TREK FUEL EX 7 2016 nebo Canyon NEURON AL 7.0

31 nepřečtených
  • Daa001

    Ahoj,

    uvažuji o koupi fulla na pohodovou jízdu v terénu zejména XC 70% (ne závodně) a sem tam nějaký ne těžký trailík 5% i občas silnice 25%. Jezdím sním i na „výlety“ cca 50 – 80 km. Takže jezdivé a pohodlné kolo. Finančním limit cca. 45.000,– Kč. V hledáčku mám následující varianty.

    1. TREK FUEL EX 7 2016 (http://www.bikeclinic.cz/…-trek-black/
    2. Canyon NEURON AL 7.0¨(https://www.canyon.com/…-al-7-0.html)
    3. Něco jiného.

    Díky za tipy a inspiraci.

    Anketa: TREK FUEL EX 7 2016 nebo Canyon NEURON AL 7.0

    • nomecz  

      Canyon – lepší kola a vidlice

      Trek – tlumič s možností zamknutí a o něco lepší brzdy

      Asi bych šel do canyonu ale záleží na preferencích

      • Daa001  

        Popravdě žádné nejsou. Byl by to první full, takže s těmi biky nemám žádné zkušenosti.

        • nomecz  

          kolik měříš a vážíš a na čem jsi do teď jezdil ?

          • Daa001  

            Výška 180

            Váha 95

            Dosud jsem jezdil Dartmoor Primal 29

            • nomecz  

              takže kus chlapa :-)

              hele neuvažovals i o 29" ? sice opravdu není tak obratná jak menší kola, ale u těch menších zdvihů dává ta 29" mnohem větší smysl, hlavně když na tom chceš i vejletit.

              https://www.canyon.com/…-al-6-9.html

              • Daa001  

                Popřemýšlím. 29" jsem měl doposud. Je pravda, že jsem s nimi problém neměl byť teda někdy v lese prudší obrat byl jen tak tak. Koukal jsem na 27,5 i vzhledem ke své váze, že to do kopce půjde lépe :-).

                • nomecz  

                  opak je pravdou, lépe to půjde na té 29 ale samozřejmě je to na tobě.

                  Ideálně pár kol otestovat a projet, dnes už půjčujou v každé větší prodejně a velkých testovacích akcí je za sezónu taky dost

                  • MlokCZ  

                    Teď jen škoda, že Neuron AL 7.9 je teď díky slevám u 27,5" o 14tis. Kč dražší než odpovídající Neuron AL 8.0. I když tedy aspoň má 29" verze navíc Reverba (to je ale za ten rozdíl sakra málo), jinak jsou úplně stejné.

                    Kdyby byl i AL 7.9 bes slevy za původních 56tis. Kč (nebo naopak měl slevu i 29"), tak to by byla 29" verze jasná volba.

                    • nomecz  

                      slevy se každou chvilku mění takže asi stačí počkat, mám pocit že to mají co 14 dní jinak a už začali pomalu nasazovat modely na 2018 (CX) takže jen otázka času.

                      Jinak máš pravdu foxka 34 a teleskop dává tomu kolu úplně jiné možnosti

                      • MlokCZ  

                        Ano, to mění, zařizoval jsem teď během posledních pár týdnů 2 Canyony, tak jsem to dost sledoval a podařilo se trefit v obou případech do maximální slevy co byla.

                        Teď už bych ale u 29" měl spíš obavu, že dojdou a už nebudou vůbec.

                        Navíc tu ale nepadlo nic o velikosti. Bude záležet na jeho proporcích jestli M nebo L. A pokud by potřeboval L, tak ty jsou už jen u 29".

                        • Daa001  

                          Při zadání parametrů na stránce Canyonu mi to doporučuje M.

