• Johny5 OSHA

    Ahoj, prosím vás tu o radu: repasuji staré kolo pro syna, je na něm torpédo náboj a připadne mi, že to moc nebrzdi, je to takové zatuhlé. Máte nékdo návod jak na něj, na pročištění, namazání nebo co já vím co je s tím třeba udělat? Historie ani G nepomohli a tak se obracím na vás. Díky J5

    • Hroch obojzhivelnyj  

      Torpedo je uzasnej system, obvykle bezproblemovej­.Proste to rozeber a vycisti, vysroubuje se velkej konus na ty strane co je paka a vyleze mosaznej valec, takova vec s pacickama a zbyde ti velkej kus s rozetou a valeckama. Namazat vnitrek olejem, ne vazelinou, nebo se zalepi valecky a bude prokluzovat. Na kulicky vazelina.

      Jestli spatne brzdi, tak muze byt moc ojety ten mosazny valec a bude treba vymenit za jakykoli jiny, jsou vsechny kompatibilni uz od prvni svetovy valky. Valec vypada ze je uvnitr prasklej, ale to je v poradku. Az to rozeberes bude ti jasny jak to funguje. Ten velkej kus s rozetou jde dal rozebrat, ale neni to treba pokud nemenis valecky. Slozit to jde jen jednim zpusobem.

      Pisu po pameti, mozna jsem neco splet, ale fakt nevim o nejakym hacku, krome mazani olejem. Vsecky maly bazmeky drzi na necem vetsim.

      • capis  

        Naprosto vyčerpávající!

        • zichis  

          chybí tomu vobrázek :o) Zajímavý, že není potřeba sundávat pastorek aby se dalo dostat dovnitř.

    • Bulda  

      náhradní díly zde url:http://shop.bike4u.cz/index.php?…

      konkrétně ten brzdový buben url:http://shop.bike4u.cz/index.php?…

      jinak bacha na dotažení toho druhýho konusu (bez páky) na ose – musí být napevno (na krev) nejlíp ho upnout do svěráku (osa rovnoběžně s drážkováním čelistí) a za čtyřhran na konci osy dotáhnout co to jde

      jinak bys neseřídil vůli ložisek, pořád by se to povolovalo a když je to povolený moc, přestane to brzdit (kromě toho vaklu, ono tam toiž všechno souvisí se vším :)) vůle ložisek se pak seřídí tím velkým konusem s pákou a ten se zajistí kontramatkou

    • Bulda  

      ta kontramatka je tady (ale pasuje tam i obyč šestihranná od zadního náboje, na tuhle je třeba takovej spešl klíč s háčkem)

      url:http://shop.bike4u.cz/index.php?…

      osa s druhým konusem

      url:http://shop.bike4u.cz/index.php?…

      konus s pákou (zde páka sundána)

      url:http://shop.bike4u.cz/index.php?…

    • Bulda  

      a jinak nepovídej, že historie nepomohla :))

      tohle jsi nenašel ??

      url:http://www.bike-forum.cz/…0/forum.html#…

      • jecnak  

        Dokonce vickrat… Ale nechtel jsem prudit.

        • Johny5 OSHA  

          teď sem to zkoušel ještě jednou a prostě mi to nenajde.....8((

          • Johny5 OSHA  

            tak jsem asi na to asi příšel.....nezadal jsem starší ročníky…2006 a níň…to je to nový rozhraní…velká omluva 8)

      • Johny5 OSHA  

        omluva, ale nevim jak to, že se mi to nezobrazilo ve vyhledavání…opravdu nenašel nebo mam křivý oči už sem to zkoušel několikrát v týdnu …asi něco dělám špatně
        8(

    • pedr64  

      ahoj, využívám staršího vlákna. Mám opačný problém, než zakladatel. já bych naopak chtěl, aby to nebrzdilo, ale protáčelo se při zpětném šlapání. Šlo by to řešit tak, že by se vymontovala brzdící část náboje? A nebo jen odstranila brzdící páka? a fungoval by vůbec takto upravený náboj? já vím, že nejjednoduší by bylo to zkusit, ale napřed se zeptám, než se budu poušťet do nejakých větších akcí.

      • Hroch obojzhivelnyj  

        Zkus to neni to zadna velka akce a kdyztak to aspon namazes.

        Kdyz si odpustim otazku, proc? tak bych zkusil vyhodit ten mosaznej vnitrni valec a ten mensi bazmek co do nej zapada. Paku tam nech ta drzi mj. konusovou matici.

         
        • pedr64  

          proč? mám to na starším(ale málo jetým) singlu cesťáku na ježdění do práce, ale nevyhovuje mi brždění torpédem

          • Hroch obojzhivelnyj  

            OK tvuj boj, tak s nim proste nebrzdi. Potrebujes slapat dozadu?

            Imho je torpedo to nejlepsi na bezudrzbovy uzitkovy kolo.

            Ale zkus to a dej vedet jak to dopadlo.

