Trek Top Fuel 9.7 2018 vs Procaliber 9.8 SL 2018

11 nepřečtených
  • riven

    Mám Treka Superfly Comp 2013, je to dobrý hardtail, ale jak jsem starší, tak zvažuju něco více pohodného,

    poslední dobou mě z něho bolí zadek :)

    http://archive.trekbikes.com/…uperfly_comp#…

    Zvažuju svého prvního fulla, Trek Top Fuel 9.7 2018 nebo hardtail Trek Procaliber 9.8 SL 2018,

    s tím IsoSpeed kloubem, který dovoluje propružení sedlovky a zřejmě větší komfort u hartailu.

    http://www.kola-visek.cz/…top-fuel-97/?s=10

    http://www.kola-visek.cz/…iber-9-8-sl/?s=9

    Hledám rychlého XC maratónce, nehodlám skákat, takže stačí 100mm zdvihy.

    Budu vozit Eagla 1×12, pravděpodně páčku + přehazku X01, kazetu, kliky a řetěz GX.

    Bude to dobrá volba? Může někdo srovnat?

    • riven  

      Hledám pohodlného rychlého XC maratónce… :)

    • jecnak  

      Oboje kola jsou vyborna, ale ber to tak, ze Procaliber je proste jen pohodlnejsi HT. Nic vic nic min. Jestli te boli nejen zadek ale i zada, tak full to nevyresi. Vyresi to cviceni a posilovani. Jezdim 9.8 TopFuela druhym rokem a je to vyborne kolo. Pocitej s vahovym narustkem cca 0,75kg proi stejne osazenemu HT a nutnosti mit zamykani tlumice i vidle na riditkach abys mel moznost rychle vse zamknout na asfalte ci prudkem vyjezdu na sotce.

      • riven  

        Záda zatím drží, jen už člověk nemládne. Jinak mám 193cm/103kg, jezdím převážně polní a lesní cesty, ale i asfalt, poměr asi 40/60., žádný skoky.

        Hodně je to znát na loukách, tam zadní partie trpí.Možná zkusim nejdřív nějaké měkčí gelové sedlo a uvidim.

        Jinak TopFuela 9.8 budu moci vyzkoušet a ProCalibra 9.7 taky /ne 9.8 ale Isospeed by měl být asi stejný/.

        Ale nevim, jestli by mělo cenu měnit hardtaila za hardtaila. Když už tak přechod na full dává větší smysl.

    • brundibar  

      Ja jezdim Procaliber 9.8 SL 2017 a je to parada. Za me doposud nejlepsi HT, ktery kdy od Treku vzeslo, je to mega rychly a na trailech hodne jisty kolo. Obstojne na tom jdou sjet i tezsi traily. Uplne nejvic jsem pocitil vyhodu isospeedu na polnich, lehce rozbitych cestach, kde to funguje opravdu dost dobre.

      • riven  

        A co třeba louka, jak tam Isospeed funguje? Lze to jet v sedle?

        • jecnak  

          Mám ISOspeed na Boonovi , tak to ber trochu s rezervou. Ano na drnech a hrbolate ceste odfiltruje neco navic. Primarne je ale dulezite vozit sirsi plaste a nizke tlaky = bezduse. To bezme na HTcku nejvic otresu. ISOspeed je uz jen maly pridavek. Pro tvou vysku bych doporucil Lko velikost, pokud ti nevadi agresivnejsi posed – dlouha sedlovka v kombinaci s ISOspeedem bude pekne pruzit.

          • riven  

            Bezduše jsou jasný, velká spokojenost i na tom mojem současným Treku :)

            Foukám 28/34PSI na pláštích 29×2.2.

    • Dablik888  

      Jaký máte názor na Canyon Lux – chci si koupit fulla, cca kolem 80k, spíše závodní zaměření, než projíždění trailů atd.. Chtěl bych, aby kolo mělo 1×12 a bylo karbonové. Srovnával sem si nabídky a trek topfuel 9.7 má 1×11, navíc hliníkové vzpěry (to by byl ten nejmenší problém). Scott a Giant podobně – první kolo v karbonu s eaglem je anthem advanced pro za 117k. Nabídka canyonu s kompletem v karbonu s 1×12 za 80k (https://www.canyon.com/…ro-race.html) se zdá značně levnější než konkurence. Na fóru jsem ale nenašel moc informací se zkušenostmi s tímto kolem. Dokážete prosím poradit jak si stojí ve srovnání s konkurencí a případně mně doporučit srovnatelné kolo klidně od jiné značky? Díky.

      • riven  

        Přestrojit trek topfuel 9.7 na 1×12 Eagle nebude problém, stačí kazeta, přehazka a páka, kliky lze použít hliníkové, co tam jsou, jen dát 32 nebo 34 převodník. Plus vyhodit brzdy Sram a dát tam osvědčený XT nebo XTR.

        Rám by měl být slušnej karbon + hlína na vzpěrách. Budu ho mít šanci vyzkoušet, tak poreferuju.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.