                          • nomecz  

                            No hele na ten konfigurator moc nekoukej skus vzit metr porovnat geo co ma canyon na webu s tvym stavajicim kolem, ja osobne sem bral L mam delsi nohy a 178cm Mko bylo male

                          • MlokCZ  

                            Konfigurátor to řeší pouze dle délky nohou. A tím jen víš, že ti na výšku stačí M, což bylo dost pravděpodobné (ale rozhodně ne jisté).

                            Celé je to ale o délce rámu jestli bude akorát. Mně by třeba při 182cm bylo M přesně akorát na délku (i na výšku). Ale to pro tebe nic neznamená, mám hodně krátké ruce a dost často se stává, že podobně vysocí jedinci potřebují tak akorát o velikost delší rám než já.

                            Do určité míry to půjde dodatečně poladit, ale jen trochu, abys nezabil vlastnosti kola. Na M si dokážu představit o 1cm delší představec a na L zase o 1cm kratší než tam dávají, takže tím by z obou velikostí vzniknul ± stejně dlouhý posed někde mezi.

                            Ale pokud bys byl proporcemi nějaký velký extrém, tak klidně můžeš potřebovat L s představcem jaký tam je. A nebo naopak na M budeš muset ještě třeba o 1cm zkrátit.

                • MlokCZ  

                  To bude neznatelný rozdíl jak pojede do kopce (tam kde se ke slovu nedostane lepší grip 29" a lepší přejezd nerovností, tedy na pěkném povrchu, na horším bude mít 29" jasně navrch). Sám bych vzal určitě 29" Neurona.

                  Jenže aktuálně je k tomu potřeba připočítat, že 27,5" Neurony mají pěkné slevy a 29" ne. Teď se mi líbí NEURON AL 8.0, i když je těsně přes limit (ale píšeš ten limit cca a není to nijak moc přes limit).

                  A důvodů proč raději 8.0 oproti 7.0 bych viděl celou řadu a za ty prachy navíc to stojí:

                  • 34 Foxka
                  • DPS Fox tlumič (to, že je na 7.0 Monarch by ani tak nevadilo, ale jen RT verze)
                  • Deore brzdy
                  • Crossridy jsou na 7.0 v socka edici se starým typem ořechu s kluzným ložiskem
                  • pak ještě více kousků okolo řazení je o sadu výše, ale to už není tak podstatné, snad akorát u řazení
    • Lachtis  

      Pro tvoje použití bych ani nepřemýšlel nad 27,5 a volil jednoznačně 29. Na xc a výletění jsou ty 29 TOP. Sám jsem nedávno přesedlal z 26 a už bych pro toto použití nevolil jinak než 29. O 27,5 bych uvažoval pouze v případě přechodu na vyšší zdvih, řekněme od těch 140 mm a výše.

      • Daa001  

        Začínám o tom uvažovat, jak jsem jíž výše psal, 29 HT mám teď takže problém s tím nemám.

    • BB  

      nenech se ukecat do 29, to si rozhodni sám. Taky jsem jezdil 29 a vrátil se k menším kolům a jako by mě pokropili živou vodou, takže tohle je fakt věc velmi individuální, co jezdíš, jak jezdíš, závodíš, jezdíš pohodu atd. Sám bych volil Trek a to z jednoho důvodu, který málo kdy zazní. Rodinou mi prošly dva Fuely a řada kol jiných značek a kromě toho, že systém zadní stavby Treku je velmi dobrý, tak jsem oceňoval konstrukční vyspělost v detailech. Nic nevrzalo, vše se dobře dávalo dohromady, prostě konstrukčně promyšlené. Pamatuji si roční srovnávací test ve Velu a tam tohle zmínili. Po roce tvrdýho ježdění rozebrali zadní stavbu a v čepech vazelína jako nová. To nebylo na žádném asi z pěti dalších testovaných kol.

