, je, že mi to zohlední momentální vítr. Takže tatáž rovina nebo stoupání, klesání – a jiné watty. Já ale než vyjedu mimo velký provoz, tak to je dost daleko. A při hustém provozu se nemůžu věnovat sledování hodnot na wattmetru. Stejně bych to sledoval jen někde po rovině mezi obcemi, nebo do nějakých stoupání, za protivětru. Kvůli jízdě za provozu by mi asi i vadilo, že by průměrné watty tím šly dolů. Já leckde jedu volněji kvůli bezpečnosti jízdy, kdežto na trenažeru doma můžu držet předem stanovené watty. Zkrátka oboje má svoje výhody i nevýhody. Teď to zlevnili asi nedávno, ty v klikách takto stojí už pár měsíců, ale ty v náboji zlevnili až nyní, před nedávnem ještě byly dražší. Myslím, že bude-li nějaká krize či ekonomický propad, tak by ceny mohly jít ještě dolů. Tak záleží, jak na to spěcháš.

    • xxAnnaa  
    • milan.v  

      Toto video sem sedne jako p…l na hrnec…

      GPLama – Indoor Cycling: Five Things That Have Changed

      https://www.youtube.com/watch?…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.