    • midlander  

      kop do historie.

      na synově kole zadní nába s torpédem trochu přidírá. hledám kde je chyba. udělal jsem rozborku, očistil kónusy i věnečky, máznul nově, stáhnul, furt přidrhává a to docela citelně – při roztočení udělá řádově jednotky otoček, to mi nepřijde normální. nebo je to u tohodle náboje běžný? je to čínská věc, jak tu výše popisoval Bulda – se šroubovicí která rozpírá destičky. co si nejsem jistej zda je správně: je to vevnitř úplně plný vazelíny. ale fest. mám to radši odstranit a jenom prostříknout olejem?

      • midlander  

        Tak jsem dospěl k názoru že jde o konstrukční prasárnu, čínský inženýr se řídí heslem „vůle se vymezí samy“. Možná až se ty destičky trochu zbrousí tak to přestane bzučet na volnoběh. Eště se v tom zkusim pohrabat, ale nejradši bych to vymontoval. :-/

        • Bulda  

          vyhodit, naplést velosteel :)

          • midlander  

            Už je objednán, tak jsem zvědavěj esli to bude krok vpřed nebo úkrok stranou.

            BTW na eshopech 330 kč, zavolal jsem do velosteelu, nadiktoval rozměry a mělo by to bejt za 313 i s poštovnym… :-) Eště to vypletení, to bude porod, ale snad maj stejnou šířku příruby jako taiwanci, abych nemusel shánět nový dráty.

        • midlander  

          Tak pro info jak funguje taiwanský Histop. Je to stejný systém jako na webu Parktoolu ale detaily se lišej.

          Buď jsem nepochopil myšlenku konstrukce nebo nevim, ale

          1. Jakmile se spojka odtáhne od brzdných destiček, ty se uvolní a asi by se

          měly odtáhnout od těla náby. Ale to jde jen když je na jejich vnitřku trošku lepivá vazelína, jinak k tomu nemaj důvod – takže většinou se sklepou a lehce škrtaj o tělo.

          1. Při záběru se spojka kousne do těla a otáčí se s nim. Spojku

          odtlačuje pružina, která je druhym koncem fixovaná brzdě. Takže její konec ve spojce musí protáčet. Jenže – pružina je o pár desetinek mm širší než díra ve spojce, takže je tam rozepřená a krásně drhne (kov na kov). To jsem ošéfoval Dremelem, obrousil jsem nejširší část pružiny aby se ve spojce líp klouzala. Proč to tam bylo tak natvrdo jsem nepochopil.

          No, synek už má zapleten Velosteel, uvidíme jak bude běhat, zatím chod vypadá jako nebe a dudy, Histop zkusim udat.

    • Joseph de Sax  

      já bydlím na kopci, tak jsem brzdy sundal, ať je to lehčí do kopce…

    • midlander  

      Blbej dotaz: jak vymezit vůli na konusech u Velosteelu? Jestli dobře koukám na obrázek, tak upnout osu, povolit matku na straně páky, pohnout pákou (s kuželem) vůči ose, stáhnout matku proti páce?

      • midlander  

        jo. akorát mi přijde, že s tim mazivem šetřej až skoro moc, možná jen trochu škrtaj prachovky, ale asi radši ty kuličkový ložiska prohlídnu, snad nic nepoztrácim.

        • Alibaba  

          Mě už ten Volosteel taky nepřijde co bejval…Tedy mysím torpéda stará 30+…

          • midlander  

            Eště jsem nenašel odvahu to rozebrat, ale proti obrázku torpéda Favorit co na začátku linkoval Ječňák, je myslim jen drobná u brzdový části, trochu jinej tvar těla a utěsnění.

    • Jery01  

      Zdravím všechny, asi tu budu za blbce, ale nejde mi sundat pastorek z Favorit torpéda. Poradíte jak na to? Asi jsem správně pochopil, že je tam na závit, sundal jsem pojistnou matici, ale pořád mi to nejde povolit. Náboj nemám ve výpletu a nemám doma ani svěrák, díky za rady.

    • pos_pec1  

      Oživuji toto starší vlákno, protože jsem nenašel odpověď na mou otázku nikde v archivu. Možná špatně hledám (jsem zde nováček), ale snažil jsem se.

      Můj problém: Repasoval jsem vnitřnosti jednoho velosteelu do těla jiného velosteelu (abych nemusel přeplétat nábu). Původní náboj (jehož vnitřnosti jsem použil) točil hezky, jen brzda chodila ráda do smyku. Napletený náboj se mnou najezdil cca 10 km, chodil ochotně do záběru, ale do brzdy šel klidně i po jedné otočce klikama.

      Vyměnil jsem komplet vnitřnosti, na vypleteném kole zůstalo původní jen tělo. Teď mi chodí ochotně do brzdy vždy, ale po brzdění nebo jen „svěšení“ noh mi do záběru chodí divně. Jednou skoro hned, jindy i po jedné celé otočce klikama.