      • Lachtis  

        S tím srovnání značek s Tebou souhlasím, taky bych dal přednost Treku, mně i seděla jejich geometrie. A s tím srovnáním 27,5/29, tak úplně nesouhlasím, ikdyž je to individuální, ale Ty máš jiný druh kola pro jiný druh ježdění a u Tebe tj. trail biku se 140 mm zdvihu mi 27,5 dává smysl a bude i pro tvůj styl ježdění lepší volbou…

        Ovšem tazatel chce kolo pro XC,delší vyjíždky, žádné traily, což je ideál něco do 120 mm zdvihu a tam je prostě ta 29ka lepší volbou.

      • MlokCZ  

        Ty 27,5" pluska co jezdíš se od minulého vlákna srazila? Nebo jak si tedy máme vysvětlit ten návrat od 29" kol ke kolům, která mají zase 29"?

        • BB  

          srazila se hlavně zadní stavba, která má na 27,5 425 mm a věř mi, že je to hodně znát.

          • MlokCZ  

            OK, tak to vezmem vážně.

            Vůbec nerozporuju, že uvedené kolo je super obratné a že oceňuješ 425mm zadní stavbu. Ta na obratnost nějaký vliv má a třeba při zvedání kola na zadní se projeví hodně. K tomu větší offset vidlice také něco přidá (ten mají ale 29" vidlice automaticky taky).

            Celý problém je v tom, že jsi se na žádná menší kola nevrátil a jezdíš pořád 29" (a je úplně jedno, jestli to bude zrovna osazeno 27,5" pluskem nebo 29", je to stejný rozměr a půjde tam oboje a oboje má reálných 29").

            Pouze jsi přešel na daleko obratnější 29" než jsi jezdil předtím a tím jsi potvrdil jen přesný opak než se snažíš naznačit.

            Tedy jen jsi potvrdil, že to s tou obratností na 29" jde velmi dobře a celé je to jen o konkrétní geometrii.

            Takže je to jen o tom jakou kdo preferuje geometrii a každá má nějaké výhody a nevýhody. A pokud chce superhravé kolo, tak prostě dle toho vybrat geometrii.

            Já bych třeba na jezdivějšího fulla co vybírá (110–120mm zdvihu) ani tak krátkou zadní stavbu cíleně nechtěl. Pod 435mm bych pro sebe u zadní stavby už nešel a na tomhle typu kola by mi ani ještě o něco delší nevadila.

            Točivý ten Neuron bude dost, protože má dost velký hlavový úhel, to s větším offsetem 29" vidlic na točivost stačí až až i při mírně delší zadní stavbě.

            Nebude už tak hravý v situacích kde to potřebuješ zvednout na zadní. Ale na tomhle kole se nebude tolik skákat (pokud by to někdo bral výhradně na technické ježdění s více skákáním, tak vezme jiný typ kola), takže bych krátkou zadní stavbu tak nehrotil a na oplátku je zase delší zadní stavba super do výjezdů.

            Menšími koly ztratí celou řadu výhod. A tady ho zase navádíš, protože sám menší kola nejezdíš a přitom mu je doporučuješ.

            • BB  

              když se mrkneš na web Ibisu, tak se dočteš, že Mojo3 není hybrid 27,5+ a 29, ale je to pouze 27,5+. Tvrdí, že není kompatibilní s 29 koly (ale nezkoušel jsem to) a že je tam narvat nelze. A to 27,5+ kolo s Rocket Ronem 3.0 je na výšku o 1 cm nižší, než stejně obutá 29 s šířkou pláště 2.25. To jsem měřil ještě když jsem měl obě kola doma. Takže tak. Jestli ho k něčemu navádím nebo ne, to bych nechal na jeho hodnocení, pouze mu říkám svoje zkušenosti a ty se časem taky mění, třeba budu příští rok nadávat na 27,5, co já vím, já to tak vážně neberu. On si to přebere.

              • MlokCZ  

                Tak narvat tam jít musí, jinak by tam nebyla dostatečná rezerva při 27,5+ na bláto a podobné podmínky. Ale může se samozřejmě stát, že při 29" už tam nezůstane dostatečná rezerva a vyjde to tak tak a na ježdění za všech podmínek to tak už nebude.

                • 2,25" 29" pláště jsou reálně 28,8" (dle reálně změřeného konkrétního pláště)
                • o 1cm menší kolo je tedy reálně 28,4"
                • 2,25" 27,5" pláště jsou reálně 27,3" (dle reálně změřeného stejného pláště)

                Tedy uznávám, že nemáš úplně 29", ale rozhodně to není 27,5" (k 29" to má o dost blíž než k 27,5").

                29" s extra krátkou stavbou také existují (kdyby to byla jeho priorita u geometrie), i když Neuron to zrovna není.

      • kycis  

        Presne tak, vozil jsem Fuela 8 sezon bez nejmensiho problemu, jen jsem menil spotrebak a co jsem vlastni nesikovnostni znicil. Loziska v zadni stavbe ani futra tlumice jsem za celou dobu nemenil, noebjevila se zadna vule a chod byl pri kontrole OK!

        Takze za me Trek.

    • Daa001  

      Dámy a pánové děkuji za diskuzi a rady. Nějak to přeberu popřemýšlím a provedu. Každopádně jste mi hodně pomohli.

      Díky

      • Daa001  

        Jinak musím říct po tom co jste uváděli zdvihy 140 a více tak jsem se koukl na youtube na enduro racing a musím říct, že jsem uhranut a přemýšlím i o hravějším kole. Pro inspiraci.

        https://www.youtube.com/watch?…

    • ZuBB  

      Ahoj. Nebudu zakládat nové vlákno, jen upgraduju 2016 na 2018 a zeptám se, jaký je zásadní rozdíl (kromě jedno resp. dvouplacky) mezi Neuronem AL 7.0 a Fuelem EX 7 29. Obě kola mi sedí pěkně (Neuron XL, Fuel 21,5), cena po slevě z katalogové ceny zhruba stejná. Treka bych kupoval tady u nás v Budějcích, což po těch peripetiích co jsem zažil s reklamací Superiora z Brna beru jako velké plus. Canyon v kombinaci BlazeRed se mi líbí, hlavně to plynulé napojení zadní stavby na horní rámovou trubku. Na druhou stranu Trek má kabely vedené vnitřkem rámu a nemá jich na řídítkách tolik. Což teda vypadá líp, ale zase dálkově ovládané zamykání vidlice bych tam klidně strpěl.. :-))) Na Superioru jsem na Shimanu řadil oboje palcem, takže to je jak na Sramu. Lowest gear u 1×11 při kadenci 60 je 6,4, u 2×11 5,2 – je to hodně znát, nebo neni…? Rychlé převody bych až tak neřešil. Taky moc nevim kvalitativní rozdíl mezi Rebou a Fox Rythm a co myslim že je hodně důležité, tak je váha kol. Superiror měl DT Swiss, tohle má Mavic a Bontrager, takže vím taky prd.

      No, je to dilema....... ale jedno z nich to bude určitě.

      • ZuBB  

        Ještě doplním… výška 188, váha 80, dlouhé nohy i ruce, jezdím hlavně XC, spíše delší štreky po šotolinách, lesních kořenitých cestách, dost často ale dávám kopce k rozhlednám a hradům, od kterých to pak pustím dolu po šutrech a kořenech… no a sem tam nějaký ten srandazávod.

        • nomecz  

          na Trekovi mi vadí ta NX sada, je to docela těžítko a Reba na 130 už asi nebude ultra tuhá záležitost

          34mm Foxka na Neuronu určitě nebude taková žehlička ale vydrží toho víc, 2×11 na vejletění beru taky jako +

        • ceo  

          Jsou to 2 rozdílná zvířata.

          Trek je trail bike a Canyon víc XC. Stačí se podívat na úhel hlavové trubky. Canyon má XC čkových 69,3 a Trek 67,7.

          XC závody na Fuel EX jezdit nechceš.

          Obojí zvládne vše, ale Canyon bude víc jezdivý a o něco horší z kopce dolů a Trek naopak.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.