      V čem může být problém? Předem díky, snad jsem to popsal srozumitelně…

      • Jakobo  

        Spatne namazane, zapadky zustavaji nalepene na volobezce. Chce to rozdelat a rozredit vazelinu olejem.

    • zameckr  

      Ahoj, taky se tu přiživím.

      Zrovna jsem napletl nové torpédo velosteel, ale při brždění to hrozně píská a skřípe. Nevíte čím by to mohlo být? Mám to rozebrat a promazat?

      • zameckr  

        Tak jsem to rozebral a promazal jak jste mi poradili, ale dělá to dál. Co s tím? Díky

    • standoslav  

      Kuličky vazelinou, mosazný válec olejem.

    • Ltd.mp  

      Ahoj všem:-) Mám úplně nový Velosteel a po najetí cca 30km začal štěrkat v době záběru a volnoběhu. V době brždění je zticha. Nepřijde mi to jako normální projev, poradíte mi? Vůle náboj nemá. Nechci zatím rozebírat, dokud se něco nepřiučím:-D

      Děkuji.

    • jIrI___  

      Jak velká „vůle“ než začne zabírat brzda je u torpéda běžná? Dostalo se mi teď do ruky torpédo a při šlápnutí vzad musím kliky otočit takřka o 1/4 jejich celé otáčky zpět a až pak začne torpédo brzdit. Je to ještě v normě nebo už je v torpédu něco špatně?

      • Jakobo  

        Neco je spatne. Pribrzdovat musi zacit skoro hned, na 1/4 otacky uz musi byt kolo uplne zablokovane.

        • jIrI___  

          To jsem nechtěl slyšet, v torpédu je na moje mechanické dovednosti až moc dílů :D

    • olumsys  

      Ahoj všem, pořídil jsem si na posuny do práce kolo Sobi 20, u kamaráda stálo dlouho v garáži, tak jsem se dal do mírné renovace (prostě dát kolo trochu do pucu). Podařilo se mi rozdělat zadní náboj a odebral a očistil ložiska od staré vazelíny a vše promáznul znovu. Vrátil vše zpět jak bylo, ale kolo se přidírá, po rozšlapání bez odporu se kolo 4–5 otočí a zastaví místo, aby se volně otáčelo. Věnečky ložisek chodily v pohodě, než jsem dotáhl konusy kolo se volně otáčelo. Nemá být konus u torpeda volnější? Jinak promazával jsem vše vazelinou. U předního kola mi to dělá obdobně, ale ne tak moc jak u zadního. Konusy jsem prostě dotáhl. Díky za jakékoli info

      • jardalee  

        vazelinou idealne pouze kulicky ,ostatni pouze olejem ,hlavne se nesmi slepit takovy ty maly valecky ,tam to musi pracovat uplne navolno a potom proste seridit konusy ,pak se to da seridit hodne na tesno konusy a porad to nehejbe s klikama pri volnobehu ,bohuzel i kdyz clovek objedna novy torpedo z velosteelu tak jsou valecky zalepeny vazelinou a je to blbe serizeny :)

        • Jáchym 1  

          I s olejem opatrně.Ta rozpěrmá část/drážovaná/musí být sucháJinak nezabrzdíš.Sa­mozřejmě je třeba odmastit i tu vnitřní část těla náboje,kde dochází při brzdění ke kontaktu s touto částí.

      • psbiker  

        Když je konus volný má kolo vůli, když je moc přitažený kolo se volně neotáčí. Doporučuju zlatou střední cestu.

      • olumsys  

        Díky moc, hned jak bude chvilka, tak zkusím aplikovat rady. Každopádně vím, že jsem přetřel i válečky vazelínou. Zde asi neplatí pravidlo, kdo maže ten jede :-D

        • jardalee  

          no ono se to asi nikdy nebude pohybovat tak volne jako klasicky treba shimano naboje :) nebo teda bude ale bude tam silena vule ,ja na ty valecky spis prisel z toho duvodu ze me to delalo to ze sem krasne nastavil konusy ale kdyz sem tocil s kolem tak to zabiralo pres pastorek s klikama a mel sem z toho furt slap :) samozrejme pohohlo to povolit na konusech ale to sem nechtel ,az sem prisel na ty valecky ze proste lepi a drhne to o ne :) kdyz sem je prostrikal wd40 a vsechno ostatni nechal jak je , tak to slo uz krasne seridit ,ale koukal sem treba na rekola jak maj ty torpeda serizeny a meli to taky s tou velkou vuli aby to proste chodilo lehce aji s tema lepicima valeckama :) ale treba 3rychlostni nexus s brzdou asi bude vymakanejsi ,protoze ten meli serizenej dobre ,kolo se krasne tocilo a vule nikde

    • exxonvaldez  

      Trochu něco jinýho, ale taky torpédo.Mám na pracovním kole, a nemá chybu.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.